1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Force Commander - průvodce

Autor textu : neznámý, zdroj - redakční pošta



A. IMPÉRIUM


1) STORMTR00PER


Špatný velitel podceňuje roli útočných vojáků Impéria - mnohdy k vlastní škodě. Žádný útok na nepřátelské pozice nemá naději bez podpory pěchoty. Stormtroopeři jsou nejsilnějším druhem pěchoty, převyšujícím v boji pěchotu Aliance. Kromě podpory těžké techniky při útocích jsou ideální silou pro dobývání nepřátelských opevnění a jejich držení - při útocích stejnou silou na stejně zkušené nepřátelé Stormtroopeři vždy vítězí, pokud jsou navíc dostatečně zkušení, nemají konkurenci. Zkušené Stormtroopery stahujte z předních linií, a až bude dostupná polní nemocnice, doplňte jejich zdraví. Plný stav Stormtrooperů v nitru AT-AT vám pomůže dobýt prakticky každé nepřátelské opevnění.


2) DEWBACK TR00PER


Snad jedinou výhodou Stormtrooperů usazených v sedle těchto archaických bestií je skutečnost, že při boji získávají zkušenost právě vojáci. Malá rychlost brání efektivnímu nasazení v útočných formacích, ale pro operace v malém rozsahu a obranu základny jsou zpočátku tyto jednotky celkem užitečné.


3) SPEEDER


Jedinou výhodou rychlých vznášedel pro jednu osobu je jejich rychlost a agilita - bez vlastních zbraní speederu se voják v jeho sedle může spoléhat jen na vlastní zbraně, a to až po sesednutí. Přesto má tohle vozidlo dobré využití - ve skupině tak čtyřech či šesti můžete rychle přesouvat Stormtroopery na vzdálené lokace, které můžete obsazovat. Pro "hit and run" taktiku je to ideální prostředek, zvlášť s přihlédnutím k multiplayeru, kde jsou na začátku CP vzácné a kdy je každý obsazený bunkr dobrý.


4) AT-PT


Mějte na paměti, že ne každý obrněný kolos Impéria je nepřemožitelný a vhodný proti všem jednotkám. AT-PT je nejlehčí z kráčejících jednotek a také nejslabší - její síla spočívá v rychlosti a schopnosti vypořádat se velmi rychle s nepřátelskou pěchotou. Proti těžkým jednotkám protivníka ale nemá šanci a upřímně řečeno - pro nasazení proti pěchotě se lépe hodí spíše levnější Stormtroopeři.


5) AT-ST


Než vám Impérium uvolní AT-AT, budou dvounozí kráčející AT-ST páteří vašich obrněných sil. Relativně rychlí, silné opancéřovaní a hlavně s ničivou palebnou silou proti nepřátelským těžkým jednotkám. Při nasazení těchto jednotek je třeba jim poskytnout dostatečnou podporu pěchoty nebo obecněji protipěchotních jednotek, protože třeba tým těžkých vojáků Aliance může velmi snadno zničit i několik AT-ST. Zaměřování pěchoty totiž nepatří mezi největší přednosti AT-ST, ve skutečnosti je to proti pěchotě ta nejnevhodnější zbraň. Protože AT-ST unese na palubě pouze dvě jednotky pěchoty, není příliš užitečné tyto jednotky plnit posádkou - neplánujete-li nasazení většího počtu osazených AT-ST pro zaujímání nepřátelských pozic.


6) AT-AT


Zcela bezpečné nejsilnější bitevní jednotka v celém známém vesmíru je tenhle čtyřnohý mazlíček. Nejenom že se tyčí vysoko nad všemi ostatními jednotkami a svými palubními zbraněmi zničí jakéhokoli nepřátelského obrněnce či pozemní instalaci, ale zejména mocný Chin Gun, což je speciální vlastnost AT-AT, která zničí jediným paprskem energie takřka cokoli na bitevním poli - i při útocích na mocně opancéřované dělové věže stačí jediný výstřel speciální zbrani a pak už jen jedna další rána. Relativně dlouhá doba dobíjení ale varuje před neuváženým plýtváním této speciální ability. Walker je skutečný žrout CPS, a tak úplně postačí, když budete mít ve své výzbroji dva tyto stroje, které se budou vzájemně doplňovat. Špatným nápadem rozhodně není umístit na palubu plný počet Stormtrooperů - pokud nemůžete nějakou nepřátelskou budovu zničit, můžete ji obsadit a šest Stormtrooperů si hravě poradí s každou dělovou věží.


7) AT-AA


Kromě pěchoty jsou všechny pozemní jednotky Impéria bezbranné proti útokům ze vzduchu. I ten nejsilnější Wolker může být rychle zlikvidován koncentrovaným útokem patetických speederů Aliance, o těžkých bombardovacích Y-Wing strojích ani nemluvě. Není divu, že Impérium musí přijít s jednotkou, která dokáže útokům ze vzduchu čelit. Je jí právě protivzdušná obrana - tyhle jednotky kombinované tak po dvou nebo třech strojích mohou snadno a rychle rozprášit jakýkoli letecký úder. V případě, že se nestanou cílem právě tohoto úderu (pro tyto situace je lépe mít AT-AA vždy seskupené ve větším množství pohromadě) anebo že si je nevybere za cíl nějaká jednotka pozemní, proti které jsou AA jednotky bezbranné. To, že musíte protivzdušné síly chránit za každou cenu je samozřejmostí - jen šílenec by z nich udělal údernou sílu v čele útoku. Pokud budou ale ve středu vaší formace tvořené těžkými jednotkami a pěchotou, nemusíte si dělat velké starosti.


8) TR00P CARRIER


Jediným posláním těžce obrněného transportéru je přepravování pěchoty na velké vzdálenosti a ještě lépe - přepravování pěchoty do srdce nepřátelských základen. Často je mnohem snazší nepřátelské opevněné pozice a dělové věže dobýt než zničit - proto se ale musíte naučit transportéry dobře využívat. Přijet s vozidlem až těsně k nepřátelské věži, vysadit všechny vojáky najednou a rychle zaútočit. Musíte počítat se ztrátami (zvlášť při útocích na protipěchotní věže), a tak na jednu věž vždy nasazujte celou osádku transportéru.


9) MOBILE ARTILLERY


Dokážete-li mobilní dělostřelectvo uchránit před útoky nepřátelských jednotek, máte ideální zbraň pro ničení nepřátelských cílů z bezpečné vzdálenosti. Lehké dělostřelectvo je pohyblivější a levnější než těžké, a můžete je proto lépe přesouvat a využívat. Takřka dokonalé je spojení rozloženého dělostřelectva s průzkumnými droidy anebo letectvem.


10) HEAVY ARTILLERY


Gigantický kolos dokáže po rozložení doručit v krátkém čase obrovské množství zkázy na velikou vzdálenost. Tahle jednotka by měla zůstat hluboko v týlu, aby byla uchráněna před nepřátelskými zbraněmi. Díky jejímu dostřelu není ani nutné, aby se vystavovala jinému nebezpečí než od případných vzdušných jednotek. Ideální třeba pro podporu útoku na nepřátelské základny.


11) TRACKED SHIELD DISABLER


Nejbizarnější jednotka ve výzbroji Impéria je mobilní zařízení na krátkodobé vyřazování nepřátelských štítů. Protože takřka všechny jednotky Aliance spoléhají na dobíjející se štíty, může se tahle jednotka hodit, ale věřte - hodí se opravdu jen málokdy.


12) PROBE DR0ID


Nenápadný průzkumný droid je jednou z nejužitečnějších jednotek. Nejenom že přináší levný způsob, jak prozkoumat nepřátelské pozice, ale ve spojení s dělostřelectvem je to ničivá kombinace. Zejména díky speciální abilitě umožňující krátkodobě aktivovat zvětšený dosah radaru, a tím z relativního bezpečí podávat přesný obraz bojiště. Naučte se tuhle jednotku využívat a bohaté se vám odmění.


13) TIE FIGHTER


Křehké a lehce vyzbrojené stíhačky Impéria se hodí jednak pro dráždění nepřítele, pro útoky na jednotky, které nemohou opětovat palbu, pro příležitostné eskortování Tie Bomberů a pro navádění střelby pro artilerii. Na vzdušné síly se ale nevyplatí moc spoléhat, pozemní jednotky obstarají většinu práce a stíhačky a bombardéry slouží jen k podpoře. Důležitá rada, na kterou byste ale taky přišli sami - skupiny vzdušných jednotek si vytvořte už na letišti a přiřaďte jim některou klávesu. Představa, že byste nějakou vzdušnou jednotku "chytili" myší za letu, je dost přitažená za vlasy.


14) TIE BOMBER


Pomalé, křehké, ničivé. Takové jsou bombardéry Impéria. Efektivně je ale můžete nasadit až ve chvíli, kdy není poblíž žádná protivzdušná obrana, což je často velmi problematické vzhledem k tomu, že základní tanky Aliance disponují protivzdušnými zbraněmi. Chirurgické útoky na vzdálené výspy, u kterých tolik nezáleží na ztrátách ve vlastních řadách, jsou dalším možným posláním bombardérů.


15) LAMBDA SHUTTLE


Podobně jako Troop Carries může i lehký raketoplán přepravovat vojáky na velkou vzdálenost, navíc velmi rychle. Podmínkou je ovšem bezpečný průlet nad územím bez protivzdušné obrany. S ohledem na exkluzivitu transportu se hodí spíše pro prominentní zajatce a důstojníky anebo v konečných fázích bitvy pro obsazování důležitých budov daleko od domovské základny.


B. ALIANCE


1) REBEL TR00PER


V porovnání se Stormtroopery Impéria není základní pěchota Aliance ničím výjimečným. Pro její nasazení platí totéž co pro vojáky Impéria s tím, že je potřeba obvykle nasadit větší počet anebo zkušenější vojáky, zejména pro dobývání nepřátelských instalací.


2) REBEL HEAVY TR00PER


Tahle jednotka je bezesporu nejsilnější řadovou pěchotní jednotkou. I když její základní zbraň není nic moc, granáty dokážou být ve velkém počtu smrtící pro každou těžkou jednotku protivníka, v případě útoku na pěchotu dokonce většímu počtu vojáků.. Pro nejefektivnější nasazení těžké pěchoty se naučte využívat kombinace kláves F-T (F pro volbu velitele a T pro použití speciální zbraně).


3) REBEL INFILTRATOR


Ani ten nejsilnější Imperiální AT-AT anebo AT-ST neodolá útoku jednotky infiltrátorů - právě tyhle jednotky můžete využívat k zajímání těžkých Walkerů Impéria, a rozšiřovat tak svoje řady o jednotky, které byste jinak nemohli získat. Pro obsazování AT-AT se hodí taktika odlákání pozornosti a následné vypuštění infiltrátorů, případné disablování stroje prostřednictvím Ionového kanónu Y-Wingů. Než infiltrátory vypustíte (nejlépe z transportéru, kterým dojedete až k vybranému stroji), ujistěte se o tom, že v blízkostí není žádná pěchota anebo protipěchotní věž.


4) MEDICAL DR0ID


Chodící nemocnice v podobě léčebného droida se vyplatí v situacích, kdy jsou zdroje vzácné a kdy musíte hledět na každého vojáka. Velkého nasazení se ale tahle podpůrná jednotka asi nedočká, protože pěchota není zase až tak ceněná.


5) REPAIR DR0ID


Zatímco se jednotky Impéria musí pro opravy vracet k nejbližší opravárenské stanici, Aliance disponuje opravárenským droidem, který provádí opravy na místě. Hodí se nejen k opravám strojů, které díky tomu snáze získávají zkušenosti, ale i k opravám obranných dělových věží při bránění základen. Snažte se tyto droidy neztratit, jsou celkem užiteční.


6) SW00P BIKE


Lehká a neozbrojená vznášedla pro jednu osobu plní stejnou roli jako Speedery Impéria - pro překvapivé útoky v týlu nepřítele a pro obsazování vzdálených bunkrů a dělových věží. Jinak na ně můžete zapomenout.


7) HOVER TANK


Největší výhodou základního tanku Aliance je vedle možnosti překonávat vodní (a lávové) plochy především jeho protivzdušná obrana, kterou může poskytovat podporu ostatním jednotkám, které nejsou proti nepřátelským vzdušným jednotkám nijak chráněny. V boji s obrněnci Impéria, jakými jsou AT-ST a AT-AT, nemá ale tenhle tank pražádnou šanci.


8) ATTACK TANK


Pásový kolos Aliance má nejenom velmi silnou základní zbraň, se kterou si poradí s nejednou těžkou nepřátelskou jednotkou, ale zejména jeho dalekonosné rakety mohou snadno a rychle zlikvidovat i dobře chráněné nepřátelské jednotky - zvlášť nacvičíte-li si taktiku kombinace kláves F a T , která je užitečná i pro těžkou pěchotu.


9) PROTON TORPEDO LAUNCHER


Protonová torpéda jsou ničivou zbraní jak proti pěchotě, tak proti těžkým jednotkám. Velký dostřel a ničivá síla na straně jedné, velmi křehká konstrukce a slabé štíty na straně druhé. To jsou faktory, které je třeba brát v úvahu při nasazení těchto pokročilých jednotek.


10) HOVER TRANSPORTER


Transportér pěchoty na vzduchovém polštáři plní stejnou roli jako Troop Carrier Impéria, ovšem s tím rozdílem, že se pohybuje snáze přes terénní překážky.


11) SCANNER JAMMER


Nejlepší vlastností této jednotky není její schopnost skrýt okolní jednotky před zraky nepřátelských radarů, ale schopnost ukázat na jakoukoli lokaci na mapě a tím posloužit třeba k navádění dělostřelecké palby z Attack tanků. Speciální vlastnost se ale dobíjí velmi dlouho, a tak ji používejte jen ve chvílích, kdy jste připraveni zasadit smrtelný úder dělostřeleckou palbou. Scanner Jammer je také úžasně křehká a zranitelná jednotka - neuděláte chybu, když ji necháte v dobře opevněné základně po celou dobu hry.


12) AIR SPEEDER


Agilita, rychlost a vlečné lano proti AT-AT. Možná zajímavé vlastnosti, ale věřte, že je lepší nepřátelský AT-AT infiltrovat a pak zničit než se jej snažit zachytit vlečným lanem.


13) Y-WING


Pro těžké bombardéry Aliance platí do písmene totéž, co pro Tie Bombery Impéria. Nic víc, nic míň.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.