1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Discworld 1 - návod

Autor návodu : Andrej Anastasov (ANDREW) + Irena Formánková



AKT 1


Úkolem  prvního  aktu  je  najít  draka  působícího  neplechu v Ankh-Morporku,

globálním úkolem hry  je vyhnat draka z města.  V Rincewindově pokoji otevřete

skříň a  vezměte prázdný měšec. Otevřete  dveře, vyjděte na chodbu  a dejte se

dolů. Navštivte  svého šéfa Arch  kancléře, pošle vás  do knihovny pro  knihu.

Sejděte do přízemí,  kde ve špajzu (closet) najdete koště.  Tím ve svém pokoji

sundejte  ze skříně  bednu a  jděte do  knihovny (vpravo  od špajzu).  Opičímu

knihovníkovi  dejte banán,  který je  v bedně,  (popřípadě pak  v kuchyni visí

další).  Opice vám  přinese knihu,  kterou doneste  Arch kancléři.  Z knihy se

dozvíte, že  k sestrojení drakodetektoru  potřebujete následující věci:  Impa,

hůl, natáčku, dračí dech a pánvičku. Jděte do jídelny (Dinning room) a starému

kouzelníkovi Windle Poons  vyměňte hůl za koště v momentě,  kdy nebude mít hůl

v ruce. Vyjděte ven  před univerzitu a promluvte si s  nováčkem v modrém hávu.

Zeptejte  se  ho  otazníkem  a  Rincewind  omylem  vyzvrací žábu, kterou včera

(vysvětlím později) spolknul.  Žábu vezměte a projděte branou  do města. Jděte

do slepé uličky, která se na mapě hlásí jako Alley. Najděte speciální plošinku

na dlažbě,  která zvedne Rincewindovi sukně.  Chvíli na ni počkejte  a ona vás

vystřelí  na  střechu.  Promluvte  si  s  kominíkem,  ťuknutím  shoďte  žebřík

a okénkem vlevo  slezte dolů ze  střechy. V domě  vpravo bydlí alchymista,  se

kterým si  promluvte a prozkoumejte  malou krabičku po  jeho levé ruce,  Až se

krabička zvětší a zatáhnete-li za šňůrku,  otevře se. Uvnitř je Imp, ale zatím

ho nemůžete  vzít. Jděte na  náměstí a vejděte  k psychiatričce. Promluvte  si

s trolem,  vyjděte ven  a opět  vejděte zpátky.  Rincenwind se usadí uprostřed

lavičky a  dosáhne tak na síťku  na motýly, která visí  nad jeho hlavou. Síťku

nedávejte do bedny, ale Rincenwindovi. Venku na náměstí ještě vezměte plesnivé

rajče ze stánku  a promluvte si se zlodějíčkem, který  se hlásí jako "urchin".

Získáte tak podvlíkačky a umění vykrádat kapsy. Než odejdete hoďte rajčetem po

výběrčí daní ve skřipci vpravo. Potom vezměte  ze stánku další rajče a ze země

seberte  malinkatého červíčka,  který z  něho vypadne.  Vraťte se k univerzitě

a jděte do zadu  za ni. Seberte pytel s urychlovačem  růstu a použitím žebříku

na  okénko nakoukněte  do kuchyně.  Do síťky  chyťte omeletu  (chytá se  velmi

těžko).  Rychle běžte  do kuchyně  pro pánvičku.  Z mapy  města jděte na ulici

poblíž brány a  vstupte ke kadeřníkovi. Promluvte si  s dámou, prozkoumejte ji

i její natáčku,  kterou má ve vlasech  a znovu si s  ní promluvte. Kadeřník jí

natáčku sundá a strčí si ji do kapsy. Promluvte si s kadeřníkem a až se zasní,

vytáhněte mu natáčku z kapsy pomocí umění vykrádání kapes (umění musíte použít

na kapsu).  Jděte po ulici  doleva, až do  obchodu s hračkami.  Tam si vezměte

plyšového oslíčka a  klubíčko provazu. Na provázek přivažte  červa. Jděte zpět

směrem ke středu ulice k rybáři. Na mapě města je ještě další lokace a to stáj

(Livery Stable). Dvojím (skutečně dvojím)  ťuknutím na pytel na vozíku získáte

kukuřici.  Vraťte se  do slepé  uličky,  kde  jste našli  žebřík a  vejděte do

alchymistova domku. Kukuřici  nasypte do kahanu (flask). V  nastalém zmatku se

pokuste z krabice na stole vzít Impa,  který skrze umyvadlo uteče do myší díry

nacházející  se ve  stěně vpravo  před domem.  Z díry  ho vylákejte  červem na

provázku. Na  mapě města jděte do  paláce, poslechněte si co  si říkají stráže

a potom si s  libovolným z nich promluvte otazníkem.  Vejděte dovnitř a kousek

vpravo, těsně za zlodějem v modrém hávu vstupte do šaškova privátního apartmá.

Ze stěny  sundejte zrcátko, dejte  ho do kapsy  Rincewindovi a jděte  do slepé

uličky  (Alley). Nechejte  se opět  vystřelit na  střechy a  ťuknutím na  levé

tlačítko myši  vpravo od kominíka  vylezte na městskou  věž (tower), odkud  je

vidět drak. Vyšplhejte až na konec stožáru a na jeho kulaté zakončení použijte

zrcátko. Jeho použitím  přilákáte draka. Vaše krabice chytí  dračí dech. Spolu

s Impem,  natáčkou,  pánvičkou  a  Poonsovou  holí  ho  odneste Arch kancléři.

Rincewind mu  ukradne drakohledač a  vy se objevíte  na mapě. Běžte  do jejího

levéh  o  dolního  rohu,  směrem  k  domečku  (stodole)  v  jejíž blízkosti je

drakohledač nejvíce sensitivní. Najdete tak draka. A první akt je za vámi.


AKT 2


Úkolem druhého  aktu je donést drakovi  šest zlatých předmětů od  členů sekty,

která  ho do  města přivolala.  Drak  se  těmto mnichům  chce pomstít  a zlaté

předměty k tomu  potřebuje. Až mu předměty přinesete,  musíte ve včerejším dni

zabránit drakovu vyvolání, ale to vyplyne až z příběhu. V tento moment je však

klíčovou věcí  nejprve na vyvolávací akt  proniknout a zjistit, kdo  jsou jeho

členové. Vraťte se do stodoly k drakovi a seberte ze stěny šroubovák. Jděte do

university,  do  kuchyně.  Najdete  pytel  kukuřičné  mouky. Teď pochodujte do

knihovny  a až  na její  pravý konec,  kde stojí  vybředlík se  zlatým banánem

v uchu. Promluvte si s ním a zvolte šaška. Dozvíte se tak o možnosti cestování

časem. Prozkoumejte banán, který má chlápek v uchu a zeptejte se chlápka, proč

ho tam  má (v otázkách přibude  symbol banánu). Chlápek vám  banán dá jenom za

všechno zlato  na světě. Náhodou  ho s sebou  máte, takže mu  ho všechno dejte

a banán je  váš. Dejte ho  knihovníkovi a on  vám otevře dveře  do L-prostoru.

L-prostorem  projděte do  včerejší noci.  Čekejte v  knihovně, dokud  nepřijde

mužík  v  kápi  a  neukradne  knihu.  Jakmile  s  ní  odejde  tajným východem,

prohledejte knihy v okolí místa, kudy odešel, až narazíte na vyčnívající knihu

(Book).  Zatlačte na  ni a   vyjděte otvorem  do nočního  Ankh-Morporku. Pokud

chcete vidět něco zcestného, ale zajímavého,  vezměte k sobě knihu, pro kterou

přijde  mnich a  pokuste se  vrátit do  budoucnosti. Zpátky  do university  se

dostanete  v její  pravé části  otvorem (Hole)  a nezapomeňte,  že kdykoli  se

vrátíte  do minulosti  znova, bude  všechno co  jste udělali  zase v  původním

stavu, ale zato každé pozměnění  minulosti pozmění budoucnost! Nacházíte se ve

včerejší noci.  Sledujte postavičku muže v  kápi, až zmizí v  levé části mapy.

Pokud jste  byli poblíž v  momentě, kdy zloděj  zmizel, objeví se  vám na mapě

lokace sekty vyvolávající draka "Hide-out". Zatím  tam ale nechoďte a jděte do

parku.  Pokud  chcete  pochopit  následující  dění,  proveďte to, co následuje

v závorce (Na  motýla použijte síťku, čímž  ho zaženete k lampě.  Vraťte se do

přítomnosti  a jděte  se podívat  do  parku.  V lampě  uvidíte plavat  rybičky

a proto motýl + lampa = voda).  Motýla chyťte způsobem, za který jsme obdařili

DISCWORLD  nehratelnou nálepkou  - nacpěte  svému spícímu  já do  úst žábu, až

zmodrá, motýl  se k němu přiblíží  a vy ho můžete  chytit síťkou. Psygnosis se

zbláznili (i když  ji nápověda k tomuto je skutečnost,  že ji zítra vyzvracel,

takže ji musel do sebe nějak  dostat...). Jděte do ulice za náměstím (Street).

V jejím středu vyrábí  trollhrnce. Jeden mu z okna seberte  a pusťte motýla na

lampu v této místnosti, v budoucnosti zaprší  a mnich si sundá kutnu. Jděte do

hospody  U  bubnu  (Drum),  která  se  nachází  kousíček  od paláce. Uvnitř si

promluvte s hostinským, hlavně mu připomeňte,  ať objedná sirky (sirky už jsou

v prvním aktu a  po napití je lze také získat.  Stejně tak skleničku i korbel,

bez  ohledu na  minulost) a  vyvolejte  hádku  tím, že  prozkoumáte obraz  nad

chlápkem  sedícím vlevo  od dvou  rváčů (Little  Guy) a  až se  na něj  podívá

otočíte mu skleničku. Zde Psygnosis  zcela evidentně zapomněli na logiku, koho

by napadlo zkoumat obraz v minulosti, když už ho zkoumal v budoucnosti?! Venku

použijte  žebřík na  buben, čímž  získáte paličku.  Vraťte se  do přítomnosti.

V jídelně  university  buchněte  do   gongu  čerstvě  nabitou  paličkou,  čímž

přivoláte kouzelníky k jídlu. Venku teď v klidu můžete z lavičky sebrat sušené

švestky.  Jděte do  hospody U  "rozbitého" bubnu.  Uvnitř kromě  výsledku vámi

vyvolaného sváru  uvidíte čerstvě objednané sirky.  Promluvte si s hostinským,

čímž  získáte drink,  (po němž  vám  zbude  půllitr) a  možnost vzít  si jedny

zápalky. To  učiňte a prozkoumejte  všechny láhve za  hostinským. Promluvte si

znovu  s hostinským,  čímž si  objednáte "obrácené"  víno (  po němž vám zbude

sklenička), po  kterém vás chytne  opilost včera, proto  ta troska v  parku na

lavičce. Návštěvu  hospody ukončete rozmluvou  s vystrašeným chlápkem  (Scared

Guy), prozradí, že byl majitelem městské  brány, ale včera mu ji někdo ukradl.

Kdo to asi  byl? Jděte do hospody, kde  tento chlápek bydlí (na mapě  se hlásí

jako  Inn),  z  postele  strhněte  prostěradlo  a  v  místnosti vpravo seberte

z poličky  pěnu do  koupele. Jděte  do ulice  za náměstím  (Street) a do zadní

uličky  za ní  (za rybářem).  Vezměte mnichovu  róbu. Vraťte  se do university

a v tmavém špajzu, kde jste našli  koště, rozsviťte sirkami lampu visící vlevo

od dveří. Získáte škrob. Jděte do  minulosti, do skrýše sekty, tak, abyste tam

dorazili  dříve než  zloděj kradoucí  knihu v  knihovně. Otočte  ústím okapové

trubky  vlevo od  dveří a  pak, a  po chvíli  přijde mnich  s knihou, použijte

skleničku  na pravý  konec roury  za zástěnou  s otvorem.  Uslyšíte tak heslo.

Oblečte  si  kutnu  a  zaťukejte  na  okénko  ve  dveřích. Dostanete se tak na

ceremonii, kde byl vyvolán drak. I  když ji zatím nezabráníte, alespoň uvidíte

všechny  její členy,  jejichž zlaté  předměty musíte  sehnat drakovi. Jděte do

hospody (Inn). Uvnitř přes sebe hoďte prostěradlo, zavřete dveře a ťuknutím na

hrací skříňku u postele otevřete sejf. Zatím to ještě nikam nevede, ale musíte

to udělat. Vraťte se do budoucnosti. Za universitou teď najdete koš s odpadky,

seberte  ho.  Na  náměstí  si  od  šmelináře  u  stánku s rajčaty kupte sladký

koláček. Projděte za něj směrem dozadu a počkejte, až přijde popelář. Dejte mu

koláček a  on si odběhne  nechat vytrhnout zub  k bývalému holiči.  Zajděte do

hospody U "rozbitého" bubnu a znovu si promluvte s vystrašeným mužíkem, popíše

vám další  postup při vykrádání sejfu.  Vraťte se do minulosti,  hoďte na sebe

prostěradlo a s  trezoru ukradněte propustku k bráně.  V přítomnosti ji ukažte

strážnému  u  brány  a  než  opustíte  město,  seberte  s bedny mezi strážnými

rachejtle a sud se střelným prachem.  Ťuknutím na rachejtle v inventáři z nich

jednu vyberte a  zapalte ji sirkami. Jděte do temného  lesa na mapě Zeměplochy

(Dark Wood). Při  nečekané pauze v horách seberte pírko  a vejce. V chatrči na

konci lesa naberte do hrnku nápoj lásky. Po mapě putujte až na samý kraj světa

(Edge  of World),  kde najdete  lampu ve  vidlici vlevo  a po zatřesení palmou

spadne  do  vody  kokos,  který  vylovíte  síťkou  na  motýly.  Šroubovákem ho

provrtáte, získáte  mléko. Jděte zpět  na náměstí a  k psychiatrovi. Tentokrát

budete  usazeni  na  levé  sedadlo.  Promluvte  si  s  trollem  a  po skončení

konverzace vás doktor prohlédne. Výtěžkem prohlídky budou dvě kresbičky, které

přijdou vhod později. Rovnou se vraťte zpátky k psychiatrovi a promluvte si se

ženou, která vám tentokrát dá zamilované  psaní. Odneste ho holiči do ulice za

náměstím. Až odejde, použijte  zubařský přístroj, čímžpopeláři vytrhnete zlatý

zub  (první  zlatý  předmět  pro  draka).  Pokračujte  doleva  k  rybáři, jeho

chobotnici  chyťte pomocí  provázku, jděte  do místnosti  s kadibudkou za jeho

krámkem. Otevřete dveře kadibudky, strčte chobotnici do záchodu a "zalijte" ji

nápojem lásky. Teď  je ten pravý čas podstrčit rybáři  do kaviáru, který mlsá,

jednu suchou  švestku. Vraťte se  ke kadibudce a  nemohoucímu rybářovi vezměte

pásek  se zlatou  (!) sponou.  Než opustíte  ulici, zajděte  do hračkářství na

jejím  levém  konci  a  vezmětesi  z  bedny  plyšového Mikuláše. Pokračujte do

paláce, levému  strážci ukažte jeden  obrázek od psychiatra  a pravému strážci

druhý obrázek od psychiatra, abyste mohli vejít. Promluvte si s mužem osypaným

kuřaty  na samém  konci fronty.  žekne  vám  o čtvrti  bídáků Shades.  Šaškovi

nasaďte  koš s  odpadky. Jděte  za ním  do koupelny,  nalijte do  vany pěnu do

koupele a  z věšáku sundejte  šaškovu čepici se  zlatými rolničkami. Jděte  na

náměstí a promluvte si se  Starfishem. Uvidíte speciální pozdrav, ale Starfish

vás ho naučí  pouze až dokážete, že jste pravý  muž. Přeneste se do minulosti.

Proveďte vizitu  kadibudky v ulici za  náměstím. Až si dosyta  zavzpomínáte na

krásné milování chobotnice  s rybářem, otevřete dveře kadibudky  a přečtěte si

nápis na jejich vnitřní části. Dozvíte se  o lehké ženě Sally. Jděte do čtvrti

Shades, až na  konec ulice k lehkým ženám. Promluvte  si s první ženou zprava.

Slíbí,  že vám  opatří důkaz  mužnosti, dáte-li  ji tyto  tři předměty: vejce,

mouku  a mléko  (Egg, Cornflour,   navrtaný Coconut).  Pokud to  snad nepůjde,

promluvte  si  znova  se  všemi  ženami  a  jděte  se  znova  podívat na dveře

kadibudky.  Předměty Sally  dejte a   získáte žluté  spodničky. Odneste  je do

přítomnosti Starfishovi coby důkaz mužství. Získáte nejen schopnost zvláštního

pozdravu, ale i podprsenku, kterou rovnou  použijte na žebřík. Jděte do čtvrti

Shades.  Speciální pozdrav  použijte  na  zedníka nahazujícího  začernalou zeď

a získáte  jeho  zlatou  zednickou  lžíci.  Pokračujte  ulicí  dále doprava až

k domku, ze kterého se ozývá slastné  "ZZZZ..", Na dveře tohoto domku použijte

"opodprsenkovaný" žebřík!  Uvnitř se pokuste vzít  spícímu zloději zlatý klíč.

Až  se otočí  na bok,  polechtejte ho   pírkem a  klíč je  váš. Na  odchodu si

nezapomeňte vzít žebřík. Pro poslední zlatý předmět musíte jít do Alchymistovy

uličky (Alley). Vezměte si k sobě  plyšového Mikuláše, vystřelte se na střechy

a narvěte Mikuláše do komínu vpravo  (alchymistův komín). Po této "akci" jděte

dolů do čoudícího alchymistova příbytku. Dejte sud se střelným prachem do krbu

(obzvláště logické, že?) a přivažte k němu provázek z hračkářství. Vyjděte ven

a sirkou  zapalte  konec  provázku  čouhající  z  roury vpravo. Získáte zlatou

kominickou  štětku.  Jděte  do  stodoly  a  drakovi  dejte  všech šest zlatých

předmětů (Tooth, Belt, Trowel, Cap, Skeleton  key, Brush). To už jsme skoro na

konci  tohoto pekelného  aktu. Jděte  na náměstí.  Promluvte si  s čarodějnicí

a symbolem  otazníku  si  dopomozte  ke  koberci.  Znovu  s  ní promluvte a to

symbolem šaška. V  ten moment, co na krátkou chvíli  nastaví ústa k líbání, ji

ze  stánku za  ní ukradněte  knihu (Custard  book). Přeneste  se do  minulosti

a z poličky těsně  vpravo od vchodu seberte knihu (Dragon  book) a v inventáři

ji použijte  na knihu od  čarodějnice. Vymění se  obaly. Knihu od  čarodějnice

s falešným  obalem narafičte  zpátky na  místo vpravo  od vchodu.  Mnich si ji

odnese v  domnění, že je  to dračí kniha  a vy si  můžete pogratulovat, ze  je

druhý akt za vámi.


AKT 3


Začínáte u městské  brány. Vaším úkolem v tomto aktu  bude připravit se na boj

s drakem, udělat ze sebe hrdinu, Docílíte toho shromážděním několika předmětů.

Jaké věci to jsou, se dozvíte tím, že se budete ptát těchto postav; na náměstí

Old  timers pouch  a Amazon  warrior  -  moustache a  sword. Wizard  v jídelně

univerzity -  talisman a prostitutka Big  Sally - camel-flag. Jakmile  se jich

zeptáte,  objeví se  příslušná ikonka  při rozhovoru  s levým strážcem městské

brány.  Nejdříve se  vydejte k  tajnému úkrytu  sekty (Hide-out).  Zabouchejte

klepadlem na dveře  a dostanete bábovku, protože v  minulém aktu dostali místo

dračí knihy custard book a tak se vrhli na dělání LOVE POTION... nebo přesněji

ten večer  při seanci toho  "navařili" tolik, že  to rozdávají. Na  náměstí se

mnohé změnilo. Od překupníka si teď  můžete koupit pytlík pijavic. V inventáři

pijavice rovnou z pytlíku dvojím ťuknutím vyndejte. Ze stánku si vezměte vejce

a pak ze  země hada, pro vejce  jako takové jsem nenašel  žádné použití (kromě

toho, že  jde hodit na osla).  Hada ztoporněte škrobem (Starch)  a způsobte mu

erekci zúrodňovačem (Fertilizer). Jděte do Neviditelné university, do jídelny.

Nahluchlému kouzelníkovi vyměňte  toporného hada za hůl. Na  hůl nasaďte síťku

na  motýly. V  kuchyni najděte  špachtli a  v pracovně Archkancléře zapomenutý

kouzelný klobouk.  V knihovně je  teď možno najít  kouzelnou knihu pro  hrdiny

v poličkách směrem  od místa, kde se  nacházela kniha mnichů. Kniha  hrdinů se

hlásí jako Magic book a je velice maličká. Našli jsme ji čistou náhodou a bylo

to  jen potvrzení  nehratelnosti této  hry.  Opusťte  město a  jděte do  hájku

zamilovaných (Woods). Vpravo u studny zatočte klikou a z vědra naberte vodu do

hrníčku.  Promluvte   si  s  čekajícím   holičem/zubařem  a  pak   šroubovákem

odšroubujte kliku  od studny. Vraťte  se do města,  do paláce, stráže  vyřiďte

podáním  pijavic  levému  strážci  (při  případné  další návštěvě paláce dejte

pravému strážci pytel od pijavic, čímž  se stráží zbavíte nadobro). V koupelně

najděte kartáč čouhající z vany.  Palác ale neopouštějte, jděte stále doprava,

až do mučírny (Dungeon). Tou se dejte  také doprava, až na místo, kde je mučen

šašek  a jeho  hůlka. Prohrabáním  smrtky ležící  na zemi  získáte kost.  Poté

nasaďte kliku na pravý skřipec a mučte Chuckyho, až z něj vypadne hrdinův meč.

Jděte do  ulice za náměstím.  V hračkářství namočte  kost do lepidla  na stole

a v krámku holiče najdete nůžky a  holičův diář. Jděte k příbytku vystrašeného

chlápka,  jemuž jste  vykradli trezor  (Inn). Nevcházejte  dovnitř. ale  jděte

doprava. Psovi dejte  lepivou kost a promluvte si  s námořníkem. Pak požádejte

hostinského  v  otevřeném   okně  o  sklenici  mléka  a   znovu  si  promluvte

s námořníkem.  Prozkoumejte  tetování  na  jeho  levé  ruce  a  zase  si s nim

promluvte.  Dostanete píšťalku.  Opusťte Ankh-Morpork  a jděte  na kraj světa.

Následuje  animovaná scéna.  Na kraji  světa použijte  na Rincewinda píšťalku,

přiletí  papoušek.   Hoďte  mu  sušenku  ,Firecracker".   Z  vody  ho  vylovte

prodlouženou síťkou  na motýly, píšťalka ale  uplave. V inventáři prozkoumejte

kouzelný  klobouk  a  zasaďte  ho  do  vidlice,  kde  bývala  lampa.  Po šňůře

z kapesníku se spusťte pryč ze světa na  Velkou želvu. V jednom místě na jejím

krunýři se něco maličkého třpytí. Je  to píšťalka. Papouška a píšťalku odneste

námořníkovi.  S tetováním  to ale  bude složitější.  Vejděte do místnosti, kde

jste vykrádali  trezor a jděte doprava  do koupelny. Do vody  v hrnku přidejte

mýdlo   z  kohoutku   u  vany.   Mýdlovou  vodou   napusťte  kartáč   a  jděte

k alchymistovi. Mluvte s ním, až ho Rincewind pošle na farmu pro kukuřici. Pak

si vezměte  jeho "foťák" Impstamatic  a jděte také  na farmu (Livery  Stable).

Pěnícím  kartáčem vyčistěte  nápisy na  zadní části  vozíku (Bumper  bar). Pak

nápisy prozkoumejte a  oba si je přečtěte. Dejte se  do čtvrti Shades a zkuste

seškrábnout  zuhelnatělého zedníka  špachtlí ze  stěny. Získáte  jeho obrys ze

sazí.  Když  na  obrys  dvakrát  kliknete,  získáte  saze,  což  je  maskování

(camel-flage),  jedna  z  osmi  hrdinských  věcí.  Přes opodprsenkovaný žebřík

přejděte do  domku zloděje a z  vaku na poličcevyndejte ostrý  nůž. Nyní jděte

zpátky k alchymistovi, vezměte si nůž k  sobě a vystřelte se na střechy. Nožem

uřízněte kapesník, kterým je přivázán  žebřík vedoucí na střechy vlevo. Slezte

dolů.  Uvidíte další  pád vraha.  Promluvte s  ním a  Rincewind mu řekne nápis

z vozíku "Sore Ass".  Vydejte se na náměstí. V jeho  pravé části je ve skřipci

osel,  kterého vrah  práskl úřadům.  Nůžkami mu  ustřihněte ocas coby hrdinský

knírek. Jděte  dozadu k popeláři a  nožem přeřízněte modrý pás  v jeho stroji.

Jděte  mimo město  do Hájku  zamilovaných  a  znovu si  promluvte s  čekajícím

holičem/zubařem.  Pak  se  vraťte  na  náměstí  a  jděte k psychiatrovi. Deník

nalezený v jeho ordinaci dejte blonďaté  ženě. Filmová hvězda se podepíše a vy

pak deník odneste zpátky do hájku holiči/zubařovi, který si bude myslet, že se

žena objednala k němu na návštěvu a rozběhne se do ordinace. Navštivte holičův

krámek v  ulici za náměstím  a promluvte si  s ním o  tetování. Ted' zpátky na

náměstí a promluvte  si se (synem holiče) Starfishem,  aby začalmávat nálepným

tetováním. V prťavé uličce za náměstím  odřízněte nožem modrý pás z popelářova

stroje  a přesuňte  se na  střechy nad  alchymistovým domkem.  Vylezte na věž,

vyšplhejte na konec stožáru a na jeho koneček přivažte gumový pás. Tetování je

vaše.  Slezte dolů  a vydejte  se do  černého lesa  (Dark Wood) k čarodějnici.

Prozkoumejte fialový nápoj  na stole vpravo a zeptejte  se na něj čarodějnice.

Až nastaví ústa k polibku, rychle  na sebe použijte bábovku (Custard tart). Za

toto smilstvo můžete fialový nápoj Pravdy vzít. Zpátky ve městě jděte na novou

lokaci Lady Ramkins. Otevřete bránu,  zaťukejte na hlavní dveře vily klepadlem

a počkejte  až lady  vyleze. Promluvte  si  s  ní, znovu  zaťukejte a  jakmile

vyleze,  utíkejte směrem  za dům  po  cestičce  vlevo. Pokud  jste to  zvládli

správně,  lady za  domem nebude  a vy  můžete v  klidu sebrat  rosetu, vodítko

a hřebík,  na  kterém  vodítko  viselo.  Navštivte  hospodu u Rozbitého bubnu,

u hospodského  si  objednejte  pití,  získáte  tak  prázdný  půllitr.  Poté si

prohlédněte zelenou lahvičku stojící na baru a u hostinského si patřičný nápoj

objednejte.  Vezmete-li poté  skleničku z  baru, najdete  v ní  opilého červa,

kterého  v  inventáři  rovnou  opět  přivažte  na  provázek.  Promluvte  si se

zákazníkem sedícím u stolu úplně vlevo (Braggart). Rincewind mu půjde objednat

pivo. Jakmile  půllitry budete mít u  sebe, použijte na ně  nápoj pravdy. Dále

pokračujte do dvorní mučírny. Poblíž cel najdete  u země myší díru. "Myš" z ní

vylákejte červem na  provázku, v inventáři na ni dvakrát  ťukněte a máte Impa.

Strčte  ho do  Impstamaticu a  jděte do  černého lesa  k čarodějnici.  Dvakrát

ťukněte  na  provázek  vinoucí  se  po  podlaze.  Rincewind  proleze na dvorek

s ovečkou. Ovečce připnete rosetu. Takto připravenou ji vyfoťte Impstamaticem.

V inventáři zasaďte fotografii do obrázku s chobotnicí a než odejdete, vezměte

ještě z  hromady dříví palici. Jděte  do hospody u Rozbitého  bubnu a použijte

hřebík na  sloup poblíž Braggarta. Pak  na sloup pověste obrázek  ovce a dejte

Braggartovi  pivo  dochucené  nápojem  pravdy.  Po  tomto  složitém snažení se

konečně dozvíte  o chrámu v horách.  Rovnou se tam vydejte  (lokace "Gorge" na

hlavní mapě).  Mnichovi na mostě  dejte koberec. Jděte  doprava do chrámu.  Na

svoji truhlu použijte vodítko, z věšáku  vlevo sundejte modrou pásku a zavažte

si ji na oči.  Do svého sáčku (Pouch) naberte písek u  paty oltáře vpravo a po

Jonesovsku ho vyměňte  za diamant Eye of Offler. Vraťte  se do města a strážce

stojícího  nejblíže brány  se zeptejte  na meč.  Na velké  mapě jděte na novou

lokaci (Mine) do trpasličích dolů. Trpaslíkovi u kovadliny ukažte meč. Za jeho

vyklepání chce zvláštní druh vína, který je ve sklepě pod hospodou U rozbitého

bubnu, kam  ale zatím nemůžete  jít. Promluvte si  tedy alespoň s  hostinským,

postěžuje si na lišky. Jděte ke druhé hospodě, do místnosti kde jste vykrádali

trezor. Prozkoumejte dveře, dvakrát na  ně ťukněte, promluvte si se strašákem,

dveře odšroubujte  šroubovákem, znovu s  ním promluvte a  zvolte ikonu mráčku.

Strašák půjde  vyhnat lišky ze  sklepa hospody u  R ozbitého bubnu.  Jděte tam

a do sklepa také vlezte padacími  dveřmi poblíž Braggarta. Z prostředního sudu

v horní  řadě  si  načepujte  víno  do  půllitru  a  odneste ho trpaslíkovi do

trpasličích dolů (víno  mějte u sebe a ne  v bedně nebo ho bedna  vypije). Pak

dejte trpaslíkovi meč k nabroušení. Odejděte z dolů rovnou do aktu čtyři.


AKT  4


Na náměstí  pečlivě prozkoumejte ženu  připoutanou k obětnímu  kamenu - je  to

lady Ramkin.  Pod sukní má  klíč. Jděte jím  odemknout klec s  dráčky za jejím

domem. Vejděte  dovnitř, rychlým ťukáním přejděte  modrou skvrnu na zemi  a na

konci  klece popadněte  dráčka -  bouchačku. Z  rachejtlí (Fireworks) vyndejte

jednu rachejtli (Firecrackers) a zapalte ji sirkami. Nabijte s ní "bouchačku".

Jděte k  bráně města, z  bedny vytahujte další  rachejtle a popsaným  způsobem

jimi "bouchačku" nabíjejte,  dokud se ji nebude ko uřit  z nosu (potřebuje asi

čtyři náboje). Teď zpátky na náměstí,  kde vás čeká závěrečný souboj z drakem,

Jakmile se  objeví kursor, popadněte v  inventáři bábovku a hoďte  ji drakovi.

A to je konec téhle složité hry. Taky už toho máte plné zuby ?


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.