1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
Vyhledat hru:
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
1944: Across the Rhine
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
1944: Across the Rhine - rady

1) Úvod


Tato hra byla vytvořena firmou MICROPROSE a stala se to nejúspějšnější RTS své  doby. V prestižním magazínu LEVEL tenkrát dostala 5/5. A teď k samé hře, která se odehráva  v 1944 v Normandii. Octnete se v roli velitele čety a bude záležet na vašich rozkazech než na samotné likvidaci. Náš návod si rozčleníme na tři části, podle úrovně velení, kterou si ve hře  můžete zvolit.  Ačkoli je v boji možné zvolit na počátku hodnost odpovídající  veliteli čety a postupně se nechávat povýšovat až na velitele  praporu, doporučuji všem  si nejprve vyzkoušet všechny úrovně ovládání a pak se teprve rozhodnout pro jednu z nich.  V  rozhodování vám snad pomůže následující přehled.


2) Rady


PLATOON COMMANDER


Co tedy muisíte udělat, když se ve hře ACROSS THE RHINE vžijete do role velitele čety! Chcete-li užívat strategickou hru, tak na to rovnou zapomeňte! Omezení, které na vás z této hodnosti plynou a malý rozsah pravomocí v podstatě ze hry dělá simulátor tanku. Nicméně - pro začátečníky je  právě tento způsob ideální, jak se dostat do ovládání jednotlivých čet a jak se nejlépe naučit zacházet s tankem. Pro všechny vyšší hodnosti platí v podstatě úplně ten samý princip, ovšem s tím rozdílem, že samým způsobem, jako v tomto případě ovládání  vlastní čety můžete na vyšší hodnosti ovládat čety všechny (u velitele roty [Company] všechny čety v rámci jediné roty a u velitele praporu [Battalion]  absolutně všechny čety). Na první pohled vás možná zmate jedna vlastnost ATR - jedna četa, složená většinou ze tří a více strojů, je ve hře symbolizována pouze jedním  tankem či vozidlem. Znamená to, že ačkoli každá četa obsahuje více než jen jeden stroj, uvidíte právě že jeden tank, jeep, transportér.  Ovládáte-li jednu četu, ovládáte (vizuálně) jen  jeden stroj. Hrajete-li tedy ATR na úrovni velitele čety, nemusíte si dělat starosti s ostatními četami vaší roty. Následující  body jsou rady, kterými byste se jako velitel čety měli řídit :


1) Na počátku každé mise nezapomeňte 3D výhled přesunout do vlastního tanku (F5). Předem nastavený výhled je vždy z velitelského stroje praporu.


2) Jako velitel čety nejvíce vychutnáte 3D pohled (při ovládání více jednotek vám nezbude na obdivování terénu čas), přepněte si proto na větší výhled (F10)


3) V této hodnosti je hra více spíš simulátor, než strategie a proto je lepší přepnout na manuální ovládání tanku a ponořit se přímo do žáru boje na vlastní kůži.


4) I přesto, že ovládáte tank ručně, nedělejte si příliš velké naděje, že se vám také podaří  manuálně zaměřovat hlavní zbraně. Střílení proto radši nechávejte na počítači.  Nejvhodnějším pomocníkem při zaměřování nepřátel je ovládací panel, který se aktivuje klávesou F7. Tady si v klidu můžete zaměřovat cíle na taktické mapě, aniž byste  museli nastavovávat hlaveň. POZOR! Klávesa F7 otevírá panel v závislosti na hodnosti, - na úrovni velitele čety otevře panel pro ovládání pouze jedné čety, na úrovni velitele roty panel pro ovládání celé roty a u praporu  je to úplně totožné. Chcete-li ovládat jednotlivě samotné čety (každou znázorněnou jedním tankem) na vyšší úroveň, musíme na ně kliknout přímo na

taktické mapě. Objeví se panel pro ovládání té čety kterou chcete. Mezi četami v rámci jedné roty lze však i snadno přepínat pomocí šipek v horní části panelu.


5) Držte se v dosahu své roty. Střežte se od akce na vlastní pěst. ATR je realistickým simulátorem a vítězství dosáhneme jen v součinnosti s ostatními jednotkami, ne tažením ve stylu Do nich!


6) Při zaměřování nepřátele na taktické mapě mějte na paměti, že možnost úspěšného zásahu závisí na vaší viditelnosti, dohledu a jednotce : kromě minometu nemůžete střílet skrze kopce a překážky, rovněž dostřel závisí na druhu ovládané jednotky - lehké tanky se musí přiblížit na bližší vzdálenost než střední, těžké tanky a dělostřelectvo.


7) Nevrhejte se do bojů slepě a postupujte zároveň s celou rotou. Jedině tak můžete uspět v boji a zároveň i přežít!


COMPANY COMMANDER


Jako velitel roty už máte k dispozici celou rotu (u libovolného tažení si můžete vybrat,  která rota praporu bude ta pravá  - volte spíše tankovou než pěchotní a dělostřeleckou) - s  vyšším stupněm velení přichází více možností ,ale také složitější ovládání. Klávesa F7 teď aktivuje panel s příkazy, které je možné udělovat celé rotě - jednotlivé čety budou postupovat podle standardních procedur v souladu se vámi zadaným rozkazem.  Např. při příkazu k postupu se celá rota nejprve zformuje do cestovní formace a  pak se teprv vydá určeným směrem. Příkazy k boji volte velice pečlivě - ne vždy je  nejlepší volbou pro útok "Assault" - rota sice zaútočí plnou silou na co nejbližší vzdálenost, ale tak se vydává nebezpečí zdecimování ze strany silnějšího protivníka. Nejste-li si jisti silou nepřátelské  formace, volte bezpečnější útoky ("Sustained  Attack", "Probe") tak, aby rota v případě  silného odporu raději z bojiště ustoupila. Stejně jako u minulé části i tady je několik postřehů. Do strategie, kterou uplatníme jako Company Commander pochopitelně patří i prakticky vše, co je uvedeno pro hodnost  Platoon  Commander : pouze s tím rozdílem, že  namísto jediné čety máte kompletní kontrolu nad všechmi četami jedné roty. A s tím přicházejí i některé další poznámky :


1) Ani zde nezapomeňte na počátku každé hry 3D výhled přesunout do vlastního tanku (F5).


2) Při přesunech vaší roty na větší vzdálenost volte formaci "Narrow Column", zrychlíte tím tak nezbytné manévrování.


3) Postup své roty si pečlivě naplánujte a NIKDY nepřidávejte další waypointy v průběhu postupu roty. Vyvarujeme se tak zbytečným manévrům a přeskupováním formací.


4) Při postupu přes vodní toky a přírodní překážky se ujistěte jestli máte správně zvolenou  cestu : počítač většinou automaticky vyhledá nejkratší cestu mezi waypointy, která však můžou vést nežádoucím prostorem (nezapomeňte, že řeky je možné překračovat buďto po mostech, nebo v místě kde se dá brodit).


5) Při tažení nikdy nerozmisťujte před bojem jiné roty než je ta vaše.


6) Jediné, co všem mohu doporučit je přeskupení jednotek v praporu tak, aby byla vaše vlastní rota co nejvíc schopná boje a mohla provádět i náročné bojové úkoly : oslabené (zraněné) či porouchané jednotky raději do boje nevysílejte a nechejte je v záloze pro další den nebo je použíjte v nouzi.


7) Chcete-li rotu rozdělit a každou četu poslat někam jinam, jindy než v průběhu boje, musíte vybranou četu oddělit z formace (Detach & Give Orders v ovládacím panelu) a ovládat si ji samostatně.


8) Naopak, je-li rota už do bitvy zapojena, můžete každou četu (tank) ovládat zvlášť, bez nutnosti vyčleňování z formace.


9) Průběh boje při kontaktu s nepřáteli závisí i na příkazech, které rota má : nedivte se,  že bude celá rota ustupovat, když  má příkaz "Probe" a nezoufejte, že se hrne do předem prohraného boje pod příkazem "Assault".


10) I v rámci roty, která je silnější formací než četa, však postupujte koordinovaněji v rámci postupu ostatních rot a nepouštějte se do zbytečných hrdinských kousků.


BATTALION COMMANDER


Funkce velitele celého praporu je nejvyšší možná hodnost ve hře. S ní přichází nejvyšší  kontrola nad celým bojištěm a opět také nejsložitější ovládání. Proto již tentokrát klávesa F7 vyvolává panel s ovládáním celého batalionu. Teoreticky tedy můžete ovládat absolutně všechny jednotky - od těch nejmenších čet až po všechny roty. Jenomže v tomto případě  nikdo nebude nic dělat za vás takže těžko budete chtít sledovat výhled z každého tanku zvlášť. Pro tuto hodnost samozřejmě platí všechny zásady uvedené výš. Přibývají však i některé další, které si budete muset osvojit. Tady jsou některé z nich :


1) Naučte se dokonale rozpoznávat všechny vaše jednotky a prostudujte si jejich charakteristiky podrobně. Na mapě není rozdíl mezi lehkým a středním tankem moc viditelný (poznáte jej po kliknutí na zkoumanou jednotku, kdy se její sestava vypíše), ale v boji to hodně poznáte, jestli proti vašim Shermanům stojí Tiger nebo Mark IV!


2) Před bojem prostudujte organizaci vašeho batalionu a sestavte všechny roty tak,aby byly silné a vyrovnané. Je-li některá z rot příliš oslabena, nenasazujte ji vůbec do boje.  Rovněž, můžete-li bitvu vyhrát bez použití všech jednotek, nechejte nadbytečné síly na horší časy.


3) Používejte průzkumných jednotek (jeepy, letadla). Znalost nepřítele pro vás znamená  50% šanci vítězství.


4) Pečlivě si naplánujte postup pro každou rotu : neřiďte jednotlivé čety, ale volte obecné příkazy tak, aby všechny jednotky postupovaly koordinovaně.


5) Na rozdíl od počítačem řízených bojů se spoléhejte spíš na koncentrované útoky.  Hrajete-li za US  ARMY, nezapomínejte, že když má nepřítel kvalitativní převahu : Proti  německým Pantherům a Tygrům nasaďte co nejvíc jednotek najednou. Jedině tak máte šanci na úspěch!


6) Dělostřelecká podpora hodně často rozhoduje o vašem vítězství či porážce. Používejte ji co nejopatrněji a co nejefektivněji : snažte se zaměřovat dělostřelectvo do míst, kde je nejsilnější shluk stacionárních nepřátel.


7) Při boji ve městě nebo na omezených prostranstvích raději roty rozdělte na jednotlivé čety (Detach). Je potom mnohem snazší manipulovat s jednotlivými četami, než s rotou ve formaci.


8) Před vstupem  do  města, vesnice, lesa či nepřehledných oblastí pošlete napřed pěchotu, která má nad obrněnci převahu právě na krátší vzdálenost.


9) Pamatujte, že v této válce nejde o vítězství za každou cenu : narazíte-li na nepřekonatelný odpor, nesnažte se dosáhnout všech vytýčených cílů za každou cenu.  Lepší je nechat si své jednotky nedotčené, než zvítězit za cenu zdecimování všech sil..... Good Luck !


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2016 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.