1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Still Life - návod

A. Předslov


V této thriller adventuře se ocitnete v kůži FBI agentky Victorie McPherson. Victorie vyšetřuje případ několika brutálních vražd sériového vraha, během svého vyšetřování narazí na spojitost s případem starým 75 let, který kdysi vyšetřoval její dědeček Gus McPherson. Současné vraždy se odehrávají v Chicagu, ale vraždy z případu starého 75 let se odehrávají v Evropě, konkrétně v Praze. Hra je rozdělena celkem na sedm kapitol, kde střídavě hrajete za Victorii (Chicago - současnost), tak i za Guse (Praha - minulost). V každém rozhovoru vždy vyčerpejte všechny možnosti. Během rozhovorů můžete reagovat levým a pravým tlačítkem na myši. Levé je ohledně důležitých věci a pravé je pouze na nepodstatné věci, spíše pro pobavení. Každý objekt, který budete fotit či brát nějaký vzorek si musíte nejprve prohlédnout a pak s ním teprve můžete dále manipulovat.


B. Návod


1. Kapitola : Lekce z anatomie



Poté co zhlédnete velice působivé intro, v kterém můžete vidět, jak Victorie telefonuje a pak jde pryč. Oznámili jí totiž další vraždu, vydali jste se tedy na místo již páté vraždy. Victorie vystupuje z auta a ocitá se před budovou, kde se stala prozatím poslední vražda. Pravým tlačítkem na myši se dostanete do inventáře, v dokumentech si prohlédněte spisy o minulých čtyřech vraždách a jděte si popovídat s důstojníkem, který stráží vchod do domu.


Po rozhovoru vstupte do domu, běžte nahoru po schodech a odbočte vpravo. Tady najdete Millera, který se opírá o ledničku a je dosti špatně. Zeptejte se jej na věci ohledně případu a získáte fotoaparát. Vražda se stala v koupelně a tam už je i vaše kolegyně Claire. Jděte do místnosti vedle ledničky a pak stále nahoru. Promluvte si s Claire, který vás požádá, abyste zajistili všechny důkazy a vše vyfotily. V místnosti naproti koupelně se podívejte do kufříku a najdete film do fotoaparátu, pinzetu, luminol, forenzní tyčinky a filtr černého světla. Podívejte se inventáře a spojte film s fotoaparátem (označte jej, dejte přiřadit a zvolte fotoaparát). Vraťte se do místnosti s krvavou kaluží na zemi (místnost vedle ledničky). Prohlédněte si krvavou kaluž, pak zvolte v inventáři fotoaparát a kaluž vyfoťte (stačí foťák označit a kliknout na sevřenou pěst). Nyní odeberte vzorek krve za pomocí tyčinky. Podívejte se na zeď a pak na světlo, které na zeď svítí. K světlu přiložte filtr černého světla a znovu se na zeď podívejte. Použijte na stěnu luminol a na zdi se objeví nápis SANCTUARY. Zeď vyfoťte a vezměte si zpět filtr černého světla. Jděte do místnosti vpravo, prohlédněte si další krvavou čmouhu a pak ji vyfoťte a seberte vzorek krve. Opět přiložte filtr černého světla na lampu (první si ovšem lampu musíte prohlédnout) a podívejte se lépe na zeď. Postříkejte ji luminolem a objeví se další nápis - DISTURBED. Tento nápis opět vyfoťte a dříve než seberte zpět filtr světla, se podívejte na grafit lebky.


Běžte zpět do místnosti vedle a jděte nahoru mezi druhou a třetí místnost. V tomto místě si prohlédněte podlahu a vstupte do místnosti vpravo. Podívejte se na věšák vlevo na stěně, uvidíte na něm kousek látky s vlasem. Udělejte fotku a pinzetou kousek látky s vlasem seberte. Prohlédněte si visící panenky a vstupte do kuchyně vlevo. Použijte kufřík a Victorie do něj automaticky vloží všechny nalezené důkazy. Oslovte Claire a během rozhovoru Victorie sundá hadr z obličeje zavražděné. Pokud chcete, můžete se blíže podívat na tělo mrtvé. Opusťte budovu, ale při pokusu sejít schody, se schody zřítí a na poslední chvíli vás Miller zachrání. Běžte doleva až na konec chodby, je zde únikový východ, ale je zabedněn deskami. Jděte zpět k Millerovi a promluvte si s ním. Běžte do pokoje vedle ledničky a vpravo v rohu na zemi leží topení (viz. obr), ulomte z něj tyčku a jděte zpět k únikovému východu. Victorie vylomí desky a vykopne dveře. Pokuste se spustit žebřík, ale spadne až na zem. Skočte tedy na zasněžený kontejner vlevo. Victorie se vrátí před budovu a za chvíli se objeví i kulhající Miller jak nastupuje do auta. Potom nastupte do vašeho vozu a jeďte do kanceláře.


Zaparkujete v garážích FBI (patro B1), jděte doprava k výtahu, použijte jej a zvolte patro 8. Vstupte do kanceláře vlevo a promluvte si s Millerem. Prohlédněte si pracoviště Claire (u stěny) a zkuste dveře k šéfovi, ale jsou zamčené. Podívejte se na Victoriin stůl a poslechněte si záznamník. Seberte dárek pro otce a přístupovou kartu. Můžete se podívat do spisů, kde jsou fotky zavražděných žen sériovým vrahem. V inventáři si prohlédněte bezpečnostní kartu a přečtěte si o ní informace v dokumentech. Odejděte z kanceláře a hned naproti vám je schránka na důkazy. Lépe se na ní podívejte a vložte do ní fotoaparát. Na konci chodby si můžete prohlédnout automat na kávu, ale není to nutné. Přivolejte si výtah, vystoupí z něj důstojník Tate, který hlídal budovu, kde se stala pátá vražda. Vstupte do výtahu a jeďte do márnice (patro B2). Můžete si prohlédnout bezpečnostní kamery v místnosti vlevo a ještě pár věcí, ale zatím zde není nic důležitého. Na chodbě zkuste vstoupit do márnice, ale nebude fungovat kód. Lépe si tedy prohlédněte bezpečnostní kartu v inventáři, otočte ji a uvidíte nápis NO: VODKA 5.8.3. Podívejte se blíže na přístroj na zadání kódů, vložte kartu a naťukejte PIN 86352 jako slovo VODKA. Klikněte na OK a dveře se otevřou. Vejděte do dveří vlevo a popovídejte si s Claire. Uvidíte další animaci, jak asi vražda proběhla. Ze stolu vezměte pitevní zprávu, kterou si můžete přečíst v dokumentech v inventáři. Během chůze zpět k výtahu vám zavolá otec. Výtahem se dostaňte zpět na osmé patro a pitevní zprávu dejte Millerovi. Pohovořte si s důstojníkem Tatem a výtahem sjeďte do garáží (parto B1). Nastupte do auta a jeďte do domu vašeho otce.


V domě vašeho otce sledujte výměnu dárků, Victorie dostane náhrdelník, který kdysi ztratila. Popovídejte si s otcem o dědečkovi, babičce a o Praze. Jděte ke schodům vpravo, seberte deštník z věšáku a běžte po schodech nahoru. Nahoře si prohlédněte obraz a vstupte do pokoje na konci chodby. Podívejte se na další obraz nad počítačem. Jděte zpět na chodbu a vstupte do vašeho pokoje vpravo. Podívejte se na medvídka před postelí a mrkněte do šatníku vpravo. Je zde vchod na půdu, ale nedosáhnete na něj. Použijte tedy deštník a vylezte nahoru. Na půdě si rožněte světlo spínačem vlevo. Prohlédněte si truhlu pod oknem. Je zde první hádanka, musíte seřadit znaky na válečcích, tak jak jsou na náhrdelníku, který jste před chvíli dostali. Takže zleva doprava musí být 2x kosočtverec, srdce a zase 2x kosočtverec. Červené tlačítko slouží jako reset, ale když máte správou kombinaci, tak tlačítkem truhlu otevřete. Zleva doprava takto točte válečky:


1. váleček nechte být

2. váleček otočte 3x

3. váleček otočte 1x

4. váleček otočte 3x

5. váleček otočte 3x



Jakmile máte správnou kombinaci, klikněte na červené tlačítko a truhla je odemčena. Victorie najde v truhle dědečkův denník a začne si v něm číst. Během čtení pasáže o Praze a o vraždách prostitutek se přenesete do druhé kapitoly a budete hrát za dědečka Victorie - Guse McPhersona v Praze.


2. Kapitola : Vzpomínky neumírají


Promluvte si s vyšetřovatelem Skalnicem o oběti vraždy. Člověk, který ohledal mrtvolu, se jmenuje Emile Korona a můžete ho najít ve staré kapli. Prohlédněte si zápisky v deníku a dozvíte se něco o ženě jménem Ida. Odejděte cestou vpravo a popovídejte si s policistou Kazimírem Staškem. Jděte stále doprava až k ženě poblíž mlýnského kola. Jedná se o Idu, lásku Gusova života. Je zde s ní kamarádka Milena. Po chvíli Ida odejde a můžete vyslechnout Milenu. Poslední zavražděná oběť se jmenoval Františka. Františka měla dobrou kamarádku Anežku, která ale bohužel nedávno náhle zmizela. Zmíní se také o kamarádce Apoleně, která se většinou nachází v parku.


Vyjděte po schodech a promluvte si s Idou, zakreslí vám do mapy místo, kde se nachází stará kaple. Běžte doleva, dostanete se na mapu a zvolte cestu ke starému kostelu. Vyslechněte rozhovor mezi Otakarem Kubinou a Petrem. Petr není moc chytrý, ale má velkou sílu, jeho bratr Roman je ve vězení. Pokračujte po ulici. Do mapy se vám zaznamená místo prádelna a pak se objevíte před starým kostelem. Do kostela vstupte dveřmi vlevo. Uvnitř prohlédněte zakryté osoby a Gus se za ně pomodlí. Jděte dolů a promluvte si s panem Koronou. Prozkoumejte poličky vedle okna a v levém regálu najdete lístek s kombinací trezoru (74821536). Běžte o obrazovku výše a podívejte se na oltář. Uvidíte před sebou trezor, znaky vespod musíte přemístit do horních prázdných políček, tak jak vidíte na obrázku.



Pokud si nechcete práci ulehčit, tak se musíte podívat na čísla na lístku a hledat znaky, které jsou nejvíce podobné daným číslům a pak je ve správném pořadí (podle lístku s kombinací) naskládat do horního řádku. Třeba když se podíváte na číslo jedna a na znaky dole, uvidíte v jednom určitou podobu. Kdybyste nemohli některou podobu čísla odhadnout, jděte vylučovací metodou a zkoušejte trezor postupně otevřít. Jakmile máte znaky správně uspořádané, použijte kliku a v trezoru najdete Koronerovo hlášení a fotku z místa činu. Hlášení si přečtěte v dokumentech a opusťte kostel. Venku potkáte Petra a Gus to trochu schytá. Vraťte se na mapu a zvolte park.


Před parkem si popovídejte s Apolenou a vstupte do parku. Gus bude mít krátkou vizi. Jakmile skončí vize, tak si park dobře prohlédněte a potom v inventáři použijte fotku. Zobrazí se vám ve velkém formátu a hledejte něco co se liší od současného stavu parku, tedy kromě mrtvého těla. Jeden hlavní rozdíl je mezi sochou a lampou, na toto místo přes starou fotku klikněte. Na pravé části obrubníku si přečtěte vzkaz od vraha a pak se podívejte na sochu anděla nahoře. Prst sochy je ozdoben prstenem, který seberte. Bohužel v animaci uvidíte, že prsten ukradne vrána a letí s ním do staré shořelé budovy. Vstupte do budovy (Gus vykopne dveře) a promluvte si s osobou nahoře. Jedná se o jistého kočího, který kdysi občas vozíval i prostitutky. Zmíní se o jedné z nich (Vladana) a také zmíní kanály, kde se vrah pravděpodobně pohybuje, aby nebyl nikým spatřen. Ke konci rozhovoru vám kočí vrátí prsten a pak kočího ještě jednou oslovte. Opusťte budovu, venku potkáte Idu, která vám poví novinku. Údajně jedna oběť útok přežila a skrývá se někde na smetišti. Běžte doprava (odkud přišla Ida), Gus bude mít další vizi. Potom se vraťte na mapu a jděte ke smetišti. Prohlédněte si auto a zahněte do ulice vlevo nahoře. Tady Gus uvidí Petra, takže radši rychle zmizí. Podle mapy jděte k prádelně a zaklepejte na dveře. Kubina otevře a uzavřete s ním dohodu. Pokud dostanete Romana z vězení, Petr vás nechá být a budete si moci popovídat s Vladanou. Na mapě si zvolte policejní stanici. Prohlédněte si fontánu a vstupte do policejní stanice. Na stole se podívejte na knihu a z nástěnky seberte novinový článek, který si v dokumentech přečtěte. Promluvte si s policistou Kazimírem. Romana pustí jen když mu seženete jeho medaili od Apoleny. V parku si popovídejte s Apolenou, která vám medaili vrátí. Oslovte Milenu a pak běžte zpět do policejní stanice. Předejte Kazimírovi medaili, propustí Romana a vydejte se k prádelně. Kubina řekne Romanovi, ať Petr nechá Guse a od Kubiny dostane paklíče. Běžte ke smetišti a pohovořte s Petrem. V následující animaci se i trochu pobavíte. Řetěz, kterým je připoután pes, ale nevydrží a utrhne se. Všichni začnou utíkat a Gus vyleze po žebříku na budku. Vstupte do kabinky, odkud se dá ovládat jeřáb. Zkuste použit páky na ovládacím panelu, ale nepohnete s nimi. Vedle východu si prohlédněte schéma a kabinku zezadu obejděte. Podívejte se dolů na bedny a vagóny. Vladana musí být v jednom z těchto vagónů. Ze střechy seberte kleště a podívejte se na krabici na stěně. Musíte páčky přemístit tak, jak je zaznačeno na schématu v jeřábové místnosti. Páčky 1 2 3 musí být nahoře a páčky 4 5 6 musí být dole. S očíslovanými páčkami pohybujte takto:


2 doleva uprostřed, 6 dolů nad 1, 2 nahoru doleva, 6 doleva uprostřed, 1 nahoru doprostřed, 3 nahoru pod 1, 6 dolů doprava, 3 doleva uprostřed, 1 dolů doprostřed, 4 nad 1, 3 nahoru doprava, 4 doleva uprostřed, 1 nahoru doprostřed, 4 dolů doprostřed, 1 doleva uprostřed, 2 nad 4, 1 nahoru doleva, 2 nahoru doprostřed, 4 pod 2, 5 doleva uprostřed, 4 dolů doleva a 5 dolů doprostřed.


Pokud jste vše udělali správně, rozsvítí se světlo a motor jeřábu naběhne. Vraťte se do kabinky s ovládacím panelem a použijte jej. Dostanete pohled na situaci venku. Vlevo dole máte tlačítka na ovládání jeřábu. Vidíte dvě volně položené bedny a dvě bedny, které jsou na sobě spoutány řetězy. Ze dvou volných beden utvořte cestu ke střeše domku vlevo. Vyjděte ven za kabinku, přistupte k bednám a kleštěmi přestřihněte řetězy na bednách. Opět usedněte za ovládací panel a bedny naskládejte tak, abyste si utvořili cestu k vagónu vlevo. Obejděte kabinku a po bednách přeskákejte až k vagónu. Gus najde Vladanu, ale mezitím vyruší Victorii mobil a přestane číst, takto se animací přehoupnete do třetí kapitoly.



3. Kapitola : Sirotek s cylindrem


Zavolá vám Claire, abyste za ní přišli. V deníku si můžete přečíst něco Samantě, dcera Claire. Vylezte znova na půdu a podívejte se do dědečkovy truhly. Uvidíte jeho oblek, klobouk a šaty Mileny. Běžte po schodech dolů a popovídejte si s otcem. Opusťte dům a jeďte do kanceláře. Nastupte do výtahu a jeďte do patra B2. Klikněte na dveře márnice a uvidíte, jak vrah přivolává výtah. Uvnitř márnice se setkáte s Claire a tělo mrtvé bude mít rozervány stehy. Rychle jděte do místnosti s bezpečnostními kamerami a zkontrolujte je. Po velice akční animaci se opět ocitáte v podlaží B2, vstupte do márnice a promluvte si s Claire. Vrah nechal v těle mrtvé fotku ženy a na zadní stranu napsal "další". Šéf Todd si vás nyní žádá, nastupte do výtahu a jeďte do kanceláře. Mezitím vám zavolá přítel Richard (zmíní se o novém umělci Marku Ackermanovi), po ukončení rozhovoru vstoupíte do kanceláří a naštvaný šéf Todd si vás i s Millerem zavolá k sobě do kanceláře. Také mu máte přinést kafe. Jděte na konec chodby a vstupte do vyslýchající místnosti vpravo. Ze stolu seberte hrnek a jděte zpět na chodbu. Podívejte se blíže na automat na kávu. Vložte hrnek do automatu a zmáčkněte tlačítko vpravo nad hrnkem. Vezměte šálek kávy a vstupte do šéfovy kanceláře.


Po hádce se šéfem si popovídejte s Millerem. Miller zjistil, že jistý Vaclav Kolar je nějak spojen se čtvrtou a pátou obětí. Na svém stole vemte fotky z páté vraždy a sjeďte výtahem do garáží. Jeďte k univerzitní koleji a vstupte do ní. Vyjděte po schodech nahoru a zaklepejte na dveře místnosti 11 (první dveře vlevo). Vaclav vám otevře a pohovoří s vámi o případu, zmíní se také o Praze. Jakmile Kolar odejde do pokoje vedle pro své teorie, seberte láhev piva vedle křesla. V dokumentech si přečtěte Kolarovi teorie a jděte po schodech dolů. Zavolá vám Miller a potom se vraťte do kanceláře. Sjeďte do márnice a požádejte Claire o otisky z láhve. Nechá vás, abyste otisky sejmuli sami, jeďte tedy do osmého patra. V kanceláři přistupte k pracovišti Claire u zdi. Podívejte se na místo na stole vedle přístroje na laminaci. Láhev je automaticky položena na stůl. Otevřete plechovku s šedým práškem a seberte štětec. Klikněte na prášek a pak na láhev. Natočte si láhev tak, abyste otisk co nejlépe viděli a vemte si kousek pásky, která leží vedle štětce. Kousek pásky přiložte na láhev, ale musí být natočená na správný otisk. Případně pokusů máte neomezeně, správný otisk poznáte, když Claire řekne, že je ideální. Láhev si vezměte zpět a jeďte dolů do márnice. Claire předejte láhev a otisky.


Nyní nastal čas udělat koláčky pro otce. Vydejte se tedy do otcova domu a po diskuzi s otcem vstupte do kuchyně (místnost za kulečníkem). Podívejte se na stůl, kde už jsou nachystány všechny ingredience, a přečtěte si recept v knize. Tento recept je psán v synonymech, takže třeba mléko znamená láska apod. Když je napsáno třeba půl šálku másla (velkorysosti), tak si vezměte malý šálek, použijte jej nato a to pak vložte do mixéru. Do mixéru tedy vložte malý šálek másla, velký šálek cukru a jeden šálek mléka. Zapněte mixér a pak přidávejte následující ingredience: dva šálky mouky, malou lžící přidejte trochu skořice a větší lžící trochu zázvoru. Opět mixérem vše promíchejte a přidejte ještě tyto věci: jedno vejce a malý šálek sirupu. Zapněte mixér a dejte to upéct (obrázek trouby nahoře). Když Victorie řekne, že se jedná o správnou chuť, vše jste provedli správně. Navštivte místnost vpravo, prohlédněte si jednu z židlí a pak fotku na skříni. Vedle kuchyně je místnost pro odpočinek. Pohovořte si ještě s otcem a běžte po schodech nahoru do svého pokoje. Victorie bude pokračovat ve čtení dědečkova deníku.


4. Kapitola : Ložnice Jacka Rozparovače


Gus se úspěšně dostal do vagónu, kde začal vyslýchat Vladanu. Vladana vám vraha popíše a taky vám dá náčrtek, jak zhruba vrah vypadá. Opusťte vagón a venku si promluvte s Romanem. Jděte k bráně skládky a ještě si pokecejte s Petrem. Odejděte ze skládky a na mapě se objeví nové místo. Jedná se o Markův byt, hned sem tam také vydejte. Zkuste dveře vlevo od Guse, uvidíte další Gusovu vizi. Potom znova zkuste dveře a vejděte dovnitř. Popovídejte si s Markem Ackermanem. Mark vám řekne, že žil spoustu let v Anglii se svým otcem a také, že jej Skalnic obvinil, že sériovým vrahem je on. Ovšem bez důkazů a svědku, takže to dále nikam nevedlo. Markovi zrovna pózovala Apolena, takže nemá moc času si s vámi pohovořit. Jakmile opustíte byt, podívejte se na druhou stranu kanálů, uvidíte tam policistu. Běžte na policejní stanici a promluvte si s Kazimírem. Policista Stašek vám uvolní cestu za detektivem Skalnicem. Jděte tedy za pult a běžte do místnosti směrem nahoru. Podívejte se na obraz a dveřmi vpravo se můžete podívat k celám. Jděte po schodech nahoru a vstupte do kanceláře detektiva. Popovídejte si se Skalnicem o Markovi, ale za chvíli budete vyhozeni. Sledujte jak Skalnic odjíždí v černém autě. Znovu si promluvte se Staškem, který se zmíní o pracích na druhé straně budovy. Gus by se takto mohl dostat do Skalnicovi kanceláře. Odejděte ze stanice a projděte brankou vlevo. Zkuste vyšplhat po laně, ale lano spadne a Gus jej sebere. Za brankou seberte kus dřeva, které v inventáři spojte s lanem. Znovu se podívejte na lešení a pak použijte kotvu vzniklou z lana a dřeva. Gus se automaticky dostane do kanceláře detektiva. Ze stolu seberte klíče a podívejte se na skříňku vedle okna. Odemkněte ji klíčem a najdete další prsten (prohlédněte si jej v inventáři) a dvě fotky z míst činu (poblíž mostu a z vyhořelé čtvrti). Skalnic se vrátí a Gus rychle uteče. Samozřejmě Gus vzal i zprávy o vraždách, které si přečtěte v dokumentech. Na stanici prohoďte pár slov se Staškem a běžte k nové lokaci, k mostu.


Sejděte schody a uvidíte další z Gusových vizí. Také za vámi přijede Ida a oznámí vám, že je těhotná. Po skončení těchto animací si prostředí v okolí mostu dobře prohlédněte a vytáhněte starou fotku na porovnání. Určitě si všimnete toho, že se mezitím vyměnili lavečky, také na ně na staré fotce klikněte. Běžte ke smetišti a zeptejte se Petra na lavečky. Petr odkryje kus plechu a za ním jsou staré lavečky. Podívejte se na ně blíže a z jedné z nich vytáhněte zaražený prsten, který si prohlédněte v inventáři. Znovu si popovídejte s Petrem a vydejte se do vyhořelé čtvrti. Běžte doprava a opět porovnejte místo činu s fotkou. Všimněte si, že nádrž byla tenkrát prázdná a teď je v ní voda. Voda se sama vypustí a vy si přečtěte nápis na dně nádrže. V parku si popovídejte s Milenou, která se zmíní, že toho dne detektiv Skalnic upustil něco lesklého do kanálů. Vraťte se zpět k nádrži a vlezte do kanálu. Vpravo na zemi najdete prsten, který tam hodil Skalnic. Podívejte se na zamřížované dveře, někdo je zablokoval nedávno, protože zámek je skoro nový. Při odchodu z vyhořelé čtvrti narazíte na Milenu, která má strach o Apolenu. Požádá vás, abyste se zašel podívat k Markovi do bytu. Zkuste zaklepat, ale nikdo neotevře, použijte tedy paklíče. Podle návodu ve hře můžete zkusit zámek sami vypáčit. Mezi paklíči se přepínáte pravým tlačítkem na myši. Když si označíme každou část zámku čísly, dojdeme k číslu 15. Takže nahoře je prvních 9 částí a dole pak dalších 6. V praxi, první část nahoře vlevo je číslo jedna, poslední část nahoře vpravo je číslo 9. Kombinaci zadávejte podle čísel níže, když bude číslo 1, klikněte na první část zámku. Písmenko p znamená prohození paklíčů. Celý tento proces dělejte pomalu a opatrně, abyste se někde neklikli špatně apod. Začínáte druhým (spodním) paklíčem.



1, p, 10, p, 2, p, 3, 4, p, 12, p, 5, p, 6, 4, p, 14, 12, p, 14, p, 7, 4, 15, p, 4, p, 6, 6, 14, p, 7, p, 13, 13, p, 6, 6, 8, p, 9.


Zadali-li jste správnou kombinaci, dveře odemknout a vstoupíte do Markova bytu. Prohlédněte si obrazy na stěně. Vlevo na stole vezměte knihu o okultismu, k přečtení je v dokumentech. Jděte doprava a mrkněte se na pohovku. Je na ní krev, čerstvá krev. Ze žebříku vpravo seberte telegram a přečtěte si jej. Běžte do parku a popovídejte si s Milenou. Běžte do policejní stanice, ale kupodivu tu není Stašek. Jděte tedy za pult a do kanceláře detektiva Skalnice. Zhlédněte animaci a Victorie bude opět vyrušena od čtení.


5. Kapitola : Zahrada tělesných rozkoší


Tentokrát Victorii vyrušil Miller, který vám řekne, že otisky Kolara se shodují s otisky z místa činu. Máte ho jít zatknout. Opusťte tedy dům a jeďte k univerzitním kolejím. Vsupte dovnitř a běžte po schodech nahoru. Oslovte Millera a sledujte, jak se Victorie dostane do Kolarova bytu. Podívejte se do pokoje vlevo a po diskuzi s Millerem si prohlédněte postel a obrázky na levé zdi. Lépe se podívejte na zeď vzadu a uvidíte fotky obětí různých sériových vražd. Prohlédněte si ještě výstřižky z novin nad dveřmi a odejděte z bytu. Na chodbě potkáte Kolarovu sousedku Miu, která vám předá svou vizitku. Potom odejděte z koleje, potkáte důstojníka Tate, který přišel hlídat byt Kolara. Nastupte do auta a jeďte k nové lokaci, k červené lucerně. Před budovou potkáte Millera a potom vstupte do budovy. Promluvte si s hlídačem, ale nepustí vás, pokud nemáte průkaz. Jeďte tedy zpět na kolej a promluvte si s důstojníkem. Na konci chodby jděte do dveří vlevo k Mie. Mia vám otevře, ale pak jí někdo zavolá do přízemí, takže vás nechá počkat u sebe doma. Běžte do ložnice vlevo a podívejte se do alba na posteli. Zaměřte se na fotku vlevo dole (všimněte si, že je pod papírkem) a po rozhovoru s Miou a jeďte k Richardově galerii. V galerii řekněte příteli Richardovi, ať vás vezme do zadní části ateliéru. Bohužel jde Victorie pozdě a dívka už je mrtvá. Podívejte se na kabelku na zemi a seberte průkaz do červené lucerny. Také si všimněte, že pod výtahem je zaseknutá stříbrná růže. Jděte se podívat na tělo zavražděné. Přečtěte si nad tělem nápis napsaný krví a seberte fotku. V inventáři si ji prohlédněte a podívejte se na zadní stranu, je tam napsáno "ona je další". Nalevo zkuste otevřít vrata, ale řetěz spadne, seberte jej. Jděte zpět k výtahu a jeďte nahoru. Podívejte se na hák a zavěste na něj řetěz. Victorie sleze dolů a můžete sebrat stříbrnou růži pod výtahem. Běžte ke vratům, kde už potkáte šéfa s Claire. Jděte ven a běžte před galerie. Vejděte dovnitř a popovídejte si s Richardem. Podívejte se blíže na Richardův stůl a sledujte obrázky na monitoru. Určitě jsou vám povědomé. Ze stolu vezměte fotku Victorie a jeďte do otcova domu. Jděte do místnosti s bazénem, kousek vpravo si promluvte s otcem a potom jeďte do kanceláře. Výtahem se dostaňte do osmého patra, kde už vás zavolá Miller do vyslýchající místnosti. Vyslýchejte Kolara, když začne mluvit o červené lucerně a důležitých lidech, přijde šéf a propustí ho. V kanceláři se podívejte na řezačku papíru u stolu Claire a pak na ni použijte fotku Victorie a potom také průkaz Stephanie. Ořezanou fotku Victorie přiložte na upravený průkaz a přistupte k přístroji na laminaci vlevo. Na přístroj se podívejte a použijte na něj upravený průkaz do červené lucerny. Získáte průkaz pro Victorii. Vydejte se do červené lucerny.


Hlídači ukažte falešný průkaz a v další místnosti se podívejte na dveře nahoře. Přečtěte si nápis a potom běžte do místnosti vpravo. Prohlédněte si obrazy na stěnách, každý má svůj název. Podle názvů obrazů a čísel na nich pak zjišťujete kód. Jděte do místnosti nahoře a podívejte se na dýky na stěně. Všimněte si dýky s čísly 3 a 6. Následně se podívejte na stěnu vedle, z ní seberte stříbrnou masku a pak stříbrný hřebík. Vpravo na konci místnosti si prohlédněte další obraz. Vraťte se do předchozí místnosti a běžte doprava. Podívejte se na další obraz a jděte zpět až do místnosti s dveřmi s nápisem. Podívejte se na dveře a zadejte kód podle obrazů - 423615. V nově zpřístupněné místnosti si prohlédněte všechny čtyři sochy. Mezi sochami se podívejte na mísu s ovocem a vezměte stříbrnou polovinu jablka. Nyní opusťte červenou lucernu a jeďte do Richardovi galerie. Uvnitř si promluvte s Miou a půjčí vám klíče od svého bytu. Oslovte také Richarda a pak se projděte po galerii a prohlédněte si obrazy. Některé z nich vám budou připomínat různé věci. Běžte ven a jděte doleva za galerii. V ateliérech si promluvte s Claire a jeďte k univerzitní koleji. Běžte po schodech a na konci chodby odemkněte pokoj Mie. V ložnici se podívejte na album a seberte lístek, v dokumentech si jej přečtěte. Seberte z poličky druhou část stříbrného jablka a obě části spojte v inventáři. O místnost zpět se podívejte na telefon a na podlahu pode dveřmi.


V červené lucerně si promluvte s hlídačem a jděte do místnosti se sochami. Ke každé soše musíte přiložit určitý předmět, abyste se dostali dál. Každá socha má své označení, jako baronka krve apod. Předměty musíte přiložit k sochám ve správném pořadí.


1. Královna tajemství - Stříbrnou masku přiložte na tvář.

2. Dáma pokušení - Stříbrné jablko vložte do hadových úst.

3. Baronka krve - Stříbrnou růži přiložte k ústům baronky.

4. Paní bolesti - Stříbrný hřebík jí dejte do ruky.



Pokud jste vše provedli správně, podlaha odkryje tajné schody a Victorie sejde dolů. Prohlédněte si skleněnou kopuli na stropě. Jděte do první místnosti (druhá zleva), podívejte se ke krbu a seberte část klíče a část skládačky. Vlevo na krbu si všimněte klíčové dírky a také obrazu nad krbem. Jděte zpět a podívejte se na místnost za mřížemi. Na stole leží kniha, kterou potřebujete získat. Běžte do další místnosti a podívejte se na obraz nad krbem. Musíte obrázek poskládat podobně, jak byl v jiné místnosti. Každé políčko skládačky by se dalo označit číslo od 1 do 9. První tři pole jsou 1, 2 a 3, střední pole 4, 5 a 6, spodní pole 7, 8 a 9. Podle čísel vypsaných níže klikejte na jednotlivá pole a části skládačky se budou posouvat. Klikejte tedy takto:


8, 9, 6, 3, 2, 5, 4, 7, 8, 9, 6, 5, 4, 1, 2, 5, 6, 3, 2, 5, 4, 7, 8, 5, 4, 1, 2, 3, 6, 9, 8, 5, 6, 3, 2, 1, 4 a 5.



Uprostřed by vám mělo zůstat prázdné pole, kam vložte dílek z krbu. Skládačka odkryje skrýš a najdete druhou část klíče. Části klíče v inventáři spojte a vložte do krbu v první místnosti. Jděte do místnosti za mřížemi a podívejte se do knihy. Najdete tam jméno Marka Ackermana! Také je tam jméno vašeho šéfa Todda Browinga, proto tenkrát propustil Kolara tak brzy.


6. Kapitola : Vřískot


Sledujte, jak Gus dává Skalnicovi nakládačku. Sejděte schody a odejděte z policejní stanice. Venku potkáte Staška, který vám oznámí, že se stala další vražda. Místem činu je stará prádelna, ale nedostanete se tam, protože most už je léta rozbitý. Jděte k břehu řeky, sejděte schody a běžte až k loďce. Nasedněte na loďku, Gus přepluje na druhý břeh a loďka se pak zničí o mlýnské kolo a taky jej zastaví. Zkuste otevřít dveře, ale jsou zamčené. Vylezte tedy po kole a podívejte se do nádrže. Jděte o kousek dál a jděte na druhou stranu nádrže. Podívejte se na tělo mrtvé ženy, jedná se o Apolenu, která nedávno zmizela. U jejího těla najdete další prsten. V tu chvíli po vás začne střílet Skalnic a díky jeho špatné mušce ustřelí zámek u dveří a Gus se může schovat. Uvnitř malé věže slezte po žebříku dolů a prohlédněte si pumpu vlevo. Abyste se dostali do kanálů, je nutné nádrž vypustit. Podívejte se na plánek na stěně. Nádržka má celkem pět stupňů, ale musíte ji naplnit na čtvrtý stupeň, aby naběhlo čerpadlo. Kýbl má objem tří stupňů. Otočte tedy červeným kohoutkem nahoře, nádržka se napustí naplno, tedy do pěti stupňů. Položte pod nádržku kýbl a vypusťte do něj část vody. Kbelík vylijte (místo pod kbelíkem) a zbytek nádržky do něj vypusťte, máte tedy v kýblu dva stupně. Znovu naplňte nádržku a část jí opět vypusťte. Teď už ovšem máte v kýblu dva stupně, jeden se připustí do tří a v nádržce zůstanou čtyři. Nyní stiskněte knoflík na nádržce, čímž zapnete čerpadlo a nádrž se vypustí. Vylezte z věže, obejděte nádrž a slezte do kanálů.


Vejděte do chodby a uvidíte celé rozvětví chodeb kanálů z horního pohledu jako bludiště. Vlevo dole máte šípky, kterými se můžete pohybovat. Jděte tedy nahoru, doleva, nahoru, doprava, krátce nahoru, doprava, nahoru, doprava přes jednu cestu, dolů, doprava, dolů, doleva, nahoru a doleva až k dalšímu tělu oběti. Tělo ohledejte a najdete další, již šestý kovový prsten. Teď se musíte vrátit, takže jděte doprava, dolů, doprava, nahoru, doleva, nahoru, doleva přes jednu cestu, dolů, doleva, krátce dolů, doleva, dolů, doprava a dolů až na začátek kanálů. Opět vstupte do chodeb kanálu a jděte doprava přes jednu cestu, nahoru, doleva, nahoru, doprava a nahoru. Dostanete se ke dveřím, které odemknete jen s pomocí prstenů. Prsteny musejí být správně natočeny a umístěny. Zleva doprava máte celkem šest prstenů. Políčka na umístění prstenů označme postupně od 1 do 6.


Třetí prsten 5x otočte doleva a umístěte jej na první pozici.

První prsten 1x otočte doleva a umístěte jej na druhou pozici.

Čtvrtý prsten 5x otočte doprava a umístěte jej na třetí pozici.

Druhý prsten 3x otočte doprava a umístěte jej na čtvrtou pozici.

Šestý prsten 1x otočte doprava a umístěte jej na pátou pozici.

Pátý prsten 3x otočte doprava a umístěte jej na šestou pozici.



Pokud jste prsteny správně vložily, zmizí horní tabulka, kde byly prsteny umístěny. Uložte si hru, protože následující hádanka se nedá resetovat. Nyní musíte s řadami prstenů pohybovat tak, abyste získali klíč k otevření dveří. Všechny body k posunování si označme čísly od 1 do 12, podle směru hodinových ručiček. Takže tři body nahoře jsou 1 2 3, tři body vpravo jsou 4 5 6, tři body dole jsou 7 8 9, tři body vlevo jsou 10 11 12. Upozorňuji, že čísla jsou určena podle směru hodinových ručiček a někdy může pohnout i dvakrát. Pohybujte takto:


3, 5, 2x 7, 6, 3, 11, 2x 10, 9, 6, 1, 7, 11, 8, 10, 9, 2, 1, 2x 5, 2x 6, 8, 11, 2, 3, 10, 9, 11, 1, 5, 1, 2, 3 a klíč zleva zasuňte.


Sledujte naprosto šokující animaci!


7. Kapitola : Jen smrt nás rozdělí


Ocitáte se v Richardově galerii a Richard vám popisuje díla Marka Ackermana. Přečtěte si deník a popovídejte si s Miou. Mia vás vysvětlí princip soch v červené lucerně. Jděte 3x doleva a oslovte Richarda. Pak se vraťte k obrazům a mezi dvěma obrazy projděte k fontáně. Za fontánou si prohlédněte knihu a potom se podívejte na obrázky v dokumentech. Jeďte do garáží kanceláře, běžte doprava a ze sloupu seberte hasící přístroj. Přivolejte si výtah, automaticky vás doveze do kanceláře a po rozhovoru s Claire jděte na konec chodby. Podívejte se na automat na kávu a vezměte ubrousky. Ubrousky vložte do automatu na kafe a zmáčkněte knoflík. V kanceláře řekněte uklízeči, že je na chodbě rozlitá káva. Z vozíku seberte klíče a šroubovák. Klíčem odemkněte šéfovu kancelář a uvnitř z poličky vezměte paralyzér. Na stole se podívejte do Toddova počítače. Bohužel je vše chráněno heslem, takže musíte jít dolů do archivu. Vpravo na stěně si prohlédněte sejf, můžete jej odemknout pouze Toddovým otiskem. Ze stolu seberte hrnek a v kanceláři přistupte ke stolu, kde jste snímali otisky z láhve. Hrnek se opět položí na stůl. Otevřete plechovku s šedým práškem, vezměte štětec, který položte do šedého prášku a pak ho použijte na hrnek. Vezměte kousek pásky, hrnek správně natočte a vezměte otisk z hrnku. Jděte zpátky do Toddovy kanceláře, podívejte se na sejf a Toddův otisk přiložte ke skeneru. Sejf otevřete a vezměte bezpečnostní klíč od výtahu. Vstupte do výtahu a použijte klíč na panel. Sjeďte do patra B3.


Zkuste vstoupit do obou dveří, ale jsou zamčené. Vedle dveří vpravo se podívejte na panel. Použijte na panel šroubovák a na dráty pak paralyzér. Dveře jsou odemčeny. Vejděte do místnosti a podívejte se na zbraně. Vpravo u země si prohlédněte ventilaci a šroubovákem se zbavte šroubků po stranách. Sedněte si k počítači a vlevo vezměte manuál, který si přečtěte v dokumentech. Na ovládacím panelu stiskněte červené tlačítko [Release] a bude přivezen robot na zneškodňování bomb. Na panelu stiskněte šipku vlevo, robot vleze do ventilace a vyleze v místnosti vedle. Vlevo dole máte ovládání robota. Šipkou nahoru řeknete robotovi, aby šel vpřed, a ostatními šipkami jej otáčíte. Robota můžete také ovládat šipkami na klávesnici. V této místnosti vylezte po dveřích k panelu a natočte robota ve směru panelu, čímž odemknete dveře. Vraťte se na chodbu a jděte do druhých dveří. Jen co vstoupíte do místnosti, použijte hasící přístroj, abyste zviditelnili ochranné paprsky. Sedněte zpět za počítač, znovu přivolejte robota a dojděte ventilací do místnosti s paprsky. Nyní musíte projít na konec místnosti, aniž by se vás paprsky dotkli. Přede dveřmi ještě projděte po ploše, když budou zrovna oba paprsky mimo. Dále jděte vpravo na stěnu, vyhněte se dalšímu paprsku a jděte o kousek výše. Nyní si to musíte dobře načasovat, abyste se vyhnuli oběma paprskům a přelezte po stropě na bezpečné místo. Běžte na další obrazovku a jděte na bezpečné místo na stropě. Dole už můžete vidět panel, stále poblíž jezdí paprsek, ale jedno místo vynechává, takže až pojedu nahoru, stoupněte si na toto místo, a jak ho objede a pojedu dolů, tak rychle jděte k panelu dolů.



Běžte do druhé místnosti a vstupte do dveří naproti. Přistupte k počítači a zjistíte, že všechny záznamy o vyhledávaném případu byly vymazány srpnu roku 1932. Pouze Gusovi byla v červenci předána jedna část. Bohužel vás přistihne šéf Todd a po menší hádce jeďte do domu otce. Vyjděte po schodech nahoru a jděte do místnosti na konci chodby. Nad počítačem se podívejte na obraz, v inventáři si jej otočte a všimněte si, že zezadu něco je. Victorie si toho také musí všimnout, proto obrázek přibližte a klikněte na oko. Běžte do místnosti vedle kuchyně a kousek vpravo seberte ze spodní části krabice nožík. Vraťte se do místnosti s počítačem, podívejte se na obraz a použijte nůž. Sledujte, jak nakonec dopadl Gusův příběh a pak si přečtěte další část z jeho deníku.


Odejděte z místnosti a zavolá vám Claire, že volal Kolar, který slyšel křik v pokoji své sousedky. Jeďte k univerzitní koleji a jděte nahoru. Sledujte další napínavou animaci, po jejím skončení najde Victorie zbraň v Kabelce Mii. Jeďte do Richardovy galerie. Vstupte dovnitř a prohlédněte si všechny obrazy. Hledejte na nich něco, čeho byste se mohli chytit. U obrazu Apoleny (dívka s červeným pláštěm) se podrobně podívejte na všechny části, které půjdou prozkoumat. U obrazu, kde dívka stojí před mostem, se podívejte na most v pozadí. Po prohlédnutí všech obrazů jděte k hlavním dveřím galerie a použijte počítač. Zobrazí se vám okno na vyhledávání a vpravo je několik výrazů. Zvolte "most", "Chicago" a "Praha". Při výrazu "Praha" si musíte slova posunout kousek dolů. Jakmile máte zadány všechny výrazy, dejte vyhledávat. Najdete novinový článek, o mostu, který byl postaven v Chicagu na počest Karlovu mostu v Praze. Sedněte do auta a jeďte k nové lokaci, Tominin most. Sledujte závěrečnou animaci této úchvatné adventury. Závěrečné titulky nepřeskakujte kvůli úplně poslednímu záběru na Victorii.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.