1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Edna - návod

A. Důležité varování


Tento návod není dokončen. Je tu popsané do detailů všechno, co vím. Ale pak se u jednoho bodu vždy zaseknu a nevím, jak dál. Snad i tahle půlka návodu někomu pomůže a dokončí hru. Jestli to už někdo přešel, ať mi prosím napíše jak dál na greydaze@centrum.sk. A jěšte jedna poznámka - můj rodný jazyk je slovenštna, tudíž tady bude asi hodně chyb.


B. Návod


Po spuštění hry se nacházíte na obrazovce před Edninou chatrčí. Teď ještě jedna rada  - Edna může do svého inventáře vzít pouze tři předměty, proto doporučuji všechny předměty, které se do inventáře nevejdou, ukládat na stejnou obrazovku. Nejvhodnější je práve první obrazovka s Edninou chatrčí. Tak a teď jak na to. Seberte slzu a pokračujte na další obrazovku vlevo. Tady vejděte do šipky (stisknutím mezerníku) a jste u rybáře. Vemte síť na ryby a promluvte s rybářem dokud to půjde (promluvte s ním, odějdete na jinou obrazovku, pak se vraťte, promluvte s ním, odejděte na jinou obrazovku, pak se vraťte a promluvte s ním a tak dále, až dokud s ním už nebude možné mluvit). Dozvíte se, že v rybníce není moc vody a tudíž je těžké chytat ryby. Pak se vraťte na předešlou obrazovku a jeďte vlevo až k vodníkovi. Promluvte s ním, dá vám hrnek na duše. Pak se otočte a jděte pořád vpravo až k Ednině chatrči. Tady odložte síť na ryby i hrnek na duše, zatím jej nebudete potřebovat a uvolní se vám místo na jiné předměty. Jeďte vpravo a vemte slzu. Teď se obraťte, jeďte vlevo až na obrazovku s kozou a tady jeďte do šipky (mezerník).


Promluvte s Horynou i Dolynou dokud to půjde (promluvte s nima, pak odejděte na jinou obrazovku.... vždyť víte). Horyna vám řekne o problému, který jeho a Dolynu trápí (tedy je to dost závažný problém - co bylo dřív, člověk, nebo pecka ?), a mírně nedoslýchavý Dolyna vám řekne že hospodský ředí víno vodou a dá vám klínek. Pak vlevo vemte papírek a naučíte se kouzlo proti pachům. Jeďte vlevo a promluvte s Robinem dokud to půjde. Je ochoten vám pomoci, ale potřebuje neco, čím by zvolal svou družinu. Pak jděte vlevo a u mostu vemte slzu. Pokračujte vlevo na obrazovku s pivárnou. Tady vemte kytičku Plícník a papírek s kouzlem. Vejděte do pivárny, vemte sýr a promluvte si z hospodským, dokud to půjde. Má menší problém - piva mu padají z kluzkýho pultu, dejte  mu klínek. Za odměnu vám nabídne osvěžení. Vstupte tedy do sklepa. Jakmile Edna do temného sklepa vstoupí, hospodský ji (zřejmě ze strachu, že by prozradila jeho tajemství o ředení vína vodou) zavře. Ale žádnou paniku. Jednoduše vemte kus masa, ležícího na podlaze a stoupněte si vpravo, jak teče voda. Tady použijte kouzlo, které jste se naučili z papírku před pivárnou (má znak ryby).


Dostanete se ven ze sklepa a ocitnete se při vodníkovi. Jeďte pořád vpavo, až k Ednine chatrči. Odložte Plícník i maso a vemte síť na ryby. Jděte jednu obrazovku doprava, pak doleva na obrazovku s plagátem. Tady vejděte do šipky. Je tam trpaslík, ale když se k nemu přiblížíte, zmizí. Jeďte k němu až ke stěne a dejte tam síť. Pak jděte pořád doprava až k obrazovce s bažinou. Edna nechce pokračovat, protože je tam smrad. To jde snadno vyřešit, použijte kouzlo proti pachům (má znak takových hnědých kuliček). Pak jděte doprava a do šipky. Ocitněte se na obrazovce s pavoukem. Odtud jděte doleva, vemte slzu a pojkračujte do šipky. Vemte kytičku Juklík a papírek s kouzlem proti mřížím. Otočte se a jděte vpravo až na obrazovku s vozíkem se slámou. Vemte mineralogické rýpátko a slzu vpravo u stromu. Vraťte se doleva k pavoukovi, stoupněte si na bláto a stlačte mezerník. Jste opět v bažině. Použijte rýpátko na suchý dešťový diamant a vemte ho. Pak jeďte znova do šipky a vpravo až k obrazovce s plakátem. Tady vejděte do šipky a pak do věže. Pozor na myš, snižuje vám životy (i když nevím proč). Třeba ji šikovně přeskákat. Občas se zastaví a porozhlédne, takže i na to třeba dát pozor. Ve věži tedy přeskočte myš a jeďte až k tomu hnědému kulatému předmětu (to bude nejspíš takový malý kolotoč pro křečky) a použijte na nej sýr. Počkejte, až myš vejde do kolotoče. Začne se točit a taky posune okénko ve věži. Pak vemte papírek z kouzlem na vláhu. Jeďte ven z věže a vemte borůvky.


Jeďte vlevo na obrazovku s plakátem a pak vpravo. Opatrně, jsou tam ostny. Přeskočte je a promluvte s bratránkem, dokud to jde. Dozvíte se, že je pohublý a slabý a dal by si něco k snědku. Jeďte do šipky a vyskočte nahoru po listech rostliny. Promluvte se samorostem (to je ten trpaslík), dokud to půjde. Chce něco k proclení. Zatim si to nevšímejte a stoupněte si kousek vlevo od samorosta. Použijte dešťový diamant - měl by se vyložit na podstavec, na kterém samorost stojí. Pak použijte kouzlo na vláhu. Spustí se příjemný deštík. Jeďte doleva na předešlou obrazovku a zase se vraťte. Vpravo vyrostla kytička, po které můžete seskočit dolů. Vejděte do šipky a promluvte s drakem, dokud to půjde. Je nemocný. Vraťte se a jděte doprava. Přeskočte jámu, vemte slzu a pokračujte vpravo. Vemte kastról, vraťte se a skočte do zmiňované jámy. Věci v jámě nechte být, stejně není v inventáři dost místa. Přeskočte ale propast a vemte papírek vpravo. Je to jakýsi recept. Pak skočte do propasti (i když to vypadá smrtelně). Jste na louce. Jděte pořád doprava až k pavoukovi. Na blátě zmáčkněte  mezerník a ocitnete se u bažin. Jděte pořád doleva až k první šipce a vejděte do ní. Jste u  Ednině chatrči. Odložte tady Juklík a pokračujte doleva a do šipky.


Promluvte s rybářem. Ednino kouzlo na vláhu způsobilo, že v rybníce je opět dost vody a tudíž může rybář nachytat ryb, kolik bude chtít. A že se za to Edně i patřične odmění. Dá vám šupinu z ryby. Jděte zpět k Ednině chatrči a šupinu vyložte. Pak pokračujte doprava a na obrazovce s šipkou se otočte a jděte doleva až k obrazovce s kozou. Použijte kastról na kozu - Edna ji podojí a hned je plný mléka. Pak skočte vlevo do studny. Vemte slzu a přeskočte jezírko. Jeďte doleva a na mříž použijte kouzlo proti mřížím (má znak modrých mříží). Vemte papírek s kouzlem na otevření pekelních bran. Vyskočte k diamantu a zmáčkněte mezerník. A hele, jste ven ze studny. Vraťte se doprava k obrazovce s plakátem a vejděte do šipky. Na nataženou síť použijte borůvky a jděte kousek dál. Trpaslík se chytí do pasti. Jděte k němu a promluvte s ním. Samozřejmě, bude vás žádat, aby jste ho pustili. Dá vám za to bezedný hrnek zlaťáků. A že je Edna dobrá duše a pravá čarodějka, ze samé radosti ho ze sítí nepustí. Pak jděte zpátky a vpravo do šipky před Edninu chatrč. Odložte hrnek se zlaťáky a jděte pořád doprava až k bažinám a do šipky. Pak zase vpravo až k pohublému bratránkovi. Dejte mu kastról plný mléka. Za odměnu vám pomůže rozluštit problém mezi Horynou a Dolynou a dá vám pro ně radu. Pokračujte do šipky a vpravo přeskákejte až nahoru na květinu, projděte kolem samorosta a seskáčte zase dolů. Jděte doprava a skočte do jámy. Vemte rypník a uhlí a skočte do propasti. Pak jděte pořád doprava až k bratránkovi, vejděte do šipky a zas nahoru na květinu. Samorostovi nabídněte uhlí. Odmění se vám štědře, a to kořeničkou. Seskočte dolů po kytce a vejděte do šipky.


Drakovi dejte kořeničku, která mu pořádně pročistí dýchací cesty. Odmění se vám dračím ohněm. Vraťte se na předcházející obrazovku, jděte vpravo, do díry a pak skoče do propsti. Pokračujte doprava až k pavoukovi a zmáčkněte mezerník. Pak pořád doleva až k obrazovce s kozou. Vejděte do šipky. Dejte Horynovi radu od bratránka. Dá vám zázračnou bylinku Zmizavec. Teď jděte zpátky doprava až k druhé šipce vedoucí před Edninu chatrč. Tady vyložte Zmizavec a vemte maso. Jděte zpět a pořád vlevo až k obrazovce s kořenem. Na kořen použijte rypník a jděte pak vlevo. Šipky si nevšímejte a pokračujte vlevo. Vemte rostlinku Radličník a vlkovi dejte masko. Vraťte se vpravo, vemte slzu a jděte vlevo až k šipce vedoucí do Ednině chatrči. Odložte tady Radličník a vemte hrnek se zlatem a hrnek na duše. Pak jděte zpátky vpravo a pak vlevo až k té šipce, kterou jste vynechali (po obrazoce s vyrypnutým kořenem). Promluvte si s trollem, dokud to půjde. Dejte mu hrnek se zlaťáky, na oplátku vám dá lesní roh. Pokračujte vravo na obrazovku s duchem. Když bude duch těsne u Edny, použijte na něj hrnek a ducha máte v hrnku. Pak jděte do šipky a u nápisu HELL použijte kouzlo na otevření pekelních bran (má znak oranžového kříže).


Ocitnete se v pekle. Přeskočte prasklý most a vemte slzu, zlomyslně skrytou za mostem. Pak pokračujte vlevo a promluvte s čertíkem. Vyhasl mu oheň pod kotlama. Tak mu dejte oheň od draka. Čertík vám dá zvonek. Pak se vraťte až ku zdi a znova použijte kouzlo na otevření pekelných bran. A jste znova na hřbitově u nápisu HELL. Jděte vlevo až ke trollovi, pak ješte jednu obrazovku vlevo a pak vpravo až k obrazovce s kozou. Vstupte do šipky, pokračujte vlevo až k Robinovi. Dejte mu lesní roh. Vraťte se doprava k obrazovce s kozou, pak vlevo, vstupte so šipky, projděte kolem trolla, pak do šipky a na hřbitově vemte lebku. Vraťte se doleva ven ze šipky a pak doprava do šipky k Ednině chalupě a vyložte lebku k ostatním předmětem. Tohle je všechno, co se mi zatim podařilo zjistit.


C. Co je ještě důležité


Zmáčknutím [F2] ukládáte hru, zmáčknutím [F3] zase načítáte uloženou hru. Jde to kdykoli během hry.


Když stisknete písmeno [H], Edna přičaruje svůj kotlík. Na své cestě lesem Edna najde čtyři květiny - Juklík, Zmizavec, Plícník a Radličník. Dle receptu, který najde Edna v jámě, kde  jsou kromě receptu i rýpník a uhlí, by se do kotle mělo naházet : Juklík, Zmizavec a Plícník. Zkoušela jsem to, první dvě jmenované květiny do kotle narvat šly, ale Plícník do kotle nejde. Naopak Radličník, o kterém se v receptu nic nepíše, do kotle dát jde. Takže nevím, co to má znamenat... Já bych zatím radila do kotle nic necpat, protože když tam naházíte namísto Plícníku Radličník, nic se neuděje. Možná vám tahle informace pomůže.


Vím jak se dostat do hradu, ale nevím, jak z něho ven zpět do lesa. Proto si myslím, že dříve, než vstoupíte do hradu, je třeba dokončit všechno v lese.


Myslím, že je třeba ještě udělat něco ve věži, kde jste dali sýr do kolotoče a chytila se tam myš. Kolotoč se začal točit a posunulo se okénko ve věži. Ale nevím, co dál.


Pro ty, kteří nedají na mé varování, a přesto se chtějí do hradu podívat, tady je cesta : Jděte k tomu hladovému vlkovi, kterému jste dali maso. Odtud jeďte pořád doleva až ke strážnému, který vás nechce pustit. Promluvte si s ním, dokud to půjde. Stoupněte si vedle něho a použijte kouzlo na transormaci Edny (takové modré obrysy). Tohle kouzlo vás přesune za strážníka - a můžete do hradu. Ale opakuji - cestu ven nevím.


Do hradu sebou můžete vzít pouze tři předměty - podle mých informací by to měli býti šupina, hrnek s duchem a zvonek. Samozřejmě, že jsem si to jen tak nevymyslela. Prostudujte si obrázky, které se vám s hrou automaticky nainstalovali. Jsou tam všechny předměty které použijete v lese a všechny předměty, které použijete v hradu. Z těch předmětů, které by se měly použít v lese, mi ještě chybí nějaké stočené lano a hřib. A v těch věcech, které se mějí použít v hradu, je mezi obrázky nakreslená právě šupina, zvonek a hrnek s duší - takže odsud jsem to odvodila. A taky mi odsud vyplývá to, že nejdříve by se mělo dokončit všechno v lese a až pak jít do hradu. Samozřejmě, pravda to být nemusí.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.