1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Where´s M´ Hat Ma? - návod

Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.



1) O hře :


:: žánr :: adventura, freeware (= zdarma)

:: výrobce :: Richard Evans

:: oficiální stránky ::  www.alpha72.com

:: downloady ::  www.hernisvet.cz

:: rok vydání ::  2005

:: jazyk :: angličtina


:: příběh :: Příběh je strašně propracovaný a krásný, až pohádkový, dalo by se říci. Rozhodně je to můj tip, tato adventura stojí za zahrání.


Speciální poděkování našemu ScoKingovi. Bez jeho pomoci, bych se možná nehla. Sice pořád nechápu jak to provedl, ale to je jedno... :o) (stejně bych na to ale časem přišla sama... a rok a půl zákysu není zas tak moc... takže ať si o sobě moc nemyslí ;-) )


2) Návod :


Poušť


a) tajná jeskyně


Seber žlutou mísu a z parapetu tatíčkovo klobouk. Hm, tak to asi nebude tak lehké. Do misky nandej trošku zbylého jídla. Vyjdi před chajdu a zkus vzít oživlý klobouk ze "stromu." Několikrát zkus čapnout po laťce z plotu, měla by ti jít sebrat jedna zhruba tak  od prostřed.


Přemísti se k řece (vpravo za ohradou). Laťkou přemosti řeku v její užší části. Vydej se vpravo, dojdeš k nenápadné cestičce dolů, vydej se po ní a ze stromku utrhni třešně. Mrkni do skalní pukliny a vyhrábni větev. Pak se vrať, velký pták tě nenechá projít kolem. Vrať se do lokace před rozcestím. Je tu strom s dlouhou větví. Hoď trošku jídla z misky na konec větve. Několikrát zabuš větví do dutého dřeva u ptáka. Rámus ho vystraší. Vrať se k větvi, která se ulomila a seber ji.


Na zahrádce větví setřes klobouk. Zatím to ješte nepůjde. Jdi na konec obrazovky, jako bys už chtěl jít k řece a zavolej na kozu. Bude tě následovat. Zaveď ji k vodopádu. Ona hezky přeskáče řeku a přitom vyrazí kamen. Za ním se objevila jeskyně. Ještě než do ní vstoupíš, dojdi se podívat ke konci řeky, jestli tam Emili není. Bohužel voda ji nejspíš někam a strhla při tom i lávku.


b) chobotnicový puzzle


Do misky nalij vodu. Jde nabrat před vstupem do jeskyně v tom ohybu. V jeskyni koukni na růžovou věc. Je to jakási chobotnice, zapamatuj si barvy na její čelence. V následující místnosti mrkni na puzzle. Pak pokračuj dál. Podívej se na suchou zem, laťku a bílou věc. Vodou navlhči půdu, a kámen opatrně vytáhni. Pak strč do laťky a urychleně zdrhni.


V horní řadě nastav čtverec, trojúhleník nahoru, kolečko a trojúhelník dolu. (u mě to byla i výchozí pozice). V dolní řadě nastav barvy podle čelenky: zelená, červená, modrá, žlutá. Pak namatlej třešně na červené tečky, které nejsou dost výrazné.


Otevře se tajná skrýš. Vezmi si tarotové karty a vejce. Pohni páčkou. Vrať se o jednu místnost a vydej se po schodech nahoru až do oka chobotnice. Je tam jakási věc, která potřebuje otevřít klíčem.


Vyjdi z jeskyně, vejce hoď do písku. Projdi kolem místa, kde byl pták až na útes. Na vejce pošli z výšky kámen. Klíčkem odemkni skříňku v chobotničím oku. Vybojoval sis brýle. Laťkou si přemosti vodu a vrať se na zahrádku. Klackem shoď klobouk.



2) Kouzelnická lokace



a) přístup do věže



Ten kus hadru tě unese a omráčí. Naštěstí se ti podaří ukecat Smrtku, takže můžeš hrát dál.


Šťouchni do svého obrysu ve skále a štěrk seber. Vyraz do lesu třeba vpravo, trošku se jím proběhni. Vždycky vyjdeš u skály. Tohle puzzle vyřešíš, jednoduše. Zajdi do lesa na první křižovatku a doprostředka hoď trošku štěrku. Pak popojdi nahoru a znovu odhoď trošku štěrku. Měl bys to dělat tolikrát, než ti dojde. Pak se po cestičce trošku proběhni až se před tebou objeví věž. Přistup k ní blíž.


Po věži neleze (fakt neleze) šnek, sloupni ho a přidej do inventáře. Pak přejdi ke dveřím a zkus je otevřít, vypadá to, že je chrání nějaké kouzlo. Prostrč šnečka malou dirkou ve dveřích dovnitř. Teď chvilku ovládáš šneka. Na dveřích je zaklínadlo. Šnekem ho musíš celé projet = obtáhnout jeho obrys. Až vykřihne euréka, můžeš ho nechat vylézt dírou ven.


Teď už opět jako Ma zkus otevřít dveře. Šnek zakřičí kouzlenou formuli a vydej se prozkoumat vstupní síň. Až na nedobytnou truhlu tam nic není. Vylez nahoru do věže, na druhý pokus se ti určitě podaří pokecat s druidem. Omrkni jeho truhlu a přeptej se na ni. Ukáže ti i kouzlo. Chtěj ho po něm vidět tak dlouho, dokud se ho také nenaučíš. Pak seběhni dolů a své kouzlo použij na truhlu. Vykouzlenou kartu si vezmi.



b) šnek v křoví



Jdi po cestičce vlevo a z křoví seber kousek tarotové karty. Použij svého šnečka na křoví. Budeš muset najít kusy papíru. Nejprve prolez celou základní větev, na té bys měl najít 3 kusy. Pak jdi do místa, kde je vidět papír, ale je tam velká díra. Ohni lístek směrem k papíru a okousej ho. Spadne tak, že ti udělá most. Dojdi si pro další papírek. Pokračuj po druhé větvi až uvidíš další papír, pro který nemůžeš.


Vrať se na hlavní větev a vylez až úplně nahoru, kde je vidět kapka vody z trubky. Nastav lístky na větvi tak, aby po nich mohla kapka hezky sklouznout. Až budou ve správné poloze, proběhne animace. Ten horní špičku k trubce, druhý špičkou od trubky, čtvrtý po směru větve a ten poslední - úplně dole - špičkou k trubce. Jdi na namokřenou větev a dojeď si pro další papírek. Už bys jich měl mít 5.


Nacházíš se v další části keře, přetoč list, na kterém je kus papírku. Vyšplhej úplně nahoru a nech se dát Ma znovu do keře. Přes klouzačku se ti podaří získat další papírek.


Teď už zbývá jen jeden poslední papírek. Jdi znovu do keře a na hlavní větvi se dej doleva. Dojdeš do lokace, kde je šest lístečků. Musíš je prozkoumat ve správném pořadí, abys dostal papírek. U mě fungovala tato listová kombinace :


1) list úplně levo v horním rohu

2) list v úplně spodní řadě - ten vlevo dole.

3) pak ten vpravo na začátku

4) pak ten v prostředku

5) pak ten nahoře vpravo.

6) a jako poslední ten v levém dolním rohu.


Tím dostaneš všechny lístečky. Nech se sebrat Ma. Na Ma teď čeká úkol všechny listy složit dohromady. Není to zas tak nic těžkého. Dostaneš tím další tarotovou kartu.


Vrať se do věže, přibyl tu tvůj neposedný klobouk. Mrkni na něj. Pak to zaběhni říci kouzelníkovi. Přibude ti kouzlo. Očaruj jím klobouk a přetáhni ho k oknu, dokud Ma nevykřikne, že má čtyři oči. Znovu zaběhni pokecat s čarodějem. Promluv s ním 2 x. Jdi dolů a vstup do barevného tunelu.


3) Uvnitř červa x pryč z vězení


a) akce s červem + agent 007


Až tě sežere červ jdi párkrát dopředu a prohlížej si nástěnné tabule. Počkej až přijede červo-taxík a naskoč do něj. Vyhodí tě před městem, tak si ho pořádně prohlédni. Několikrát se podívej do nejbližšího svítícího okna.


Někdo tě omráčí a unese. V pokoji, kde se vzbudíš seber malý modrý hrnek a tarot. Prohlédni si ho v inventáři. Zkus projít dveřmi, které jsou obehnané silovým polem. Jdi do pravého rohu, kde je cosi jako záchod (není vidět). Naplň si hrneček vodou z umyvadla (není vidět). Vodu nalij do postele a pak ji odtáhni stranou. Seber hrstku klíčků.


Podívej do rohu, vybafne na tebe nějaký červ. Ještě jednou prozkoumej roh. Prázdný hrneček postav na podlahu do horkého místa. Klepni do trubek. Naplněný horkou vodou ho vem zpátky. Přejdi přede dveře. Do hrnku hoď klíčky a tyto výpravy použij na dveře.


V první obytné buňce ukradni ze stolečku 4 karty a růžový klíč.


Z dalších tří pokojíků vstup do prvního. Ze žluté věci vytáhni mapu. Seber trošku slámy a vstup do vedlejšího pokoje. Proběhla tam taková malá patvůrka. Budeš ji muset chytit. Stačí, když ve všech pokojích i skladišti vycpeš ventilační díry slámou (až dojde znovu si ji doplň). Když zacpeš všechny díry, vrať se do skladiště. Ta potvůrka vlezla do díry ve zdi. Zbytek svého omamného čajíku vylij na bednu pod dírou ve zdi. Odejdi a vrať se. Z bedny seber hořící přístoj a promluv na malého červíka.


Pokračuj před velké dveře. Musíš přístrojem rozpálit do běla všechny panty, tak aby dveře vypadly. Po chvilce by se to mělo povést všem. Doběhni omrnout růžový tank. Modrým panelem otevři vrata a klíčem nastartuj tank. Teď máš před sebou akční mezihru. Musíš odstřelit všechny útočníky. Přiznávám, já zbaběle využila možnosti přeskočit mezihru :o). Tohle do adventur nepataří. V tanku najdeš i další kartu. Vstup do chodby a vyslechni si tajné informace od žlutého agenta 007.


Až ho hlídka uškvaří, vezmi si jeho ruku. A v inventáři ji prohledej. Objevíš skutečnou lidskou ruku a papírek s čísly. Chodbou dojdi ke skříňkám. Vyslechni růžovou potvoru, až vypadne, čapni věc, na který ta potvora seděla. Ten růžovej hnusák rozmáčkl Pana Šnečka :o((


Podívej se, z které skříňky šnek utekl. Byla to 29ka. O jednu místnost zpátky si zvonkem přivolej obsluhu a řekni mu, ať odemkne 29ku. Vyber její obsah = tvůj ukradený inventář.


Tankem zajeď přes bitevní pole zpátky a vejdi do skladiště. Červovi dej ožužlat ruku 007 a pak ho z bedny vyndej. Zamiř k poslední místnosti a pohni s jednou knihou v knihovně. Z obrazu se vyklube tajná místnost. Pusť do ní červíka a najdi s ním všechny části karty. Opět jich musí být 8. Naštěstí i tuto arkádovou mezihru můžeš přeskočit. Poskládej si další tarotovou kartu.


b) dveře od trezoru


Když pohneš další knihou v prostředním pokoji. Najdeš tunýlek, který vede k trezoru.  Jeho dveře se otevřou, když naťukáš správnou kombinaci. Kombinace čísel se mění, co hra, to jiné číslo. Takže můj příklad ber jako !!! vzorový !!! a přizpůsob si ho.


Můj kód od agenta byl 4217-4562-2xxx.


Na trezoru jsou čtyři čísla. Číslice se na obrazovce prohazují zeleným tlačítkem. Takže pojďme kódovat. Nejdřív čtyřčíslí 4217. Na první zelený tlačítko mačkejte tak dlouho, dokud na první obrazovce nebudou rozsvíceny čtyři zelené čárky. Pak je tu číslo 2. Mačkejte tak dlouho, dokud nebudou na druhé obrazovce svítit dvě zelené čárky. To samé s jedničkou a obdobně se sedmičkou. Pak stiskni červené tlačítko pro potvrzení své volby čísel. To samé udělej s druhým čtyřčíslím. A to poslední čtyřčíslí je trošku náročnější. Chybí mu totiž tři čísla, která se spálila. Proto spoléhej na svou tarotovou kartu štěstí a zbývajcí tři čísla vylosuj náhodným tahem čísel pomocí největšího modrého tlačítka. (tím se možná změní první číslo, tak si na to dej pozor).


4) Země


Šoupne tě to někam do ciza. Musíš vyhrát zpět svůj život. Stoupni si na nějakou barvu a roztoč kolo štěstěny. Až vyhraješ dostaneš se na planetu Zemi, jen do trochu jiného tisíciletí, než bylo žádáno.


Pokecej se slečnou a utrhni jeden list, který je zamaskovaný v trávě u paty kamenného oblouku. Na hradním nádvoří utrhni list a vstup do sálu, tady promluv s králem a dominantní královnou. Někam se jim zatoulala dcerka se synem. Máš je najít.


Na mostu k hradu se postav na nějaké chytré místo (nejlépe doprostřed) a až bude padat nějaký list ze stromu a poletí vzduchem. Chytni ho. Super, třetí list je tvůj.


Promluv s cirkusákem a podívej se na jeho hůl. Když ho hezky poprosíš, dá ti ji. Jdi do lesíka. Promluv s párem noh. Ukáže se jako nahá princezna. Takže se jdou shánět nějaké hadříky nebo listíky? Nejdřív ale z kamene uprostřed řeky osvoboď pomocí holy šnečka. Jde to těžko, ale jde to (musíš se trefit přesně). Nasměruj své kroky ke kostelu. Pokecej s otcem. Pak zajdi třikrát za strom. Až třikrát přistihneš otce, jak pije. Pak se ho na to přeptej, jako držhubné od něj dostaneš láhev a kartu. Láhev dojdi vrátit hospodskému. Dobře si s ním promluv ! Pak jdi do královského dvoru a podloubím až ke strážnému. Dej mu za pár zrnek kukuřice kartičku kněze.


Zaběhni do lesíku a do hrnečku a mistky nalij vodu. Tu pak vylij na plakát u cirkusu. Trošku se odmočí, takže ho můžeš strhnout a vzít si ho. Oběšence napatlej lepidlem z plakátu a nasypej na něj kukuřičná zrnka. Teď si můžeš vzít jeho tarotovou kartu.


Přemísti se k bezdomovci. Zkus vzít jeho list, zvonek a kartu. Pak se ho přepte, proč to nejde. Zvoneček už by sis měl vzít bez problémů (vrány se přestěhovaly na oběšence). Připevni ho na hůl od šáši a vrať mu ji. Nechá ti své zrcátko, to dej jeskyňohausovi. A jeho tarotová karta je tvá!  Zamiř před hospůdku. A pokecej s knězem. Dá ti další kartu. Prozkoumej ji v inventáři, ukáží se jako dvě karty slepené k sobě. Pak polož šnečka na kameny u jeskyně a nech ho ožužlat list. Až padne k zemi, zmocni se ho. Máš všechny čtyři listy, které můžeš dát princezně. Přeptej se královny, jestli už jim dcerka dorazila domů. Pustí tě do princova pokoje. Seber kartu ze stolu. Pak vyběhni nahoru po schodech a zasoupeř si s kloboukem.


Jdi ke kamennému sloupu, kam odletěl klobouk. Promluv s mladou slečnou. Potřebuješ sehnat ještě tři poslední karty. Jdi ke královně a přeptej se jí na syna. Dostaneš kartu. Teď už zbývá jen někde vyšulit poslední dvě. Jdi to říci namalované slečně. Jednu kartu ti dá a pošle tě někam jinam.


5) Vesmír


Dostaneš se do vesmírné lodě. Seber poslední kartu. Teď na tebe čeká poslední bojová akce. Musíš se chopit joysticku a stisknout zelené talčítko a zabít no nejvíc klobouků, co to jen půjde. Až si na své skóre připíšeš 1 000 bodů bude vítězství tvé. Mezihru můžeš samozřejmně přeskočit. A je tu zasloužený konec.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.