1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Botanicula - návod
V dalším návodu popisuji pouze plnění úkolů, ale určitě nezapomeňte klikat na vše, co je aktivní, zejména na všechny broučky, červíky a jiná stvoření, abyste získali jejich karty. Někdy musíte z obrazovky odejít a zase se do ní vrátit, abyste kartu získali. Také prozkoumávejte všechny odbočky, které nejsou v návodu popsány, můžete tam získat další karty, nebo se dozvědět příběhy místních obyvatel.
 

1) Tři pírka

 

Klikněte na všech 7 brouků na koncích větviček. Velký brouk, který se objeví, ztratil 3 pírka, která mu musíte přinést, abyste mohli projít dál. Jděte na sever a 2x na západ. Za dvěma potvůrkami je na konci první pírko. Postupně klikejte na všechny společníky, abyste při pokusu vzít pírko zjistili jejich dovednosti. Pouze Větvička bude úspěšný a pírko je vaše.

 

Jděte 2x na východ, severovýchod a na sever. Klikněte 4x na hnědý list na konci větvičky a objeví se druhé pírko. Jenže zapadne do díry v předcházející obrazovce. Použijte společníka Lucerničku (to je ten malý kulatý, který nese a chrání semínko) a poté klikněte na mušli opodál. Jděte na východ, u velkého zeleného listu je třetí pírko. Vraťte se k velkému broukovi a dejte mu jeho pírka – můžete projít dál.

 

2) Pět klíčů

 

Jděte 2x na jih kolem barevných houbiček a promluvte s malou potvůrkou, která se kutálí kolem vás. Jděte opět na jih, do obrazovky se šnekem. Klikněte na vosí hnízdo na horní větvičce. Až spadne semínko z konce větvičky, klikněte na něj a až se přiblíží šnek, můžete přes něj se všemi společníky nahoru na větvičku a dále na severozápad. Červenou kuličku vlevo musíte postupně protlačit ven všemi otvory a ona při tom shodí první klíč, který je nahoře, postupně až dolů k vám. Vraťte se do obrazovky se šnekem a odtud na jihozápad.

 

Vyleká vás pavoukovitá potvora a ocitnete se v obrazovce s bílým, popsaným listem. Seberte ho a získáte mapu oblasti. Máte ji nahoře v inventáři, stejně jako získané karty živočichů. Pokračujte na jihovýchod, potom dále na východ a na jihozápad (nebo prostě dojděte podle mapy) do obrazovky s ptáky. Vaším úkolem je klikáním na ně je všechny rozezpívat (postupně jich bude přibývat), až dokud se neobjeví velký pták uprostřed. Klikejte na něj, dokud neotevře tlamu a pak jděte dovnitř. Stvoření uvnitř drží druhý klíč. Opět vyzkoušejte všechny společníky, ale až Psíhlava (ten velký, tlustý) udrží klíč dostatečně pevně. Klikněte na ostatní, aby mu pomohli tahat a druhý klíč je váš. Jděte ven, na východ, jihovýchod a 2x na východ.

 

Malá potvůrka zde hlídá třetí klíč. Klikněte na dlouhý osten, který roste za klíčem, a ohněte ho až dolů. Až se skloní dolů a potvůrka na něj vyleze, klikněte na ní a máte od ní pokoj. Třetí klíč je váš. Jděte 3x na západ, na sever a na východ.

 

Obrazovkou s trychtýřem projděte na severovýchod a dále na sever. Hmyzáci s různým počtem křídel tady mají hnízda. Klikejte na vejce, až se z jednoho vylíhne velký bílý hmyzák a odletí. Jděte za ním na jih a na východ – zde jsou další hmyzáci a další hnízda. Klikejte na velkého bílého hmyzáka, dokud nesnese 3 vejce. Kliknutím je nechte vylíhnout a získáte další, čtvrtý klíč. Jděte na východ, jih a jihovýchod.

 

Jste v obrazovce, kde napravo visí jakýsi šedivý lusk s pěti zámky. Zkuste získat pátý klíč. Ve vodě využijete společníka Větvičku - na konci jeho výhonků jsou červené body, kliknutím na ně vyrostou další výhonky. Pouze 4mi kliknutími musíte dosáhnout až dolů ke klíči a sebrat ho. Pokud už máte v této úrovni vše vyřešeno a posbíráno, klikněte v inventáři na klíče a pak na šedivý lusk a je to.

 

3) Pět přání

 

Každý ze společníků může říct džinovi své přání a ten mu ho splní. Společník Lucernička zatím neví (svítí nad ním otazník), takže vezmeme ostatní popořádku:

 

Společník Houbička si přeje projet na kolotoči. Točte klikou, dokud se kolotoč nerozjede a pak klikněte na trumpetu.

 

Společník Psíhlava si přeje letět ke hvězdám. Klikněte 2x na semínko na houpačce. Potom klikněte na vesmírnou loď na měsíci.

 

Společník Větvička si přeje Vánoce. Klikněte na šňůru vpravo a pak na dárek.

 

Společník Pírko si přeje hudbu. Nejprve klikněte na bílou kuličku. Pak u dvou červů – muzikantů klikněte postupně:

U levého růžového červa na vak s píšťalami v pravé ruce, foukací harmoniku uprostřed, na jojo v levé ruce a na jeho ústa, aby začal zpívat.

U pravého žlutého červa na trumpetu, na banjo a na bicí „kuličky“ napravo od něj.

Až se objeví triangl, klikněte ještě na něj a je hotovo.

 

Společník Lucernička už ví, co si přát – aby všichni bezpečně prošli okolo černého pavoukovce. Klikněte na provázek, pavoukovec je lapen a vy můžete jít dál na jihozápad.

 

4) Tři mláďata

 

Nejprve podivnému šedozelenému červovitému stvoření vraťte jeho hlavu – je na větvičce vpravo od vás. Jděte na východ, na sever a na rozcestí na západ. Chyťte myší pampelišku a kývejte s ní doprava a doleva, dokud neodletí všechna semínka. Pak seberte zelenou kuličku a jděte zpět na rozcestí a odtud na sever, na východ a na jih. Před vámi leží další podivné stvoření. Dejte mu zelenou kuličku a ono vás přepraví na větvičku vpravo. Pokračujte na východ. Tady je černý, kulovitý hmyzák. Dozvíte se od něj, že by vám mohl pomoci ve vaší další cestě, ale musíte nejdřív najít jeho tři zatoulaná mláďata. Jděte 2x na východ.

 

Tady najdete rybařící stvoření, které potřebuje červa na háček. Jděte na jih. Klikněte 4x na „žábu“ v jednom z bazénků. Až zmizí, klikejte na 4 žáby nad vámi, dokud se nerozezpívají. Jděte na severozápad. Klikněte na krabí mládě a velký krab vás vyžene pryč. Zkuste to celé ještě jednou, při útěku spadnete z větve a dostanete se do spodní obrazovky s bazénky. Jedna lodyha s bazénkem leží zvadle na zemi. Nastavte bazénky tak, aby - když kliknete na nejhořejší bazének s vodou – se voda dostala až ke zvadlé lodyze. Ta pak vyroste až nahoru a můžete po ní vyšplhat do obrazovky, odkud jste spadli. Pokud voda dopadne jinam, vyroste na tom místě bílý šlahoun. Když poklikáte na všechny šlahouny, objeví se bonusová potvůrka.

 

Vyšplhejte nahoru a jděte na západ. Nalevo od vás se objeví červík. Myší ho potáhněte doprava, až ho budete moci sebrat. Jděte 2x na východ. Naproti v bazénku uvidíte první mládě. Jeden ze společníků může mládě zachránit, ale vyzkoušet můžete postupně všechny. Úspěšný bude společník Houbička. Jděte na západ a sledujte mládě. Pak jděte na severovýchod a rybářovi dejte červíka. Rybář vám uloví krabí mládě. Jděte na severozápad, sever a na severovýchod.

 

Tady uvidíte skákající veverku. Pokud kliknete na 3 aktivní listy v okolí, veverka skočí do díry. Pak jen 2x klikněte na oko společníka větvičky. Pak můžete jít na východ. Na pavouka použijte krabí mládě a jděte dále na východ. Vysvoboďte druhé mládě tím, že postupně odházíte všechny kulaté ovce doleva, nebo doprava. Vezměte mládě a jděte 2x na jihovýchod a poté 2x na jihozápad.

 

Klikněte na velký list, aby se brouk napil. Až bude plný poletovat kolem, klikejte na něj tak, aby svůj náklad vypustil na šneka vedle listů. Až bude šnek plný, odleze na východ a vy jděte za ním. Zmáčkněte šneka a podržte, aby vypustil velkou bublinu. Poté stáhněte netopýra dolů a chyťte s ním bublinu, aby praskla. To opakujte tak dlouho, až malý brouček nahoře nad netopýrem spadne dolů. Seberte ho a jděte na východ, západ a severozápad.

 

Divné stvoření s dlouhýma nohama na protější straně chyťte za jednu nohu a potáhněte jí až na vaši stranu a tím vytvoříte most. Při pokusu o jeho přechod se objeví velký roháč, který vás bude chtít zahnat zpět. Použijte na něj získaného broučka, přejděte most a pokračujte do další obrazovky.

 

Tady uvidíte, jak třetí mládě spolkne velká bachyně. Až odejde pod strom a usne, vylezte kolem ní nahoru a shoďte nějaké žaludy. Až se bachyně začne živit žaludama, skočte na ní a třetí mládě je zachráněno. Ještě můžete jít dále na západ a od houby se dozvědět její příběh.

Pak se vraťte ke hmyzákovi, kterému se už vrátila všechna mláďata (2x na východ, na jih a na západ) a on vám pomůže dostat se do další části hry.

 

5) 14 kuřat

 

Po animaci jste v obrazovce s množstvím kokonů různých tvarů. Nejprve jděte na západ. Klikněte na aktivní kokon uprostřed. Společník Lucernička ho bude chtít sebrat, ale přilepí se k němu a mravenec ho i s kokonem odnese do mraveniště. Protože vás ale za ním nepustí, musíte jít dolů na jihozápad. Potažením odstraňte špunt na spodku mraveniště a tudy vlezte dovnitř. Projděte bludištěm chodbiček až doprostřed a vysvoboďte společníka Lucerničku. Ocitnete se venku z mraveniště a v inventáři máte jeden získaný kokon. Jděte na východ do obrazovky s kokony. A budeme je postupně prozkoumávat.

 

 

Kokon A: foukejte do trubek napravo, až se vám podaří složit první kuře. Foukněte nejprve 2x na spodní trumpetu. Získáte dvě části stejné barvy. Pokud jsou zelené, foukněte do horní trumpety a máte žábu. Pokud jsou modré, foukněte ještě jednou do spodní trumpety a máte šneka. A pokud jsou červené, klikněte na prostřední trumpetu a máte kuře.

 

Kokon B: klikněte na kopečky hlíny na podstavcích. Až vyrostou stromy a včely je opylují, klikněte nejprve na plod na stromu, který je na druhém podstavci zprava. Poté klikněte na plod stromu na prvním podstavci zleva (balón). Klikněte na kopeček, do kterého zapadl trpaslíček, a získáte ohnivou květinu.

 

Kokon C: hodináři dejte ohnivou květinu a získáte druhé kuře.

 

Kokon D: až přiběhne pomocník s oříšky, klikněte na něj – jeden oříšek mu upadne, seberte ho. Potom klikněte na poličku nad kuchařem. Společník Pírko tam zaletí pro pepř. Leťte s ním až nad velký ořech, který spí v protějším koutě a tam pohybem myši doleva a doprava sypte pepř na ořech. Až kuchař začne honit ořech, rychle klikněte na kuře, které sedí nahoře na bidýlku. A máte třetí kuře.

 

Kokon E: všichni společníci se tady mohou napít a poté, aby se dostali z opojení, musí splnit jednoduché úkoly. Společníka Lucerničku musíte rozběhat doprava a doleva uvnitř koule, až se mu podaří vyběhnout ven otvorem nahoře. Společník Větvička poletuje a naráží do trumpet dole, které pokaždé mění barvu. Až se z některé z trumpet stane černý pavoukovec, narazí i do něj a je to. Společník Houbička musí popraskat bubliny kolem sebe, aby propadl trychtýřem dolů. Společník Pírko padá a praská bubliny kolem sebe. Až se z jedné bubliny po prasknutí stane černý pavoukovec, Pírko do něj narazí. Společník Psíhlava chytá padající bubliny, dokud se nedostane ven a pak získáte čtvrté kuře.

 

Kokon F: klikejte na šamana, dokud vás nepožádá o mravenčí kokon výměnou za kuře. Dejte mu ho, ale on vám dá místo kuřete jenom vejce.

 

Kokon G: ze skříně vlevo vyndejte baňku. Použijte jí na světlo nahoře a až všechny světlušky přelezou do baňky, ta se přesune do vašeho inventáře a nastane tma. Páté kuře nahoře na bidýlku usne a vy ho můžete bez obtíží sebrat.

 

Kokon H: baňku z inventáře použijte na lampu. Myší stáhněte provaz dolů a pusťte ho. Klikněte na šesté kuře a až omráčené spadne dolů, seberte ho. Klikněte na potvůrku vpravo na hnízdě a získáte minci. Vejce z inventáře dejte do hnízda velké potvoře vlevo od vás a získáte sedmé kuře.

 

Kokon I: kuchaři dejte oříšek a získáte osmé kuře. Otevřete šuplík a seberte druhou minci.

 

Kokon J: nejprve seberte vlevo třetí minci a potom všechny tři mince naházejte do automatu vpravo. Začne pršet, místnost se naplní vodou a získáte další, deváté kuře. Pokud vyjdete ven a znovu se vrátíte, můžete si ještě zkusit chytit žabku.

 

Kokon K: klikněte na trubku vpravo. Až se místnost naplní věcmi, otevřete slunečník vpravo a vypadne z něj desáté kuře. Zkuste 2x otevřít sejf vlevo a získáte žluté zvířátko. Ještě můžete zkusit otestovat všechny věci, které tady jsou.

 

Kokon L: použijte žluté zvířátko na jedenácté kuře vpravo nahoře.

 

Kokon M: zde můžete nahrát pouze nějaké karty zvířat. Stiskněte páku na zdi. Poté klikněte na všech pět ciferníků a poté na šest rour tak, aby všechny světlušky byly venku.

 

Kokon N: zatočte 3x klikou, potřetí se objeví dvanácté kuře.

 

Kokon O: hrajte přehazovanou, můžete zkoušet různé společníky, cílem je vyhrát 3:0. Poté získáte třinácté kuře. Mně se to povedlo se společníkem Houbičkou.

 

Kokon P: z kýble nahoře sypte sníh, aby se dole udělal kopeček. Potom klikněte na iglú vpravo a vyjede čtrnácté kuře na saních. Pokud je kopeček dost velký, kuře se trefí do sněhuláka vlevo a zůstane zapíchnuté v tom, co ze sněhuláka zůstane. Můžete ho sebrat.

 

Jděte do domečku s vrtulkou – je to ten úplně nejvýš, na obrázku není označen žádným písmenem. Po animaci odletíte do další části hry.

 

6) Osm modrých očí

 

Tady vás čeká 20 lokací, označme si je opět písmeny (lokace A je startovní, takže v dalším popisu začnu rovnou lokací B):

 

 

B: zde můžete pouze kliknout na houbičky pro získání karty.

 

C: klikněte na „květinu“ vpravo, je to vlastně první modré oko, které vletí do trubičky nahoře nad vámi a tím se otevře jedno z osmi očí na stropě. V další hře potřebujete nalézt ještě zbylých sedm modrých očí, abyste pak získali modrý disk s hvězdou.

 

D: klikněte na mimino v kolébce. Až ho chůva uspí, získáte další kartu.

 

E: od červa na stromě se dozvíte, že někdo ukradl světlo.

 

F: klikáním na houbičky získáte další kartu.

 

G: zde získáte první modré oko. Nejprve klikejte na koule po obvodu, abyste je dostali doprostřed – ke slunci. Pak klikněte na společníka Psíhlavu a potáhněte ho dál od slunce. Nakonec klikejte na koule v prostoru (na každou víckrát) a sledujte, jak se z nich stávají různé planety. Až budete klikat na planetu vpravo nahoře, až se na ní začnou objevovat ovečky, tak po 11 kliknutích vyroste modrá květina – a to je první modré oko.

 

H: musíte dostat světlo bludištěm k sobě dřív, než ho dostihne červ a odnese zpět do svého doupěte. Se světlem se vraťte do E. Dejte světlo doprostřed prostory a ono začne zářit jako slunce. Vpravo nahoře vyroste modrá květina – druhé oko. Nalevo nezapomeňte sebrat nafukovací míč.

 

I: rozsviťte 3 velké lampy pro získání karty. Jděte na jihozápad.

 

J: zde je 5 kulatých tvorů, na kterých si společníci mohou zaskákat. Pro získání karty je třeba, aby skákali všichni najednou. Klikejte na tvory pořadí nahoře vlevo, nahoře vpravo, dole vlevo, dole vpravo a dole uprostřed. Odejděte na jihovýchod.

 

K: získáte nový úkol – máte najít 4 disky – hvězda, voda, slunce a list. Jděte zpět do J a odtud na jihozápad.

 

L: žluté něco v bazénku hledá svoje oko. Jděte zpět do J a odtud na západ.

 

M: potřebujete sebrat trumpetu vlevo dole, ale velký kyjovitý zubatý tvor vás k ní nepustí. Jděte na severozápad.

 

N: odtud jděte na sever a potom na severozápad.

 

O: klikejte na oponu loutkového divadla a sledujte scénky. V poslední z nich – se zabitým pavoukovcem na talíři – je úplně napravo třetí modré oko. Jděte ven a na jih a potom 2x na západ.

 

P: a pokračujte ještě jednou na západ. Chameleona na laně chyťte za jazyk a podržte a pokývejte s ním sem a tam. Uvidíte, že skála uprostřed je vlastně velká želva. Až se dá do pohybu, za její zadní nohou se objeví modrá květina – čtvrté modré oko. Vraťte se o obrazovku zpět a potom na jihovýchod. Zde vyslechněte další část příběhu, jděte zpět a pak na východ. Jste v M, ale z druhé strany. Seberte trumpetu a pak pokračujte na sever, na jih a na západ. V horní části lokace M pak pokračujte na sever.

 

Q: kliknutím na mušle vyletí světlušky. Až bude světluška před chameleonem, klikněte na něj, aby ji chytil jazykem. Až se vám to povede, chameleon na oplátku vyplivne páté modré oko. Jděte na jih.

 

R: přeskakováním z koule na kouli se musíte dostat do východního exitu z obrazovky. Brouci na koulích vám pomohou zvětšit a nasměrovat skok. V další obrazovce nejprve seberte šesté modré oko. Pak musíte nastavit brouky tak, abyste po nich postupně mohli přeskákat pro disk na druhé straně a poté opět přeskákejte zpět na začátek předchozí obrazovky. Jděte ven do obrazovky s chameleonem a odtud na sever.

 

S: klikejte na červy, dokud nezískáte kartu a pak odejděte na západ.

 

T: klikejte na všechny tvorečky pro získání karty. Jeden z nich balancuje na oku. Vyměňte mu ho za nafukovací míč. Nyní jděte dolů na jihovýchod. Od dalšího tvorečka se dozvíte, že potřebuje helmu. Jděte 2x ven do lokace s červy a odtud na sever. Jste v úvodní lokaci této části hry. Pokračujte na východ až na rozcestí, ze kterého vede na jihovýchod cesta označená velikonočním vajíčkem. Jděte tudy a pak ještě jednou na jihovýchod.

 

U: nejprve dejte trubačovi jeho trumpetu. Pak musíte bludištěm provazů, které vedou od otvoru k otvoru najít cestu do horní části lokace, kde je druhý disk a potom až dolů k zubaté obludě, vedle níž je sedmé modré oko. Jděte ven do lokace I a odtud 2x cestami označenými symbolem vody.

 

L: vraťte oko jeho majiteli a nastupte do něj. Je to vlastně ponorka, která vás poveze dál. Pod vodou pokračujte podle následujícího obrázku:

 

 

V lokaci č. 3 vemte oko mlže na stropě a přilepte ho k ponorce. V lokaci č. 7 přilepte oko na velkého kraba na dně a až povypluje nahoru, seberte pod ním třetí disk. V lokaci č. 12 si zahrajte minihru na tykvi vpravo. Vaše beruška je ta s tečkami, ovládáte ji kolečkem uprostřed, zkuste vyhrát závod. Ať už se vám to povede, nebo ne, burák vedle začne nadšeně poskakovat. V té chvíli klikněte na houbu na stěně, aby vystřelila a srazila burákovi helmu z hlavy. Seberte helmu. Pokud jste někde minuli nějaké modré oko, najdete ještě jedno v lokaci č. 9. A pak už můžete vyplavat ven. Z místnosti s ponorkou vyjděte do místnosti L a pak jděte na sever a 2x na západ. V cirkusové místnosti nastavte visící gong zhruba doprostřed a jděte na jihovýchod. Tvorovi u kanónu dejte přilbu a sejděte dolů pod kanón a klikněte na zápalnou šňůru. Pokud jste gong nastavili správně, tvor se trefí přímo do něj. Směrem na východ se vrátíte do místnosti C.

C: dejte tvorovi na stropě všechny oči – měli byste jich mít 7 a získáte poslední, čtvrtý disk. Jděte na jih a jihovýchod do místnosti K.

K: dejte tvorovi všechny 4 disky. Po animaci zůstane společník Lucernička sám.

 

7) Pět energetických koulí

 

a) Jděte na sever. Sépie vás chytne a uvězní. Klikněte na svého souseda a poté na bílou šipku před jeho vězením. Tak se posunete vždy o jednu kóji dopředu. Nakonec klikněte na vězení společníka Houbičky a na šipku před kójí s energetickou koulí. Tím jí získáte a vrátíte se do úvodní tmavé místnosti.

 

b) Jděte na severovýchod. Musíte všechny rostliny stáhnout dolů, abyste bezpečně propluli ke druhé energetické kouli.

 

c) Jděte na východ. Ve třech úrovních musíte postřílet všechny nepřátele, abyste se dostali ke třetí energetické kouli. Klikem na vaši kuličku se nabijete a klikem na nepřítele ho rozstřelíte. V každé úrovni je také velký boss, na kterého budete potřebovat více střel.

 

d) Jděte na západ. Klikněte na čtyři hlídače koule v pořadí: vlevo nahoře, vpravo dole, vpravo nahoře a vlevo dole. Když se důkladně zamotají, můžete proplout dolů pro čtvrtou energetickou kouli.

 

e) Jděte na severozápad. Ťukněte velkou červenou nestvůru do jedné nohy. Pak do ní klikejte, dokud se nerozpadne na 5 malých potvor. Když budete chtít nastavit kurzor na energetickou kouli, přeskočí vždy na jinou potvoru. Vaše chvíle přijde, když se koule dostane na druhou potvoru zleva. Octnete se v červené kouli a ze spodního okraje obrazovky můžete vystřelovat medúzy. Úkolem je, abyste se odrazem strefili přesně na energetickou kouli uprostřed obrazovky dole. Až se vám to podaří, odejděte vpravo dole do úvodní obrazovky.

 

Jděte na jih, klikejte na zuby a nakonec v poslední obrazovce na černého pavoukovce a na kouli, která je vpravo od něho. Pak už jenom zbývá závěrečná animace, titulky a kdo je vydrží, dostane ještě další dvě bonusové animace.

 

KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.