1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Rytíři Grálu
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Rytíři Grálu - návod

A. MAPA HRY :



Legenda :

                                                             

1) Hrad Kamelot                                      6) Morgana

2) Podhradí                                             7) Guinever

3) Hlavní město                                       8) Lancelot

4) Karavana                                            9) Merlin

5) Mudrc                                               10) Dungeon s Grálem

                                                             


B. TIPY :


- důkladně prolez  celý hrad Kamelot i  podhradí

- ze začátku používej zbraně jako je palcát, řemdih, cep.  Meč je  užitečnější

  později,  až získáš nějaké dovednosti s  ním. Výhodné jsou  i střelné zbraně

  (luk, kuše)

- dobré  je mít  v  každé ruce jednu zbraň - výhodné  (a hlavně lacinější)  je

  nechat si opravovat rozbité kovové věci u kováře, než je nakupovat v obchodě

- většina věcí, které sebereš, se  dá výhodně prodat

- pokud to jde, nepoužívej  cestování - příliš drahé

- pamatuj, že musíš šetřit na  "Meč ohně", který budeš potřebovat ke konci hry

- pozor na  opotřebování věcí  -  v soubojích používej  systém

- při přestupu  do vyšší  úrovně obdržíš  volné body. Rozděluj je  tak, aby     jsi měl dostatečné  úrovně  dovedností. Meč  potřebuje  alespoň 120  bodů,     Herba (bylinkářství) 20 až 30 bodů, Všímavost 30 bodů, Kradení 10 až 20 bodů



C. ZNAČKY V PŘILOŽENÝCH MAPKÁCH :




D. NÁVOD :


Nejprve  prohledej všechny  tři patra  Kamelotu. Najdeš  klíček, který  otevře

dveře ve sklepě Kamelotu. Tudy se potom dostaneš průchozí zdí za Merlinem, ale

tentokrát  jenom posbírej  poházené věci.  Kup si  u vetešníka  Víno. Až budeš

s prohlídkou hotov, vyjdi z přízemí Kamelotu do podhradí.


1) Podhradí



Číslo 2 na velké mapě. Projdi  pečlivě všechny domy. Na severu můžeš promluvit

se zoufalým otcem, který nemá žádné zprávy o svém synovi. Na jihovýchodě vejdi

do domu  smutné ženy (malý obr.).  Na označeném místě se  skrývá za tajnou zdí

žena, které odvedli manžela za  černokněžnictví. Tajnou zeď odsuneš stisknutím

malého tlačítka.  Od ženy dostaneš dopis  pro jejího manžela. Po  vybrání domů

a nakoupení zásob vyjdi  z podhradí východní bránou a  projdi několika lesy až

do hlavního  města (rozhazovači můžou využít  cestování). Rozhodně je lepší jít pěšky, a  náročnými souboji se  žábami si  zvýšit  úroveň na 2. 



2) Hlavní město



Číslo 3  na velké mapě.  Zde je  spousta  dobrých obchodů. Jeden  z nich patří

Sicku Toadymu (na mapě označen Sick). Od  něj se dozvíš, že karavana, ve které

měl  přijet syn  zoufalého otce  z podhradí,  dosud nedorazila.  Tuto karavanu

najdeš u cesty zpět  do podhradí Kamelotu (u čísla 4 na  velké mapě). Vejdi do

loupežnického sídla a získej Prsten syna.


3) Dungeon se Synem



Zatáhni za  řetěz [1], otevře  se průchod  k  řetězu [2]. Ten  ti otevře dvoje

dveře uprostřed  mapy. Tlačítko [5]  otevře dveře na  východě. Projdi k  tajné

chodbě [6]  a seber Velký klíč.  V truhle [7] vezmi  Rezavý klíč. Tlačítko [8]

zviditelní  řetěz  [9],  který  ti   otevře  průchod  u  tlačítka  [8].  Dojdi

k neviditelným teleportům [3]. V levém se objeví řetěz [4]. Po zatáhnutí zmizí

levý  neviditelný teleport  a můžeš  projít k  truhle [10].  Otevřeš ji Velkým

klíčem [6] a získáš Stříbrný klíč, který  pasuje k dveřím [11]. Za nimi najdeš

žebřík do dalšího patra.


4) 2. patro dungeonu se Synem



Na  hádanku  u  dveří  [1]  odpověz  "Tma".  V  truhle [2] vezmi Fialový klíč.

Tlačítko [3]  otevře mříž na  sever. Sešlápni neviditelnou  plošinku [4] (hned

u mříže), objeví se  tlačítko [5], které tuto mříž  otevře. Plošinku [6] musíš

zatížit  nějakou věcí,  aby se  ti objevila  truhla [7].  Tu otevřeš  Fialovým

klíčem ze [2] a najdeš Velký klíč.  V truhle [8] najdeš Měděný klíč. Dveře [9]

otevři Velkým klíčem a následující mříže otevři Měděným klíčem. Vystup zpět do

1.patra. Zde odemkni zámek [12] Rezavým klíčem ze [7]. Sestup do 3.patra.



5) 3. patro dungeonu se Synem



V truhle  [1] najdeš  Zlatý klíč.  Ve velké  místnosti vezmi  Prsten syna [2].

Odemkni zámek  [3] Zlatým klíčem  a vyjdi do  1.patra a pak  zpět do lesa. Teď

dones Prsten  syna čekajícímu otci ve  městě u hradu Kamelot,  dostaneš od něj

meč,  který  chystal  pro  svého  syna.  V  hlavním  městě navštiv také vězení

(strážnému podstrč  víno, které sis koupil  v Kamelotu) a najdi  tam zatčeného

manžela (úplně poslední cela). Ten ti poví, že je učněm jakéhosi mudrce z lesa

(2 čtverečky  od pravého spodního rohu  velké mapy na sever  i na západ). Nyní

musíš najít mudrce a zeptat se ho co  dál. (číslo 5 na velké mapě) Pošle tě za

Morganou (č. 6 na velké mapě). Ta  tě bude chtít sice zabít, ale ty vychytrale

prchneš. Jdi  zpátky k mudrci.  Dá ti kouzlo  Dračí dech a  pošle tě ještě  do

dungeonu pro Ochranné kouzlo.


6) Dungeon s kouzlem - 1. patro



Projdi k dřevěným dveřím [1], odpovědí "Ozvěna" dveře otevři. Za nimi seber ze

stojanu  Zelený drahokam  [2]. Dojdi  k  truhle  [3] a  vezmi si  Klíč. Projdi

průchozí zdí a  ve velké místnosti seber Velký klíč  [4]. Tímto klíčem odemkni

truhlu [5],  vezmi Fialový klíč  a jím odemkni  truhlu [6]. Seber  z ní Rezavý

klíč. Klíčem ze [3] odemkni zámek [7] a sestup do dalšího patra.




7) Dungeon s kouzlem - 2. patro



Jdi  k  dvěma  náhrobkům  [1]  a  oba  otoč,  nejdřív  východní a pak západní.

V truhle, která  se objeví [2], najdeš  Rezavý klíč. Ten použij  na zámek [3].

Dojdi k tlačítku [4]  a otevři pomocí něj dveře na jihu.  Dojdi k průchozí zdi

a seber Rezavý klíč  [5]. Jdi k tlačítku [6]. To  ti otevře tajnou chodbu hned

vedle. V  místnosti sešlápni obě  plošinky [7,8], objeví  se truhla [9].  Z ní

seber Měděný klíč. Za průchozí stěnou seber  z truhly Stříbrný klíč [10] a jím

otevři  dveře [11].  Projdi do  místnosti,  ale  neber sekeru,  která leží  na

plošince. Nejdřív otevři truhlu [12] a vezmi Rudý drahokam. Ve velké místnosti

seber Klíč [13] a použij ho do zámku [14].  Do zámku [15] dej  Rezavý klíč [5]

a otoč náhrobkem [16]. Tím  vypneš bodáky a můžeš sebrat  Žlutý drahokam. Nyní

projdi průchozí stěnou a sestup do 3.patra.


8) Dungeon s kouzlem - 3. patro



V truhle  [1] najdeš Modrý drahokam.   Na hádanku  u dveří [2] odpověz  "Ruce"

a následující mříže   vyraz  [3].  Teleportem [4] se dostaneš do  místnosti se

čtyřmi sloupy [5]. Do  nich zasaď  čtyři drahokamy  posbírané  během  cesty  a zmáčkni  páku. Odkryje  se  tajná  chodba. Zde odemkni truhlu Měděným klíčem z 2.patra [2/9] a vezmi Zlatý klíč [6]. Vrať se do 2.patra (mapa viz. výše).  Ve druhém patře odemkni Zlatým  klíčem [17]. Otevřou se dřevěné dveře, za kterými

otoč náhrobkem [18]. Tím  se otevřou dvoje kamenné dveře. V prvních vezmi Malý

klíč [19], v druhých  odemkni  tímto  klíčem truhlu a  seber Rezavý klíč [20].

Sestup znovu do 3.patra. Podruhé ve 3. patře vyraz  dřevěné  dveře [7] a zámek

[8] odemkni Rezavým klíčem z 2.patra [2/20].Projdi k páce [9]. Ta otevře dvoje

mříže. Projdi na sever a vyjdi  do 2.patra. Opět ve 2.patře se teleportem [21] dostaneš  k  teleportu [22]. Projdi okolo  zavřených dveří k  páce [23]. Touto

pákou  otevřeš dveře, kolem kterých jsi šel. Dojdi k truhle  [24]. Odemkneš ji Rezavým klíčem  z 1.patra [1/6]. Seber  Ochranné kouzlo a hurá zpátky na denní

světlo. Po nalezení kouzla  se  vydej  hledat  Guinever. (č. 7  na velké mapě)

V  zámečku  Guinever  potkáš  chůvu,  která  ti  řekne, že  Guinever odjela do

kláštera Imlad.


Ty se tam můžeš dostat ze sklepa zámečku, když nastavíš páky takto: vlevo  ve

směru příchodu stiskni 2., 3. a 5. páku; vpravo ve směru příchodu stiskni 1.,

2. a 4. páku. Teleportem se  dostaneš do dungeonu, který ústí blízko kláštera

s Guinever.


9) Guinever - 1. patro



Vstup do  teleportu ("Projdou jen ti nejchytřejší"). Odpověď na hádanku [1] je "Zámek". Projdi  tajnou  zdí  do  místnosti [2] a otevři si  pomocí  přepínačů teleporty. Potom postupně do každého vstupuj a  posbírej  celkem  tři  magické

kostky. Čtvrtá mag. Kostka je schovaná  za tajnou stěnou [3]. Kostky pak polož

do výklenků [4] v  tomto pořadí: Zleva => 1, 2, 3, 4.  Objeví se teleport [5].

Použij ho a v místnosti, kam  ses přemístil  [6], odpověz na hádanku ("Mapa").

Dojdi si  pro Slunce [7].  Zmáčkni tlačítko [8]  a odsune se  jižní stěna [9].

Přepnutím přepínače [9] se odsunou stěny  a zpřístupní dveře [10]. Vlož Slunce

do zámku [10] a vylez do druhého patra.


10) Guinever - 2. patro



Projdi  dveřmi [1],  které  se  za tebou  zavřou. Dojdi si pro Velký klíč [4]

a otevři jím dveře [5]. Z truhly v místnosti  si  vezmi Malý  klíč. Přepnutím tlačítek [2, 3, 6]  se otevře stěna, za kterou leží Rezavý klíč a je tam taky

kolo.Otoč kolem, které otevře vstupní dveře [1] a běž do startovní místnosti.

Vlez do  dveří  [7], otevři  Malým  klíčem bednu  [8]  a  vezmi  si  Stříbrný

klíč.  Dojdi  si  pro  druhý  Stříbrný  klíč  [9]. Otoč kolem [10] a  dojdi k

posledním  dveřím  ve  start. místnosti [11]. Projdi jimi a otevři zámek [12]

prvním Stříbrným klíčem.  Abys nemusel procházet pod několika lisy, odpověz u

dveří  [13]  na hádanku. Odpověď je  "Kráva" .  Přemísti se teleportem  [14].

V místnosti [15] otevři dveře zbývajícími klíči.Vstup dovnitř a projdi jedním

teleportem. Objeví se další a do toho vlez. Objevíš se dole [16]. Přemísti se

teleportem, který je za tebou, do koncové haly [17] a opusť druhé patro.


12) Guinever - 3. patro



Hoď nějaký předmět ve směru tlačítka [1].  Ten ho při dopadu sepne a objeví se

dva řetězy [2, 3].  Zatáhni za oba a uvolní se cesta  na sever. Aby ses dostal

k teleportu,  který  tě  dostane  k  žebříku,  musíš přehodit tlačítka [4..8].

Nejdříve však  musíš otevřít dveře  [11]. Klíč k  těmto dveřím získáš  tak, že

dojdeš na místo [9], kde tě neviditelný teleport přemístí do chodby [10] a tam

klíč  vyndáš z  truhly. Otevři  tedy dveře  a přehoď  všechny přepínače. Potom

ještě  jednou  zmáčkni  prostřední  tlačítko  a  cesta  k  teleportu je volná.

Přemísti se a vystup po žebříku výš.


13) Guinever - 4. patro



Tady  se teleportuj  a vylez  ven na   světlo. V  lese najdi  klášter a  v něm

Guinever. Dá  ti růži a s  ní se vydej hledat  Lancelota. Jak se k  němu budeš

přibližovat, bude  se růže od Guinever  rozvíjet. (č. 8 na  velké mapě). Najdi

Lancelota a vezmi od něj Amulet slunce.


14) Lancelot - 1. patro



Dojdi k  umyvadlu a vyndej z  něj Malý klíč [1].  Otevři s ním dveře  a vyndej

z truhly Velký  klíč, kterým otevřeš  mříže [2]. Projdi  propadla a shoď  dolů

páku [3]. Seber dva drahokamy a s  jejich pomocí otevři mříže [5, 6]. Přemísti

se neviditelným teleportem [7] a otoč kolem  [8], které ti odhalí truhlu. Z té

vyndej Magickou kostku  a postav ji do výklenku  [9]. To ti odsune stěnu  a ty

sebereš Rezavý klíč. Potom slez po žebříku dolů.


15) Lancelot - 2. patro



Otevři Rezavým klíčem dveře [1] a z truhly vyndej Magický klíč, kterým otevřeš

dveře [2]. Seber Zlatý  klíč a sepni tlačítko [3]. Stěna se  odvalí a ty dojdi

k dveřím[4],  které otevřeš  pomocí Zlatého  klíče. Z  truhly vyndej drahokam.

Další dva najdeš na místech [5, 6].  Abys mohl otevřít zámek [7], musíš získat

klíč, který  je v tajné chodbě  [10]. Zpřístupníš si jí  tak, že otočíš hlavou

[8] a získané drahokamy zasuneš do  otvorů u dveří [9]. Jakmile dveře otevřeš,

bude cesta  ke klíči volná.  Nalezeným Stříbrným klíčem  otevřeš kamenné dveře

[7]. Pak  jen vystup po  schodech k  Lancelotovi  a promluv s  ním. Nyní najdi

vstup  do dungeonu  s klíčem  k Merlinovi   (č. 9  na velké  mapě). Projdi  ho

a nalezni Klíč.


16) Klíč - 1. patro



Vezmi  velký klíč  [2] a  teleportem  [3]  se dostaň  zpět na  začátek. Přepni

tlačítko [1] a  tím si zpřístupníš chodbu na jih  (a teleportem uzavřeš chodbu

na západ).  Pákou [4] otevřeš  dvě místnosti hned  za sebou a  z jedné z  nich

seber drahokam [5]. Plošinka [6] ovládá dveře naproti (musíš rychle proběhnout

dveřmi nebo  zatížit plošinku). Drahokam polož  na sloupek [7] a  z truhly [8]

vezmi velký klíč.  Tlačítkem [9] otevři mříž [17] a  teleportuj se na začátek.

Zámek  [12] odemkni  velkým klíčem.  Pákou [10]  otevři mříže  k páce [11], tu

stiskni  a otevře  se chodba  u páky  [10]. Truhlu  [13] za teleportem odemkni

velkým klíčem a vyndej z ní rezavý  klíč. Projdi tel. [15], zámek [16] odemkni

rezavým klíčem a projdi do dalšího podlaží.


17) Klíč - 2. patro



Tlačítko [1] otevři  dvoje dveře východně. Zavři obě oči  [2] (na stěně) a pak

otevři dveře. Zatiž  plošinku napravo [3], z objevené  truhly [4] vyndej velký

klíč a odemkni  s ním dveře [5]. Vezmi  drahokam [9] a velký klíč  [10]. S ním

odemkni  truhlu [11]  a vyndej  první stříbrný  klíč. Vezmi  rezavý klíč [12],

odemkni s ním truhlu [13] a vyndej  další rezavý klíč, se kterým odemkni zámek

[13].  Projdi dveřmi  a z  truhly [15]  vezmi malý  klíč (pozor  na sešlápnutí

plošinky  na západě  - truhla  pak zmizí!).  Malým klíčem  odemkni zámek  [16]

a vezmi druhý stříbrný  klíč [17]. Oba stříbrné klíče dej  do zámků [7] a [8],

stiskni tlačítko [6] a projdi do dalšího patra


18) Klíč - 3. patro



Projdi mřížemi  č. 1. Stiskni  tlačítko [2]  a  z truhly [3]  vezmi malý klíč.

S ním odemkni  dveře [4] a  tlačítko [5] otevřeš  mříž [1]. Jdi  do dveří [2].

Tlačítko [6]  otevři mříž poblíž  a stiskni tlačítko  [7]. Z truhly  [8] vezmi

červený drahokam. Jdi do mříží [3]. Stiskni tlačítko [9], [10] a pak [11]. Jdi

k mříži [12],  stoupni si mezi  dveře a zatiž  plošinku před nimi.  Pak projdi

dveřmi [4], stiskni tlačítko [13] a projdi do dalšího patra.


19) Klíč - 4. patro



Tlačítko [1]  musí být stisknuto,  naopak [2] nesmí.  Poté stiskni [3],  zmizí

stěna a za ní bude fialový drahokam. Na  páku [4] hoď z dálky předmět a otevře

se mříž. Za ní je malý klíč [5], kterým odemkni zámek [6] a z truhly za dveřmi

vezmi klíč [7]. Tím odemkni dveře [8]. Za nimi jsou 3 podstavce a u každého se

vypisuje jiná barva.  Podle barev na ně vlož  drahokamy nasbírané v předešlých

patrech. Zmizí stěna a za ní je teleport [10] ke schodům do dalšího patra.


20) Klíč - 5. patro



Z truhly [1] vezmi klíč a odemkni s ním zámek [2]. Stiskni tlačítko [3], které zviditelní  tlačítko [4].Stiskni [4] a poté [5], které otevře cestu dál. Zatiž plošinku [6]. Otevřou  se  dveře, za  nimiž  leží  rezavý  klíč  [7]. Dojdi  k

tlačítku [8] a stiskni jej.Zmizí stěny okolo,ale zároveň zablokuje cestu pryč. Stisknutím  tlačítka  [9]  se  objeví  truhla [10] která obsahujíce malý klíč.

Stiskni obě tlačítka - [11] a pak [12] - a objeví  se cesta ven. Teleportuj se

pomocí [13].


Zajdi do  místnosti s  dvěma teleporty  a sešlápni  obě plošinky  [14], objeví

se tlačítko  [16]. Stiskni jej  a poté  taky [15] a [17]. Z  truhly [18] vezmi

druhý malý klíč. Zajdi  k  zavřeným dveřím  [17]  a  stiskni tlačítko nalevo a

napravo a poté na dveřích.Zámek za dveřmi odemkni pomocí druhého malého klíče.

Z  truhly v místnosti vezmi  velký klíč  a teleportuj  se. Pomocí tohoto klíče

odemkni dveře  [21], za   kterými je  truhla obsahující stříbrný klíč. Odemkni

zámek na  první malý  klíč [23]  a stiskni  [15] a  poté [27].  Dojdi k truhle

[27].  Je zamknuta na stříbrný  klíč a obsahuje FABku.  Před odchodem z chodby

s truhlou  stiskni jedno z tlačítek (ne obě!).  Odemkni zámky [28]  na  rezavý

klíč a  FABku a  poté otevři dveře uprostřed. Dojdi k  tlačítku [29] a stiskni

jej.  Za tebou se  zavřou  dveře. Vyraz je  a  projdi dveřmi, které  se  právě

otevřeli a pokračuj tajnou chodbou. Až jí projdeš, budeš mít 2 tlačítka vlevo,

2 vpravo  a jedno  za zády.  Stiskni  obě  nalevo, to  nejbližší vpravo a poté

tlačítko za zády. Otevřou se dveře, za kterými je truhla s pečetí k Merlinovi.

Teď se vrať do  Kamelotu a ve  sklepě  otevři  Klíčem vstup k Merlinovi. Najdi

Merlina a odčaruj ho.


21) Dungeon k Merlinovi - 1. patro



V  truhle  [1]  můžeš  sebrat zesílený mitrilový chránič. Na  plošince  [2] si

vyber cestu  (severní cesta je slepá). Pokud půjdeš na západ,  vezmi  z truhly

[3] Rezavý  klíč. Ten pasuje k  truhle [4], kde  najdeš Fabku. Ta otvírá dveře

[5], za kterými je vchod  do 2. patra. Pokud  půjdeš na jih,najdeš za průchozí

zdí truhlu [6] s Klíčem. Ten ti otevře dveře  do  místnosti [7]  se schody  do

2.patra.



22) Dungeon k Merlinovi - 2.patro



V  truhle [1] najdeš Malý klíč. Dojdi přes bodáky [2] do tajné chodby [3], kde

najdeš truhlu s  Velkým klíčem. Oba klíče společně otevřou  dveře [4]. Za nimi

je žebřík do 3.patra.


23) Dungeon k Merlinovi - 3.patro



Šlápnutím na plošinku [1]  se  objeví páka [2] (krápník). Po jeho zmáčknutí se

objeví další krápník-páka [3], ale zmizí žebřík nahoru. Páka [3] otevře tajnou

chodbu. Páka [4] otevře dva různé vchody do 4.patra. Nejprve jdi dolů žebříkem

[5].


23) Dungeon k Merlinovi - 4.patro



Projdi  fiktivní překážkou  [1] a  dojdi do  tajné místnosti  [2]. Zde je páka

[3],  která otvírá  průchod do  tajné místnosti  [4]. V  této tajné  místnosti

zmáčkni páku  [5]. Vrať se  do 3.patra a  tam přejdi přes  žebřík [6] znovu do

4.patra. V  tajné chodbě [6]  zmáčkni páku  [7].  Tím se objeví  páka v tajném

výklenku [8]. Zmáčkni ji a vrať se  do 3.patra.


3. patro podruhé


Ještě jednou zmáčkni páku  [4] a objeví se chodba. Páka  [7] otevírá chodbu za

falešnou jámou [8]. Z rohu [9] musíš ale nejdřív  hodit nějaký předmět na páku

[10], jinak je chodba  neprůchodná. V  komplexu  chodeb  nasbírej  předměty  a

zkušenost a pak spadni do jámy [11]. Projdi krátkou  chodbou  ve 4.patře  zpět

do  3.patra. V chodbě [12] je nutné hodit jakýkoli předmět na páku [13], která

se objeví po šlápnutí na neviditelnou plošinku [12]. Na konci  chodby sešlápni

plošinku [14] a páka [15] otevře  chodbu na sever.  Šlápni na plošinku  [16] a

jen  co vejdeš na [17], zavře se ti cesta zpět. Přes plošinky [18,19] to zatím

nepůjde,  takže se  neviditelným teleportem  ve výklenku  [20] dostaň  na jih.

Odpověď na hádanku  u páky [21] je "Kniha". Projdi  otevřenou chodbou a spadni

do  jámy  [22].  Vylez  po  žebříku  nahoru  a  projdi  k  páce [23]. Pozor na

neviditelný teleport v  rozšířené chodbě (musíš ho obejít).  Po zmáčknutí páky

[23] se  neviditelným teleportem dostaň  na jih. Páka  [24] spustí neviditelný

teleport v chodbě  nad pákou [21]. Nyní se už  dá přejít přes plošinky [18,19]

a přejdi tedy po žebříku do 4.patra.


Zde projdi  krátkou chodbou a  vylez zpět do  3.patra. Objevíš Merlina  a "Meč

ohně" (Nepoužívej  ho dřív než  v závěrečném dungeonu).  Až odkouzlíš Merlina,

objeví se dvě páky. Obě zmáčkni (nejdřív [26], pak [27]) a ve výklenku [28] se

objeví neviditelný teleport, který tě vrátí  zpět do 1.patra. Získáš první Meč

ohně  (doporučuji  koupit  si  teď  ještě  jeden,  jinak  budete  mít příšerný

problémy).



Poslední fází je dungeon s Grálem. (č.  10 na velké mapě) Po strastiplné cestě

jej jistě všichni projdou a získají Grál.


24) Grál - 1. patro



Do  portálu u  vchodu [1]  vlož Amulet  slunce od  Lancelota. Vyraz dveře [2].

a pokračuj chodbou. Stiskni  potupně tlačítka [3], [4] a  nakonec [5]. Otevřou

se dveře. Za nimi  v chodbách za nimi je propadlo [6],  přes které musíš hodit

předmět, aby se stisknulo tlačítko za ním a uvolnila cesta do dalšího patra.


25) Grál - 2. patro



Projdi nástrahami až k truhle [1], ze  které vezmi rezavý klíč a teleportem za

tajnou chodbou se přesuň zpět a vyjdi nahoru.


1. patro podruhé


Dveře [7] odemkni rezavým klíčem z druhého a patro a žebříkem sejdi dolu.


26) Grál - 3. patro



Stiskni tlačítko  [1] a teleportuj se  tel. [2]. Odpověz na  hádanku [3] "36".

Z výklenku [4] seber malý klíč. Teleportuj se  [5] a z výklenku v chodbě vezmi

druhý malý  klíč. Dveře [6]  odemkni malými klíči  a stiskni tlačítko  naproti

dveřím. Teleportuj se  zpět z [7]. Teleportuj se [12]  a stiskni tlačítko [9],

které otevře dveře. Teleportuj se [10],  stoupni na plošinku [11] a teleportuj

se zpět. Tel.  [12] se dostaneš mezi dvě ramena  [13]. Dojdi postupně na konec

obou ramen a stiskni tlačítko, které  se objeví. Poté projdi teleportem, který

se ti objeví za zády. Nyní již můžeš jít do dalšího podlaží [14].


27) Grál - 4. patro



Vezmi fialový klíč [1]  a měděný klíč [2] a odemkni dveře  [3]. Jdi do dalšího

patra.


28) Grál - 5. patro



Hoď předmět do teleportu [1] a  chvíli počkej než dopadne. Poté se teleportuj.

Na otázku [2]  odpověz "mraky". Z truhly [3] vezmi  stříbrný klíč. V chodbě za

tajným průchodem  [4] nastav všechny šipky  pokud možno na dveře,  nebo k zemi

(pokud  se otáčejí  na špatnou  stranu). Poté  dveře otevři.  Dveře [5] otevři

stříbrným  klíčem. Z  truhly [6]  vyndej velký  klíč. Stoupni  na neviditelnou

plošinu [7]  a teleportuj se. Dveře  [8] odemkni velkým klíčem,  vezmi magický

klíč a teleportuj  se zpět. Stiskni tlačítko [9] a  teleportuje se. Zámek [10]

odemkni magickým klíčem a projdi do dalšího patra.


29) Grál - 6. patro



Stiskni tlačítko  [1] a poté [2].  Zmizí stěna [3]. Na  jejím místě vezmi klíč

[3] a spadni propadlem [4].


30) Grál - 7. patro



Dveře [1] odemkni klíčem z 6. patra a schody [2] sejdi dolů.



31) Grál - 8. patro



Stiskni  tlačítko  [1], poté  [2]  a  pak [3]. Z  truhly [4] vezmi malý klíč a

odemkni s ním dveře [5].  Z truhly za dveřmi vyndej měděný klíč a běž nahoru.


7. patro podruhé


Sejdi schody [3].


8. patro podruhé


Stiskni postupně tlačítka [6], [7] v  průchozích stěnách a poté [8]. Přes díru

[9] hoď libovolný  předmět. Do teleportu [10] hoď také  předmět, ale pozor! Na

místě, kam  se předmět teleportuje se  mrská příšerka a předmět  se o ní někdy

zarazí. U dveří [11] natoč šipky tak, aby na ně ukazovali a otevři je. Za nimi

je truhla obsahující rezavý klíč a ten seber. A teď se vrať nahoru.


7. patro potřetí


Na hádanku [4]  odpověz "klavír". Objeví se klíčové díry.  Do nich vlož rezavý

a měděný klíč z 8. patra. Otevři dveře a běž dolů.


32) Grál - 9. patro



Hoď  předmět, který  už nebudeš  potřebovat západním  směrem [1]  a seber klíč

[2].  Vejdi do  průchozí stěny  [3], teleportuješ  se a  stiskni tlačítko [4].

Seber klíč [5] a dojdi k číslu [6], kde odpověz na hádanku: POPEL. Hoď předmět

na sever [7], odemkni a seber klíč [8]. Dojdi k [9] zámkům a odemkni je (oba),

na severu i na jihu [10] otoč šipkami a stlač spínač na dveřích. Teleportuj se

[11] a vylez nahoru [12].


8. patro potřetí


Projdi [12]  podle čáry (ubere nejméně  energie). Také projdi podle  čáry [13]

a u tečky hoď předmět západním směrem a přejdi [14] nahoru.


7. patro počtvrté


Najdi dva  klíče [5] (jsou  označeny křížkem), odemkni  a stiskni tlačítko  na

dveřích  [6]. Teleportuj  se [7],znova  se teleportuj  [8], pro  změnu se zase

teleportuj [9] a vylez po schodech nahoru [10].


6. patro podruhé


Vlez  do teleportu  [5] a  stiskni [6]  spínač. Seber  klíč [7]  a našlápni na

místečko  [8]. Zmáčkni  čudlík [9].  Otevři truhlu  [10] a  seber klíč, kterým

odemkni dveře [11], a slez dolů.


7. patro popáté


Na hádanku odpověz OKNO [11] a seber  klíč z truhly [12], kterým odemkni dveře

[13], a přejdi mezi patry.


8. patro počtvrté


Velmi těžké - přejdi dolů [15].


9. patro podruhé


Slez po žebříku dolů [13].


33) Grál - 10. patro



Zatíž plošinky [1,2] a stiskni tlačítka [3,4]. Vezmi z truhly klíč [5] a dojdi

sním ke  dveřím [6] a  teleportuj se.  Stiskni  Tlačítko [7] a  jdi do dalšího

patra [8].


34) Grál - 11. patro



Přejdi mezi patry [1].


35) Grál - 12.patro



Vylez nahoru po žebříku [1].


11. patro podruhé


Seber klíč [2] a vrať se zpátky [3].


12. patro podruhé


Vejdi do teleportu [2]



36) Grál - 14. patro



Abys nevyšel ze cviku vyraz dveře [1] a seber klíč [2], který použiješ u zámku

[3].


37) Grál - 13. patro



[1] - na zelených  polích hoď předmět na západ - na  fialovém poli hoď předmět

na západ i východ - žlutá pole jsou průchozí Vylez po žebříku nahoru [2].


12. patro potřetí


Proběhni propadly k  truhle [3]. Dojdi ke dveřím  [4] a odemkni je za  nimi už

čekají  schody do  11.patra. (Pokud  se  ti  podaří propadnout  se, tak  najdi

o patro níž teleport [3] zpátky do tohoto patra.


11. patro potřetí


Nejdříve vrhni předmětem na jih [4],  stiskni tlačítko a když se otevřou dveře

seber z truhly klíč [5]. Otevři dveře klíčem [6] a seber Měsíc [7]. Odpověď na

hádanku je  ZÁMEK [9] seber  klíč z truhly  [10]. Stlač tlačítko  [8] a otevři

dveře [11] do místnosti ze které se teleportuj.


38) Grál - 15. patro



Sešlápni 3krát plošinky  [1,2] a zmizí zeď. Teď můžeš  už sebrat klíč [3]. Jdi

ke dveřím  [4] s hádankou  a odpověz: JISKRA.  Zatíž plošinu [5]  a seber klíč

[6]. Odemkni dveře a stiskni na nich spínač [7]. Teleportuj se [8], seber klíč

[9]  a  vrať  se  zpátky  [10].  Odpověď  na  hádanku [11] zní VIDLIČKA. Seber

z truhly [12]  Slunce a vlož  ho spolu s  Měsícem do znaků  [13] na stěně. Pak

odpověz na požadovanou otázku : TO. Vchod do posledního patra je volný [14].


39) Grál - 16. patro



Nezapomeň  sebrat oko  [1]. Dojdi  si pokecat  se Svatým  Grálem [2]  a jdi do

horních pater [3].


15. patro podruhé


Vlož Oko do znaku na stěně [15] a vylez schody [16].


14. patro podruhé


Hurá nahoru [4]


12. patro počtvrté


Sešlápni všechny  místa v této [6]  místnosti a cestu ven  z dungeonu s Grálem

a do  Kamelotu už  zvládneš sám.  Konečná cesta  vede do  Kamelotu k  Artušovi

(dveře, u kterých hra začala). Nezbývá nic jiného, než si vychutnat závěrečnou

animaci. KONEC.


E. LEKTVARY


a) MÍCHÁNÍ LEKTVARŮ


1) Do misky v batohu nalijte nejdříve tekutou část lektvaru (např. vodu,

   medvědí žluč apod.)

2) Poté přidávejte pevné ingredience podle libosti

3) Podaří-li se vám namíchat něco kloudného, je možno do tohoto roztoku

   namočit nějakou věc, nebo jej přelít do jiné nádoby. Například podle

   receptu namícháte Hadí jed. Pokud kliknete např. dýkou na misku, získáte

   dýku otrávenou.

4) Pokud se vám podaří namíchat nějaký paroztok, pak klikněte na tlačítko u

   misky a obsah se vylije.


b) ZÁKLADNÍ LEKTVARY


1) Kouzla zvyšující vlastnosti


Síla :

        Medvědí síla      - voda, Nifredil

        Obří síla         - voda, Nifredil, květ Hyacinthu

Charisma :

        Melenina krása    - odvar z heřmánku, Nifredil

        Krása Elbereth    - odvar z heřmánku, Nifredil, květ Hyacinthu

Rychlost :

        Rychlost větru    - voda, Leberon

        Světelná rychlost - voda, Leberon, květ Hyacinthu

Obratnost :

        Hadí pohyblivost  - olej, Nifredil

        Mrštnost ještěrky - olej, Nifredil, květ Hyacinthu

Odolnost :

        Krollí odolnost   - medvědí žluč, Nifredil

        Odolnost stínu    - medvědí žluč, Nifredil, květ Hyacinthu

Inteligence :

        Moudrost elfů     - líh, Vzácné kapradí, Simbelmyne

        Osvícení          - líh, Vzácné kapradí, Simbelmyne, květ Hyacinthu


2) Zvýšení obranného a útočného čísla


        Útočný démon     - alkohol, Vzácné kapradí, Rhododendron

        Obranný démon   - alkohol, Dolanské listí, Rhododendron


3) Otravné lektvary a protijedy


Jedy:

        Hadí jed          - alkohol, Kram

        Štíří jed          - alkohol, Nicotiana



Séra (vyléčí výše uvedené jedy) :

        Hadí sérum   -  alkohol, Vzácné kapradí, Nifredil

        Štíří sérum   - alkohol, Simbelmyne, Dolanské listí


4) Léčivá a povzbudivá kouzla


        Zasycení     - alkohol, Leberon, Vzácné kapradí

        Osvěžení     - voda, koření z dýmek

        Léčení         - odvar z heřmánku, květ Nimlothu


5) Útočná kouzla


        Větrný dech  - voda, Kram, Dýmkové koření

        Ohnivý oblak - alkohol, Dolanské listí, koření z dýmek, Nifredil




Special Thanks : Honzovi Šerákovi za podklady k tomuhle návodu.  Díky.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.