1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Broken Sword 3
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Broken Sword 3 - CZ

A. Ovládání



Tahle hra má netradiční ovládání, se kterým byste mohli mít zpočátku potíže. Takže si nejprve řekneme něco o něm.  Mezerník vyvolává invetář, kurzorovými šipkami se pohybujete, při současně stisknuté klávese [Shift] vámi ovládaná postava běží a pomocí klávesy [Esc] se dostanete do herního menu. Kromě toho už používáte jenom čtyři klávesy - [W], [A], [S], [D]. V pravém dolním rohu obrazovky máte 4 ikonky, které vám ukazují, co můžete dělat (pokud se tedy přiblížíte k něčemu, co je aktivní - poznáte ho podle toho, že je nad tím hvězdička).  Ikony jsou rozloženy stejně jako výše uvedené klávesy na klávesnici. Takže pokud se vám symbol akce objeví na horní ikoně, aktivujete ji horní klávesou - [W], pokud na dolní ikoně, použijete klávesu [S] a pro akce v levé a pravé ikoně používáte klávesy [A] a [D]. No a abych nezappoměl - klávesu [Ctrl] použijete pro kradmou chůzi.

V některých misích budete muset požádat Nico o pomoc. Někdy stačí s ní jenom promluvit,  většinou ale budete muset otevřít inventář a v něm najdete ikonu s Nico, kterou použijete úplně stejně jako kterýkoliv jiný předmět v inventáři.  No a to je k ovládání už opravdu všechno.



B. Návod



1) Kongo, část 1. - George


Probíráte se v havarovaném letadle. Použijte klávesu [S], abyste rpzepnuli bezpečnostní pás a vstaňte. Uvolněte bednu vlevo (řemen se hlásí na boku bedny) a odtlačte ji až úplně dozadu, abyste zatížili ocas letadla. Z podlahy seberte láhev piva a nyní můžete jít do pilotní kabiny. Harry je v bezcědomí. Prohledejte ho a najdete  otvírák. Ze země vemte hasicí přístroj a prohoďte ho čelním sklem letadla. Pokuste se vylézt, ale letadlo se začne hrozivě naklánět. Musíte ještě víc zatížit zadek letadla. Otvírákem otevřete pivo a použijte ho na Harryho. Až se probere, tak mu vysvětlete situaci a on si půjde sednout dozadu na bednu. Teď už můžete vylézt ven z letadla.


Spolu s Harrym jste nyní ny výstupcích na skalní stěně. Postupujte k Harrymu a potom dále doprava. Pohybujte se podle objevujících se ikonek, které vám vždycky napoví, co máte udělat - skočit, vyšplhat se výš, nebo naopak seskočit níž, zychytit se v nějaké spáře a přeručkovat, nebo se přitisknout zády ke skále a přejít po úzké římse. Až se dostanete ke vchodu do jeskyně, budete svědky Čolmondelyho vraždy a tím tato část skončí.


2) Paříž, část 1. -  Nico


V animaci uvidíte vraždu programátora, se kterým měla Nico přijít udělat rozhovor. Dveře od bytu jsou zavřené, takže je potřeba jít ven na balkón. Předtím ale ještě seberte z nástěnky tužku. Na balkóně přesunete kamenný podstavec až úplně na levou stranu balkónu, vylezete na něj a pak budete oct přeručkovat na sousední balkón.  První dveře jsou zamčené, druhé taky, ale ty už budete moct s pomocí novinářského průkazu otevřít.  Až si prohlédnete ložnici, jděte do dalšího pokoje. Jediné, co zde najdete, je mrtvola programátora  a kosek od něj na koberci nábojnice. 



To je vše, takže nyní jděte doleva prozkoumat další místnost. A teď pozor - hned  jak vejdete, zaútočí na vás vražedkyně, takže jakmile se ukáže ikonka, ihned stiskněte příslušné tlačítko. Po prvé vezmete vražedkyni pánvičkou, podruhé dveřmi od ledničky.  Pak konečně uteče. Vraťte se zpět do bytu a poslechněte si záznamník (je na stole v kuchyni).  Také ho můžete použít a někomu zavolat, kdybyste potřeboval pomoct. Dále prohledejte odpadkový koš a najdete výpis z účtu. Pod kobercem mezi kuchyní a pokojem vytrhněte prkno z podlahy  a najdete sejf. Zatím ho ale nemůžete otevřít, takže jděte ven kuchyní a po požárním schodišti.


Dole na ulici seberte ze země noviny a zkuste vyšplhat po okapové rouře vlevo - žádný výsledek. Kousek vlevo u zdi s grafitti se vám objeví ikonka - zeď můžete v tomto místě přelézt. V malém parku ulavičky najdete paruku. V inventáři ji prozkoumejte a najdete světlý vlas - vrahem byla blondýnka, která se za Nico převlékla, aby programátora oklamala a hodila podezření na Nico ! Přelezte zeď zpět vyjděte na hlavní ulici. Jděte doleva a hned v další boční ulici si promluvte s uklízející ženou. Důsledně vyčerpejte všech y možnosti.  Zpět na hlavní ulici si ješte popovídejte se skejťákem a na druhé straně u vchodu do parku s policistkou. Předtím ještě můžete jít do parku promluvit si s programátorovou přítelkyní Beatrice, ale nic se od ní nedovíte. Pokud při rozhovoru s policistkou nebudete vědět nic o autě vražedkyně, jděte si ještě jednou promluvit s uklízečkou a se skejťákem. Pak už rozhovor s policistkou dokončíte, přijedou další policajti a Nico bude zatčena.


3) Kongo,  část 2. - George



Prohledejte mrtvého vědce, ale nic u něho nenajdete. Ze stolu v rohu seberte pohlednici a lupu. Bednu vpravo odtlačte na žlutý čtverec na podlaze dále vlevo, čímž si otevřete dveře. Na podlaze mírstnosti seberte tyč, kterou použijte na mechanismus na zdi vedle dveří a zase si ji vezměte zpátky.  Obhlédněte stroj, stiskněte tlačítko vlevo a použijte páku vpravo. No, tak tím jste stroj dokonale vyřadili z provozu. Vlevo od stroje zahlédnete ve  zdi výklenek. Přišoupejte sem bednu z první místnosti a vlezte do výklenku. Vpravo nahoře uvidíte staré ptačí hnízdo, které shodíte tyčí a seberete. Pokračujte chodbou až se dostanete ven z jeskyně. Dojděte ke kamenné soše, ve které najdete popel. Použijte na ní  hnízdo a pak lupou zapalte oheň. Domorodci utečou, ale vy spadnete dolů. Hned jak skončí animace, utíkejte směrem k Harryho jeepu. Jakmile se objeví ikonka, stiskněte příslušnou klávesu - naskočíte do jeepu a Harry vás odveze pryč. Pokud to nestihnete, domorodci se vrátí a zastřelí vás, takže si celou akci vychutnáte ještě jednou.


4) Glastonbury, část 1. - George



Projděte se po ulici doprava a postupně si promluvte s oběma muži, které potkáte (plukovník Butley chodí po ulici a hledá svou dceru Melissu a básník O'Mara sedí před hospodou). Pak se jděte podívat do věštírny madam Zazie (naproti básníkovi, přes ulici) a popovídejte si s ní.  Pak jděte po ulici zpět a na stejné straně ulice jako je madam Zazie najdete krámek "Vesmírná víla". Všechno si prohlédněte (hlavně stojan s pohlednicemi) a promluvte si s majitelem Tristramem. Budete vyrušeni podivným hlukem zeshora a Tristram se posléze s vámi přestane bavit. Ještě si prohlédněte knihu na pultu po Georgově levici - je to "Čarovný Avalon". Přečtěte si pár veršů. Pak jděte dozadu ke dveřím na schodiště a pokuste se vstoupit. Tristram vám to ovšem nedovolí. Ještě jednou si s ním promluvte o jeho verších a dostanete jednu kopii  jeho knihy. Odneste ji ukázat O'Marovi. Ten se naštve na Tristrama, protože jeho sbírka básní je kompletně opsaná a poběží si to s ním vyřídit. Básnící se pěkně zhádají a vy můžete (až vás omrzí je poslouchat) jít schodištěm v Tristramově krámku nahoru do patra.

Tady najdete Melissu Butleyovou. Promluvte si s ní, hlavně  - hned jak se vám to téma zpřístupní - o Tristramovi. Melissa uzná svůj omyl a bude ochotná s vámi odejít. Dole ještě trochu zpracujte Tristrama. Až od něho získáte Brunovy kraťasy a skončíte rozhovor,  prohlédněte si v inventáři ještě jednou knihu veršů. Použijte na ni tyč a získáte stříbrné mince. Jděte nyní za madam Zazie. Popovídejte si s ní, podmazávejte jí stříbrnými mincemi a postupně jí nechte prozkoumat všechny věci, které se nabízejí. Pak jděte ven a uvidíte požár. Utíkejte naproti ke dveřím vlevo od  O'Mary, ale nepodaří se vám je otevřít. Požádejte  O'Maru o pomoc a jste uvnitř. Po skončení animace si všimněte okna na straně vlevo, ze kterého jde kouř. Pod ním na dlaždicích jsou bedny. Svě volné bedny musíte přisunout ke dvěma bednám na sobě tak, abyste verchní bednu mohli posunout po bednách až k oknu a dostat se po ní dovnitř. Tady najdete Bruna. Pomožte mu a jděte ven. Na ulici ještě budete mít dlouhý rozhovor s Brunem, ve kterém se dozvíte další důležité informace  a potom tato část hry skončí.


Venku uvidíte požár za hospodou. Utíkejte ke dveřím vlevo od hospody a zkuste je otevřít. Požádejte o pomoc O'Maru. Pod oknem stodoly stojí několik beden. Jednu dotlačte pod okno, druhou do mezery mezi ní a dvěma bednami nad sebou. Horní bednu pak přisuňte k oknu a vlezte do okna. Rozvažte Bruna a vylezte oknem ven.


5) Paříž, část 2. - Nico


Jste u Nico v bytě, policie ji opět pustila na svobodu. Nejprve si poslechněte vzkazy na záznamníku a zavolejte do redakce a Andrému. Pak můžete jít ven. Jste na ulici u Vernonova bytu. Z vedlejší uloice zaslechnete rozhovor dvou žen o vás. Můžete si jít s nimi promluvit a pak jděte k požárnímu schodišti, po kterém jste minule z Vernonova bytu odešli. Vyšplhejte ke dveřím Vernonova bytu. Nejprve použijte na dveře noviny a potom tužku - a máte klíč. Odemkněte a vstupte do bytu. V kuchyni vpravo na lince (kousek od odpadkového koše) si vemte papírový kapesníček. Projděte bytem až do ložnice, kde najdete uplakanou Beatrici - Vernonovu milou. Až vyzkoušíte všechno možné - tak jako já - tak vás možná taky napadne dát Beatrici papírový kapesníček. V následujícím rozhovoru se dozvíte datum jejího narození. Jděte k sejfu v podlaze a tuto kombinaci použijte. Získáte diagram a DVDčko.


To je zde vše, můžete opět požárním schodištěm vyjít na ulici. Až se sputí animace, tak si připravte prst nad klávesu [S]. Jakmile se objeví ikonka (na zlomek sekundy !), rychlým klepnutím uskočíte před autem. Můžete si ještě promluvit s policistkou - je na protější straně ulice u žlutého auta - řekne vám něco o záhadném diagramu. Vraťte se do bytu Nico a použijte DVD disk na přehrávač s televizí na stole vedle záznamníku. Zjistíte, že je to Vernonův vzkaz pro Beatrici. Zavolejte Andrému, který si ihned přijede nahrávku poslechnout. Pak si s ním promluvte, proberte všechno možné a potom zavolejte do novin - dozvíte se informaci o starém divadle na ostrově.  Opět promluvte s Andrém a pak jděte ven z bytu prozkoumat staré divadlo. Ve dveřích vás ještě na chvíli zdrží telefon - volá vás šéfredaktor, ale s ním budete brzy hotovi.



6) Paříž, část 3. - Nico


Jste před vchodem do divadla. Jděte doprava a hned první ulicí doleva. Podle zdi dojděte až do místa, kde je nad vámi požární žebří - bohužel je moc vysoko. Pokračujte na konec ulice a tam vpravo najdete červený sporťák - koukněte se dovnitř a uvidte masku.  Vraťe se k místu se žebříkem a naproti přes ulici je na domě lešení. V místě, kde není pletivo, můžete na lešení vylézt. Nyní po žebřících, nebo tím, že se vytáhnete na vyšší plošinu (přesnou cestu tady popisovat nebudu, je to zbytečné, tam, kde je pokračování, se vám vždy objeví  ikonka) vylezte až úplně nahoru a dojděte k horní části bilboardu. Je uvázaný  provazem k lešení, takže ho uvolněte a nyní se musíte ještě dostat ke spodní části bilboardu.  V jednom místě si budete muset posunout bednu, abyste se dostali dál, ale na to byste jistě přišli sami. Až uvolníte spodní část bilboardu, budete moct po něm přejít na budovu divadla.


Po žebříku vylezte až na střechu divadla a druhým žebříkem nalevo na nižší terasu. Kousek vlevo najdete otevřené dveře do budovy. Po schodech seběhněte dolů a vstupte do foyeru divadla. Než se tady stihnete rozkoukat, uslyšíte kroky a na poslední chvíli se schováte za pultem občerstvení. Jenže - stejně to nebude nic platné, Nico je zajata zloduchem Susarrem.



7) Paříž, část 3. - George, Nico


Mezitím dojeli do Paříže také Georg s Brunem. Průjezdem, který uvidíte v animaci projděte na dvůr knihkupectví. Přisuňte si bednu až úplně do rohu, abyste mohli zavřít nádobu na odpad. Vylezte na ní a za ní uvidíte okno. Jím se dostenete do skladiště knihkupectví. Postupujte jednotlivými sklady, až se dostanete do posledního, kde jsou hned za dveřmi narovnány dvě bedny, které blokují cestu k vypínači. Přisuňte k nim třetí bednu a potom ještě čtvrtou, kterou najdete na druhém konci místnosti. Pak už snadno odsunete horní bednu na druhý konec a rozsvítíte si. Při světle uvidíte škrábance na podlaze pod prostřední bednou. Odsuňte ji a najdete poklop. Otevřete ho a projděte starou důlní chodbou. Na konci vylezete žebříkem do kotelny divadla a dalším žebříkem do hlediště.


Až poznáte svůj omyl ohledně představení na jevišti, běžte k otevřeným dveřím vpravo vedle jeviště, ale pozor, aby vás nezahlédl hlídač, to by byl konec. Za dveřmi najdete žebřík, který vede nahoru na osvětlovací rampu. Jděte doprava a provazem zkuste uvolnit osvětlovací rampu a ta se zasekne o něco níž, takže se budete moct na ní zachytit a přeručkovat na druhou stranu. Dojděte až k pytlům s pískem a postupně je oba shoďte dolů na jeviště. Tím jste vyřadili hlídače ze hry,


Až osvobodíte Nico a popovídáte si, odejděte z jeviště levým portálem. Nechďte do hlediště, ale jděte po schodech dolů. Zabočte doleva a jste v prostoru pod jevištěnm. Povšimněte si výtahu na jeviště, bude se vám později hodit. Jděte dál a na bedně opodál najdete krabici s líčídly. Jedno si vemte. Jděte do chodby, která odtud vede a na rozcestí doleva. První dveře se dají otevřít, je to maskérna. Prozkoumejte hlavně sejf pod stolkem a jděte ven. Dveřmi na druhé straně chodby se dostanete do ještě nižšího patra. Až skončí animace se střelbou, jděte od schodů rovně a vstupte do prvních dveří. Zde si všimněte vzpěry uprostřed místnosti.  Přesně podpírá místo se sejfem o patro výš. Zkuste ji uvolmit, ale nepůjde to, požádejte Nco o pomoc, ale ani pak se vám to nepovede. Vraťte se nahoru, až do hlediště divadla.


Dveřmi vlevo jděte do foyeru, kde byla předtím Nico zajata. Za pultem, kde se ukrývala, najdete kelímek. V inventáři do něj vložte líčidlo a jděte k jevišti. Vylezte na něj a použijte kelímek s líčidlem na jedno ze světel na jevišti (na rampě, na zemi). Líčidlo se rozpustí a nyní už může fungovat jako mazadlo. Sestupte opět do místnosti se vzpěrou, použijte na ní rozpuštěné líčidlo a opět požádejte Nico o pomoc. Až sejf spadne a otevře se, seberte kartu a tajemný artefakt. Vyjděte na chodbu a pokračujte až na konec k  velkým dveřím, před nimiž leží mrtvola. Po animaci použijte kartu na slot vpravo a až se dveře otevřou, nastupte do výtahu.


Projděte dlouhou chodbou až do velké místnosti. Jděte po rampě až doprostřed a seberte artefakt se symbolem omega z ochranného pole. Při návratu budete vyrušeni jednak děním dole pod vámi a jednak výtahem, kterým sem k vám přijíždí Susarro se svou pomocnicí. A nyní pozor, vše bude záviset na rychlosti vašich prstů. Nejprve se musíte v kratičkém časovém úseku přesunout k okraji chodníku a klepnout na [A], jakmile se objeví ikonka. Tím se steně jako Nico zavěsíte za okraj tak, aby vás Susarro hned neuviděl. Až to půjde, tak přeručkujte doleva až k Nico a opět vyšplhejte nahoru na chodník. Máte štěstí, že Petře selhala pistole, to vám dává čas stisknout [Shift] a šipku nahoru. To musíte udělat předem, protože jinak prostě nestíháte. A jakmile opět můžete Georgem pohybovat (pokud jste to udělali tak, jak jsem vám poradil, tak se George sám rozběhne správným směrem a vy ho už jenom můžete korigovat), utíkejte co nejrychleji za Nico do výtahu. Uffff !


Nahoře Nico podrží dveře a vy je zablokujte otvírákem na láhve. Jděte nahoru do hlediště divadla, jenže nad schodama na jeviště čekají stráže, takže musíte použít výtah pod jevištěm, kterého jste si dříve povšimli. Z jeviště utíkejte k průlezu se žebříkem, kterým se George dostal do divadla.



8) Kongo, část 2. - George, Nico


Po dlouhém rozhovoru u Nico v bytě jste opět v Kongu. Stojíte před zavřenými dveřmi. Zkuste na ně tyč, ale nebude to fungovat. Takže požádejte Nico, aby vám se dveřmi pomohla, opět použijte tyč a jste uvnitř. Jste ve známé místnosti s přístrojem, který jste předtím tak šikovně zničili. Projděte do další místnosti, kde jsou kamenné dveře a na otvor v nich použijte kámen se symbolem omega. Zkuste projít další chodbou, ale nepůjde to. Musíte přeručkovat po římse nalevo. Až se opět bezpečně spustíte na zem (za otvory s bodci), podívejte se do levého rohu. Tady najdete dvě velká ozubená kola. Zablokujte je tyčí, aby mohla bezpečně projít i Nico.


V opačném rohu jsou dva kvádry (jeden je ve stínu a je špatně vidět). Posuňte první kvádr chodbou zpět do prvmí pasti tak, aby se bodce vysunuly a  zarazily se o kvádr. Pak ho posuňte ještě o dva kroky a vraťte se pro druhý kvádr. Ten také posuňte mezi bodce, ale jen na kraj, pak ho přelezte a první kvádr posuňte ke druhé pasti. Nyní máte dvě pasti zabezpečené a můžete prozkoumat mrtvolu na zemi. Najdete šálu se záhadným symbolem. Prozkoumejte ji v inventáři a najdete ještě talíř se symbolem blesku. Vraťte se  k Nico a jděte rovně do další místnosti (vchod je přímo před vámi, ale protože kamera zabírá z boku, tak není vidět).


V následující místnosti je na zemi labyrint z dlaždic. Bezpečné jsou pouze ty dlaždice, které svítí. Zatím jsou to pouze prázdné dlaždice, bez symbolu. Pokud si stoupnete na některou ze čtyř dlaždic v první řadě (které nejsu spojeny s ostatními), uvidíte, že se v podlaze rozsvítí dlaždice se stejným symbolem. Požádejte tedy Nico, aby si stoupla na dlaždici se symbolem ryby - a hned uvidíte začátek cesty. Pak musíte vždy zavolat na Nico, aby si stoupla na dlaždici s jiným symbolem (ryba, had, škorpion, pták), což vám opět zpřístupní další část cesty. Takhle se dostanete za chvíli na druhou stranu místnosti. Přesnou cestu vám popisovat nebudu, určitě na ní přijdete sami, není to zase tak složité.



Jděte dál, Nico na vás musí zatím počkat. V další místnosti je zničená podlaha. Slezte až na dno otvoru v podlaze a dalším otvorem vlevo se dostanete do velké místnosti. Hned nad vámi je kamenná plošina, po níž byste se mohli dostat dál, ale je třeba ji zajistit. Musíte na její levý okraj přisunout kvádr, který je v levé části místnosti na osamělém výstupku. Hned vedle plošiny najdete další dva kvádry, každý v jiné úrovni. Musíte je přesunout ke třetímu kvádru vlevo (ten je nejvýš z těch tří) a s jejich pomocí postupně přesunout tento nejvyšší kvádr až na plošinu. Není to nic složitého, jen hodně šoupání s bednama. Hotovo ? Fajn, můžeme přejít po plošině a na jejím konci přeskočit do chodby, která nás zavede do další velké místnosti s podivnými stroji.


Je to vlastně celé generátor energie, který musíte složit, aby fungoval. Takže doběhněte k ovládacímu panelu, který je na vzdálenějším konci místnosti, tam kde jsou tři díly stroje, které musíte dopravit k - nyní  vzdálenějšímu - čtvrtému dílu.  Klávesy  [A], [W] slouží k pootočení dílu a klávesa [S] k jeho dopravení doprostřed, nebo na místo. Každý ze tří dílů musíte nejprve dopravid doprostřed, pootočit tak, aby správně zapadl a potom  poslat na delší větev kříže, kde se všechny čtyři díly složí doheomady. Začněze nejprve s dílem, který je k vám nejblíž napravo, potom přijde ten, co je k vám nejdál (naproti vám) a poslední díl na konec. Když se díly správně spojí, stroj začne fungovat a vysílat modrobílý paprsek do další místnosti. Ovládacím panelem na boku stroje můžete směr paprsku měnit, ale zatím to není třeba. Jděte do vedlejší místnosti.


Zde je větší počet zrcadel, kterými můžete pootáčet a tak směrovat paprsek tam, kam potřebujete - totiž na další část stroje. Nejprve si všimněte ovládacího panelu ZA strojem. Rozsvítí jen polovinu světel nade dveřemi - zřejmě je potřeba ještě něco dalšího. Nastavujte postupně zrcadla tak, aby paprsek nakonec dopadnul na stroj a ten se odsune dozadu a tak odhalí jedna schodiště, jednak druhý ovládací panel. Po schodišti si nejprve doběhněte pro Nico a pak jí řekněte ať se postaví k ovládacímu panelu. Doběhněte k ovládacímu panelu stroje a změňte směr paprsku. Stroj ve vedlejší místnosti se vrátí na své místo a zpřístupní tak první panel. Dojděte k němu, domluvte se s Nico a oba současně stiskněte oba panely. Světla nade dveřmi se rpozsvítí nyní všechna a cesta je volná ! Ještě doběhněte opět změnit směr paprsku, aby s vámi mohla i Nico (teď je uvězněná za strojem) a můžete jít dál.


Dojdete do malé místnůstky s kamennými dveřmi. Vpravo na zdi je otvor ve tvaru talíře s bleskem, takže použijte - překvapivě - talíř s bleskem.  Jenže se příliš zahřeje a vy ho neudržíte.   Takže to zkuste spolu se šálou - to by šlo, jenže zase nemůžete současně držet talíř a jít do dveří. Takže požádáte Nico, aby podržela talíř a vy se můžete jít podívat, co je za dveřmi. Je tam úplně stejná místnost, jako byla ta v paříži se silovým sloupem uprostřed, v němž je opět kámen, tentokrát se znakem alfa. Sberte ho a vraťte se k Nico. Promluvte si s ní  a jděte ven z místnůstky.


Před vchodem už na vás ale čeká Petra. Zachrání vás menší zemětřesení, takže rychle utíkejte zpět před padajícími krápníky a pak rychle přeskočte trhlinu (pozor - na tohle je opravdu mikroskopická chvilka času, takže se vám možná ani neobjeví ikona - rychle mačkejte klávesy hned jak je to možné !) a pak už jenom doběhněte k východu z jeskyně. Venku už na vás čeká odvoz, a jede se opět do Paříže.


9) Paříž, část 3 - Nico



Po rozhovoru jste opět v divadle. Musíte se dostat dolů do kanceláře. Dveře na schody jsou zamčené, takže jděte do maskérny a slezte dírou po trezoru v podlaze. Kde je kancelář už víte (odtud předtím střílel ten vystrašený muž), takže tam běžte, už je odemčeno. Vzadz  vpravo na skříňce je kufřík, ale nic v něm není, takže zkuste jít do druhé místnosti. Překvapí vás už známý hlídač Flap. Rychle stiskněte klávesu a Nico ho zpacifikuje vázou. Teď můžete jít do druhé místnosti a přečíst si papíry na stole. To je zde všechno, přesunujeme se do Prahy.


10) Susarro, část 1. - George, Nico


Můžete si popovídat s Nico. Stiskněte tlačítko zvonku vpravo. Zjistíte jen to, že hlídač se s vámi neude bavit.  Promluvte s Nico a požádejte ji, aby hlídače zabavila. Schovejte se za roh levé zdi a jakmile Nico hlídače odláká, proklouzněte (s použitím klávesy [Ctrl]) za bránu.  Klávesu [Ctrl] budete v téhle části hry používat  ostatně dost často. Držte s eve stínech a vylezte na zeď vlevo. Seskočte do malé zahrady, přejděte k protější zdi a také ji přelezte. Jděte opatrně dopředu a sledujte hlídače se psem. Jakmile odejde, projděte po několika schodech do brány vlevo (je za ní vidět kroužící světlo reflektoru). Vyhněte se světlu a jděte doprava až k popelnicím. Všechny prozkoumejte a získáte provázek, hamburger a alobal. Pokračujte dále podle zdi až k oknům. Nyní počkejte až se světlo přesune na druhou stranu a rychle utíkejte podle zdi, kolem vrat až do bočního prostoru s bednami. Tři menší bedny uprostřed musíte dostat až k protější zdi. Nejprve posuňte horní bednu, pak uvolněnou spodní bednu posuňte mezi dvě bedny a zeď a opět posuňte horní bednu. Po bednách nyní vylezte nahoru na hradby.


Jděte doprava až ke zdi a vylezte na římsu. Po ní dojděte až na balkón nad hlavními dveřmi. Přejděte ho kolem oken na druhou stranu a po další římse pokračujte až na konec. Tady seskočte do tmavého prostoru mezi domem a zdí a odtud se dostaňte opět s pomocí klávesy [Ctrl] do malé zahrady se stromem. Odtud vede brána na cestu se strážným a naproti je vidět další brána. Počkejte si až bude strážný k vám zády (v pravém rohu) a pak opět s klávesou [Ctrl] přejděte přes cestu do další prostory s bednami. Uprostřed jsou čtyři menší bedny, se kterými můžete pohybovat. Krajní bednu úplně vlevo musíte posunout k plotu. Nejprve si ale musíte udělat místo, takže musíte ostatní bedny odsunout tak, abyste se dostali k té krajní. Pak se přes bednu vytáhněte na plot a seskočte na druhou stranu. Obejděte kontejner podle zdi a až buide hlídač utišovat psa, projdete za jeho zády na nádvoří.



Vlevo vidíte stážného, takže se dejte doprva hezky podle zdi, až dojdete k mřížové bráně, za níž uvidíte Nico. Promluvte s ní a potom pokračujte podle zdi  k náklaďákům, plechové boudě a k heliportu. nakonec dojdete k džípu. Z přihrádky uvnitř džípu si vemte dálkový ovladač, vraťte se k bráně, za níž čeká Nico a pomocí ovladače  ji pusťte dovnitř. Jděte spolu k plechové boudě, kolem které jste předtím běželi. Vrátka se otevírejí tlačítkem napravo, ale když tlačítko pustíte, zase se zavřou. Požádejte Nico, aby tlačítko stiskla a držela a jděte dovnitř. V rohu  seberte kousek uhlí, který prý nosí štěstí a v zadních dveřích najdete rukojeť heveru.  Jděte ven a rukojeť použijte na hever pod džípem. Pak džíp odbrzděte a dotlačte až ke zdi. Přes džíp vylezte na terasu. Jděte k okapové rouře vlevo a pokuste se na ní vylézt. George to sice zvládne, jenže při tom okap  zničí, takže pro Nico je tato cesta uzavřena. Dál budete hrát za Nico.


11) Susarro, část 2. - Nico

Seberte úchytku od okapu a slezte zpět na nádvoří. Přeběhněte na druhou stranu, kde  je v rohu zaparkovaný mercedes. Vylezte na něj a na okénko použijte úchytku od okapové roury. Vlezte dovnitř a jděte dveřmi vpravo na chodbu. Vyslechněte rozhovor strážných a potom jděte po schodech nahoru. Až vstoupíte ma ochoz, vrzne pod vámi podlaha a strážní se vydají na průzkum. Rychle se ukryjte do stínů vpravo a až strážní odejdou pokračujte po ochozu až do chodby s červeným kobercem. Projděte klikatou chodbou až na konec a vstupte do pokoje Petry. Najdete tu dva kufry. V jednom je bezdrátový fén a ve druhém Petřina paruka. Tento druhý kufr znovu prohlédněte a zjistíte, že má dvojité dno. Použijte tužku na malé tlačítko a najdete ještě brousek.  Víc toho už v pokoji nenajdete, takže jděte zpět na chodbu.


Jděte dolů po schodech, kterými jste přišli (tedy nikoliv hlavním schodištěm !) a dole přejděte na druhou stranu. Jsou tu malé dveře do kuchyně. Promluvte s kuchařem a nabídněte mu brousek. Až se otočí, můžete z poličky kousek dál sebrat láhev s bělidlem. Nyní se vraťte nahoru do Petřina pokoje a jděte doprava do koupelny. Do umyvadla dejte paruku a použijte na ní bělidlo. Pak ji ještě vysušte fénem a je to - z Nico je Petra jako vyšitá ! Vraťte se zpět ke schodišti, kde už čekají strážní. A teď přijde ostrý střih - podíváme se, co dělá George. 


12) Susarro, část 3. - George


Vzadu v rohu najdete bednu. Dotlačte ji před žlutý pilíř, vedle kterého jste předtím stáli a vylezte nahoru. Dojděte k zamčeným dveřím a jděte doprava po římse. Chrlič, který vám stojí v cestě, jednoduše shoďte dolů a pokračujte dál. Až dojdete k úzké římse, tak se přitiskněte ke zdi a přejděte ji. V místě, kde pod sebou uvidíte osvětlený balkón, slezte dolů. Jděte k pravému okraji, tady se pověste na tyč a ručkujte doprava až na další terasu. Tady najdete napravo otevřené okno, kterým vlezete do místnosti.  První, čeho si tady asi všimnete, bude olejová lampa na zdi. Když otočíte kolečkem, bude z ní téct olej. Jděte od lampy doprava dozadu a vylezte na zvýšenou podlahu. Jděte dozadu a uvidíte tam malé okno, skryté za bednami. Nejprve posuňte bednu nahoře ke zdi a potom uvolněnou spodní bednu dostrkejte do mezery mezi bednami u zdi. Pak horní bednu  odstrčte po bednách až na druhý konec a potom už snadno odsunete bednu, která zakrývá okno. Oknem prolezete na cimbuří.


Jděte po cimbuří a dolů po schodech, až se dostanete na jakési malé prostranství se stromy. Vpravo mezi stromy vidíte  kanál, ovšem jeho mřížku nemůžete zvednout, protože má zarezlé panty. Když půjdete od schodů rovně, najdete okapovou rouru, na  které je plechový hrnek. Seberte ho a vraťte se do místnosti s lampou. Pusťte olej a nastavte hrnek. S olejem se vraťte ke kanálové mřížce a použijte ho na ni. Pak už ji snadno zvednete a můžete vlézt dovnitř. Opět střih - Nico.



13) Susarro, část 4 - Nico


Nejdřív si promluvte se strážným za stolem (Nico má pořád blond paruku, takže ji nikdo nepozná) a trochu ho zpérujte. Pak si prohlédněte pancéřové dveře za ním a zeptejte se ho na ně.  Dozvíte se, že k jejich otevření potřebujete kartu a tu dostanete od bezpečnostního seržanta, který je někde venku na obchůzce. Jděte ven a dejte se doprava. Můžete si promluvit se strážemi. Musíte dojít na nádvoří s náklaďáky, protože tam někde se seržant pohybuje. Buď můžete stejnou cestou (přes bedny) jako šel předtím George, nebo můžete projít úzkým průchodem od místa, kde hlídkuje jeden strážný. Až najdete bezpečáka, tak si s ním promluuvte a dostanete kartu. Když ji zkusíte na pancéřové dveře, zjistíte, že není aktivovaná. Přejděte na druhou stranu haly a otevřete dveře do místnosti s počítači. Promluvte si se ženou, která tam pracuje a nechte si kativovat kartu. Nyní už můžete otevřít ty zatracené dveře asejít po schodech dolů. Dostanete se do chodby a dojdete až k místu, kde je hasicí přístroj, když v tom uslyšíte kroky.


14) Susarro, část  5. - George, Nico



George jsme opustili, když lezl do kanálu - a nyní zjistíme, že prolezl do prádelny. Za  barely s pracími prášky je vozík. Přitlačte na něj starou automatickou pračku z rohu. Pak  se s vozíkem rozjeďte proti dveřím - a jste v kamenné chodbě. Jděte rovně a druhou  uličkou vpravo - a v tom dostanete po hlavě hasicím přístrojem. Samozřejmě, potkali jste se s Nico. Vraťte se kousek zpátky ke dveřím na magnetickou kartu a požádejte Nico,  aby je pro vás otevřela. Jste v šatně. V rohu najdete uniformu strážného, takže si ji rychle oblékněte. Jděte ven k hasicímu přístroji a pokračujte doleva chodbou. Minete dveře, které se nedají zatím otevřít a dojdete na konec k otevřené cele s bednami.


V jedné stěně u stropu je větrací mřížka. Musíte přeskupit bedny (jsou tu celkem čtyři) tak, abyste mohli vylézt k mřížce a vyslechnout rozhovor mezi Brunem a Susarrem - po chvíli  se k nim přidá i Petra. Až všichni odejdou, zkuste mřížku odstranit a potom použijte minci na šrouby. Mřížka je pryč, ale je pro vás příliš úzká. Požádejte tedy Nico, aby prolezla skrz a z druhé strany vám otevřela dveře. Uvnitř, v Susarrově kanceláři prozkoumejte velkou mapu na zdi a Susarrův psací stůl. Objevíte ukryté tlačítko, které vám otevře tajnou chodbu ven.


15) Montfaucon - George


Po rozhovoru s Andrém jdete prozkoumat starý kostel. Prozkoumejte poklop od kanálu a popovídejte si s dělníkem Flobbagem. Oběhněte náklaďák a vypněte kompresor. Až bude Flobbag nadávat svému parťákovi v náklaďáku, běžte znova k poklopu a prozkoumejte Flobbagovu brašnu opodál. Najdete  tyč na odklápění poklopů. Zuste s ní kanál otevřít, ale opět se vám to nepovede. Od Flobbaga se dozvíte, že kanál nebyl otevíraný už léta.


Jděte kolem kašny na druhou stranu náměstí, kde jsou veřejné záchodky. Promluvte si se záchodovou madam a pokud máte potřebu, můžete záchodky použít. Oběhněte dům s lešením na druhou stranu a vylezte na lešení. Po žebříku nahoru a přeskočit na další plošinu. Pokud vás teď uvidí hajzlbába, tak máte smůlu a musíte si s ní jít ještě jednou promluvit. Až odejde, jděte znovu na lešení. Nahoře na konci slezte o patro níž a vemte si tam uvázaný provaz. V inventáři ho uvažte na tyč k otevírání kanálů a tu pak použijte na poklop kanálu. Pak vyplašte řidiče náklaďáku a je to - můžete jít dolů.



16) Katakomby - George


Přejděte na druhou stranu a jděte doleva až k velké lebce na zdi. Použijte na ní krystal z inventáře a jděte dál. Dejte se chodbou doprava a sledujte krvavé stopy na zemi až do místa, kde jsou dveře vpravo i vlevo. Stopy vedou do těch vpravo. Prohledejte mrtvého templáře za dveřmi a najdete klíč. Běžte dál chodbou a za rohem narazíte na strážného. Vraťte se tedy zpět do místnosti s mrtvolami. Běžte dozadu k mikrovlnce a použijte ji. Hned, ale opravdu HNED jakmile  to půjde utíkejte z místnosti ven a schovejte se naproti ve sprchách. Až strážný zajde do místnosti, zavřete dveře a zamkněte ho získaným klíčem.


Jděte tam, kde byl strážný předtím - do jídelny. Průchodem vpravo se dostanete do vinného sklípku. Dojděte až dozadu, kde krvavé stopy mizí za regálem na víno, z něhož čouhá pět lahví. s jejich pomocí musíte otevřít tajný vchod. Jak na to ? Prohlédněte si láhve a zapamatujte si názvy vín. Pak se podívejte do bloku na cestu rytíře Štefana. Když budete vytahovat láhve v tom pořadí, v jakém rytíř Štefan navštěvoval jednotlivé země, máte vyhráno. Pro méně chápavé (nebo líné :-)) je tu detailní postup :


ZELENÁ

LEVÁ ČERVENÁ

PRAVÁ ČERVENÁ

BÍLÁ

MODRÁ


A je to. V chodbě najdete umírajícího templáře. Vyslechněte jeho poslední slova a jděte dál. Dalším tajbým vchodem se dostanete do šatny a odtud dveřmi do chrámu. A tady máme jednu parádní stealth akci. S použitím klávesy [Ctrl] a tak, aby vás strážný neviděl, musíte obejít oltář a dostat se na druhou stranu, ke dveřím, které jste předtím viděli v animaci. Využívejte stínů, můžete se schovat za oltářemm i v osvětlené kazatelně. Až se dostanete do místnosti za dveřmi, prozkoumejte hodiny vpravo. Zkuste na nich nastavit časy, které máte k dispozici, ale nic se nestane. Na druhé straně místnosti ještě můžete prozkoumat tři sochy, z nichž prostřední má mosaznou destičku na podstavci. Nyní musíte jít opět ven z místnosti a dostat se do osvětlené kazatelny, kolem které jste předtím šli. Uvnitř najdete bibli, prolistujte ji najdete číslo verše. Vraťte se do místnosti se sochami a na hodinách nastavte právě získané číslo. Objevíte tajnou skrýš templářů, získáte poslední, třetí kámen se symbolem psí a budete pasováni  na rytíře řádu.


Tip : pokud vás stráže zastřelí cestou z kazatelny do místnosti s hodinami, objevíte se znovu přede dveřmi místnosti. Ale číslo verše jste si i přes svůj neslavný konec zapamatovali ! Takže nemusíte znovu ke kazatelně a zpátky, stačí už jen otevřít dveře a jít k hodinám.



17) Paříž - George, Nico



Opět ve Vernonově bytě. Všechno prohovořte s Nico. Pak vám Nico u počítače ukáže  mapu Egypta. V inventěři nalistujte a postupně použijte (klávesou [S]) kámen se symbolem psí, potom káemn se symbolem omega  a nkonec kámen se symbolem alfa. Místo Armillary je nalezeno, jede se do Egypta !


18) Armillary - George, Nico


Úvahy o dalším postupu vám přeruší Nico svým rychlým jednáním. Bohužel trochu nabudí stráže, takže vaše úloha bude o to ztížená. S klávesou [Ctrl] se dostaňte postupně (s ohledem na pohyb strážného) až k ruině, kde Nico shodila kamenný kvádr. Odtud - až bude strážce z dohledu - utíkejte doleva až k Nico. Promluvte si s ní a prozkoumejte stěnu opodál. Použijte tyč od heveru, kterou stále máte v inventáři a zjistíte, že se jednalo o další tajné dveře. Vstupte dovnitř.


V animaci uvidíte Bruna a Susarra - moc času už nezbývá. Jenže se před vámi zjeví bůh Anubis a bude chtít, abyste prošli dvěma zkouškami, než budete moct vstoupit do chrámu. Ta první je celkem jednoduchá - do dveří prostě vložte všechny tři kameny (psí, omega a alfa) a je to. V následující místnosti musíte vyřešit klasickou hádanku. Postup řešení :

1. cesta - převézt vraha

2. cesta - návrat zpět

3, cesta - převézt svědka (nebo bratra), sebrat vraha

4. cesta - převézt vraha, sebrat bratra (nebo svědka)

5. cesta - převézt bratra (nebo svědka)

6. cesta - návrat pro vraha

7. cesta - převézt vraha



A je to, další dveře jsou otevřeny, můžete vstoupit do hlavní místnosti se strojem zrovna v okamžiku, kdy se Bruno chystá (protože je k tomu donucen) udělat poslední kroky ke spuštění stroje. Připravte si prst nad klávesu [S], protože budete náhle prozrazeni a potom ho budete 2x rychle potřebovat. Až zneškodníte Flapa a - alespoň na chvíli - Susarra, tak  se dozvíte, jak je to vlastně s Petrou a objeví se Velmistr.


Až Velmistr vyřídí Susarra a potom s Petrou odejde pryč, seberte ještě ze stroje Šalamounův klíč a potom vyjděte po schodišti nahoru. Dejte se doprava a uvidíte výklenek s bombou. Jděte k němu a připravte si prst nad klávesu [S]. Až se zase zvednete na nohy, promluvte si o všem s Nico a Brunem a nyní musíte najít cestu ven.


Kousek vlevo od vás je dlouhá trhlina v podlaze. Vede až na výšku postavenému kvádru, na který se musíte dostat. V trhlině je jeden kvádr, který můžete posouvat a kousek dál a o úroveň výš je druhý kvádr. A právě ten musíte dostat až k vysokému kvádru. Dopravte ho až k trhlině a potom si posuňte spodní kvádr, abyste horní mohli přepravit přes trhlinu. Pak hoi posuňte ještě kousek až skoro k Brunovi a Nico a potom doleva k velkému plochému kameni. Odtud opět doleva a jste zmova u trhliny, jenomže o kousek dál.  Když si sem opět přisunete spodní kvádr - ten, co je v trhlině - budete moct horní vádr už dostrkat až vysokémi kameni a vyšplhat se na něj. Pak se vytáhněte ještě o úroveň výš. V animnaci se dostanete do místnosti s Anubisovou hádankou, ale všechno je teď nějak špatně. Pokuste se použít ovládací pult k hádance, ale Nico vám v tom zabrání. Bruno dodělá práci za vás a zaplatí za to životem. A vy už víte, že poslední dějství se bude odehrávat v Glastonbury. 



19) Glastonbury, část 2. - George, Nico


Proběhněte ulicí na druhý konec a jděte do otevřené brány. Jste na malém dvorku s mnoha bednami. Přímo proti vám je ve zdi trhlina, do které se budete muset dostat. Musíte nejvyšší bednu přisunout až ke zdi, ale tam je jenom jedna bedna a vy tam potřebujete mít dvě. Ta druhá je vlevo vedle malé stříšky. Pomocí čtyř beden, které jsou na zemi (čtvrtá je ta, která je až u zdi !) ji musíte dopravit až ke zdi a potom na ni přisunout nejvyšší bednu. Budete muset použít i bednu, která už u zdi je a na její místo pak přisunete jinou - je to hodně šoupání sem a tam, ale když pochopíte o co jde, tak to jistě za chvíli zmáknete.


Za zdí na vás čeká Petra. Tu si vezme na starost Nico a vy můžete běžet dál k Velmistrovi. Budete svědkem jeho proměny v draka a potom spadnete kamsi do podzemí. Dojděte až k meči a do kamene v jeho podstavci vložte Šalamounův klíč. Až se meč rozzáří, vezměte si ho. Budete přeneseni opět nahoru, kde už na vás čeká Velmistr v podobě velkého draka.  Plive po vás oheň, takže musíte kličkovat nejprve k sutinám, za kterými se můžete ukrýt. Nejprve běžte doprava a potom k dalším, které jsou dále vlevo. Nyní pozorujte draka. Až se kolem něj objeví modrý kouř, znamená to, že drak právě nabírá další sílu - a to je vaše šance. Rychle doběhněte k drakovi a jakmile se objeví známá hvězdička, tak neváhejte a klávesou [S] použijte meč.


Gratuluji, dohráli jste další krásnou a poutavou adventuru. A nezapomeňte, že po dohrání hry se vám v menu odemkly bonusové materiály, takže ještě máte hodně co prohlížet a číst.



KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.