1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Battle Isle 2
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Battle Isle 2 - rady

Autor návodu : Jan Eisler (ICE)



NĚKOLIK RAD NA ÚVOD :


- Za každých okolností cvičte vlastní jednotky, lepší je méně vycvičených

  jednotek, než hromada slabých.

- Při boji se snažte nejdříve zlikvidovat dalekonosné zbraně nepřítele,

  pamatujte, že dobře vycvičený PULSAR nebo IONSTAR zlikvidují jakoukoli

  jednotku jedinou salvou!

- Používejte BUGGY co nejvíce můžete, ale vždy je po útoku odstraňte z

  dostřelu nepřítele.

- Do bojů nenasazujte transportní jednotky VADER či NAUTILUS, některá místa

  obsadíte jen s jejich pomocí.

- Pokud hrajete na vyšší obtížnost, využívejte útoku z obou stran - je

  mnohonásobně silnější!

- Připravte se na sníh a stáhněte nemobilní jednotky z volného prostoru na

  silnice.

- Existuje trik, jak použít tanky NASHORN jako útočnou zbraň. Trik spočívá

  v tom, že tankem dojedete před políčko, které "nevidíte" radarem a na kterém

  je nepřátelská jednotka: NASHORN nebude útočit sám, ale napadená jednotka se

  bude muset bránit ve vzájemném souboji.

- Pamatujte, že letadlová loď TITAN může být nasazena proti vysoko letícím

  letadlům - vycvičte ji a využívejte.

- Nikdy se nespoléhejte na počítačem řízené spojence, protože ti používají

  stejně neefektivní způsob boje jako nepřítel: útočí nejprve na nejslabší

  jednotky.

- Při bitvě vysuňte slabé jednotky jako štít, nepřátelská palba se soustředí

  na ně, zatímco vy svými nepoškozenými těžkými jednotkami zlikvidujete

  veškerý odpor.

- Vyrábějte jen nejnutnější výzbroj a šetřete materiál na opravy.

- Ve vyšších úrovních nejprve vycvičte nasazené jednotky v táborech a

  továrnách a nasaďte je již zkušené - ušetříte za opravy!


PŘEHLED JEDNOTEK :


DEMON 131


Základní  bojoví roboti  jsou v  podstatě  v  boji k  ničemu. Jejich  nejlepší

uplatnění  je jako  terč pro  nepřátelské jednotky,  které útočí  na nejslabší

jednotky  a  vyčerpají  se  bojem  s  DEMONy,  zatímco silné jednotky zůstanou

nedotčené. DEMON slouží pochopitelně i k obsazování budov.


TROLL 142


Stejně jako DEMON,  ani TROLL nemá příliš široké bojové  uplatnění. I se svými

protitankovými  zbraněmi  utrpí  jednotka  při  každém  souboji veliké ztráty.

Jednotky TROLL lze také použít  pro odvedení pozornosti nepřátelských jednotek

a obsazování budov.


RANGER


Díky  svému  obrovskému  dosahu,  širokému  poli  radaru  a možnosti obsazovat

základny tvoří nebezpečnou  zbraň. Při boji se snažte  zničit RANGERy co možná

nejdříve,  protože nenadálé  obsazení  základny  je nepříjemné.  Svoje RANGERy

chraňte ze všech sil.


BUGGY


Vzhledem  k možnosti  střílet na  vzdálenost 2  územních jednotek a následnému

ústupu jsou tyto  jednotky nejlepší útočnou zbraní. Musí  být ovšem dostatečně

vycvičené  a  musí  jich  být  větší  počet.  Vhodné  je  také seskupení okolo

muničního ALCORu, protože jejich munice je značně omezena.


PLANUM 5


Užitečná jednotka sloužící ke stavění silnic a železnic. Ačkoli poměrně pomalá

a minimálně obrněná,  měla by být součástí  každé útočné skupiny s  ohledem na

možnou změnu počasí,  kdy je silnice a železnice  jediným způsobem dopravy pro

některé jednotky.


REGIO


Ačkoli by REGIO mělo být klíčovým  strojem pro opevňování pozic, nikdy jsem je

nepoužil.  Stavba opevnění  a zákopů  je užitečná  pouze při  obranné taktické

válce,  která je  z hlediska  bitvy nebezpečná,  REGIO je  navíc velmi  pomalá

a slabá jednotka.


SNAKE


Obrněné  transportéry  SNAKE  tvoří  důležitou  součást  každé útočné skupiny.

Uvnitř transportéru  by měla být alespoň  jedna jednotka DEMONů či  TROLLů pro

případ objevení budovy. Transportéry jsou průměrné v boji a navíc jsou schopny

převážet ALDINIUM i miny SUPER VIRUS.


TECHNOTRAX


Lehké tanky TECHNOTRAX jsou páteří  armády. Vysoká pohyblivost, slušná výzbroj

a kvalitní  štíty jsou  hlavními znaky  těchto tanků.  Měly by  však útočit ve

skupinách, chráněny  štítem vojáků, kteří odvedou  nepřátelskou palbu a oslabí

nepřátelskou frontu.


STING


Smrtelně nebezpečné raketové jednotky. I přes svoji vysokou spotřebu pohonných

hmot a malou zásobu munice jsou STINGy vynikající zbraní - v žádném případě je

nelze  použít  pro  boj  zblízka,   ale  stejně  jako  BUGGY  pro  ostřelování

nepřátelských jednotek zdálky. Často doplňovat munici!


COMET FP-42


Proti  nepřátelskému vzdušnému  útoku není  lepší zbraň  než COMET  (u TITAN'S

LEGACY je lepší MEDUSA-2, pro pořádek). Jednotky COMET jsou nesmírně pohyblivé

a agilní  a dokáží  vyřadit vzdušnou  frontu  z  akce dříve,  než se  přiblíží

k jádru  armády. V  pozemním boji  používat jen  proti slabším  jednotkám a na

vyčišťovací akce.


PULSAR A3


Extrémní  palebná síla  PULSARů je  zárukou úspěchu  každé operace  při jejich

nasazení. Vycvičená  jednotka těchto dalekonosných děl  dokáže smést z povrchu

i silně obrněné  jednotky. Při útoku na  nepřátelské pozice se na  tyto zbraně

zaměřte v první vlně. Pro svou malou pohyblivost je lepší obrannou zbraní.


ARCHIMEDES


Raketomet  ARCHIMEDES  nemá  takovou  palebnou  sílu  jako  PULSAR, nicméně je

pohyblivější. Musí být  chráněn za každou cenu a analogicky  musí být útoky na

nepřátelské  jednotky směřovány  právě na  něj. ARCHIMEDES  je ideální útočnou

zbraní.


SAMURAI-2


Těžké  tanky  SAMURAI  představují  hrozbu  pro  lehké  tanky,  nad nimiž mají

absolutní převahu. Tyto jednotky se však při každém souboji vyčerpají, a proto

je dobré vycvičit  je na slabších nepřátelských jednotkách  a v žádném případě

se nepouštět do vyrovnaných soubojů.


NASHORN


Obranné  jednotky  NASHORNů  jsou  naprosto  neefektivní  a  zbytečnou zbraní.

Protože po každém pohybu musí nabíjet a  nemohou pálit, lze je použít jen jako

štít  před  bráněnými  budovami  nebo  bariéru  proti  nepřátelským jednotkám.

Nepřátelské NASHORNy  lze snadno obejít  a je úplně  zbytečné s nimi  bojovat,

není-li to bezprostředně nutné.


SPRING I


Kromě přepravy vojáků skrz nepřátelskou  frontu (díky svému silnému štítu) lze

jednotky SPRING použít  velice vtipně také na sbírání  nepřátelských min SUPER

VIRUS, které  se stávají vlastními  a lze je  použít na vlastní  obranu. Jinak

veskrze zbytečná jednotka.


SINUS


Jednotky  SINUS musí  být chráněny  za každou  cenu, protože  jejich schopnost

opravovat vlastní jednotky přímo na bitevním poli z nich činí nepostradatelnou

součást  dlouhého a  vyčerpávajícího tažení.  Je vhodné  okolo jednotky  SINUS

shromáždit více jednotek a opravit všechny najednou v jednom tahu.


ORION OR-3


Strategicky  výhodným krokem  je oslepit  nepřátelskou frontu  zničením jejich

radarových  vozidel.  ORION  jednotky  by  měly  být  vždy  za frontou a dobře

chráněny. Ideální místo pro ORIONy je uvnitř budovy, kde nemohou být napadeny.


ATLAS


Prakticky  nulové   brnění  dělá  z   ATLASU  dětskou  hračku   v  konfrontaci

s nepřítelem. ATLAS,  nicméně dokáže naložit i  dalekonosné zbraně jako PULSAR

a dovézt  je  na  bojiště  v  relativně  krátkém  čase,  stejně jako vojsko či

ALDINIUM. Užitečná, ale neskutečně slabá jednotka.


ALGOL


Není nic horšího,  než postupující útok, ničení nepřátel  a cesta k vítězství,

na které  si stratég uvědomí, že  jeho jednotkám došlo palivo.  ALGOL musí být

chráněn za každou cenu a musí doplňovat palivo všem jednotkám průběžně.


ALCOR


Bez  munice  by  se  asi  žádná  bitva  neobešla  a  ALCOR je velice důležitou

zásobovací  jednotkou.  Nejlepší  využití  pro  ALCOR  je však uprostřed šesti

BUGGY,  které doplňuje  po každém  jejich útoku  a vytváří  tak velice  silnou

a nebezpečnou skupinu.


RUNE


Jednoduchá  nemobilní radarová  stanice, jež  je součástí  staveb. Díky  svému

vysokému  poli  rozsahu   by  měly  být  tyto  instalace   zničeny,  aby  byla

nepřátelská strana připravena o možnost nahlížení do obsazeného území. Zničit,

speciálně pokud je nasazeno nepřátelské dělostřelectvo.


MEDUSA


Spolu s letadlovou  lodí TITAN N2 je protiletadlový  kanón MEDUSA (a MEDUSA-2)

jedinou jednotkou  (kromě letadel pochopitelně)  schopnou odrazit úder  vysoko

letících letounů GHOST, STORMBRINGER, THUNDER FX nebo VISION. Jednotka by měla

být chráněna  a vycvičena, protože  jinak neexistuje způsob,  jak tyto letouny

zastavit.


SKULL


V nepřátelském opevnění nebezpečná dalekonosná zbraň,  která by měla být ihned

zničena. V žádném případě ji nenechejte vycvičit na vyšší úroveň. Ve vlastních

řadách je poměrně užitečná při obranných bojích a strategických ústupech.


IONSTAR


Dalekonosné  dělo  IONSTAR  je  velice  nebezpečnou  obrannou  zbraní. Máte-li

podezření, že se  za nepřátelskými liniemi vyskytuje, okamžitě  vyšlete tým na

zničení   této  baterie,   která  se   velice  rychle   vycvičí  na  smrtelnou

a nebezpečnou zbraň.


SUPER VIRUS


Miny  SUPER  VIRUS  jsou  smrtelné  pouze  v  případě,  že  na ně narazíte při

průzkumu neznámého území.  Vlastní miny lze použít při  dlouhém frontovém boji

na  likvidaci nepřátelských  jednotek, ale  je potřeba  jim neustále doplňovat

munici a palivo.


DOLMEN ZI


Bezbranný a slabě  opevněný transportní vlak má jedinou  výhodu - veliký dosah

a velký  nákladový prostor,  takže dokáže  rychle dopravit  na frontu  spoustu

jednotek včetně dělostřelectva a pěchoty.


ANACONDA Z2


I přes  svou transportní  kapacitu  umožňující  přepravu jednotek  je ANACONDA

ideální  pro bojové  operace, a  to díky  svému 90mm  kanónu, který  likviduje

nepřátelské jednotky  na větší vzdálenost.  Ideální je spolupráce  s podpůrným

vlakem MONOLITH Z6.


Z3


Naprosto  bezkonkurenčně  nejlepší  dalekonosné  dělo,  které  ve hře najdete.

Obrovský dosah pohybu,  silný 200mm kanón schopný likvidovat  vše od tankových

jednotek až po  mosty a silnice do vzdálenosti 8  jednotek. Nezničit toto dělo

v nepřátelských liniích hned na začátku bitvy se rovná sebevraždě.


MENHIR Z4


Pro pozemní bitvy nepoužitelný, nicméně  ideální pro likvidaci vzdušného útoku

nízko letících letadel. V každém případě musí být tento rychlý vlak dostatečně

vycvičen na to, aby byly jeho rakety země vzduch alespoň trochu účinné.


MONOLITH Z6


Nepostradatelný  podpůrný   vlak  schopný  opravit   velké  množství  jednotek

a doplnit jejich munici i palivo. Lze použít nejen v konjunkci s jinými vlaky,

ale v zadních  liniích fronty i jako opravárenské  vozidlo pro všechny ostatní

jednotky. Ztráta tohoto vlaku je velice citelná.


M™VE SX-I


Vysoký dosah a efektivnost proti lodím a letadlům tohoto pobřežního člunu jsou

vyváženy  nesmírně  malým  pancéřováním  a  nemožností  vyplutí na volné moře.

V omezeném rozsahu  lze použít jako  obranu proti nízko  letícím letadlům, ale

v námořním souboji je plavidlo takřka bezbranné.


VADER D I


Ideální  plavidlo pro  invazi a  dobývání nepřátelských  přístavů. Po  pravdě,

v některých misích je nasazení vznášedla jedinou možností, jak přístavu dobýt.

Lze  použít i  pro transport  krystalů  z  těžko přístupných  ostrovů v  moři.

V žádném případě nepoužívat pro bojové akce.


PATRIX


Ačkoli  určen pro  obranu pobřeží  a útoky  na další  lodě, PATRIX je ideálním

námořní  průzkumnou  jednotkou  s  relativně  krátkou  životností  v konfliktu

s jinými  námořními  jednotkami.  Pro   průzkum  nepřátelského  území  a  jeho

námořních svazů je však ideální, stejně jako pro odlákání pozornosti.


HYDRA


Torpédový člun,  jehož nasazení vyžaduje  spolupráci několika jednotek  tohoto

typu. Více  vycvičených torpédoborců zvládne útok  na nepřátelský svaz poměrně

účinně. Po  dosažení námořní převahy je  možné použít pro limitované  útoky na

pozemní jednotky,


POLAR C-6


Prakticky  nejuniverzálnější námořní  síla.  Křižníky  typu POLAR  dokáží jako

jediné  plavidlo  likvidovat  ponorky,  což  by  měly  udělat hned při začátku

jakékoli  bitvy.  POZOR!  Díky  chybě  v  programu  útočte  na ponorky vždy se

zapnutými animovanými sekvencemi, jinak svou loď ohrozíte.


ZENITH MBS-19


Tyto bitevní  lodě by měly  být na samém  počátku bitvy předsunuty  co nejvíce

dopředu  a  zároveň  obklopeny  "návnadami"  v  podobě  slabých plavidel. Plně

vycvičená  bitevní loď  dokáže zlikvidovat  jakoukoli jednotku  jedinou salvou

a měla by být dobře chráněna.


REX


Nepostradatelné plavidlo, které musí být za každou cenu ochráněno. Transportní

REX dokáže  přímo na vodě opravit  poškozená plavidla a doplnit  jejich zásoby

munice a paliva, nesmí být vystaven sebemenšímu nebezpečí, protože slabé štíty

znamenají obvykle potopení po prvním zásahu,


TITAN N2


Letadlová  loď  má  kromě  schopností  přepravovat  letadla a doplňovat jejich

palivo  ještě  jednu  důležitou  vlastnost  -  možnost  útoku na vysoko letící

letadla. TITAN  lze velice rychle vycvičit  na malých nepřátelských plavidlech

a bránit pozice proti letounům, což je velice cenná vlastnost.


ORCA U7


Ůtočná  ponorka  vhodná  pro  proniknutí  do  nepřátelského  území, kde dokáže

způsobit  značný  rozruch.  Nejvhodnější  použití  je  proti  špatně chráněným

transportním  lodím REX.  I když  nepřátelské ponorky  nejsou vidět  na hlavní

obrazovce, jejich lokaci je možné zjistit na mapě celého území.


NAUTILUS S3


Tahle  transportní  ponorka  je  v  manuálu  označena  jako  SHELL,  ale  její

specifikace jsou  stejné. Ideální pro dobývání  nepřátelských přístavů z vody,

jinak vcelku  zbytečná, protože pro  uskutečnění invaze na  souš musí přirazit

až těsně ke břehu.


U.H.U.  R-5I


Špionážní letoun je dobrou zbraní  na vlastní straně, ale smrtelně nebezpečným

nepřítelem. Pokud jej  spatříte na začátku bitvy, okamžitě  jej zničte, než se

mu  v dalším  tahu podaří  dosáhnout vyšších  vrstev atmosféry  a uniknout tak

většině vašich protiletadlových zbraní.


GHOST FB-3


Nejlepší a  nejuniverzálnější letoun. Díky  možnosti dosáhnout vyšších  vrstev

a následně útočit na nízko letící letadla  stejně jako na pozemní instalace je

nezbytnou  součástí  každého  dobře  plánovaného  tažení. Nepřátelské jednotky

tohoto typu musí být zničeny za každou cenu ihned!


STORMBRINGER


Při rozsáhlejších a dobře naplánovaných  operacích lze tento výškový bombardér

použít proti  nepřátelským stavbám a  komunikacím. Ideální použití  letounu je

proti nízko letícím, tankovacím a  průzkumným letounům, které jsou proti útoku

zcela bezbranné.


GENOM  JI


Jednoúčelový letoun  zajišťující obranu vzdušného  prostoru je vhodný  jen pro

likvidaci  nepřátelských  stíhaček,  bombardérů  a  helikoptér.  Při pozemních

operacích  není  třeba  se  nepřátelských  GENOMů  obávat,  protože postrádají

výzbroj vzduch-země.


EXTERMINATOR


Ve vzdušných soubojích ne- příliš  efektivní, nicméně proti pozemním jednotkám

smrtelný  stíhací  bombardér.  Vycvičený  EXTERMINATOR  se  může  měřit  i  se

stíhacími  GENOMY, ale  souboje se  stíhači jsou  v podstatě zbytečné, protože

cíle letounu jsou v zásadě pozemní.


NOVÉ JEDNOTKY Z DATADISKU TITAN'S LEGACY :


SPERBER TB-4


Ve  vzduchu  neškodné  letadýlko  se  změní  ve  smrtící  nástroj při útoku na

námořní cíle stejně jako ponorky,  které může likvidovat hlubinnými minami bez

šance  na vlastní  ohrožení. Použít  v případech  vlastní převahy  ve vzduchu,

protože nepřátelské stíhačky jsou SPERBERům velmi nebezpečné.


SPECTRUM


O tankovacím letadle  lze snad říci jen  jediné - objevuje se  až v pozdějších

misích a budete  ho opravdu potřebovat. Mělo by  být dostatečně chráněno proti

nepřátelským  útokům ze  vzduchu i  ze země  a držet  se za vlastními liniemi,

připraveno kdykoli odstartovat na místo určení.


CRUX


Transportní letadlo  ideální pro dopravování  více jednotek na  frontu, hlavně

však pro  překvapivé obsazování nepřátelských  budov. Nulová výzbroj  a špatné

brnění  znamenají nutnost  doprovodu stíhacích  letounů, což  je však vyváženo

velikým dosahem a velkou kapacitou nákladu.


DRAGON H1


Kvalitní  helikoptéra  pro  vzdušné  i  pozemní  operace  použitelná  za všech

okolností. Výhodou helikoptéry je, že dokáže přistávat na většině míst (města,

depa, tábory)  a nevyžaduje pro opravování  a tankování letiště, jako  je tomu

u letadel.


GUPPI H2


Transportní helikoptéra,  která je, obdobná jako  CRUX, ideální pro obsazování

nepřátelských  budov  a  základen  ze   vzduchu  (musí  být  naložena  vojáky,

pochopitelně). GUPPI je ideálním strojem  pro sbírání krystalů z nepřístupných

či vzdálených míst.


ALDINIUM


Existuje trik - v továrně, kde lze  vyrobit ALDINIUM ho vyrobte, v dalším tahu

vyložte ven  z továrny a  v dalším  ho  zase vraťte dovnitř.  Uvidíte, jaký je

rozdíl mezi výrobními náklady a hodnotou krystalů. Ne, řeknu vám to - velký!


IMPERATOR


První z utajovaných  zbraní (tzn. těch, které nejsou  v manuálu) je IMPERATOR,

mobilní  pevnost. Ideální  pro obranné  operace a  udržování pomalého postupu.

Obrovské   brnění  a   silné   zbraně   jsou  vyváženy   špatnou  pohyblivostí

a nemožností přepravy jakýmkoli transportérem.


ELIXIR


Vozidla  ELIXIR   mají  zvláštní  funkci   -  oslabování  radarového   signálu

a zatemňování  obrazu.  Jinak  jsou  ale  v  podstatě  nepoužitelná pro bojové

operace. Nicméně,  chcete-li skrýt něco  zrakům nepřítele, ELIXIR  je tady pro

vás.


THUNDER FX


Tyto  stroje  jsou  honící  psi  nepřátelské  armády. Silně vyzbrojené letouny

schopné  stoupat  do  vyšších  vrstev  jsou  postrachem  vzdušných,  pozemních

i námořních sil s  jediným dodatkem - jejich spotřeba  paliva je tak obrovská,

že se většinou  nevrátí na základnu a uvíznou uprostřed  bitvy, kde jsou zcela

neškodní.


QUASAR


Slabší  bratříček dalekonosného  PULSARu. S  menším dostřelem  je jeho ideální

umístění za první linií obrněných jednotek  pro obranné akce. I když není jeho

palebná  síla  tak  veliká,  při   vycvičení  je  vážnou  hrozbou  pro  slabší

nepřátelské jednotky.


SAMURAI-3


Nejsilnější  tank  z  celé  hry.  Nepřekonatelné  plátování  štítů vysoká ráže

kanónů činí z tanku SAMURAI-3  krále pozemních bitev. Před efektivním využitím

je však třeba tank dostatečně vycvičit  a hojně opravovat, protože se jednotka

při každém boji vyčerpá.


VISION


Průzkumný satelit  VISION je nejslabší  jednotkou ve hře  a jakýkoli zásah  je

smrtelný.  Podobně  jako  U.H.U.  R-51  slouží  pouze  k  průzkumným letům nad

nepřátelské  území  -  spolupráce  s  UX-2  se  přímo nabízí. Nezapomeňte však

dosáhnout  vyšších  vrstev  atmosféry,  jinak  bude  satelit  možné  sestřelit

konvenčními zbraněmi!


MEDUSA-2


Protiletadlový  kanón  MEDUSA  namontovaný  na  mobilním  podvozku  je ideální

útočnou silou proti leteckým cílům. S pohyblivostí jako COMET a palebnou silou

jako MEDUSA je vycvičená MEDUSA-2 nenahraditelnou oporou proti vzdušnému útoku

i vysoko letících letadel.


UX-2


Němci  si očividně  potrpí na  dalekonosné rakety!  UX-2 má,  podobně jako V-2

obrovský dosah a  smrtící účinek a snad proto německá  firma BLUE BYTE přidala

tuto fatální zbraň i do arzenálu TITAN'S LEGACY. Tato zbraň dokáže zlikvidovat

většinu jednotek jediným zásahem a ve spolupráci s průzkumnými jednotkami není

lepší zbraně!


VADER DX


Se zvýšenou  palebnou silou je VADER  DX konečně vznášedlem použitelným  i pro

boje se slabšími jednotkami. Přístup do nepřátelského opevnění na vodě lze tak

získat nejen lstí, ale s použitím těchto strojů i hrubou silou.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.