1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Battle Isle 3
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Battle Isle 3 - tipy a triky

Text poslal : Stanislav Plášil



1) ÚVOD


Pokud je vám systém hraní her typu  Battle Isle neznámý, nebo nepatříte k jeho

detailním znalcům, dříve než se svými tanky vyjedete na bitevní pole, je dobrá

"nasát" základní dovednosti v TUTORIAL misích  (to je možné udělat v základním

menu v položce "START INDIVIDUAL MAP". Tam je kromě standardních kampaní možné

vybrat právě i tréninkové "tutorial" mise - kampaně a tutorial měníte klikáním

na šipku v horní pravé části okna).Jakmile odstartujete misi, objeví se vám na

obrazovce  dvě okna.  To větší  je MAPA  (Map Window),  kde se  bude odehrávat

veškerá  akce,  menší  je  pak  PžEHLED  (Overview),  kde  vidíte celou plochu

bitevního  pole.  Všechna  okna  v  Battle  Isle  3  fungují  jako  standardní

Windowsovská, tzn. Jde s nimi pohybovat, zmenšovat, či zvětšovat dle libosti.


Mapa je  rozdělena do hexagonových (šest  stran) políček, po kterých  je možné

pohybovat  taktéž hexagonový  kurzor a  vybírat jednotlivé  jednotky/činnosti.

Kliknete-li  na danou  jednotku, objeví  se ve  spodní části  menu, ve  kterém

můžete specifikovat  co vlastně s danou  jednotkou toužíte udělat. Kliknete-li

například  na  ikonu  Informace  "Information  Icon",  otevře  se pro zvolenou

jednotku speciální okno, kde o ní  vidíte veškeré detaily včetně její animace.

Barva  jednotlivých   jednotek  určuje  jejich  příslušnost   k  hráči,  resp.

počítačovému  nepříteli. Jednotlivé  ikony obvykle  reprezentují více  vozidel

svého typu - tedy  celou jednotku. Jistě již víte, že se  jedná o hru tahovou,

takže spěchem nic nezískáte, počítač vždy počká než ukončíte váš tah, takže si

všechny vaše  kroky v klidu rozmyslete.  V okamžiku kdy máte  nějakou jednotku

vybranou, na mapě bude světlejší barvou políček označen její dojezd - pro toto

kolo. Dojezd  je samozřejmě různý pro  různé typy terénů a  stoupání. Dvojitým

kliknutím na políčko KAM chcete s jednotkou vyrazit ji přiměje provést přesun.

Pokud má jednotka  vyčerpané všechny dojezdové body zabarví  se trochu dobíla,

takže budete  vědět, že tady  už toho moc  nenajedete. Některé jednotky  navíc

přes některé terény vůbec cestovat nemohou, jedinou možností je pak dané místo

(například les) objet.


Abyste mohli na nepřítele zaútočit, je  nutné mít svojí jednotku postavenou na

hexu hned  vedle jeho. Velmi dobrou  strategií je pak nejprve  vedle něj (nebo

před něj) postavit  jednu jednotku, neútočit, pak na  druhou stranu, nebo opět

těsně před  něj postavit druhou.  Počítač vám jednak  automaticky udělí výhodu

z přesily a  hlavě i "oslabí" nepřítele,  který ví, že musí  čelit dvěma vašim

jednotkám najednou. Kliknutím  na jednotku se objeví její  ovládací okno "CHIP

WINDOW"  ve kterém  můžete například  zvolit útok  "ATTACK". V  případě že  má

jednotka více druhů  zbraní si ještě vyberete zbraň (pozor  ale - nalevo a pod

nimi vidíte i sílu  a množství munice a možné cíle proti  kterým je možné tuto

zbraň  použít). Stejně  tak najdete  i přehled  o minimální účinné vzdálenosti

a naopak o  dostřelu zbraně. Kliknutím  na ikonu napravo  od zbraně začne  již

samotný útok. Počítač zobrazí bitvu,  její výsledky i počty zkušeností, stejně

tak i počty přeživších členů jednotky. Některé jednotky se mohou po útoku opět

pohybovat, což je výhodné například  pro partyzánské přepady. Je výhodné vědět

a počítat s  dostřely jednotlivých zbraní,  protože i tak  je možné útočit  na

nepřítele, aniž  by ten měl  šanci vám to  oplatit. Jakmile dokončíte  všechny

plánované akce, stačí jen kliknout na ikonu "CHANGE PLAYER ICON" (taková šipka

na obě strany) a počítač automaticky předá akci následujícímu protivníkovi.


Na  jednotlivých tutorialových  misích sami  zjistíte základní charakteristiky

jednotlivých  jednotek, jejich  výhody i  nevýhody. Zjistíte,  že bez RADAROVÉ

STANICE nevidíte  celou mapu ale  pouze její část,  opět v závislosti  na tom,

jaký  má která  jednotka dohled.  Ale pozor  - existuje  i jednotka, která umí

radar  "zadžemovat"  vyřadit  z  provozu  a  ochránit  tak  vaše jednotky před

všetečným  pohledem nepřítele.  Zjistíte, že  je možné  nepřátele klást  pasti

- MINY, ale že i on na vás  může nějaká připravit. MINY mohou být vidět, někdy

však pošlete  jednotku někam kam  nevidí a najednou  - BUM. Zjistíte  také, že

i s  palivem  (FUEL)  je  ve  hře  počítáno,  takže nemůžete libovolně drandit

s jednotkami sem a tam, ale raději počítat s tím, že když vám dochází je nutné

se  vrátit na  základnu, nebo  poslat doplňovací  jednotku -  máte-li nějakou.

Velmi užitečnou  vlastností nejen v tomto  směru jsou budovy, z  nichž některé

fungují     jako    "obchody"     ve    kterých     můžete    nejen    nabírat

suroviny/střelivo/palivo, ale  v nich i vyrábět  či opravovat některé jednotky

(někdy jsou  potřeba i suroviny,  které se nacházejí  na bojovém poli  - např.

KRYSTALY).  Mnoho z  těchto objektů  je zpočátku  neutrálních (neutrální  však

mohou  být i  bojové jednotky),  takže  je  nutné -  obvykle s  pomocí pěchoty

budovu/jednotku  přesvědčit  aby  pracovala  pro  vás.  Některé  druhy pěchoty

dokonce umí "uloupit" budovu nepřítele - ale pozor, umí to i nepřítel.


Co  vám zpříjemní  i znepříjemní  život je  POČASÍ. Skutečně  - Battle  Isle 3

simuluje vliv počasí, takže například jinak nepřekonatelná řeka může zamrznout

a umožnit přejezd,  zamrzlá naopak rozmrznout  a utopit vaše  jednotky. Stejně

tak je ovlivněna i pohyblivost  vašich jednotek (špatné počasí, rozmoklá půda,

zima) - to vše je zde bráno v úvahu.


Z důležitých zásobovacích jednotek zde zmíním :


RE-FUELLING VEHICLE - cisterna s palivem, žádná zbraně, špatné pancéřování

AMMUNITION CARRIER - vozí střelivo, má kulomet a trochu lepší pancíř

REPAIR VEHICLE - umí jak opravit, tak i doplnit palivo ostatním jednotkám


Podobně jako v předchozích případech se  vše ovládá jednoduše přes kliknutí na

patřičnou ikonu, resp. dvouklikem na vybranou jednotku. Pokud začnete skutečně

v tutorialových misích, počítač  vám během nich představí skutečně  vše, s čím

se ve hře dříve či později setkáte.


Zajímavou  jednotkou je  PLANUM, který  umožňuje nejenom  stavět silnice,  ale

i pokládat koleje,  po kterých je  přeprava vašich jednotek  skutečně lahůdka.

Poslední  jeho  tvořivou  možností  je  tvorba  opevnění,  které značně pomáhá

například tankům. Některé jednotky ale  mohou útočit nejenom na nepřátele, ale

právě  i  na  silnice,  železnice  i  mosty,  což  Battle Isle 3 dodává další,

skutečně úctyhodný rozměr.


Aby toho všeho nebylo dost, setkáte se i  s čluny určenými jak pro boj tak pro

přepravu pozemních jednotek, přístavy, doky  a dalšími vychytávkami, které vás

přesvědčí,  že Battle  Isle 3  je právem  nazýváno jednou  z nejkomplexnějších

strategických her vůbec.



2) MANUÁL


Celá  hra  se  dá  ovládat  kompletně  myší,  některé  úkony je možné potvrdit

i z  klávesnice. Struktura  menu je  jednoduchá a  přehledná, pro jistotu však

přeložím některé anglicky psané texty :


SAVE GAME - uložit hru.

LOAD GAME - obnovit hru.

START NEW CAMPAIGN - spustí kampaň (sérii připravených misí).

START INDIVIDUAL MAP - spustí jednotlivou misi z kampaně (potřebujete ale kód,

který získáte po dohrání mise) - tato volba funguje i jako MULTIPLAYER, kde se

na jednom počítači může u jedné mise střídat více hráčů.

Setkáte se i s pojmem SET ALLIANCES, pod kterým je skryto vytváření

spojeneckých týmů.

START NETWORK GAME - spustí síťovou hru.

QUIT - ukončit hru.


Hra rozlišuje různé obtížnosti:


TRAINING -  jednoduchá, celá mapa  je viditelná, nepřítel  má postih k  obraně

i útoku. Jednotky mají neomezeně paliva  a nábojů, ale nemohou dále pokračovat

v kampani.

NORMAL - stejné šance pro všechny strany.

EXPERT -  nejtěžší varianta, skoro jako  kdyby váš protivník hrál  na training

mód


Poměrně důležité je SET UP menu:


HEX  SQUARES :  Umožňuje nastavení  velikosti HEXů,  jak budou  zobrazovány na

mapě. Větší HEXy ale umožní zobrazit menší kus mapy. De-facto odpovídá ZOOMu.

BATTLE : Umožňuje vybrat si, jak má počítač zobrazovat průběh bitvy.

BATTLE DETAIL  : můžete určit stupeň  detailnosti ve které se  zobrazení bitvy

objevuje. Vysoký stupeň může na pomalejších počítačích vést k trhané animaci

BATTLE SIZE : Velikost okna pro zobrazení bitvy. Doporučuji nastavit v

závislosti na rozlišení vašeho monitoru.

BATTLE WITH TEXTURES : Mají být jednotky potaženy texturou ?

VIDEOS : Určení velikosti přehrávaných filmů.

MIDI MUSIC : Hudba ke hře.

SOUND EFFECTS VOLUME : Hlasitost zvukových efektů.

VIDEO VOLUME : Hlasitost filmů.

ATTACK/DO NOT ATTACK ALLIES : Má vám počítač umožnit útočit i na kamarády ?

RE-FUEL UNITS : Má počítač za vás automaticky řídit jednotky k doplnění

paliva ?

ONLINE HELP : Spuštění a vypnutí textů komentujících jednotlivé funkce.



A  na závěr jedna rada. Kdyby vám z nějakého důvodu korektně nefungovaly VIDEO

sekvence, přinášíme  na následujících řádcích  seznam úkolů, které  jsou nutné

k dosažení  vítězství  v  jednotlivých  misích.  Pokud  se  ale  chcete nechat

přeskočit, následující řádky raději přeskočte.



Úroveň       Vítězství                          Prohra

                                                                                                                              1.       Zničení všech jednotek Maltieri


2.    Zajmutí Mala Kanda

      Zajmutí Ireti

      Nalezení a zajmutí vraku

      Zničení všech nepřátelských jednotek


3.    Zajmutí Umo

      Zajmutí Entala

      Zajmutí oláře

      Zničení všech nepřátelských jednotek


4.    Zajmutí Kai HQ


5.    Zajmutí Gatno                             Ztráta vlastní základny

      Zajmutí P2


6.    Zajmutí továrny na letadla


7.    Zajmutí Lurs

      Zajmutí Esto


8.    Zajmutí Drullian HQ                       Ztráta vlastní základny


9.    Nalezení a zajmutí tajného skladiště      Ztráta vlastní základny


10.   Zajmutí Drullian HQ                       Ztráta vlastní základny


11.   Zajmutí Lurs                              Ztráta Kol-Lorz


12.   Okupace bunkru Urelis                     Ztráta vlastní základny


13.   Okupace centra Hol-Lonk                   Ztráta Pem-Pont

      Okupace Federation HQ

      Zajmutí Texol


14.   Okupace Federation HQ                     Ztráta vlastní základny


15.   Okupace Drullian HQ                       Ztráta vlastní základny


16.   Okupace Federation HQ                     Ztráta vlastní základny


17.   Okupace Magalo

      Okupace Ekopan

      Okupace Bunka


18.   Okupace Andau

      Okupace Malati


19.   Zajmutí vily Haris                        Ztráta parlamentu

      Okupace Burzy

      Okupace kasáren

      Okupace elektrárny


20.   Zajmutí výzkumné laboratoře               Ztráta vlastní základny



KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.