1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Command & Conquer: Tiberian Sun
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Command & Conquer: Tiberian Sun - návod

Návod dodal :  Tomáš "KILLER" Sudík  (killer-master@seznam.cz)



A) Na úvod trochu historie :


Série  Command&Conquer (do  které můžeme  s přimhouřením  alespoň jednoho  oka

počítat i Dunu 2) patří k nejslavnějším  herním sériím na PC vůbec. Doslova na

celém světě si  našla miliony příznivců - a miliony  příznivců si ještě určitě

najde.  Lidé  z  Westwood  Studios,  kteří  všechny  hry této série vytvořily,

založily vydáním Duny  2 nový žánr - žánr realtimových  stratagií. A i když by

se dalo diskutovat o tom, jsou-li realtimové strategie od Westwoodu nejlepšímy

realtimovými strategiemy vůec,  prvenství - tedy to, že  vymysleli něco nového

a nekonvenčního - už Westwoodům nikdo neupře.



B) Stavba a stavění


Jako je rodina základem státu, je stavění základem Tiberian Sun. Ačkoliv pravé

taktické zkušenosti  budete prokazovat až v  bitevní vřavě, správně vybudované

zázemí  vám celou  hru znatelně  zjednoduší. Snad  vám tahle kapitolka usnadní

první krůčky, hlavně pokud jste začátečníci.


1) Základna


Ve  většině "stavěcích"  misí dostanete  do začátku  jedno MCV  - a starej se,

človíčku.  Pochopitelně  je  třeba  vybrat  pro  budoucí  Construction Yard to

správné  místo,  nejlépe  uprostřed  větší  volné  plochy,  která  ma jen úzké

a snadno bránitelné  přístupy a relativně blízko  tiberia (nejlépe zeleného se

stromečkem,  které postupně  dorůstá). Uvědomte  si, že  vaše harvestery budou

mnohem a mnohem  výkonější, bude-li rafinérie, kam tibérium  vezou, hned vedle

pole,  na němž  zklízejí. Svoje  budovy můžete  stavět jen bezprostředně vedle

jiné své budovy, přičemž pro tento účel nemůžete využít zdi, vrata nebo obrané

věže. Objevíte-li  tedy dostatečně velký zdroj  tibéria nebo skvěle bránitelný

průsmyk, můžete  tam základnu "přiblížit"  řetězcem elektráren nebo  sil (nebo

obojího).  Je to  levný a  rychlý způsob  a také  investice do budoucna, neboť

obojí  budete později  potřebvat. Jenom  pozor na  to, kam  stavíte silo  - na

exponovaných místech je v nebezpečí, neboť je velmi křehké.


Když stavíte, dejte  pozor, aby mezi budovami byly  mezery, kterými budou moci

jednotky  procházet. Exponovaná  místa vydláždějte,  jednotky se  pak pohybují

mnohem rychleji. Za zvážení stojí, jestli  postavit základnu až na kraji mapy,

nebo  dokonce  přímo  v  rohu.  Vtip  je  v  tom,  že  pokud tak učiníte, máte

zajištěnou ochranu z  jedné, potažmo dvou stran, jenže  pak můžete jen omezeně

expandovat. Zvažte  to až podle konkrétní  situace - jestliže je  v rohu velká

plošina, hup na ni.


Někdy se  stane, že vám dojdou  peníze a nepřítel vám  zničí rafinerii. Jediná

rada,  nechcete-li loadovat  pozici,  je  prodávat.  Prodejte  co můžete, a až

vyděláte 2000, postavte rafinerii a začněte znova sklízet tibérium.


2) Těžíme


Těžba  tibéria je  vedle výroby  nejdůléžitějším úkolem  vaší základny,  takže

pozor na to. Pokud vyrobíte dva  nebo tři (nejlépe čtyři) harvestery, půjde to

výrazně rychleji. Můžete také postavit  více rafinerií, ale pozor na nechutnou

chybu v umělé  inteligenci : pokud je harvester plný,  jede do rafinérie, a to

do té  nejbližší; pokud v  ní však někdo  právě je, jede  do jiné, a  to třeba

klidně  přes celou  mapu !  A to  ještě není  všechno. Pokud  totiž hned vedle

vzdálené  rafinerie  dotěží  druhý  harvester,  bude  považovat  za  obsazenou

rafinerii,  k níž  míří nejpomalejší  vozidlo  ve  hře z  druhého konce  mapy.

V lepším případě se postaví do fronty;  v horším (když mezitím první harvester

dovyložil  náklad) se  vydá také  na opačnou  stranu mapy  do rafinerie  číslo

jedna. A ani  to není všechno ! Obsadíte-li rafinerii  v nepřátelské táboře na

opačném  konci mapy  v týlu  padoucha, je  váš harvester  schopen vyrazit  tam

vykládat  -  skrz  linie a  obranné  věže  (pochopitelně neprojede). Takže vám

nezbyde nic jiného, než harvestery hlídat a občas je usměrnit ručne. Fuj.


Modré  tibérium  je  výrazně  cennější  než  zelené,  ale  nedorůstá. Navíc je

explozivní - zničený harvester plný modrého tibéria nadělá pěknou paseku nejen

v řadách vojska,  ale i mezi  budovami. Ani střelba  u modrého pole  se nemusí

vyplatit (nebo se výbušnosti dá naopak využít). Pozor na žluté tibérium, které

není těžitelné  normálním harvesterem, a které  poškozuje těžkou techniku (čím

těžší, tím  víc). Naopak modré a  zelené tibérium zraňuje pěchotu.  Když pěšák

v tibériu zemře,  promění se v malého  Visceroida, a když se  potkají dva malí

Visceroidi,  změní  se  ve  velkého,  který  je  životně  nebezpečný jednotkám

i budovám. Zabijete-li malého, předejdete obtížím.


Je-li  u  zeleného  tibéria  "stromeček",  bude  se  tibérium slušně obnovovat

- zhruba takovou rychlostí, aby na něm mohl jeden harvester těžit donekonečna.

Přijedou-li harvestery dva, bude za čas vytěženo.


3) Konstruujeme


Vyrábění jednotek je pochopitelně věc neméně důležitá. Moc se k tomu nedá říct

- prostudujte  si popis  jednotek a  sami se  rozhodněte, které jsou nejlepší.

Vyrábí se konstantní rychlostí, vždy za určité množství tibéria za minutu (dle

počtu  továren),  takže  dražší  jednotky  se  výrábí  pomaleji.  Máte-li více

továren,  kliknutím označíte  jednu jako  primární, z  niž vylézají  jednotky,

které jinak  mohou být vyráběny  ve více továrnách.  Pokud máte jednu  továrnu

svou a jednu zajatou nepřátelskou, budou vaše jednotky vždy vylézat z té vaší.


Kliknete-li na továrnu, a pak s Altem někam do okolí, budou jednotky z továrny

vyjíždět na místo kliku. Občas se to hodí.



C) Bitky a potyčky


Bojování je alfou a omegou hry, tak si je vychutnejte, stojí to za to !


1) Bráníme a bráníme


Základem obany jsou pochopitelně branné  stavby. Zdi moc nevydrží, ale alespoň

protivníka zdrží. Obranné věže stavte tak, aby jich na nepřítele střílelo vždy

několik najednou (stejně chodí vždycky ze stejného  směru - nebo i z více, ale

vždy  jen  v  omezeném  počtu).  Nezapomeňte  rozestavit  kulomety nebo lasery

i uvnitř základny  - zvláště Nod  se s oblibou  provrtává přímo do  srdce vaší

báze a dokáže tam nadělat obrovskou paseku.


Obranné  jednotky  jsou  nejodolnější  -  za  GDI  Titáni,  za  Nod Tick Tanky

(zakopané). Postavte  je na exponovaná  místa a využijte  je jako další  věže.

Máte-li artilrii, postavte ji doprostřed tábora.


EMP Cannon je dokonalá obranná pomůcka pro velké útoky. Jakmile uvidíte blížit

se  nepřátelskou artilerii  (jezdí  skoro  vždy  ve  skupinách), znehybněte ji

kanónem  a rozprašte  třeba letadly.  V případě  nouze lze  kanón použít  i ve

vlastní základně - sice ochromí i vaše jednotky, ale jistě ne všechny.


Firestorm Wall je  skvělá věc. Zabrání vstupu vzdušných jednotek  i raket a je

nezničitelná (jenom  se vyčerpává). Vypínejte ji  vždy, když ji nepotřebujete,

a jakmile uslyšíte "Missel Launch Detected", zapněte ji.


2) Útóóóóók!


Označte si jednotky  a rozdělte je do skupin. Do  jedné přijde veškerá pěchota

včetně mediků  a dvou nebo  tří Wolverinů (resp.  kyborgů), do druhé  jednotky

rychlé, do třetí ty těžší (Titáni, Tick Tanky atd.).


Pokud možno  útočte všemi jednotkami ve skupině na jedem cíl.  Je lepší zničit

dva  Tick  Tanky  ze  čtyř,  než  všechny  čtyři  poškodit  a padnout při tom.

Hlídá-li nepřítel artilerie, vyčleňte silnou  skupinku, která se zaměří jen na

ně.


3) Speciální akce


Sabotáž  - inženýři  jsou nejsilnější  jednotka ve  hře. Během  prudkého útoku

a boje uvnitř  nepřátelské základny naklusejte  inženýrem do libovolné  stavby

a hned  to bude  o něco   jednoduší. Obsazené  stavby můžete  jednak využívat,

jednak vedle nich  můžete stavi dělové věže a nakonec  je můžete třeba prodat.

Nese to peníze a škodí to nepřátelům.


Hrajete-li za  Nod, využívejte podzemních  vozíte plných inženýrů.  Je to sice

investice,  ale  když  se  vynoříte  uprostřed  základny,  obsadíte  pár budov

a rychle je zase prodáte, peníze se vám vrátí a nepřítele to ochromí. GDI může

zkusit  to  samé  s  normálním  APC,  ale  nebude  to  žádná procházka růžovým

trávníkem.


D) Popis jednotek a budov


Zde je popis všech jednotek a budov co jsou ve hře. Nejdříve začnu u GDI a pak

Nod.


a) GDI - JEDNOTKY


Jednotky  GDI  jsou  svým  určením  klasické  vojenské  jednotky  - jsou dobře

uzpůsobeny  k útoku  i obraně,   vyrobit kompaktní  armádu není  žádný problém

hlavně  proto, že  se jednotky  skvělým způsobem  doplňují. Co  se týče  těžké

techniky,  dalo  se  GDI  do  inovování  zastaralého  konceptu  tanků, vozidel

a přineslo nám místo nich kráčející kolosy a vznášedla.


1) Light Infantry - Lehká pěchota


Výroba: Barracks

Cena: 120

Nejlepší proti: pěchotě

Protizbraň: Attack Buggy, plamenometný tank

Obdoba u Nod: Light Infarty

Poznámka: nejslabší jednotka vůbec


2) Disc Thower - Vrhač výbušných disků


Výroba: Barracks

Cena: 200

Nejlepší proti: stavbám, lehčím vozidlůmu, stealth tankům

Protizbraň: Attack Buggy, plamenometný tank

Obdoba u Nod: Rocket Infantry

Poznámka: nejlepší v kombinaci s pěchotou


3) Engineer - Inženýr


Výroba: Barracks

Cena: 500

Nejlepší proti: stavbám

Protizbraň: Attack Buggy, plamenometný tank, obranné lasery

Obdoba u Nod: Engineer

Poznamka: později nejužitečnejší jednotka


4) Medic - Zdravotník, lékař


Výroba: Barracks

Cena: 600

Nejlepší proti: -

Protizbraň: Attack Buggy, plamenometný tank

Obdoba u Nod: -

Poznámka: ke každé pěchotní formaci jednoho medika (lépe dva)


5) Ghost Stalker - Sabotér


Výroba: Barracks (+ Tech Center)

Cena: 1 750

Nejlepší proti: mobilním jednotkám, budovám

Obdoba u Nod: -

Poznámka: jednou ranou zničí slabší vozidla (je jen v multiplayeru)


6) Jump Jet Infantry - Pěšák s osbním vznášedlem


Výroba: Barracks (+ Radar)

Cane: 600

Nejlepší proti: kyborgové, plamenometný tank, SAM a raketomety (ve vzduchu)

Obdoba u Nod: -

Poznámka: může zdolávat skalní stěny


7) Wolverine - Obrněný pěšák


Výroba: War Factory

Cena: 500

Nejlepší proti: pěchotě

Protizbraň: těžká technika, laserové věže

Obdoba u Nod: Attack Buggy

Poznámka: rychlá průzkumná jednotka


8) Titan - Titán


Výroba: War Factory

Cena: 800

Nejlepší proti: stavbám, obeliskům, laserům, těžké technice

Protizbraň: artilerie, Attack Cycle

Obdoba u Nod: Tick Tank

Poznámka: velice odolná jednotka, později nejpoužívanější


9) Hover MRLS - Raketometné vznášedlo


Výroba: War Factory (+ Radar)

Cena: 900

Nejlepší proti: laserům, budovám, slabším vozidlům, létavcům

Protizbraň: artilerie, těžká technika, obelisky

Obdoba u Nod: Stealth Tank

Poznámka: může jezdit i po vodě


10) Distruptor - Zvukový tank


Výroba: War Factory (+ Tech Center)

Cena: 1 300

Nejlepší proti: stavbám, pěchotě, těžké technice

Protizbraň: artilerie

Obdoba u Nod: -

Poznámka: může vážně poškodit i vlastnmí jednotky


11) Mammoth MK. II - Kráčející pevnost


Výroba: War Factory (+ Tech Center)

Cena: 3 000

Nejlepší proti: všemu

Protizbraň: hromada artilerií

Obdoba u Nod: -

Poznámka: můžete mít jen jeden


12) Harvester - Kombajn


Výroba: War Factory (+ Refinery)

Cena: 1 400

Nejlepší proti: -

Protizbraň: artilerie

Obdoba u Nod: Havester

Poznámka: velice odolná neútočná jednotka


13) Amphibius APC - Obrněný transportér


Výroba: War Factory (+ Barracks)

Cena: 800

Nejlepší proti: -

Protizbraň: cokoliv

Obdoba u Nod: Subterranean APC

Poznámka: jezdí vodou, převáží až pět pěších jednotek


14) Mobile Sensor Array - pojízdný radar


Výroba: War Factory (+ Radar)

Cena: 950

Nejlepší proti: -

Protizbraň: artileri, letectvo

Obdoba u Nod: Mobile Sensor Array

Poznámka: odhalí i podzemní a zamaskované jednotky


15) Mobile Construction Vehicle - Pojízdná základna


Výroba: War Factory (+ Tech Center)

Cena: 2 500

Nejlepší proti: -

Protizbraň: cokoliv

Obdoba u Nod: Mobile Construction Vehicle

Poznámka: -


16) Orca Fighter - stíhač


Výroba: Helipad

Cena: 1 000

Nejlepší proti: tankům, artilerii

Protizbraň: SAM, raketometná pěchota

Obdoba u Nod: Harpy

Paznámka: omezené střělivo a palivo - musí se vracet na základnu


17) Orca Bomber - Bombardér


Výroba: Helipad (+ Tech Center)

Cena: 1 600

Nejlepší proti: artilerii, stavbám

Protizbraň: SAM, raketometná pěchota

Obdoba u Nod: Banshee

Paznámka: omezené střělivo a palivo - musí se vracet na základnu


18) Orca Carryall - Létající transport


Výroba: Helipad (+ Tech Center)

Cena: 750

Nejlepší proti: -

Protizbraň: SAM, raketometná pěchota

Obdoba u Nod: -

Poznámka: přenese jednu mobilní jednotku na libovolnou vzdálenost


b) GDI - BUDOVY


1) Construction Yard - Hlavní továrna


Předpoklady: -

Cena: -

Spotřeba energie: žádná

Obdoba u Nod: Construction Yard

Poznámka: základní a nejdůležitější budova


2) Power Plant - Elektrárna


Předpoklady: Costruction Yard

Cena: 300

Spotřeba enrgie: enrgii přidává

Obdoba u Nod: Power Plant, Advenced Power Plant

Poznámka: později jde upgradovat pomocí Power Turbine


3) Power Turbine - Přídavná turbína


Předpoklady: Power Plant

Cena: 100

Spotřeba enrgie: energii přidává

Obdoba u Nod: -

Poznámka: není samostatná stavba - jen upgrade pro Power Plant


4) Tiberium Refinery - Zpracovárna tibéria


Předpoklady: Power Plant

Cena. 2 000

Spotřeba enrgie: střední

Obdoba u Nod: Tiberium Refinery

Poznámka: spolu s ní dostanete jeden kombajn (Harvester)


5) Tiberium Silo - Silo


Předpoklady: Tiberium Refinery

Cena: 150

Spotřeba energie: malá

Obdoba u Nod: Tiberium Silo

Poznámka: velice křehká stavba (snadno zničitelná)


6) Barracks - Kasárna


Předpoklady: Power Plant

Cena: 300

Spotřeba energie: malá

Obdoba u Nod: Hand of Nod

Paznámka: -


7) Radar - Radar


Předpoklady: Tiberium Refinery

Cena: 1 000

Spotřeba energie: střední

Obdoba u Nod: Radar

Poznámka: jako první vypoví službu při nedostaku enrgie


8) War Factory - Továrna na válečné stroje


Předpoklady: Tiberium Refinery, Barracks

Cena: 2 000

Spotřeba enrgie: střední

Obdoba u Nod: War Factory

Poznámka: kromě těžkých vojenských strojů umí vyrobit i Harvester


9) Pavement - Dlažba


Předpoklady: Barracks

Cena: 75

Spotřeba enrgie: žádná

Obdoba u Nod: Pavement

Poznámka: -


10) Concrete Wall - Betonová zeď


Předpoklady: Barracks

Cena: 50

Spotřeba enrgie: žádná

Obdoba u Nod: Wall

Poznámka: nelze opravovat­


11) Automatic Gate - Automatická brána


Předpoklady: Barracks

Cena: 250

Spotřeba enrgie: žádná

Obdoba u Nod: Automatic Gate

Poznámka: -


12) Component Tower - Obraná věž


Předpoklady: Barracks

Cena: 200

Spotřeba enrgie: malá

Obdoba u Nod: -

Poznámka: sama o sobě nic neumí


13) Wulcan Cannon Upgrade - Obranný kulomet s krátkým dostřelem


Předpoklady: Component Tower

Cena: 150

Spotřeba enrgie: žádná

Obdoba u Nod: -

Poznámka: lze postavit jen na Component Tower


14) SAM Upgrade - Obranné protiletadlové střely


Předpoklady: Component Tower, Radar

Cena: 300

Spotřeba energie: žádná

Obdoba u Nod: SAM site

Poznámka: lze postavit jen na Component Tower


15) RPG Upgrade - Obranný raketomet


Předpoklady: Component Tower

Cena: 600

Spotřeba enrgie: žádná

Obdoba u Nod: -

Poznámka: lze postavit jen na Component Tower


16) Helipad - Letiště


Předpoklady. Radar

Cena: 500

Spotřeba enrgie: malá

Obdoba u Nod: Helipad

Poznámka: kromě výroby se zde letadla i přezbrojují


17) Service Depot - Opravna těžké techniky


Předpoklady: War Factory

Cena: 1 200

Spotřeba energie: střední

Obdoba u Nod: -

Poznámka: -


18) EMP Cannon - EMP kanón


Předpoklady. Radar

Cena: 1 000

Spotřeba enrgie: velká

Obdoba u Nod: EMP Cannon

Poznámka: nezabíjí jen znehybňuje


19) Tech Center - Výzkumné středisko


Předpoklady: War Factory, Radar

Cena: 1 500

Spotřeba energie: velká

Obdoba u Nod: -

Poznámka: -


20) Firestorm Generator - Generátor obranného pole


Předpoklady: Tech Center

Cena: 2 000

Spotřeba enrgie: velká

Obdoba u Nod: -

Poznámka: lze používat jen omezenou dobu


21) Firestorm Wall Section - Komponent obranného pole


Předpoklady: Firestorm generator

Cena: 50

Spotřeba enrgie: malá

Obdoba u Nod: -

Poznámka: -


22) Upgrade center - Upgrade center


Předpoklady: Refinery

Cena: 1 000

Spotřeba energie: velká

Obdoba u Nod: -

Poznámka: -


23) Ion Cannon Plug - Iontový kanón


Předpoklady: Upgrade Center, Tech Center

Cena: 1 500

Spotřeba energie: velká

Obdoba u Nod: Missile Silo

Poznámka: napojuje se na Upragrade Center


24) Hunter/Seeker Plug - Automatický vyhledávač cílů


Předpoklady: Upgrade Center, Tech Center

Cena: 1 000

Spotřeba enrgie: střední

Obdoba u Nod: -

Poznámka: napojuje se na Upgrade Center


c) NOD - JEDNOTKY


Armády Nodu jsou  obvikle koncipovány trochu jinak, než  regulérní armády GDI.

Je  na  nich  prostě  tak  nějak  vidět,  že  Nod  vyrostl na kořenech zločinu

a terorismu. Jednotky  jsou zákeřné, využívají maskování  i cestování pod zemí

a vůbec si s nimi užijete spustu legrace.


1) Light Infantry - Lehká pěchota


Výroba: Hand of Nod

Cena: 120

Nejlepší proti: pěchotě

Protizbraň: Wolverine

Obdoba u GDI: Light Infarty

Poznámka: nejslabší jednotka vůbec


2) Rocket Infantry - Raketometná pěchota


Výroba: Hand of Nod

Cena: 250

Nejlepší proti: stavbám, lehčím vozidlům, létavcům

Protizbraň: Wolverine

Obdoba u GDI: Disc Thrower

Poznámka: nejlevnější protiletecká obrana


3) Engineer - Inženýr


Výroba: Hand of Nod

Cena: 500

Nejlepší proti: stavbám

Protizbraň: Wolverine, obranné věže

Obdoba u GDI: Engineer

Poznámka: později nejužitečnější jednotka


4) Cyborg - Kyborg


Výroba: Hand of Nod

Cena: 650

Nejlepší proti: pěchotě, slabším vozidlům

Protizbraň: Titáni

Obdoba u GDI: -

Poznámka: lečí se v tiberiu


5) Cyborg Commando - Kyborg komando


Výroba: Hand of Nod (+ Temple of Nod)

Cena: 2 000

Nejlepší proti: pěchotě, vozidlům, kanónům

Protizbraň:  Mammoth Mk. II, hodně Titánů, RPG věže

Obdoba u GDI: -

Poznámka: můžete mít jen jednoho


6) Attack Cycle - Ůtočná tříkolka


Výroba: War Factory

Cena: 600

Nejlepší proti: pěchotě

Protizbraň: Wolverine

Obdoba u GDI: -

Poznámka: velice rychlá jednotka


7) Attack Buggy - Ůtočná bugina


Výroba: War Factory

Cena: 500

Nejlepší proti: pěchotě

Protizbraň: těžší technika, Vulcan Cannon

Obdoba u GDI: Wolverine

Poznámka: -


8) Tick Tank - Tank záškodník


Výroba: War Factory

Cena: 800

Nejlepší proti: stavbám, věžím, těžké technice

Protizbraň: Hover MRLS, Disc Thrower

Obdoba u GDI: Titán

Poznámka: Umí se přeměnit v dělovou věž


9) Stealth Tank - Neviditelný tank


Výroba: War Factory (+ Tech Center)

Cena: 1 100

Nejlepší proti: těžké technice, budovám, létavcům

Protizbraň: Wolverine

Obdoba u GDI: Hover MRLS

Poznámka: je neviditelný


10) Devil's Tongue - Plamenometný tank


Výroba: War Factory (+ Tech Center)

Cena: 750

Nejlepší proti: pěchotě

Protizbraň: těžká technika

Obdoba u GDI: -

Poznámka: jezdí i pod zemí


11) Artillery - Artilérie


Výroba: War Factory (+ Radar)

Cena: 975

Nejlepší proti: všemu

Protizbraň: cokoliv, co se dostane blízko

Obdoba u GDI: -

Poznámka: -


12) Harvester - Kombajn


Výroba: War Factory (+ Refinery)

Cena: 1 400

Nejlepší proti: -

Protizbraň: Titán

Obdoba u GDI: Harvester

Poznámka: velice odolná neútočná jednotka


13) Weedeater - Sklízeč odpadu


Výroba: War Factory (+ Tiberium Waste Facality)

Cena: 1 400

Nejlepší proti: -

Protizbraň: Titáni

Obdoba u GDI: -

Poznámka: -


14) Subterranean APC - Podzemní transportér


Výroba: War Factory (+ Tech Center)

Cena: 800

Nejlepší proti: -

Protizbraň: cokoliv

Obdoba u GDI: Amphibious APC

Poznámka: provrtává se zemí


15) Mobile Repair Vehicle - Mobilní opravna


Výroba: War Factory

Cena: 1 000

Nejlepší proti: -

Protizbraň: cokoliv

Obdoba u GDI: -

Poznámka: opravuje za jízdy


16) Mobile Construction Vehicle - Pojízdná základna


Výroba: War Factory

Cena: 2 500

Nejlepší proti: -

Protizbraň: cokoliv

Obdoba u GDI: Mobile Construction Vehicle

Poznámka: -


17) Mobile Sensor Array - Pojízdný radar


Výroba: War Factory (+ Radar)

Cena: 950

Nejlepší proti: -

Protizbraň: letectvo

Obdoba u GDI: Mobile Sensor Array

Poznámka: -


18) Harpy - Stíhač


Výroba: Helipad

Cena: 1 000

Nejlepší proti: Titánům

Protizbraň: SAM, Hover MRLS

Obdoba u GDI: Orca Fighter

Poznámka: omezené střelivo a palivo - musí se vracet na základnu


19) Banshee - Bombardér


Výroba: Helipad (+ Tech Center)

Cena: 1 500

Nejlepší proti: budovám, obranným systémům

Protizbraň: SAM, Hover MRLS

Obdoba u GDI: Orca Bomber

Poznámka: omezené střelivo a palivo - musí se vracet na základnu


d) NOD - BUDOVY


1) Construction Yard - Hlavní továrna


Předpoklady: -

Cena: -

Sptotřeba energie: žádná

Obdoba u GDI: Construction Yard

Poznámka: základní a nejdůležitější budova


2) Power Plant - Elektrárna


Předpoklady: Construction Yard

Cena: 300

Spotřeba enrgie: energii přidává

Obdoba u GDI: Power Plant

Poznámka: -


3) Advenced Power Plant - Lepší elektrárna


Předpoklady: War Factory

Cena: 500

Spotřeba enrgie: energii přidává

Obdoba u GDI: -

Poznámka: -


4) Tiberium Refinery - Zpracovárna tibéria


Předpoklady: Power Plant

Cena: 2 000

Spotřeba enrgie: střední

Obdoba u GDI: Tiberium Refinery

Poznámka: spolu s ní dostanete jeden kombajn (Harvester)


5) Tiberium Silo - Silo


Předpoklady: Tiberium Refinery

Cena: 150

Spotřeba enrgie: malá

Obdoba u GDI: Tiberium Silo

Poznámka: velice křehká stavba (snadno zničitelná)


6) Hand of Nod - Kasárna


Předpoklady: Power Plant

Cena: 300

Spotřeba enrgie: malá

Obdoba u GDI: Barracks

Poznámka: -


7) Radar - Radar


Předpoklady: Tiberium Refinery

Cena: 1 000

Spotřeba enrgie: střední

Obdoba u GDI: Radar

Poznámka: jako první vypoví službu při nedostatku energie


8) War Factory


Předpoklady: Tiberium Refinery, Hand of Nod

Cena: 2 000

Spotřeba enrgie: střední

Obdoba u GDI: War Factory

Poznámka: kromě těžkých vojenských strojů umí vyrobit i Harvester


9) Pavement - Dlažba


Předpoklady: Hand of Nod

Cena: 75

Spotřeba enrgie: žádná

Obdoba u GDI: Pavement

Poznámka: -


10) Wall - Betonová zeď


Předpoklady: Hand of Nod

Cena: 50

Spotřeba enrgie: žádná

Obdoba u GDI: Concrete Wall

Poznámka: nelze opravovat


11) Automatic Gate - Automatická brána


Předpoklady: Hand of nod

Cena: 250

Spotřeba enrgie: žádná

Obdoba u GDI: Automatic Gate

Poznámka: -


12) Laser - Obranný laser


Předpoklady: Hand of Nod

Cena: 300

Spotřeba enrgie: střední

Obdoba u GDI: -

Poznámka: malý dostřel


13) SAM - Obranné protiletadlové střely


Předpoklady: Radar

Cena: 500

Spotřeba enrgie: střední

Obdoba u GDI: Component Tower + SAM Upgrade

Poznámka: -


14) Helipad - Letiště


Předpoklady: Radar

Cena: 500

Spotřeba enrgie: malá

Obdoba u GDI: Helipad

Poznámka: kromě výroby se zde letedla i přezbrojují


15) Tiberium Waste Facility - Zpracovárna tibériového odpadu


Předpoklady: Missile Silo

Cena: 1 600

Spotřeba enrgie: střední

Obdoba u GDI: -

Poznámka: spolu s ní  dostanete jenden kombajn (Weedeater)


16) Missile Silo - Raketové Silo


Předpoklady: Tech Center

Cena: 1 300

Spotřeba enrgie: střední

Obdoba u GDI: -

Poznámka: slouží k vystřelování raket


17) EMP Cannon - EMP kanón


Předpoklady: Radar

Cena: 1 000

Spotřeba enrgie: velká

Obdoba u GDI: EMP Cannon

Poznámka: nezabíjí, jen znehybňuje


18) Tech Center - Výzkumné středisko


Předpoklady: War Factory, Radar

Cena: 1 500

Spotřeba enrgie: velká

Obdoba u GDI: Tech Center

Poznámka: -


19) Obelisk of Light - Obelisk světla


Předpoklady: Upgrade Center, Tech Center

Cena: 1 500

Spotřeba enrgie: velká

Obdoba u GDI: -

Poznámka: až nechutně silný laser


20) Temple of Nod - Chrám Nod


Předpoklady: Tech Center

Cena: 2 000

Spotřeba enrgie: vysoká

Obdoba u GDI: -

Poznámka: -


21) Laser Fence Post - Laserový plot


Předpoklady: Advenced Power Plant

Cena: 200

Spotřeba enrgie: střední

Obdoba u GDI: -

Poznámka: -


22) Stealth Generator - Generátor maskování


Předpoklady: Refinery, Tech Center

Cena: 2 500

Spotřeba enrgie: nechutně veliká

Obdoba u GDI: -

Poznámka: -


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.