1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Neverwinter Nights
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Neverwinter Nights - průvodce
Autor: DrakeMan

I) Specializace



1) Barbarian (Barbarian)


Barbaři jsou stateční, dokonce až lehkomyslní válečníci. Jejich velká síla a odvaha je přímo předurčuje pro dobrodružství. Barbaři pohrdají tradičním válečným výcvikem bojovníků i jejich kázní. Namísto toho se dokáží uvést do jakéhosi transu, který je posílí, zvýší jejich odolnost a umožňuje jim ještě lépe odolávat útokům. Ovšem za jeden den mají dostatek energie jenom na omezený počet takových činů, ale to obvykle postačuje. Neustálá přítomnost nebezpečí vypěstovala u barbarů jistý druh "šestého smyslu". Jejich nadpřirozená schopnost vycítit nebezpečí a vyhnout se ranám a jejich běžecká výdrž je legendární.


Přesvědčení: Jakékoliv nezákonné.

Životaschopnost: d12

Zvládá: Všechny jednoduché a smrtící zbraně, lehkou a střední zbroj a štít.

Body dovednosti (* 4 na 1.úrovni): 4 + Modifikátor Int.

Ex-barbaři: Barbaři nemůžou získávat další úrovně, pokud se jejich přesvědčení změní na zákonné.



2) Bard (Bard)


Bardi často slouží jako vyjednávači, poslové, průzkumníci a špehové. Milují společnost hrdinů (a zločinců), aby byli očitými svědky hrdinských (nebo zločinných) skutků. To proto, že bard který může vyprávět příběh jako jeho přímý účastník, získává respekt mezi svými. Bard sesílá mystická kouzla bez předběžných příprav, podobně jako zaklínač. Jeho magie klade důraz na okouzlení a iluze a bard také může zahrát inspirující píseň, která posílí jak jej, tak i jeho spojence. Bardi také sdílejí některé specializované dovednosti se zloději a jejich znalost předmětů je téměř nesrovnatelná s kýmkoliv jiným.


UPOZORNĚNÍ: Aby mohl bard sesílat kouzla, musí mít úroveň charismatu 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla třetí úrovně musí mít bard charisma minimálně 13.


Přesvědčení: Jakékoliv ne-zákonné -

Životaschopnost: d6

Zvládá: Jednoduché zbraně, lehkou zbroj, střední zbroj a štít.

Body dovednosti (* 4 na 1.úrovni): 4 + Modifikátor Int.

Sesílání kouzel: Mystická (založená na charismatu, bez přípravy, možnost selhání kouzla kvůli zbroji je započítáváno). Bardi začínají hru se znalostí všech zaklínadel.

Ex-bardi: Bardi nemohou zvyšovat své úrovně, pokud mají jakékoliv jiné přesvědčení než nezákonné.



3) Klerik (Clerik)


Kněží působí jako zprostředkovatelé mezi pozemským a božským (nebo pekelným) světem. Dobrý kněz pomáhá lidem v nouzi, zatímco zlý kněz se snaží šířit zlo svého pána po celém světě. Všichni kněží dokáží léčit zranění a navracet lidi na pokraji smrti zpět do života. Mocní kněží dokáží dokonce oživovat mrtvé. Obdobně mají všichni kněží moc nad nemrtvými a dokáží tato stvoření odvracet nebo dokonce zničit. Kněží jsou cvičeni v použití jednoduchých zbraní a mohou používat všechny druhy zbroje a štít bez penalizace, jelikož zbroj nijak neruší sesílání kouzel vyšší moci. Mimo obvyká kouzla se každý kněz soustředí na dvě oblasti svého boha. Tyto oblasti dávají knězi dodatečnou moc a zpřístupňují kouzla, které by se jinak nemohl nikdy naučit.


UPOZORNĚNÍ: Aby mohl kněz sesílat kouzla, musí mít úroveň moudrosti 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla druhé úrovně musí mít kněz moudrost minimálně 12.


Životaschopnost: d8.

Zvládá: Všechny jednoduché zbraně, veškerou zbroj a štít.

Body dovednosti (Modifikátor Int * 4 na 1.úrovni): 2 + Modifikátor Int.

Sesílání kouzel: Vyšší moc (založená na moudrosti, selhání kouzla kvůli zbroji je ignorováno).



4) Druid (Druid)


Druidi jsou sesilatelé kouzel vyšší moci, která získávají z přírody, nikoliv od bohů. Snaží se žít v rovnováze s přírodou a nesnáší vše, co není součástí přirozeného koloběhu života. Obzvlášť jim jdou na nervy různé zvrácenosti a nemrtvé příšery. S postupem zkušenosti získávají schopnost přeměňovat se ve zvířata a ve finále i v mnohem mocnější stvoření. Pevně dané přísahy, které skládá každý druid, jim neumožňují používat jiné zbraně nebo zbroj, než povoluje tradice.


UPOZORNĚNÍ: Aby mohl druid sesílat kouzla, musí mít úroveň moudrosti 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla čtvrté úrovně musí mít druid moudrost minimálně 14.


Přesvědčení: Musí být buď neutrálně dobří nebo zákonně neutrální, skutečně neutrální, zmateně neutrální nebo neutrální zlo.

Životaschopnost: d8

Zvládá: Všechny zbraně druidů, stejně jako lehkou a střední zbroj a štít.

Body dovednosti (* 4 na 1.úrovni): 2 + Modifikátor Int.

Sesílání kouzel: Vyšší moc (založená na moudrosti, selhání kouzla kvůli zbroji je ignorováno).

Ex-druidi: Druid, který již není neutrálem nemůže získávat další úrovně.



5) Bojovník (Fighter)


Bojovníci se mohou zaměřit mnoha směry. Od prostého vojáka až po zločinného vyděrače. Někteří vidí v dobrodružství způsob jak zbohatnout, zatímco jiní využívají své schopnosti pro ochranu slabých a nevinných. Bojovníci mají ze všech povolání nejlepší bojové schopnosti a jsou vycvičeni v používání všech standardních zbraní i zbroje. Jak postupně získávají nové úrovně, poskytuje jim jejich přísný výcvik mnoho dodatečných schopností. Ti nejlepší z bojovníků mají k dispozici zvláštní způsoby útoku a roztodivné zbraně, které nejsou žádným jiným postavám zpřístupněny.


Životaschopnost: d10

Zvládá: Všechny jednoduché a smrtící zbraně, každou zbroj a štít.

Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 2 + Modifikátor Int.



6) Mnich (Monk)


Mniši jsou všestranní válečníci a dokonale zvládají boj beze zbraně a zbroje. Mniši dobrého přesvědčení slouží jako ochránci lidu, zatímco zlí mniši jsou dokonalými špehy a vrahy. Ačkoliv nedokáží sesílat kouzla, mniši umí usměrňovat jemnou energii zvanou Ki. Tato síla jim umožňuje vykonávat neuvěřitelné věci, jako uzdravování, zachycení šípu v letu a uhýbání ranám s neuvěřitelnou lehkostí. Jejich obyčejné schopnosti, i ty založené na Ki, rostou společně s jejich zkušenostmi. Postupně jim dávají větší moc nad sebou i okolím. Mniši jsou postiženi dodatečnou penalizací ke svým schopnostem, pokud oblečou zbroj, jelikož právě nošení zbroje je porušením jejich přísných závazků. Mnich nosící zbroj ztrácí moudrost a bonusy obranného čísla odvozené od jeho úrovně, rychlost pohybu a dodatečné neozbrojené útoky.


Přesvědčení: Jakékoliv zákonné

Životaschopnost: d8

Zvládá: Všechny zbraně mnichů.

Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 4 + Modifikátor Int.



7) Paladin (Paladin)


Paladinové berou svá dobrodružství velmi vážně. Každý úkol, i ten nejobyčejnější, je v srdci paladina osobním testem - možností ukázat svou odvahu, naučit se taktice a vykonat ve světě nějaké dobro. Tyto chrabré válečníky ochraňuje vyšší moc, odklání od nich zranění, chrání je před nemocemi, ozdravuje je i jejich spojence a brání je před strachem. Vyšší moc také vede jejich paži a dělá z nich ty nejlepší bojovníky proti nemrtvým a zlým stvořením. Mnoho ze zvláštních schopností paladinů také pramení z jejich charismatu.


UPOZORNĚNÍ: Aby mohl paladin sesílat kouzla, musí mít úroveň moudrosti 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla druhé úrovně musí mít paladin moudrost minimálně 12.


Přesvědčení: Pouze zákonné dobro.

Životaschopnost: d10

Zvládá: Všechny jednoduché a smrtící zbraně, každou zbroj a štít.

Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 2 + Modifikátor Int.

Sesílání kouzel: Paladinská kouzla. Vyšší moc (založená na moudrosti, selhání kouzla kvůli zbroji je ignorováno).

Ex-paladinové: Paladin, který již není zákonně dobrý nemůže získávat další úrovně dokud se jeho přesvědčení opět nezmění na zákonné dobro.



8) Hraničář (Ranger)


Hraničáři jsou zkušení stopaři a lovci, kteří nejraději pobývají v lesích. Jejich válečné umění je téměř rovnocenné s uměním bojovníků, ale chybí jim jejich oddanost boji. Místo toho hraničář zaměřuje své dovednosti a výcvik na konkrétního nepřítele - druh stvoření, proti kterému má vrozenou zášť, a které loví nade všechny ostatní. Hraničáři se často staví do role ochránců a pomáhají těm, kdo v lese žijí nebo jím právě cestují. Jejich schopnosti jim umožňují pohybovat se lesem tiše a nepozorován se držet stínů, obzvláště v přírodě. Mají také zvláštní znalosti o určitých druzích stvoření. Zkušený hraničář je nakonec tak svázán s přírodou, že dokáže povolat síly přírody a sesílat kouzla podobně jako druid. A podobně jako druid je i on často doprovázen nějakým zvířecím společníkem.


UPOZORNĚNÍ: Aby mohl hraničář sesílat kouzla, musí mít úroveň moudrosti 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla třetí úrovně musí mít hraničář moudrost minimálně 13.


Životaschopnost: d10 - Zvládá: Všechny jednoduché a smrtící zbraně, lehkou a střední zbroj a štít.

Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 4 + Modifikátor Int.

Sesílání kouzel: Hraničářská kouzla. Vyšší moc (založená na moudrosti, selhání kouzla kvůli zbroji je ignorováno).Moudrosti 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla třetí úrovně musí mít hraničář moudrost minimálně 13.



9) Zloděj (Rouge)


Zloději mají dohromady málo společného. Zatímco někteří - možná dokonce i většina - jsou skutečně kluzkými zloději, mnoho z nich slouží jako zvědové, špehové, vyšetřovatelé, diplomati nebo jsou prostě lupiči. Zloději jsou všestranní, přizpůsobiví a schopní dostat to, co jim ostatní nechtějí dát. Přestože nejsou v boji rovnocennými soupeři bojovníkům, takový zloděj moc dobře ví kam uhodit, aby to zabolelo a útok ze zálohy dokáže nadělat pořádnou paseku. Mají dokonce jakýsi šestý smysl, když přijde na to vyhnout se nebezpečí. Zkušení zloději mají téměř kouzlenou moc a schopnosti jak dokáží zvládnout skrývání, uhýbání a útoky ze zálohy. Navíc dokáží, přestože nejsou sami o sobě schopni kouzla sesílat, takové kouzlo "předstírat" dostatečně dobře, aby jej mohli seslat za pomocí svitku, hůlky nebo jiného magického předmětu.


Životaschopnost: d6

Zvládá: Zbraně a zbroj zlodějů. Zloději neovládají štít.

Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 8 + Modifikátor Int.



10) Zaklínač - Kouzelník (Sorcerer)


Zaklínači jsou mystické osoby sesílající kouzla. Jejich schopnost manipulace s magickou energií je spíše výsledkem jejich představivosti a talentu než dlouhodobých studií. Nemají žádné knihy, žádné učitele, žádné teorie - jen hrubou sílu, kterou usměrňují svou vůlí. Zaklínači znají méně kouzel než čarodějové a získávají je pomaleji, ale jednotlivá kouzla mohou sesílat častěji a nepotřebují si jejich seslání připravovat předem.Také se zaklínači narozdíl od čarodějů nemohou specializovat na nějakou školu kouzel. Jelikož zaklínači získávají svou moc bez nutnosti projít mnoha lety přísných studií, mají mnohem více času na výuku bojových umění a zvládají jednoduché zbraně.


UPOZORNĚNÍ: Aby mohl zaklínač sesílat kouzla, musí mít úroveň charisma 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla deváté úrovně musí mít zaklínač charisma minimálně 19.


Životaschopnost: d4

Zvládá: Všechny jednoduché zbraně. Zaklínači neovládají zbroj ani štít.

Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 2 + Modifikátor Int.

Sesílání kouzel: Mystická (založená na charismatu, bez přípravy, možnost selhání kouzla kvůli zbroji je započítáváno). Zaklínači začínají hru se znalostí všech zaklínadel.



11) Čaroděj (Wizard)


Čarodějové jsou mystické osoby sesílající kouzla. U své magie se spoléhají na intensivní studium. Pro čaroděje není magie nadáním, ale složitým, užitečným uměním. Když je čaroděj na boj připraven, dokáže svých kouzel použít se zničujícím efektem. Pokud jej někdo překvapí nepřipraveného, je velmi zranitelný. Síla čaroděje leží v jeho kouzlech, vše ostatní je podružné. Učí se nová kouzla díky pokusům a postupující zkušenosti a také od ostatních čarodějů. Navíc se čaroděj časem naučí svá kouzla upravovat tak, že mají větší dosah, lépe fungují nebo jsou vylepšena nějakým jiným způsobem. Čaroděj si může na pomoc povolat přítelíčka: malé, kouzelné stvoření, které mu slouží.


UPOZORNĚNÍ: Aby mohl čaroděj sesílat kouzla, musí mít úroveň inteligence 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla deváté úrovně musí mít čaroděj inteligenci minimálně 19. -


Životaschopnost: d4

Zvládá: Všechny zbraně čarodějů. Čarodějové neovládají zbroj ani štít.

Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 2 + Modifikátor Int.

Sesílání kouzel: Mystická (založená na inteligenci, příprava kouzel je nutná, možnost selhání kouzla kvůli zbroji je započítáváno). Čarodějové začínají hru se znalostí všech zaklínadel a čtyř kouzel první úrovně.



II) Dovednosti



1) Animal Empathy

Vlastnost: Charisma.

Vyžaduje výcvik: Ano.

Povolání: Druid a hraničář.


Úspěšné ověření dovoluje postavě zmámit nebo ovládnout určitá stvoření.


Ověření: Zvířata a hrozivá zvířata mají TO 20 + vitalita daného stvoření. Pro bytosti a kouzelné bytosti je TO (DC) 24 + jeho vitalita. Pokud je ověření úspěšné, je stvoření omámeno, pokud ověření překoná TO o šest nebo více, je stvoření ovládnuto.


Zvláštní: Pokud postava nezvládne ověření o pět nebo více, stane se stvoření nepřátelským.


Použití: Vyberte si tuto dovednost a potom cílové stvoření. Ovládnutá stvoření jsou kontrolována jako by byla vaše. Stvoření zůstane omámeno nebo ovládnuto po jedno kolo na úroveň postavy, která tuto dovednost používá.


2) Concentration


Vlastnost: Odolnost.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Všechna.


Ověření koncentrace je prováděna kdykoliv je vaše postava vyrušena během sesílání kouzla. Je také prováděna při snaze vyhnout se účinkům dovednosti "výsměch".


Ověření: TO (DC) pro úspěšné ověření je rovna 10 + velikost utrpěného zranění + úroveň kouzla. Sesilatel navíc získává penalizaci -4 ke svému ověření, pokud je v dosahu tří metrů od svého nepřítele.


Použití: Automatické.


3) Disable Trap

Vlastnost: Inteligence.

Vyžaduje výcvik: Ano.

Povolání: Všechna.


Dovednost umožňuje postavě provést s pastí různé činnosti.


Ověření: U každé pasti může postava provést čtyři činnosti, které jsou různě obtížné. Základní TO je určena obtížností pasti a ta je upravena podle obtížnosti prováděné činnosti. Určení obtížnosti pasti upravuje TO o -7. Označení pasti, tak aby byla viditelná pro ostatní členy družiny upravuje TO o -5. Sebrání pasti upravuje TO o +10. Odstranění pasti nijak TO neovlivňuje.


Zvláštní: Zloději jsou jediným povoláním, které dokáže zneškodnit past s TO 35 nebo větší. Pokud má postava stupeň dovednosti Položení pasti 5 a více, získává +2 synergický bonus k ověření Odstranění pasti.


Významné selhání: Významné selhání při zneškodňování pasti znamená, že se past okamžitě spustí.


Použití: Určení, Označení, Sebrání a Odstranění jsou možnostmi v menu na detekované pasti.


4) Heal

Vlastnost: Moudrost.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Všechna.


S touto dovedností může postava používat zdravotnickou soupravu pro léčbu zranění, otravy a nemocí.


Ověření: Pro léčbu otravy a nemocí musí léčitel uspět v ověření proti jejich TO. Pokud se mu to podaří cíl je uzdraven a získá počet životů, který je roven hodu dovednosti plus všechny modifikátory. I když cíl netrpí otravou nebo nemocí, stejně jsou jeho zranění vyléčena.


Použití: Použijte zdravotnickou soupravu na zraněné stvoření.


5) Hide


Vlastnost: Obratnost.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Všechna.


Tato dovednost umožňuje postavě se krýt před nepřáteli.


Ověření: Postava musí uspět při ověření Všímavost hledajícího stvoření. Pokud uspěje, zůstane neodhalena.


Zvláštní: Dovednosti Skrývání a Tichý pohyb se spojí do jediné činnosti Utajení. Pohyb v módu Utajení je pomalejší než normální rychlost. Použití zbroje nebo louče potlačuje tuto schopnost, ale horší osvětelní poskytuje bonus. Postavu, která je v módu Utajení je obtížnější spatřit, pokud stojí v klidu a pokud je menší postavy.


Použití: Vyberte si činnost Utajení z menu zvláštních schopností. Neviditelné postavy automaticky vstoupí do módu Utajení. Protihody na Všímavost a Naslouchání jsou prováděny jednou za kolo, když je to možné.


6) Listen


Vlastnost: Moudrost.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání:Všechna.


Naslouchání upozorní postavu na skrytá stvoření, která mohou být poblíž.


Ověření: Naslouchání objeví ukrytá stvoření, ověřením proti jejich schopnosti Tichého pohybu. Úspěšné ověření skryté stvoření zviditelní a to se stane platným cílem pro naslouchajícího.


Zvláštní: Pokud postava stojí v klidu, získává +5 bonus k ověření Naslouchání. Postava s odborností Bdělost získává bonus +2. Hraničáři získávají bonus, pokud naslouchají svému rasovému nepříteli. Elfové, gnómové a půlčíci mají +2 rasový bonus k ověření Naslouchání. Půlelfové získávají +1 rasový bonus.


Použití: Naslouchání je součástí činnosti detekce. V pasivním módu jsou ověření prováděna automaticky každé kolo. Aktivní mód detekce je činností, která snižuje normální rychlost pohybu. Postava při ní provádí aktivní Naslouchání, ověření Všímavosti a Hledání.


7) Lore, Knowledge


Vlastnost: Inteligence.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Všechna.


Znalosti umožňují postavě identifikovat neznámé kouzelné předměty.


Ověření: Hod proti hodnotě neurčeného předmětu, pro zjištění magických vlastností, které by předmět mohl mít.


Zvláštní: Bardi dokáží určovat předměty snadněji nežli ostatní povolání. Rozličná kouzla a předměty mohou přidat bonus k dovednosti znalost.


Použití: Automatické pokaždé, když si postava prohlíží předmět.


8) Move Silently


Vlastnost: Obratnost.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Všechna.


Postava se může potichu protáhnout okolo nepřítele.


Ověření: Ověření Tichého pohybu je konfrontována s ověřením Naslouchání poslouchajícího stvoření. Pokud je postava úspěšná, protivník si nepovšimne jejího pohybu.


Zvláštní: Dovednosti skrývání a Tichý pohyb se spojí do jediné činnosti Utajení. Pohyb v módu Utajení je pomalejší než normální rychlost. Nošení zbroje tuto schopnost potlačuje, ale špatné osvětlení může poskytnout bonus.


Použití: Vyberte si činnost Utajení z menu zvláštních schopností. Neviditelné postavy automaticky vstoupí do módu Utajení.


9) Open Lock


Vlastnost: Obratnost.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Všechna.


Tato dovednost umožňuje postavě dostat se do zamčených místností a otevírat uzamčené nádoby.


Ověření: TO je určena obtížností zámku. Úspěšné ověření otevře zámek.


Zvláštní: Zlodějské nástroje poskytnou postavě bonusy k pokusu o otevření zámku, ale v průběhu použití jsou zničeny, ať je pokus úspěšný nebo ne.


Použití: Vyberte si dovednost a poté zamčený objekt.


10) Parry


Vlastnost: Obratnost.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Všechna.


Kryt umožňuje postavě blokovat přicházející útoky a provádět případné protiútoky.


Ověření: TO je upravený hod útoku přicházející rány. Úspěšné ověření na Kryt znamená, že útok nijak nezraní kryjící se postavu. Postava dokáže vykrýt za jedno kolo pouze tolik útoků, kolik jich má sama k dispozici.


Zvláštní: Pokud je kryt úspěšný a rozdíl mezi hodem a TO je deset bodů nebo více, nastane protiútok. Protiútok je prováděn postavou, která se úspěšně kryla, se všemi útočnými bonusy, proti vykrytému protivníkovi.


Použití: Vyberte si mód Krytí. Postava zůstane v tomto módu, dokud není ukončen.


11) Perform


Vlastnost: Charisma.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Bard.


Bard používající Umění může zpívat bardské písně, které zlepšují schopnosti jeho spojenců v boji a odolat útokům ovlivňujícím mysl. Umění je nezbytné pro každého barda, který chce mít přístup k písním barda.


Ověření: Není potřeba. Čím vyšší úroveň této dovednosti, tím lepší píseň.


Použití: Vybraná dovednost ovlivňuje spojence v okruhu 30 stop od zpěváka.


12) Persuade


Vlastnost: Charisma.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Všechna.


Úspěšné ověření Přesvědčování přiměje NPC, aby odhalila dodatečné informace nebo dala postavě při rozhovoru dodatečné věci.


Ověření: TO je určena NPC, se kterou hovoří postava.


Použití: Při rozhovoru.


13) Pick Pocket


Vlastnost: Obratnost.

Vyžaduje výcvik: Ano.

Povolání: Všechna.


Okrádání dovoluje postavě sebrat věci z batohu někoho jiného.


Ověření: Úspěšné okradení má dvě části. Za prvé, předmět musíte získat a poté okradený nesmí zaregistrovat váš pokus. Ukradení předmětu představuje jednoduchý test proti TO cíleného stvoření. Základní TO neutrálního nebo tolerantního stvoření je 20 a pro nepřátelské stvoření 30. Hod je upraven o penalizace zbroje. Cíl potom provádí jako protiváhu ověření Všímavosti proti ověření Okradení postavy. Nepřátelská stvoření mají ke svému ověření Všímavosti +10 bonus. Pokud okrádané stvoření uspěje v tomto protichůdném ověření, odhalí pokus o krádež. NPC, která odhalí takový pokus se stane nepřátelskou a PC je informována, že se postava pokusila o její okradení. Pokud postava uspěje v obou ověřeních, potom předmět ukradne bez odhalení.


Použití: Vyberte dovednost a poté vyberte platný cíl.


14) Search


Vlastnost: Intelligence.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Všechna.


Hledání se používá pro odhalení pastí.


Ověření: Odhalení pasti je ověřením, kdy proti sobě stojí schopnost Hledání postavy a TO, která se rovná ověření dovednosti Pokládání pasti plus síla pasti. Zloději jsou jediným povoláním, které dokáže odhalit past s TO větší než 35 .


Zvláštní: Elfové a trpaslíci získávají +2 bonus ke svému Hledání a půlelfové získávají bonus +1.


Použití: Hledání je součástí činnosti detekce. V pasivním módu jsou ověření prováděna automaticky každé kolo. Aktivní mód detekce je činností, která snižuje normální rychlost pohybu. Postava při ní provádí aktivní Hledání, ověření Všímavosti a Naslouchání.


15) Set Trap


Vlastnost: Obratnost.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Všechna.


Tato dovednost umožňuje postavě klást pasti.


Zvláštní: 5 a více stupňů v dovednosti Odstranění pasti poskytuje +2 synergický bonus k ověření Pokládání pasti. Všichni členové družiny vidí pasti, které položila postava.


Významné selhání: Pokud ověření nesplníte o 10 nebo více, past sklapne při pokusu o její položení. Toto se může stát pouze v případě, že se pokoušíte položit past v boji.


Použití: Použijte soupravu pastí ze svého inventáře. Na zemi se po použití objeví ikona viditelná pro vás a členy vaší družiny.


16) Spellcraft


Vlastnost: Inteligence.

Vyžaduje výcvik: Ano.

Povolání: Všechna.


Čarozpyt se používá pro určení kouzel a pro provádění protikouzel.


Ověření: Úspěšné ověření znamená, že postava poznala kouzlo, které sesílá nepřítel. TO tohoto ověření je rovna 15 + úroveň kouzla. Za každých 5 stupňů v této dovednosti postava získává +1 bonus k záchranným hodům na kouzla.


Zvláštní:Specializovaný čaroděj získává +2 bonus, pokud jde o kouzlo ze školy, na kterou se specializuje. Stejně tak je potřeba úspěšné ověření Čarozpytu, než se postava může pokusit o protikouzlo. Specializovaný čaroděj utrpí -5 penalizaci, pokud jde o kouzlo ze školy, která je pro něj zakázaná.


Použití: Ověření Čarozpytu jsou automatické, kdykoliv je poblíž sesíláno kouzlo.


17) Spot

Vlastnost: Moudrost.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Všechna.


Úspěšné ověření Všímavosti odhalí skrytá stvoření.


Ověření: TO se určuje podle ověření Skrývání dotčeného stvoření.


Zvláštní:Odbornost Bdělost přidává +2 bonus k ověření Všímavosti. Hraničáři mají bonus ke Všímavosti, pokud jde o jejich upřednostňovaného nepřítele. Elfové získávají +2 bonus k Všímavosti a půlelfové +1.


Použití: Všímavost je součástí činnosti detekce. V pasivním módu jsou ověření prováděna automaticky každé kolo. Aktivní mód detekce je činností, která snižuje normální rychlost pohybu. Postava při ní provádí aktivní Všímání, ověření Naslouchání a Hledání.


18) Taunt


Vlastnost: Charisma.

Vyžaduje výcvik: Ne.

Povolání: Všechna.


Výsměch se používá k vyprovokování nepřítele tak, že si na chvíli přestane dávat pozor.


Ověření: TO (DC) pro úspěšné ověření je rovna 10 + velikost utrpěného zranění + úroveň kouzla. Sesilatel navíc získává penalizaci -4 ke svému ověření, pokud je v dosahu tří metrů od svého nepřítele.


Zvláštní: Penalizace za Výsměch se nesčítají.


Použití: Vyberte si dovednost a poté cíl.


19) Use Magic Device

Vlastnost: Charisma.

Vyžaduje výcvik: Ano.

Povolání: Bard a zloděj.


Úspěšné Použití kouzelných předmětů umožňuje postavě použít kouzelný předmět tak, jako by měla potřebné povolání, rasu nebo přesvědčení.


Ověření: Základní TO je určena hodnotnou předmětu a upravena typem napodobení o které se postava pokouší. Pokud se postava snaží napodobit určitou rasu, TO je povýšena o 5. Pokud se snaží napodobit určité přesvědčení, TO se zvedá o 10. Napodobení určitého povolání neupravuje základní TO žádným směrem.


Použití: Automatické, kdykoliv se postava pokouší použít předmět, který normálně použít nemůže kvůli svému povolání, rase nebo přesvědčení.



III) Zvláštní schopnosti ras a povolání


Flurry of Blows - Příval úderů


Quivering Palm - Rozkmitaná dlaň


Empty body  - Prázdné tělo


Evasion - Únik


Elemental Shape - Podoba elementála


Rage - Zuřivost


Smite Evil - Rozdrť zlo


Barbarian Fast Movement - Barbarův rychlý pohyb


Uncanny Dodge - Záhadné uskočení


Damage Reduction - Snížení zranění


Bardic Knowledge - Bardské vědomosti


Nature Sense - Cit přírody


Animal Companion - Zvířecí společník


Woodland Stride - Chůze lesem


Trackless Step - Chůze beze stop


Resist Nature's Lure - Odolání nástrahám přírody


Venom Immunity - Imunita na jedy


Wild shape - Divoký tvar


Monk Speed - Mnichova rychlost


Still mind - Klidná mysl


Purity of Body - Čistota těla


Wholeness of Body - Zdravé tělo


Improved Evasion - Vylepšený únik


Ki Strike - Úder Ki


Diamond Body - Diamantové tělo


Diamond Soul - Diamantová duše


Perfect Self - Dokonalá jednota


Divine Grace - Božská přízeň


Divine Health - Božské zdraví


Lay on Hands - Přiložení rukou


Sneak Attack - Zákeřný útok


Crippling Strike - Mrzačící úder


Defensive Roll - Obranný kotoul


Opportunist - Vhodná příležitost


Skill Mastery - Mistrovství v dovednosti


Monster Uncanny Reflex - Hrozivé reflexy


Stonecunning - Znalost podzemí


Darkvision - Vidění ve tmě


Hardiness vs. Poisons - Odolnost vůči jedům


Hardiness vs. Spells - Odolnost vůči kouzlům


Battle Training vs. Orcs - Bojový výcvik proti orkům


Battle Training vs. Goblins - Bojový výcvik proti skřetům


Battle Training vs. Giants - Bojový výcvik proti obrům


Skill Affinity - Vztah k dovednosti


Immunity To Sleep - Imunita na spánek


Hardiness vs. Enchantments - Odolnost vůči okouzlení


Hardiness vs. Illusions - Odolnost vůči iluzím


Keen Sense - Ostrost smyslů


Battle Training vs. Reptilians - Bojový výcvik proti ještěrům


Partial Skill Affinity - Částečný vztah k dovednosti


Lucky - Štístko


Fearless - Nebojsa


Good Aim - Přesná muška


Sleeplessness - Nespavost


Low-Light Vision - Vidění za šera


Slippery Mind - Přizpůsobivá mysl


*Giant Size - Obří velikost


*Hair Restoration - Obnova vlasů



IV) Skills - dovednosti


Animal Empathy - Porozumění zvířatům


Concentration - Soustředění


Disable Trap - Odstranění pasti


Discipline - Výcvik


Heal - Léčení


Hide - Skrývání


Listen - Naslouchání


Lore, Knowledge - Znalosti, Vědění


Move Silently - Tichý pohyb


Open Lock - Otevírání zámků


Parry - Kryt


Perform - Umění


Persuade, Diplomacy - Přesvědčování, Diplomacie


Pick Pocket - Okrádání


Search - Hledání


Set Trap - Pokládání pasti


Spellcraft - Čarozpyt


Spot - Všímavost


Taunt, Diplomacy - Výsměch, Diplomacie


Use Magic Device - Použití kouzelných předmětů


V) Feats - odbornosti


Alertness - Bdělost


Ambidexterity - Obouručnost


Armor Proficiency (heavy) - Zacházení se zbrojí (těžká)


Armor Proficiency (light) - Zacházení se zbrojí (lehká)


Armor Proficiency (medium) - Zacházení se zbrojí (střední)


Called Shot - Cílený zásah


Cleave - Sekáček


Combat Casting - Kouzlení v boji


Deflect Arrows - Odchýlení šípů


Disarm - Odzbrojení


Dodge - Uhýbání


Empower Spell - Posílení kouzla


Extend Spell - Prodloužení kouzla


Extra Turning - Odvracení navíc


Great Fortitude - Větší výdrž


Improved Critical (club) - Vylepšený kritický (kyj)


Improved Disarm - Vylepšené odzbrojení


Improved Knockdown - Vylepšené sražení


Improved Parry - Vylepšený kryt


Improved Two-Weapon Fighting - Vylepšený boj dvěma zbraněmi


Improved Unarmed Strike - Vylepšený útok beze zbraně


Improwed Power Attack  - Vylepšený drtivý útok


Iron Will - Železná vůle


Knockdown - Sražení


Lightning Reflexes - Bleskové reflexy


Maximize Spell - Maximalizace kouzla


Mobility - Pohyblivost


Point Blank Shot - Míření


Power Attack - Drtivý útok


Quicken Spell - Urychlení kouzla


Rapid Shot - Rychlá střelba


Sap - Podkopnutí


Shield - Štít


Shield Proficiency - Zacházení se štítem


Silent Spell - Tiché kouzlo


Skill Focus - Zaměření na dovednost


Spell Focus - Zaměření na kouzlo


Spell Penetration - Průrazné kouzlo


Still Spell - Nehybné kouzlo


Stunning Fist - Omračující pěst


Toughness - Houževnatost


Two-Weapon Fighting - Boj dvěma zbraněmi


Weapon Finesse - Finty se zbraní


Weapon Focus - Zaměření na zbraň


Weapon Proficiency Exotic - Zacházení s exotickou zbraní


Weapon Proficiency Martial - Zacházení se smrtící zbraní


Weapon Proficiency Simple - Zacházení s jednoduchou zbraní


Weapon Specialization - Specializace na zbraň



VI) Kouzla


Abjuration - Vymítání


Conjuration - Vyvolání


Divination - Věštění


Enchantment - Očarování


Evocation - Vzývání


Illusion - Iluze


Necromancy - Nekromancie


Transmutation - Proměny


Acid Fog - Kyselinový mrak


Aid - Posílení


Animate Dead - Oživ nemrtvé


Aura of Courage - Aura odvahy


Awaken - Probuzený


Barkskin - Kůra


Bestow Curse - Proklej


Blade Barrier - Hradba mečů


Bless - Požehnání


Bless Weapon - Požehnání zbraně


Blindness/Deafness - Slepota/Hluchota


Bull's Strength - Býčí síla


Burning Hands - Hořící ruce


Call Lightning - Přivolej blesk


Calm Emotions - Utiš emoce


Cat's Grace - Kočičí elegance


Chain Lightning - Řetězový blesk


Charm Monster - Zmam příšeru


Charm Person - Zmam osobu


Charm Person or Animal - Zmam osobu či zvíře


Circle of Death - Kruh smrti


Circle of Doom - Kruh zkázy


Clairaudience/Clairvoyance - Jasnozřivost/Jasné slyšení


Clarity - Rozjasnění


Cloak of Chaos - Plášť chaosu


Cloudkill - Smrtící mrak


Color Spray - Barevná sprška


Cone of Cold - Kužel mrazu


Confusion - Zmatení


Contagion - Nákaza


Control Undead - Ovládni nemrtvého


Create Greater Undead - Vytvoř silnějšího nemrtvého


Create Undead - Vytvoř nemrtvého


Creeping doom - Plazivá zhouba


Cure Critical Wounds - Vyleč kritická zranění


Cure Light Wounds - Vyleč lehká zranění


Cure Minor Wounds - Vyleč malá zranění


Cure Moderate Wounds - Vyleč střední zranění


Cure Serious Wounds - Vyleč vážná zranění


Darkness - Temnota


Daze - Omámení


Death Ward - Odraz smrt


Delayed Blast Fireball - Zpožděná výbušná koule


Dismissal - Propuštění


Dispel Magic - Rozptyl kouzla


Divine Power - Božská síla


Dominate Animal - Ovládni zvíře


Dominate Monster - Ovládni příšeru


Dominate Person - Ovládni osobu


Doom - Smůla


Eagle's Splendor - Orlí nádhera


Elemental Shield - Elementální štít


Elemental Swarm - Elementální roj


Endurance - Vytrvalost


Endure Elements - Vydrž elementy


Energy buffer - Tlumič energie


Energy Drain - Vysátí energie


Enervation - Oslabení


Entangle - Zapletení


Ethereal Visage - Nadpozemský vzhled


Fear - Strach


Feeblemind - Slabomyslnost


Finger of Death - Prst smrti


Fire Storm - Ohnivá bouře


Fireball - Ohnivá koule


Flame Arrow - Plamenný šíp


Flame Lash - Plamenný bič


Flame Strike - Plamenný úder


Fox's Cunning - Liščí mazanost


Freedom of Movement - Volnost pohybu


Gate - Brána


Ghostly Visage - Vzhled ducha


Ghoul Touch - Dotyk ghúla


Globe of Invulnerability - Koule nezranitelnosti


Grease - Sádlo


Greater .. Lepší


Greater Dispelling - Silnější rozptýlení


Greater Magic Weapon - Silnější kouzelná zbraň


Greater Planar Binding - Silnější svázání plání


Greater Restoration - Silnější obnova


Greater Shadow Conjuration - Silnější stínové vyvolání


Greater Spell Breach - Silnější prolomení kouzla


Greater Spell Mantle - Silnější ochranný plášť


Greater Stoneskin - Silnější kamenná kůže


Gust of Wind - Závan větru


Hammer of the Gods - Kladivo bohů


Harm - Zraň


Haste - Spěch


Heal - Uzdrav


Healing Circle - Léčivý kruh


Hold Animal - Drž zvíře


Hold Monster - Drž příšeru


Hold Person - Drž osobu


Holy Aura - Svatá aura


Holy Sword - Svatý meč


Ice storm - Ledová bouře


Identify - Určení


Implosion - Imploze


Improved Invisibility - Vylepšená neviditelnost


Incendiary Cloud - Zápalný mrak


Invisibility - Neviditelnost


Invisibility Purge - Zrušení neviditelnosti


Invisibility Sphere - Koule neviditelnosti


Knock - Zaklep


Legend Lore - Znalost legend


Lesser Dispel - Slabší rozptýlení


Lesser Mind Blank - Slabší vyčištění mysli


Lesser Planar Binding - Slabší svázání plání


Lesser Restoration - Slabší obnova


Lesser Spell Breach - Slabší prolomení kouzla


Lesser Spell Mantle - Slabší ochranný plášť


Light - Světlo


Lightning Bolt - Blesk


Mage Armor - Kouzelné brnění


Magic Circle against Chaos - Ochranný kruh proti chaosu


Magic Circle against Evil - Ochranný kruh proti zlu


Magic Circle against Good - Ochranný kruh proti dobru


Magic Circle against Law - Ochranný kruh proti zákonu


Magic Missile - Kouzelná střela


Magic Vestment - Kouzelné roucho


Magic Weapon - Kouzelná zbraň


Mass Blindness/Deafness - Hromadná slepota/hluchota


Mass Charm - Hromadné zmámení


Mass Domination - Hromadné ovládnutí


Mass Haste - Hromadný spěch


Mass Heal - Hromadné léčení


Melf's Acid Arrow - Melfův kyselinový šíp


Meteor Swarm - Roj meteorů


Mind Blank - Vyčištění mysli


Mind Fog - Duševní mlha


Minor Globe of Invulnerability - Menší koule nezranitelnosti


Mordenkainen's Disjunction - Mordenkainenovo rozpojení


Mordenkainen's Sword - Mordenkainenův meč


Nature's Balance - Přírodní rovnováha


Negative energy burst - Výbuch negativní energie


Negative Energy Protection - Ochrana před negativní energií


Negative energy ray - Paprsek negativní energie


Neutralize Poison - Neutralizuj jed


Owl's Wisdom - Soví moudrost


Phantasmal Killer - Přízračný zabijják


Planar Binding - Svázání plání


Poison - Jed


Polymorph Self - Proměň sebe


Power Word, Kill - Slovo moci, Zabij


Power Word, Stun - Slovo moci, Omrač


Prayer - Modlitba


Premonition - Předtucha


Prismatic Spray - Duhová sprška


Protection from Chaos - Ochrana před chaosem


Protection from Elements - Ochrana před elementy


Protection from Evil - Ochrana před zlem


Protection from Good - Ochrana před dobrem


Protection from Law - Ochrana před řádem


Protection from Spells - Ochrana před kouzly


Raise Dead - Oživ mrtvého


Ray of Enfeeblement - Paprsek oslabení


Ray of Frost - Paprsek mrazu


Remove Blindness/Deafness - Odstraň slepotu/hluchotu


Remove Curse - Odstraň kletbu


Remove Disease - Odstraň chorobu


Remove Fear - Odstraň strach


Remove Paralysis - Odstraň ochromení


Resist Elements - Odolej elementům


Resistance - Odolnost


Restoration - Obnovení


Resurrection - Vzkříšení


Sanctuary - Útočiště


Scare - Vystrašení


Searing Light - Spalující světlo


See Invisibility - Prohlédni neviditelnost


Shades - Stíny


Shadow Conjuration - Stínové vyvolání


Shadow Shield - Stínový štít


Shapechange - Proměna


Shield of Law - Štít práva


Silence - Ticho


Slay Living - Zabij živé


Sleep - Spánek


Slow - Zpomalení


Sound Burst - Hlučná rána


Spell Mantle - Plášť proti kouzlům


Spell Resistance - Odolnost proti kouzlům


Sphere of Chaos - Koule chaosu


Stinking Cloud - Smrdící mrak


Stoneskin - Kamenná kůže


Storm of Vengeance - Bouře odplaty


Summon Creature I - Vyvolej bytost I


Summon Creature II - Vyvolej bytost II


Summon Creature III - Vyvolej bytost III


Summon Creature IV - Vyvolej bytost IV


Summon Creature IX - Vyvolej bytost IX


Summon Creature V - Vyvolej bytost V


Summon Creature VI - Vyvolej bytost VI


Summon Creature VII - Vyvolej bytost VII


Summon Creature VIII - Vyvolej bytost VIII


Summon Shadow - Vyvolej stín


Sunbeam - Sluneční paprsek


Tenser's Transformation - Tenserova proměna


Time Stop - Zastav čas


True Seeing - Pravdivé vidění


Unholy Aura - Bezbožná aura


Vampiric Touch - Upíří dotyk


Virtue - Ctnost


Wail of the Banshee - Kvílení bánší


Wall of Fire - Stěna ohně


Web - Pavučina


Weird - Nadpřirozeno


Word of Faith - Slovo víry


Ultravision - Ultravidění


Destruction - Ničení


Horrid Wilting - Hrozivé vadnutí


Aura of Vitality - Aura vitality


War Cry - Válečný pokřik


Evard's Black Tentacles - Evardova černá chapadla



VII) Technické termíny z pravidel


A) NĚCO Z PRAVIDEL


ability - vlastnost


ability check- ověření vlastnosti


ability damage - poškození vlastnosti


ability drain - vysátí vlastnosti


ability modifier - oprava vlastnosti


ability score - hodnota vlastnosti


attack - útok


attack of opportunity - příležitostný útok


attack roll - hod na útok


automatic hit - automatický zásah


automatic miss - automatické minutí


arcane (spell) - mystické (kouzlo)


Armor Class (AC) - Obranné číslo (OČ)


cantrip - zaklínadlo (popis kouzla, "algoritmus")


caster level - úroveň sesilatele


casting time - doba sesílání


class - povolání


class level - úroveň povolání


critical hit - kritický zásah


critical roll - kritický hod


Difficulty Class (DC) - Třída obtížnosti (TO)


divine (spell) - (kouzlo) vyšší moci


feat - odbornost


Hit Die (HD) - vitalita (VT)


hit points (hp) - životy (zt)


initiative - iniciativa


miss chance - pravděpodobnost minutí


off hand - levá ruka (pravá ruka u leváků)


off-hand weapon - zbraň v levé ruce


(x) points of damage - zranění za (x) životů


prerequisite - předpoklad


round - kolo


saving throw (save) - záchranný hod (záchrana)


skill - dovednost


skill check - ověření dovednosti


skill modifer - oprava dovednosti


skill points - body dovednosti


skill rank - stupeň dovednosti


Stealth - Utajení


B) U ZBRANÍ


Base Damage - Základní zranění


Base Critical Threat - Základní kritické ohrožení


Base Damage Type - Základní druh zranění


Weapon Size - Velikost zbraně


Feats Required: Simple - Požadovaná odbornost: Jednoduchá


Feats Required: Exotic - Požadovaná odbornost: Exotická


Feats Required: Martial - Požadovaná odbornost: Smrtící


tiny - drobná


*small - malá


bludgeoning - tupé


piercing - bodné


slashing - sečné



C) U ZBROJE


Base Armor Class - Základní obranné číslo


Maximum Dexterity Bonus - Maximální bonus obratnosti


Armor Check Penalty - Penalizace ověření obrany


Arcane Spell Failure - Selhání mystického kouzla



D) VLASTNOSTI


Constitution - Odolnost


Dexterity - Obratnost


Charisma - Charisma


Intelligence - inteligence


Strength - Síla


Wisdom - Moudrost



E) RASY


human - člověk


elf - elf


gnome - gnóm


half-elf - půlelf


half-orc - půlork


halfling - půlčík


F) POVOLÁNÍ


barbarian - barbar


bard - bard


cleric - klerik


druid - druid


fighter - bojovník


monk - mnich


paladin - paladin


ranger - hraničář


rogue - zloděj


sorcerer - zaklínač


wizard - čaroděj



*abjurer - vymítač


*conjurer - vyvolávač


*diviner - věštec


*enchanter - očarovávatel


*evoker - mág vzývání?


*ilussionist - iluzionista


*necromancer - nekromant


*transmuter - měnitel



G) Jména lidí


Halueth Never - Halueth Leto


Vengaul Bloodsail - Vengaul Krvoplav


Bloodsailors - Krvaví námořníci


Sword Coast Boys - Hoši Mečového Pobřeží


Drawl - Líná řeč


Jim Seedy - Jim Šupák


Head Gaoler - Hlavní žalářník


King Obould Many-Arrows - Král Obould Mnohošípý


Watchknight - Rytíř strážce


Gond the Wonderbringer - Gond Nositel zázraků


Gwaeron Windstrom - Gaeron Vichr


Clangeddin Silverbeard - Clangeddin Stříbrovous


Khelben "Blackstaff" Arunsun of Waterdeep - Khelben "Černohůl" Arunsun z Hlubiny


Guardian Spirit - Strážný duch


henchman - pomocník


Boddyknock Glinkle - Boddyknock Glinkle


Daelan Red Tiger - Daelan Rudý tygr


Tomi "Grin" Undergallows - Tomi "Smíšek" Šibeničník


Grimgnaw - Hroben


Silverback - Stříbrohřbetá


Sir Karathis Ironheart - Sir Karathis Udatný


Alhelor - the Black Wolf - Alhelor - Černý vlk


strýček Bucktooth - strýček Kozopysk


stýček Bigbottom - strejda Tlustoprd


Star of Calimshan - Hvězda z Calimshanu


Voleron the Damned - Voleron Prokletý


Zokan Thunderer - Zokan Hromovládce


*Sapphira-the Wild Mage - Sapphira-Divoká kouzelnice


*Creator Race - Rasa Stvořitelů


*Commander Damas - Velitel Damas


Snake Cult - Hadí kult


The Northern Four Adventuring Troupe - Společnost Severská dobrodružná čtyřka


The Old Ones - Prastaří


People of the Eye - Lidé Oka


Falsen Helmites - falešní Helmité


Chaohinon of the Void - Chaohinon z Prázdnoty


Lords' Alliance - Aliance Lordů


High Captains - Vrchní kapitáni


Elynwyd Direlean - Elynwyd Direlean


Evaine - Evaine


Bloody Hands - Krvavé ruce


Colmar the Uncanny - Colmar Tajemný


Fantabulous Contrapulator - Nedostižný kontrapulátor


Arcane Brotherhood - Tajemné bratrstvo


Black Lion tribe - kmen Černého lva


Uthgardt - Uthgarďané, Uthgardský...


Elk tribe - kmen Losů


Uthgar - Uthgar


Yusam, Druid of the North - Yusam, druid Severu


pojmenování Tyra


Even-Handed - Spravedlivý


Maimed God - Zmrzačený Bůh


Blind Overlord - Slepý nejvyšší



H) Příšery


Aarakocra - Aarokokrové


bugbear - skřetvěd


Bullywug - Bullywugové


cockatrice - plivník


*ettin - ettin


ghost - duch


goblin - skřet


*hill giant - horský obr


hobgoblin - skurut


Intellect Devourer - Mozkožrout


Lizardfolk - Ještěři či Ještěří lid


Netherese - Netherané


orc - ork


ogre - zlobr


Thunderbeast - Hromové zvíře


Sky pony - Nebeský poník



VIII) Tipy


1) Velkou pozornost věnujte hned na začátku tvorbě svojí postavy. Víc jako leckdekde jinde tu platí, že už od začátku musíte mít dobře promyšlené, za koho chcete hrát a podle toho investujte body do jednotlivých vlastností.


2) Možná vám přivodím šok, ale v žádné z primárních vlastností byste na začátku hry neměli mít víc jako 16 bodů (takovému zlodějovi teda úplně postačí Dexterity 16). Proč? Protože každý čtvrtý level si budete moct jednu svoji schopnost zvýšit o jedna. A tak namísto toho, aby jste na začátku hry minuli 3 body (a víc) na zvýšení o jedna, využijete je někde jinde a vlastnost si zvýšíte později. Mám to otestované, funguje to perfektně a později v hře to určitě oceníte. (moje postava měla na začátku dex 16 a na konci hry to už bylo 26, díky magickým předmětům a zvyšováním při přechodu na vyšší level)


3) Většina povolaní by mohla investovat nějaké body do Disarm Traps, což je jedna z mála schopností, které se vám určitě hodí. Dokonce by jste mohli pouvažovat nad investováním jednoho-dvou levelu do povolaní Rogue, který získává nejvíc skill pointů a tím potom vrazit do některé zlodějské schopnosti (disarm traps). Zároveň získáte skvělý Sneak Attack a další dobré schopnosti.


4) Druhým skvělým povoláním na multi-class je mág, který vám přidá hodně nových, užitečných schopností. Získáte vlastní magické zvířátko, schopnost čarovat a používat magické předměty, jednoduší budete věci identifikovat a pod.


5) I když  je hra samotná zaměřená HLAVNĚ na boj, hodí se vám i vyšší charisma a případně i schopnost Persuade. Hodně questů se dá získat jen tak se vám někoho podaří přesvědčit a po jeho úspěšném splnění si můžete vyžebrat lepší odměnu. To ale trochu ztrácí smysl ke konci hry, když se budete i tak topit v penězích.


6) I když je pravda všechno, co jsem doteď napsal, vaši pozornost by měla mít hlavně primární vlastnost vašeho charakteru (u bojovníků sila, u zlodějů obratnost, atd.), kterou by jste měli zvyšovat nejvíc, až do božích velikostí :).


7) Během samotné hry využívejte klávesu [Tab], která zvýrazní všechny "klikatelné" věci ve vašem okolí. Díky ní nepřehlédnete žádnou truhlu a uvidíte nepřátele i v úplné tmě.


8) Je velmi užitečné mít vždy u sebe nějakou zbraň, která dává magické damage (fire, acid, ice, atd.). Takovou zbraní totiž dokážete rozbít jakékoliv dveře či truhly i ty, které jsou větši normálním magickým zbraním odolné. To neplatí jen pro věci, které jsou důležité z hlediska příběhu hry.


9) Jak někde najdete předmět, který dává imunitu vůči smrtelným kouzlům (death magic), určitě si ho nechte, později ve hře vám bude velmi užitečný. Hodně mágů vás totiž později dokáže zabít jediným kouzlem, to dokáže dost naštvat.


10) Nebojte se kupovat si věci od obchodníků. Ve většině her platí, že je lepší šetřit peníze a sbírat věci během dobrodružství, ale tady najdete často tak slabé předměty, že je o hodně lepší si věci nakoupit.


11) Vždy při sobě noste zásobu nerůznějších přísad a "věciček" (např. Adamantine, Iron Wood, Gargoyle Head, a pod.). Hodně questů je na podobných srandách založených (i když nikdy není  problém tyto věci najít někde v okolí) a zároveň, i když jste mág, můžete si na různých místech v hře vyrábět pomocí těchto věciček vlastní magické předměty.


12) Když najdete obchodníka, který předává Bag of Holding, určitě ho kupte (i kdyby to byli vaše poslední peníze). Neuvěřitelně vám pomůže při nošení všeho toho nákladu. Když chcete, můžete si koupit i Magic Bagy, ale ten až tak nedoporučuji a ještě k tomu jich dostatek najdete i po cestě.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.