1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Chronicles of the Sword - návod

Autor návodu : Andrej Anastasov (ANDREW)



Na samém začátku hry se ocitáte na zámku Camelot. Je vám řečeno, že máte najít

kouzelníka Merlina,  ale kromě toho, že  sídlí ve věži, do  které je normálním

smrtelníkům  přístup odepřen  nemáte ani   páru co  byste vlastně  měli dělat.

Nejprve  prohledejte Lancelotův  zámek. Od  vchodu se  dejte levými  dveřmi do

jídelny.  Ze  svícnu  na  stole  vytáhněte  jednu  svíci  a použitím na krb ji

zapalte. Vraťte  se ke schodišti a  projděte dveřmi pravými. V  hale s kulatým

stolem se dobře  dívejte pod stůl. Na jednom místě  najdete pod stolem maličký

korbel. V další místnosti s trůny se dobře porozhlédněte. Jeden z úhlů pohledu

vám ukáže  lampu. Seberte ji  a v  inventáři  do ní vložte  svíci. U podkoního

Wilfa,  kterého   najdete  vedle  kovárny  naproti   Merlinově  věži,  seberte

z výklenku  kýbl a  jakousi železnou  lžíci. Poté  vejděte do  Merlinovy věže,

zatáhněte  na louč  na stěně,  navolte si  hořící lampu  jako aktivní  předmět

v inventáři a projděte tajným průchodem do podzemí.


Na  můstku dole  v jeskyni  se zastavte  a prohledejte  vodu vlevo  od můstku.

Najdete lebku,  ze které v  inventáři vydloubněte dva  diamanty pomocí železné

lžíce. Seberte  houby a pokračujte  do další podzemní  místnosti. Z oltáře  si

vezměte dýku a číši a vraťte se  do přízemí Merlinovy věže. Dejte se jedenkrát

po schodech vzhůru.  Na levé stěně pak uvidíte  vytesaného jakéhosi koně. Jeho

oko  zatlačte do  stěny pomocí  meče (pozor,  oko není  od koně  jako takového

takřka  vůbec rozeznatelné!).  Tato vaše  akce by  měla deaktivovat  Merlinovo

"věčné schodiště" a vy můžete klidně vystoupat na ochoz věže a odtamtud vylézt

po žebříku do  Merlinovy pracovny. Promluvte si s ním.  Dá vám za úkol doručit

listinu  s pečetí  černokněžnici Morganě.  Listinu si  vezměte, vyjděte z věže

a vyhledejte zámeckou bránu.  Po schodech vpravo od této  brány vystoupejte na

hradby.  Promluvte  si  s  Morganiným  strážným  o  tom,  aby  vás  pustil  do

Morganiných  komnat. Nechce  o tom  vůbec slyšet  dokud neuhasíte  jeho žízeň.

Jděte tedy ke  kováři a promluvte si s  ním o jeho pivu. Dovolí  vám trochu si

načepovat. Načepujte si tedy pivo do  korbele z jednoho z kovářových sudů. Než

odejdete,  prohlédněte si  helmu na  stole s  meči. Kovář  vám řekne, že helma

ještě  není dokončena,  protože v  ní chybí  otvory na  oči. Dejte mu diamanty

vydloubnuté z lebky a helmu si  vezměte, bude se hodit. Pivo odneste strážnému

a vstupte do Morganiných komnat. Iluze  krále artuše si nevšímejte, navolte si

helmu  jako aktivní  předmět a  vejděte do  dveří za  iluzí. Podle autorů jste

jakoby prošli  iluzí ještěra s  helmou bez otvorů  na oči nasazenou  na hlavě.

Zajímavé. Morganě mazaným dialogem vnuťte Merlinovu zprávu. Ve druhé části hry

máte za úkol sehnat Merlinovi tři  komponenty ze kterých vám vyčaruje ochranný

magický prsten. Prvním komponentem je zázračná voda ze studánky lady Guinever.

Než se kamkoliv  vydáte, navštivte znovu komnatu Mogany a  ze stolu si vezměte

lahvičku dračí krve.  Projděte branou ven z hradu a  jděte lesem dvakrát rovně

k malému zamčenému stavení. Zámek dveří  odstraňte pomocí dračí krve a vstupte

dovnitř. Jděte  doleva (jde to  špatně, ale  jde  to), pak jednou  rovně a pak

pořádně prohledejte  podlahu! Najdete lesní  roh. Pokračujte o  obrazovku dál,

přistupte k vodě a klikněte do vody co nejdál od vás to půjde. Vyskočí smrtka,

které se musíte bránit mačkáním šipek doleva a nahoru.


Souboj  vyhrajete  automaticky  pokud  vykryjete  všechny  smrčiny údery. Kryž

smrtka máchne horem,  musíte její úder vykrýt stiknutím  šipky nahoru, když se

rozmáchne  zleva, musíte  rychle stisknout  šipku levou.  Až smrtku  porazíte,

nabijte něco  vody do korbelu a  svůj úlovek odneste Merlinovi.  Druhým úkolem

bude získání dračího vejce. Dračí sluj najdete půjdete-li od zámku lesem rovně

a doprava. Na cestičce vedoucí do sluje najdete ležet téměř neviditelný kámen,

který  zdvihněte. Zatroubením  na lesní  roh vyžeňte  draka ze  sluje (na  roh

zatroubíte  tak, že  ho použijete  na vchod  do jeskyně).  Vejděte do jeskyně,

seberte ze země pukavé vejce a projděte  o obrazovku dál do místnosti s dračím

hnízdem. Pokud nebudete  moci projít dál, dojděte nejprve  ukázat pukavé vejce

Merlinovi a pak se sem vraťte. V  jeskyni s hnízdem nejprve naplňte svou helmu

horkým pískem a pak  písek z helmy vysypte na vejce v  hínzdě. Až vejce pukne,

seberte  z hnízda  skořápky a  maličkou větvičku.  Skořápky odneste  Merlinovi

načež dostanete  finální úkol -  přinést zlatou nugetu  od bludiček. Jděte  do

lesa ke  kruhu z hub (hned  první místnost po padacím  mostu). Vpravo od kruhu

hub roste  červená muchomůrka. Seberte  ji a použijte  na kruh, čímž  vyvoláte

víly (nebo spíš něco zeleného, co  si autoři pod pojmem "víla" představovali).

A tady už máte naštěstí naděláno dopředu, zelené "víle" stačí dát zlatý pohár,

který jste  nalezli v podzemí  Merlinovy věže a  zlatá nugeta je  vaše. Nugetu

odneste  Merlinovi a  sledujte další  vývoj příběhu.  Na samém  začátku vašeho

putování vám  podkoní automaticky datuje kus  chleba. Jakmile získáte kontrolu

nad kursorem, oškrábejte z chleba mák pomocí zlatého nože zpod Merlinovy věže.


Projděte lesem doprava  nahoru k věži staré bylinkářky  a zkuste ji přemluvit,

aby  pomohla vaší  raněné kamarádce.  Souhlasí,  ale  chce po  vás svůj  starý

moždíř,  který kdysi  půjčila Merlinovi.  Vraťte se  do lesa  a jděte  dolela.

Zpátky v  zámku Camelot se Merlina  na moždíř zeptejte. Pak  jděte do zámku za

královnou  Guinever, která  vám moždíř  ráda vydá.  Stejnou cestou, jakou jste

přišli odneste  moždíž staré bylinkářce. Vyžádá  si po vás mák,  který už máte

připraveni.  Do třetice  pak bude  chtít  med.  Jděte do  lesa, dejte  se dolů

k ohništi a odtamtud znovu dolů ke klášteru. Vejděte do kláštera a prohledejte

stáje  vpravo  od  vchodu.  Najdete  slámu.  Slámu  zapalte v inventáři lampou

a namočte ji  do studny uprostřed  klášterního nádvoří (pozor,  nádvoří můžete

vidět ze dvou různých úhlů!). Vejděte do  kaple, seberte ze země měch a vraťte

se  ke vstupu  do kláštera  (jedna místnost   za ohništěm).  I když  by se  to

nezdálo,  můžete se  na tomto  místě stočit  doleva do  místnosti s řadou úlů.

Promluvte s mnichem  a použitím doutnající slány vyčaďte  včely z pravého úlu.

Odměnou vám bude plástev medu, kterou odneste bylinkářce.


To  jí bude  stačit a  vpustí vás  dovnitř. Porozhlédněte  se po podivném, ale

útulném sídle a vyjděte předními  dveřmi ven. Následuje animovaná sekvence, po

které se ocitnete opět v klášteře. Branou v jeho zadní části projděte na pláž.

Zpod zpuchřelého mola vytáhněte nakřáplou  nádobu a pokračujte po pláži doleva

až do jeskyně. V jeskyni seberte lano a projděte jí na skrytou pláž. Promluvte

si  s překupníkem  a slibte,  že mu  dodáte medovinu.  Vraťte se  na klášterní

nádvoří a posávajícímu mnichovi podejte nakřáplou nádobu. Medovinu, kterou vám

dá,  odneste překupníkovi.  Budete odvezeni  na břeh  ostrova Lyonesse, kde se

skrývá Morgana ve  svém černém zámku. Zdvihněte maličkou  mušli z písku pláže,

jděte doprava, přesekněte  mečem drakem draka a vylezte po  jeho těle na útes.

Jděte do lesa a pokračujte po cestičce  stále rovně, projděte okolo kola z hub

a v další místnosti VELICE opatrně  prohledávejte lesní půdu vlevo od pěšinky.

Najdete tvrdý kámen. Vraťte se ke kolu z hub, seberte muchomůrku a použijte ji

na  houby. Lesním  vílám řekněte,  že jste  zahubili hada.  Budou chtít důkaz.

Vraťte se tedy  k mrtvému hadímu tělu a odsekněte  chřestivou část hadova těla

mečem. Známým  způsobem vyvolejte víly  a kus hada  jim ukažte. Hned  poté jim

dejte také  svůj těžce vydobytý ochranný  prsten od Merlina. V  lese se vraťte

o obrazovku nebo  o dvě zpět  a dívejte  se  po proužku bílého  světla v horní

části lesa. Proužkem světla projděte k Morganině hradu. Hned v první místnosti

se ale zastavte a pečlivě prohlédněte  lebky napíchané na tyčích. Jedna z tyčí

dále na cestě  je bez lebky. Vytáhněte ji  ze země a pokračujte dál  ke skále.

Dojděte až k padacímu mostu a prozkoumejte opěrné kůly.


Jeden z nich je prožraný a tudíž nestabilní. Nejdřív na něj použijte roh, čímž

okopete  půdu okolo  kůlu, pak  na kůl  vyztužte železnou  tyčkou. Přejděte po

opraveném mostě,  přistupte blíž ke  dveřím zámku a  roztřískejte jejich zámek

několika  údery  tvrdého  kamene  z  lesa.  Než  vstoupíte  do zámku, sundejte

z pravého  křídla  dveří  uvolněný  řetěz.  V  zámku  jděte  rovně,  dokud  se

nedostanete  do křížku  s nemrtvým.  Nenechte se  zabít, opět  vykrývejte rány

šipkami doleva a nahoru. V okovech  pokecejte s upírem tak, aby vás nezakousl.

Pak  přijde rozhovor  s Morganou  a uvržení  do díry.  Jděte temnou  cestičkou

vinoucí se  vodou a pečlivě  prohledávejte téměř neexistující  břehy. V jednom

místě  se vám  kurzor stane  aktivním a  vy zvednete  zcela neviditelný rezivý

klíček. Pokračujte  po cestě dál až  k zamčeným dveřím. Klíč  nejdříve namažte

vazelínou z levé louče a pak jím dveře odemkněte (odemknout musíte neviditelný

zámek ve  středu dveří). Studnou prolezte  zpátky do místnosti, kde  jste byli

před  chvílí  chyceni.  Zkuste  zvednout  svůj  meč  ze  země  a  promluvte si

s podšitými bludičkami.  Chtějí přinést urnu  s Morganinou duší.  Jděte doleva

nahoru  (ale  ano,  jde  to).  Z  pavučiny  vyáhněte  Morganin vlas, vraťte se

k bludičkám a  jděte doprava nahoru. Dobře  omrkněte zkamenělé stromy. Jednomu

z pravých  stromů můžete  kamenem urazit  větev! Na  téhle úžasné šiťárně jsem

zařval na  několik dní. Větev  seberte, přesuňte se  o místnost dál,  projděte

dveřmi a  rozbijte větví nádobu z  kostí vlevo. Nalezenou urnu  odneste vílám.

Dále po vás  budou chtít Morganin vlas. Dejte jim  ho. Zdvihněte meč, jděte do

pokoje  kde jste  rozbíjeli nádobu  z kostí  a dejte  se doprava,  ALE nikoliv

dolním pravým rohem místnosti, ale  východem uprostřed pravého konce místnosti

(tento  východ je  špatně nalezitelný).  Projděte dveřmi  se symbolem  pavouka

a použijte  meč  na  upíra.  Mrtvého  upíra  ohledejte.  Přívěšek, který u něj

naleznete otevřte dýkou  a odneste vílám. Víly uzamknou  Morganinu duši v urně

a pošlou vás  jednou provždy skoncovat  s upírem. Jděte  k mrtvému tělu  upíra

a pokračujte dál, k Morganině trůnu. Seběhněte  dolů do mučírny a přistupte ke

kleci  se  smrtkou.  Ťuknete-li  na  dolní  část  klece, vytáhnete lahvičku se

svěcenou  vodou.  Když  pak  tuto  lahvičku  použijete  na upíra, uzříte ubohé

zakončení hry. Tak co? Že to za tu námahu snad ani nestálo?


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.