1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
Vyhledat hru:
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Might & Magic 9
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Might & Magic 9 - návod

(text je doplněn tabulkami od : Josef_88 (josef_88@volny.cz)


A. Začátek


1) Postavy :


Tvorba postav patří kté nejdůležitější části hry. Zkušení hráči této série mohou přeskočit a jít rovnou do hlavní části návodu. Tento odstavec je určen začátečníkům. Na výběr máte elfy, orky ( spíš půlorky), lidé a trpaslíky. Při výběru hleďte na bonusy, příklad aplikaci bonusu: elfové mají bonus za přesnost což znamená, že pokud použijete 1 atributový bod do přesnosti dostanete 2 body do této vlastnosti a penále na odolnost tzn., že musí použít 2 body na to, aby mohli mít jeden bod k odolnosti, orky: bonusy na síle a penále na rychlost, trpaslíky mají bonusy na odolnosti a penále na magii, člověk nemá penále ani bonusy.


Ideální skupina, která se moc nezapotí při souboj by měla tvořit ze 2 bojovníků a 2 kouzelníků, postupem času budete dostávat tzv. povyšovací úkoly, které udělá třeba zbojovníka na křižáka nebo žoldáka, čímž se jim zpřístupní bonusy na život/mana nebo mistrovství vurčitém oboru. Hned na začátku byste měli mít jasno, kdo bude mágem, paladinem. Protože třeba dovednost obchodování může dosáhnout velmistrovství pouze Paladin, včerné magii pouze Lich, odpastění pouze Assasin, ze začátku doporučuji všem vašim postavám dát tyto dovednosti: obchodování (snižuje ceny při obchodování, stačí aby jedna postava nejlépe budoucí Paladin, vycvičte na velmistra a zbytek na expert, nebudete toho litovat až budete cvičit vaše postavy na vyšší level), učení (zvyšuje počet získaných zkušenostních bodů), luk, meditace (zvyšuje zásoby many), tělesný výcvik (zvyšuje počet hitpointu). Některé dovednosti můžete získat až po dosažení titulu, př.: fighter nemůže čarovat => nemůže získat dovednost meditace, ale až získání titulu Paladin, pak může.


Doporučená budoucí sestava po promoci s jejich nejdůležitějšími dovednostmi, které by neměli chybět : Paladin (velmistr vobchodování a meči) , Ranger (velmistr ve vnímání a luku, mistr v odpastění), Mág (velmistr v elementární a světelné magii, identifikace předmětu ), Kněz (velmistr ve světelné a duchovní magii, opravování věci ). Dovednostní body nejsou nazbyt, nevytvářejte univerzální postavy, ale raději specializované.  


2) Další  dovednosti


Vnímání : zvyšuje šanci na odhalení pasti, skryté poklady a nejdůležitější je, že označuje dveře, do kterých ,můžete vstoupit.


Kouzla : duchovní, elementární, světlá a temná. Umožňuje používat kouzla dané sféry. Nejdůležitějším kouzlem je Městská brána a Lojdův maják => měli byste vycvičit vašeho mága co nejrychleji na velmistra v elementární magii.


Zbraně s čepeli : do této kategorie patří meče, sekery a dýky (v předchozích dílech oddělené dovednosti).


Tupé zbraně : hole a palcáty.


Kopí : kopí a halapartny.


Boj beze zbrani : líbilo by se vám, tlouct do zombie holou rukou ?


Uhýbání : pro postavy, které nemohou nosit těžké brnění, dovednost se aktivuje po sundání brnění. Nedoporučují trénovat vtéto dovednosti!


Brnění : umožňuje nosit ty nejsilnější a nejlepší brnění.


Štít : umožňuje používat štít, na velmistrovskou úroveň může sloužit dokonce jako zbraň.


Identifikace monster : umožňuje určit počet hitpointu dané příšery, na vyšších úrovních pak odolnosti vůči magii atd. Docela zbytečný.



B. Rady ke hře


1) luky jsou nejlepší zbrani, většina bojů lze vyhrát nebo docela slušně poškodit nepřítele do té míry, že stačí jedno seknutí a je po něm


2) černé truhly jsou velmi nebezpečné, způsobuji až 300 damage, ale většinou obsahuji artefakt, kbezpečné otvírání je nejlépe mít postavu sdovednosti odpastění, na velmistra, pokud jde o Assasin nebo mistr pokud jde o Ranger, ale musí být kompenzován dovednosti vnímání. Otevírání truhel také závisí na štěstí, takže load/save. 


3) prohledejte celou oblast, zabte všechno co můžete (zkušenost a peníze)


4) vzhledem ktomu, že autoři odstranili automap, musíte se spokojit se standardní mapou, naštěstí je tam aspoň šipka, no lepší než nic


5) při vstupu do nového místa okamžitě se podívejte na mapu a Save


C. Hlavní část     


1) Ravenshor


Důležitá místa : muzeum


Hra začíná vmuzeu na ostrově Ravenshor, prohlédněte si muzeum a hlavně demonstraci otevírání truhel, kdy panák zemře když otevře černou truhlu, sesbírejte svitky a jděte je prodat do obchodu. Naučte se pohybovat, otevírat dveře atd. Až budete ve vesnici hotovi, vydejte se jedinou cestou z města, která vede do přístavu. Cestou se na vás vyřítí pár nepřátel. Po dosažení mola hra začíná.


2) Ostrov popela


Důležitá místa : Verhoffinovi ruiny a chatrč čarodějnice Yrsy


Ztroskotali jste, za zády máte truhlu svybavením, do vody nechoďte jsou tam medúzy! Vydejte se rovně kmostu. Cestou zabíjejte kostlivce a vážky, sbírejte váčky se zlatem, které po nich zůstanou. Jděte až k dalšímu mostu, kde potkáte Forrada Darr. Ten vás pošle cestou vpravo k místní čarodějnici Yrse Trall. Pomůže vám dostat se zostrova pokud ji pomůžete zmasakrovat roj vážek, které jsou na druhém konci tunelu. Poblíž domu je studna, která vás vyléčí. Až se vrátíte, poví vám něco o vašem osudu (sjednotit 6 klanu proti Hordě). Jedinou vaší možností je souhlasit. Pošle vás za Forradem a ten s k vám přidá. SForradem (pokud chcete snim mluvit stačí 2x zmáčknout 5) se vraťte kní pro klíč od věže. Ktomu abyste mohli opustit ostrov je nutné zničit sídlo kostlivců. Jděte na ostrov, kde povzdáli uvidíte zříceninu Verhoffinovi věže, až později se sem vraťte, uvnitř jsou váleční kostlivci a duchové (na tyhle týpky ještě nejste zralí). Pod vstupem do věže uvidíte zavřené dveře (měli by svíti červeně pokud má jedna zvašich postav dovednost vnímání), otevřete je a uvnitř klikněte na knihu.


3) Sturmford


Důležitá místa : Strumford city, Beet Hoven a Anskramská tvrz


Jste v přístavu, jděte do města, první místem návštěvy by měla být místní hospoda, od Bjarniho Herjolfssena dostanete úkol nalézt sabotéra. Ten na vás čeká na radnici vpřízemí, promluvte si snim, po odhalení zmizí. Až budete hotovi, vraťte se sdělit to Bjarnimu Herjolfssenovi. Vkaždém velkém městě se nalézá radnice, kde vám poví, kde se nachází knihovna, obchody, banky atd. a také vám poví o učitelích, které vás povýší (povyšovací úkoly). Prvního učitelé naleznete vradnici, povyšuje žoldáky na gladiátory. Kousek od hospody je v domě písař Ludwig Van. Ten ztratil rukopis vBeet Hovenu, kterým se dostanete buď poklopem vjeho domě nebo před hospodou. Do Beet Hovenu musíte jít sluky, hlavně proti Lobberu, které chrlí o 106 svá mláďata do nekonečná dokud nezabijete mateřskou obludu (docela se zde dá nahrabat zkušenost). Rukopis se nalézá vnejspodnější části, kam se pak dostanete žebříkem. Jediná cesta jak se z Hovenu dostat jsou dveře v prvním patře, které vedou na cvičiště, doporučuji zde trénovat do 15. úrovně (je to nejlevnější cvičiště). Ve středu města se nachází rezidence jarla Bjarniho Thorvaldssena. Při vstupu před sebou u zdi uvidíte zašedlý kamenný oltář. Když na něj kliknete, tak zesvětlá. Je to oltář městské brány.  Vkaždém klanském městě se nachází jeden (celkově 6). Bjarniho požádejte o pomoc. Než se k vám připojí, zadá vám dva úkoly, i ostatní jarlové vám je také zadá. První úkol je zničení Impiho portálu ve Anskramské tvrzi.


Bjarniho úkoly :


Od Bjarniho  můžete získat i nepovinný úkol. Máte donést milostný dopis jarl Kiře Cold do Tronheim a vrátit se s odpovědí. Bohužel Bjarni není její typ a básně píše mizerně, takže až se vrátíte tak mu povězte, že se při čtení usmívala, jinak vyvoláte válku.


Anskramská tvrz - 1. část


Ten se nalézá na východě (prohlédněte si mapu) od města. Dovnitř se dostanete, takže vzadu se nachází prasklina hlídaná baziliškem a poblíž je truhla. Prasklinu rozšiřte zbraněmi. Portály se ničí, takže že musíte zabít všechny, kteří se budou z portálu hrnout. Pak portál zhasne. V postranních místnostech jsou tlačítka, která otevírají mechanismus dveří. Až obě zmáčknete, vydejte se do hlavní místnosti k velkým dveřím, otočte pákou a než se dveře stačí zavřít tak za ně zaběhnete. Jakmile první dveře dovřou, otevřou se dveře druhé. Až i zde zničíte všechny portály, vyjede z podlahy výtah s velkým impem a vojáky. Impa zabte a předníma dveřma se dostanete ven.


2. úkol je osvobození generála ve Drangheimské věznici, vydejte se proto do Drangheimu.


4) Drangheim


Důležité lokace : Drangheimské věznice, Rokle smrti (Chasm of the death), město, vesnice


Do Drangheimu se dostanete buď lodí nebo pěšky(na okraj severní části mapy ve Sturmfordu). Doporučuji pěšky, dostanete se přímo kvěznici.


Drangheimské vězení


Vejděte dovnitř, velitele stráží se vás bude ptát na tři otázky na všechny odpovězte “ne“ (velká sranda je poslední otázka, kdy se ptá, jestli nemáte náhodou zbraně, vsadím se že je máte až k prasknutí), čímž získáte propustku. Jděte do prvního patra, kde vedle místnosti s černou truhlu (tu si nechte na později, zatím nemáte dostatek  zkušenosti na její otevření) objevíte také místnost s kuchařem. Pokud prohledáte kuchyň, tak objevíte žebřík do spodní části vězení, jsou tam brouci, spoustu užitečných věcí a sudy přidávající permanentně +2 bodíky katributům. Hlavně si promluvte skuchařem, ten má bratra, který sedí ve vedlejší cele, kde je generál, řekne vám o tajné cestě ke generálovi za to, že mu osvobodíte bratra. Tajné dveře jsou vkleci skrávou. Vydejte se tajnou cestou, objevíte se vkovárně strpaslíkem. Vyjděte ven a po schodech. Zde jsou v místnosti nalevo tlačítka otvírající cely, zmáčkněte je všechny. Pak jděte kcelám, najdete tam generála a kuchařova bratra. Generál se kvám přidá, jděte cestou zpátky, nejlépe předními dveřmi, kde vás velitel vyzpovídal. Stráže se nemusíte bát, až na ty 2 u vchodu a velitele, ty tři zabte a vyjděte ven. Generál vás opustí a řekne vám, že se sejdete ve Sturmfordské hospodě, kde si ho pak vyzvedněte a odvezte ho k jarl. Strumfordský jarl je tímto hotov.


Vraťte do města, cestou minete vesnici světrným mlýnem a kousek od vesnice je tlupa banditu, to si necháme na později (úkol pro křižáka).


Město


Nejprve běžte do stodoly, jsou tady 3 bonusové sudy, dále ve zdejším chrámu naleznete Keitha Bloodaxe, který povyšuje bojovníky na křižáky (úkol pro křižáky). V hospodě se pak nachází Atli Quick, který povyšuje žoldáky na vrahy (úkol pro vrahy). Ve věži naleznete sídlo jarla Sigmunda. V místnosti kde se nachází je také oltář městské brány. Požaduje po vás dva úkoly. Sabotáž obrany Anskramské tvrze a získat Crona kiga zChasm of the death. Můžete od něho získat vedlejší úkol, máte najít, kdo roznáší po Drangheimu pomluvy. Je to Greudauch A´Dorad, která vám řekne zdroj, je to  Marsaili A´Ĺanth ze Sturmfordu. Naleznete ji poblíž sídla Jarla Brjaniho. Nebude chtít s pomluvami přestat. S tím se vraťte kSigmundovi a dál už se stím patlat nemusíte (nezapomeňte se pak, sni pokecat o tom co ji udělal Sigmund).


Poblíž chrámu je stojí král Nikolaj Ironfist zEnrothu, chce abyste mu našli práci, tu mu naleznete v Gatherning (obdoba poutě) na ostrově Gubreland, promluvte si sThorirem, pak se vraťte k Nikolajovi. Po vyřízení všech záležitostech se vydejte lodi do Guberlandu (odtud můžete kamkoliv)   


Sigmundovy úkoly :


Anksram - 2. část


Dostanete proto klíč od Sigmunda kpropadliště v Anskramu. Jděte do Anskramu (až se vám bude chtít), po schodech nahoru (ne dovnitř tvrze!), až narazíte na poklop, otevřete je (mělo by se objevit hláška “Used a key” ), pomocí páky vytáhněte padací mříž. Pak sejděte k bráně a přestřelte řetězy natažené nad vámi. Tím spadne most a úkol je hotov.


Chasm of the death


Druhý úkol je získat artefakt zvaný Crona Kiga zChasm of the death. Doporučuji tento úkol začít řešit o trochu později, tak vdobě, kdy se pro vás kostěné válečníky (Skeleton Warrior) stanou rutinou.


Rokli smrti najdete v soutěsce za městem. První část je jednoduchá, jsou tady pouze kostlivci. Až dojdete ke vstupu do údolí, jděte podél obvodu až na její dno nebo použít kouzlo Feather fall a skočit dolu, což je rychlejší a cestou se nemusíte setkat sduchy. Prohledat každou píď, je zde spousta zlata a jiného materiálů.


5) Guberland


Důležitá místa : Gatherning, Město, Witch's Cave, Temple of Honk, Dook's Castle


Do Guberlandu se dostanete jedině lodí. Vpravo od přístavu je Gathering (úkol od Nikolaje). Vydejte se do města, v chrámu naleznete Tjolnira, který povyšuje novice na léčitele (úkol pro léčitele) a  Alberika Gusmundssena, který povyšuje léčitele na kněze (úkol pro kněze). Ve městě se všechny učitelé magie (úrovně expert a master) a také meditace. Oltář městské brány naleznete v jednom z domů, kde slouží jako jídelní stůl. Vydejte se proto hned doprostřed města, kde je radnice a v ní sídlí jarl Markel Great. První úkol, který po vás bude chtít je nalezení knihy pravidel války vTa sarské univerzitě vLindisfarnea druhým úkolem je dojít na shromáždění v Guberlandu a vyhrát ve vědomostní soutěži s Ivanem Smart. Od markela dostanete i nepovinný úkol, pošle vás do Dook´s castle, kde máte Dooka přemluvit, aby Guberland opustil. Pohrožte mu. Za jeho trůnem je bedna. V hradu je tajná místnost potřebná pro povýšení Rangera (úkol pro ranger).


Markelovy úkoly :


Ivan Smart


Úkol s Ivanem je jednoduchý, jděte do Gatherning, najděte Ivana a vyzvěte ho na vědomostní souboj, až na všechny jeho otázky odpovíte a dostanete od něho osvědčení, tak zajděte za Markelem.          


Úkol s Tasarskou univerzitou si necháme až budete v Lindisfarne. Nyní se vydejte do Thjoradu.


6) Thjorad


Důležitá místa : Město, Důl, The Thing, Training Hall


Co zde nalézt? Za prvé je to Aréna, kde si nejdříve zvolíte obtížnost (nevyšší je Lord) a pak se to jenom mlátí, pokud vyhrajete tak získáte peníze a zkušenosti. Čím nízký úroveň máte, tím jsou i monstra slabší. Dále je zde Bembridgská univerzita, kde se váš kouzelník  stane Scholarem a popř. i mágem. Poblíž univerzity na kopci je sídlo jarla Svena. Oltář městské brány je uvnitř. Opět dostanete 2 úkoly.  V hospodě se dozvíte od hostinského o černém obchodu v prvním patře. Jsou tam obchodnicí se zbraněmi a trenér, který dokáže levně trénovat vaše postavy až do 30. levelu. Od Snorriho Fista dostanete úkol, zabít draka, ale nejdříve musíte absolvovat Training Hall, který se nachází na severu od města, dveře jsou zatarasené, musíte vyjít nahoru na střechu. Zde se skrz prasklinu, kterou rozbijte. Skočte na lustr, pak nejlépe aplikovat kouzlo feather fall. Až se dostanete dolů, vydejte se vlevo.


Dojdete do místnosti s bednami a dvěma sudy. Pokud máte někoho z vaši skupiny vnímání na úrovně mistr, pak není problém objevit poškozenou bednu, kterou rozbijte, uvnitř je černá truhla (pokud se dostanete ven a pak se sem opět vrátíte, tak se to tady opět všechno obnoví i černá truhla, můžete si docela slušně napakovat artefakty). Dole  je cvičiště pro jezdce, zatáhněte za páku u druhého koně. Objeví se vám tajná lokace s ghúly. Zpátky v úvodní místnosti, nyní se dejte  do protějších dveří. Najdete zde terče a uvidíte jak ještěráky tady cvičí, po jejich vybití zničte závoru na dveřích.  Vraťte se kShorrimu, pošle vás za Leffery Caidem do kláštera v Lindisfarne. Oblast Thjorgard je vhodné opustit cestou na západ od Training Hall. Dostanete se tak do Mountain Passage. Můžete se stavit u The Thing, což je obdoba poutě v Guberlandu.


Svenovy úkoly :


Oprava dolů


Důl se nachází na východě od Training Hallu.


První chodba vlevo vede do strojovny, promluvte si s Njalem. Jděte ke stroji a otevřete boční poklop od stroje, vyjměte poškozenou součástku, vraťte se sni ke kováři ve  městě, prodá vám novou. Namontujte novou součástku do stroje. Njalovi u východu ze strojovny řekněte, že je stroj opraven. V dole můžete splnit dva úkoly, které jsou velmi jednoduché a nechám to radši na vás (hodně potu, málo zisku).

Získání artefaktu Thjorad


I tento úkol si necháme až budete v Lidisfarne


7) Trondheim-1. část


Důležitá místa : Město, Průchod do Throjard, Inventa Storca, Tunel do Yorwicku


Horský průsmyk je plný impů, harpyjí a vlků. Všechno to tady zabte. Dojděte až nakonec, kde již je Tronheim. Běžte do města. U postranní brány stoji Bikki Yrsatroll (není vám to příjmení nějak povědomé?). Vejděte do města. Na tržišti je ženu Ealusai A´Northa a´thrakan, nemůže vás léčit dokud nebude mít Černý orb vědění od šíleného čaroděje Robinssena, toho naleznete vYorwicku vjeho věži a promluvte si snim a pak si od něho kupte orb (podrobněji až budete v Yorwicku). V bance pak dostanete úkol donést orby přenosu do 6 bank vChedianu(přesně podle počet klanských měst). Orby jsou vInventa Stroca, kterou naleznete ve východní části Tronheimu. Uvnitř se setkáte s vojáky aLichy. Hned na začátku je prasklina ve zdi, uvnitř jsou netopýři a na dně je orb, poblíž by měl být král Lichu, odtud pokračujte dále, nemůžete se tady ztratit. Pokud máte vnímání na vysoké úrovni, tak by pro vás neměl být problém najít všechny tajné skrýše (hlavně v knihovně musíte zatlačit na správné knihy atd.), i tak orby stejně najdete, nejsou nikde záludně schované. V  hospodě je Thorfinn Skullsplitter, který povyšuje bojovníky na žoldáky (úkol pro žoldáky). Můžete zde ještě dostat úkol od Dagfari, chce abyste donesl do Ratatoskova chrámu k Erlendu  vzkaz. V Ratatoskově chrámu se také u zdi nachází oltář městské brány. A vedle chrámu je sídlo jarl Kira Cold. Předejte ji dopis od Bjarni ze Sturmfordu. Zadá vám opět 2 úkoly.


Kiřiny úkoly :


Horský průsmyk k Throjard


Pokud jste do Tronheimu přišly průsmykem, máte jeden plněný.


Vyhnání řadu Hooku z města


Celkem jsou 3, jeden stoji u radnice a zbývající jsou poblíž východu ven změsta. Nemůžete je přehlédnout, hlavně jeden znich má na hlavě husu. Jděte do přístavu, kde si promluvte skapitánem, aby jim zajistil  cestu do Beldonie. Pak se vraťte zpět do města a každého z nich nalákejte do přístavu.


Opusťte Tronheim severním východem do Frosgardu.


8) Frosgard


Důležitá místa : Ruined Temple (úkol pro kněze), Dungeon of Secrets (úkol pro Ranger), Sky Fort, Green Man (úkol pro Druidy)


Pokud se podíváte na mapu, tak uvidíte velký Strom, kousek před tím je odbočka do ledového tunelu, který vede k portálu do Sky Fort, kde sídlí obr, ale tam později. Dále zde naleznete 2  dungeony nezbytné pro povýšení (viz. Důležitá místa). Vydejte se do města. V ohradě cvičiště narazíte na Nath´i A´Mora, který učí kněze obřad vysvěcení (úkol pro kněze). Nacházejí se tu také dvě ženy, Fenja,  zadává úkol pro hraničáře a Menja, zadává úkol pro druidy. Vobchodě smagickými věcmi je oltář městské brány. Sídlo jarla Tryygyu je přímo na radnici, zadá vám 2 úkoly.


Tryygyovy úkoly :


Zabít obra Yanmira


Vydejte se cestou kportálu, kde vás teleportuje přímo do jeho sídla. Nejdříve se vydejte  rovně do hlavního sálu a dveřmi doprava. Dojdete do dlouhé chodby. Vydejte se doleva a vpravo uvidíte dvoje malé dveře. Vejděte do těch vpravo a za nimi opět do dveří vpravo. Dostanete se do místnosti sregálem, kterým otevřte. Po schodech se dostanete k pilířům. Zničte je všechny, kromě dvou. Až Yanmir projde chodbou, tak se propadne dolu. V hlavním sálu dojděte k trůnu. V místnosti za ním je černá truhla a v místnosti vpravo naleznete na křesle klíč, který otvírá dveře k portálu v jihovýchodní části.


Odstranit led z přístavu


Běžte na konec útesu vlevo, tam stoji chlápek poblíž sudu. Promluvte si snim, pak mu řekněte ať přinese jeden sud do přístavu. Běžte zpátky kmolu, kde střelte do sudu. Od kapitána dostanete lodní jízdní řád (velice užitečná věc).


Nasedněte na loď a odplujte konečně do Lindisfarne.

9) Lindisfarne


Důležitá místa : Vesnice, Ta'Sarová akademie, Dračí doupě, Klášter


Konečně jsme se dostali sem, ve vesnici jsou velmistři voblasti magie a meditace. Vydejte se dále za vesnici do údolí. Dungeon na kopci na severu je Tasarová akademie. Vašim úkolem je získat knihu válečných pravidel. U vchodu se vás vyřítí stráže, zabte je všechny, pak se dejte doleva od vchodu, kde naleznete sochu kostlivce, za dveřmi je páka, která otevírá vchod do tajné místnosti struhlami a jedno monstrum. Jděte rovně až dojdete do kruhové místnosti, sloužící jako knihovna. Pokračujte dále až naleznete místnost schemickými baňkami, poblíž by mělo být police sknihami a jedna kniha by měla vyčnívat, na tu zatlačte, čímž otevřete další tajnou místnost a kniha je přímo před vámi.


Pokud budete pokračovat cestou dál, tak narazíte na malou odbočku, kde jsou hlídány kouzelníky, je to cesta ke dračí sluj.  Tam zatím nechoďte, ale pokračujte dále až ke klášteru. Uvnitř se setkáte s opatem Lefferym Caidem, který pokud jste splnili úkol sTraining Hall, vám řekne, že kvyvolání draka potřebuje ztracenou relikvii, která se nachází vYorwicku, dále od něho získáte kněze (úkol pro povýšení kněze), Grehgknak, kterého můžete nálezt na dvorku, povyšuje křižáky na Paladiny (úkol Paladin). Poblíž dvorku je seskupení několika mnichu, 3 se modli a 1 mlátí do zdi-hledaný Throjad, tihle 4 nehodlají opustit tento prostor dokud nezazvoní na modlidbu. Jděte do místnosti sopatem, jděte po žebříku (ty jsou po boku zdi) nahoru, aź narazíte na zvony a 5 tahadel, správná kombinace je zleva:1,5,2,4,3. Nyní se vraťte ke Throjad(artefakt) a vklidu ho seberte.


Posledním místem je Yorwick. Sem se dostanete tunelem v Tronheimu.


10) Yorwick


Důležitá místa : Vesnice, Wizardová laboratoř, Lichův laboratoř


Tunelem vTronheimu se dostanete do Yorwicku, podél cesty se dostanete kWizardovu laboratoř, takže začneme tím. Portálem se dostanete dovnitř, naproti vám bude další portál,

projděte za něj, kde jsou barevné podstavce a na nich tlačítka. Po zmáčknutí příslušného tlačítka vstupte do portálu a budete přeneseni do příslušné místnosti. Důležité jsou zde dvě místnosti. Klikněte na tlačítko zelenožlutého podstavce a vstupte do portálu. Jděte doprava nakonec chodby do dveří. Vpravo vedle dveří je skříň a v ní je portál. Ten vás přenese do zamčené místnosti. Tady seberte ze stolu relikvii a vraťte se zpět do portálu, druhý nejdůležitější je světle modrý podstavec, který vás přenese do místnosti s čarodějem Robinssenem. Kupte od něho Černý orb vědění. Můžete si vyzkoušet i ostatní místnosti, je tam spousta užitečného materiálů. Dále údolím dojdete přes bitevní pole do Lichovy laboratoře (úkol pro licha). Na konci údolí je pak vesnice Yorwick, zde se nacházejí poslední velmistři, ve vesnici pak můžete dostat úkol od malé holčičky, která ztratila ovečku, tu najdete poblíž vchodu do dalšího tunelu. 


11) Tronheim - 2. část


Odevzdejte poslední krámy Jarlům a za 14 dní se sejdete u Kiry, kde proběhne porada. Za několik dní vás najde posel, který vám řekne o konfliktu mezi Sturmfordem a Drangheimem. Navštivte oba, Sigmund obviní Sturmford, že osvobodil svého generála a Bjarni zas, že někdo zničil obranu Anskramské tvrze. Přinuťte je ať podepíší smlouvu, která bude sepsána a podepsáná u Kiri. Až dorazíte do Tronheimu, dojde kporadě. Proběhne animace, kde následovně je zabit Markela Great.  Mezitím se zde objeví Yrsa Troll a bude po vás chtít, abyste donesl její vnučce, která stoji před bránou Tronheimu plyšového dráčka zThe Thing. Vydejte se tam, kupte si lístky a musíte vyhrát ve všech soutěžích, čímž dostanete dráčka. Dejte vnučce dráčka a zpátky do porady, stráž vám řekne, že Forrad zná pozici Hordy a všechny je odvedl do Yorwicku. Tak se tam vypravte také, kde shlédnete smrti aliančních vojsk, způsobená zradou Forrada, takže Yrsa vás zachránila před smrti ,když jste se zdržoval na pouti. Vašim následujícím úkolem, je jít do Arslegardu, kde musíte poprosit Pána Smrti, aby navrátil život vašim vojákům.

12) Průchod


Ktomu abyste se dostali do Arslegardu je, že musíte zemřít, nelépe utopením. Hlídač vás nepustí dál dokud mu nepředložíte Writ of Fate(písmo osudu), následné se objevíte na začátek průchodu, kde musíte najít Wyrdu. První překážkou je most, tu překonáte tak, že budete klikat na sochy vtomto pořadí: kostlivec, duch, lich, zombie, dále: duch, lich, zombie a kostlivec. Otevŕe se vám brána ke krystalu, který vás teleportuje. V další místnosti se musíte dostat ksošce válečníka a kliknout na něho a opět ke krystalu. Další části je les. Po pravé straně je ve skále tajná místnost s truhlami. Na konci lesa si otevřete dveře a projděte do další místnosti. Na jejím konci se dostanete k nádrži. Musíte proplout otvorem na konec, kde spadnete do místnosti s ostrovem. Zabijte samici mořské obludy ve vodě (praskne mříž) a projděte krystalem. Jsou zde umístěna zrcadla a 2 krystaly, vašim úkolem je přesunout paprsek zjednoho do druhého, stačí správně posunout zrcadla (o 45°) a máte to. Vejděte do dveří napravo.


Konečně poslední místnost, zde jsou na zemi desky s různým počtem zářezů a naproti dveřím je sloup s pákou. Otočte pákou a skákejte po deskách v pořadí, jaké vidíte na sloupu směrem od shora (končíte u desky vlevo u sloupu). Až skočíte na čtvrtou desku, tak ta s vámi vyjede nahoru a vy přeskočíte přes mostík ke dveřím. Projděte jimi a jděte na konec cesty. Zde naleznete Igrid. Promluvte si sni a ona vám řekne, že musíte nejdřív dopravit Kámen Řádu do Verhoffinových ruin. Vydejte se do Gubrelandu, kde si vmístní pouti zahraje hry, opět si kupte lístečky, nyní nemusíte hrát všechny, stačí abyste získali všech 6 věcí, které se tady dají vyhrát (meč, palčáky, čepice, brnění,štít a pantofle), pak zajděte za Thorinovi a vyzvedněte si Kámen Řádu. Z Guberlandu zpátky na Ostrov Popela, vejděte do ruin a dostaňte se za dveře, kde je na zemi pentagram. Dovnitř se dostanete tak, že nejdříve šlápněte na červený plamínek na pentagramu, dále žlutá, modrá, zelená a oranžová. Uvnitř je pedestal, na kterém umisťte kámen, otočte se a seberte Wirt of Fate, který je na stole. Nyní zhebněte !  


13) Arslegard


Důležitá místa : teleport kbohům, lázně, Hrobka 1000 hrůz


V hospodě dostanete od hospodského Jokulla  vyčistit lázně od sukuby Ebory. Ty se nacházejí na jihovýchodě města. Rovně od brány dojdete po schodech kportálu kbohům. Naleznete zde Freé, Krohna a Skraela. Freé vám dá úkol, abyste získali modlu řádu Hooku zjejich chrámu na ostrově Guberlandu(pokud chcete, tak to udělejte), ale prioritně si promluvte s Skraelem,  aby vám navrátil armádu. Transportuje vás na bojiště vYorwicku, najděte všech 6 jarlu a promluvte si snima, pak dále se vás neznámý hlas bude ptát, odpovězte v tomto pořadí: 3,2,4,3,1,5 a nakonec ano. Nyní musíte zabít vojáky z Hordy a nakonec sesbírat všech 5 mečů(ty se nacházejí na bojišti poblíž jejich majitelů) od Jarla a vraťte se za Skraelem, kde vás vrátí zpátky, před portálem ve městě najdete pod schody Svena. Pošle vás do Frostgardu, kde probíhá bitva proti Hordě. Pomožte vojákům. Poté jděte na radnici. Před ní potkáte Forrada Darr, kterého zabte. Uvnitř je Tamurr Leng, který si mysli, vám řekne že nemáte šanci, protože on má písmo osudu, že ovládne Chedian, jenže vy mu ukážete svůj, který říka, že Vy jste ti co ho zničí. Zděšený Tamur se kvám ihned přidá. O chvíli za vámi zajde posel, abyste se ihned stavili u boha Krohna. Krohn vám řekne, že to způsobil bůh zlomyslnosti Njam(jeho sochu si můžete prohlédnout, je to socha mladíka). Dostanete klíč od jeho domu. Vyjděte do města a jděte přes most. První dveře vpravo vedou do Njamova domu. Na stole seberte svitek. Po sebrání ihned zdrhejte, začne vás honit, musíte běžet do Hrobky 1000 hrůz, který se nachází po obvodu města.


14) Hrobka 1000 hrůz


Pro mě je to Hrobka 1000+1 hrůz (1 navíc je, že jde o poslední dobrodružství).  V této části dobrodružství budu popisovat jenom to nejdůležitější, abyste hru dohráli co nejrychleji.


Sprška netopýru se nemusíte bát, dejte se vpravo, dostanete se do místnosti svodou. 


Na jihu místnosti se dostanete do chodby, kde jsou dveře složené z pohyblivých dílů. Zde  se naučte dveře otevřít, není to složité, vašim úkolem je dostat všechny díly dovnitř takhle  (čísla označuji pořadí mačkání) :



1






2

3






4



Pokračujte dále, kde jsou chrliče a proti nim jsou dveře, pokud máte vnímání, tak uvidíte, že celá podlaha do těch dveří je zapastěná, takže to přeběhněte, uvnitř jsou démoni a 3 černé truhly, vjednom znich jsou klíče od schodiště. Po likvidaci a získání klíče, musíte otevřít dveře (viz. tabulka).


Vraťte se do místa, kde vás netopýři vystrašili, dejte se rovně ke dveřím (boční bych nevstupoval je tam Njam, nedoporučuji ho nějak mlátit je extrémně silnej, ale radši před nim zdrhal). Po schodech dolu, až narazíte na dveře, za ni je obrovská lebka, dále po cestě jsou další 2 a nakonec jsou 3 páky (past). Dejte se po mostě, vlevo dole jsou dveře, které vedou na šachové pole. Běžte tam!. Uvnitř jsou šachové figurky, které vás shodí do vody pokud špatně šlápnete, pro šachisty to není problém, pro nešachisty je zde rada :

                                       

2 černé truhly





9








8









7

6









5









4








3








2








1


Vchod



Na druhé straně jsou bedny sklíčem ke bludišti. Vraťte kmostu, nyní ve vodě musíte jít po obvodu, kde nakonec dorazíte ke schodům, vdálce uvidíte démony, stále dopředu až kmostu, kde zni skočte, protože vpravo jsou dveře do bludiště. Musíte překonat bludiště (mapa vám hodně usnadní), pak po okraji až  k výtahu, kde zatáhněte za páku. Jakmile dojde k ohnivým chrličům, shlédnete animaci s Njamem (zapamatujte si místo odkud vyšel ! ). Za rohem vás čeká šachy, 3 pěšáky a 1 kůň, což představuje 3 malé démony a 1 jeden mega. Zabte je všechny, pak běžte po schodech nahoru, kde je finální souboji sdémony, po vybití všech se vám vlevo rozestoupí zeď a za ní je páku. Zatáhněte, čímž jste uvěznili Njam. Konec.



D. PROMOCE


Asi nejdůležitější úkoly ve hře, které z vašeho ubohého bojovníka udělají Gladiátora nebo Paladina.


1. úroveň promoce


Bojovník na :


Žoldák : zadá vám ho Thorfin  v hospodě vTronheim. Musíte pomoc Atliho Sigmundssenu (stoji u vchodu do poutě) v Guberlandu, aby se dostal do Tronheimu. Musíte ve 3 ráno vystřídat stráž a v6:00 se dostaví, vy však budete v6 napadeni tlupou zlodějů, po jejich masakraování vdálce uvidíte Atliho, prokec a zpátky kThorfinovi pro titul.


Křižák : zadá vám ho Keith Bloodaxe, který je v chrámu vDrangheimu. Běžte ven změsta, směrem kvesnici světrným mlýnem, uprostřed cesty je slepá odbočka, kde je sídlo těch zlodějů, zabte je všechny a zjejich doupat si vemte panenku, pluh a byliny, ty odneste do vesnice kjejich majitelům.


Novic na :


Healer : zadá vám ho Tjolnir v chrámu v  Guberlandu. Máte vyléčit blázna, který je vkleci poblíž sídla Jarla. Nejprve však musíte navštívit Skarphedina Njalssena v lékárně. Pak musíte jít ven z města a dojit na konci pláže (opak, kde je pouť), kde je jeskyně s čarodějnici, seberte kartáč na vlasy a zpátky v lékárně, kde se připraví lék, který pak doneste tomu bláznovi.


Scholar : zadá vám ho Tymon Nordic na Bembridgské univerzitě v Throjardu. Vašim úkolem je jit ven změsta na severu (kde je jezírko) nebo kdekoliv, abyste našli Magreeb a prostudovali si ho, pak se vraťte do univerzity a na otázku jakou má barvu opovězte zelenou.

2. úroveň promoce


Žoldák na :


Gladiátora : zadá vám ho Fridleif Gjukissen (je na radnici) ze Sturmfordu. Musíte splnit tři úkoly :


1. získat kůži od baziliška (to by neměl být problém, pokud jste si jednu nechali po akci v Anskramské tvrzi),


2. štít od Kiry (v jejím sídle, poblíž vchodu do místnosti, kde stoji), vyhrát 

3. vyhrát v Aréně na obtížnost Lord (doporučuji, abyste před tímto úkolem nezvyšovali level, čím nižší, tím lehčí to bude)



Assasin : zadá vám ho Atli Quick v hospodě v Dranghaimu. Dostanete od něho dva úkoly.


1. získat dýku pana Klusa v jeho sídle (nachází se kousek od jarla Sigmunda), dovnitř se dostaňte nejlépe oknem. Dýka se nachází v obýváku pod štítem. Jakmile ji vezmete, rozezvučí se alarm a objeví se stráže.


2. zabít Guair A´Velsi, ten se prochází po městě a vypadá jak bandita


Křižák na :


Paladin : zadá vám ho Grehgknak  z Lindisfranského kláštera. Zadá vám 3 úkoly :


1. dostanete proto dopis, který obsahuje informace o připravované vraždě jarla Svena. Vydejte se proto do Throjadu a jarla navštivte. Vymyslí plán, kterého se držte. Běžte do Arény a vstupte jako bojující, až vejdete dovnitř bojiště, tak se rozezní fanfára, boční dveře se otevřou, a vjednou znich je číhající sniper. Chyťte ho a řekne vám, že ho najal Harris Willinghton. Ten se nachází za pultem v alchymistickém krámku poblíž Arény vedle univerzity.

2. pomoc rodině, vydejte se do Sturmfordu a na radnici se zeptejte, jestli se zde nevyskytujou  zloději. Pak, běžte do domu naproti hospodě, kde zjistíte, že rodina postrádá svého otce. Otce najdete za chrámem, jmenuje se Hatlati Oorda, zatkněte ho a běžte do radnice, kde vpřízemí je vězení.


3. vraťte se k rodině a oznamte jim tu veselou novinu :), promluvte si s nejstaršímu synem, ať si najde práci. Tu mu seženete v krámu naproti vchodu  do druhé části města.


Ranger : zadá vám ho Fenja z Frosgardu. Vaším úkolem je projít Žalářem tajemství a přinesení luku Everstriku (100% zásah).


1. žalář se nachází kousek od zřícenin chrámu. U vrátného Chadwicka Boorsleyho si vyžádejte vstup. Vašim úkolem je projít 9 místnosti a přitom nespustit žádnou past, pokaždé musíte zatáhnou za páku, čímž deaktivujete na chvílí past(této pasti se nemůžete vyhnout) u dveří do další části dungeonu a současné překonat ostatní pasti vmístnosti. O tom jestli jste byli úspěšní nebo ne, se běžte zeptat vrátného.


2. běžte do Dook Castle v Guberlandu, kde v místnosti se štíty za jedno znich zatáhněte, kde se vám otevře tajná místnost. Vašim úkolem je dostat se do kruhové místnosti se zavěšenými mosty. Přeskákejte až kčerné truhle, kde uvnitř na vás čeká nejlepší luk ve hře (je váš navždy).


Healer na :


Priest : zadá vám ho Alberik Gusmundssen v chrámu v Gubrlandu. Opět 3 úkoly.


1. sehnat kněze. Běžte do Lindisfarne za opatem Leffery Caid, kterým vám za 24 hodin sežene nového, toho najdete pak na dvorku


2. získat modlu. Běžte do zříceniny chrámu ve Frostgardu, běžte do spodní úrovně, kde za dřevěnými dveřmi leží na zemi lampa. Klikněte na ní a za odměnu vám džin splní jedno přání. Dále narazíte na místnosti s podstavcem se spínačem. Na stěně vpravo a vlevo jsou vyobrazeny tři symboly. Podívejte se na podstavec, kde je pod spínačem na každé straně jeden symbol. Vaším úkolem je ten samý symbol zmáčknout na příslušné stěně, čímž sjedete dolu. U padacích dveří je tlačítko, které zmáčkněte. Sarkofág dodělejte, čímž se dostanete až do krypty, kde zmáčkněte tlačítko a objeví se modla.


3. naučit se rituál zasvěcení. Poblíž cvičiště ve Frostgardu je Nathí A´Mora, promluvte si s nim a máte to hotovo.


Druid : zadá vám ho Menja  ve Frosgardu. Vašim úkolem je najít Green man, ten se nachází na mapě u toho velkého stromu. Zadá vám 3 úkoly.


1. získat slib od šesti obyvatel Frostgardu (je třeba oběhat a vyzkoušet).


2. opravit májku vám opraví Soxolf Tryygvassen, které najdete poblíž ní. 


3. vytesat kámen s přísahou, stačí požádat jarla o vytesání, pak běžte ke Green man  .


Scholar na :


Mág : zadá vám ho Johannes Bem na Bembridgské univerzitě v Throjadu. Musíte najít deník, který se nachází ve Verhoffinových ruinách. Opět na Ostrov Popela. V místnosti v jihovýchodním cípu naleznete na stole vedle zprávy klíč, který otevírá dveře v severní časti. Za nimi leží na zemi deník. Doneste je zpátky Johannesovi. Řekne vám, že to není ten správný a pošle vás do Drangheimské vesnice, kde vjednom zamčeném domečku naleznte v podlaze knihu.


Lich : zadá vám ho Lebkoun Temný ve Frosgardu. Dostanete od něho první díl instrukcí pro, druhý je v Chasm of the death vDrangheimu. Po získání instrukci běžte do Yorwicku do Lich Laboratoře. Po vstupu do laboratoře se vydejte dveřmi vpravo. Přes knihovnu projdete do dlouhé chodby. První dveře vedou do skladiště, kde z regálů vezměte nádoby. Běžte ke dveřím s kostlivci, tam zatím nechoďte. Vraťte se zpátky ke vchodu a vyjděte po schodech nahoru. Dojdete do místnosti se třemi křesly. Vydejte se doprava a prvními dveřmi do laboratoře. Klikněte na kotel uprostřed místnosti a pak na hořící kahan v rohu. V inventáři byste pak měli mít očistný lektvar. Teď se vraťte do dveří skostlivci, jděte chodbou dál, až k transformátoru. Nad nim je ovládací pult, stačí zatáhnou za páku, pak vlézt do přístroje, lokněte si lektvar a je zvás nesmrtelný Lich.



F. Závěr


Pokud chcete hodně zkušenosti a artefaktů, pak běžte do Training Hall ve Throjard, kde u praskliny začarujte kouzlo Loydův maják. Černá truhla se nachází v místnosti se 2 ještěráky v bedně. Černá truhla se po každém návratu obnovuje, získáte tak za malou chvíli super zbraně. Za 1 ještěráka je okolo 1000 Xpoint (jejich tady 10), takže není na škodu je vybít a současné jsou tady 2 sudy, které přidávají permanentně +2 k atributům.


KONEC.


Doplnění - tabulky k postavám :


1) Něco o některých postavách :


Mág - podle mě hrál v předchozích dílech lepší role, což je v MM9 docela škoda.


Druid - je pro změnu postava, která  umí magii na 50% a boj také na 50%.


Vrah - se od předchozích dílů nezměnil.


2) Povolání 2. st. :


Vrah - Patří mezi nejsilnější, velmistrovství ve vrhacích zbraních a zneškodnění pastí

Gladiátor - Nejsilnější hrdina v boji, velmistrovství v kopí, štítu a ovládání zbraní

Hraničář - Patří mezi nejsilnější, velmistrovství v luku, ident. Nestvůr a vnímaní

Paladin - Patří mezi nesilnější, expert v palici, zbroji a obchodování


Kouzelní hrdinové :


Mág - Velmistrovství v ident. věcí, světle a živlech

Lich - Mistrovství ve vrhacích zbraních, velmistrovství v živlech a temnotě

Kněz - Mistrovství luk, velmistrovství v opravování, duchu a světle

Druid - Nejsilnější z kouzelnických hrdinů, velmistrovství v boji beze zbraně, uhýbání, posilování a duchu.


Bojovník

Vysvětlivky:

N - normální

M - mistrovská

X - nenaučitelná

E - expertní

VM - velmistrovská



ZBRANĚ

Bojovník

Žoldák

Křižák

Vrah

Gladiátor

Hraničář

Paladin

Meč

E

E

E

VM

VM

E

VM

Luk

E

E

E

E

E

VM

E

Palice

N

N

N

E

M

E

VM

Kopí

N

E

E

M

VM

E

E

Vrhací zbraně

N

N

N

VM

E

N

E

Boj beze zbraně

N

N

N

E

M

N

E


BRNĚNÍ

Bojovník

Žoldák

Křižák

Vrah

Gladiátor

Hraničář

Paladin

Zbroj

E

E

E

M

M

M

VM

Uhýbání

N

E

E

M

M

VM

E

Štít

E

E

E

E

VM

E

M


SPECIALITY

Bojovník

Žoldák

Křižák

Vrah

Gladiátor

Hraničář

Paladin

Ovládání zbraní

N

E

E

M

VM

M

M

Posilování

N

E

E

M

VM

M

VM

Zneškodňování
pastí

E

E

E

VM

M

M

E

Identifikace
věcí

E

E

E

M

E

E

E

Identifikace
nestvůr

N

N

E

E

E

VM

E

Vzdělávání

N

E

E

M

E

M

M

Meditace

X

X

N

X

X

E

E

Obchodování

E

E

E

M

E

E

VM

Vnímání

E

E

E

M

E

VM

E

Opravování
věcí

N

N

N

E

M

M

M


MAGIE

Bojovník

Žoldák

Křižák

Vrah

Gladiátor

Hraničář

Paladin

         Živly

X

X

N

X

X

E

N

Duch

X

X

N

X

X

E

E

Světlo

X

X

N

X

X

N

E

Temnota

X

X

X

X

X

X

X



Novic


ZBRANĚ

Novic

Učenec

Léčitel

Mág

Lich

Kněz

Druid

Meč

X

X

X

X

X

X

X

Luk

N

N

E

N

N

M

E

Palice

N

N

N

E

E

M

E

Kopí

X

X

X

X

X

X

X

Vrhací zbraně

X

N

X

E

M

X

X

Boj beze zbraně

X

X

X

X

E

M

VM


BRNĚNÍ

Novic

Učenec

Léčitel

Mág

Lich

Kněz

Druid

Zbroj

N

N

E

E

E

M

M

Uhýbání

N

N

N

N

N

N

VM

Štít

X

X

N

X

X

E

E


SPECIALITY

Novic

Učenec

Léčitel

Mág

Lich

Kněz

Druid

Ovládání zbraní

X

N

N

E

E

E

E

Posilování

X

N

N

N

N

E

VM

Zneškodňování
pastí

N

E

M

M

E

M

M

Identifikace
věcí

E

E

E

VM

M

E

M

Identifikace
nestvůr

N

E

N

M

M

E

E

Vzdělávání

N

E

E

VM

VM

M

M

Meditace

N

E

E

VM

VM

VM

M

Obchodování

E

E

E

E

M

E

E

Vnímání

E

E

E

E

E

E

E

Opravování
věcí

N

N

N

N

N

VM

E


MAGIE

Novic

Učenec

Léčitel

Mág

Lich

Kněz

Druid

        Živly

E

E

E

VM

VM

M

M

Duch

A

N

E

E

E

VM

VM

Světlo

E

E

E

VM

E

VM

E

Temnota

A

E

N

E

VM

E

N


Tuto tabulku najdete také na stránkách autora : http://www.mm9.wz.cz. Pokud je v tabulce nějaká chyba, prosím, upozorněte mne na to (už jsem totiž jednu našel v palici u křižáka (normální úroveň, ale může být expert).


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2019 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.