1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Lost in Time - návod

Poznámka :  použití jednoho předmětu na  druhý v inventáři se  provede tak, že

nejprve  klikneš pravým  tlačítkem myši  a vybereš  si první  předmět a  potom

najedeš myší na horní okraj obrazovky,  což zobrazí ikony ovládání hry. Klikni

na ikonu inventáře (obálka) a nyní můžeš prvním předmětem kliknout na druhý.


1) V PODPALUBÍ, 1840


Ve stoličce před tebou najdeš hřebík. Vyndej ho kleštěma. Ještě jedno kliknutí

kleštěmi na  hřebík v inventáři  hřebík ohne. Vedle  v kádi je  voda. Můžeš si

trochu nabrat do pipety. Když se otočíš doleva, uvidíš zamčenou truhlu a vedle

mezi sudy najdeš lampu. Ještě více  doleva je průlez do spodního podpalubí. Na

sudy vlevo od něj použij lampu a najdeš houbu. Pak jdi s lampou dolů. Nejdříve

ve velkém sudu  před tebou najdi láhev s olejem.  Když se potom otočíš, uvidíš

pumpu. Jde pěkně ztuha, takže na ni  použij olej a potom vypumpuj vodu. Pak se

podívej na řetěz  vlevo a najdeš vývrtku. Vrať se  po schodech nahoru. Do kádě

s vodou namoč houbu a použij ji na  plakát na zdi. Až se plakát odlepí, použij

na  stěnu za  ním vývrtku  a podívej  se vzniklým  otvorem. Uvidíš  uvězněného

Yorubu.  Promluvíš si  s ním  a on   ti dá  nůž. Tím  uděláš zářezy  do sloupu

uprostřed místnosti, aby ses po něm mohl vyšplhat nahoru do prvního podpalubí.

Otoč  se doleva  a uvidíš  před sebou  chodbu. Jdi  2x dopředu  a pak  se otoč

doleva. V jedné z kádí najdeš hadr. Otoč se vpravo, jdi na konec chodby a otoč

se doleva.  Abys mohl zatáhnout  za kroužek na  provaze, použij hadr.  Otoč se

doprava, kde se  otevřela malá dvířka ve stěně. Za  nimi najdeš mýdlo. Otoč se

a vrať se  na druhý konec  chodby. Otoč se  doleva a uvidíš  zasunovací dveře.

Použij hřebík  na mýdlo, abys  získal malé  kousky,  a ty pak  použij na lištu

vpravo dole od  rukojeti na dveřích. Dveře se otevřou  a za nimi najdeš agenta

Melkiora. Začneš mu vyprávět, jak jsi se dostal do této lodi a do tohoto času.


2) SÍDLO, V SOUČASNOSTI


Nejprve  prohledej traktor  vpravo. Vyndáš  z  něho  baterii a  v kapse  vedle

sedadla najdeš krabičku  se škrtátkem a kouskem hliníkové  fólie, a pipetu. Na

střeše  traktoru je  košík, kde  najdeš jablko.  Použij jablko  na koně  a máš

volnou cestu k bráně. Nejprve si přečti vzkaz na bráně a vezmi šipku (v českém

překladu hry je kdoví proč označená  jako klíč), potom naber pipetou z baterie

kyselinu a použij ji na zámek. Nyní stojíš před domem. Jdi ke dveřím. Vezmi za

kliku, která ti zůstane  v ruce, šipkou se pošťourej v zámku,  až klíč z druhé

strany vypadne ze zámku ven a  nade dveřmi sundej obrázek, čímž zároveň získáš

kus  drátu. Vedle  dveří je  hromada polen,  jedno si  vem. Jdi  zpět před dům

a potom kolem domu do  zadní zahrady. Jdi k majáku a kolem  něj doprava. U zdi

najdeš sud  a láhev s  octem. Na sud  použij šipku. Až  bude prázdný, můžeš ho

vzít a podívat se do okénka za ním.


Vrať se  ke dveřím do  domu (výhodně lze  použít mapu), použij  drát na kliku,

čímž získáš  cívku, potom nalej  ocet do  baterie  a připoj k  ní cívku. Takto

vzniklý elektromagnet použij na skulinu pode  dveřmi a získáš upadlý klíč. Teď

můžeš jít dovnitř.  Naproti u zdi je opřená  dlouhá tyč. Vezmi ji a  použij do

krbu. Ale jo, pasuje tam, jenom musíš najít to správné místo. Pak ještě dej do

krbu poleno a  vezmi si rožeň. Ve výklenku naproti  vezmi veslo, najdi a seber

hasicí  přístroj a  podívej se  na malou  skříňku v  rohu. Získáš  měděný drát

a nádobku s pryskyřicí.  Použij hliníkovou fólii na spravení  pojistek a můžeš

jít zase  ven. Jdi opět  do zadní  zahrady,  ovšem tentokrát ne  k majáku, ale

k pavilónku vlevo.


Do kruhového otvoru  ve schodech dej obrázek a klikni  na něj. Objeví se panel

s letopočty a křížem.  Hledané číslo je rozdíl mezi  oběma letopočty. Zadej ho

a stiskni  kříž.  Dveře  se  otevřou.  Klikni  na  vnitřek  výtahu  a potom na

tlačítko.  Sjedeš dolů  do sklepa.  Nahoře za  trámem vidíš láhve šampaňského.

Použij  sud a  jednu si  vezmi. Ještě  výše je  na trámu  malá lahvička. Na tu

použij  šampaňské  a  sestřel  ji  zátkou.  Je  to  nějaký sprej proti chřipce

s prošlou zárukou.  V truhle před  tebou je hádanka,  kterou zatím nerozřešíš.

Jdi ven a  k majáku . Okénko vpravo  nyní můžeš rozbít rožněm a  za ním najdeš

hadici. Jeden  konec hadice přivaž  na kliku dveří  majáku a druhý  na opěrnou

tyč, která  je u pravé stěny  výtahu. Klikni na kontrolní  panel na levé stěně

výtahu a stiskni tlačítko. Výtah sjede  dolů bez tebe a škubnutí hadice otevře

dveře majáku. Seber nyní trochu poškozenou hadici a jdi do majáku.


Vlevo na  schodech vezmi dřevák  a v něm  najdeš klíč. Odemkni  jím dveře před

tebou a jdi dovnitř.  Dostaneš se k bráně, která vede k  moři. Vlevo nahoře je

kohout,  který uzavírá  vodu v  domě. Otoč  jím a  vrať se  do majáku.  Jdi po

schodech nahoru  a v prvním patře  použij veslo na skříň,  najdeš v ní břitvu.

Otevři šuplík stolu a najdeš knihu  a tubu s mořidlem. Podívej se dalekohledem

a uvidíš vrak lodi. Klikni  na něj a uvidíš klíč k hádance,  která je v truhle

ve sklepě. Zapiš si pořadí barev i  předmětů a vyšplhej se po žebříku na vršek

majáku. Břitvu použij  na záclony - získáš hadr -  a někde za záclonami najdeš

lahvičku s olejem. Jdi do sklepa.


V truhle  nastav pomocí  tlačítek kombinaci  z vraku,  přičemž je  vše poněkud

zmenšeno, takže kanón = pistole, dělová koule  = náboj a šavle = nůž. V truhle

najdeš  knihu  a  kousek  laminátu.  Můžeme  jít  ke studni. Přišroubuj hadici

k vodovodnímu  kohoutku,  použij  laminát  a  potom  pryskyřici  na vyspravení

hadice, konec  hadice dej do studny  a pusť vodu. Získáš  zpět korkovou zátku.

Jdi opět k majáku. Dveřmi je vidět  rozbité okénko. Vezmi si kousek skla a jdi

k bráně, vedoucí k  moři. Použij mořidlo na řasy vpravo  od brány a kusem skla

oškrábej  zbytky řas.  Objeví se  otvor. Nasaď  do něj  rožeň a  použij na něj

sprej. Pak jím  otoč a brána se otevře.  Klikni na loďku, dřevákem z  ní vyber

vodu, na otvor použij hadr a utěsni korkovým špuntem. Pak použij veslo a můžeš

plout k vraku.


Cestou ovšem ztroskotáš  na útesech a doplaveš k malému  domku pod srázem. Jdi

dovnitř. Ze  skříně vedle dveří  vezmi láhev s  omáčkou (či co  je to) a láhev

s lodí.  Ze stolu  vezmi kapesník,  chleba a  hřebík. Klikni  na židli a seber

papír, kterým je  podložena. Pak na ni klikni ještě  jednou a přemístíš ji pod

lustr. Nyní můžeš  lustr prozkoumat. Použij hřebík na kruh  u stropu, za který

lustr visí a máš ho. Jdi ven před domek. Na střeše vidíš jakýsi plovák. Použij

omáčku na chleba a hoď ho na střechu. Přiletí si pro něj racek a shodí plovák.

Je  to vlastně  kruh s  provazem. Použij  lustr na  útes a  získáš z něj kotvu

a svíčku. Břitvou uřízni provaz od kruhu a přivaž ho ke kotvě. Kotvu použij na

útes - a jsi opět před domem.


Nejdříve jdi k bráně k moři a vezmi  si tam zpět sud a všechny věci, které jsi

tam zanechal. Jdi  ke studni, břitvou uřízni kus hadice  a jdi do domu. Obušek

z hadice použij na láhev s lodí a  získáš sirky. Použij olej na kapesník a dej

ho do krbu. Pak škrtni zápalkou (škrtátko  je v krabičce) a zapal oheň v krbu.

Tyč se  roztáhne, spojí kontakty  a před krbem  se objeví deska.  Postav na ni

sud, otvor v sudu ucpi svíčkou, prašť do něj hadicí, čímž ho otevřeš, a z malé

truhličky vedle krbu do něj dřevákem  nasyp písek. Ve výklenku se otevře tajná

chodba přímo do vraku.


Ve vraku prozkoumej  dveře naproti tobě. Na jejich  levé straně najdeš kleště.

Jestli nemáš v pipetě  vodu, naber si ji z louže vlevo.  Nyní se můžeš věnovat

truhle. Nejprve  polož na zem plováky  - izolace. Potom použij  měděný drát na

elektrický  drát na  truhle a  elektrický drát  můžeš přeštípnout kleštěmi. Na

zámek  použij nejprve  vodu z  pipety a  potom hasicí  přístroj. Pak  už můžeš

zmrazený zámek snadno  urvat kleštěmi. Objeví se Jarlath a  přenese tě zpět do

roku 1840.


3) ZNOVU PODPALUBÍ, 1840


Nyní se  musíš převléknout a osvobodit  Melkiora. Po rozmluvě s  ním ti zůstal

v ruce  háček. Sestup  poklopem do  podpalubí a  háčkem otevři  truhlu. Uvnitř

najdeš šaty  a stuhu. Také pružinu,  kterou se otvírá dvojité  dno truhly, ale

zatím nemáš nic,  čím bys to mohl otevřít. Vystup  zpět do mezipalubí a všimni

si kolíků na zdi. Jeden z nich vyraž kleštěmi. Jdi až nakonec chodby a otoč se

doprava. Podívej se na dělové koule.  Vedle nich leží zlomené veslo. Seber ho,

spoj ho  s kolíkem a svaž  dohromady stuhou. Pokud ještě  nemáš hřebík ohnutý,

ohni ho  kleštěmi a přidej  ke kolíku. Máš  nyní jakýsi dlouhý  hák. 2x postup

chodbou, otoč  se doleva a  jdi do kumbálu.  Hákem si stáhni  provaz, který je

vidět vpravo nahoře. Prozkoumej jeho konec.  Uvidíš za ním díru vezdi. Do díry

upevni  vývrtku a  konec provazu  za ní  uvaž. Vyjdi  z kumbálu  ven, otoč  se

doleva, 1x  postup a otoč  se doprava. Vpravo  vedle beden uvidíš  zamřížované

okénko.  Prozkoumej  ho  a  uvidíš  provaz.  Zatáhni  za  něj  a vytáhneš kýbl

s odpadky. Prozkoumej kýbl a najdeš zub mečouna. To je konečně něco, čím můžeš

osvobodit Melkiora. Cestou  k němu si nezapomeň vzít  zpátky vývrtku ! Osvoboď

Melkiora  a  po  rozhovoru  s  Oswaldem   a  mezihře  s  kapitánem  se  octneš

v kapitánově kabině.


Projdi dveřmi  na balkón a prozkoumej  záď lodi. Najdeš tam  pirátskou vlajku,

vezmi si ji. Vrať se do kabiny  a jdi do dveří vpravo. Prozkoumej oboje dvířka

skříňky a najdeš talíř a láhev s čichací solí. Vpravo ještě prozkoumej stolek,

najdeš tam na talíři kousky banánů. Jdi  ven a nyní se podívej do dveří vlevo.

Je  to koupelna.  Pod kobercem  v rohu  najdeš mosazný  klíč. Opět  se vrať do

hlavní  místnosti a  prozkoumej psací  stůl a  křeslo. Mosazným klíčem odemkni

zásuvku stolu  a najdeš tam piják  a dýku (2x vytáhnout  šuplík). Pod sedadlem

křesla najdeš stříbrný klíček. Nyní jdi  do ložnice (dveře vlevo) a prozkoumej

koberec. Nožem ho vyřízni a můžeš poklopem sestoupit do komory.


Až budeš na chodbě, vrať se hned  zpátky do komory. Prozkoumej černý sloup pod

poklopem  a použij  vývrtku na  otvor. Získáš  paklíč, kterým  se dostaneš  do

skladu a do pracovny. Jdi na chodbu a  otoč se doprava. 1x postup a vpravo máš

dveře do skladu. Tam na polici  najdeš láhev s leštidlem. Postup chodbou ještě

jedenkrát a vlevo máš dveře do pracovny. Prozkoumej závěs v rohu a najdeš klec

na papoucha. V zásuvce psacího stolu  najdeš pečetní prsten. Nyní se přenes do

podpalubí  k  truhle.  Dvojité  dno  nyní  hladce  otevřeš  dýkou a najdeš tam

kapesníček a nádobku s  pudrem. Vrať se do komory a použij  pudr na sloup, aby

ses dostal do kapitánovy kabiny.


Jdi do koupelny a použij prsten na  otvor ve skříni. Otevře se tajná chodba do

Jarlathovy skrýše. Za  křeslem najdeš gramofonovou desku a  za barem gramofon.

Jdi  zpátky  a  nyní  musíš  chytit  papouška.  Na  stolek vedle skříně postav

gramofon a polož na něj desku. Klikou  ho natáhni a páčkou vpravo ho spusť. Na

stolek  na druhé  straně pod  obrazem polož  klec a  do ní,  jako návnadu, dej

kousky banánů.. Obrať se zpět ke skříni. Láhev se solí použij na talíř a talíř

postav pod okno (na místo pod papouškem).  Do talíře přidej z tuby mořidlo. Až

bude papouch  v kleci, přehoď  přes ni pirátskou  vlajku a máš  ho. Podívej se

opět do koupelny.


Na kapesníček  použij leštidlo a  vylešti umyvadlo. Na  vyleštěné místo použij

piják a  zapiš si kombinaci,  která se  objeví.  V kabině se  ještě podívej na

skříň. Otevřeš ji  stříbrným klíčem. Uvnitř najdeš šperkovnici  a v ní železný

klíč. Pak  se podívej na obraz  naproti. Stiskni namalovaný kanón  a objeví se

dvířka sejfu.  Nastav kombinaci z umyvadla,  sejf se otevře a  získáš skříňku.

Podívej se na ní.  Otoč ji šipkou doprava a ťukni na  vršek skříňky. Objeví se

zlatý klíček.  Otoč skříňku zpátky a  ťukni na prostředek a  na vršek skříňky.

Objeví se zámek. Použij zlatý klíček a máš kapitánovu pistoli. Nyní seber klec

s papouchem a přesuň se do mezipalubí.


Ještě  zbývá osvobodit  Yorubu. Jdi  nakonec  chodby  a otoč  se doleva.  Opět

zatáhni za kruh  pomocí hadru. Až se vlevo otevřou  dvířka, postav do výklenku

klec s papouškem a zase si ji  vem. Udělej čelem vzad a prozkoumej poklop před

sebou. Použij  železný klíč a  dostaneš se do  místnosti, kde už  na tebe čeká

Melkior s Yorubou. Po rozhovoru použij  kleště k zablokování dvířek ve sloupu.

Vezmi balík bavlny  mezi bednami vlevo. Polož ho na  zem ke sloupu, prozkoumej

sloup a použij  hák na horní polici. Získáš láhev  od rumu. Prozkoumej podlahu

a najdeš Yorubův  náhrdelník. Použij cokoli kovového  (např. vývrtku), abys ho

dostal  ven;  je  totiž  magnetický.  Použij  náhrdelník  na revolver a ustřel

Yorubova pouta. Nyní použij mokrou houbu  na láhev s rumem a odlepenou etiketu

se souřadnicemi dej Melkiorovi.


4) OSTROV ST. CRISTOBALD


Po rozhovoru s Melkiorem dostaneš komunikátor  a potom jdi doprava k vodopádu.

Promluv  si s  hochem s  opicí. Dej  opici pirátskou  vlajku na zahřátí, potom

vývrtkou  navrtej kokosový  ořech na  zemi, seber  ho, pipetou  naber kokosové

mléko  a dej  ho opičce.  Hoch ti  nyní ukáže  cestu za  léčitelem Makandalem.

Protože vchod nereaguje na tvůj  hlas, zkus použít papouška. před Makandalovou

chýší  použij plochý  klíček na  klec a  získáš mince.  Klikni na  dveře chýše

a objeví se  Makandal. Nebude chtít s  tebou mluvit, dokud mu  nezaplatíš. Dej

mince  do skuliny  ve dveřích  a je  to. Po  rozhovoru s  ním se  objevíš před

Deliinou chýší.  Sejfni si hru.  Zaklepej na  dveře  a promluv si  s Delií. Až

začne  hledat brýle,  rychle seber  knihu kouzel,  která leží  vlevo od  ní na

stole. Začne ji hledat a až odejde,  Použij zrcadlo na pavouka a seber ze stou

blůzu.  Až se  Delia vrátí,  namíchá ti  elixír lásky  pro Makandalu.  Opět se

octneš  před  chýší  Makandaly.  Přesuň  se  na  pláž  za Melkiorem a pověz mu

o posledním vývoji událostí.


Jdi zpět k Makandalově chýši. Zaklepej na  dveře a Makandal tě pozve na drink.

Polož komunikátor na  stůl a klikni na okno. Až  ho Makandal otevře, klikni na

komunikátor. Objeví  se Melkiorův obraz.  Až Melkiorovi poděkuješ  za objevení

se, klikni opatrně  pravým tlačítkem myši. Makandal někam  strachy zalezl a ty

rychle  nalej elixír  do jeho  sklenky. Až  ho vypije,  tak rychle  vezmi jeho

sklenku.  Odnes ji  Delii a  promluvíš  si  s Velvetou.  Od Delie  jdi doprava

k Serapionovi. Ten  nemůže mluvit, a proto  jdi k Delií, která  ti dá invertor

a k Makandalovi, který ti dá prášek  ticha. Použij invertor na prášek a získáš

lék pro Serapiona.  Dej mu ho a promluv  si s ním. Promluv s  ním ještě jednou

a dá ti sůl. Použij na ní invertor a máš cukr. Ten dej psovi a můžeš projít do

kuchyně.


Seber sáček ze stolu, vyndej z něj květ a naber do něj žhavé uhlíky z ohniště.

Pak ho  postav na stoličku  u postýlky.  Až  had přeleze z  postýlky do sáčku,

popadni ho  a hoď do  ohně. Objeví se  Jarlath a bude  vyhrožovat. Utečeš před

ním, ale nad propastí tě dohoní. Konec je až směšně jednoduchý. Dej Jarlathovi

květ ze sáčku, ten kýchne a spadne do propasti.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.