1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
Vyhledat hru:
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Hexen - Death Kings of the D.C.
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Hexen - Death Kings of the D.C. - návod
Poznámka: Někdy v návodu uvádím kudy se vydat z pohledu očí hráče (doleva, doprava, rovně, zpět) a podle toho, co vidí, když vstoupí do místnosti. Pokud používám světové strany (sever, jih, východ, západ) myslím to z pohledu mapy, kterou lze zobrazit tlačítkem TAB. Někdy také kombinuji oboje, tj. napíšu, že lze pokračovat doprava a do závorky uvedu, že je to západ apod.
 

Hub 1

 

Ruined Village

 

Všechno to začíná v kapličce pod vesničkou. Uprostřed místnosti je velký sloup, za ním je uzavřený portal do Blight a úkolem bude jej otevřít. Na severu, západu a východu jsou tmavší stěny. Když se k nim přiblížíte, tak se otevřou, odhalí malou komůrku a vyskočí z nich ettini. Další ettini na vás pak čekají v chodbě (jihovýchod). Než se chodbou vydáte, nezapomeňte si vyzvednout druhou zbraň. Nachází se v jedné ze tři komůrek (každá postava ji nalezne jinde).

Poblíž chodby jsou ještě dveře, ale ty jsou zatím zamčené a vyžadují Silver Key. Na konci chodby je pak kabina s chaos serpentem uvnitř. Do komůrky se dá dostat přes otvíratelnou stěnu naproti oknu. Uvnitř je tlačítko, která zpřístupní schody dál. Nahoře je sarkofág se sochou býka a další schody, vedoucí ještě výše. Pozor, jak budete chtít pokračovat po schodech, teleportují se za vás nějaká monstra. Z okýnek za sarkofágem je vidět portal. Vede do secret levelu Pyre, ale zatím se do něj nedá dostat.

 

Pokračujte po schodech výš a najdete tam mříž, poblíž je však prasklina, kterou lze projít do vesnice. Mimochodem, kousek od praskliny se nachází tajný vchod za sloupy. Je tam otevíratelná stěna (textura se dvěma griffiny, kteří svírají růžový krystal). Za ní jsou schody, které vedou na vyvýšenou plošinu a tam je první část čtvrté zbraně.

 

Ve vesničce je několik domků, ale jsou většinou nepřístupné (až na ten západní. V něm se skrývá několik nepřátel a věcí. A hlavně Falcon Shield). Ve vesničce je také také studna a v ní je ukrytý Porkalator. Důležitá je řeka, která se skrývá za stromy v severní části vesničky. Zbavte se stromů a na konci řeky u vodopádu neleznete tlačítko. Tlačítko otevře dveře do chatky na severu. V této chatce je ukrytý ventil, který vytvoří průchod skrz vodopád (a napíše se „waterfall is open“). Takže se zase vraťte do řeky.

 

Za vodopádem můžete jít doprava (západ), čímž spadnete dolů do kapličky, kde začala celá hra, nebo doleva (východ) k tlačítku a následně pokračovat do klícky s chaos serpenty. Tlačítko oznámí „a door has opened in the chapel“, což znamená, že se něco otevřelo v kapličce, takže se tam vraťte. A skutečně – otevřelo se tam několik chodeb s chaos serpenty a teleportem.

 

Teleport vás přenese do poslední chatky ve vesničce. Nejdřív se octnete v malé místnosti, kde jsou dřevěné stěny a jedna kamenná. Ta kamenná je výtah, který si musíte open tlačítkem přivolat. Výtah však nefunguje napříč celou stěnou, ale jen v levé části. Nahoře pak na stolku naleznete Silver Key. Takže hurá zpět do kapličky. Tam už pak můžete do dveří, které jsou zamčené na Silver Key. Za dveřmi je tlačítko, které otevře portal do Blight, o kterém byla řeč na začátku.

 

Blight

 

Objevíte se v malé místnosti, kde jsou čtyři okna a kamenná deska se sluneční soustavou. V této desce je vsazen červený krystal, ovšem ostatní krystaly chybí a vaším úkolem bude krystaly nalézt ve čtyřech různých levelech. Jeden krystal je pak schovaný v secretu a ten zpřístupní secret level. I k tomu se dostaneme.

Každé ze čtyřech oken vede do malého dvorku se slaughery, průchodem a zamčenými dveřmi. V každém průchodu se musí splnit nějaký úkol, jehož odměnou je klíč, který odemkne dveře uprostřed a za nimi je portal do nějaké mapy. Pokud se chcete vrátit ke kamenné desce se sluneční soustavou, stačí se přiblížit k libovolným zamčeným dveřím naproti oknu a u oken sjedou výtahy. Jednotlivé dvorky jsou navíc propojené zlatými dveřmi, které se dají otevřít (ale jde to dost špatně a někdy nereagují).

 

Jinak je lhostejné, v jakém pořadí budete mapy procházet. Pokud hrajete za warriora, tak vaše první zastávka bude asi Brackenwood, neboť se tam skrývá jeho třetí zbraň Hammer of Retribution. Pokud za clerica, tak svou třetí zbraň Serpent Staff naleznete v Sump. A mage svou třetí zbraň nalezne v Catacombs. Každá postava v tomto hubu také může nalézt část své čtvrté zbraně. Pokud hrajete na lehkou či střední obtížnost, tak je všechny najdete v Sump. Pokud na těžkou, tak v Sump ji najde jen warrior, zatímco cleric v Catacomb a mage v Badlands.

 

Okno na severozápadu vede do mapy Sump

 

Dveře uprostřed požadují Swamp Key. Za průchodem naleznete dřevěná dvířka a schody vedoucí někam dolů. Dvířka nevedou na žádné zajímavé místo. Za nimi najdete jen pár chodeb s brown chaos serpenty s elixíry zdraví.

Když se vydáte po schodech vedoucích dolů, tak v polovině narazíte na další dveře. Ani za nimi není nic moc důležitého, jen nějaká ta mana. Pod schody je malá místnost se zelenou vodou. Když se pokusíte otevřít stěnu s Koraxem, ozve se zvuk zvonu, otevřou se všechny stěny okolo a schody za vámi se naopak uzavřou. Odhalí se místnost se zelenou vodou a hromadou stalkerů. Na severu se nachází Swamp Key a tlačítko (budeme mu pro přehlednost říkat třeba „bažinaté tlačítko“). Bažinaté tlačítko opět zpřístupní schody, ale akce se nevyvolá okamžitě. Teď už můžete vstoupit do dveří, které jsou zamčené na Swamp Key. Za dveřmi je točité schodiště a portal do Sump.

 

Okno na severovýchodě vede do Catacomb

 

Dveře uprostřed tentokrát požadují Cave Key. Takže se vydejte průchodem vedle dolů do jeskyně. Dole je jen místnost s chaos serpenty. Když se ale vrátíte, objevíte tu další schody. Ty vedou ke stěně, která se dá otevřít (spíše v levé části). Výtahem dolů, chodbou rovně, po schodech nahoru a hle, je tu Cave Key a tlačítko (budeme mu při přehlednost říkat „jeskyní tlačítko“).Tlačítko otevře nějaké ty stěny v chodbě pod schody, kterými se dá vrátit zpět. Po schodech nahoru a hurá do dveří, které jsou zamčené na Cave Key. Dole pod schody je pak portal do Catacomb.

 

Okno na jihozápadě vede do Badlands

 

Dveře uprostřed potřebují Horn Key. V průchodu nalevo je dvorek se stromy a studánka s Horn Key. Po sebrání se uzavře vchod zpět a otevře se tu spoustu dveří, ze kterých se vyřítí brown chaos serpenti. Až se vám je podaří vybít, tak v jejich doupěti naleznete čtyři tlačítka, které vám zpřístupní cestu zpět (budeme jim pro přehlednost říkat třeba „kamenná tlačítka“). Cestou zpět ještě můžete navštívit malou komůrku s brown chaos serpenty a nějakou tou manou. Pak už se ale konečně vydejte do dveří, které jsou zamčené na Horn Key. Za nimi to opět vypadá stejně – točité schodiště a portal do Badlands.

 

Okno na jihovýchodě vede do Brackenwood

 

Poslední prostřední dveře požadují Emerald Key. Průchod napravo vede do chodby s brown chaos serpentem a schody dolů. Po schodech dolů, chodbou dál až na konec. Na konci je místnost s Emerald Key. Chodbu za vámi zablokuje několik sloupků. Seberte klíč a stiskněte tři tlačítka, které sloupky zase odklidí (tlačítka jsou na kostkách před vámi z opačné strany). Cestou zpět si můžete všimnout, že se otevřela komůrka se zelenými lahvičkami. Jak je seberete, tak vás přepadne brown chaos serpent. Nahoře pak za dveřmi zamčených na Emerald Key najdete poslední portal. Do Brackenwood.

 

Kromě těchto čtyř portalů je tu ještě možnost navštívit jeden nepovinný secret level. Pokud se vám do něj nechce, můžete přeskočit následující část, která to vysvětluje a rovnou přeskočit k Sump, protože tam se vydáte prvně.

 

Jak se dostat do secret levelu Pyre

 

Naproti portalů na západě (Sump + Badlands) je okno s mříží. V tomto oknu se dá otevřít tajná stěna, kterou lze libovolně procházet od jednoho portalu k druhému. Pokud se stěna odmítá otevřít, znamená to, že jste nestiskli bažinaté tlačítko + čtyři kamenná tlačítka. Uprostřed tunelu, který se za stěnou vytvoří se skrývá komůrky s krystalem Ruby Planet.

 

Mimochodem, podobný tajný průchod je i mezi portaly (Brackenwood + Catacomb) na východě – opět poblíž mříží. V tajné chodbě se pak skrývá Porkalator. Pokud se stěna odmítá odemknout, znamená to, že jste nestiskli jeskyní tlačítko a nesebrali Emerald Key.

 

Ruby Planet tak vložte do kamenné desky se sluneční soustavou uprostřed mapy spíše vpravo. Objeví se nápis „now that’s odd!“ (to je divné!) a najednou se přenesete zpět do Ruined Village.

 

Ruined Village

 

U sarkofágu se sochou býka se otevřel průchod na dvorek k portalu do Pyre.

 

Pyre

 

Začínáte v místnosti s lávovým bazénkem, čtyřmi výklenky na všech světových stranách (vy vlastně teď stojíte v jižním výklenku) a plošinkou s teleportem uprostřed. Ve všech čtyřech výklencích musíte postupně stisknout tlačítko, ale pozor – aktivuje se tím past v podobě ohnivých koulí, nebo teleportace party slaughterů nebo dark bishopů. Po stisknutí všech se aktivují malé výtahy, které vás dostanou na plošinu s teleportem.

 

Teleport vás přenese do jedné ze čtyř místností (do severní, východní, západní nebo jižní). Pokaždé vás to hodí do jiné, takže nevím, do které to hodí vás.

 

Severní místnost

 

Tady najdete Icon of Defender, kroužkovou košili a pochodeň. Jinak jsou tu celkem čtyři menší místnosti s kovovou plošinkou na zdi (jedná se vlastně o kostku), další plošinka je pak naproti tlačítku v hlavní místnosti. Po stisku tlačítka se napíše „the symbols are not aligned!“ (symboly nejsou srovnané). Poté se v každé ze čtyř místnosti na každé kovové plošince zjeví symbol (a teleportuje se sem parta dark bishopů). S kostkou naproti tlačítku musíte točit tak dlouho, dokud na ní nebude symbol, který ukazují kovové destičky v každé místnosti. Pak opět stiskněte tlačítko. To dočasně otevře kamenné dveře, kterými lze projít buď do západní nebo východní místnosti. Musíte si zvolit, ale volba není důležitá, neboť nakonec stejně navštívíte všechny místnosti.

 

Západní místnost

 

Objevíte se na plošině, dole vidíte lávovou řeku, naproti další plošinku s tlačítkem a helmou (západ). Za vámi jsou pak schody, které vedou k zamčeným kamenným dveřím. Schody také fungují jako jediný způsob, jak se dostat z lávové řeky. Skočte do řeky, na plošinu s helmou, stiskněte tlačítko, které dočasně otevře kamenné dveře, kterými se dostanete buď do severní nebo jižní části. Musíte si zvolit – jak vejdete do jedné ze dvou místností, dveře se za vámi zavřou.

 

Východní místnost

 

Tady se dá najít Porkalator... Stiskněte tlačítko v komůrce uprostřed. To otevře průchody do místnosti naproti, kde je Mystic Urn na podstavci, štít a tlačítko. Jinak úkolem je u obou kamenných dveří (sever a jih) stisknout tlačítko, které vypadá jako býk s modrýma očima. Každý stisk sem teleportuje nějaké ty dark bishopy. Jak budou obě tlačítka stisknutá, tak se musí stisknout ještě to v místnosti s podstavcem. To sem teleportuje dark bishopy, slaughery, spustí drtiče a dočasně otevře kamenné dveře, kterými lze projít do severní nebo jižní místnosti. Takže ignorujete monstra a pohněte, než se kamenné dveře zase uzavřou. Zvolte si jedny ze dveří...

 

Jižní místnost

 

V místnost je bazének, Banishment Device, hromada brnění, amulet (za stěnou), několik dark bishopů a překvapivě jen jedno tlačítko. Tlačítko dočasně otevírá kamenné dveře, kterými lze projít do východní nebo západní místnosti.

Pokud už máte všechny místnosti hotové (tj. v každé jste stiskli tlačítko, které otevírá kamenné dveře), tak v této místnosti za stěnou je vyvýšené místo s portalem zpět do Ruined Village. K plošině v pravidelných intervalech vyjíždí výtah. Před portalem si nezapomeňte ještě vyzvednout druhou část čtvrté zbraně. Pak zpět do Ruined Village.

 

Ruined Village

A do Blight...

Blight

A do Sump...

 

Sump

 

Teď dávejte pozor, protože tahle mapa potřebuje tak trochu vysvětlit. Začínáte v nádrži se zelenou vodou, která je zhruba uprostřed celé mapy. V nádrži je portal zpět do Blight, sloup trojúhelníkového tvaru se třemi výklenky a propast se sloupem uprostřed (jižní část). Kolem nádrže je pak nádvoří, které je tvořeno ze dvou částí – severní, kde tečou tři řeky a jižní, kde je spoustu slaughterů v celách. V jižní části se navíc dá dostat do místnosti s další nádrží se zelenou vodou (je obehnaná mříží) a dvěma kamennými dveřmi.

 

Úkolem je získat krystal Sapphire Planet, který je na sloupu v propasti v nádrži uprostřed. Abyste se k němu dostali, musíte splnit několik úkolů. Za prvé – musíte stisknout tři tlačítka, které sloupek sníží. Dalším úkolem je zdvihnoutt tři stavidla ve třech říčkách, které tečou z nádrže. Až se zvednou všechny tři, tak se zelená voda z nádrže přelije do propasti, čímž bude sloupek s krystalem přístupný.

 

Stavidla se zdvihnou jen po nalezení třech Flame Mask a jejich umístění do správného místa. V praxi to funguje nějak takhle. Nejdříve se vydáte úplně na jih pro první Flame Mask a zasadíte ji do sloupu trojúhelníkového tvaru, který vypustí jednu řeku (můžete si vybrat, která to bude – na pořadí nezáleží. Jižní část sloupu zdvihne stavidlo v řece na západě. Západní část sloupu zdvihne stavidlo v řece na východě. A východní část zdvihne severní stavidlo). Jak se řeka vypustí, tak se zpřístupní určitá oblast, kterou musíte prohledat a najít v ní tlačítko, které stisknete. Po jeho stisku se pak musí najít teleport zpět nahoru, kde budou otevřené dveře s pasáží, na jejímž konci se nachází další Flame Mask. S ní snížíte další řeku, vyhledáte další tlačítko, vrátit se dalším teleportem, čímž otevřete další dveře s pasáží ke třetí Flame Mask, kterou snížíte poslední řeku, ta vám zpřístupní poslední oblast, kde stisknete poslední tlačítko, vlezete do teleportu a hle – krystal Sapphire Planet bude váš. To napíšu ještě jednou, ale podrobně.

Takže znovu...

 

Začínáte na vyvýšené plošině se zelenou vodou. Seskočte dolů, jsou tam tři bažinaté říčky a dva průchody na jihu. Na jihu je spoustu klícek se slaughterama a úplně na jihu je pak průchod do místnosti s nádrží se zelenou vodou. Nádrž obíhá ze všech stran mříž, ale dá se do ní dostat. Je tu také několik kamenných dveří, které jsou zatím zavřené a nedají se otevřít. V nádrži se pak musí vyskákat nahoru po zelené vodě a sebrat Flame Mask. Dolů, výtahem nahoru, a pak se vraťte ke sloupu na začátku.

 

Na sloupu jsou celkem tři otvory. Každý otvor zdvihne stavidlo v jedné ze tří řek, čímž sníží její hladinu, takže se po ní dostanete do nějaké nové oblasti. Který otvor zvolíte je vlastně jedno, protože stejně nakonec projdete všechny oblasti. (Jižní část sloupu zdvihne stavidlo v řece na západě. Západní část sloupu zdvihne stavidlo v řece na východě. A východní část zdvihne severní stavidlo. Volba pořadí je čistě na vás). Až splníte úkol (stisknutí tlačítka) v jedné ze třech oblastí a najdete teleport, který vás hodí na začátek (na nádrž), tak přeskočte v návodu k odstavci s názvem „Druhá Flame Mask!“

 

Severní oblast

 

Zde se nachází místnost se zelenou vodou, zelenými sloupy, dvěma průchody a teleportem zpět nahoru. Pokračujte průchody do místnosti. Ta prvně vypadá jako chodba, ale postupně se budou otevírat další části (po zabití brown chaos serpenetů). Uprostřed pak najdete Chaos Device. Úplně na severu je na sloupu tlačítko. Cleric u tlačítka může najít svou třetí zbraň Firestorm. Následně zpět do teleportu.

 

Západní oblast

 

Najdete tu teleport zpět nahoru a vchod do bludiště (pozor! V bludišti jsou občas malinké, zato nebezpečné propasti). V bludišti doprava (ne úplně, ale tou nejbližší chodbou), rovně (západ), dokud se dá vyjít po vodě nahoru , doleva (jih), nahoru po vodě, rovně (západ), před propastí doprava (sever), doleva (západ), po vodě dolů (pozor na propast) do větší místnosti se sloupy a tlačítkem (nejzápadnější místnost v mapě). A pak musíte dobloudit zpět. Cestou můžete narazit na tajnou chodbu s Mystic Urn (v jižní části). Na začátek této oblasti a do teleportu.

 

Východní oblast

 

Dole je menší místnost se stalkery a průchod do větší místnosti s lávovým jezírkem a plošinkou uprostřed ve tvaru hvězdy. Naproti stiskněte tlačítko, které sníží plošinku s hvězdou, zpřístupní teleport a vypustí na vás hromadu ptáků ohniváků. Až bude po nich, tak do teleportu.

 

Druhá Flame Mask

 

Vstupte do jižní místnosti s nádrží se zelenou vodou a doleva (východ), měly by tam být otevřené kamenné dveře. Uvnitř je místnost s chodbou a dveře zamčené na Cave Key, který už máte. Za nimi je portal, který vede do Catacomb, ale tam nechoďte a raději se vydejte chodbou.

 

Dřevěné dveře můžete ignorovat (jsou za nimi jen gumáky :)) Na konci chodby je nalevo (západ) průchod do cely (cleric zde najde část stvé čtvrté zbraně!) a průchod do menší místnosti, kde nic není až na slaughtera a nějaké to léčivo. Napravo (východ) je další chodba. Pokračuje do ní (ignorujte sloupy, které jezdí sem a tam), ignorujte i další dva průchody do dalších cel (ale mrknout se tam můžete, protože jsou tam léčivé lektvary). Na konci chodby pak sjede stěna s poslední celou a tam najdete další Flame Mask. A nyní zpět ke sloupu na začátku. Opět si zvolte jednu ze tři (teď už vlastně ze dvou) řek a v návodu se vraťte k odstavci se zvolenou řekou respektive oblastí.

 

Třetí Flame Mask

 

Do místnosti s nádrží, doprava (západ), a tam se zpřístupnily kamenné dveře.

Pokračujte chodbou. Nalevo narazíte na dveře, které vyžadují Emerald Key, který ovšem už máte. Uvnitř můžete posbírat manu. Cesta dál se dvojí – napravo je cela s elixírem zdraví, rovně dojdete k dalším pohybujícím se sloupkům a několika výklenky vedoucím do cel. V jedné cele by se měla skrývat warriorova část čtvrté zbraně. Na konci chodby je pak další Flame Mask, ale před ní je zákeřný drtič, tak pozor! Až budete masku mít, tak se vydejte zpět. Cestou si můžete všimnou nově otevřené místnosti s teleportem. Vlezte do něj a seberete Icon of Defender. A upalujte zpět ke sloupu na začátku!

Až bude vše hotové, tak můžete sebrat Sapphire Planet a zpět do Blight.

Blight

Hnedka můžete Sapphire Planet vložit do desky se sluneční soustavou, ale zatím to nic neudělá. Teď se můžete vydat třeba do Badlands.

 

Badlands

 

Začnete na menším dvorku u jedné budovy. Když se k budově přiblížíte ze západní strany uprostřed, sjedou dva sloupy, díky čemuž se můžete dostat dovnitř. Ven se pak dostanete stejně – tyto sloupy pokaždé sjedou, když se k nim přiblížíte.

V místnosti, kde jste se octli je velký ocelový sloup uprostřed. V něm je schovaný zvon, ale zatím se k němu nedá dostat. Také jsou tu stříbrné dveře, ale ty jsou také momentálně nepřístupné. Jediná cesta vede do dvou dřevěných dvířek, které jsou po stranách vedle desky s Koraxem. Za nimi je delší chodba plná slaughterů. Pozor – v chodbě je taková past – když dojdete zhruba do půlky, tak se aktivuje stěna za vámi a začne plivat ohnivé koule, takže chodbu musíte proběhnout a přeskočit na skály naproti.

 

Na skálách je socha býka a kousek od ní je dřevěný sloup. To je výtah, ale musí se nejdříve aktivovat. Vydejte se od býka opačnou stranou , než je dřevěný sloup až ke kraji a seskočte na skálu níže. (Vlastně ještě než seskočíte, tak si tu můžete v secretu vybrat Icon of Defender, do kterého se dá vyskákat přes mrtvolu). Dolů do místnosti a tlačítkem. Stisknout!

 

Pak skočte do bažiny, najděte výtah zpět nahoru a zpět na skálu. Všimněte si, že býk nyní hoří, ale dřevěný sloupek nesjíždí. Je nutné splnit ještě nějaký úkol. Vraťte se do místnosti s velkým ocelovým sloupem a najdete tam zvon. Rozezvoňte jej útokem. Poblíž se otevřel vchod do jeskyně, takže hurá dovnitř (nebo spíše „dolů“). Pokračujte dál kolem okna, dokud nedojdete ke stěně, která plive ohnivé koule.

 

Rovně jsou dveře zamčené na Emerald Key a portal do Brackenwood. Tam nechoďte a místo toho se vydejte vpravo (jih). Tam najdete teleport, do kterého vstupte. Hodí vás do maličké místnosti. Stěny kolem se dají open tlačítkem snížit, čímž se vlastně octnete na takovém větším prostranství. Prostranství je plné monster, soch a stromů (některé překážející stromky se dají spálit pomocí zelených laviček nebo Firestormu).

 

Jinak tu najdete dvě různé stříbrné dveře. Obě vedou jižně a projití obou zobrazí nápis „you hear a moving platform in the distance“ Naproti východnějších stříbrných dveří je další stěna plivající ohnivé koule, takže pozor. Vraťte se zpět na skály, kde je socha býka a dřevěný výtah. Ten teď v pravidelných intervalech jezdí nahoru a dolů. Vyjeďte nahoru a najdete tam Emerald Planet. A hotovo, nic dalšího vás v této mapě nedrží, snad jen předmět Dark Servant, ke kterému se dá dostat přes kouzelný most. A také tu mage může nalést (pouze na těžkou obtížnost) část své čtvrté zbran (tj. za zdí severně od průchodu mezi místnosti se zvonem a skálami). Až ho budete mít, tak se vydejte zpět do Blight.

 

Blight

Vložte do sluneční soustavy před vámi Emerald Planet, a pak se vydejte třeba do Brackenwood.

 

Brackenwood

 

Začínáte v jeskyni s kaluží a portalem zpět do Blight. Vydejte se po schodech nahoru, skrz mříže pak uvidíte poměrně důležité místo uprostřed s plošinkou do V. Tohle místo si zapamatujte. Warrior na plošince může spatřit svou třetí zbraň - Hammer of Retribution. Když se vydáte chodbou doleva (západ) tak narazíte na schody dolů, které na toto důležité místo vedou, ovšem ještě se nedá projít až k plošince.

 

Úkolem bude si vytvořit most. Ten si vytvoříte pomocí čtyř tlačítek na čtyřech různých nádvoří venku. Pokračujte chodbou až na sever a stiskněte tlačítko, čímž se zpřístupní schody na první nádvoří. Schody jsou na východní straně chodby. U schodů můžete vidět destičku se symbolem. Zapamatujte si tento symbol i místo s destičkou.

 

Pokračujte dolů na nádvoří. Teď budete muset projít čtyři různá nádvoří a na každém zabít death wyverna, což je takový miniboss. Zabití každého death wyverna otevře vstup do bonusové oblasti s různými předměty, elixíry zdraví a manou. Např. hned na západním nádvoří se otevře jeskyně se schody nahoru na vyvýšenou plošinu. Na ostatních nádvořích je pak obdobná forma odměny :) Za návštěvu stojí bonusová část na jihozápadním dvoře, neboť se tam skrývá Mystic Urn a Krater of Might.

 

Na každém nádvoří se nachází plošinka se čtyřmi chrliči okolo. Tyto plošinky se aktivují až po zabití VŠECH čtyřech death wyvernů. Na každé plošince je uprostřed kostka a na ní se dá pomocí open tlačítka měnit libovolný symbol a nakonec se tlačítkem poblíž potvrdí ten správný. Nejdříve běžte k plošince na severním nádvoří, nastavte symbol, který jste viděli u schodů a potvrďte tlačítkem. Pokud si symbol nepamatujete, tak se vraťte ke schodům a mrkněte se. Pokud se spletete, následuje trest v podobně nápisu „bad choice...“ a spawnu několika monster.

 

Až potvrdíte správný symbol, objeví se nápis „one fourth of this puzzle is complete“ a chrliče se promění na elixíry zdraví. Vraťte se ke schodům, zjistěte, jaký bude další symbol a můžete ho jít nastavit na jihozápadní dvůr. A tak pořád dokola, před západní dvůr a jihovýchodní dvůr, dokud nebudou všechny aktivované. A až budou, tak se vraťte ke schodům na to důležité místo, co jsem zmiňoval na začátku – to místo uprostřed mapy, kde je plošinka ve tvaru písmene V. U schodů by mělo být nové tlačítko (napravo/ jih), které vytvoří most a objeví se nápis „It’s done!“.

 

Mostem pokračujte na plošinku. Sochy na plošince se promění v chaos serpenty a poblíž by se také měl zjevit kouzelný most, po kterém lze vyšplhat ke krystalu Emerald Planet, který visí na řetězu. Hotovo, teď se můžete vrátit do Blight. Cestou zpět možná narazíte na nově otevřenou místnost s Chaos Device.

 

Blight

 

Teď můžete vložit krystal Emerald Planet do kamenné desky (uprostřed dole). A odtud pak do Catacomb.

 

Catacomb

 

Takhle mapa se odehrává v ledové jeskyni a je pojatá jako jeden velký chaos, což znamená, že se návod na tuto mapu nebude psát příliš dobře. V této mapě je potřeba najít jámu, nad kterou visí ve vzduchu krystal Sapphire Planet. Ten se dá sebrat tak, že se proti jámě rozběhnete, vyskočíte a seberete ho. Není problém. Ovšem krystal ze začátku sebrat nejde, a když se o to pokusíte, tak vás těsně před krystal zachytí teleport a hodí vás pryč. Teleport se nejdříve musí deaktivovat pomocí čtyř Flame Mask. Ty musíte najít a zasadit je do čtyř sloupů okolo propasti.

 

Tato důležitá místnost s krystalem, propastí a sloupy se nachází úplně na jihu. Postupně se k ní dostanete, ale nejdřív pro první Flame Mask.

 

První Flame Mask

 

Od portalu, kde začíná celý level se vydejte po pravé straně po schodech dolů (jih) dokud nenarazíte na řeku. V řece je napravo výklenek s tlačítkem (a cleric na nejtěžší obtížnost zde nelezne část své čtvrté zbraně). To stiskněte a zase zpět na začátek. Od tam se tentokrát vydejte po schodech nalevo od portálu nahoru, a jak se cesta dvojí, tak zase levá cesta.

 

Nahoře byste měli vidět takovou větší jeskyni s propastí a s Flame Mask na plošince uprostřed. Na plošinku uprostřed se dá doskočit, ale tuším, že po chvíli by se měl objevit most (po přiblížení k okraji tuším). Mimochodem, mage zde nalezne svou třetí zbraň. Na stěnách okolo jsou pak tři kamenné desky s Koraxem. Každá se otevře, když k ní přeskáčete a za ní se skrývají chaos serpenti a tlačítko. To musí být stisknuto (po stisku každého se objeví nápis „one/two/ third of the puzzle is solved“/“The puzzle is complete“). Až budete mít všechny tři, tak se zpřístupní Flame Mask. Sebrat! Pak se vraťte na začátek s portalem.

 

Druhá Flame Mask

 

Znovu se vydejte pravou cestou po schodech dolů k řece a rovně, dolů až k okraji jámy. Tam pak po pravé straně po schodech nahoru (jih). Jak se cesta dvojí, tak zase cestou napravo. Úplně nahoře je pak místnost, o které jsem psal na začátku. Ta nejdůležitější místnost s krystalem Sapphire Planet a sloupy. Krystal zatím sebrat nemůžete, takže pokračujte dál, až k výtahu (severozápad) a cestou seberte helmu.

 

Výtah se přivolává tlačítkem poblíž. Výtah pak funguje trochu zvláštně, protože se pohybuje přes tři patra. Po stisku tlačítka sjede z horního do prostředního patra, po chvíli z horního do spodního, a pak zase nahoru. Takže to vemte nahoru.

 

Nahoře jsou dřevěné dveře a za nimi malý chrám. V chrámu jsou čtyři sloupky, z toho dva jsou poničené. A po jednom (nalevo) se dá vyskákat do výklenku s tlačítkem. Tlačítko otevře v zadní části chrámu nefritový sloup s další Flame Mask. Po sebrání vás přepadne několik chaos serpentů, tak pozor...

 

Třetí Flame Mask

 

Vraťte se k výtahu a sjeďte úplně dolů. Dole je spoustu ledových potvor, tak pozor. Nalevo pak můžete vidět dřevěný výtah, ale vůbec se k němu nepřibližujte, protože se zřítí a objeví se nápis „the floor is not safe“ (podlaha není bezpečná). Musíte se na něj dostat z opačné strany. Tj. po vedlejších schodech dolů (severozápad), a tam pak po levých schodech nahoru. Tak a jste u výtahu z druhé strany. Napravo (západ) je pak výklenek s tlačítkem, které výtah zabezpečí, takže na něj můžete skočit a stisknout tlačítko.

 

Výtah vás vezme dolů do tajného výklenku s další Flame Mask, ale jak ji seberete, tak výtah zase rychle ujede pryč. Pokud ho nestihnete, budete muset do teleportu. Ten vás bohužel vyplivne na začátek, takže si budete muset zopakovat celou cestu. Tj, po schodech napravo dolů, po řece, nahoru po schodech do místnosti s krystalem, severozápadním výtahem dolů do nejspodnějšího patra, a pak...

 

Čtvrtá Flame Mask

 

Pak po pravé straně (severozápad), nahoru, pak dolů, dokud nenarazíte na dva dřevěné průchody. Za nimi je jeskyně s lávovou řekou. Dveří zamčených na Horn Key si nevšímejte a vydejte se po schodech nahoru a přeběhněte přes lávu (po kamíncích) do dveří naproti. V nich najdete tlačítko, které musíte stisknout. Pak se vraťte dolů, kde řeka teče do takového otvoru ve zdi. V otvoru rovně je propast a po stranách dva výklenky – ten vlevo skrývá Porkalator a ten napravo poslední Flame Mask.

 

Teď se můžete vrátit do místnosti s krystalem na jihu. Vložte všechny masky do výklenků (každé vsazení masky vypíše nápis „one/ two/ three more parts of the puzzle remains!“ a ten poslední „the puzzle is complete“) na sloupech a seberte krystal přeskokem přes jámu. Až budete Sapphire Planet mít, tak se můžete vrátit do Blight.

 

Blight

 

Vsaďte poslední krystal do kamenné desky (úplně vpravo) a uprostřed místnosti se vytvoří portal a objeví se Wings of Wrath (kdo ví, k čemu tu jsou). Tak jo, první třetina hry hotová. Hurá do portalu.

 

Hub 2

 

Constable’s Gate

 

Začínáte na vyvýšené skalnaté plošině, ze které máte výhled na celý dvůr. Dvůr je plný slaughterů a okolní skály okupují chaos serpenti. Ještě než skočíte dolů, tak můžu doporučit malý tajný secret, který se dá najít jen přeskákáním po skalách směrem na východ, ovšem raději do něj nechoďte, protože se tak dá zkrátit polovina mapy a já bych pak musel celý návod pojmout jinak :))

Raději skočte dolů. Za dveřmi se nachází boss – Heresiarch. Postup, jak jednoduše tohoto bosse zabít znáte jistě z původní hry, takže se snad nemusím příliš rozepisovat. Snad jen – pozor na jeho nesmrtelnost, která se pozná podle dvou koulí orbitujících kolem jeho těla. Po jeho smrti se vydejte na místo, ze kterého vyšel. Je tam sloup a před ním se nachází Yorick’s Skull. Tu seberte.

Dále jsou tu dvoje dřevěné dveře. Obě vedou do klícky s tlačítkem a po stisknutí obou se otevřou kamenné dveře (západ) a teleportuje se sem několik slaughterů. Nezapomeňte ještě sebrat Krater of Might. Pokračujte chodbou, která vede za kamennými dveřmi, tam najdete ještě dřevěné dveře a za nimi takovou menší síň. Po otevření dřevěných dveří vás přepadnou Ettini, tak pozor!

 

Na severní straně síně jsou kamenné dveře a na jižní je tlačítko. Stiskněte tlačítko, a to otevře několik výklenků s tlačítky. Po stisknutí všech se kamenné dveře otevřou. Tam pokračujte přes most a po prostředních schodech nahoru, kde stiskněte tlačítko. Pak se vraťte a po schodech nalevo a do teleportu. Teleport vás hodí do místnosti, kde je portal. Ten vede do Market Place. Vstupte.

 

Market Place

 

Začnete v menším chrámu, kde je spoustu dark bishopů. K vám jsou však otočeni zády, čehož se dá využít :) V brněních okolo se schovávají další dark bishopové. Na konci chrámu jsou dveře, ale při pokusu je otevřít se napíše „The door is barred from the outside,“ což znamená, že musíte rozbít libovolné sklo. Je to jediný způsob, jak se dostat ven. Vemte to třeba přes prostřední sklo, protože za ním je Dragonskin Bracers.

 

Venku je pak dvůr s několika objekty, kašnou a šibenicí. Na zdech kolem chrámu jsou ještě další dvě barevná skla. K jednomu se dá přeskočit, prorazit jej a za ním je tajný vchod s teleportem, co vás vezme do protějšího tajnýho vchodu. Během teleportace se ještě octnete v klícce se chaos serpenty...

 

Až si užijete dost tajných míst, tak se vydejte k šibenici. U ní se nachází Steel Key. Pak se vydejte na severní část nádvoří, kde je objekt s chaos serpenty, kteří hlídají tlačítko, ke kterému se dostanete po schodech vzadu. Tlačítko otevře kamenné dveře po stranách. Za dveřmi na východě nic není, takže běžte do dveří na západě. Po schodech nahoru a do dřevěných dveří. Doprava a chodbou k tlačítku. Otevře se několik dveří s ettiny (a s jedním Falcon Shield) a také to aktivuje plivátka s ohněm, kolem kterých budete muset proběhnout.

Jak se dostanete zpět na nádvoří, tak si všimněte, že kamenné dveře na západní straně nádvoří jsou otevřené. A také se lze dostat do budovy uprostřed, ke které nyní vedou dřevěné schody. Tam si skočce pro další Yorick’s Skull. A pak do dveří na západě. Po schodech nahoru, seberte Mystic Urn, pobijte chaos serpenty a stiskněte tlačítko. Je tu také teleport, ale toho se zatím nevšímejte. Jsou tu dvoje dřevěné dveře a za oběma je klícka s tlačítkem. Teprve po stisknutí obou skočce do teleportu a po mostu se vydejte do portalu zpět do Constable’s Gate.

 

Constable’s Gate

 

Od portalu se vraťte do teleportu a běžte k řece. Poblíž dřevěného mostu po schodech nahoru, na konec chodby a otočte ventil. V zelené řece by se měl otevřít průchod, takže se do něj vydejte. Je označen šipkou, tak byste to snad neměli přehlédnout. Jak projdete nakonec, tak zabočte do průchodu napravo (jih). Na konci úzké chodby jsou dveře, a jak se nim přiblíže, otevře se stěny a přepadnou vás nějaká ta monstra.

 

Za dveřmi je pár místností s barevnými skly. A také jsou tu další dřevěné dveře, do které vedou do výklenku se dvěma ventily. Oba otočte. Vraťte se k řece a zjistíte, že její hladina klesla, čímž se odhalil menší průchod. V průchodu se cesta trojí, ale protože vchod rovně blokují sloupy a vchod napravo kamenné dveře, nezbývá, než jít nahoru levou cestou. Tam se nachází místnost s amuletem a dalším ventilem. Ten po otočení nadzvedne sloupky dole. Takže se vraťte tam, kde se cesta trojí a rovně (sever). Cesta vás dovede do místnosti s tlačítkem, které otvírá kamenné dveře.

 

Takže opět dolů k trojí cestě a vchodem, který blokovaly kamenné dveře. Výtahem nahoru, ignorujte teleport a dolů po schodech do portalu. Vede do Locus Requiescat.

 

Locus Requiescat

 

Tato mapa se odehrává na hřbitově, kde je spoustu lítajících zombíí střílející firebally. Možná ani nestojí za to, abyste na nich plýtvali manu – snad jen když opravdu překáží. Otočte se a uvidíte kamenný sloup s tlačítkem nahoře, okno a nalevo a napravo dva průchody. Oba průchody vedou k výtahu nahoru do místnosti, co je vidět v okně. Přeskočte k tlačítko a stiskněte jej. To způsobí hned několika věcí.

 

Za prvé poblíž sochy v klícce, kterou jste viděli hned po startu tohoto levelu byli stromy, které blokovali cestu. Ty jsou nyní pryč. Jinak tlačítko také otevře stěnu za vámi s portalem zpět do Constable’s Gate a několika dark bishopy. Nakonec tlačítko také přivolalo několik zombíí, na které jsem upozornil výše.

 

Vraťte se dolů, obejděte klec a běžte k soše. Poblíž sochy by měl ležel Axe Key. Seberte jej a vraťte se do portalu do Constable’s Gate.

 

Constable’s Gate

 

Teď se musíte vrátit úplně na začátek, na ten dvorek, kde jste bojovali s Heresiarchem. Jsou tam malá dřevěná dvířka (západ) a za nimi jsou dvě klíčové dírky. Jedna se dá odemknout pomocí Axe Key a druhá pomocí Steel key. Za oběma se nachází tlačítko a po stisknutí obou se otevře portal do Ordeal.

 

Ordeal

 

Jak sejdete schody, tak se za vámi otevře stěna s hromadou ettinů. Takže čelem vzad a zabte je. Překvapivě tu není portal zpět. Zvláštní... Sejděte schody, doprava a uvidíte chodbu plnou meditujících dark bishopů. Ještě před chodbou je malá past, kdy stěna začne plivat ledové kry, takže musíte rychle proběhnout. V chodbě pozor na meditující dark bishopy, neboť jak dorazíte do půlky, tak se probudí. Na konci chodby je pak úzká lávka, po které se dá projít a přeskočit do chodby dál, ale před lávkou je další plivač ledových ker. Je potřeba hodně skákat.

 

Mohl bych ještě zmínit, že úplně na začátku před chodbou jsou dvoje barevná skla, které se dají zničit. Je za nimi místnost s mrtvolami a po nich jde vyskákat do oken. Když vyskáčete do okna, octnete se v chodbě, zjeví se nápis „who dares disturb our slumber?“ (kdo se opovažuje rušit náš spánek?) a objeví se tu hromada zombíí. V rohu je Icon of Defender, což je vlastně primární motivace sem líst. Demotivací může být fakt, že se tu ty zombie respawnují donekonečna :)

 

Zpět do chodby s meditujícími (možná teď už mrtvými) dark bishopy. Po levé i po pravé straně je vchod, do kterého se dá vyskočit. Ten v levo (východ) je obydlený chaos serpenty a zlatými disky. Ten napravo (západ) je na tom vlastně stejně, jen skrývá místo disků nějakou tu manu. Teď už ale opravdu pokračujte na lávku, kterou bombardují ledové kry a přeskočte do chodby dál – nevyhnete se tomu :)

 

V chodbě jsou zlaté dveře, ale zatím nejdou otevřít. Pokračujte rovně do dřevěných dveří. Za nimi se nachází menší síň s teleportem zpět do Constable’s Gate (aha! Tak tady se schovával), ettiny a dark bishopy. Když se vydáte nahoru po schodech po pravé straně (sever), dojdete do místnosti s Dark Servantem (Pozor, hlídá ho drtič. Musíte být velmi rychlí :)), dveřmi, ale ty jsou zamčené na Castle Key a tlačítkem. Pravá strana schodů v síni (jih) obsahuje další dvě tlačítka. Po stisknutí všech se tu rozsvítí světla a teleportuje se sem pár nepřátel. Mimochodem, za zdí, která obestavuje portal se skrývá tajný vchod s manou. A za portalem samotným je třetí Yorick’s Skull. Seberte ji a skočte do portalu.

 

Constable’s Gate

A teď šup šup zpět do portalu do Locus Requiescat.

 

Locus Requiescat

 

Před vámi je klícka se sochou. Tam jste sebrali Axe Key, vzpomínáte? Před sochou vede úzká cestička do kulatého koridoru, kde na severu, západě a východě je zlatá socha. Každé soše nasaďte Yorick’s Skull, čímž zpřístupníte tři oblasti.

 

Západní oblast

 

Tady najdete schody, ale část schodů chybí, a pak je tu menší průchod do úzké chodby. Vlezte do něj a dojdete do místnosti se šesti dřevěnými dveřmi. Za každými z nich se ukrývá jeden chaos serepent. Až jich pět zabijete, zjeví se nápis „beware the spider’s tomb“ (pozor na pavoučí hrobku) a chodbě se pak otevře průchod do... pavoučí hrobky...

 

Tedy nejdřív tam najdete jen obyčejnou místnost s tlačítkem, které otevře další část a také se objeví nápis „you hear a platform rise outside“, což znamená, že se schody venku opravily. Na opačné straně tlačítka je ocelový sloup, který se dá otevřít. Uvnitř je Falcon Shield a teprve po jeho sebrání otevře vchod do pavoučí hrobky.

 

Uprostřed pavouka je Porkalator, který po sebrání zobrazí nápis „do you feel lucky?“ (myslíš, že máš štěstí?). Zkuste open tlačítko na náhrobek se jménem Mike. Mělo by to přivolat čtyři tlačítka. Jen jedno z nich je správné a vy musíte uhodnout které. V tomhle vám neporadím, protože hra to generuje pokaždé jinak. Když vybere špatné, napíše se „you guessed wrong“ a zjeví se tu několik zombií. Až se trefíte, napíše se „good guess!“ a zjeví se tu mana a také se zpřístupní teleport.

 

Ten vás vyhodí venku v západní oblasti. Vydejte se po schodech nahoru, až do místnosti s Mystic Urn a tlačítkem. Po jeho stisknutí hra oznámí „one third of the puzzle is solved“, což znamená, že jste splnili jednu třetinu všech úkolů v této mapě. Jinak jsou tu dva teleporty. Oba vás hodí zase do pavoučí hrobku na římsu, kde můžete posbírat nějaké věci (např. kroužkovanou košili).

 

Severní oblast

 

V severní oblasti stačí vyjít po skalách nahoru do chodby, projít ji až na konec k tlačítku a stisknout. V chodbě se otevřou čtyři vchody a ve všech je iluzorní stěna s dark bishopy. V tom nejzápadnějším severním vchodu se pak ukrývá za iluzorní stěnou další chodba. Na jejím konci je místnost s Icon of Defender.

Po sebrání se samozřejmě objeví spoustu nepřátel, takže z místnosti zase rychle vycouvejte, aby vás neobklíčili. Jak budou všichni mrtví, tak stiskněte tlačítko. Napíše se „two third of the puzzle is solved!“, což znamená, že 2/3 všech úkolů v této mapě jsou splněné.

 

Východní oblast

 

Opět jsou tu skály, po kterých musíte vyjít nahoru, po kouzelném mostě do chodby a do místnosti s oknem a dark bishopy. v místnosti pak doleva (sever) a zničte všechny kostry, co se povalují po zemi , což otevře průchod k tlačítku na východě. Pokud zničíte ještě ty kostry v chodbě ve výklencích nad červenými sochami, otevře se místnost s dark bisopy, kde je další výklenek, ve kterém se skrývá místnost s Krater of Might. Teď ale k tlačítku na východě, které po stisku napíše „the crypt is open“ (krypta je otevřena).

 

Krypta se nachází uprostřed celé mapy. Než se tam ale vydáte, můžete navštívit Erikovu hrobku, co je ve východní oblasti úplně vpravo. Je to průchod s dřevěnými dveřmi. Jak dveře otevřete, napíše se „let no blood be spilt, let no hand be raised in anger,“ (Ať není prolita ani kapka krve. Ať žádná ruka není vstáhnuta v hněvu!) Je tu spoustu many a Chaos Device. Nesmíte na hrobku útočit, jinak umřete. Napíše se totiž „Sacrilege! You have defiled Eric’s tomb! And now you die!“ (Svatokrádež! Poskrvnil jsi Erikův hrob! A teď umřeš!) a najednou 0 % zdraví. Teď ale už opravdu ke kryptě.

 

Krypta

 

Běžte doprostřed mapy, vyskákejte nahoru a uvidíte tam Castle Key. Ten ale chrání taková past – po sebrání spadne klec a začnou do vás střílet šípy. Buď využijte Icon of Defender, nebo spoustu elixírů zdraví, nebo nějakou tu Mystic Urn. Až ho budete mít, tak na jih na portalu do Constable’s Gate.

 

Constable’s Gate

Tady jen proběhněte do Ordeal.

 

Ordeal

 

Rovně, doprava, rovně až k lávce, přeběhnout přes ní a u toho přeskakovat přes ledové kry, a pak skočit do chodby naproti. Do dveří, po pravých schodech nahoru a do dveří, které jsou zamčené na Castle Key. Za dveřmi je pouze tlačítko. Po stisknutí se vraťte do předchozí chodby a zlaté dveře jsou nyní otevřené.

Za nimi je, kromě hromady chaos serpentů, několik lávových jezírek a plivačů ohnivých koulí. Rychle proběhněte na konec chodby! Po přeběhnutí se ještě otevře několik výklenků s afrity. Následuje místnost s bazénkem. V bazénku je Mystic Urn. U bazénku je pak tlačítko, po jehož stisku se napíše „the was is open“ (cesta je otevřena). Pokračujte do portalu, který vede do Treasury.

 

Treasury

 

Celá mapa začíná v šachtě ve vodě. Ve vodě je spoustu stalkerů, takže je lepší se v ní příliš nezdržovat a raději najít nějaký normální místo (cestou doprava, rovně, doleva). Až najdete průchod, stiskněte tam tlačítko, co vám vytvoří schody nahoru (jih). Nahoře najdete místnost s klíckou, cestičkou, kde opět chybí schody a oknem, přes které je vidět šachta, kde level začal.

 

Vemte to kolem klícky doleva (jih), přeskákejte sudy a stiskněte tlačítko za chaos serpentem. Tlačítko otevře klícku, v níž se probudí hromada afritů, a také se otevře spoustu dalších vchodů se vším možným. Ale hlavně se tu vytvoří další schody, po kterých se dostanete dál.

 

Nahoře je další okno, kterým můžete čučet do šachty, anebo se vydat kolem okna nalevo či napravo. Nalevo, nalevo, a pak do prvních dveří rovněž nalevo. Tam stiskněte první ze dvou tlačítek. Můžete prohledat i ostatní zavřené dveře, ale kromě zelených lahviček a nějakých těch dark bishopů tam nic dalšího nenajdete. Zpět k oknu...

 

...A tentokrát po pravé straně. Pokračujte až úplně na konec chodby a do dřevěných dveří. Tam je druhé tlačítko. Ok, opět můžete prohledat i další místnosti za dřevěnými dveřmi. V jedné je dokonce Porkalator. Jinak po stisku obou tlačítek se otevře místnost uprostřed, která byla vidět v okně u schodů. Tam se pak musí stisknout další tlačítko, které vyvolá schody dál. Takže hurá nahoru (sever).

 

Chodbami pokračujte tak dlouho, dokud nenarazíte na další okno, kterým lze vidět do šachty. Na jedné straně okna je nalevo (východ) tlačítko, které otevře místnost uprostřed. Za ní je spoustu nepřátel, takže si připravte silnější zbraň... Jinak cesta dál vede v jedné úzké chodbě poblíž, kde jsou další schody nahoru.

 

Pokračujte úzkými chodbami tak dlouho, dokud nenarazíte na amulet. Až se k němu přiblížíte, tak se stěny kolem otevřou a vyleze tu další nával monster... Je tu ještě průchod k dalšímu oknu, ve kterém naleznete Icon of Defender (jih). Pak zpět zhruba do míst, kde byl amulet.

 

Pokračujte další úzkou chodbou, kterou se dá projít na východ. Nahoru po dalších schodech, kde je menší místnost se sloupy a se zombiemi. Na severu je portal do Constable’s Gate. Pokud chcete navštívit secret level, tak do něj ještě nevstupujte. Pokud ne, tak přeskočte následující odstavce až ke Constable’s Gate.

 

Jak najít secret level Armory

 

Naproti portalu je výklenek s kroužkovou košilí na řetězu, ale při pokusu ji sebrat spadnete dolů. Vraťte se zase nahoru do místnosti se sloupy, ze které jste spadli a vydejte se k poslednímu oknu, ve kterém je Chaos Device (západ). Ještě, než k oknu dojdete si můžete všimnout výklenku napravo (sever) s teleportem. To vás teleportuje do místnosti s dark bishopy a dalším teleportem. Ten do další a pak do další... Prostě teleport si vás posílá mezi různými místnostmi, ale pouze v jedné je portal do Armory.

 

Armory

 

Princip této mapy není zase tak moc složitý, ale stejně jej bude potřeba trochu vysvětlit. Mapa se skládá se čtyř oblastí a jednoho bludiště. Bludiště se nachází přesně uprostřed mapy a je složeno z několika stěn a klícek.

Hned po startu levelu stojíte u střech tlačítek. Tlačítka vygenerují nové bludiště uprostřed (pokaždé se jinak sestaví stěny a v klíckách se objeví jiná monstra). Pravé tlačítko způsobí, že se před bludiště dá probloudit do oblasti napravo (začínáte na západě, takže pravá strana je jižní oblast), tlačítko uprostřed zpřístupní oblast naproti (východ) a tlačítko vlevo zpřístupní oblast vlevo (tj. sever). Jak snadné. Většinou stačí mačkat jen to nalevo.

Úkolem je pochopitelně projít všechny oblasti a splnit v nich nějaký úkol (stisk tlačítka). V každé oblasti se po levé straně (z pohledu bludiště) nachází úzké schůdky nahoru, kudy se dá někam, kde se plní daný úkol. Uf... Takže postupně.

 

Západní oblast

 

Po schodech nahoru. Nahoře by se měla nacházet třetí zbraň warriora a nějací ti slaughteři. Napravo od schodů jsou dveře (jih), za nimi je úzká ocelová chodba, na jejímž konci je Porkalator a tlačítko. Po stisknutí je splněna první čtvrtina úkolů („you have 3 switches left“) a také se v chodbě spustí drtiče a vy přes ně musíte projít zpět. Hotovo.

 

Severní oblast

 

Zase nahoru po schodech. Ano, opět schody vedou do klícek. Běžte, dokud nenarazíte na Firestorm a kousek od něj je úzká chodba. Vede ke dveřím (západ) a za nimi je větší kulatá místnost, kde je uprostřed sloup a ten rozprašuje v určitém radiu ostnaté granáty. Musíte postupně proběhnout ke třem tlačítkům a stisknout je. První je na severu, druhé na západě a třetí na jihu. U západního tlačítka je Porkalator mimochodem. Až budete mít všechna tři tlačítka stisknutá, napíše se „you have 2 switches left“. Po schodech dolů. Cestou si nezapomeňte vyzvednout Falcon Shield, co je schovaný v jednom výklenku...

 

Východní oblast

 

Zase po schodech nahoru, zase do klícek. V severní části klícek je Arc of Death a poblíž jsou dveře. Úzkou chodbou projděte až do větší místnosti s propastí, tenkým mostem a chaos serpenty ve výklencích okolo. V druhém výklenku vpravo seberte Mystic Urn. Ve výklenku naproti je pak Krater of Might. Postupně procházejte po můstku a zabíjejte otravné chaos serpenty. V dalších výklencích jsou gumáky, Dark Servant, Chaos Device a Banishment Device. Na konci je výklenek s tlačítkem a Porkalatorem. Tlačítko oznámí „you have only 1 switch left“. No a můžete se vrátit. Cestou si vyzvedněte helmu v nově otevřené komůrce nad schody.

 

Jižní oblast

 

Opět po schodech nahoru, do klícek a tam najděte poslední dveře. Za nimi najdete Icon of Defender a cestičku vlevo. Ta vede do místnosti s tlačítkem. Před ním je další Porkalator. Po stisku se napíše „the exit is open“ a otevřou se stěny okolo, kde na vás vybafne několik dark bishopů. Cestou zpět si u schodů vyzvedněte amulet.

 

Teď se vraťte do západní oblasti. Bude tam otevřený průchod k Portalu, který vede zpět do Treasury.

Treasury

Hurá do Constable’s Gate!

 

Constable’s Gate

 

Objevíte se před hromadou klícek. Za vámi je průchod se slaughterem, portalem do Treasury a stěnou, za kterou jsou stará známá místa Constable’s Gate... U klícek je výtah. Vyjeďte výtahem nahoru a pokračujte štolou dál. Napravo je průchod na skálu s Heart of D’sparil. Seberte ho a skočte dolů. Pokračujte na místo, kde vás přepadl Heresiarch. Vložte Heart of D’sparil na podstavec. Napravo seberte Mystic Urn, nalevo Wings of Wrath a rovně stiskněte tlačítko, co vypadá jako šipky ukazující do všech světových stran.

 

Hub 3

 

Nave

 

Uf... Konec už se blíží. Tato mapa se odehrává v takovém větším chrámu. Hlavní loď chrámu se nachází hned za zlatými dveřmi. Chrám je celkově zvláštní místo, neboť je tu spoustu malých bazénků, které fungují jako teleporty. Nikoliv pro vás, ale pro monstra. V praxi to znamená, že si jen tak jdete po síni, najednou se před vámi něco zjeví, zaútočí to na vás, a než stačíte cokoliv udělat, je to pryč!

 

Úkolem č. 1 je rozbít všechna barevná skla a zabít každého slaughtera, který se za sklem nachází (za některými skly nikdo není). Slaughteři, kteří nebyli původně za sklem, ale v chrámu, se nepočítají.

 

Na konci chrámu uprostřed je destička, ve které chybí jeden předmět. Nalevo i napravo od tohoto místa jsou dvě tlačítka, které otevírají přístup ke schodům. Trochu víc na jih jsou v chrámu další dvě odbočky doprava a doleva. Tam jsou právě tyto schody. Kromě toho jsou tu napravo i nalevo další destičky, kde chybí jeden předmět a ještě další dvě tlačítka, které schody sestaví. Pokud nějaké tlačítko není přístupné, znamená to, že jste nezabili všechny slaughtery za skly.

 

Schody na levé straně vedou na balkón s portalem do Cloaca, na balkón s Icon of Defender a se dvěma mechanismy, do kterých se musí vložit ozubená kolečka (najdete později) a balkónem s portalem do Dark Watch.

Schody na pravé straně vedou na téměř identické místo, akorát portaly vedou do Abattoir a do Chantry.

Tak se prvně vydejte třeba do Cloaca.

 

Cloaca

 

Octnete se ve stoce. Kousek od vás je tlačítko, které vás teleportuje zpět do Nave... To kdybyste nemohli přijít na to, jak se vrátit :) Pokračujte rovně (sever) a skočte do jámy. Dole pak otočte ventil, čímž se zvýší hladina k teleportu.

 

V chodbě, do které jste se teleportovali je nalevo průchod, ale je uzavřený. Před vámi je ventil, který hladinu v jámě zase sníží, takže s ním otočte, protože to budete později potřebovat. Jinak se vydejte doprava (jih) k řece. U řeky je další teleport. Teleportuje vás do menší místnosti, pokračujte rovně, doprava a octnete se v místnosti se sloupy a ozubeným kolečkem Clock Gear. Pak pokračujte do třetího teleportu a v chodbě tentokrát doleva. Tam do čtvrtého teleportu. Objevíte se na začátku, stiskněte přepínač, který vás hodí zpět do Nave.

 

Nave

 

Od portalu doprava, a tam do nejbližšího mechanismu strčte ozubené kolečko Clock Gear. Napíše se „one gear has been placed“. Pak se můžete do Cloaca vrátit.

 

Cloaca

 

Opět skočte do jámy, kde bude nově otevřený průchod. Seberte kroužkovku, pozor na jedovaté šípy a na ettiny, co vyskočí z komůrek. Pokračujte po schodech nahoru. Nahoře je malý lesík a portal do Chantry.

 

Chantry

 

Začínáte v malé kabině. Přepínač zpět je za vámi, kdybyste ho hledali... Přeskočte na dvorek naproti (pozor na propast). Kousek od kašny je tlačítko, které přivolává výtah ke kabině, což budete potřebovat, až půjdete zpět. Jinak vlezte po schodech do chrámu. Uvnitř najdete veliké dřevěné dveře a po stranách menší schůdky. Oboje schůdky vedou na balkón s tlačítkem. Obě tlačítka stiskněte. Za velkými dveřmi je pak Heresiarch, kterého potkává vlastně už po čtvrté, když počítám předchozí hru :) Jednou se mi ho tu podařilo do těch dveří skřípnout a ty ho umačkaly. Feel the power of door, wizard!

 

V aréně s Heresiarchem jsou pak další dvoje schody na další dva balkóny s dalšími dvěma tlačítky. Po stisknutí všech pokračujte do dveří. Pokud nejdou otevřít a napíše se „the door is barren from the inside“, znamená to, že nějaké tlačítko ještě chybí. Ostatně až budou všechny, tak vám to dá vědět symbol na podlaze a dark bishopové, co se sem teleportují.

 

Za dveřmi je další ozubené kolečko Clock Gear a předmět Holy Relic na podstavci. Vraťte se do Nave.

 

Nave

 

Vydejte se k nejbližšímu mechanismu a vložte do něj ozubené kolečko. Napíše se „A doop opened on the chantry“. Takže se vraťte do Chantry.

 

Chantry

 

Vraťte se k předmětu Holy Relic na podstavci. Bude za ním zpřístupněné tlačítko a Mystic Urn. Tlačítko otevře malou místnost na boku (západ) s dalším tlačítkem. To otevře další místnost naproti. V místnosti je bazének, několik nepřátel a Chaos Device. Po zabití všech monster se u bazénku zjeví tlačítko. To po stisku vyvolá portal do Abattoir a zvýší se schody, díky kterým se dá dostat k předmětu Holy Relic. Pozor na drtič..! Po sebrání pokračujte do Abattoir.

 

Abattoir

 

Napravo od vás jsou kamenné dveře, ale ještě se do nich nedostanete. Ale zapamatujte si je, budete je potřebovat. Za mříží je pak portal do Nave a dřevěná dvířka. Za nimi je jen místnost s Dark Servantem a mrtvými těly (pokud to tam vypleníte, napíše se „you dare plunder the tomb of the executioner? Prepare to die!“ – česky: „Ty se opovažuješ plenit katovu hrobku? Připrav se na smrt!“ a zjeví se tam hromada dark bishopů).

 

Jinak pokračujte po schodech dolů (v půlce chodby jsou nalevo i napravo dva secrety, k těm se vrátím ale až nakonec) a chodbou rovně (západ) a dojdete do místnosti s lávovým bazénkem a ozubeným kolečkem na plošince. V jihozápadní části místnosti je u země výklenek a při přiblížení k němu sjede podlaha jako výtah dolů do kanálu. Pokračujte kanálem níž, až k teleportu. Ten vás přenese na plošinku s ozubeným kolečkem Clock Gear.

 

Blikající zeď v severní části této místnosti se dá otevřít a za ní je výtah. Doveze vás jen k jednomu oknu, ale nic zajímavého tu není. Zmiňuji to jen pro úplnost. Teď se vraťte do Nave.

 

Hm, vlastně ještě k těm dvěma secretům. V tom na severu je tlačítko, které otevře tan na jihu. Nahoře nad schody je pak zelená říčka a malá chodba, která vede do sítě různých dalších chodeb. Na konci by měla být dvě tlačítka a oba spouští drtiče, snižuje sloup s Banishment Device a otevře dveře vedoucí na lávku do místnosti s lávovým jezírkem.

 

Nave

 

Opět strčte Clock Gear do nejbližšího mechanismu (napíše se „a bridge has been built on the abattoir!“ – v mapě Abattoir se postavil nějaký nový most) a vraťte se do Abattoir.

 

Abattoir

 

Vydejte se do místnosti s lávovým bazénkem. Zvedla se tu jedna plošina. Opět se vydejte do kanálu a do teleportu. Z plošinky, na kterou vás teleport přenese, se dá vyskočit vyšší plošinku. Na další plošince vedle je tlačítko. Po stisku se vraťte na začátek – kamenné dveře budou otevřené.

 

Za dveřmi je síť chodeb s výklenky u země. Po chvíli by se sem měli teleportovat slaughteři. Až se jich zbavíte, tak pokračujte až do větší místnosti se zelenou říčkou. V severní části je na zdi tlačítko, které otevře místnost s teleportem. Ten vás hodí do podzemí s ptáky ohniváky. Pozor na okna s Crystal Vial – je to past :) Ale je pomalá, takže...

 

Jinak je tu teleport, co vás přenese do místnosti s lávovým bazénkem. Vraťte se do místnosti se zelenou říčkou. Je tu malá kabinka s jámou uvnitř. Skočte dolů, seberte helmu a stiskněte tlačítko. Teď se vraťte do místnosti s lávovým jezírkem. Místnost s teleportem a Dragonskin Bracers bude konečně otevřená. Teleport vás přenese do místnosti s Sigil of the Magus, což je jeden ze tří důležitých předmětů v tomto hubu s portalem do Dark Watch. Vstupte...

 

Dark Watch

 

Začnete na dvorku s hromadou potvor. Za vámi jsou skály, po kterých se dá vyskákat k portalu do Nave. Jinak je tu budova, do které vstupte. V menší místnostce zabte slaughtery a pokračuje do dalších dveří. Jak se k nim přiblížíte, tak se v místnosti za vámi otevřou dva výklenky s elixíry zdraví, ale jen jednou, tak tenhle bonus nepropásněte. Jinak pokračujte dveřmi dál.

Následuje místnost s mostem. Ještě před mostem se dá zahnout doleva a stěna v této komůrce je tajný výtah, který vede nahoru na římsu. Tam je pak další výtah dolů, do další tajné místnosti s mnoha bonusy. A aby toho nebylo málo, je tu ještě jedna tajná místnost za sudy, které vede k amuletu. Jinak se vraťte do místnosti s mostem a pokračujte do dveří na sever. Za dveřmi je dvorek, kde je spoustu zajímavých míst.

 

Nalevo jsou točité schody, nahoru a dřevěné dveře. Vstupte do nich, pokračujte doprava, a tam stiskněte tlačítko. Pak se vraťte na dvůr, a tam se vydejte po schůdcích, co jsou naproti dveřím, kterými jste sem přišli. Nahoře v místnosti je tlačítko, které otevírá dveře pod schody. V místnosti vyskočte po sudech do výklenku nalevo. Najdete tam poslední ozubené kolečko Clock Gear. Seskočte dolů a otevřete stěnu s drakem. Najdete tam Krater of Might.

A teď běžte do Nave.

 

Nave

 

Běžte vložit kolečko do mechanismu. Napíše se „A stair has been built on the dark watch“, což znamená, že se v mapě Dark Watch postavily nějaké nové schody...

 

Dark Watch

 

Vraťte se na dvorek a napravo jsou nově vytvořené schody. Vedou do budovy s barevnými skly. Sklo na severu skrývá tajný průchod do jiné budovy. Proskočte ním, do dveří, chodbou, po schodech nahoru, seberte Mystic Urn a stiskněte tlačítko. Pak se vraťte na dvůr.

 

Kousek ode dveří, kterými jste sem vešli jsou další menší dveře. Těmi se teď vydejte. V chodbě najdete pak další menší dveře a za nimi je místnost s teleportem. Vstupte do něj. Přenese vás do malé klícky s portalem. Důležité je, že v klícce je Glaive Seal v rožku. Pozor na to, abyste ho nepřehlédli! Portal vede do Cloaca. Hm, ale vy se teď musíte vydat do Nave (přes Cloaca se to dá ale zkrátit).

 

Nave

 

Možná se objeví nápis „A barricade has opened on the Cloaca“, ale to teď neřešte. Běžte do úplně nejsevernější části chrámu a do kamenné destičky vložte Holy Relic. Kousek dál jsou tu boční chodby s dalšími destičkami. V levé chodbě je destička, do které strčte Sigil of the Magus a v pravé chodbě je pak otvor pro Glaive Seal.

 

Až to tam nastrkáte, napíše se „The doors are open... if you are ready“ (dveře jsou otevřené... jestli jsi připraven). V severní části chrámu se otevřely dva vchody, které vedou k portalu do Dark Citatel, což je poslední boss mapa. Ještě než vstoupíte, můžete navštívit poslední secret level Ice Hold.

 

Jak se dostat do secret levelu Ice Hold

 

Nejdříve do mapy Cloaca.

 

Cloaca

 

Hned kousek od startu se zvednou dvě ocelové bloky, které ukrývaly knížku Liber Oscura. Pokračujte do jámy, otočte ventil, který zvedne hladinu a vlezte do teleportu. Pokračujte doprava k zelené říčce a pokračujte po ní dál. Napravo (jih) je pak výklenek s další knihou Deamon Kodex. Pak se vraťte do Nave.

 

Nave

 

V severní části chrámu jsou napravo a nalevo dvě chodby a na konci nich je stěna, která se dá otevřít. Obě stěny ukrývají tajnou knihovnu. Obě knihovny důkladně prohledejte, protože v obou musíte najít regál s knihami, kde kniha chybí a příslušnou knihu do regálu vložit. V knihovně na východě chybí Deamon Kodex a v knihovně na západě Liber Oscura. Až obě knihy budou na svém místě, napíše se „the way back is open“ (cesta zpět otevřena).

 

Teď se vydejte úplně na jih, kde jsou otevřené obě zlaté dveře a za nimi je portal do secret levelu Ice Hold.

 

Ice Hold

 

Tenhle secret level patří k asi nejtěžším ve hře, protože se odehrává ve velké ledové pevnosti plné mrazivých potvor, které se navíc donekonečna respawnují. Portal zpět je znepřístupněn ledovými krápníky. Smůla.

 

Nejdřív se vydejte do jeskyně napravo (východ). Najdete tam Dragonskin Bracers a Falcon Shield. A také dveře do jeskyně, která je kompletně pokrytá ledem. Za rohem je tlačítko a Porkalator. S tlačítkem opatrně, protože po stisku vyskočí ze země krápníky a mohou vás zamáčknout. Důležité je, kde stojíte. Pokud to přežijete, uložte si hru a přeskákejte zpět ke dveřím. Jinak se vám jistě zjevil nápis „you have 3 more switches to find“ což znamená, že ještě musíte stisknout další tři tlačítka.

 

Opusťte jeskyni a pokračujte do jeskyně nalevo. Opět jsou tu dřevěné dveře a za nimi místnost s tlačítkem a Krater of Might. Po stisku se napíše „you have 2 more switches to find“ a po stranách se rozmrazí ledové kvádry a napadne vás několik ledových potvor.

 

K další jeskyni musíte přeskočit přes propast, protože cesta se rozpadá. Vydejte se do jeskyně na severu. V jeskyni seberete helmu a kroužkovou košili, a pak do dveří na severu. Vedou do místnosti se sloupem, který běhá kolečka a s krápníky uprostřed. Musíte se dostat naproti a stisknout další tlačítko („you have 1 switch left“). Přes krápníky uprostřed se dá normálně projít (pokud třeba chcete toho Dark Servanta). Pak se vraťte na začátek jeskyně – jsou tu někde ještě další dveře (východ). Za nimi jsou schody vedoucí dolů. Dole je pak tlačítko a Mystic Urn. Po stisknutí se napíše „the way to the tower is open“, což znamená, že se teď jde dostat do věže uprostřed mapy. Při cestě zpět pozor, jeskyně se částečně rozpadne. Po schodech nahoru. ven z jeskyně a nyní si můžete všimnou, že do věže uprostřed vede kouzelný most.

 

Přeskočte k němu a vydejte se tam (samozřejmě před tím pobijte ledové potvory, které tam jsou). Ve věži je ledový sloupek uprostřed a na něm tlačítko. Před ním je také Wings of Wrath, které se sem docela hodí. Tlačítko na sloupu otevře portal zpět do Nave. Můžete to tady ještě s Wings of Wrath prohledat, pobrat co se dá, je tady toho různě dost. Tak jo, ale teď už opravdu do Nave.

 

Nave

 

A nakonec... do Dark Citatel!

 

Dark Citadel

 

Objevíte se v závěrečné aréně. Po chvíli se sem teleportuje velká nálož monster. Až je všechny zabijete, zjeví se tu další nálož monster a další a další... A pak z prvního skla vyběhne Zedek. To je první boss.

 

Až jej zabijete, přijde pár dalších vln potvor. Po nich vyběhne další bosa – Traductus. U toho si doporučuji aktivovat Icon od Defender, protože jeho útokům se nedá nijak vyhnout. Není tu sloup, za který se dá schovat a prostě nic – jak na vás vypustí hromadu duší, tak vás roztrhají. Také můžete zkusit Disc of Repulsion. Až bude po něm, tak se tu zjeví dalších několik vln monster. Ničím nešetřete, protože žádnou věc z inventáře už nebudete potřebovat.

 

Po vlnách potvor se nakonec zjeví poslední boss. Menelkir. I u něj bych si dovolil doporučit Icon of Defender. Po jeho smrti se napíše „the was is open“ (cesta je otevřená) a za sklem, kde byl Traductus se otevře portal. Po něm už jen... konec!

 

KONEC.

 

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2016 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.