1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Black Dahlia
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Black Dahlia - návod

Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.


Pokud si chcete zahrát dlouhou adventuru s mnoha filmovými sekvencemi a opravdu obtížnými puzzly, tak je osmicdčková Black Dahlia to pravé pro vás. Každé puzzle můžete "vyřešit" i cheatem, jejichž seznam najdete na konci návodu, ale připravíte se tím samozřejmě o celý požitek ze hry. Ve hře opravdu pečlivě zkoumejte všechny předměty a dokumenty, ke kterým se dostanete. Je tady totiž několik záludných míst, kde stačí jen přehlédnout nějakou maličkost a už se dál nedostanete. V menu, které se objeví po stisknutí pravého tlačítka myši, máte kromě inventáře také zápisník (notebook), do kterého si Jim Pearson (hlavní postava, za kterou hrajete) zapisuje všechny důležité věci, ale kupodivu si tam můžete i vy sami zapsat svoje poznatky a postřehy.


A na začátek ještě několik technických rad :


1) Pokud vám hra nejde nainstalovat, zkopírujte si adresář BDAHLIA z CD č. 1 na harddisk, přejmenujte koncovku souboru bdahlia._ex na *.EXE a v souboru bd.ini v sekci  nastavte cestu pro všechna CD na svoji mechaniku, případně virtuální mechaniku. 


2) Pokud vám po založení CD č. 7 bude hra vyhazovat chybovou hlášku : Error loading file J:P4Ce07.ltb, nakopírujte CD č. 7 do adresáře s hrou, na CD č. 5 najdete soubor e07.ltb a nakopírujte ho do adresáře P4C. Pak v souboru bd.ini změňte cestu pro CD č. 7 na harddisk a je to.


3) Pokud máte patch na zobrazení titulků, raději ho nepoužívejte, přináší víc problémů, než užitku. V jednom místě by vám hra mohla dokonce neodvolatelně padat do systému - pak nezbývá než zopakovat postup z bodu č. 1.


4) Ještě tu mám malý tip pro ty, kteří nechtějí pořád přehazovat CDčka v mechanice. Jde to, pokud máte dost místa na disku. Jednoduše můžete všechna CD překopírovat do adresáře s hrou a potom v souboru BD.INI změňte cesty pro všechna CD na váš harddisk  do adresáře BDAHLIA (např. C:BDAHLIA) a je to.


1. část


CD č. 1


Po intru začínáte v kanceláři, kterou jste zdědili po Penskym. Prohledejte celou místnost a vše prozkoumejte (to si ostatně zvykněte dělat ve všech lokacích, které ve hře navštívíte). V prostředním šuplíku ve stole najdete nějaké poznámky a papír s erby. V pravém  šuplíku ve stolu je zbraň. Je schovaná pod papírem, který si můžete kliknutím myši přečíst, poté na papír najeďte kurzorem, podržte tlačítko myši a papír poodsuňte - pod ním najdete pistoli. Vezměte ji a prozkoumejte v inventáři. Stejným postupem jako při posunování papíru otevřete malou skrýš v pažbě pistole a vyndejte z ní klíček, kterým otevřete dvířka v knihovně. Zde naleznete papír s kódovací tabulkou a nějaké poznámky. Vypínačem u dveří si rozsviťte a prozkoumejte lustr - naleznete pytlík s runami a nějaké poznámky. Běžte ven z kanceláře a jděte za svým šéfem, Sullivanem, a promluvte s ním o svém případu a o svém předchůdci. Další zastávka je u Hanka Finstera. Zeptejte se ho na všechno a prohlédněte si štít na zdi.


Vzpoměňte si na jméno baru, o kterém se zmínil (objeví se vám nová lokace), ale nejdříve se ještě vydejte na policejní stanici. Promluvte si s detektivem Merylo, buďte slušní, a zeptejte se ho nejprve na torzo, a pak na svůj případ. Prolistujte knihu "Mug shot book" vlevo na stole a najděte si jméno Louis Fischer a jeho přezdívky. Dál si vezměte papír s Finsterovým telefonním číslem a adresou a pak už pokračujte rovnou do McGinty baru. Promluvte si s barmanem (nic moc) a s Winslowem - sedí v koutku poblíž východu. Zmíní se vám o nějakém seznamu podezřelých Amíků.


Běžte zpátky za šéfem Sullivanem a zeptejte se ho na seznam. Dá vám ho. Nyní použijte Finsterovo telefonní číslo, kódovací tabulku z knihovny a právě získaný seznam, abyste vyluštili tajné telefonní číslo Dr. Helen Straussové z muzea (pokud vám to nejde, pak vězte, že CLV = CMR, 524 = 404, čili hledané číslo je 267 - 404). Zavolejte na toto číslo z vaší kanceláře a ozve se vám Museum of Natural History. Zanechte zprávu. Víc zatím dělat nemůžete, takže se opět vydejte do baru a hledejte Hansena. Nikde nikdo. Vraťte se do kanceláře. Tady už na vás bude čekat vzkaz, že máte přijít do muzea.  Pokud ne, tak ještě chvíli choďte po různých lokacích a vracejte se do kanceláře, dokud se vzkaz neobjeví.


CD č. 2


Potom jděte do muzea. Promluvte si s Helen a ukažte jí runy a poznámky. Dále jí ukažte papír s erby a také papír od Finstera. Helen vám ukáže knihu s vyobrazením různých erbů, vy si zapamatujte hlavně tři následující : Haraldův, Sergant at Arms a Scribe. V dalším rozhovoru se dozvíte o rozbitém okně - mozaice. Požádejte Helen, aby vám ji ukázala a ona vás odvede ke stolu v rohu místnosti. A máme tu první opravdu obtížné puzzle. Musíte ze střepů složit původní mozaiku. Jedná se o 4 kosočtverce s motivy z výše jmenovaných erbů, které jste si měli zapamatovat.



Až se vám povede mozaiku složit, použijte infračervenou lampu nad stolem a budete si moci přečíst jména na stole :


                             LANDULPH


        FINSTERLAU                  FISCHTERWALD


                            MUHLHAVEN


Po porovnání s popisem erbů v knize vám tedy vyjde následující :


Landulph - Notorious Tyrant and Sorcerer (nechvalně známý despota a čaroděj)

Finsterlau - zkráceně Finster je Sergeant at Arms (tedy něco jako soudní pořadatel)

Fischterwald -  Herald (zvěstovatel)

Mulhaven - Scribe (písař, zapisovatel)


Jděte do baru a vzadu v rohu najdete Hansena. Řekne vám o Louiem a že prověří své zdroje. Obraťte se naproti k telefonu, přistupte k němu a uvidíte nad ním vyryté jméno a číslo Lou Fieldinga. Zavolejte na toto číslo a až budete dotázáni na jméno, napište Louie Fischterwald.  Dozvíte se, že je v Raven Clubu, což je nová lokace, která se vám objeví. Jděte tam, ale nikdo tam nebude. Cinkněte na zvonek u dveří a promluvte si s chlapíkem. Řekne vám, že Louie je v Misii (další nová lokace). Ještě prohledejte foyer, naproti je stolek s návštěvní knihou. Na zemi, pod nohou stolu, je kus papíru. Seberte ho a  přečtěte, jsou to výsledky karetních her a také adresa Misie. Běžte do Misie. Promluvte si s Erniem a zeptejte se ho na Louieho. Ukáže vám fotku, ale nechce vám ji dát.  Znovu s ním promluvte a požádejte ho, aby vám došel pro balíček, čímž se ho zbavíte. Zajděte za pult a prohledejte kufřík pod ním. Pomocí myši přetahejte všechny věci nejprve zleva doprava a potom obráceně, abyste se dostali až k fotce. Seberte ji a jděte za Meryloem, fotku mu ukažte a řekněte, že Winslow je idiot.


Ještě se stavte v baru a zeptejte se těch dvou strejdů u stolu naproti barovému pultu na Louieho. Sice se nic nedozvíte, ale bez toho byste se nedostali dál.


Nyní se opět stavte v muzeu, Helen by už pro vás měla mít hotový překlad poznámek. Pokud ne, budete muset vypadnout a vracet se tak dlouho, dokud překlad nebude hotov. Teprve až ho totiž budete mít,  objeví se Louie v Raven Clubu a vy si s ním budete moct promluvit. Moc se mu mluvit nechce, takže mu ukažte mu fotku od Ernieho. Louie změkne, ale bude se s vámi chtít setkat někde na "bezpečnějším" místě (opět nová lokace). Jděte tam a sledujte (ve filmu) týpka s pistolí. Až budete v jakési velké hale, máte tři možnosti pohybu - doleva, rovně a doprava. Vyzkoušet můžete postupně všechny tři, ale jediná správná je ta třetí - doprava. Tudy totiž dojdete k bedně s láhvemi a jednu znich použijete na odlákání pozornosti. Jakmile se vpravo nahoře objeví střelec, zamiřte a vystřelte.  Máte jen jeden pokus, ale když nevyjde, nic se neděje, objevíte se zase v hale a můžete to zkusit znova. V dalším filmečku prohledáte tělo, naleznete kartonek sirek z hotelu Cleveland s Muhlhavenovým jménem a půjdete odtud pryč. Na cestě vás zastaví chlapec a předá vám krabici. Otevřete ji - hmm, tak s Louiem si už nepromluvíte.


2. část


CD č. 3 :


Začíná snovou sekvencí o Torso Killerovi. Po probuzení si promluvte s Merylem a souhlaste se spoluprácí. Až odejde, prohlédněte si noviny, které tu zanechal na stole. Všimněte si Torso Killera  (ze sna) a hůlky (cane), kterou drží. Prozkoumejte v inventáři sirky z hotelu Cleveland, otevřete je a uvnitř si přečtěte jméno Mulhaven - tohle je důležité, když to neuděláte, nezpřístupní se vám později v hotelu další postup. 


Jděte do Sullivanovy kanceláře. Helemese, pan Winslow! Počkejte až odejde a promluvte  si se Sullivanem. Pokračujte do hotelu Cleveland. Popovídejte si s recepčním. Trochu se do něj v dalším rozhovoru obujete, což vám ale moc nepomůže a tak jděte doprava k telefonu. Zavolejte na číslo z kartonku sirek (recepce) a popovídejte si s recepčním jako Mulhaven a vynadáte mu, že jste ještě nedostali své ranní noviny. Recepční předá noviny poslíčkovi a vy se k němu vnutíte do výtahu. Před Muhlhavenovým pokojem prozkoumejte okénko nade dveřmi. Je to vysoko. Použijte vozík, který za vámi nechala pokojská. To už by šlo, ale ještě by to chtělo něco na otevření okénka. Prozkoumejte vozík a seberte nůž. Použijte ho na okénko a teď už se dostanete do pokoje. Zkuste otevřít skříň vlevo, ale nepůjde to, potřebujete speciální runový klíč. Prohlédněte nádobu na nočním stolku vpravo vedle postele a najdete náhradní klíč od pokoje. Ještě je tam něco, ale až se to pokusíte sebrat, objeví se nějací divní týpci. Prohledají pokoj, jeden z nich vezme předmět z nádoby a nechá tam fotografii. Až odejdou, prozkoumejte opět nádobu a fotku si vezměte.


Jděte ven a nyní navštívíme další lokaci - podkroví domu, kde bydlel Louie. Jděte dopředu a uslyšíte, že pod vámi jedno prkno vrzne. Obraťte se a prozkoumejte podlahu. Otevřte tajnou skrýš a vezměte skříňku (lock box). Všimněte si popela před pecí vlevo. Odmeťte ho a podívejte se na vyryté runy. Zapíšete si je do bloku a uvidíte další snovou sekvenci. Jděte do inventáře a prozkoumejte skříňku - domek, který jste našli pod podlahou. Musíte ji otevřít. Pokud se nechcete pokoušet sami, zde je postup: otočte levou lampu po směru hodinových ručiček. Potom zamáčkněte malé okénko vlevo. Komín zatlačte dolů. Nyní půjde posunout část pod zamáčknutým okénkem vlevo nahoru. Otočte kolem mlýna vpravo směrem od vás. Část úplně vlevo dole se zasunula dovnitř, takže teď můžete na uvolněné místo přesunout podobnou část z pravého rohu dole. Část vlevo, která teď zakrývá zamáčknuté okénko, vraťte zpět dolů a vytáhněte komín. Otočte kolem mlýna ksobě. Pokud okénko vlevo vyskočilo zpátky do původní polohy, můžete otočit levou lampu zpět nahoru. Pokud okénko nevyskočilo, otáčejte kolem mlýna, dokud se tak nestane. Posuňte delší trámek pod velkým oknem doleva. Otevřte dveře vlevo, úplně je otočte o 180 stupňů. A nyní je ještě posuňte o kousek doleva až na doraz, Nyní můžete posunou malý čtvereček pode dveřmi nahoru - a máte otevřeno ! Získali jste prsten a klíč. Použijte klíč na prádelník v levém zadním rohu místnosti. To je další puzzle. Klíč můžete otáčet doprava a doleva a posunovat dovnitř a ven. Správná kombinace vede k otevření malé schránky. Tady je : po zasunutí klíče ho zatlačte dovnitř. Potom otočte doleva, vytáhněte, pak 2x doprava, zatlačte a potom jednou doleva (do středové polohy) a vytáhněte.


Ve skrýši je podivný zub popsaný runami. Seberte ho, jděte za Sullivanem a řekněte mu o svém pokroku. Ukažte mu Muhlhavenovu fotku. Zdá se, že Von Hess, německý špión, ho vydírá. Fotografie byla vyfocena u Flanaganů (Flanagan's), tak se tam můžete jít podívat (nová lokace), ale zatím tam nic zajímavého k vidění není. Ještě se Sullivana zeptejte na poslední Penskyho případ, řekne vám, abyste se zeptali Winslowa. Jděte za ním a on vám řekne, že má Penskyho složku v trezoru a nedá vám ji, ani nepůjčí k nahlédnutí. Vraťte se k Muhlhavenovi do hotelu a použijte na zamčenou skříň prsten. Uvidíte další snovou sekvenci. Ve skříni seberte pozvánku k Ravenovi a vraťte se k Winslowovi. Podle zvuků si vedle užívá se sekretářkou, hajzl jeden, takže mu můžete probrat kancelář. Trezor je pod obrázkem vedle dveří, u kterých slyšíte vzdechy. Nápověda k otevření trezoru je na malém obrázku  nalevo od dveří. Když ho prozkoumáte, najdete tam napsáno skóre zápasu Harvard - Yale 19:6, a rok 1933.  Postup otevření trezoru bude následující :


1) Otočte po směru hodinových ručiček na 19.

2) Otočte proti směru hodinových ručiček na 6.

3) Otočte proti směru hodinových ručiček na 6.

4) Otočte po směru hodinových ručiček na 33.


Trezor je otevřen, vyndejte a přečtěte si složku Penskyho a zase ji dejte nazpět. Jak  jste právě zjistili, Penskyho najdete v Sunnyvale. Jděte tam. Po rozhovoru se sestřičkou si promluvte s Penskym. Během rozhovoru zažijete další halucinaci. Pensky si všimne vašeho podivného chování a vy mu tedy vše povíte. Sdělí vám, že vám může pomoci, ale musíte mít tři věci : vlčí tesák, havraní pero a "dračí moudrost". Vlčí tesák už máte (nalezli jste ho v truhle v podkroví), havraní pero najdete ve své kanceláři v černé knize v knihovně. Zbývá tedy už jenom "dračí moudrost".



Nyní zajděte za Mulhavenem (lokace Flanagans). Bude se kroutit, ale až mu povíte o fotce, kterou máte, tak změkne. Po rozhovoru mu dejte pozvánku do Raven Clubu, aby vám ji podepsal. Zajděte ještě jednou k Penskymu a zeptejte se ho na párty. Pošle vás do muzea, takže tam jděte. Po rozhovoru s Helen se podívejte na pergamen a zvláštní válcové pouzdro ve vitrině.  Ještě než se ho dotknete, dostaví se ovšem další halucinace a pak už se můžete vrhnout na další puzzle. Otevřete pouzdro. Je to vlastně pečetidlo, které máte ještě použít na pozvánku, aby měla všechny náležitosti, ale pečeť na konci není správná. Ta správná je uvnitř a vaším úkolem je s pomocí pěti otočných prstenců obě pečetě vyměnit tak, aby ta správná byla nahoře.


Prstence si označíme čísly 1 až 5 odshora dolů. Prstence 2 až 4 vysouvají a zasouvají jednotlivé kvadranty, prstenec 5 pootáčí pečeť a mění jeden kvadrant vnější pečetě za vnitřní. Prstenci vždy otáčejte až na doraz. Správný postup je následující (P je doprava, L doleva) :


4P, 1P, 5P, 1P, 2P, 1P, 3P, 5L, 1P, 2L, 3L, 1L, 4L


Pokud se povedlo, můžete konečně vyrobit pečeť na pozvánku a jít na párty.


CD č. 4 :


Kupodivu tady najdete Von Hesse, a světe div se, také Winslowa. Winslow vás odtáhne představit Elliotu Nessovi, mezitím se Von Hess odejde dveřmi v pozadí. Až konečně uniknete Winslowovi, zkusíte jít za ním, ale strážce vás zastaví. Co teď ? Musíte trochu odpoutat pozornost. Jděte kolem velkého stolu do rohu a prozkoumejte tác se skleničkami a točnu do vedlejší místnosti. Vraťte se ke hlídaným dveřím a z velkého stolu seberte talíř. Jděte opět  do rohu a na točnu dejte nejprve talíř a na něj tác se skleničkami. Teď už zbývá jen pořádně zatočit - vyrobili jste alarmující hluk ve vedlejší místnosti, strážce odtud rychle vyvede von Hesse, který tam nemá co dělat a vy můžete nepozorováni přes stočnu proklouznout dovnitř. Je zde tma, ale máte baterku. Prozkoumejte vše v místnosti a přistupte ke stolu.  Když se podíváte nahoru, zjistíte, že můžete zapnout světlo nad stolem. Celý stůl je vlastně další puzzle. Pod dvířky s runami se skrývají jména těch, kteří u tohoto stolu sedávají. Všechna dvířka můžete otevřít runovým prstenem, který máte v inventáři - kromě jediných se symbolem orla, která nemají zámek. Musíte všechna dvířka otevřít ve správném pořadí, aby se otevřela i dvířka s orlem.


Prohlédněte si kruhový nápis uprostřed stolu : Each Gift To Him Is Now Devoted. Nepřipomíná vám to něco ? Podívejte se v inventáři na helenin překlad runového pergamenu a najděte si řádku s číslem 22. Je to přesně ono ! Nyní se podívejte na řádku 22 v runovém pergamenu - je tam přesně 24 run (mimo oddělovacích znamének). Porovnejte je s runami na stole a najdete správné pořadí, ve kterém máte dvířka otevřít. Úplně polopatě je to takhle :


                    8

         1                     2


     7                             5


   6                                11


    10                             3


         9                     4

                    12

                  Orel


Pod posledními dvířky najdete knihu - v ještěří kůži s runami, což je třetí hledanýtalisman  - dračí moudrost. Následuje další halucinace a poté se vydejte za Penskym, protože už máte všechny tři požadované věci pohromadě. Zjistíte, že Pensky záhadně zmizel a podle toho, co tvrdí sestřička, tam nikdy ani nikdo toho jména nebyl. To je tedy opravdu zvláštní záhada  !


3. část


O pár dní později najdete na svém stole dopis. Je od záhadné Madame Cassandry, napsala vám na Penskyho žádosta máte ji neprodleně navštívt, což samozřejmě uděláte. Všimněte si nápadné podoby komorné Madame Cassandry a dr. Helen Straussové z muzea. Chvíli jsem očekával nějaké senzační odhalení, ale zřejmě jenom autorům došli herci :-)) Promluvte si s Madame Cassandrou, řekněte ji o svých podivných halucinacích a ona vás uvede do hypnotického tranzu. Přenesete se na  podivné místo, které poznáváte ze svých halucinací a když se pohnete, postaví se okolo vás opravdu divná místnost. Dojděte ke dveřím, které mají po obou stranách sloupce kamenů s podivnými symboly. Kolem sebe slyšíte milióny tajemných hlasů. Pokud se do nich zaposloucháte (a aspoň trochu rozumíte anglicky), zjistíte, že vám napovídají, jak správně poskládat kameny, aby se dveře otevřely. Zde je řešení pro nás ostatní:


VLEVO

VPRAVO

Koruna

Pták

Klíč

Měsíc

Had

Štít

Hvězda

Ryba

Klíč

Had

Štít

Kometa

Slunce

Koruna

Pták

Ryba


Dveře se otevřou a vy se octnete v prostoru. Jedná se vlastně o jakési "planetární" bludiště.  Máte před sebou dvě planety sluneční soustavy označené jejich astrologickými symboly. Pokud na některou z nich skočíte, objeví se dvě jiné, na které můžete skočit. Cílem hádanky je projít po všech planetách, na každé být jen jednou a skončit na planetě Zemi. K vyřešení potřebujete znát symboly planet, což vám může říct Cassandra. Použijte klávesu [Esc], čímž se proberte z transu a zeptejte se jí. Půjčí vám astrologickou knihu, ze které to vše vyčtete.


Nyní ještě zbývá zjistit si topologii bludiště. Pokud si napíšete jednotlivé planety, Slunce a Měsíc na papír a uděláte spojnice podle toho, kam se odkud můžete dostat, dostanete asi takovýhle obrázek :

Start je samozřejmě počátek bludiště, názvy planet, Slunce a Měsíce jsem ponechal v angličtině - tak jak je najdete v astrologické knize Madame Cassandry.  Z tohoto obrázku je již celkem jasné, kudy povede správná cesta bludištěm, která splňuje zadané podínky,  zde je  :


START->Saturn->Mars->Mercury->Venus->Sun->Moon->Jupiter->Earth.


Tedy v symbolech na planetách je to následující posloupnost :



Až přeskáčete vešechny planety, budete opět v prostoru a před vámi budou tentokrát tři planety,  z nichž jedna - ta v popředí - není označená žádným symbolem. To je Thule. Skočte na ní a po následném velkém třesku se přenesete k Odinovu bazénku. Přistupte k němu a na jeho okraji najdete řádku kamínků. Postupně je všechny házejte do vody a dívejte se, co jednotliví lidé, se kterými jsme se ve hře potkali, právě v tom okamžiku dělají (po vhození jednoho kamínku uvidíte i sebe sama, jak sedíte u Madame Cassandry). Odejděte z tranzu - [Esc] - a promluvte si Cassandrou o všem, co jste viděli.. Poví vám, že pokud budete mít něco náležejícího vrahovi, budete ho moci také uvidět.


Nyní se vydejte za šéfem Sullivanem a řekněte mu, že váš případ a Torso Killer jsou propojené. Sullivan vás pošle na policii za Merylem, který vám zapůjčí  spis Torso Killera  k nahlédnutí. Projeďte si všechny důkazy podle seznamu. Ze spisu zjistíte, že byla identifikována další oběť Torso Killera - Angelo Santini. Pozornost věnujte hlavně dopisu pod číslem 1. Kromě běžného prolistování totiž musíte také kliknout na záhlaví poslední stránky, čímž zjistítte adresu Angela Santiniho. Pokud to neuděláte, nezpřístupní se vám lokace s jeho bydlištěm  a vy se nedostanete dál. Poslední důkaz ve spisu chybí a Merylo vám řekne, že si ho vypůjčil Winslow. Takže si za ním zajděte a popovídejte si o von Hessovi (získáte pozvánku), Penskym a chybějícím důkazu. Jděte se podívat též na stoku, o níž se zmínil Merylo. Pak se ještě vraťte k Merylovi, znovu si vyžádejte Killerův spis a podívejte se ještě na poslední důkaz, který iž mezitím Winslow vrátil.


Potom si opět zajdeme do Ravens Clubu. Otočné dveře v rohu tentokrát nefungují, takže se budeme muset do zadní místnosti dostat dveřmi, které předtím hlídal strážce. Odemknout se nedají, ale jak zjistíte, je na nich 6 plošek, které se dají stisknout. Je jasné, že je musíte stisknout v určitém pořadí, aby se dveře otevřely. Teď kde jenom najít nějaký klíč ? Podobné tvary jste už někde určitě viděli - ano, na pozvánce od von Hesse ! Ale jak s její pomocí nalézt tu správnou sekvenci ? Musíte ji postupně překládat tak, abyste dospěli k tomuto tvaru :



Nyní už je to jasné. Jako první stisknete červený kosočtverec a pak dál ostatní plošky tak jak jdou za sebou po směru hodinových ručiček. Pro všechny případy to máte názorně na dalším obrázku :



V zadní místnosti si prohlédněte tapiserie na zdech a můžeme jít zase ven. Nyní jděte do Santiniho bydliště, kde najdete jeho matku. Ukáže vám Santiniho pokoj. Až odejde, můžete nejprve podržet [Shift] a kliknout do otevřených dveří - malý žertík. Poté zhasněte světlo, otočte se k oknu a prohledávejte stíny tak dlouho až najdete skrytou fotografii Angela a Louieho v Ravens Clubu. Potom opět rozsviťte a v pravém rohu pokoje u okna prozkoumejte zeď u podlahy. Strhněte tapetu a za ní ve skrýši najdete papíry, runy, Penskyho poznámku a peníze. Peníze dejte Santiniho matce a jděte pryč.


Nyní se vydejte opět do stok. Uvidíte Torso Killera osobně, jak otevírá vchod do stok a pak v nich zmizí. Jděte za ním ke vchodu do stok.


CD č. 5 :


Na následujícím obrázku si můžete prohlédnout plánek stok :



Právě se nacházíte na místě označeném jako vchod (Entrance). Na konci vstupní chodby se nachází větrák (Fan), který můžete vypnout poblíž se nacházejícím vypínačem. Další důležitá místa jsou konec první chodby vlevo se třemi pákami (3 levers) a zejména konec  druhé chodby vlevo s manometry a ovládacími koly (Gauges). Po prvním prozkoumání kol zjistíte, že jsou potřísněna krví, zřejmě tu nedávno někdo byl. Pokud si označíme manometry písmeny A - E a ovládací kola čísly 1 - 4, tak to vypadá asi takhle :


                          C

                 B          D

        A

                2         4

        1       E      3


Vaším úkolem je docílit na všech manometrech stejného nastavení jako je na manometru E (jediný, který se nedá ovládat). Problém je v tom, že každé kolo vždy ovládá více, než jeden manometr. Pokud se nechcete trápit, zde je postup :


1) Otočte kolem č. 3 po směru hodinových ručiček tak, aby na manometru B byla nastavena hodnota 30 psi.

2) Otočte kolem č. 2 tak, aby na manometru D byla nastavena hodnota 30 psi.

3) Otočte kolem č. 4 tak, aby na manometru A byla nastavena hodnota 30 psi.

4) Opakujte kroky 2) a 3), dokud na manometrech A a D nebude nastavena hodnoty 30 psi.

5) Otočte kolem č. 1 proti směru hodinových ručiček tak, aby na manometru C byla nastavena hodnota 30 psi.


Pokud jste postupovali správně, máte první dveře otevřené. Stojíte před dalšími dveřmi bez zámku, pouze s křížovým vlysem uprostřed. Ten tvar jste už někde viděli - takový kříž měl von Hess. Jděte tedy za Winslowem, který by má von Hessův kříž u sebe. Má ale podmínku - chce jít s vámi. U dveří vám půjčí kříž a vy dveře otevřete. Chodba za nimi je jištěna plynem. Winslow zbaběle uteče, vy zadržíte dech a máte vyhráno. A jsou tu - co jiného, než další dveře ? Jejich zámky jsou ovládány regulátory - to jsou za šoupátka kolem dokola. Když si je označíme čísly 1 - 8, vypadá to asi takhle :

    

            1 2

       8          3

       7          4

            6 5


Váš úkol je jasný - musíte pohnout těmi správnými regulátory, aby se dveře otevřely. Jsou to regulátory 1, 5, 7 a 2 - přesně v tomto pořadí.


Před vámi jsou další dveře, ale ty už neotevřete. Rozhlédněte se kolem a vlevo od dveří, nahoře u stropu uvidíte štěrbinu. Když se tam vytáhnete, zjistíte, že je to průhled do zadní místností  Ravens Clubu. Právě je tam Torso Killer a nechtěně vám předvede, jak se pomocí svícnu otevírá skříň. Jděte tedy do Ravens Clubu (teď už nemusíte znova vyťukávat kód na dveřích) a jděte rovnou ke skříni. Z poličky vlevo vemte svícen. Zjistíte, že se skládá celkem ze čtyř nebo pěti otočných částí. Pro otevření skříně musíte samozřejmě nalézt správnou kombinaci pootočení různých částí. Pokud si části očíslujeme odpředu dozadu (takže ta část, která je nejblíže k vám, má číslo 1), pak je správný postup následující :


1) Částí 1 pootočte 2x proti směru hodinových ručiček.

2) Částí 3 pootočte 2x po směru hodinových ručiček.


Nic těžkého. Seberte Killerův talisman a jděte za Madame Cassandrou. Nechte se opět uvést do hypnotického transu a octnete se opět u Odinova bazénku. Když nyní hodíte do vody malý kamínek, druhý zleva, uvidíte Torso Killera, jak pomocí knihy v knihovně v zadní místnosti Ravens Clubu otevírá tajnou chodbu za skříní. Klávesou [Esc] se proberte z transu, stavte se pro Meryla a s ním jděte do Ravens Clubu. Přistupte ke knihovně a pohněte příslušnou knihou. Tajná chodba se otevře, vstupte dovnitř a podívejte se na závěrečné video této části hry.


CD č. 6 :


4. část


Nyní jste důstojníkem OSS. Byl jste povolán, abyste otevřel jakési záhadné dveře. Podívejte se na ně a určitě si vzpomenete, že podobný obrázek s planetami jste viděli na tapiserii  v Ravens Clubu. Planetami se dá pohybovat a vy je musíte nastavit tak, aby byly všechny osvícenou stranou nahoru. Očíslujme si planety 1 až 7, přičemž jednička je ta nejvnitřnější a sedmička ta úplně na kraji. Postup pro otevření dveří je potom následující :


1) Pohybujte planetou č. 7 proti směru hodinových ručiček, dokud planety 5 a 7 nejsou správně nastaveny.

2) Přesuňte planetu č. 4 přesně na severovýchod, čímž nastavíte planetu č. 1.

3) Přesuňte planetu č. 2 na jih, čímž nastavíte planetu č. 4.

4) Přesuňte planetu č. 6 na východosevero východ, čímž nastavíte planety 2 a 6.

5) Pohybujte planetou 3 proti směru hodinových ručiček, dokud není správně nastavena.

6) Stiskněte symbol slunce uprostřed a dveře se otevřou.


Jste v místnosti se třemi sejfy. Každý se otevírá jiným způsobem. Ten vlevo se otevírá pomocí křížového ovladače, kterým měníte z tlaky, prostřední sejf správným použitím klíčů a sejf vpravo správným nastavením pák nahoře. Můžete začít kterýmkoliv z nich, první dva  otevřené sejfy budou vždy prázdné a ve třetím je Black Dahlia - krystal s runami. Jenže než si ji stačíte pořádně prohlédnout, přijde empík, který vám ji sebere. A nyní jak se otevírají jednotlivé sejfy ?


1) Sejf vlevo :


Začneme sejfem úplně vlevo - jeho otevření je nejsložitější. Na jeho dvířkách jsou 4 dlaždice, kolem kterých můžete pohybovat jezdcem. Dlaždice si označíme takto :


A B

C D


A zde je postup otevření zámků :


1) Projeďte jezdcem kolem dlaždice A ve směru hodinových ručiček.

2) Jeďte kolem dlaždice B nahoru a doprava do rohu a odtud doleva do protějšího rohu.

3) Nyní jeďte dolů kolem dlaždice A a zpět do prostřední, počáteční pozice.

4) Nyní jeďte doleva a dolů kolem dlaždice C a pokračujte doprava, do prostřední pozice  mezi dlaždicemi C a D.

5) Pokračujte doleva a nahoru okolo dlaždice D, skončíte na pozici mezi dlaždicemi D a B.

6) Odtud jeďte doleva až na pozici úplně vlevo mezi dlaždicemi A a C.

7) A nyní jeďte kolem dlaždice C dolů, doprava a nahoru do středové, počáteční pozice.


2) Prostřední sejf :


Zde je situace jednodušší - stačí prostě použít správný klíč na správný zámek. Pokud je klíč správně, jde jím otočit. Když totočíte všemi osmi klíči, máte sejf otevřený. Opět so označíme klíče čísly a zámky písmeny :


Klíče :  1  2  3  4  5  6  7  8


                     A    B   C


Zámky :         D    E   F


                       G    H


A takhle je to správně : A4, B8, C1, D3, E6, F2, G7 a H5.


3) Sejf vpravo :


Ani tady nepůjde o nic těžkého. Musíte najít správnou kombinaci pák. Každá páka posune "nožičku" o něco dolů, nebo nahoru. Nožičku spustíte tlačítkem vpravo. Musíte ji natáhnout až k ozubenému kolečku. Opětovným mačkáním tlačítka pak kolečko pootočíte úplně doprava, do krajní pozice a sejf je otevřený. Pokud si páky očíslujeme odleva doprava, pak musíte stisknout páky 1, 4, 6 a 7, abyste sejf otevřeli. 


Děj hry pokračuje o rok později (1946). Chytáte válečné zločince a dostanete dobrý tip na jedno malé opatství na hranicích mezi Rakouskem a Švýcarskem. Vaše pátrání vás dovedlo až do vinného sklepa, kde se pohybujete při světle baterky. V jednom koutě najdete studnu, když půjdete zpět, dojdete ke schodům a po nicj ke dveřím, které nejdou otevřít. Otočte se a vzadu za bednami něco uvidíte. Dojděte tam a najdete rupmál. ovládáný dvěma tlačítky. Levým nastavujte západku a pravým ovládáte ozubené kolečko. Když nebud ezápadka blokovat ozubené kolo a malé ozubené kolečko vpravo zapadne do soukolí, tak se rumpál roztočí a provaz sjede dolů do studny. Jděte doprava ke studní a po provaze sešplháte dolů do labyrintu s hrobkami. Pokud se zřítíte, znamená to, že buď západka nebo kolečko je špatně nastavené, musíte se vrátit a opravit to.  Než se vydáme dál, bude hra chtít opět


CD č. 5 :


Chodbou dojděte k prvnímu rozcestí. Zde je mapa podzemního labyrintu :



Modře jsou vyznačeny nejkratší cesty, po kterých můžete jít, v podstatě ale stačí, když se budete držet neustále vpravo a nemůžete zabloudit. Musíte postupně navštívit všechny čtyři hrobky - Scribe, Herald, Landulph a Sergeant at Arms a v každé najít a zapsat si čtyři runy, které pak budete potřebovat v centrální místnosti u oltáře. Nejdříve se tedy podíváme na jednotlivé hrobky :


1) Scribe


Otevřete rakev a seberte 12 čtvercových destiček. Co ale s nimi ? Udělejte čelem vzad a přistupte k malé fontánce u zdi a v ní destičky opláchněte. Nyní už z nich můžete složit čtyři runy podle obrázku :



2) Herald


Cestou do téhle hrobky narazíte na malou odbočku vpravo. Na konci najdete malý oltář. V truhle napravo najdete zvláštní artefakt, seberte ho a dojděte do Heraldovy hrobky. Na vlys na Heraldově rakvi použijte artefakt, rakev se otevře a vy si budete moct zapsat další čtyři runy. Jen si uvědomte a zapamatujte, že se ve víku rakve jenom zrcadlí a že je před použitím budete muset obrátit - alespoň některé z nich.


3) Landulph


K rakvi v Landulphově hrobce musíte vyjít po schodech. Každý schod se skládá ze tří částí, pokud nešlápnete na tu jedinou bezpečnou, zasáhne vás šíp vystřelený ze zdi. Ukládejte pozici na každém schodu a můžete jít nahoru metodou pokus - omyl, ale brzy si všimnete, že bezpečné jsou ty části, které jsou označeny runou ve tvaru našeho písmene R. Cestou nahoru si zapisujte pozice bezpečných částí, protože na zpáteční cestě už označení schodů nebude vidět a cesta dolů bude tedy poněkud obtížnější. Pokud jste si to nezapsali, tady máte plánek schodiště :


       Pata schodiště  

       Nejvyšší schod


Nahoře nad schody, samozřejmě musíte otevřít Landulphovu rakev a zapsat si další čtyři runy.


4) Sergeant at Arms


Abyste otevřeli rakev v Landulphově hrobce, musíte vyřešit puzzle na jejím víku. Musíte posunout kameny tak, abyste mohli vysunout zámky ve všech čtyřech rozích. Na následujících obrázcích vidíte výchozí pozici a cílovou pozici, ke které se musíte dostat (pole s X označují zámky, které musíte vysunout a šrafovaná pole jsou prázdná místa):


Výchozí pozice :


Cílová pozice :

 

V této pozici již půjdou všechny čtyři zámky vysunout do prázdných míst, rakev se otevře a vy získáte další čtyři runy do sbírky. Všechny čtyři mezery musíte nejprve složit dohromady do jednoho velkého místa a potom je postupně po jedné přesouvat k jednotlivým zámkům. Pokud je puzzle pro vás přece jen příliš těžké, můžete použít cheat (na konci návodu), anebo následující postup (jeden z více možných postupů) :


B2, B3, B5, C6, D6, E7 doleva, D7, C7, A7, B7 doprava, B6, B7 nahoru, C6, B6 doprava, B5, C5, C3, C4 nahoru, C2, D1 nahoru, D5, D3 dprava, E2, D2 doleva, D3, E3, F3, E5, E4,  nahoru, D4 nahoru, E6, E5 doleva, F3, F6, D5, C5, B5, A5, A7, A4, A3.

Tím máme všechny čtyři skupiny po čtyřech runách a můžeme jít do centrální místnosti s oltářem. Kolem něj jsou čtyři sloupy a na každém jsou čtyři pohyblivé kruhy s runami. Jistě už tušíte, jaký úkol vás teď čeká - musíte na každém sloupu nastavit jednu z kombinací, které jste získali ve čtyřech hrobkách. Neměl by to být zase tak velký problém, protože na každém sloupu jde nastavit právě jen jedna určitá kombinace (nezapomeňte na zrcadlové otočení run z hrobky Herald!), ale přesto uvádím na dalších obrázcích plánek místnosti a nastavení run. Třeba pro úplné zoufalce :-).


Plánek místnosti :


        Scribe                     Landulph

                       OLTÁŘ

        Herald                    Sergeant

                                       at Arms


Nastavení run :

  Scribe         Herald          Landulph     Sergeant at Arms

 

No a teď už to snad složí opravdu každý. Jakmile budou runy na všech čtyřech sloupech správně nastaveny, otevře se za oltářem tajný průchod a vy budete hrou vyzváni k založení


CD č 7 :

Jste v malé místnosti s obrazy kolem dokola a se sarkofágem uprostřed. Naproti jsou vidět další dveře, ale ty stejně nejdou nijak otevřít, takže se věnujme sarkofágu. Na něm ležící postava má sepjaté ruce a vypadá to, jako by mezi nimi něci scházelo. To něco je runový krystal, který s sebou nosíte málem od začátku hry. Klikněte v inventáři na pytlík s runami a tam ho najdete, jenže si ho musíte napřed správně složit. Runy srovnejte na krystal podle sekvencí, které máte ve vašem zápisníku. Protože je to přece jenom trochu složité, můžete se řídit také tímto obrázkem :



Jakmile vložíte správně složený krystal do rukou sochy, její oči se rozzáří. Něco Nyní sejděte vpravo dolů do úzké chodbičky kolem sarkofágu. Po levé ruce máte dvě otočné dlaždice s černými zrcadly. Dál na delší straně sarkofágu je až na konci průzor a na druhé kratší straně je ještě jedna otočná dlaždice se zrcadlem a vedle kukátko. Pokud se jím podíváte, uvidíte červené plameny, které rozsvěcují oči sochy. Vy teď musíte nastavit všechna tři zrcadla tak, aby se vám v kukátku ukázalo tajné místo na stěně chodbičky. Všechno vám bude jasné z následující ho obrázku :


                                              Zrcadla


Zde vidíte správné natočení všech tří zrcadel, osmičkou je označeno místo, kde je kukátko. Jakmile  v kukátku uvidíte část zdi, jděte o jeden krok zpět a naproti průzoru najděte na zdi místo, které jste vioděli v kukátku. Najdete tam do zdi zaraženou rituální dýku. Až ji vytáhnete otevře se vám východ z této místnosti. Projdete do další místnosti, kde si promluvíte s von Hessem. I když se snažíte, nechce vám nic říct. Po chvíli přijde Winslow se třemi týpky, od pohledu je jasné, že nepřišli na mariáš. Winslow si popovídá s von Hessem  a pak ho chladnokrevně a zdá se, že i s chutí odstřelí. Totéž se pokusí udělat i s vámi, jenže už nemá náboje - všechny je vyplýtval na von Hesse. Takže odejde a nechá tu s vámi jednoho zabijáka, aby vás dorazil. Ten ovšem netuší, že máte ještě tu rituální dýku...


5. část


Jste na letecké základně o půl roku později a hledáte pilota, který koupil Black Dahlii na černém trhu. Promluvte si s GI, ukáže vám Mattovu skříňku. Prozkoumejte ji, jsou tam dopisy od Elisabeth Shortové a její obrázek (musíte vrchní přihrádku odsunout doprava). Zeptejte se GI, jestli si to můžete nechat a on vám poví, že totéž se ptal už někdo před vámi. Kdopak asi? No přece Winslow.


Další část se odehrává ve vlaku a opět o další půlrok později. Sedíte v jídelním voze. Prozkoumejte věci na stole a hlavně se podívejte se na popelník, zjistíte, že jsou na něm nedopalky od černých cigeret, což značí, že Winslow je ve vlaku a zřejmě jí u stejného stolu jako vy. Zavolejte průvodčího a promluvte si s ním. Až odejde, tak vstaňte, u dveří se otočte a podívejte se na jeho rozpis sedadel v jídelním voze. Zjistíte, že Winslow cestuje pod jménem Matt Collins.


Projděte celým vlakem až dorazíte do zavazadlového vozu. Neprohledávejte jednotlivá kupé, jinak na vás přijde průvodčí a končíte ! Až dojdete do zavazadlového vozu, otočte se. V kapse na dveřích je plánek vlaku, pomocí této mapy můžete od této chvíle rychle cestovat po vlaku. Pokračujte dál do vozu průvodčího, cestou si všimněte těžkého oranžového kufru asi v půlce vagónu. Můžete ho zvednout, položit na krabici a dívat se jak spadne dolů. Až dorazíte k průvodčímu, promluvte si s ním a zeptejte s ena Winslowa - Matta Collinse. Průvodčí vám nebude chtít nic říct. Jděte tedy zpět do zavazadlového vozu a na polici poblíž dveří do lůžkových vozů najděte provázek. Vraťte se doprostřed, kde je výše  zmiňovaný těžký kufr, ještě si všimněte lanka od ruční brzdy nahořže u stropu a uložte si hru! Potom postavte těžký kufr na krabici a přivažte ho provázkem k záchranné brzdě. RYCHLE utíkejte do vozu průvodčích. Až průvodčí odběhne, můžete prozkoumat jeho psací stůl. V šuplíku najdete seznam cestujících. Zjistíte, že Collins-Winslow je v oddělení 7, vůz č. 283. Podívejte se ještě na seznam oprav (na stole) a jděte pryč.


              Průvodčí    Zavazadla                    Winslow                            Jídelní vůz

Orientační plánek vlaku


Vydejte se do 4. vozu zpředu (tedy od jídelního vozu). Vlezte do Winslowova kupé (č. 7) a otevřte šuplík u dveří. Je tam kus papíru s jednou runou. Seberte ji a zjistíte, že je  jste se si od něčeho umazali ruku. Co to sakra... přičichnete a - omdlíte. Po probuzení uvidíte pěknou slečnu, které zabíráte kupé. Jděte tedy za průvodčím a zjistíte, že Winslow vystoupil už v Chicagu ale jeho zavazadla jsou stále tady ve vlaku. Jděte do zavazadlového vozu a na polici poblíž dveří do lůžkových vozů najděte nákladový list, z něhož zjistíte číslo Winslowova zavazadla. Je to ta velká bedna uprostřed vagónu.


Jak zjistíte je odemčená a dá se otevřít (stačí vytáhnout kolíčky a zasunout je do děr na horní, nebo přední straně bedny, odsunout petlice a klinout na držadlo nahoře na víku bedny), ale jsou tam jenom lahve šampusu. Jenomže Winslowovo zavazadlo nemůže být jen tak obyčejné zavazadlo, takže musí jít otevřít ještě jinak. Pokud se o to nechcete pokusit sami, přečtěte si postup v dalším odstavci. Jestliže od bedny odstoupíte, resetujete řešení hlavolamu do výchozího postavení.


Vezměte menší kolík a dejte ho do dírky vpředu. Vezměte větší kollík a dejte do do druhé dírky. Dejte horní (kratší) petlici zhora dolů a otevřte víko. Zavřete víko a obě petlice  dejte Zjistíte, že nad kroužkem petlice je škvíra a nad ní ještě jeden otvor. Do tohoto otvoru zasuňte větší kolík. Nyní můžete kroužek petlice posunout nahoru až ke kolíku.  Tím se objeví další menší otvor, který byl původně kryt kroužkem petlice. Vezměte menší  kolík a dejte ho do této díry. Vytáhněte držadlo na levé straně bedny a dejte ho do horních děr, přes obě petlice. Zleva ještě vyjměte kování pod držadlem a dejte ho dopředu přes kroužek petlice. Nakonec vyjměte ještě držadlo z horních děr a dejte ho do kování vpředu. Hotovo.


Nakonec ještě prohodíte nálepky na zavazadlech, aby se Winslow ke své bedně nedostal  a je to všechno. Nyní se odeberte do jídelního vozu, kde si promluvíte s Alicií  - to je ta dáma, v jejímž kupé jste se vyspali. Omluvíte se jí za způsobené nepříjemnosti a pokračujete v rozhovoru až do konce této části hry.


CD č. 6 :


Dojeli jste v pořádku do Los Angeles. Jako vůbec první akci si ULOŽTE HRU. Může se vám to později hodit. Z hotelového pokoje zavolejte nejprve na policii  a domluvte si schůzku s detektivem Maxwellem v občerstvení na druhé straně ulice (Gabe's diner). Jestli si chcete užít malý vtípek, tak během telefonického rozhovoru klikněte na Jima. Potom jděte ven z pokoje a pomocí vaší cestovní mapy doplněné o animovaného broučka jděte do Gabe's diner a promluvte s detektivem Maxwellem. 


Po rozhovoru jděte do kanceláře záslikové služby (train station shipping office). Přistupte k přepážce pro došlou poštu (Incoming Parcels) a až přijde podle všeho čtyřprocentní úředník, promluvte si s ním o všem, co se vám nabízí, hlavně se zeptejte na Winslowovu  bednu. Pak se podívejte do koše vlevo pod přepážkou pro odeslanou poštu (Outgoing Parcels) a vemte z něj krabici. Dejte ji úředníkovi u této přepážky k odeslání, zvolte expresní doručení (express delivery) a o 75 centů později získáte potvrzení.


Nyní jděte na adresu Elizabeth (zjistíte ji z dopisů, které posílala Mattovi). Už tam ale nebydlí. Prohlédněte místnost a promulvte s roztomilou bytnou, pí. Underhillovou. V šuplíku v nočním stolku vedle postele najdete lístek z hotelu Billmore. Jděte tam a prokecněte barmana. Ukažte mu fotku Elizabteh (Lizzy), pozná ji, ale zrovna tu prý není.


Jděte do zásilkové služby a úředníka u přepážky došlé pošty se zeptejte na svůj balík.  Ukažte mu svoje potvrzení a zjistíte, že Winslowovu bednu dnes převzali stěhováci od ABC Moving Company.


!! POZOR !! V tomto místě hry je jeden velice nepříjemný BUG. Může se vám stát, že úředník u přepážky vám nebude chtít balíček vydat a bude neustále tvrdit, že pošta ještě nedorazila. Tím je další postup ve hře úplně zablokován. Máte nyní dvě množnosti jak z toho ven : buď jste na něco zapomněli, nebo udělali jinak - v tom případě naloadujte hru od místa na začátku této části, kde jsem vás vyzval k uložení hry. Druhá možnost, která by vám měla pomoci bug obejít spočívá ve způsobu přecházení mezi lokacemi. K tomu účelu používáte obrazovku s fotkama lokací, na které si vybíráte lokaci kliknutím myši. Do této obrazovky se můžete dostat dvěma způsoby - opuštěním lokace dveřmi, anebo stisknutím pravého tlačítka myši, kdy se vám objeví herní menu a jedna z jeho položek je World map (neboli mapa hry). Zkuste tedy v této části hry přecházet mezi lokacemi pomocí pravého tlačítka myši a herního menu. Když se takhle projdete všemi lokacemi a  opět se vrátíte do zásilkové služby, mělo by už vše být v pořádku. Tak, doufám, že jste už zabugované místo překonali a můžeme se opět vrátit k návodu.


Vraťte se do hotelu a zavolejte na ABC Moving Company. Nic užitečného, ale aspoň jste získali adresu, takže se tam můžete vydat. Ve stole najdete seznam, z toho zjistíte, co vlastně hledáte. Vpravo v rohu je kartotéka, otevřete nejspodnější šuplík a najděte složku SOIAKP52. Easter Egg : zkuste vybírat špatné složky, po 14. špatném výběru uvidíte malý vtípek. Ze složky zjistíte, že bedna byla doručena do RKO Studia, takže se tam jděte podívat, ale hlídač vás nepustí dále.


Jděte do hotelu Billmore a promluvte si s Lizzy, která tam sedí u baru. Pak ale náhle zazvoní telefón a vy jste odvoláni jinam. Bohužel, netušíte, že telefonát je podvrh, volal vám hajzl Winslow, který opatrně nakukuje zpoza rohu a čeká až odejdete.


CD č. 8 :


Další den jděte znovu do Biltmore hotelu a vyptejte se barmana na Lizzu, s kým večer odešla, jestli se vrátila a jestli má barman náhradní klíč od jejího pokoje. Chytrák barman vidí, že odpovědi jsou pro vás důležité, tak z vás bude pěkně tahat peníze. Nejradši byste mu jednu flákli, ale bohužel to nejde. Náhradní klíč vám sice nedá, ale alespoň vám řekne číslo Lizzina pokoje - 201. Jděte ke dveřím a odtud doprava po schodech nahoru k pokojům. Až na konci chodby, u okna jsou dveře pokoje číslo 201. Zaklepejte, ale žádná odezva. Zkusíte otevřít - je zamčeno. Prozkoumejte okno vlevo, zjistíte, že se dá otevřít. Vylezte na požární schodiště a prozkoumejte vedlejší okno vedoucí do Lizzina pokoje. Po chvilce se vám ho jistě podaří otevřít a prolézt dovnitř. Vlevo nade dveřmi najdete schovaný klíč od schránky.


Jděte do zásilkové služby, napravo od přepážek jsou bezpečnostní schránky. Ale která ze stovky schránek je ta pravá ? Mrkněte se na telefon mezi uličkami a podívejte se, která čísla odpovídají iniciálám Elizabethina jména - E a S. Dostanete číslo 37. Otevřete schránku č. 37 a najdete jenom lístek ze zastavárny na -  Black Dahlii. Takže lístek seberte a  jděte do zastavárny.


Zastavárník vám sdělí, že Black Dahlii opravdu měl, ale naneštěstí ji už vydal Winslowovi. Ale má tu ještě zajmavou hůl s runami - poznáte v ní hůl Torso Killera, takže si ji hned za krvavých 100 dolarů koupíte. Podívejte se na ní v inventáři a nastavte na ní kombinaci run z Landulphovy hrobky v opatství (máte ji napsanou v zápisníku). Z hole vypadne plánek s cestou k pokladu.


Vraťte se do hotelu, tady už na vás čeká Maxwell se společníkem. Trochu nevybíravým způsobem vás začnou vyslýchat, ale právě včas přijde Alicia Short (známá z vlaku) a překazí jim to. Popovídejte si s ní a řekněte jí, že jste se nemohli dostat do RKO Studia a ona vám slíbí pomoc. Po rozhovoru vypadněte pryč a zase se vraťte, na posteli bude ležet dopis od Alicie s VIP propustkou do RKO Studia. Takže se tam hned vydejte.


Po videu prozkoumejte bednu - najdete na ní podpis Ala Kinga - režiséra. Udělejte čelem vzad a uvidíte Alicii. Jděte k ní, popovídejte si s ní a ona vás pozve do domu Ala Kinga. Až tam dorazíte, počkejte, až všichni odejdou a opět si promluvte s Alicií. Pak se podívejte na teleskop vepředu a na tabulku nastavení vedle něj. Al King se zřejmě rád dívá... Můžete zkusit teleskop použít, ale dokud nebudete znát správné nastavení, nic moc neuvidíte. Prozkoumejte stůl vpravo od teleskopu. Vedle stolu v koši najdete noviny se zajímavým článkem o německé hrobce na hřbitově Ferrin's Hill a roztrhaný telegram. Vlastně jde o dva telegramy. Určitě vám nedá moc velkou práci je složit. Až to budete mít, opusťte inventář a zase se do něj vraťte. Telegramy by teď měly vypadat takto :



Dležitý je ten od Winslowa poslaný z Zurichu, že prý dorazí v lednu a chce, aby mu krabici doručili na opuštěnou střelnici. Ještě můžete prozkoumat papír na stole a mapu na zdi nad stolem a pak už se vypravte na hřbitov Ferrin's Hill.


V hrobce najdete vlevo v rohu na zemi urnu a v ní vzkaz od Winslowa a teleskopovou vzdálenost : 165 x 100 = 16500. Pak si prohlédněte nápisy na stěnách a zvláště ten se Saturnem. Je to vlastně hádanka :


        4A = 6B

        3B = 2C

        5C = 2A + 1.5B + 18D

        ?D = 3A


Po chvíli dosazování a počítání - jsou to celkem jednoduché rovnice - dojdete určitě ke správnému výsledku : 27.


Vraťte se do Alova domu. Podívejte se na mapu nad stolem a použijte mapu k pokladu, kterou máte v inventáři. Přiložte ji na velkou mapu tak, aby větrné růžice byly v zákrytu. Nyní zjistíte výškový rozdíl Alova domu (100) a lovecké chaty, která  je podle plánku cílem (250). Rozdíl je tedy 150. V tabulkách vedle teleskopu najděte nastavení úhlu pro vzdálenost 16500 a výškový rozdíl 150. Je to 0,5. Nyní tedy už máte parametry. Nastavte je na panelu teleskopu (0,5 a 27). Použijte teleskop a pohybujte s ním tak, aby horizontální i vertikální trojúhelníčky byly proti sobě. To ne - zase ten dobytek Winslow !! Honem pošlete Alicii do - bohužel jen domnělého - bezpečí a vy se vydejte do lovecké chaty.


Až se propadnete do sklepa, prozkoumejte vše okolo sebe. Na žebříku najdete fotku Alicie s krvavými stopami. Pokusíte se honem vyšplhat po žebříku nahoru, ale spadnete a začne hořet. Otočte se a otvírejte tři skříňky u zdi. Je jedno v jakém pořadi - vždy až ta třetí vám vypálí na ruku runu svědka  a uvnitř pak najdete klíč. Vraťte se do hotelu, je tam dopis od Alicie. A potom rychle zpět do Alova domu.


Na první pohled vidíte, že se tu muselo něco hrozného odehrát. Jděte dopředu a doprava a najdete projektor, na kterém je další vzkaz od Winslowa. Pusťte projektor a uvidíte filmeček - Winslow sám sebe natočil při vraždě a vesele vám mává do objektivu. Jděte zpátky a dvakrát doleva a prozkoumejte hodiny na zdi. Další vzkaz. Nastavte na hodinách 17:00 a vyjde tanečnice hula hula s posledním vzkazem. Pak posuňte hodiny o 5 minut zpět a otevře se tajná chodba. Projděte jí do jeskyně, kde najdete přivázanou Alicii (tady je poslední možnost uložit hru !!). Teprve při jejím osvobozování pochopíte svůj strašný omyl.... Poslední dějství se odehraje ve známé jeskyni u Odinova bazénku. Nebudu vám už nic prozrazovat, ale vězte, že hra má dva konce. Záleží na tom, jestli nakonec zastřelíte Winslowa, nebo výstřelem zničíte Black Dahlii - černý kámen v jeho ruce.


Jsme u konce. Doufám, že jste se bavili tak, jako já. A jestli se vám Black Dahlia válí někde v polici, protože jste ji předtím z nejrůznějších důvodů nedohráli, zkuste se k ní vrátit, je to výborná adventura, takže rozhodně nebudete litovat a s tímto návodem ji určitě dohrajete. A na závěr ještě slíbený seznam cheatů :


LEADHEAD      - složení mozaiky v knihovně

LOGHOUSE    - otevření skříňky - domku nalezené pod podlahou v podkroví

TURNKEY      - otevření skrýše v prádelníku

MASTERLOCK  - otevření trezoru ve Winslowově kanceláři

RINGDING    - výměna pečetí v muzeu

ARTHUR      -  stůl v Raven Clubu

CANCAN      - otevření dveří v transu

TRIANGLE    - otevření dveří v Ravens Clubu

PRESSURE     - otevření prvních dveří v kanálech (manometry)

BARBELL       - otevření třetích dveří v kanálech (regulátory)

NIMBLE       -  otevření skříně v Ravens Clubu

SUNSPOT      - otevření dveří s planetami 

LADYBUG       - sejf vlevo, s dlaždicemi a jezdcem

KEYPUNCH     - prostřední sejf s klíči a zámky

GEAROIL       - pravý sejf s pákami

ROCK33         - složení run ve hrobce Scribe

BLOCKHEAD     - otevření rakve ve hrobce Sergeant at Arms

TEMPLE            - nastavení run na sloupech v místnosti s oltářem

GEMSTONE    - složení runového krystalu

BOXTOP        - otevření Winslowovy bedny ve vlaku

CANDYCANE     - otevření  hole s runami

TELEPORT        - složení telegramů

PEEPER               - nastavení teleskopu

BONGO              - nastavení hodin v Alově domě


Jsem zvědav, kolik vytrvalců to dočte až sem :-). Schválně mi napište na můj mail helper@scorpions.cz, jestli jste se až sem dostali a jestli se vám líbila hra i můj návod. 


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.