1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Broken Sword 5: The Serpents Curse - návod
Úvodem:

 

Na začátek jen upozorňuji méně trpělivé hráče, že tahle hra je poměrně dost ukecaná – stálým pravidlem je vždy prokecat každého, kdo se dá – a to třeba i několikrát. V dalším textu na to už nebudu pořád dokola upozorňovat, ale určitě se toho držte. A teď už pojďme na věc.

 

1) PAŘÍŽ

 

Galerie (George):

 

Po intru a úvodních animacích, ve kterých uvidíme zločiny, které se v galerii odehrály (krádež obrazu a vražda majitele galerie Henryho), prozkoumejte lokaci. Nejprve si prohlédněte tělo oběti na zemi. Podívejte se na lístek pod jeho rukou a seberte deodorant z vesty. Pak prozkoumejte poplašný systém galerie - obrazy, které jsou aktivní a alarm na zdi pod ukradeným obrazem – zcela vlevo. Ještě prozkoumejte dveře do kanceláře s číselným zámkem, ale zatím neznáte kód. Jděte zpět doprava a ze stolku seberte kousek pizzy. Pak už je čas promluvit s tlustým kritikem umění Lainem u zdi vpravo. Je v mdlobách, takže ho pokropte deodorantem a aby nabral dost sil, dejte mu kousek pizzy. Laine zná kód od dveří kanceláře, ale stejně vám ho nebude chtít dát. Seberte ze země kleštičky na nehty, které vypadly z Laina a jděte ven před galerii a doleva ke kavárně. Od číšníka dostanete Lainův účet z předchozího večera. Jděte opět za ním a ukažte mu účet, čímž dokážete, že lhal. Konečně ho přesvědčíte, aby vám dal kód. Jděte ke dveřím do kanceláře, ale než stihnete zadat kód, vstoupí na scénu policie a vy musíte dělat jakoby nic.

 

Galerie (Nico):

 

Nico nemůže žádným způsobem přemluvit policistu, aby ji pustil do galerie. Jděte k číšníkovi a ukažte mu novinářský průkaz. Hned změní své chování a přinese vám nejdříve kávu a potom ještě i kávu v kelímku s sebou. Tu nabídněte hlídkujícímu policistovi. Bude se zdráhat, protože nemá s kávou dobré zkušenosti, ale nakonec si dá říct. Káva začne účinkovat a policista musí utíkat na blízký pisoár. Cesta do galerie je volná.

 

Uvnitř galerie:

 

Nico nejprve promluví s Georgem. Potom jděte doprava a seberte krabici od pizzy. Prozkoumejte skvrnu od kečupu na zemi. Kečup kliknutím rozmatlejte a žvýkačku seškrábněte novinářským průkazem. Pak upozorněte komisaře Naveta na „skvrnu od krve“ a až ji půjde prozkoumat, jděte říct Georgovi, že může v klidu vklouznout do kanceláře.

 

V kanceláři – opět jako George – prozkoumejte psací stůl – najdete zprávu od Vera Security. Dále prozkoumejte kalendář – zjistíte datum narození majitele galerie Henryho (27. 5.). Prozkoumejte monitor vlevo nahoře a zadejte kód – 2705. Pozorně si prohlédněte záběry z bezpečnostních kamer, poklikejte na kradený obraz a všechny lidi, kteří se na záběrech objevují. Zejména na helmu lupiče – v jednom záběru je na ní vidět nápis Waterloo Motors. Pak prozkoumejte sochu vpravo (ano, je to Henry). Když pohnete fíkovým listem (no ano, je přesně na tom místě, kde má být ), otevře se tajná schránka pod sochou. Ale potřebujete ještě klíč a ten zatím nemáte. Nakonec prozkoumejte koš na odpadky – získáte výpis z účtu a z něj se dozvíte Henryho adresu. V tom vstoupí inspektor Navet. Máte možnost se rozhodnout, jak mu odpovědět – zalžete mu a po rozhovoru opustíte kancelář. Jděte k Nico a inspektor vás vykáže ven z galerie. Po posezení v kavárně a rozboru situace se dostanete do mapy a vyberete Vera Security.

 

Vera Security (George):

 

Popovídejte si se stánkařem – bolí ho hlava z blikajícího červeného neonu vedle stánku. Prozkoumejte neon. Nejprve zastrčte čouhající dráty pod písmeny – ta přestanou blikat. Pak z nich sestavte nápis SEED´ ALADDIN (první slovo nesvítí, jméno svítí). Stánkař bude velmi spokojený. Jděte do Vera Security naproti stánkaři. Žena za pultem je hysterická kvůli švábovi na zemi. Musíte ho chytit. Ze stolku napravo od dveří si vezměte krabičku sirek (je schovaná pod obalem od cigaret) a jděte prozkoumat místo, kde je šváb. Použijte sirky na místo s drobečky. Prvním použitím získáte sirky a prázdnou krabičku a tu pak nastražte k drobečkům jako past. Ale ještě potřebujete návnadu. Jděte ven ke stánkaři, řekněte mu o svém problému a on vám dá sušenku. Tu nadrobte do krabičky a je hotovo. Až šváb napochoduje do krabičky, je váš. Promluvte se ženou za pultem, jmenuje se Anette. Už není hysterická, ale stejně vám nedovolí na nic sáhnout. Zavolejte jí tedy svým mobilem a až bude mluvit do telefonu přelaďte rádio na pultu vpravo na jinou stanici. Až to půjde Anette napravit, můžete rychle prozkoumat její černý sešit na pultu. Najdete fotografii, na které je Anette s Lainem. Prohovořte s Anette vše, co se vám nabízí a jděte ven. Je čas promluvit si s Lainem. Na mapě vyberte Galerii.

 

Galerie:

 

Galerie je zavřená. Jděte tedy za číšníkem do kavárny a vyptejte se ho na Laina. Ukažte číšníkovi fotografii a on vás nasměruje do Henryho bytu. Jděte doleva do metra a automaticky tam dojedete (pokud se octnete na mapě, klikněte na lokaci „Henryho apartmán“.

 

Henryho byt:

 

Promluvte do intercomu u dveří o všem, co se nabízí a nakonec a budete vpuštěni dovnitř. Tam nejprve promluvte s Lainem a ukažte mu fotografii s Anette. Až vám řekne vše, co jste potřebovali, a odejde, promluvte s Bijou (Henryho žena). Prozkoumejte vše v bytě a znovu promluvte s Bijou. Až už nebude o čem mluvit, jděte pryč.

 

Vera Security:

 

Strčte do velké bedny vpravo. Vlevo prozkoumejte staženou roletu. Pak klikněte na železný nosník nahoře. Vylezete na bednu a po nosníku přeručkujete k elektrické skříňce. Otevřete ji a prozkoumejte. Nejprve vypínačem vypněte větrák. Potom kleštičkami na nehty přerušte dráty vlevo a nahoře a spojte je drátem z inventáře. Uvidíte, jak se dole zvedne roleta. Seskočte dolů a vejděte do Vera Security. V šuplíku ve stolku nalevo najdete čistící tyčinku. Jděte dveřmi za pultem do zadní místnosti. Tam je tma. V inventáři zkombinujte sirky s krabičkou od sirek, škrtnete si a ve světle sirky uvidíte na zdi vpravo od vás vypínač. Až sirka dohoří, klikněte na místo, kde jste viděli vypínač a rozsviťte si. Prozkoumejte vše v místnosti. Na stole u dveří je zaseknutá skartovačka. Sejměte její kryt (nad zeleným vypínačem). Namočte čisticí tyčinku v louži oleje na zemi a pak s ní naolejujte ozubená kolečka ve skartovačce. Pusťte ji a pak seberte části dopisu, který složte. Poté si vezměte žlutou sponku vpravo nahoře. Prozkoumejte mřížku ventilace nalevo v rohu. Použijte na ní sponku z inventáře. Uvnitř objevíte – pistoli. V tom vejde komisař Navet a zatkne vás.

 

Byt Nico:

 

Teď to bude hlavně klikačka. K Nico do bytu přijde starý muž - Tiago Marques, který je prý původním majitelem ukradeného obrazu, což prokáže fotografií. Nico mu na oplátku ukáže svoje fotografie z krádeže (všechny oklikejte) a slíbí mu pomoc. Když jí Tiago řekne, že nemá ve městě kde bydlet, Nico mu řekne, že může být u sousedů, kteří nejsou doma. Přesun ke dveřím sousedů. Sousedi nechávají klíč pod rohožkou, takže tvedněte rohožku. Klíč tam ale není, zapadl do škvíry v podlaze. Průkazkou s nalepenou žvýkačkou hravě vyndáte klíč a odemknete. Tiaga necháte u sousedů doma a jedete ke galerii.

 

Galerie – Nico:

 

Můžete proklnout číšníka, ale hlavně pohovořte s Lainem a přijměte jeho nabídku, že vás vezme do galerie. Přejdete spolu do galerie. Sednete si k Lainovi na pohovku a necháte si nalít šampaňské. Vezmete ho a ještě jednou promluvíte s Lainem o šampaňském. Pak ho Nico vyleje na Laina. Laine se jde vyčistit a Nico jede domů.

 

Byt Nico:

 

Přijde George a následuje dlouhé povídání, které jenom odklikáváte. Mezitím přijde i Tiago a ukáže fotografii Georgovi. Odklikejte všechny postavy na fotografii i obraz a medailon, který vám Tiago ukáže. Promluvte si s Nico a ona vám najde číslo na Waterloo Motors. Jako George vytáhněte mobil a zavolejte tam. Po skončení hovoru promluvte s Nico, Tiaga zanecháte doma na pohovce a oba se přesouváte do Londýna.

 

2) LONDÝN

 

Po příjezdu Nico osloví zahradníka, ale nebude se s ní chtít moc bavit. Prohlédněte si strom, který stříhá do tvaru ptáka a znovu s ním promluvte. Zeptejte se ho na strom a tím ho přátelsky naladíte, takže budete moct vejít dovnitř. Po rozhovoru pokračujete opět jako George. Prohledejte místnost. Na psacím stole v rohu najdete penci. Všimněte si prvního vydání Vojny a míru z roku 1869. Prozkoumejte v rohu psací stroj s cyrilicí. V kazetě na kulatém stolku najdete klíč od kanceláře (dvojité dveře nalevo). Odemkněte si a jděte dovnitř.

 

Prozkoumejte psací stůl. Najdete na něm panely s cyrilicí. Stiskněte znaky odpovídající číslu 1869 (které to jsou, to zjistíte z psacího stroje v knihovně). Je to od leva 4., 2., 3. a 7. znak. Po dlouhém rozhovoru s Medovskym (falešným vlastníkem obrazu) opustíte dům a taxíkem se přesunete do Hobbsova studia.

 

Hobbsovo studio:

 

Prozkoumejte okolí. Prozkoumejte schránku na zdi a získáte dopis. Poklepejte na něj v inventáři pravým tlačítkem a přečtete si ho. Jděte k autu a otevřete dveře. V přihrádce najdete whisky. Tlačítkem pod volantem otevřete kapotu. Zkuste klakson – nefunguje. Podívejte se pod kapotu, zjistíte, že auto má dvě houkačky – vpravo a vlevo – a chybí dráty. Prozkoumejte odpadky na dvoře - najdete dva dráty. Delší přestřihněte kleštičkami na dva kusy a máte tři dráty. Spojte obě houkačky spolu a pak s baterií a volnými dráty vlevo nahoře. Tím houkačky zprovozníte. Zmáčkněte tlačítko na volantu a někdo vyjde na balkon - Hobbs. Řekněte mu, že pro něj máte dopis a on vás pustí nahoru. Nico mu půjde dělat model a vy zatím můžete prozkoumat celý ateliér. Schody nahoru, k výtahovému tlačítku vržou, ale když pustíte naplno gramofon pod schody, tak to vrzání Hobbs neuslyší a vy můžete vyjít až nahoru a spustit výtah dolů. Mluvte s Hobbsem a nalejvejte ho whisky (láhev z inventáře použít na skleničku na stolku vedle Hobbse). Až nebude moct mluvit, prozkoumejte negližé na paravánu a poté prostor za paravánem. Objevíte lady Piermontovou v choulostivé situaci. Nejprve zjistíte, že je jí zima, tak běžte otočit termostatem na zdi vedle dveří. Pak si s ní promluvte a požádejte jí, aby si stoupla na plošinu výtahu. Jděte nahoru a stiskněte tlačítko výtahu. Přetížený výtah vyhodí pojistky. Zatímco je Hobbs půjde nahodit, rychle seběhněte dolů a prozkoumejte Hobbsovo portfolio. Pak spolu s Nico důkladně prokecejte Hobbse a poté automaticky vyjdete z ateliéru ven a dostanete se do mapy. Jděte do galerie.

 

3) PAŘÍŽ

 

Galerie (George):

 

Pohovořte s Lainem a s komisařem Navetem. Prozkoumejte „vyšetřovací stroj“. Vede od něho kabel doleva k zásuvce dole u podlahy. Odpojte ho ze zásuvky a promluvte ještě jednou s Navetem. Pak prozkoumejte stroj a nastavte páčky tak, aby všech 5 světel svítilo zeleně. Přijde Nico s otcem Simeonem. Promluvte s nimi a jděte do kanceláře. Prozkoumejte sochu vpravo a zjistíte, že má na hlavě Henryho brýle. Seberte je a běžte o nich říct Navetovi. Vleže na zemi při rekonstrukci promluvte s otcem Simeonem o všem, co se vám nabízí. Až mu ukážete náčrtek z inventáře, otec ukončí rozhovor a do galerie přijde agent Interpolu Richard Langhan. I bez stroje zjistí, že skvrna na zemi pochází od pizzy a pozve vás a Nico na kávu. Po dlouhém rozhovoru u kávy budete opět v mapě. Jděte do Henryho bytu – vlastně teď už bytu jeho manželky Bijou.

 

Henryho byt:

 

Zde si jen popovídejte s Bijou a prozkoumejte rozbitou desku na podlaze. Jděte ven a do mapy a do Vera Security.

 

Vera Security:

 

Promluvte se stánkařem a prozkoumejte jeho zboží. Zejména hudební blahopřání (musical greeting cards). Promluvte ještě jednou se stánkařem a on vám jedno věnuje. Jděte zpět k Bijou.

 

Henryho byt:

 

Promluvte s Bijou a nabídněte jí hudební blahopřání. Až ho pustíte na gramofonu, bude chtít s vámi tancovat, ale musíte vypadat trochu jako Henry. Takže jděte k jeho rakvi a z klopy seberte květinu. Sedněte si k toaletnímu stolku a vezměte si voskové depilační papírky. Vstaňte a přejděte k vycpanému psíkovi a použijte na něj voskové papírky – tím získáte hnědé chlupy. Vraťte se k toaletnímu stolku a použijte psí chlupy na ústa, hnědou barvu před vámi (za štětci) na vlasy. Z inventáře si vezměte brýle, květinu dejte do klopy a nakonec použijte na krk deodorant. Následuje tance s Bijou, při kterém dostanete klíč od sejfu. Opustíte byt a půjdete ke galerii.

 

Galerie:

 

Venku u kavárny vás zastaví otec Simeon. Po rozhovoru s ním jděte do galerie. Jděte dozadu do kanceláře a již známým způsobem otevřete sejf pod sochou. Na zámek použijte klíč a seberte všechny papíry, které tam najdete. Na psacím stole použijte na papír Hobbsovu poznámku z inventáře (Hobbs' sketch) a pak otáčejte oběma papíry tak dlouho, až se vám na horním okraji složí kolečko od kávy. V tom uslyšíte výstřel a zjistíte, že vás někdo v kanceláři zamknul. Dostat se ven bude až trapně jednoduché. Ze sejfu ještě vezměte diamantový prsten a použijte ho na okno. Venku můžete ještě vyzpovídat číšníka z kavárny, ale nic se od něj nedozvíte. Vejděte ještě jednou do galerie a u dveří do kanceláře najdete postřeleného otce Simeona. Seberte a prozkoumejte papíry, které leží vedle něho na zemi. Pak přijde Laine (domnívá se, že George je vrahem) a zavolá vám Nico. Hned se rozběhnete za ní.

 

Byt Nico:

 

Nico je v bytě, kde ubytovala Tiaga. Ten je pryč a na zemi je velké krvavá skvrna. Nico vám řekne, že je někdo napadl a Tiaga unesl. Pak odejde a vy máte čas prozkoumat místnost. Prozkoumejte převrácené křeslo a najdete Tiagův medailon. V nepořádku na zemi najdete Tiagovu rodinnou fotografii. Prozkoumejte sofa a najdete fotografii obrazu z loupeže, kterou pořídila Nico. Prozkoumejte Tiagovy poznámky na ní. V tom přijde Nico a policie už je na cestě. Nico vás vyvede zadním schodištěm do květinářství. Od květinářky dostanete klubko a vezměte si květiny na zemi před pultem. Pak prozkoumejte bedny vpravo u zdi (najdete sošku čůrajícího chlapečka) a vozík nalevo. Promluvte si s Adamem (týpek s CD přehrávačem) a ukažte mu minci z inventáře. Až odejde, prozkoumejte CD přehrávač na pultu. Získáte z něj CDčko a baterie. Můžete zkusit dát květiny Nico, ale nic z toho nebude. CDčko použijte na stereo na druhé straně pultu. Čůrajícího chlapečka dejte do vozíku a použijte na něj baterie a láhev Whiskey. Pak pošlete vozík ven před krámek. Hudba s vlněním oceánu a čůrající chlapeček vykonají své a strážník Moe musí zase odběhnout. Cesta ven je volná. I s Nico pojedete rovnou k bytu Bijou. Jděte dovnitř a pořádně si pokecejte s Bijou o všem. Dejte jí diamantový prsten a vraťte jí její klíče a znovu jí prokecejte. Až se dozvíte, co je třeba, Nico a George se sami seberou a odjedou do Londýna.

 

4) LONDÝN

 

Seberte řetězy a páčidlo. Zkuste klakson v autě, uvidíte, jak vyplašený racek vzlétne z hnízda na jeřábu a zase se tam vrátí. Vylezte na jeřáb a požádejte Nico, ať zatroubí. Až racek odletí, použijte na jeřáb páčidlo. Uvnitř v ateliéru prozkoumejte obraz na stojanu. Potom vyjděte nahoru po schodech a pokuste se otevřít dveře nahoře. Nepůjde to. Tlačítkem vedle přivolejte výtah a použijte na něj řetězy. Druhý konec řetězu George připevní na dveře a opět zmáčkne tlačítko výtahu. Můžete jít dovnitř. Prozkoumejte mobil v poličce a ze skříňky pod ním vyberte dietní kolu. Prozkoumejte obraz vlevo od dveří a použijte na něj páčidlo. Najdete ztracený obraz Malediccio. Jděte dál do interiéru a najdete Hobbse. Další mrtvola… prozkoumejte ho a z kapsy mu vytáhněte šumivé bonbóny. Použijte v inventáři bonbóny na kolu a tu pak na kýbl na podlaze. Tak otevřete střešní okno. Prozkoumejte rám na stojanu – je to rám od ukradeného obrazu. Dále prozkoumejte nástěnku a všechno, co na ní uvidíte, všechny obrázky, materiály a nakonec i věže na mapě. Vzápětí zjistíte, že jste uvězněni, protože dole v ateliéru někdo založil požár. Použijte v inventáři prachovky na páčidlo a výsledek potom na otevřené střešní okno. Vylezete ven a vidíte, že celá budova už je v jednom plameni. Po rozhovoru postoupíte o pár kroků doleva. A to je konec první části hry!

 

5) ŠPANĚLSKO

 

Castell de Sants:

 

Jako Nico prozkoumejte popraskanou zeď. Získáte helmu a mop. Zkombinujte helmu s mopem a použijte na popraskanou zeď.

 

Jako George utíkejte do dvora. Prozkoumejte jabloň se třemi jablky a zkuste je sebrat. Napoprvé to nepůjde. Zkuste to ještě jednou a ihned klikněte kurzorem nalevo od George, aby uskočil. Jablka jsou vaše. Použijte jablka na láhev brandy a kliknutím rozpohybujte pneumatiku. Teď budete moct ze starého auta vzít boční zrcátko. Zrcátko použijte na slunce - tím hodíte "prasátko" do okna. Promluvte s Ramonem a Evou. Evě ukažte obraz a ona vás pozve do domu. Marques pověsí obraz do rámu nad krbem a Eva odejde s Nico. Promluvte s Marquesem o všem a dejte mu prozatím medailon. Prostudujte obraz rodiny nad krbem a kliněte na něj. Poklikejte na sochy - zjistíte, že dvě chybí. Prozkoumejte sochy před krbem a pokroucený strom napravo od krbu. Prostudujte obraz Malediccio a poklikejte na všechny aktivní části. Znovu promluvte s Marquesem a prozkoumejte velkou síň, hlavně štít na zdi s erby. Promluvte s Ramonem u okna.

 

Jděte doleva. Seberte zelenou sochu na zemi vedle svícnu. Odejděte dveřmi nalevo od krbu do atria. Seberte poškozenou zelenou sochu z nízké zdi napravo. Zjistěte, co Nico všechno ví o Evě. V křoví napravo najdete modrou sochu a ve fontáně poškozenou modrou sochu. Promluvte s Evou. Prozkoumejte krbovou římsu a v inventáři si přečtěte Simonovy papíry. Vyjděte ven a prozkoumejte sluneční hodiny. Zjistíte, že hlavní dveře jsou obráceny na sever. Vraťte se ke krbu a na římsu napravo dejte nepoškozenou modrou sochu a nalevo poškozenou zelenou sochu. Otočte jimi do správných směrů a krb se otevře. Jděte dovnitř a vyšplhejte do kaple.

 

Nico:

 

Promluvte si s Ramonem.

 

Prozkoumejte brandy napravo od dveří do atria. Odejděte dveřmi vpravo a jděte k autu. Prozkoumejte láhve napravo od auta. Otevřete auto a podívejte se dovnitř. Prozkoumejte důkladně vše, co jde a přečtěte si Ramonův deník (je pod polštářem). Jděte k fontáně a prozkoumejte zvonění vyrobené z různých plechovek. Podívejte se do plechovky od sardinek a najdete klíč. Jděte zpět do domu a promluvte si s Ramonem. Jděte do atria a klíč použijte na dveře od knihovny. Prozkoumejte vše v knihovně, zejména brnění, gobelín, okno a truhlu. V ní najdete mapu. Prozkoumejte ji.

 

George:

 

Po animaci prozkoumejte dvě sochy a znovu si přečtěte Simeonovy papíry. Podívejte se zblízka na skleněné čočky na soše Jehovy vlevo. Otevřete kožený kryt. Otáčejte skleněným diskem, dokud nebude svítit zeleně. Potom se podívejte na čočky na soče Lucifera vpravo. Také otevřete kožený kryt a otáčejte skleněným diskem, dokud nebude svítit modře. Podívejte se na svícen a na svíčku použijte medailon. Uvidíte cestu do Kataru, která končí u kláštera s povědomým erbem. Odejděte do hlavní místnosti a promluvte si s Nico. Prozkoumejte erby na zdi vlevo. Zjistíte název: Berga. Opět prozkoumejte mapu. Seberte obraz Malediccio z rámu a jděte do knihovny. Podívejte se na spojení kruhů na obraze s kruhy na mapě. Prozkoumejte Gehnenovu truhlu a najděte telegram na košili. V inventáři si ho přečtěte. Klikněte na písmeno v telegramu a na písmeno na spodním okraji obrazovky, abyste telegram dešifrovali. Telegram zní:

 

The Tabula Veritatis was smuggled out of Montsegur to Catalonia by a group of Cathar survivors stop I have confirmed this from confessions extracted by the Dominican Inquisitor Eymerich of Girona stop Wolfram stop.

 

Tedy:

 

Tabula Veritatis byla propašována z Montseguru do Katalánie skupinou z Kataru stop Mám to potvrzeno výpovědí dominikánského inkvizitora Eymericha

z Girony stop Wolfram stop.

 

Prostudujte obraz v inventáři. Uvidíte 4 malé kroužky a jeden velký uprostřed. Poklikejte na každý z nich a podívejte se do mapy. Umístěte špendlíky do 4 lokací - Montsegur, Berga, Girona a Sant Ramon. V centru kříže je Montserrat. Vstoupí Gehnenův vnuk mířící na Marquese. Vystřelí a ujede do Montseratu. Prozkoumejte otvor po střele v levé zdi. Najdete a použijete falešné dveře.

 

Montserrat:

 

Promluvte se třemi ozbrojenými strážemi. Jděte doprava ke stanici lanovky. Zkuste jít dovnitř, ale narazíte na Langhana. Pak jděte doleva k teleskopu. Použijte ho a rozhlédněte se kolem. Uvidíte nehybnou lanovku s uvězněnými pasažéry. Dále vlevo je dolní stanice lanovky a ještě dále vlevo kaple Santa Cova. Když pojedete nahoru po skále mezi Santa Cova a stanicí lanovky, najdete část skály vytvarovanou jako tvář. Je to tvář z obrazu Malediccio. Ještě jednou se podívejte teleskopem na kabinu lanovny a dejte uvězněným signál zrcátkem z inventáře. Zablikají vám zpět a na okénko kabiny napíšou vzkaz a číselný kód ke dveřím do stanice lanovky. Jděte dovnitř stanice. Vše prozkoumejte, seberte svačinový box u stolu na zemi a prozkoumejte ozubená kola vedle dveří a páku na ovládacím pultu vlevo. Použijte svačinový box na ozubená kola a pohněte pákou. Prozkoumejte džem na ozubených kolech a z otevřeného boxu vyndejte vysílačku. Po rozhovoru ještě prozkoumejte kryt na ovládacím pultu vlevo a promluvte si s osobou za dveřmi. Použijte vysílačku na dveře a nakonec vyjde Kat. Řekne vám, co je potřeba opravit pod krytem u ovládacího pultu a na vás je to udělat. Použijte sponku na džem a potom na krabičku se švábem v inventáři. Jděte ke krytu a použijte krabičku se švábem na rozpojené vidlice v popředí. Ještě je potřeba dát návnadu – na vidlice použijte sušenku. Šváb už za vás udělá zbytek.

 

Santa Cova:

 

Promluvte si s Hendersonovými a s Nico. Prozkoumejte ještě jednou tvář na skále a vejděte do kaple. Promluvte s Nico. Seberte hobliny na zemi vedle lešení. V inventáři je zkombinujte s deodorantem. Jděte doleva k oltáři, prozkoumejte nádobu a použijte na ní hobliny z inventáře. Pak na nádobu použijte sirku - získali jste nádobu s vonnou směsí. Prozkoumejte černou madonu a svícen na stropě. Nalevo od dveří použijte kliku ke stažení svícnu dolů. Použijte na svícen sirky a potom zrcátko. Na zrcátko na svícnu použijte klubko. Opět vytáhněte svícen nahoru a paprsek světla teď bude osvětlovat černou madonu. Jděte doprava a promluvte s Douanem Hendersonem. Douane píská Pearl píseň Ave Maria. Noty jsou G, zvýšené F, G, B, A a G. Otevřete box na nářadí vpravo od lešení. Seberte kladivo. Prozkoumejte lešení a použijte kladivo na dvě plechovky s barvou. Pravá zní jako A. Hasičák zní jako B. Barel s olejem zní jako G. Ze spodní police seberte terpentýn a použijte ho na levou plechovku. Teď bude znít jako zvýšené F. Nyní kladivem zahrajte na uvedené věci Douanovu melodii. Pearl se modlí k černé Madoně za Timmyho. Promluvte si s ní o všem. Zkuste jí dát květiny a opět s ní mluvte. Douane dá rádio Nico a pak Hendersonovi odejdou.

 

Prozkoumejte oltář a použijte kladivo na čelní panel. Uvidíte Ouroboros. Prozkoumejte zákoutí vpravo za Madonou – najdete vyrytý nápis Puritas.Napravo seberte svíčku a použijte jí na zákoutí za Madonou. Rozsviťte jí a uslyšíte hluk. Stiskněte Ouroboros na oltáři.

 

Ve skále:

 

Dveře se za vámi zavřou. Zcela napravo objevíte kurzorem kamenný objekt, který je cítit po oleji. Použijte na něj sirku – je to lampa. Uvidíte Máří Magdalenu v červené robě sedící na piedestalu. Prozkoumejte pilíře rámující piedestal. Vpravo je modrý Strom vědění a vlevo je zelený Strom života. Prozkoumejte obraz s Jehovou a Luciferem. Poté prozkoumejte Gehnenovo tělo. Získáte rezavý revolver. Dále prozkoumejte Gehnenův klobouk nalevo a láhev na vodu napravo. Seberte Tabula Veritatis. Seberte a podívejte se na fotografii vpravo od Gehnana. Rytiny na fotografii jsou stejné jako na Tabule Veritatis. Klikněte na rytiny a zjistíte, že 5 z nich má navíc ještě červená písmena – a až e. Z Gehnenovy ruky vezměte ještě mapu. Prozkoumejte mapu pod lampou. Na světle zůstala jen některá písmena - A zcela na západě (Sun City), d na západě (Sunset Mountain), e na jihu (Young City), b je zcela na východě (Mountain Kingdom) a c je na východě (Three Rivers Region). Použijte dešifrované rytiny na Tabulu Veritatis. Přiřazením správných výrazů k runám v prvním a druhém řádku dešifrujete text.

 

V prvním řádku přiřaďte postupně výrazy Begin - Sun City - Travel - Five - Day - East – River.

Ve druhém řádku : Travel - South - Six - Day - Desert - Source - Four – River.

 

Nico najde tajné tlačítko, ale to nefunguje. Prozkoumejte lampu a najdete nápis: Out of Light – Truth. Použijte medailon na rámeček lampy – na pravý konec. Světlo se zaměří na zeleného Jehovu. Jděte k soše Maří Magdaleny a otáčejte jí, dokud není čelem ke Stromu vědění. Stiskněte tajné tlačítko - hluk. Použijte medailon na levý konec a světlo se zaměří na červeného prosebníka. Otočte Maří Magdalénu čelem dopředu a stiskněte tlačítko – hluk. Umístěte medailon doprava nahoru a světlo se zaměří na modrého Lucifera. Maří Magdalenu otočte čelem k modrému Stromu života a stiskněte opět tlačítko. Hluk – a dveře se otevřou. Seberte medailon a jděte ven.

 

Použijte rezavý revolver na Langhana. Ten střelí Marquese a unese Evu. Marques umírá. Vyjděte na balkon a rozhlédněte se. Uvidíte stráže a vpravo okap. Sešplhejte po okapu. Použijte rádio na okap (promluvíte s Nico) a pak zase vyšplhejte nahoru. Počkejte si, dokud stráže nejsou dole u zábradlí a hoďte po nich kladivo. Jděte zpět dovnitř a dveřmi ven. Zkuste otevřít dveře od lanovky, ale je to daleko. Použijte na dveře klubko, dveře otevřete a vstupte do lanovky. Zkuste otevřít okno, ale je zaseklé. Do prostřílené lanovky vstoupí Medovski a ptá se po obrazu.

 

Nico:

 

Promluvte si se Shearsem. Promluvte s ním o všem možném dokud je o čem. Shears vám nakonec nabídne, že vás vezme i s Georgem Medovskiho letadlem do Mezopotámie. George v letadle usne a po animaci jeho snu se probudí s medailonem v ruce. Shears se k vám přidá. Jděte dál a rozhlédněte se.

 

Eden:

 

Kolem kozy (která – jak Nico zjistí – miluje fíky) a kolem velké hlavy sochy projděte k zídce se zbytky sloupů. Za ní uvidíte tři Langhanovy bodyguardy. Promluvte se Shearsem a Nico a jděte natrhat fíky. Prozkoumejte auto vzadu a na korbě objevíte batoh. Jděte ho ukázat Shearsovi a z batohu získáte plno věcí: TNT, dynamitové patrony, lepicí pásku, zápalnou šňůru a pak ještě zapalovač. A nakonec klobásu. Použijte zápalnou šňůru na klobásu a na dynamit. Jděte ke koze použijte fíky na konec cesty za autem, která vede dolů k bodyguardům. George tam fík hodí, koza poběží pro něj a zase se vrátí. Použijte klobásu na kozu (Nico vám pomůže) a potom ještě na kozu zapalovač. A teď přijdou ke slovu fíky. První fík hoďte dolů k bodyguardům (použijte ho na ně). Druhý fík hoďte dolů po cestě k bodyguardům (použijte ho na konec cesty dole u sochy mezi sloupy). Třetí fík pak použijte na horní konec cesty za autem. Teď už koza s falešnou náloží dojde až dolů k bodyguardům. Ti utečou a cesta ke skále je volná.

 

Jeskyně:

 

Nico si vezme výbušniny od Georga. Použijte zapalovač na vchod do jeskyně. Uvidíte žebřík zarostlý křovím. Použijte zapalovač na křoví, a aby to lépe hořelo, použijte deodorant. Pak seberte žebřík. Tím přemostíte díru za vchodem. Najdete Langhana v jakési bublině. George se pokusí s ním mluvit, ale Langham ho shodí do vody.

 

Nico:

 

Když doběhne do jeskyně a po rozhovoru s Evou, prozkoumejte trhlinu ve zdi, ze které vychází paprsek bílého světla. Použijte na ní TNT z inventáře a – a to je vlastně všechno. Dál už jen outro a konec.

 

KONEC.

 

 

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.