1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast - návod

Návod dodal :  Tomáš "KILLER" Sudík  (killer-master@seznam.cz)


Na  úvod pár  slov. Tento  návod  jsem  rozdělil na  jakési pomyslné  kapitoly

(CHAPTER), jsou celkem  tři. Nejlepší věci už asi máte,  ale pár věcí stojí za

pozornost. Třeba Plate  Mail +3, StaffSpear, Sling +3,  pár kouzel, které nemá

cenu zde vyjmenovávat (žádný zázraky to stejně nejsou) a samozřejmě atributové

knihy, které vám přídají jeden bod  k vlastnosti podle názvu knihy. A poslední

upozornění  - návod  předpokládá, že  v datadisku  pokračujete po  dohrání BG,

a používáte FinalSave pozici. Tedy - že se v Ulgoth's Beard objevujete hned na

začátku. No a nyní se již směle pusťe do hraní datadisku k nejlepší RPG.


1) CHAPTER I


V příjemném rybářském  městečku se sice  děje spousta podivných  věcí, ale vás

nemusí ze začátku  nic moc zajímat. Nedočkavcům mezi  vámi doporučuji vypravit

se do místního obchodu, kde si můžete nakoupit pár artefaktů za vaše nasyslené

peníze  (zajímavý je  třeba Cloak  of Displacement,  ale takové  terno to zase

není).  Hned na  začátku vás  čeká první  sub-questík, který  je jenom tak pro

zahřátí.  Na  náměstíčku  stojí  váš   dobrý  známý  Shandalar,  kterému  jste

pozabíjeli  všechny dcery.  Abyste to  odčinili, musíte  se po  rozmluvě s ním

vypravit na ostrov "na severu" (ve skutečnosti je to na dohled od pobřeží, ale

autoři  neměnili  mapu,  takže  to  vypadá  trochu  komicky)  a  získat zpátky

Shandalarův plášť.  Není to nic moc  těžkého, v bludišti nejsou  žádné složité

puzzly,  jen  trochu  více  lidských  bojovníků,  než  jste  zvyklí z minulých

dungeonů.  Projděte  všechno,  zabijte  všechny  a  na konci najdete Dezkiela,

kterému  seberete  Shandalarův  plášť.  Vyjděte  ven,  teleportujte  se zpátky

a promluvte se Shandalarem. Ůkol je splněn. Mimochodem - můžete ho zkusit také

zabít  za  nehorázně  velkou  zkušenost,  ovšem  za  cenu  drastického snížení

reputace.


2) CHAPTER II


Mendas v domečku  v jihozápadní části Ulgoth's Beard je  taky tak trochu divný

patron  (samozřejmě kromě  toho, že  je to  čistokrevný Loup  Garou, ale to se

dozvíte až mnohem  později a možná bych to neměl  prozrazovat), ale má pro vás

zajímavý  úkol,  ze  kterého  si  odnesete  alespoň  pěkné  zážitky  a  trochu

zkušeností.  Když už  nic jiného.  První část  úkolu spočívá  v cestě do města

Baldur's  Gate  a  zcizení  námořních  map.  Kýžený  dům  najdete  snadno - je

v severovýchodní části města a v původní  hře byl nepřístupný. Teď v něm sídlí

obchodníci, z  nichž jeden má vytoužené  mapy. Ty můžete získat  třemi způsoby

- brutálním,  diplomatickým a  zlodějským. Ten  brutální spočívá  ve vyhlazení

veškerého osazenstva a  sebrání mapy. Diplomatický je nejdelší  a musíte kvůli

němu promluvit s Ulfem v přízemí a  s kapitánem Kieresem v prvním patře. Potom

dojděte  do  hospody  Blushing  Mermaid,  pomluvte  s  De'Trainonem a zaplaťte

Kieresův dluh.  Odměnou vám budou  mapy. A konečně  třetí, nejrychlejší způsob

spočívá  ve vyslání  neviditelného zloděje  (zlodějky) do  domu a  krádeži map

z Kieresovy kapsy. Pohoda. V každém případě  musíte dveře domu vypáčit, ale to

by neměl být  žádný problém. S mapami se  vraťte k Mendasovi a pak  se sejděte

v docích.


Po zvratkůplné cestě na Balduranův  ostrov a po ztroskotání vyhledejte vesnici

a v severním domě na náměstíčku promluvte  s velitelkou ostrova - Keishas Gan.

Přislibte vyhlazení vlkodlaků  (kdybyste tak věděli...) a vydejte  se na sever

ostrova. Tady najdete  vrak lodi, ve které hnízdí  nižší vlkodlaci. Vybijte je

všechny a  dávejte si cestou  dobrý pozor na  pasti - je  jich všude až  hanba

! V horním patře  je mimo jiné dvojka velmi silných  vlkodlaků (když o tom tak

přemýšlím,  Wolfwere by  se možná   dalo přeložit  lépe jako  Dlakovlk), jejíž

zabití  je  klíč  ke  splnění  questu  z  vesnice.  Až se do mírumilovné osady

vrátíte, zjistíte  na co jste  naletěli a budete  pro změnu bojovat  s dalšími

vlkodlaky ve vsi. Východ z vesnice je v domě na západě osady - dostanete se do

tunelů,  které musíte  projít. Můžete  celkem rychle,  protože stačí jít pořád

doprava. Dostanete se k lodi, kde vás čeká stará známá - zabijte ji a doplavte

zpátky. U Mendase si vyzvedněte "odměnu".


Na  ostrově  najdete  také  pár   nepříliš  senzačních  artefaktů  (meč  proti

vlkodlakům  je fajn,  ale Drittzovy  scimitary jsou  lepší) a  jestli jdete po

subquestech, můžete si splnit ještě tři. Ten první vám zadá žena na náměstí ve

vesnici  a  spočívá  v  přinesení  jejího  nemluvněte.  To  najdete  u Karouga

v nejvyšším patře lodi,  ale jen v případě, že se  promění ve vlkodlaka - když

ho zabijete dokud je člověk (a jde  to) z dítěte nic nebude. Druhý questík vám

zadá elf  v domě jižně  od lodi (tam,  kde se budete  potkávat s přestrojenými

vlkodlaky lákajícími vás do obskurních pastí).  Knihu pro něj najdete v truhle

v předposledním  patře  lodi.  A   konečně  poslední  subquestík,  nebo  spíše

subquestíky vám  dá děvčice trochu  severně od náměstí  ve vesnici. Budete  jí

muset  přinést  hromady  věcí,  z  nichž  většinu  ale  najdete v domečku výše

zmíněného elfa.  Odměnou vám bude  dobrý pocit a  přátelství - až  se pak celá

vesnice změní ve  vlkodlaky a půjde po vás, ukáže  vám vaše nová kamarádka dům

s tajnou chodbou. Idylka.


3) CHAPTER III


Největší a nejočekávanější sekcí  datadisku je pochopitelně legendami opředená

věž, o které  se zmiňují už hobiti v  Gullykinu. Než se tam vydáte,  musíte se

trochu připravit. V  Ulgoth's Beard jsou celkem tři lidé,  se kterými byste si

měli  promluvit.  Tou  první  je  Therella  v  jednom  z  domů  -  ta postrádá

nerozvážného  syna,  který  se  ve  věži  ztratil.  Druhou  postavou je Hurgan

Stormblade  v hospodě  u náměstí.  Promluvte s  ním o  věži a  dozvíte se něco

o tajemné  dýce,  která  je  esenciální   pro  další  děj.  Konečně  posledním

charakterem  je  průvodce  po  krásách  Durlagovy  věže  -  Ike,  u kterého si

zaplatíte prohlídku tohoto architektonického  skvostu. Až tohle vyřídíte, hurá

na jih do věže.


Až  přijdete do  vyprahlé pouště  obklopující věž  a popovídáte  si s několika

Battle Horrory, pověsí se  na vás Ike, který vás dovede až  do věže. Uvnitř si

prohlédněte  exponáty  a  počkejte,  až  Death  Knight ukončí návštěvní hodiny

jedním  dobře   mířeným  fireballem.  Po  téhle   sprše  zůstanete  posledními

návštěvníky a můžete  si v klidu prohlédnout všechno  to, co nestačili bandité

nakrást. Horní patra  věže můžete vesele prozkoumávat a  možná v nich objevíte

spoustu zajímavých věcí. Nutno ovšem poznamenat,  že to není vůbec klíčové pro

splnění úkolu,  ale můžete si  trochu nabušit zkušenosti  v případě, že  ještě

nemáte  dost. Ze  zajímavých věcí  najdete  v  horních patrech  třeba Book  of

Wisdom, ze které bude mít váš  klerik určitě radost (jestli máte Jaheiru, bude

mít URČITĚ radost, protože získá další bonusové kouzlo). Můžete si také trochu

zablbnout s bazilišky, kteří se sluní na střeše (Protection from petrification

na nejsilnějšího bojovníka  a jste v pohodě) a vyřádit  se na pastech, kterými

je  celá věž  prošpikována. Až  budete mít  dost, vraťte  se zpátky do přízemí

a sestupte do prvního patra podzemí. Nebude to určitě trvat dlouho a v severní

zdi odhalíte  skryté dveře -  hurá do  nich.  Promluvte si s  Bayardem a jděte

východem  na severovýchodě.  Dejte pozor  na pasti  a hnedle  budete v  dalším

patře.


První  podzemí je  také první  pořádný oříšek  - uprostřed  levelu jsou  čtyři

strážci, kteří pro vás mají čtyři velmi zapeklité úkoly. Tady také poprvé v BG

dojde  ve větší  míře na  používání  a  dokonce kombinování  předmětů, což  je

pozoruhodné zejména proto, že interface hry s něčím takovým naprosto nepočítá.

Ale nevadí, však to nějak zvládneme. Jedna  dobrá rada na úvod - projděte celé

patro, pobijte  všechny nepřátele a  prozkoumejte všechny šuplíčky  a přečtěte

všechny knížky. V šuplíčcích najdete důležité  věci a pár artefaktů a na konci

věže budete skládat  zkoušky z historie, ve kterých se  vám znalost dějin věže

hodí. Kromě  toho mějte neustále  zapnuté kouzlo/abilitu Detect  Traps, ušetří

vám  spoustu  zbytečných  smrtí.  Za  jídelnou  v  jihovýchodní části bludiště

najdete  (za horou  shapeshifterů) hlavici  paličky (Mallet  head). Uschovejte

v suchu  a teple  mimo dosah  dětí. Na  jiném místě  bludiště najdete  topůrko

(Mallet  Stick),  které  spojíte  s  hlavicí  na  kovadlině. Za tajnými dveřmi

najdete gong - udeřte do něj palicí a jeden questík je za vámi (Fear). Splnění

dalšího  úkolu (Pride)  je snadné  -  stačí  přečíst všechny  knížky v  kulaté

místnosti a  o splnění úkolu  se můžete přesvědčit  na jiném místě,  kde se na

oltáři  objeví svítící  pole. V  tu chvíli  s vámi  bude chtít mluvit Durlag's

Pride -  pozorně poslouchejte a pak  jen seberte drahokam pro  splnění dalšího

úkolu (Avarice). V hromadě pokladů v tomhle patře najdete také starobylý klíč.


Ten sloučí  k odemčení truhly, ve  které najdete páku. Ve  skříni tady je také

hrozen vína, který budete určitě potřebovat.  Teď už máte všechno pro podzimní

sklizeň. Najděte místnost s parním strojem  a "nahoďte" ho. Do lisu pak vražte

víno a  máte poslední úkol za  sebou. Teď doporučuji SAVE  a pak rozhovůrek se

čtyřmi  strážci, přičemž  Love bude  poslední.  Pro  dobrotu na  žebrotu -  za

splnění tak komplikovaných úkolů vás čeká  jeden z nejobtížnějších bojů v celé

hře.  V případě,  že se  rozhodnete bojovat  férově. V  případě že  ne, můžete

použít fintu - všechny svoje postavy  schovejte za dveře jižně od místnosti se

strážci  a jednou  postavou (samozřejmě  s Boots  of Speed) vydrážděte strážce

a utíkejte, co vám síly stačí. Když se vám podaří nalákat trpaslíky na smrtící

pasti na jihu  místnosti, máte vyhráno i celkem bez  boje. A mimochodem, až na

klíč od dalšího  levelu nemá žádná z těchto ultra-silných  postav u sebe vůbec

nic.  Je  to  podobné,  jako  s  partičkou  na  konci Baldur's Gate, v podzemí

u Kevorase, až na to, že tam bylo bojovníků šest a tady vám dají zabrat čtyři.


V druhém patře  vám určitě neuškodí, když  si přečtete něco nového  z historie

v knížkách na zemi.  Trocha čtení před divnými puzzly  nikdy neurazí. Otevřené

dveře vedou  do místnosti se sochami.  Socha v severní části  otevírá dveře na

severu -  za nimi najdete cvičné  dřevěné figuríny, se kterými  se musíte chtě

nechtě pokočkovat  - každá z  nich totiž otevírá  jiné dveře v  tomhle levelu.

Socha  na jihu  v "síni  tradic" potom  otevírá překvapivě  dveře na  jihu, za

kterými najdete  několik dalších Wardstone (a  další reinkarnaci Durlaga). Teď

by měly být otevřeny dveře na severovýchodě, za kterými je trůnní sál - moc se

neradujte, že je prázdný, jakmile vezmete helmu, strhne se slušná bitvička, na

kterou se raději  dobře připravte. Po boji (je každý  generál) jděte dveřmi na

sever do  mučírny, kde si dejte  zvlášť dobrý pozor na  pasti, kterých je tady

přehršel. Přijdete  ke stěně, kde  je v hrnci  teleportační Wardstone. Seberte

jej a teleportujte  se dál. V místnosti s  knihou jsou tajné dveře ve  zdi, za

kterými najdete v  soše (pozor, kouše) další Wardstone.  V místnosti s knihami

najdete  dole další  tajné dveře,  kterými projděte.  Dávejte pozor  na pasti,

ignorujte  falešné schody  a v  nejjižnější části  mapy najdete konečně východ

z tohoto patra.


Třetí patro je víceméně bojové a  veskrze také velice pohodové. Projděte celou

úroveň a  pobijte vše -  co hrdlo ráčí.  Mimochodem, úvodní fireball  přejdete

nejlépe jednotlivě, a  to tak, že si budete "házet"  Boots of speed mezi členy

party. Věřte,  jde to. Až  budete se vším  hotovi, seskupte se  na jihu úrovně

u soch, které  dobře radí. Cíl je  jednoduchý - musíte vyčistit  všechny čtyři

elementální  místnosti  s  elementálními  mostry.  Ledová  je v pohodě, vzduch

jakbysmet. Fission Slime  ve vodním živlu zabijete jedině  za použití ohnivých

kouzel  a šípů  - konvenční  zbraně sliz  rozdvojují. Můžete  sem jít  v klidu

s jediným  kouzelníkem a  třemi  namemorovanými  firebally. Pokud  sliz odolá,

zbytek doťuknete pomocí Flame Arrow. Nejtěžší boj je v ohnivé úrovni - Phoenix

Guard patří k tuhým oříškům, ale  jde to. "Skuteční" nepřátelé jsou tady jenom

dva  -   lučištnice  ale  střílí   šípy,  ze  kterých   vznikají  neustále  se

reinkarnující  bojovníci,  kteří  navíc  umírají  s  nepříjemným  fireballovým

efektem.  Ideální je  zabít lučištnici  hned na  začátku, nejlépe neviditelnou

postavou  a dobře  mířenou ranou  (co takhle  zkusit zlodějský  backstab?). Až

vymlátíte  všechno živé,  budete přeneseni  na šachovnici,  kde vás čeká velmi

zábavný boj. Pravidla  jsou jednoduchá - zabít krále.  Pohybovat se ale můžete

jenom tak, jako figurky v šachu a vřele vám doporučuji, abyste se toho drželi.

Postihy v  podobě blesků nestojí za  to. Dobrá strategie je  vylákat nepřátele

k sobě a pobít je v boji zblízka.  Problém je ve chvíli, kdy vyrazí kouzelníci

- za žádnou  cenu neopouštějte svoje  "právoplatná" šachová postavení  a možná

máte šanci. A ještě jedna rada -  za žádnou cenu nenechte "pěšáky" dojít až na

poslední políčko;  proměnili by se  na královny (kouzelnice),  které umí velmi

nepříjemně zatopit.


V posledním patře už na vás čeká Durlag  a jeho hodiny historie. Teď se uvidí,

nakolik jste byli pozorní při čtení knížek a prozkoumávání artefaktů, na které

jste ve  věží cestou narazili.  Celkem třikrát se  tady podíváte do  místnosti

s kompasem, kde budete muset odpovídat na  různé otázky - otázek a odpovědí je

tolik, že skutečně nebudeme plýtvat místem s jejich řešením. Buďte také trochu

samostatní.  Ůroveň je  velmi rozsáhlá  a je  doslova přesycená tajnými dveřmi

a pastmi.  Prošmejděte úplně  všechno -  a najděte  všechny cesty do kompasové

místnosti. Jsou to: Stone Golem severně  od místnosti s hlubokou jámou v zemi,

postel za runami severně odtud (strážce run můžete obejít, ale můžete zařízení

také vypnout vložením Wardstone z téhle úrovně do zařízení trochu jižně odsud)

a trůn,  ke kterému  se dostanete  až potom,  co z  hlavní pokladnice v úrovni

seberete rituální dýku (abyste sejf otevřeli, musíte zabít krále Ghoulů Graela

ve stokách  na jihu). Až potřetí  zodpovíte otázku, ocitnete se  před Durlagem

- slibte mu pomoc a budete dovedeni do předsálí finální úrovně. Tady je trochu

posmutnělá Clair De'Lain, která vám poví neveselý příběh o masakru její party.

Dozvíte  se také  jeden docela  slušný  fígl  na finální  souboj. Vystupte  po

schodech na horu a připravte se na velkou legraci.


Souboj s Death  Knightem je tak těžký, jak jen  chcete, aby byl. Ta obtížnější

varianta spočívá  v přímé konfrontaci. Nevýhoda  je, že pak budete  čelit sami

sobě, což není příjemné a pár lidí už se z toho zbláznilo. Ta snazší cesta pak

zahrnuje vyslání neviditelné postavy k zrcadlu uprostřed úrovně a jeho zničení

dříve, než Death Knight stačí kouzlit. Pak se totiž z rozbitého zrcadla začnou

hrnout  potvory,  které  se  ale  s  vaším  arci-nepřítelem  také  nebudou moc

kamarádit.  Zkrátka  a  dobře,  udělejte  to  takhle,  počkejte  až se všichni

pekelníci  vymlátí mezi  sebou a  zbytek doražte.  Osvobozením Islanne v téhle

úrovni také splníte questík z Ulgoth's Beard a máte vystaráno. Hurá zpátky pro

"odměnu".


Až se vrátíte  do města, čeká vás bitka  s kultisty, a to ať  už jim nalezenou

dýku předáte anebo ne. Až je srovnáte  (se zemí), vydejte se do jejich doupěte

napravo od náměstí  (vstup získáte krví a mečem) a  v podzemí na pentagramu si

užijte  poslední souboj  s kultisty   a také  se smrtelně  nebezpečnými démony

Tanare. Toť vše, nezbývá nic jiného než  si počkat na Baldur's Gate 2 : Shadow

of Amn.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.