1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Phoenix Point - návod
Phoenix Point je hra od tvůrce původních UFO/Xcom her, to jsou ty Enemy Unknow, Terror from the deep nebo Apocalypsa. Hra jde sice směrem k novým Xcomům, ale stále jsou tu otisky starých dobrých Ufo.

 

Co v návodu naleznete:

 

1. DLC pro Phoenix Point

2. Co na začátku?

3. Frakce

4. Vojáci a jejich třídy

5. Výzbroj a zbraně

6. Nepřátele

7. Základna

 

1. DLC pro Phoenix Point

 

V době psaní návodu je poslední DLC Festering Skies. Řekneme si, které dle mého názoru stojí za zahrání a které jsou jen dojnou krávou na peníze.

 

• Living Weapon – dostanete misi, kde získáte kulomet a samopal + brnění. Dle mého názoru, slabé DLC.

• Blood and Titanium – konečně pořádné DLC, kde se představí nová frakce Puristé, což jsou kyborgové, kteří také nemají mírumilovné plány. Kromě nových nepřátel se také zpřístupní laboratoř, kde můžete vylepšovat své vojáky o kybernohy, hruď nebo hlavu.

• Legacy of Ancients – budeme pátrat po starobylé civilizaci, která kdysi také bojovala proti Pandoranům. Kromě nových misí se objeví i nové suroviny, zbraně, nejlepší z toho je granátomet a sniperka, oboje s nekonečnou munici.

• Festering Skies – nejhorší DLC, slibovali letecké souboje, jsem si říkal, že to bude jako starý dobrý Xcom a místo toho je to takové...no a nové nepřátele také nic moc, ale měli dobrou marketingovou kampaň, to se musí uznat.

 

2. Co na začátku?

 

• Předně doporučují pro znalé Xcom her dát rovnou obtížnost veterán, ty vyšší dle vkusu, ono hodně prvků tu jsou nové a pokud jste hráli nové Xcom/Xcom 2, kde byly 2 tahy (2 pohyby, 2 útoky nebo 1 pohyb a 1 útok), tak tady to bude trochu jiné, obdobně je to i se systémem kryti.

• Snažte se abyste měli počáteční pozici základny ve východní Asii, protože tam máte velké území než například v Jižní Americe, kde jste obklopen oceánem.

• Ze začátku se snažte získat další letadlo. Základní letadlo má kapacitu 6 vojáků, ale na misi můžete mít až 8, takže v jednom letadle 6 vojáků a ve druhé 2. Důvod maximalizace vojáků je jasná, za každou misi kromě XP dostávají i 10 skill bodů jen za účast (10 skill je pro obtížnost veterán).

• Udržujte se všemi frakcemi mír, budete to potřebovat kvůli technologii, ale také odhalení pozic jejich základen pro obchod i nové rekruty.

• Každý voják má svou třídu a dle toho i vybavení co může používat. No ale o brnění se nic neříká, takže není problém pomalému Heavy dát sniperskou helmu a kalhoty od třídy Assault, aby měl +1 bod k pohybu.

 

3. Frakce

 

Máme tu 3 hlavní frakce, Disciples of Anu, Synedrion a New Jericho. Všechny 3 frakce jsou tak nějak proti sobě. I v době apokalypsy, tak nadále vedou mezi sebou boje o nadvládu nad planetou. Jejich přízeň lze získat plnění jejich questů, obrana jejich táborů, no můžete napadat cizí tábory, sice získáte jejich přízeň, ale za to si zase znepřátelíte ostatní. Zde doporučují likvidaci Pandoran základen, obrana měst a plnění questů.

 

Pro dosažení odkrytí všech základen budete potřebovat 25% přízně.

Pro sdílení technologií budete potřebovat 50% přízně.

Pro plné přístupy k technologií je potřeba 75% přízně.

 

Vždy když dosáhnete 24%, 49%, 74%, tak dostanete speciální quest, když splníte, tak konečně se přehoupne přízeň nad 25%, 50% a 75% a pak budete moct užívat si plně výhod vylepšených vztahů.

 

Disciples of Anu

Jsou to mutanti, ale bojují proti Pandoranům. Technologický nejsou tak na úrovni, za to mají zkušenosti v oblastech genetiky a některé jejich oblečení jsou velmi užitečné, například hrudní brnění nebo kalhoty dávající vysoké bonusy do pohybu. Doporučují se zaměřit na Disciples of Anu, kromě skvělých armorů, dostanete také možnost technologií na produkci potravin a samozřejmě mutaci pro nohy, které umožnuje skákat a přidá +4 body k rychlosti a imunita vůči lepkavému slizu. Jejich letadlo Tiamath pojme 8 vojáků, ale je strašně pomalý, se nevyplatí.

 

Synedrion

Zde lze vyzdvihnout technologií Mist Repell, ve své základně můžete postavit zařízení, které odhání mlhu a tím znemožňuje Pandorany stavět základny a snižuje operační rádius nepřátel. Dále mají nejrychlejší dopravní letadlo a skvělou sniperskou helma.

 

New Jericho

Ti nemají rádi mutanti a vše okolo Pandoranům, takže zanedlouho budou bojovat proti Disciples of Anu. Jericho disponuje tou nejlepší výzbroji ve hře, u nich doporučují armor piercing samopal a sniperku. Ostatní technologie jsou tak nějak průměrné.

 

4. Vojáci a jejich třídy

 

Primárně jde o strategickou hru, ale RPG prvky tu silně zasahují a nelze je opomíjet. Každý voják má 3 základní vlasnosti, Strenght - Síla (nosnost a síla melee útoku), Willpower – Vůle (odolnost vůči psionickému útoku, ale také speciální dovednosti spotřebovávají), Speed – Rychlost – umožňuje maximální dojezd/doběhnutí.

 

Každá třída má sadu skillu, ale na 4. úrovni je možnost naučit se i sadu jiných. Takže máte možnost vytvářet hybridní vojáky, Assault/Sniper nebo Sniper/Heavy a to vřele doporučuji, získáte tak skvělé kombinace atd...

 

Na začátku máte 3 třídy, Sniper, Assault a Heavy.

• Sniper - je jasné využití, někde v pěkné dálce se někam schová a odstřeluje nepřátele z bezpečné vzdálenosti. Sniperka je časově velmi náročná zbraň, ale na 3. úrovni získáte skill Quick Aim, které sníží o 1 AP za cenu 3 WP, takže vám umožní 2x vystřelit ze sniperky.

• Assault – asi jedno z nejlepší a univerzální třída, téměř všechny jeho skilly využijete, nejvíc asi Dash (za cenu 1 AP a 4WP doběhnete o 50% dále) a zpřístupní se hned na 2 úrovni.

• Heavy – jde o velmi pomalou jednotku a zezačátku se bude zdát, zde je spíše na obtíž. Vydržte to s nim, jeho unikátní hrudní armor s jetpackem umožnuje pohybovat po herní zóně nebo dostat se na těžko dostupná místa, především v misi se sběrem surovin z beden. Jeho melee útok je velmi silné + schopnost později používat těžké zbraně a ramenní laser z něho dělá skvělou podpůrnou jednotku. Ideální kombinace je s assault skillem.

 

Kromě těchto 3 základních tu máme jednotky frakce.

 

Disciples of Anu

• Priest- z předchozích her Xcom priest je typický psionik, co dokáže ovládat nepřátele . Jako samostatná třída nedoporučuji, sám priest má k dispozici ne moc dobrou zbraň, takže je dobré zkombinovat spíše se assault nebo sniper.

• Berserker – expert na boj z blízka, dokáže s kladivem/mečem z nepřátele nadělat kaši. Jde o velmi brutální jednotku, bohužel ne moc dobře bojuje na dálku, takže vhodná kombinace s základní třídou, aby mohl občas používat zbraně na dálku. Opravdu, pistole je spíše podpůrná zbraň než útočná. Pokud preferujete nějakého tanka, tak Berserker třída je ideální, jinak lze také vynechat a spoléhat se na základní třídy.

 

Synedrion

• Infiltrator – typický stealth bojovník, dokáže se zneviditelnit a dát kritický zásah nepříteli znenadání. Popravdě jsem infiltratora moc nepoužíval kvůli sadu skillu, které v reálu moc nelze využít. Když máte proti sobě 5 krabounů, takže nemá moc smysl se schovávat a radši vytáhnout sniperky.

 

New Jericho

• Technician – technik dokáže povolat automatické věže nebo uzdravit části těl, tedy ty co mají status červený, například zničenou ruku. Jde asi o nejslabší z ne-phoenix point jednotek. Lepší je dát do útoku, než do obrany, proto sázet spíše na assault kombinaci s sniperem.

 

Jaká je moje osobní kombinace vojáků?

 

Za celou dobu jsem neměl problém kombinace Assault/Sniper a Assault/Heavy, podle mě ideální kombinace. Assault téměř na konci skillu je Rally point a Rapid Cleareance. Rally point předá jinému vojákovi 1 AP, takže ten co stojí na zranitelném místě s 1 AP, to už mu lze zachránit život. Rapid Cleareance se hodí pro Heavy s melee útok, za každé zabití dostane voják zpět 2 AP, útok Heavy stojí jen 1 AP, takže zisk je víc než jasné.

 

Kombinace Assault/ Sniper je skvělá, běžně ze samopalu stojí útok 2 AP, s sniper skill Quick Aim bude rána za 1 AP, takže není problém za 1 okolo ze samopalu vystřelit 4x a pokud k tomu dáme aktivní Rapid Clearence, tak bude střílet dokud mu nedojde munice nebo WP (willpoint).

 

Kombinaci nechám na každém.

 

5. Výzbroj a zbraně

 

Každý voják by měl mít s sebou medkit, granát, základní zbraň, popřípadě u hybridní třídy i druhou zbraň a samozřejmě náhradní munici.

 

Nejsilnější brnění není samozřejmě nejlepší, spoléhal jsem se spíše na rychlé agilní brnění. Například nohavice od assault dává +1 k rychlosti nebo assault armor od Synedrion dává ještě lepší bonus do rychlostí atd.. pokud preferujete přesnost, tak je nutné dát do armoru od Synedrion, které má nejlepší sniper helmu. Brnění lze kombinovat mezi třídy bez postihu, takže i Sniper dokáže nosit heavy armor.

 

Zbraně

Nejlepší zbraní v této hře je sniperka, dokáže prorazit armor, způsobuje těžké zranění a samozřejmě přesnost na velkou vzdálenost. Proto všechny assault classy doporučuji na 4. úrovni mít i sniper třídu.

 

Po vyzkoumání dostatečných nepřátel, získáte pak technologií Neurazer, jde omračující zbraň na blízko a budete moct získat živé exempláře. Většina nepřátel nedáte na 1 ránu, takže k paralýze je nutné se shromáždit víc vojáků než omráčíte nepřítele. Doporučuji Neurazer vzít s sebou. Pokud hrajete s DLC Legacy of Ancients, tak se objeví krabouni se schopnosti Umbra, po zabití se z nich stanou zombie s drtivým útokem a jediný způsob aby z nich nebyli Umbry, je dobré je omráčit. Omráčení nepřátel má mnoho výhod kromě výzkumných, jde o zdroje genové zdroje na mutace a ano i na jídlo, ale o tom až v sekci 6. Nepřátele.

 

Každá frakce má svoje bojové vozidlo, abych pravdu řek, nevyužíval jsem je. Hlavním důvodem je ten, že zabírají 3 místa v letadle. Pokud chcete mít 8 členný tým v akci, tak bojové vozidlo bude na obtíž a kromě toho vozidlo nemá XP ani skillpointy, takže zabírají místo pro vojáky. Pokud narazíte na mise, kde máte zachránit vozidlo, tak po záchraně rozložit na součástky, hodí se víc :).

 

6. Nepřátele

 

V základní hře jich máme 5 nepřátel, málo že jo? Ale nebojte se, mají mnoho mutací a variant. Dále tu máme podpůrné jednotky, jako jsou červy, mind fragger aka facehugger, pak jsou tu lidé a další DLC nepřátele.

 

V této hře máme možnost zamířit na určitá část těla, takže není problém vyřadit těžko oděnce z provozu pár šikovných ran. Pokud řekneme uvidíte, že nepřátel má obouruční zbraň (například samopal), tak pokud budete střílet do hlavy nebo do hrudi, tak je šance, že nepřítel opětuje palbu, proto je dobré rozstřílet mu ruce a nebude schopen útočit, pak není problém dodělat. Je možné i rozstřílet zbraň, ale zbraně jsou většinou odolné.

 

Proto není spoléhat se na headshot, ty tady nehrají takovou roli, ale důležité je vyřadit část těla, která dokáže znepříjemnit boje, například takový Triton s mutaci Chameleon Pain, po zásahu zmizí a pak ho složité musíte hledat, ale když mu rozstřelíte hruď, pak ztratí tuto schopnost.

 

6.1. Lov nepřátel

 

Jako v předchozích starých Xcom hrách, i zde musíme lovit živé nepřátele, někdy jste jich ulovili 5 stejných a pak už neměli využití, ale tady to bude jiné a příjemné.

 

K lovu budete potřebovat Neurazer a budovu Containment, kde je kapacita 50 nepřátel, některé alieny samozřejmě zabírají víc, ale stejně stačila 1 budova na celou hru. Neurazer je zbraň na blízko, ale pokud chcete ulovit Scyllu, je dobré mít dobré vztahy s Synedrion, kteří mají paralyzující sniperku a to už v 8 lidech na pár kol ulovíte živou Scyllu.

 

Kromě výzkumných činností a také pro dokončení hry (je nutné ulovit živou Sirénu a Scyllu) slouží jako zdroj genetického materiálu pro mutaci nebo jako jídlo. Obzvláště poslední varianta je velmi užitečná. Technologii konvertování pandoranů na jídlo získáte od Disciples of Anu. Takže nebojte se lovit a měnit je za jídlo a to následně vyměnit za jiné suroviny.

 

 

6.2. Nepřátelské základny

 

Nepřátele se schovávají v mlze, když napadnou základnu frakci a přiběhnete na pomoc, po misi je šance na odhalení základny. Ty je dobré ničit, protože přidávají přízeň ke všem frakcím.

 

Nest – nejmenší základna, cíl je jasný, máte za úkol zničit 2 Hatching Sentinels, což jsou houbovité stavby, které po vyrušení probudí všechny vejce s červy okolo. Nepřátele se spawnuji do nekonečná, ale mise je velmi jednoduchá a složení nepřátel také není kdovíjak silná. Po likvidaci dvou Hatching Sentinels mise končí.

 

Lair – no to už je o poznání těžší, nepřátele se rodí do nekonečná. Cíl je zničit Spawnery, co je obrovský „plžovitý“ tvor, má po boku 3 vejce, jejich likvidaci urychlí zničení nepřítele. Po likvidaci budete muset přesunou své vojáky do únikových míst. V této misi už je složení nepřátel větší, jsou tu Sireny, tříhlavé Sentinely i Chirony, také občas jsou tu kopule s krabici, uvnitř pak najdete genetický materiál pro mutaci nebo munici.

 

Citadela – zde je sídlo Scylly, cíl: likvidace Scylly a pak utéct. Nepřátele stejně tvrdé jako u Lair. Jinak najdete tu několik krabic s vybavením, po likvidaci Scylly doporučuji vybrakovat. Jinak ulovení živé Scylly je klíčové pro dokončení hry.

 

6.3. Cizáci – Pandoran

 

Arthron – kraboun, znalci z Xcom Terror From The Deep uvidí podobnost. Jde o univerzální jednotku, dokáže nosit kulomet, granátomet, štít ale i bodák. Vylepšená verze dokáže z hlavy plivat jed. Nepředstavuje hrozbu až na verzi s granátometem.

 

Triton – docela pohodové. Dokáže nosit lidské zbraně (sniperka, samopal atd..), některé verze i regenerační schopnosti nebo vysáti krve. Jako bylo výše popsáno, problematické je verze s Chameleon Pain. Střílet do ruky nemá moc smysl, protože jich má 4, takže hlava a když tak i zbraň.

 

Siren – tak tady už nastupuje těžká pěchota. Velmi odolná potvora, dokáže ovládnout vojáka, nakazit vir/jed nebo rozsekat vojáky na kousky. Opravdu nepříjemné monstrům, doporučuji prioritní likvidaci. Pokud chcete vyřadit psionické schopnosti zaútočte na hlavu a pokud je daleko, tak ideálně na ruce, kde po vyřazení bude krvácet.

 

Chiron – malý těžkotonážní tank. Lehčí verze dokáže shodit 3 červy, střední verze pak lepkavý sliz a nejhorší verze výbušné projektily. Jde o artilérii, která dokáže na velkou vzdálenost páchat velké škody. Likvidace prioritněji než Siren. Doporučuji rozstřílet hlavu, tělo, začne krvácet a pak nohy, kde má slabé brnění.

 

Scylla – velký těžkotonážní tank. Tak tady už jde do tuhého, dokáže klást mind fagger, střílet, skákat, vypouštět mlhu atd... odolnost je obrovská. Pokud nemáte silný tým, tak to rovnou vzdejte, budete potřebovat sniperky, tuny Willpower pro 2x útok. Jinak pokud během mise zraníte Scyllu zhruba do 1/2 zdraví, tak většinou zdrhne. To bude mít za efekt, že pokud detekujete nepřátelskou základnu typu Citadela, tak tam opět narazíte na zraněnou Scyllu a není problém dodělat. Pokud bude Scylla zabita v misi, tak Citadela se změní na Lair.

 

7. Základna

 

Jak bylo psáno na začátku, snažte se, aby základna byla na kontinentu s největším podílem souše, takže Jižní, Severní Amerika a Austrálie lze vyloučit. Ideálně je východní Asie nebo někde poblíž Turecka, kde okolo je poměrně velká plocha souše.

 

Po vyzkoumání Phoenix Archive se odhalí pozice všech základen, můžete je aktivovat na dálku a pak opravit poškozené budovy + vybudovat nové. S novou základnou hned zkontrolujte zda má radar, který odhalí skrytá místa na mapě, ale také slouží k detekci nepřátelských základen skryté v Mlze. Později získáte technologii výrobu jídla, zde doporučuji každou základnu vybavit 1-2 těmito budovami, protože jídlo budete používat na výměnu za jiné suroviny.

 

 

Co je dobré mít v každé základně?

 

Radar – odhalení míst a nepřátelských základen.

Ošetřovnu – léčení vojáků.

Obytné prostory – doplní staminu.

Výcvikové středisko – voják v základně nebo letadlo s vojáky u základny dostávají XP.

 

Tohle by měla mít každá základna, kromě toho je dobré ještě doplnit o:

1-2 budov - vědecké laboratoře, ty budete potřebovat do konce hry.

1-2 budov - dílny, abyste rychle vyráběli nové zbraně nebo letadla.

2-3 budov i víc – produkci potravin, slouží jako zdroj potravin na výměnný obchod s ostatními frakcemi

1 budova – Mist Repell – odežene mlhu, čímž znemožňuje pandarany stavět základny na souši.

 


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.