1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
Vyhledat hru:
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
5 kouzelných amuletů
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
5 kouzelných amuletů - návod

Pozn. redakcie: Na konci tohto návodu nájdete doplnenie hádaniek z konca hry, ktoré zaslal jojo.batrna@zoznam.sk.


Návod na tuto hru byl napsán ve spolupráci se Zbyňkem Chomátem z Abecedyher,  bez jeho pomoci bych hru nikdy nedohrál a připomínkami/upřesněními k návodu přispěla i samotná autorka hry Olga Fábry z OFF Studio, tak tomu říkám spolupráce.


5 KA (kouzelných amuletů) je jednou z nejzapeklitějších adventur a i ten nejotrlejší adventurista si nad tím musí lámat hlavu. Hádanky jsou vesměs logické, takže to není typu, použijte záchodovou mísu na žebráka a dostanete jadernou střelu. Hru si můžete stáhnout ze stránek výrobců http://offstudio.fabry.cz, ale to díky velikosti 142 MB může odradit modemáře, při troše výdrže se vám to povede a získáte skvělou pecku zadarmo do počítače.


O co jde ?


5 Kouzelných amuletů je freeware adventura, která v pohodě překonává komerční tituly a hrdě se může postavit mezi velikány jako jsou King Quest nebo série Legend of Kyrandia. Hra vypravuje o dívce Lindě, která je vychována hodnou čarodějkou Twelge v lesích. Jednoho dne ji Twelga předá mocný amulet a někam zmizí, jediné, co řekla před zmizením, bylo, aby našla Tomuse ehm... tedy Tveraina, který ji pomůže a tak začíná jedna z nejkrásnějších adventur, které spatřilo světa.


1. kapitola


V lese


V obydlí seberte chléb a klíč. Klíčem si otevřete truhlu a seberte z ní měšec a čistý papír. Před domem najdete keř s růží, pokuste se jednu utrhnout a zjistíte, že je tam nůž, oba předměty seberte. Opusťte přístřešek a běžte směrem doprava až k datlovi, z jedné  hromady jetelu seberte čtyřlístek. Pokračujte jedinou cestou a dostanete se k medvědovi, odtud pak nahoru, kde si můžete sebrat zralé jahody.


Běžte k medvědovi a použijte na něj zelený amulet (popřípadě na sýkorku nebo na kukačku), čímž dostanete schopnost rozumět řeči zvířat, pokecejte s medvědem a dozvíte se, že má hlad. Dejte mu chleba s medem, který jste získali z obydlí. Po sežrání si znovu pokecejte s medvědem a zeptejte se ho na cestu k bylinkářce Ambře, cesta dál vede přes křoví, takže vám ho medvěd prorazí. Pokračujte v cestě, překonejte čápy u vodopádem, pak se na další obrazovce s hlemýžděm se dejte dolů, kde najdete borůvky a v kapradinách špinavou sklenici, tu odneste k místu s vodopádem a umyjte ji. Rovnou do ní hoďte borůvky a jahody, takže získáme sklenici se směsí lesních plodů. Stále na jih a dorazíte ke stromu se smůlou, tu seberte. Po cestě se dostanete k chaloupce, z pavučin seberte mrtvou mouchu a vstupte do obydlí. Předejte dopis Ambře a pak dostanete 3 úkoly, které musíte splnit.


Úkoly od Ambry


Běžte zpět na místo, kde jste sebrali zralé jahody a byla tam sýkorka, promluvte si s ní a zjistíte, že ji kukačka sebrala hnízdo. Promluvte si s kukačkou, ale rozhovor nikam nevede, takže se dejte doprava, kde uvidíte včelku (předtím tady nebyla), promluvte si s ní a pomůže vám vyhnat kukačku. Zpět k sýkorce, promluvte si a zjistíte, že by vám pomohla lesní víla. Předtím se však vraťte do svého obydlí a seberte z polic hrnek a přečtěte si knihu a zjistíte o hřibu satanovi. Dále v domě si přečtěte modrou knížku na polici a zjistíte něco o lesních vílách (jsou tam dvě knihy, jedna je o jezerních a druhá o lesních vílách) a o tom, že k jejich zavolání je nutné mít symbol štěstí. S touto informací se dejte k jezírku (teďka se vám zpřístupní a je to cesta doleva u místa se sýkorkou) a hoďte tam čtyřlístek.


Promluvte si s vílou a řekněte jí, ať udělá déšť, objeví se duha, připravte si hrnek (získaný ze svého obydlí) a naberte si vodu z jezírka s duhou, tak tímto bychom měli 1. úkol, pak ji požádejte o hůlku. S hůlkou běžte o jednu obrazovku za čápy k noře, kde použijte hůlku, vlezte do nory a pokecejte s trpaslíkem. Dozvíte se, že by chtěl omeletu s marmeládou, no tak si zajděte za sýkorkou a zjistíte, že jí zbyla kukaččí vajíčka. Vraťte se k trpaslíkovi a dejte mu sklenici s jahodami a borůvkami a ještě vajíčka. Bohužel pořád odmítá vydat houbu, tak mu dejte peníze a řekne vám, kde se nachází hřib Satan (hromada listí), seberte houbu a 2. úkol- hotovo, pak si vemte plátěný pytel.


Spojte mouchu se smůlou od stromu a ještě plátěný pytel, získanou past pak odneste do jezírka, kde ji položte na díru. Žába na to skočí. Běžte směrem k obydlí Ambry, po cestě se setkáte se strakou s prstenem, použijte nůž na suk, pak tam vložte zelený amulet, ale bez efektu, tak běžte k vodopádu s čápem a opláchněte si ji, ale bohužel spadne do vody, takže použijte žábu na bílého čápa, ale proboudí se v něm soucit a pustí žábu do vody a ona vám za odměnu podá amulet a získáte tak třpytivý amulet. Vraťte se ke strace a vložte amulet do suku. Straka si přiletí pro zářící objekt, ale majzne se hlavou o strom, seberte z jejího zobáku zlatý prsten, takže 3. úkol- hotovo.


Zpět k Ambře a měli byste mít hřib satan, hrnek vody nabraný z jezírka s vílou a zlatý prsten od straky. Když vejdete dovnitř, tak bohužel i Ambra zmizí, tak seberte alespoň koště. Hoďte do kotlíku hrnek vody, prsten a hřib. Shlédnete animaci se Zarkyranem a jeho poskokem. Vraťte se do svého obydlí a pokecejte s knihou, ukáže vám kouzlo, které vám umožní létat na koštěti. Takže další směr bude Gadmor, předtím ještě hrdinka vrátí hůlku.


2. kapitola


Gadmor


Vesele si letíte, ale objeví se straka, která vás shodí dolů. Po pádu si seberte u cestičky drát a u stromu sesbírejte listy šťovíků, pak se dejte doprava, tam najdete Tveiranův dům, ale není doma, takže si aspoň posbírejte jablka. Ještě o jednu obrazovku doprava a tam najdete zahradu, kde seberte žížalu a konev. Vraťte se zpět do místa, kde jste začali a běžte směrem do města, před branou seberte větev. Ve městě si zajděte do obchodu, kde si promluvte s prodavačem, pak se vám zpřístupní hospoda, kde si uvnitř pokecejte s každým, u kováře je nutné pivko, promluvte si s kovářem. Pak opusťte hospodu a když se vrátíte, tak najdete prázdnou sklenici, kterou seberte.


Vyjděte z města ven, dejte se tentokrát doleva ke komediantům, pokec s jejich obyvatelstvem a pak si promluvte osobně se cirkusákem, kterým vám řekne, kde je Tveiran, ale předtím mu musíte pomoc s jeho medvědem. Promluvte si s medvědem a hned je vám jasné, co mu je, zpět do města a tentokrát se dejte do obchodu, kde si kupte med. Ve městě se dejte doleva a dostanete se ke kovárně s fontánkou, naberte do sklenice vodu. Vstupte do kovárny a seberte tmel u kovadliny, použijte tmel na rozbitou konev. Opusťte místnost a dejte se doleva k hospodyni se slepicemi, promluvte si s ní a u růžových keřů to prohledejte a získáte tak slepičí vejce.


Rozbitou konev naplňte u kašny, pak si zajděte do Tverainovy zahrady a použijte ji na uschlou zeleninu, promluvte si s ní a zjistíte umístění klíče od jeho příbytku. Mezitím si vás všimne Honzík a spolu si pokecáte a požádáte ho o pomoc, ale bohužel klíče jsou schované na stromě a poblíž je vosí hnízdo, takže je nutné ty potvory vyhnat, nejdříve si s vosami promluvte, ale rozhovor nikam nevede (rozhovor s vosami je nutný). Znovu si promluvte s Honzíkem a dozvíte se o víle Aryi. Běžte směrem ke komediantům a pak doleva ke troskám, tam se objeví víla, promluvte si s ní a dozvíte se, že je zamilovaná do kováře Forna, zajděte za Fornem a pokecejte s ním, bohužel ho nepřesvědčíte. Vraťte se směrem k víle a přesuňte se o jednu obrazovku doleva, kde sedí blázen na skále, promluvte si s ním a dostanete od něho radu. Zpět k víle a zeptejte se jí, jestli umí vařit, bohužel ne. Zajděte do obchodu ve městě a kupte si cukr a mouku.


Běžte k hospodyni a měli byste vidět modrý hadr (modrý hadr se objeví později) na sušáku, pokuste se ho sebrat, ale Bětuška vás vyžene. Běžte na rozcestí mezi komedianty a mořskou vílou, tam najdete krtiny (objeví se potom, co se pokusíte sebrat hadr a promluvíte s Ňoumou o ženě pro kováře a po pokecu s vosami, bez těchto úkonu se neobjeví krtina), pokecejte s krtinou a vyleze krtek, pokec, ale krtek se bojí hospodyně. Použijte mrtvou žížalu a hned je ochoten dělat bordel u zahrádky. Vraťte se do zahrady Běty a seberte v klidu hadr. Hadr spojte s větvemi (jste je našli u stromu před bránou do města) a vznikla past, použijte na vosí hnízdo, Honzík už bezpečně vyleze na strom a podá vám klíč od Tverainova příbytku. Uvnitř Tverainova příbytku seberte ze stolu papír, který obsahuje doporučení na studium, pod listem se nachází deník, kde se Linda dozví něco o čaroději.


Vyjděte ven a zjistíte, že Honzík už utekl, běžte za jeho otcem Fornem do hospody a dejte si s ním pokec, pak mu dejte doporučení ke studiu, ale bohužel ho odmítne, neboť potřebuje ženu. Zajděte do Tverainova příbytku a použijte otop, pak kamínky, čímž rozděláte oheň. Položte na pult cukr a mouku, jablka, sklenici vody a vajíčka. Linda uvaří jablečný závin. Hotový produkt odneste víle, zbytek pak k Fornovi, který si ji velmi oblíbí a požaduje okamžitě schůzku s dotyčnou, ale bohužel je to tak trochu nemehlo. Zajděte za bláznem pro radu a dozvíte se, že je nutné sehnet kytku a nějaký dárek. Zpět za Fornem, pokecejte spolu, dejte mu růži , no ještě sehnat nějaký ten dárek.


Použijte nůž na zbylé jablko a dostanete hromadu červů. Běžte před kovárnou a najdete tam holčičku, která krmí holuby, požádejte ji o chleba, odmítne. Zajděte do obchodu a kupte si lízátko, zajděte za holčičkou a dejte ji sladkost za chléb. Namažte na chléb med a běžte to dát medvědovi. Promluvte si s ním, pak ho Linda pustí a dostane obojek a provázek. Obojek zaneste Fornovi, pak běžte za vílou a oznamte ji zprávu. Běžte směrem do města a už se začíná stmívat, u hospodského si nechte uložit amulet, pokud byste nedali amulet do sejfu, tak hra pro vás končí.


2. den ráno


Ráno se probouzíte a pokud jste uložili amulet do sejfu, tak je vše OK. Dejte si pokec s místním osazenstvem, pak běžte k víle a spolu s ní se sejděte u jejího otce na dně moře. Na dně moře si vemte hnědou truhlu a pak se objevíte zpět na pláži. Vraťte se do města a uvidíte lynčování, spolu s bláznem Ňoumou utečte ven, kde si pokecejte. Nyní otevřeme truhlu, použijte k tomu drát (pokud jste spojili drát, červa a provázek, nezoufejte, hrdinka je sama rozváže), uvnitř truhly je hromada roztrhaných papírku, které poskládejte. Není to těžké, prostě obyčejný puzzle, jinak pokud správně poskládáte, tak se s dílky skládanky nedá pohnout, pokud s nimi můžete hnout, tak je to špatně poskládané. Po poskládání získáte další čistý papír, který spojte s tím, co máte z obydlí a dostanete mapu Nyronu. Mapu dejte Ňoumovi a označí vám místo, kde se nachází Chilón, pak aktivujte mapu a klikněte na červený puntík Chilón.


   pozn. Stačí vložit poslední díl a hotovo.


Získaná mapa po spojení obou čistých papírků.


Objevíte se na poušti, kde se setkáte s Tomusem... ehm :-) tedy s Tverainem a Chilónem. Od Tveraina dostanete modrý amulet a budete teleportování do ledové země.


3. kapitola


Objevíte se na ledové pláni. Běžte doleva, kde si dejte pokec s ledním medvědem, zkuste ho podplatit medem, ale nepůjde to. Použijte modrý amulet na zamrzlé jezero, čímž se udělá díra v ledu, ze stromu seberte větev. Nyní spojte červy (pokud jste rozřezali jablko) s drátem a provázkem, celé toto ještě dovršíme klackem, čímž dostanete rybářský prut s návnadou, který použijte na otvor v ledu a získáme rybu, hoďte ji po medvědovi, sežere  jiale nepustí vás dál, takže zase připojte na hák červa a pokuste se znovu chytit rybu, ale pozor, prut s rybou nechte tentokrát ležet na zemi. Běžte za medvědem a řekněte mu, ať si proto dojde sám. Ještě se podívejte na oblohu, kde uvidíte souhvězdí.





Mini poznámka- musel jsem screenovat předtím, než jsem vložil poslední hvězdu, pak není možné pořídit celkový záběr řešení. Modré šipky značí, že pro dokončení je nutné vložit poslední hvězdu na příslušné místo.


Vlezte dovnitř a podívejte se na ledovou bránu, je tam 8 hvězdiček, poskládejte je ve tvaru brány, pokud je správně poskládáte, tak se objeví drak, který vám shodí ledový krápník, ten seberte.


v 1. fázi, je nutné poskládat souhvězdí brány


Použijte nůž a dostanete další hvězdu, kterou dejte na bránu. Tentokrát poskládejte dle souhvězdí lovce. Zhmotněný lovec zabije draka a my můžete vstoupit dovnitř, kde si Linda pokecá se svojí matkou a dostane od ní vybavení a samozřejmě žlutý amulet.


2. fáze, je nutné poskládat ve tvaru souhvězdí lovce


4. kapitola


Objevíte se v lávovém území. Použijte zelený amulet na strom a pak si promluvte se stromem. Znovu použijte zelený amulet a vyléčíte tak část krajiny. Nyní použijte modrý amulet na lávu a můžete přejít na druhou stranu.


Běžte k bráně a promluvte se strážným, ale nikam to nevede, pak běžte doprava, kde seberte pampelišku a u kanálu kus klobásy. Klobásu dejte kryse a řekne vám jméno kuchaře Kulimana.


Zpět k bráně a řekněte strážnému, že znáte kuchaře Kulimana. Stráž vás pustí dovnitř, kde si pokecáte se služebnou Eliškou, pak se dejte doprava k brnění, prohledejte a získáte flašku slivovice. Vstupte do prvních dveří, tam si pokecejte se všemi a setkáte se dokonce i s Jakubem. Vyjděte ven a běžte do vedlejších místností, kde seberte citron a hrnek, pokud se chcete trochu ožrat, tak u pytle s moukou je láhev vína, nechte ji vypít, pak běžte do kuchyně, kde si promluvte se zvrhlým kuchařem a řekne vám, jak se toho zbavit. Takže hrnkem si naberte kafe a hoďte tam citrón, celou směs vypijte. V kuchyni nalijte na prase slivovici, pak do salátu med, ale musíte počkat, až se Kuliman podívá nahoru. Dále je nutné  znechutit polévku, které chybí sůl, takže v kuchyni u konvice seberte plechovku cukru, pak běžte do spíže (místnost vedle kuchyně) a vyměňte nádobu se solí za cukr. Ve spíži ještě použijte modrý amulet na víno, čímž jeho obsah znehodnotíte. Zpět do kuchyně, poslední věc je smetanová polévka vedle mísy se salátem, opět počkejte, až se Kuliman podívá nahoru a hoďte do hrnce červy.


Takže shrnutí našich sabotážních činností:


1. prase bylo zneškodněno slivovici

2. výměnou nádoby cukr/sůl jsme znechutili zeleninovou polévku

3. když se Kuliman nedíval, hodili jsme do salátu med

4. když se Kuliman nedíval, hodili jsme do hrnce se smetanou červy

5. použitím modrého amuletu ve spíží jsme znehodnotili víno


Teďka opusťte kuchyni, pak se vraťte zpět, kde uvidíte dílo zkázy, zvrhlý kuchař je vykázán. Promluvte si s Kulimanem a stáváte se dočasně kuchařem. Běžte ke schodišti, pokecejte s Eliškou, ale nebudete vpuštěni nahoru, běžte do kuchyně, kde si promluvte s Jakubem o Elišce, pak běžte do spíže a když vylezete, tak uvidíte hrdličky, jak si tam spolu povídají.


2. den ráno


Běžte po schodech nahoru a pak shlédněte animaci. Druhý den ráno odneste nádobí Kulimanovi a dostanete klíč od pokoje pro služebnictvo. Běžte do dveří vedle spižírny a odemkněte je Kulimanovým klíčem. Uvnitř seberte pověšený klíč na zdi a dýmku s odvarem zeleného máku. Vyjděte ven a pak do posledních dveří, dole je věznice, kde si pokecejte se strážným. Pak běžte nahoru po schodišti a dejte se doleva, kde si promluvte s Eliškou, ještě doleva a seberte z květináče modrou kytku. Vraťte se do vězení a uvidíte, že opilý strážný zatím prožívá kocovinu a jeho kámoš odešel. Běžte do místnosti vedle spižírny a uvnitř je druhý strážný, prohledejte to pod postelí a najdete láhev rumu, dále seberte uniformu. V kuchyni ještě seberte z poliček plechovku skořice. Ještě proběhněte po okolí a oživte obrazy za pomocí zeleného amuletu a každý z těchto obrazů vám řekne indicie (jediný obraz).


Běžte ven z hradu, ale ne úplně, stačí do místa se sochami, použijte modrý amulet na chrliče, čímž v okolí opět poteče voda. Naberte si do hrnku vodu a do láhve s rumem, do kterého nasypte skořici, dostanete tak falešnou láhev rumu. Zajděte do věznice a dejte ji strážnému, který ji pohlídá, my mezitím přes něho prolezeme dál do věznice. Když se strážný otočí od džbánu, tak použijte dýmku s odvarem zeleného máku. Strážný Záviš usne, pokračujte dále, ale budete zastaveni neznámým kouzlem, v tom se aktivuje pergamen od Tamary a uvidíte červené paprsky, přečtěte si pergamen a zjistíte, že potřebujete určité přísady na proměnu. Seberte od Záviše jeho vousy. Ještě nám chybí červený květ, takže běžte do spižírny a u krabice s ovocem je hnědá makovice, tu seberte. Běžte do místa kde je Eliška, pak ještě doleva, kde je květináč, na něm by měl být modrý květ, ten seberte a hoďte tam makovici, zalijte vodou z hrnku (voda se dá nabrat venku u chrliče), pak použijte žlutý amulet a získáte tak červený květ.


makovice pro získání červeného květu


Příprava lektvaru


K výrobě, jak nám říká svitek, je nutné mít:


Žlutý květ    - pampeliška

Modrý květ   - u květináče

Červený květ  - vypěstovaný mák z makovice

Vousy         - od strážného


Všechno toto hoďte do kotle a získaný produkt naberte do hrnku. Běžte do vězení a Linda již bezpečně projde silovým polem a uvnitř vězení si promluví se všemi a dostane deník. Dostává tak další úkol, najít tajnou chodbu vedoucí do vězení. Deník si hned přečtěte, pak běžte do místa, kde jste vypěstovali mák, na zemi najdete kůži z medvěda, tak mu zatáhněte za hlavu a je to.


Dostanete se do tajné komnaty, pokud jste oživili ty obrazy a promluvili si s nimi, tak od 4. obrazu jste dostali jakousi básničku. V každé hře je to jiné, tak aspoň jsem sepsal ty, které jsme dostali.


Řešení: obraz, který vám řekne danou větu, tak na něj položte příslušný symbol.


Věta - symbol, na kterém umístíme figuru, popřípadě si tam stoupne Linda


Převelice ráda namlátím ti záda. Mám i další vlohy, nahrazovat nohy - hůl


On není učený, vždyť spadl z nebe. Dej pozor, člověče, do dlani zebe. Jako prach sypký a přece tak tuhý, v každičkém krystalu třpytí se duhy. - sníh


Nekonečné, nepopsané, bílou pěnou krajkované. Hřbitov všech slzí, kolébka života, hluboká, modrozelená čistota. - moře


Pampelišky sklání hlavu, čekajíce na popravu. Daly se zas jednou do práce, gravitace i akcelerace. - kolo


Do dáli bystře hledím, lidem dávám kryt, neskloním se před kopím nájezdníka. Ve věži straší mi. Tak se to říká, jen já však nepřátele mohu zastavit. - hrad


Dej si na mě chlapče bacha, má tvářička čistá, zlatá, není jen tak pro nic za nic tvarovaná dokulata. Beze mě bys tady nebyl, to ti řekne každý druhý, nazapomeň ale nikdy na záření, na neduhy. - slunce


Proklouznu ti mezi prsty jako štika, odměřím ti čas, a přitom nezatikám, dovedu propadnout se, vrah jsem též, beze mě ale nepostavíš věž. - písek


Hádanky nejsou těžké, takže by to neměl být problém zjistit a hlavně, když už znáte 7 z 12 hádanek. Pokud jste správně poskládali figurky, tak se objevíte ve vězení, kde naplánujete útok na Zarkyra. Pak už jen shlédnete závěrečné outro a.....


Doplnenie návodu (zaslal jojo.batrna@zoznam.sk)


Povrch zemský pro mě není,

nebe to je pokušení.

Bydlení mám též ve výši,

Lítí stromu muj spěv slyší.

(Vták)


Už ani nevím kolik je mi vlastně let,

kolikrát zesmutněl sem, z jara zase vzkvet,

kolika tvorum nabídl svuj stín,

kolik vyprodukoval potravin.

(Strom)


Vypadám jak nafouknutý míč,

stačí po mě šáhnout a sem pryč.

Jako nikdo umím vodu pít,

nesnaž se mě do čepice ulovit.

(Ryba)


Bez lucerny přece svítím,

bledě voním nočním kvítím.

Vždy tentýž a přece jiný,

rozeženu temné stíny.

(Mesiac)


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2019 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.