1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Deus Ex
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Deus Ex - tipy

Text poslal : Ing.Tomáš Vohnout



Pokud se budete hackování dostatečně věnovat, dovolí vám tato schopnost projít

některá  místa hry,  která byste  jinak museli  řešit bojem,  popřípadě tichým

a opatrným  průnikem.  Právě  proto  vám  tato  část  strategie osvětlí výhody

používání  počítačů   (které  v  reálu   asi  znáte  dobře)   a  hackování  do

bezpečnostních terminálů a počítačových vstupů.


1) Výhody hackování


Vyhledávání hesel  do bezpečnostních terminálů a  počítačových vstupů může být

velice náročné a nebezpečné, obzvlášť pokud se snažíte zůstat nespatřen. Právě

zde  spočívá zásadní  výhoda hackera   - může  bezbolestně vstoupit  do daného

systému  bez potřeby  hesla a  získát přistup  k bezpečnostní  síti, popřípadě

e-mailu  (ve kterém  se mohou  skrývat vitální  informace) a dalším možnostem.

Navíc se jako hacker můžete bavit odpojováním bezpečnostních kamer, otevíráním

důležitých dveří a dokonce i ochromováním samočinných bojových věží. Díky tomu

ušetříte  spoustu  lockpicků  (paklíčů)   a  multitoolů  (slouží  k  obcházení

některých  elektronických systémů).  Pokud  se  budete chtít  vyhnout skutečně

těžkým bojům, získate tedy uložením  skill pointů do computer skillu schopnost

vyhnout se vlastnímu prozrazení, bojovým věžím  a také tím zcela umenšíte čas,

který  byste  jinak  věnovali  hledání   loginů  a  hesel.  Hacker  také  může

infiltrovat bankovní systémy (ATM) a vybírat  z nich kredity! Pokud budete mít

hackovací  schopnosti dostatečné,  nebude  vám  činit potíže  vybrat jakýkoliv

bankovní automat (většinou je naleznete v metrech, hotelech atd.) a získat tak

dostatečné prostředky na nákup dalšího vybavení.


2) Implantáty hackera


I když  se hraní  postavy s  vyvinutými hackovacími  schopnostmi poměrně  dost

podobá hraní za  hráče, jehož hlavním cílem je  zůstat nespatřen, nabízíme vám

několik implantátů, které byste jako hacker rozhodně neměli opomenout.


a) Speed Enhancement (Zvýšení rychlosti)


Samozřejmě,  že pokud  budete  namísto  rychlosti upřednostňovat  pomalý pohyb

(s klávesou  LSHIFT), zvýší to vaši  šanci, že nebudete detekováni.  Na druhou

stranu zvýšení  rychlosti vám umožní  pohybovat se velice  rychle ve chvílích,

kdy se láme chleba - zejména  když se snažíte dostat k bezpečnostním poutačům,

popřípadě proklouznout za  zády nepřítele. Občas ho také  oceníte, pokud si na

vás vyšlápne některá  z věží, které jste opomněli  zaregistrovat. V neposlední

řadě  platí i  staré pravidlo,  že občas  je lepší  vzít dráhu  než se  snažit

bojovat  a  prostě  nepřátelům  utéct  a  chytře  se  schovat. To vám poskytne

dostatek  času  na  ošetření  vlastních  ran  (třeba  za  pomoci regeneračního

implantátu) a návrat do akce.


b) Environmental Resistance (Odolnost vůči okolním prostředím)


Občas se  stane, že jste nuceni  řešit takové situace, které  vás postaví před

nutnost  vstoupit  do  prostředí,  která  jsou  zamořena  ať  už  toxicky nebo

radiačně. Environmental resistance vám umožní omezit tato nebezpečí na minimum

a navíc vás nebude stát ani příliš mnoho skill pointů.


c) Power Recirculator (Energetický recyklátor)


Pokud řešíte  hru převážně pomocí  hackování, tak je  velice pravděpodobné, že

příliš  času  nestrávíte  prozkoumáváním  těch  nejposlednějších zákoutí kvůli

bioelektrickým bateriím a opravářským robotům. Právě proto je velice důležité,

abyste byli  schopni svou energii využívat  co nejlépe. Energetický recyklátor

umožní vašim  systémům běžet mnohem efektivněji,  čímž zachrání mnoho energie,

kterou byste jinak museli obtížně shánět.


d) EMP Shield (Elektromagnetický štít)


Stejně  jako Energetický  recyklátor i   EMP štít  vám pomůže  ochránit zásoby

bioelektrické  energie,  i  když   trochu  jiným  způsobem.  Elektromagnetické

štítování vás  chrání proti EMP útokům  (například těm, které mají  ti sviňáci

pavoučí roboti).


e) Combat Strength (Zvýšená síla)


Pokud se jako hacker specializujete na zbraně pro boj na blízko, jistě oceníte

implantát  Combat strenght.  Potichu se  dostaňte za  nepřítele a  majzněte ho

páčidlem, podřežte nožem, popřípadě omračte obuškem!


f) Bojové věže


Pokud  se  stanete  zkušeným  hackerem,  budete  mít  jen  velice  málo potíží

s infiltrováním  bezpečnostních terminálů.  Tím pádem  vám -  na třetí  úrovni

Computer skillu - bude umožněno  programovat bezpečnostní bojové věže tak, aby

útočily  na vaše  nepřátele. Ano,   přesně tak  - zcela  nejvýhodnější metodou

eliminace  nepřátel   se  poté  stává   průvodcovské  provázení  nepřátelských

turistů-vojáků  po územích,  ve  kterých  fungují vaše  předprogramované věže!

Ušetříte tak svůj vlastní život, munici a další výbavu.


3) Arzenál hackera


I když, jak  už bylo jednou řečeno,  potřeby hackera a "tichého"  hráče, který

zakládá  svou hru  na faktu,  že zůstává  nespatřen, se  poměrné kryjí,  dá se

očekávat, že hacker  bude lépe vycvičen v některých  bojových disciplínách. To

proto,  že hacker  může lehce  ušetřit na  schopnostech Lockpicking (Otevírání

zámků)  a Electronics.  Nicméně poradit,  který bojový  skill upřednostnit, je

velmi  obtížné. V  podstatě jde  pouze o   to, na  jaký způsob  hry a  zejména

likvidace nepřátel se chcete specializovat. Nám se osobně vyplatilo spolehnout

se na  Pistol skill, a  to proto že  s lidskými cíli  se budete potýkat velice

často  a 10mm  munice do  vaší bouchačky  je poměrně  dostatek. Navíc  pistole

nezabírá v  inventáři příliš mnoho  místa. Na druhou  stranu pokud budete  mít

pocit,  že jste  rozený "robotobijec",  upřednostněte vlastnost  Heavy weapons

a noste  s  sebou  raketový  samonaváděcí  6EP  gun.  Prostě  a jednoduše - po

prostudování specifikací zbraní si vyberte sami.


Proklouznout okolo nepřátel bez toho, aby si vás všimli, je velice obtížné. Ba

co  víc, na  vyšší úrovni  obtížnosti se  z tohoto  úkolu stává  občas doslova

logický  rébus. Na  druhou stranu  vám to  umožní vyzkoušet  unikátní postupy,

které  by vám  jinak zůstaly  neznámy.  Dále  se proto  dočtete, jakých  výhod

dosáhnete, pokud  zůstanete nespatřen, a  také jak si  šanci na úspěšný  tichý

průnik zvýšíte pomocí správně použitých implantátů, výbavy a výzbroje.


4) Jak je důležité býti tichý


Nepřátelské jednotky, které potkáte v Deus Ex, jsou často velice silné a téměř

vždy  -  na  poměry  počítačových  her  -  velmi inteligentní. Udělejte rámus,

nepřátelský  voják stiskne  alarm a  za chvíli  máte na  krku celou  základnu.

Neházejte bezdůvodně  hojně roztroušené krabice,  nerozbíjejte z legrace  okna

a nedej bože, abyste zírali do bezpečnostních  kamer. Nutnost je zde jen jedna

- krčte se, kde můžete, využívejte krabic a dalších překážek k tomu, abyste se

vyhnuli pozornosti nepřátel.  Pokud jste zpozorováni ať už  kamerou či stráží,

máte několik cenných chvil na vyklizení  pole, rozuměj útěk. Stráže se zastaví

a pohlédnou  pečlivě vaším  směrem,  popřípadě  směrem, odkud  zaslechli hluk,

kamery  začnou vrnět  pre-alarm sekvenci  a roboti  se zastaví,  aby vás mohli

scanovat.  Pokud se  vám v  této krátké,  ale cenné  chvilce podaří  vrátit do

úkrytu, zůstanete s největší pravděpodobností nezpozorován. Během tréninku vám

byla  zdůrazněna možnost  použití různých  předmětů (květináče,  krabice, koše

apod.) k  odlákání nepřátel. Odhoďte  takový předmět opačným  vektorem, než je

směr vašeho  dalšího postupu, a  rychle proběhněte okolo  droida, který trapně

scanuje květináč s fialkami.


5) Implantáty neviditelného umělce


Je  důležité  používat  implantáty  k  vylepšení  svých  vlastností potřebných

k danému  způsobu hry  (v tomto  případě  hře  "na tichého"),  ale nikde  není

řečeno,  že  by  vám  nemohly  pomoci  i  k  vyrovnání  slabých stránek vašeho

charakteru. Níže najdete některá  doporučení ohledně obou zmiňovaných možností

využití nanoimplantátů.


a) Microfibral Muscle (Mikrovláknový sval)


Tento  implantát zvyšuje  sílu vašich   paží, čímž  vám umožňuje  zvedat větší

krabice,  bedny a  další předměty,  což  může  být pro  "tichého" hráče  velmi

zajímavá  nabídka.  Můžete  pohybovat  většími  bednami  tak,  abyste za sebou

zahraditi  cestu, popřípadě  si připravit  cestu posunováním  těžkých předmětů

skrz nebezpečná  území. Příklad: vezměte nějakou  objemnou, těžkou krabici, se

kterou byste bez  implantátu ani nehnuli, a postavte  ji před "boudu" military

droida, popřípadě před bezpečnostní kameru, a v klidu projděte.


b) Run Silent (Tichý běh)


Použití  a účinky  Tichého běhu  jsou zcela  zřejmé. Zejména  proto, že krčení

a především skrčená "chůze  přísunem" může být někdy docela  opruz, vyplatí se

použít  implantát  Run  Silent.  Jeho  alternativa  Speed enhancement (Zvýšení

rychlosti)  je  pro  tichého  hráče  také  velmi zajímavou možností. Schopnost

skutečně rychle běhat a daleko skákat se  hodí vždycky - ať už se chcete někam

rychle dostat nebo (pokud možno ještě rychleji) utéct.


c) Radar Transparency (Radarová neviditelnost)


Tento implantát  je zcela absolutní  nutností pro každého,  kdo hraje "tichou"

hru.  I  přesto,  že  konzumuje  neuvěřitelné  množství bioelektrické energie,

dokáže vás v pravou chvíli podržet. Použitím modulu Radar Transparenty se, jak

už asi  správně předpokládáte, stanete  neviditelným pro všechny  bezpečnostní

kamery   a   útočné   droidy.   Alternativou   tohoto   implantátu   je  Cloak

(Neviditelnost),  která funguje  na všechny  nepřátele organického charakteru.

Vhodnější  nám  přesto  připadá  Radar  Transparenty,  protože  1)  strážím se

většinou lze lépe vyhnout a i  tak nemá masové nasazení Cloaku díky obrovskému

odběru  energie  smysl,  2)  roboti  způsobují  bleskové  mnohem větší zranění

a většinou jsou nasazováni na místech, kterým se nemůžete vyhnout.


d) Aqualung (Podvodní dýchání)


Použití podvodního dýchání vám občas  umožní najít kvalitní vodní úkryt. Stačí

skočit  do vody  a počkat,  až stráž  přejde. Na  některých místech  ve hře si

budete moci vodní cestou výrazně zkrátit jak vzdálenost k cíli, tak i spotřebu

medikitů.


e) Regeneration (Regenerace)


Zcela  jistě jeden  z nejužitečnějších  modulů je  Regenerace, která jednoduše

řečeno přeměňuje bioelektrickou energii  ve zdraví. Skutečný princip fungování

tohoto  implantátu  jistě  objevíte  sami  (přeměňování  bioelektřiny na proud

bílkovin a proteinů), ale buďte si  jisti, že této možnosti jistě rádi využijí

jak hráči-heckeři, tak i tišší hráči a hráči-kosiči.


f) Spy Drone (Špionážní droid)


Zcela  unikátním implantátem  je Špionážní  droid, který  umožní vytvořit malé

létající a dobře ovladatelné tělísko, kterým může v pohodě prozkoumávat okolí.

Droida  můžete  velmi  dobře  využít  jak  k  průzkumu  terénu před sebou, tak

i k napadání zejména mechanických nepřátel.  Poté, co s ním přerušíte spojení,

totiž  vybouchne  a  způsobí  všem  okolo  jak  elektromagnetické, tak i běžné

destruktivní zranění,  jehož míra je závislá  od úrovně, na kterou  máte tento

implantát vylepšen. Nejhorší vlastností této  věcičky je tedy nadobyčejný hlad

po bioelektrické energii.


g) Vision Enhancement (Rozšířené vidění)


Alternativa  Rozšířeného  vidění,  Zaměřování  (o  tom  později),  není příliš

použitelná pro  tichého hráče, neboť  ten nepotřebuje bojové  informace o svém

cíli, ale naopak jeho záměrem je  se mu vyhnout. Vision Enhancement nejen díky

své schopnosti vidět skrz zdi je proto daleko lepší variantou.


6) Arzenál tichošlápka


Pokud se  budete snažit zůstat  nezpozorován, je velice  pravděpodobné, že vás

těžká  výzbroj nebude  tolik vzrušovat,  ale je  dobré vědět,  že zcela  jistě

přijde chvíle, ve  které bude třeba tasit zbraň.  I když i tak by  to asi měla

být taková  zbraň, abyste zůstal  nezpozorován. Právě pro  vás jsme připravili

zajímavou nabídku.


a) Pepper Spray (Nervový plyn)


Ruční  nervový  plyn  může  velice   snadno  ochromit  jakýkoliv  lidský  cít,

ponechávaje  vám  tak  cennou  možnost  dodělat  jej jakoukoliv méně nákladnou

cestou (ponejvíce  omráčením obuškem nebo  šperhákem), až na  to, že je  třeba

velmi korektního  použití. Velmi často  se totiž může  stát, že vám  cíl uteče

takříkajíc od  spreje. Také je nutné  vysprejovat svůj cíl poměrně  hojně, aby

váš  pokus měl  naději na  úspěch. Nejlepší  strategie je  ta nejjednodušší  :

připlazte se  za vašeho nepřítele  a sprejujte ho  tak dlouho, dokud  nestrne,

jako kdyby právě dostávat klystýr. Posléze bezvládné tělo odkliďte do bezpečí,

aby jej nenašli další stráže.


b) Riot Prod (Zklidňovací hůl)


Tahle  hůlka  po  dotyku  nepřítele  přesune  do  jeho  těla  nemalé  množství

elektřiny,  čímž  ho  dokonale  znehybní  (a  znemožní).  Ovšem pozor, někteří

nepřátelé vydrželi až  tři rány touto "bleskovou" holí,  a tak nezapomeňte mít

Riot  Prod stále  nabitý. Tím  pádem se   snadno může  stát, že  váš cíl  před

znehybněním  několikrát vystřelí.  Střely  mohou  poté velice  snadno přilákat

další stráže,  a proto se za  každou cenu snažte zůstat  až do poslední chvíle

před použitím nespatřen.


c) Sniper Rifle (Odstřelovačka)


Odstřelovačka je samozřejmě jednou  z nejoblíbenějších zbraní fanouška tichého

pohybu.  Pokud se  vám váš  cíl podaří  trefit do  hlavy, je  rána skoro  vždy

smrtelná.  Nicméně  na  druhou  stranu  je  třeba  říct,  že  bez toho, abyste

investovali skill pointy  do rifle skillu nebo kredity  do modulů na vylepšení

přesnosti  zbraně, netrefíte  do hlavy  ani slona.  Ať tak  či onak na dlouhou

vzdálenost  je  sniper  rifle  fantastická  zbraň.  Pokud  se  vám  první rána

nepovede, je  velice pravděpodobné, že se  vám ještě podaří ukrýt  a po chvíli

znova překvapit s další, tentokrát třeba již přesnější střelou. Krom modulů na

zvýšení  přesnosti doporučujeme  samozřejmě i  tlumič, který  ještě zvýší vaši

šanci na další nepozorovanou ránu.


d) Minicrossbow (Minikuš)


Minicrossbow  je  suprová  věcička,  se  kterou  užijete  spoustu legrace. Pro

tichého  hráče znamená  možnost odstranit  z dohledu  stráže a  to navíc ještě

zcela humánní,  čistou a nekrvavou cestou.  Nabijte minikuš uspávacími šipkami

a vypravte se na  lov. Uspávací šipky bohužel nemají okamžitý  efekt, a tak je

občas třeba  chvíli počkat. Nicméně  nejen proto je  důležité, aby vaše  první

rána mířila  přesně. Vzdálenost mezi vámi  a vaším cílem není  v tomto případě

díky  omezenému dostřelu  minikuše tak  razantní jako  u odstřelovačky,  a tak

šipka  letící  okolo  hlavy  teroristu  takřka  vždy  upozorní,  že  není něco

v pořádku, a jako na potvoru pravděpodobně  ve vašem směru. Zapnutý alarm není

nic,  co byste  chtěli poslouchat  před  spaním,  a tak  není od  věci posílit

přesnost kuše investicí  několika skill pointů do Pistol  skillu nebo zakoupit

pár modulů  na zlepšení přesnosti. Ve  chvíli, kdy se zasažený  cíl odvrátí od

vás (nebude se vás pokoušet najít) a bude se snažit utéct do bezpečí, víte, že

uspávadlo zabralo a chlapík bude během pár sekund v limbu.


e) Stealth Pistol (Tichá pistole)


I když běžná  10mm pistole dokáže  způsobit o dost  větší zranění než  Steatth

pistole, je vhodné používat právě ji,  a to zejména k dodělávání elektřinou či

nervovým plynem  předem "ošetřených" vojáků. Protože  je Tichá pistole opravdu

supertichá,  je  zajímavou  metodou  boje  i  namontování  Zaměřovače  (Scope)

a tichého odstřelování hlaviček nepřátel. Stealth pistol má také větší kadenci

a velikost zásobníku než běžná pistole.


7) Další výbavička


Zůstat   nezpozorován  většinou   také   značí   vnikat  do   zavřených  dveří

a zajištěných   bezpečnostních  systémů   bez  hledání   klíče  či  potřebného

bezpečnostního  kódu.  Tichý  hráč  by  se  proto  měl  zaměřit  na  vlastnost

Electronics  a  Lockpicking  (Otevírání  zámků),  aby  co  nejvíce zefektivnil

používání  Paklíčů  (Lockpick)  a  Multitoolů.  Pokaždé  když  si jednu z výše

uvedených vlastností  vylepšíte, dojde k dramatickému  zvýšení efektivity vaší

práce, a tak dveře, na které bylo předtím třeba použít klíčů čtyř, nyní snadno

otevřete  pouze  dvěma.  Otevírání  zamčených,  popřípadě bezpečnostních dveří

tímto  způsobem  je  velice  rychlou  metodou  procházení  hry, ovšem pouze za

předpokladu, že jsou  obě vitální vlastnosti tichého hráče  napumpovány, co to

v danou  chvíli  jde.  Další  skill  pointy  doporučujeme  použít  na jednu ze

zbraňových oblastí,  jako je například  pistol skill (pistole,  tichá pistole,

minikuše),  weapons:  low-tech  (nože,  pendreky,  nervové  plyny),  popřípadě

weapons : rifle (odstřelovací pušky).


Pokud  se cítíte  silní v  kramflecích a  máte už  pěkných pár  3D akčňáren za

sebou,  můžete  se  pokusit  hrát  jako  hráč-čistič.  Co  je  k tomu potřeba?

Prakticky nic, jen  je vaším zásadním úkolem vrážet co  nejvíc skill pointů do

zbraňových schopností  a snažit se najít/nakoupit  tolik munice, vylepšovacích

modulů  a zbraní,  kolik je  možné. Nicméně  pamatujte na  jednu důležitou věc

- prostor vašeho  inventáře je omezený,  a tak je  velice důležité vybírat  ty

správné schopnosti, které pak budete realizovat za pomoci vašich zbraní.


8) Výběr správných bojových schopností


Někteří hráči  upřednostňují cvičení svého  charakteru v co  nejširším spektru

bojových  schopností. Jiní  raději volí   jednu nebo  dvě, ovšem  vycvičené na

maximální míru. I když konečný výběr  samozřejmě závisí pouze na vás, je třeba

říct,  že se  nám lépe  osvědčil trénink  ve dvou  (maximálně třech)  bojových

schopnostech. Důvod je velice jednoduchý a byl tu již řečen : pokud si pečlivě

prohlédnete  svůj  inventář,  zjistíte,  že  vám  umožní nosit maximálně jednu

skutečně  těžkou  zbraň,  jako  je  GEP  gun,  plamenomet  nebo experimentální

plasmovou pušku, s  drobtem štěstí ještě dvě středně  těžké zbraně a nezbytnou

pistoli.


a) Weapons : rifle skill


(nabízí velice zajímavou volbu, neboť ve  hře je k dispozici mnoho efektivních

zbraní  náležejících  k  této  schopnosti.  Zlepšování  weapons:  rifle skillu

zvyšuje přesnost  zbraně a zranění  s ní způsobené,  naopak snižuje čas  nutný

k nabíjení,  a  to  u  zbraní  jako  je  odstřelovačka,  útočná puška, shotgun

a útočný shotgun.  Munice pro útočnou  pušku a shotgun  najdete ve hře  mraky.

Vyberte si svou  oblíbenou zbraň (doporučujeme assault rifle)  z této nabídky,

a jakmile to bude  možné, začněte ji vylepšovat moduly  na zlepšení přesnosti,

zpětného rázu a času potřebného k nabití.


b) Weapons: pistol skill


znamená kvalitní druhou volbu, protože  pistole obecně zabírají jen velmi málo

prostoru v  inventáři a všude  je k nim  dostatek munice. Minikuš,  která také

patři do této kategorie, není až tak silná a je pravděpodobné, že v pozdějších

fázích  hry  se  k  jejímu  použíti  budete  vracet  stále  řidčeji,  ale krom

uspávacích šipek má i šipky zápalné, které mohou dobře posloužit k osvětlování

temných míst. Tímto způsobem také  lze ušetřit něco bioelektřiny, kterou byste

jinak vydali za zapnuté světlo.


c) Weapons: heavy skill


je  samozřejmě tím,  co nás  všechny bere  nejvíc. Pokud  chcete hrát  Deus Ex

(a  pokud  jste  dočetli  až  sem,  tak  je  to velice pravděpodobné) systémem

"přijdu-uklidím-odejdu",  pak byste  si  těžké  zbraně rozhodně  neměli nechat

uniknout.  GEP gun  je dobrou  volbou na  "gumování" bezpečnostních, popřípadě

rovnou  válečných  droidů,  ale  můžete  s  ní  čistit  i všudypřítomné kamery

a nezklame, ani když  si na vás vyšlápne nadupaný  biomechanický voják skupiny

MJ12. Pokud ale  chcete těžké zbraně používat s  jistou dávkou radosti, musíte

ZCELA  vylepšit  Weapons:  heavy  skill  hned,  jak  to  bude možné, a na jeho

zdokonalování  i  později  pokračovat.  Zlepšením  dosáhnete  větší  rychlosti

nabíjení, která je  zejména u GEP gunu zpočátku dost  děsivá, a také se budete

rychleji pohybovat. Obzvlášť  tuto výhodu oceníte, neboť zpočátku  se s těžkou

zbraní  pohybujete jak  invalidní hlemýžď,  což z  vás dělá  velice snadný cíl

nepřátelských protiútoků.


9) Čím vylepšit čističe


Pokud  chcete svět  Deus Ex  ovládat hrubou  silou, bude  správné nezapomenout

naládovat  do svého  charakteru tolik  vhodných nanoimplantátů,  kolik je  jen

možné. Na dalších řádcích najdete naše rady, jak to udělat.


a) Combat Strength (Zvýšená síla)


Zvýšená  síla  zlepšuje  mocnost  vašich  ručních  zbraní  na  blízko,  což je

maximálně vhodné pro vojáka, který si rád schová munici na náročnější bitvy.


b) Speed Enhancement (Zvýšení rychlosti)


Pokud budete chtít uniknout nebezpečným  bitkám, třeba protože se boj nevyvíjí

zcela  podle vašich  představ, Speed  Enhancement vás  rozhodně nezklame. Krom

toho, že se budete pohybovat rychleji, také  dále doskočíte a pády z výšky vám

způsobí menší zranění.


c) Ballistic Protection (Balistická ochrana)


Většina stráží  a vojáků používá střelné  zbraně, jako jsou útočné  pušky nebo

shotguny. Zapnutím balistické ochrany získáte extra chránění proti tomuto typu

nebezpečí. Je vhodné ji používat,  pokud nemáte dostatek medikitů, ale přebývá

vám bioelektřina.  I když většinou si  ji zapnete reflexivně, jakmile  vám pár

vojáků začne strojit pohřeb.


d) Regeneration (Regenerace)


Zdraví bude  pro vás -  jako pro vojáka/čističe  - hlavním zájmem,  který bude

třeba  stále řešit.  Regenerace se  proto stane  vaším velmi  dobrým přítelem.

Doporučujeme  ihned upgradeovat  na vyšší  úroveň. Snížíte  odběr bioelektřiny

a léčba bude  takřka "bezplatná". Agresivní obranný  systém poskytuje zvýšenou

ochranu  proti opravdu  silným zbraním,  jako jsou  nepřátelské GEP  geny nebo

rakety bojových  droidů. Funguje tak, že  všechny na vás mířící  rakety odpálí

ještě  před dotykem  cíle -  tedy vás.  Na počtu  vylepšení tohoto  implantátu

závisí vzdálenost, ve  která střela vybuchne od cíle, a  tedy i zranění, které

mu tlaková vlna způsobí.


e) Aggressive Defense System (Agresivní obranný systém)


Zaměřování poskytuje extra informace o vašem  cíli, a to včetně případných rad

o jeho slabých místech.  Osobně nemáme pocit, že je  v boji příliš využitelné,

jeho  použití je  spíše občasné,  ale pro  vojáka je  to lepší než alternativa

Zaměřování, Rozšířené vidění.


f) Targeting (Zaměřování)


V případě, že budete hrát za čističe, je pravděpodobné, že nebudete mít příliš

mnoho času na  hrátky se zbraněmi nablízko. Nicméně i  tak byste jejich výhody

neměli  přehlížet. Zejména  ve chvílích,  kdy se  vám nebude  dostávat munice,

oceníte jejich výhody.  Z našeho pohledu se nejlépe  osvědčil Riot Prod, který

je  opravdu  extra  efektivní.  Ostatní  zbraně,  jako  meče,  nože či obušky,

většinou potřebují, abyste při boji používali implantát Combat strenght, jinak

je jejich efekt o poznání slabší.


10) Arzenál čističe


Pistolová třída  zbraní se velice osvědčila,  a to zejména proto,  že nezabírá

místo v  inventáři a všude je  k ní spousta munice.  Nicméně pokud se nechcete

mocností těchto zbraní zklamat, zásadně střílejte nepřátelské vojáky do hlavy.

Na jednu  či maximálně dvě  rány z  pistole  tak padne takřka  každý. To ovšem

předpokládá, že svou  pistoli vylepšíte v přesnosti a  sebe v používání těchto

zbraní. Do  pistolové třídy patři i  minikuš, jejíž uspávací šipky  jsou fajn,

pokud se máte po výstřelu kam uklidit před rozzuřeným nepřítelem.


Středně těžké  zbraně, jako je útočná  puška nebo útočný shotgun,  jsou denním

chlebem  čističe. Tyto  zbraně zabírají  výrazně méně  místa než  těžké zbraně

(samozřejmě ale že několikrát více než pistole) a mohou způsobit velmi solidní

zranění. Konkrétně útočná puška je zcela geniální, neboť umožňuje používat dva

typy  munice: běžnou  7.65. protipěchotní  a 20mm  granáty, kterými  si můžete

v klidu dovolit poškádlit i tuhé  MJ12 Commando, slabší droidy nebo nepříjemné

supertajné (M.I.B)  fízly. Velmi efektivní  můžete být i  s útočným shotgunem,

jehož SABOT  náboje a na shotgun  hrůzyplná kadence jsou smrtící  proti lehčím

mechanizovaným  cílům ,  popřípadě odstřelovačkou,  která ovšem  bezpodmínečně

potřebuje vylepšit několika moduly na zlepšení přesnosti. Jinak může být práce

s odstřelovací puškou nepěkná sázka do předem prohrané loterie.


Ty  nejtěžší zbraně  také zabírají  suveréně nejvíc  místa ve vašem inventáři.

Nemyslete si proto,  že budete nosit více než  jednu těžkou zbraň. Plamenomet,

GEP gun,  plasmová puška nebo  bazooka spotřebují tolik  místa, že vás  donutí

vyházet  potřebné  předměty  jako  granáty,  hazmat  skafandry  (chrání  proti

toxikaci  a  radioaktivnímu  ozářeni  nebo  brnění).  Rozhodování  je náročné,

poněvadž těžké zbraně dokážou většinu organických protivníků rozcupovat jednou

ranou a i ty nejtužší roboti po  dvou ranách kapitulují a vypraví se k Velkému

Karlovi (Čapkovi).


Začněme s bazookou, které se ve  hře říká antitank weapon neboli LAW. Kdykoliv

se vám dostane tahle věcička do pařátů, vyprázděte si inventář, aby se vám tam

vešla, a běžte najít místo, odkud  ji můžete odpálit na nějaký atraktivní cíl,

jako je MJ12 Commando, military droid nebo alespoň bojová věž či kamera. Ptáte

se proč?  LAW obsahuje pouze  jednu ránu a  pak je již  dále nepoužitelná - po

chvíli se  vrátíte ke svým  nedávno opuštěným věcem  a samozřejmě dáte  vše do

původního stavu (krom onoho droida).


GEP  gun  je  jednoznačně  nejlepší  víceúčelovou  těžkou  zbraní, kterou máte

možnost  ve hře  nalézt. Naváděné  rakety tohohle  mazlíčka mohou stejně dobře

rozehnat skupiny stráží jako demontovat  bojové roboty a MJ12 Commanda. Jednou

ranou sundáte kameru či kulometnou věž,  dvě rány porazí i ty otrlejší roboty.

Proto vám doporučujeme sebrat GEP gun hned, jak to půjde (nejlépe hned v první

misi!). Zároveň, pokud máte s nějakými dveřmi problém, je pravděpodobné, že je

vyřeší GEP  gun (krom dveří  označených INF, ke  kterým musíte najít  korektní

klíč či kód, protože se nedají rozbít).


Plamenomet  a plasmová  puška jsou  skvělé proti  organickým cílům, ale jejich

munice nenajdete  ve hře mnoho.  Tím by se  snadno mohlo stát,  že většinu hry

strávíte hledáním pytlíčku s napalmem a polovina inventáře zůstane nepotřebným

a nefunkčním krámem. Pokud přece jen budete chtít volit jednu z těchto zbraní,

volte  raději plamenomet,  který je  užitečný ve  chvílích, kdy jste obklíčeni

vojáky. Jeden  štastný střik napalmu  vnese nepohodu i  mezi partu opravdových

kamarádů.


Naučit se demolition skill znamená lépe, přesněji a rychleji používat granáty,

odstraňovat  nálože iniciované  v blízkostí  cíle a  další drobnůstky. Granáty

v Deus Ex neradno podceňovat, ba naopak  je maximálně vhodné ušetřit si tři až

čtyři  sloty v  inventáři na  kolekci těch  nejužitečnějších. LAM  granáty lze

výhodně  používat k  otevírání zamčených  dveří  a  nebo je  připevnit na  zeď

a nalákat k nim nepřátele. LAM jsou extra  parádní věcička a není na škodu mít

u sebe dvě  až tři a  během celé hry  jejich počet doplňovat.  Plynové granáty

použijete k ochromení nepřátel. Stráže  naběhnuvší si do mraku nervového plynu

nejsou schopny obrany,  a tak je můžete oddělat s  použitím co nejméně munice.

EMP granáty mohou vyřadit mechanické  nepřátele a fungují obzvlášť dobře proti

menším droidům. Dále je můžete  používat k omezení působnosti laserových polí,

které spouštějí  alarm. Scramble granáty  jsou účinné pouze  proti mechanickým

nepřátelům. Vibrace,  které vysílají, mohou poškodit  systémy droidů a donutit

je tak, aby útočili proti sobě. Přesněji odříznou informace, které bot dostává

z řídícího centra, a  ten pak začne útočit na to  první, co vidí (právě proto,

že  nemá  ověření  cíle  od  vyšších  systémů).  Tyto  granáty si schovejte na

situace, ve kterých vám bude zatápět více droidů, než by bylo zdrávo.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.