1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Jagged Alliance 2
Jagged Alliance 2 - průvodce

Návod dodal : Tomáš Sudík (killer-master@seznam.cz)



OBSAH NÁVODU :


A) Strategická část

B) Taktická část

C) První kroky a rady

D) Dodatečné triky a tipy


A) STRATEGICKÁ ČÁST


O strategické části se toho mnoho napsat nedá, snad jen pár skromných rad:


- Ukládejte pozici často.


- Vyhýbejte se náhodným soubojům s vojáky. Většinou to k ničemu nevede a zkušenost lépe   získáte v nevyhnutelných bojích.


- Neúčastněte se obrany již obsazených území, raději si nahrajte pozici a nechte výsledek   vykalkulovat. Je to nuda.

- Okamžitě po obsazení každé zóny trénujte milici na maximum, pokud vám z vašich vojáků    někdo zbude, nechte ho procvičovat některou z důležitých dovedností.


- Postupujte systematicky- nepřebíhejte od místa k místu, ale pečlivě čistěte a obsazujte      město po městu.


- Předměty sbírejte a přesunujte výhradně ve strategickém interface - je to přehlednější

  a rychlejší než otrocké běhání po mapě a sbírání zásobníků. Předtím si ale samozřejmě       musíte všechny předměty ,odhalit" v taktickém 3D pohledu.


- Likvidujte SAM základny, abyste mohli používat vrtulník levně a bez rizika. Když se           budete muset přesunout na větší vzdálenost, používejte raději helikoptéru - vyhnete se        tak náhodným soubojům a ušetříte čas.



B) TAKTICKÁ ČÁST


V taktické 3D části se budete pohybovat po větší část hry. No většinu důležitých věcí asi přijdete sami, ale přesto se vám snad hodí několik důležitých rad do začátků. Tady jsou :


1) Ukládejte pozici tak často, jak jen můžete


2) Vyhýbejte se otevřeným prostranstvím. Drtivou většinu bojů můžete s přehledem vyhrát tak, že vylezete na nejbližší střechu a zlikvidujete veškerý nepřátelský odpor, aniž byste sami byli ohroženi. Ale pozor-později se na střechách začnou objevovat nebezpeční snipeři. Někdy mají tito snipeři také vybavení pro noční boj, a tak si nepomůžete, zaútočíte-li v noci s nedostatečným nočním vybavením.


3) Rezervujte si body do tahu nepřítele a rozmístěte svoje vojáky strategicky tak, abyste mohli přerušit tah nepřítele a zaútočit ze zálohy. Některé boje lze vyhrát jen dobrým postavením za dveřmi, ze kterých proudí hejna nepřátel. Jakmile se ovšem cokoli objeví ve dveřích, počítač vám umožní Interrupt a dávka ze samopalu z bezprostřední blízkostí anebo jedna přesná do hlavy rozhodne všechny nejasnosti.


4) Miřte. Jednak tím ušetříte munici, jednak si tím rychleji vylepšíte Marksmanship. Nehledě k tomu -jeden přesný zásah je lepši než tři rány mimo. Až budete mít opravdu vysoký Marksmanship, miřte na hlavu, kde způsobíte několikanásobně větší poškození a často i smrt jedinou ranou.


5) Dávkami střílejte pouze z bezprostřední blízkostí proti nepřátelům, kteří jsou buďto silní, anebo nebezpeční. Když už budete blízko, musíte zabít-jinak byste v dalším kole utržili nepříjemný zásah - a k tomu se automaty hodí nejlépe. Boji zblízka se ale raději snažte vyhnout tak jako tak.


6) Tam, kde do boje zasahují nepřátelští veteráni a elitní jednotky, jde všechna legrace stranou soustřeďte svoji pozornost především na ně. Jeden elitní voják dokáže zabít kohokoli z vašich v jediném tahu, což se nepodaří ani dvěma, třem základním vojákům.


7) Po boji prohledejte vždy pečlivě celou oblast, promluvte si s NPC postavami a prošmejděte všechna zákoutí kvůli zbraním a vybavení. Předměty ale nemusíte sbírat přímo stačí, když o nich budete vědět, a později je seberete ve strategickém interface. Nezapomeňte ale, že předměty z krabic a truhel musíte vyndat na světlo boží.


8) Zapomeňte na šperháky, páčidla a pěstičky-všechny dveře a zámky můžete otevřít střelbou z vašich zbraní. Stojí to munici, ale zlepšuje Marksmanship a je to stoprocentní jistota. Jen dejte pozor, abyste při střelbě do zámků ve vyklizeném městě nezasáhli svoje spolubojovníky nebo civilisty.



C) PRVNÍ KROKY A RADY


Precizní popis postupu ve hře je nemožný. Jednak byste tak přišli o všechno potěšení, jednak se některé věci generují náhodně. Tady najdete jenom pár rad do začátku, abyste se trochu rozkoukali. Co tedy dělat? Do první mapy se můžete s přehledem vypravit sami - protivníků je jenom hrstička. Až mapu vyklidíte, najděte tady Fatimu (dovede vás k ní chlapec na ulici). Předejte dopis a sledujte ji do vedlejší mapy, kde sestupte až do úkrytu rebelů. Tady dostanete úkol a než odejdete, nezapomeňte rekrutovat Iru. Vypravte se osvobodit nedaleké město Drassen (cestou se ale nevyhnete jednomu boji s hrstkou nepřátel) a postupujte systematicky od letiště přes centrum až k dolu. Na letišti se dozvíte o volně pobíhajícím pilotovi a v dole si zajistíte první přísun financí. Kněz, za kterým vás rebelové poslali, se nachází v kostele v nejjižnějším sektoru města, ale můžete ho někdy najít i v baru uprostřed. Druhý den potom, co kněze kontaktujete (měla by s vámi být Ira), dostanou rebelové zásilku potravin a vy se k ním můžete vrátit- přidá se k vám Dimitri. Pilot vrtulníku, o kterém se dozvíte na letišti, se nachází někde v okolí města. Tahle lokace se generuje zcela náhodně a můžete ho najít opravdu kdekoli. Inkriminovanou Mapu poznáte tak, že v ní je malá chatrč. Pilota doprovoďte k vrtulníku a máte postaráno o dopravu. Než ale začnete létat, je vhodné obsadit SAM základnu ve východní části mapy a později také obsazovat další a další SAMY.


Neuděláte špatně, když se vypravíte osvobodit město Cambria. Je tady další důl, poblíž další základna SAM a jihozápadně odtud smetiště Estoni, kde je další možný kandidát do vašeho týmu - Maddog. Navíc je tady nemocnice, kde si můžete léčit svoje zraněné, a také chlápek, který opravuje poškozené zbraně a výstroj. Dvě města, dva doly, čtyři vojáci, to je slušný základ pro další akce. Jak budete pokračovat, záleží jenom na vás, protože dál už tenhle návod pokračovat nebude.


1) GENEROVÁNÍ POSTAVY


Úvodem několik slov ke generování postavy. Protože je vaše postava tím nejdůležitějším prvkem ve hře - nic nestojí a zcela jistě se i nejrychleji vyvíjí - vyplatí se věnovat trochu pozornosti její tvorbě. Do začátku máte poměrně dost bodů a můžete si ještě přilepšit snížením abilit Mechanical a Explosives na nulu. Nic z toho nepotřebujete, protože ve hře jsou postavy, které tyto dovednosti brilantně ovládají, i místa, kde lze opravovat poškozené předměty. Dovednost Medical si nechte (klidně na základních 35), abyste si mohli aplikovat první pomoc a léčit ostatní. Na maximum si zcela určitě nastavte hodnoty Dexterity, Agility, Strength a především Marksmanship. Pokud neplánujete dostávat neustále do držky, s klidem nastavte zdraví okolo hodnoty 50. Je rozhodně lepší investovat body do dovedností než do zdraví. Když nebudete umět zacházet se zbraněmi, nepomůže vám ani sloní zdraví.


2) REKRUTOVÁNÍ POSTAV


Pokud nejste naprostými outsidery strategických her, obejdete se tady, alespoň v prvních týdnech, zcela bez nutnosti nabírat žoldáky za peníze. Ne, že byste museli procházet celou hru sami. Naopak - postav je tady spousta, ale zadarmo, bez nutnosti platit žold. Hned na začátku, v podzemním táboře rebelů, se k vám přidá medička Ira, kterou ovšem rychle naučíte zacházet se zbraněmi. Jakmile zajistíte dodávky potravin rebelům, můžete se vrátit do jejich základny pro dalšího člena týmu, kterým je Dimitri. A o trochu dále ve hře, na smetišti označeném poeticky Estoni, najdete další posilu - mechanika jménem Maddog. To vám pro začátek zcela určitě postačí a vaše omezené finance tak nevyletí komínem můžete je investovat do zbraní, munice, cestování vrtulníkem a hlavně do trénování milice, bez kterého se neobejdete.


3) MILICE


Těžko to mohu dostatečně zdůraznit - za žádnou cenu nepodceňujte lokální milice, ať to stojí, co to stojí. I když jsou jako vojáci v boji naprosto hloupoučcí a bezbranní a často slouží jen jako potrava pro nepřátelské zbraně, jsou nepostradatelní pro obranu dobytých území. Jakmile dosáhnete určitého pokroku a obsadíte více lokací, stane se z dosud zábavné taktické hry neuvěřitelně frustrující a zdlouhavá strategická piplačka, ve které na vás nepřítel bude valit stovky vojáků v útocích na všech frontách. Pokud nebudete mít všechna místa plná milice, nemáte šancí, a hlavně hra je potom obrovsky otravná, s nutností neustále se vracet bránit obsazené sektory. I když i s jediným vašim vojákem ubráníte kterékoli území ve dne i v noci, po desátém, dvacátém boji na stejném místě vás to asi tak trochu přestane bavit. Boje milice jsou naštěstí automatické, ale platí pro ně jediné pravidlo-hrubá síla. Jakmile tedy obsadíte nějaké nové území, neprodleně vycvičte milici na maximální stav (potřebujete k tomu loajalitu alespoň 20%). Nesmíte se ovšem spokojit pouze s naplněním stavů (20 základních zelených vojáků), ale pokračujte v tréninku tak dlouho, dokud z místní milice nebudou veteráni (světle modré symboly). V boji se později vojáci zdokonalí na Elite status, a to už je slušná obrana i proti těm nejtvrdším útokům. Později se snažte vyhnout participaci v bojích mísíce, protože tyto boje jsou jednak nudné, jednak vás bude asi trochu znervózňovat, jak špatně milice táhne. Výsledek boje se mimochodem kalkuluje částečně dílem náhody, a tak si uložte pozici před invazí a několikrát nechte výsledek vypočítat tak, abyste dosáhli vítězství za cenu co nejmenších ztrát. Pokud ale nemáte v daném sektoru početní anebo zkušenostní převahu, nemáte šanci, ani kdybyste nechávali výsledek přepočítávat stokrát.


4) ZBRANĚ A MUNICE


Pověz mi, jakou zbraň používáš, a já ti povím, jakou máš šanci. Zpočátku vsaďte rozhodně na malé automatické zbraně a zapomeňte na pistole, které jsou většinou slabé, nepřesné a s malým dostřelem. Později se dostanete k lahůdkovým zbraním, které lze v zásadě dělit na sniperské, útočné a masově-destruktivní. Mezi sniperské patří ostřelovací pušky, které neopomeňte také co nejlépe dovybavit přidáním nejrůznějších nástavců, jakými jsou podstavce, laserové zaměřovače a optika. Nemůžete udělat chybu s dobrým a přesným automatem. Počáteční H&K MP5 a AKM vyměníte později za přesné a rychlé automaty s velikým dostřelem. V počátečních fázích hry se vyplatí mít u každého vojáka dvě zbraně-jednu sniperku a jednu zbraň pro boj zblízka. Později, s představením kvalitních automatických zbraní, se dají obě tyhle zbraně vyměnit za jedinou. Jestli musíte používat brokovnici, dbejte na to, abyste stříleli z bezprostřední blízkostí. Nejenom, že má brokovnice malý dostřel, ale jedině tok také zasadíte dostatečný úder. Výhodou brokovnice (a automatických zbraní v automatickém módu) je, že můžete zasáhnout větší počet nepřátel. Mega-ničivé zbraně, jako například 40mm minomet, jsou hezkou hračkou, se kterou si můžete užít až později ve hře. Municí pro tyhle mazlíčky dobře šetřete, je celkem vzácná.


Protože je tady obrovské množství zbraní a také spousta druhů munice, měli byste si ujasnit, kdo z vašich vojáků bude používat jaký druh zbraně, respektive jaký druh munice. Určitě není dobrý nápad vybavit všechny vojáky stejnými zbraněmi, protože potom byste mohli smutně skončit na nedostatku munice pro jednoho, anebo pro všechny. Lépe je rozhodnout se u každého člena vašeho týmu projeden druh používané munice a tomu podřídit jeho zbraně. Při akvizici nové munice se pak lépe a jasněji rozděluje kořist. Na zásobu munice dávejte dobrý pozor- když vám uprostřed boje dojde, je zle. Svoje zbraně rovněž udržujte v dokonalém technickém stavu. Není nic horšího než nepřítel na mušce a zaseknutý náboj v komoře.


5) TROCHA BROUKOLOGIE NIKOHO NEZABIJE


Pokud hrajete v režimu sci-fi, je to nevyhnutelné. Po určité době začnou z dolů vylézat potvory. Obrovská slizká monstra, která mají mimo odpudivého vzhledu ještě extrémně tuhý kořínek. Na ně nepomůže žádné taktizování ani vysoký Marksmanship na trefování do hlavy. Klíčové slovo je - hrubá síla. Když budete bojovat se Squidy, měli byste mít dvě věci -silné zbraně a móóóóóc munice. A pracovat v týmu - potvory s přehledem vydrží dvě dávky z bezprostřední blízkostí. Brokovnice, pokud je v dobrých rukou, dokáže proti monstrům divy. Snažte se za každou cenu dodělat už zraněné obludky - i kriticky zraněná příšera vás dokáže ošklivě pošramotit. Broučci ale nejsou tak tvrdí, jak vypadají (a jak se zdá z jejich bojů s milicí, které s přehledem vyhrávají). Jejich zbraně na dálku mají velmi malý dosah, a proto preferují útok zblízka. Nechte je proto dojít až těsně k vašim vojákům a likvidujte je dávkami z bezprostřední blízkostí. Jde to, když se chce. Jen se nenechte zatáhnout do boje s velkou přesilou. A ještě jedna rada -jakmile začnou z nějakého dolu vylézat potvůrky, okamžitě se do něj vypravte a pobijte je do posledního exempláře. Zajistíte si tak opět přísun peněz.



D) DODATEČNÉ TRIKY A TIPY


1) Pamatujete se na Mika, toho drsňáka z minulých dílů? Tak ten zradil a za peníze přeběhl na druhou stranu. Potkáte ho v lokaci H 14:Alma a jistě vám nebude činit potíže ho za jeho zradu poslat do horoucích pekel. Za odměnu získáte jeho superútočnou pušku H&K G11, jejíž střely procházejí kevlarem jako máslem (šetřete s náboji, moc jich ve hře není).


2) Nejlepší zbraní pro boj na velkou vzdálenost (vzdálenost 50 a víc) je M24 NATO sniper rifle. Jakmile to bude možné, modifikujte ji o laserové zaměřování, optiku a podstavec. Potom se tato zbraň změní v unikátního pomocníka, který v rukou Sheily Sterning, neboli "Scope", dokáže divy.


3) Svoji partu zabijáků se snažte co nejdříve vybavit zařízením pro noční vidění. Noční přepady se potom změní v jednoduchou procházku růžovým sadem. Zvláště máte-li v partě Scope vybavenou M24-specialistku na noční přepady. Stačí vylézt někam na střechu a je vymalováno.


4) Kromě Iry, Dimitrie (podzemní základna rebelů v Ormetě) a Maddoga (Estoni) si můžete (pokud osvobodíte vězení v Tixe) najmout za směšných 50 $ Dynama, který je mistrem v otevírání všeho zamčeného. Jestliže však otevíráte dveře střelbou, tak ho asi moc neupotřebíte. Jako dalšího lze v této lokaci najmout Shanka. Je to sice docela chudák, ale zase je zadarmo. Později ve hře se můžete vrátit do Ormety a přibrat Carlose a Miguela. Přemluvit ke spolupráci lze také zmrzlináře Hamouse, jehož automobil se zmrzlinou můžete pak používat k přepravě žoldáků. Na základně v Almě jde také přesvědčit Conrad. Je výborný, ale stojí 5 500 $ na den.


5) V podzemním vězení v Tixe můžete najít v jedné ze skříněk vynikající zbraň pro boj

z blízka. Jde o americko-německou experimentální brokovnici CAWS, ze které dávku nepřežije skoro nikdo. Pokud budete moci, opatřete ji duckbillem. Střely pak budou mít větší rozptyl.


6) Pokud je některý žoldák unaven a vy ho nemůžete nechat spát, dejte mu napít z polní lahve. Jeho energie se trochu zvedne.


7) V lokaci L10 (nebo někde poblíž) si můžete od Dava za 10 000 $ koupit starý hummer. Urychlí přesuny žoldáků po mapě, stejně jako vrtulník, jehož pilota Skyridera najdete poblíž Drassenu. Samotný vrtulník se nachází na letišti v Drassenu.


8) Budete-li muset přeběhnout přes otevřené prostranství, které je pod dohledem ozbrojenců, neváhejte a použijte kouřové granáty. Ve hře jich je dost, a proto s nimi nemusíte zvláště šetřit. Dobré je, aby každý žoldák měl minimálně dva, protože nikdy nevíte, kdy je bude potřebovat.


9) Ve vaší portě by mělo být určitě místo pro Scope (noční operace, ostřelovačka), Ivana (automatické a těžké zbraně) a Shadowa (permanentní maskován . S těmito třemi se dá JA2 v poklidu dohrát.


10) Pokud najdete nějaký compound 18, aplikujte ho na spectra shield. Výsledkem bude zlepšená odolnost vesty proti poškození. Dále je dobré vyztužit vnitřek vesty keramickými pláty, které se dají koupit v Estoni, Balime nebo někde najít. Takto vylepšená vesta je už opravdu dobrou ochranou (a to i bez křidélek).


11) Jestliže během interruptu nestihnete nepřátelského vojáka zlikvidovat, tak se ho snažte zasáhnout do nohou. Když se dobře trefíte, skácí se na zem jako podťatý a vy ho

v klidu můžete eliminovat ve svém kole. Tato taktika se vyplácí zvláště tehdy, bojujete-li proti velké přesile a potřebujete získat trochu času.


12) S postavami, které mají marksmanship okolo 90 a optiku, se snažte mířit na hlavu. Jedna takto mířená střela je několikrát účinnější než zásah do trupu, který je většinou kryt vestou.


13) Pokud hledáte nepřátelského vojáka, který je zraněný, můžete ho vystopovat podle kapiček krve, které za sebou zanechává.


14) Na kraji mapy můžete použít všechny své body k útoku. Až nebudete mít žádné, opusťte mapu a ihned se do ní vraťte. V lokaci se objevíte buď v reálném čase (když nebude nikdo na dohled) a nebo v tahovém módu (to když nepřítel v dohledu bude). Vtip

je v tom, že pohybové body u všech žoldáků budou na maximu. Nevyjde to ale vždy, a proto si hru před návratem radši uložte. Někdy se stane, že na tahu je soupeř. Jestliže

se vrátíte a nebudete hrát vy, ale počítač, nahrajte si uloženou pozici a pokuste se do sektoru vniknout jinudy.


15) Jestliže budete při pohybu držet Alt, bude voják couvat, a budete-li držet Alt+Shift, bude strafovat. Někdy se to docela hodí.


16) Pokud potřebujete něco opravit, a nechcete to dělat sami, stačí osvobodit Grumm.

Jsou zde výborní opraváři, kteří výbavu vašich žoldáků přivedou opět do perfektního stavu.


17) Pokud najdete pornokazetu, jděte s ní do San Mone. Zde stačí promluvit s majitelem obchodu s lechtivým zbožím a s Brendou. Až skončíte, dejte kazetu Brendě, ta odejde

a vy ještě jednou pokecejte s majitelem. Budete vpuštěni dozadu do obchodu, kde můžete nakupovat zbraně a munici.


18) Železnou tyč můžete spojit s lepicí páskou a namazat lepidlem. Výsledný výtvor připojte k nějaké zbrani. Prodloužíte tím její hlaveň a získáte delší dostřel.


19) Víte, že můžete Deidraně poslat květiny? V laptopu na stránce A.I.M. jsou odkazy

na další stránky. Na jedné z nich, konkrétně té s náhrobky, si můžete v katalogu vybrat květiny, zadat místo doručení - Meduna, napsat krátký vzkaz a jméno příjemce - Deidrana. Potom jen zhlédnete klasickou animaci.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.