1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
Vyhledat hru:
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Planescape: Torment
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Planescape: Torment - návod

1) Mortuary (márnice)


Probudíte se na  stole ve 2. podlaží márnice  jako Bezejmenný. Chvíli koukáte,

kde jste se  to ocitli, a když seskočíte  se stolu, přidá se k  vám levitující

lebka, jménem Morte, která vám pár věcí  objasní a dá několik rad. Po ukončení

dialogu  prohledejte pořádně  místnost,  posbírejte  co najdete  a nezapomeňte

hlavně na skalpel,  který vám v prvních fázích hry  poslouží docela dobře jako

zbraň. Zabijte  zombíka, toho úplně  vpravo, seberte klíč,  co z něj  vypadne,

a hurá  za svobodou.Pokud  jste se  rozhodli hrát  za bojovníka, můžete sbírat

první  zkušenosti vybíjením  zombíků, jestli  chcete změnit  povolání, tak  se

nezdržujte, protože přeměnou  o skoro všechny expy přijdete  a začínáte takřka

od  nuly.  Promluvte  si  Dallem,  levitujícím  spalovačem,  ukrytým za velkou

knihou. Dozvíte se několik nových skutečností. U jednoho ze stolů s mrtvolami,

najdete  spalovačku  Ei-Vene,  která  po  vás  bude  chtít,  abyste  jí  našli

balzamovací olej  a jehlu s  nitěmi. Olej se  nachází na stejném  patře, jehlu

s nitěmi najdete o patro níž. Ve  vedlejší místnosti je špion Vaxis převlečený

za  zombíka,  který  po  vás  chce  Embalming  Key  .  Může vás také za zombii

zamaskovat, ale je to celkem zbytečné, protože jehlu a balzamovací olej, které

k tomu  potřebuje, lze  využít lépe  a radostněji  - k  uzdravování. Klíč  pro

Vaxise získáte  od Ei-Vene. V  poslední přístupné místnosti  tohoto patra jsou

schody do třetího podlaží a vedle nich zamčená dvířka do patra prvního, kde se

nalézá  východ  z  márnice.  Ve  třetím  patře  márnice prolezte všechny bedny

a skříně, v  jedné z nich najdete  Mortuary Key, klíč ke  všem zamčeným dveřím

márnice. Když uvidíte, že k vám míří některý ze spalovačů, utečte a vyhněte se

zbytečnému  boji.  Až  budete  mít  klíč,  vraťte  se  zpátky,  dejte  Ei-Vene

balzamovací olej a jehlu, Vaxisovi Embalming Key a on vám na oplátku prozradí,

něco o portálu v 1.patře márnice.


V prvním patře  toho moc k  nalezení není, jedině  uprostřed patra, v  sálu se

sochami čtyř bojových kostlivců, se na severní stěně za jedním z nich dá najít

bojová sekera,  ale pokud nechcete hrát  za bojovníka, ani ji  nemusíte hledat

a raději se  potvorám vyhněte. Po  vstupu do prvního  patra se dejte  západním

směrem, promluvte si se spalovačem Soegem,  který vám odemkne bránu. Můžete ho

i zabít a  klíč si vzít.  Pokud jste  se  v třetím patře  souboji se spalovači

nevyhnuli, stejně jinou možnost nemáte.  Zatím ještě neodcházejte a pokračujte

dál  po  směru  hodinových  ručiček,  až  přijdete  ke  schodům,  kde  je duch

Deionarry.  Promluvte  s  Deionarrou,  ale  neříkejte  jí,  že  chcete odejít,

proklela by vás.  V rozhovoru se vyptejte na všechno  možné a odměnou vám bude

něco zkušeností a  3x Raise Dead, kteroužto schopností  můžete 3x denně oživit

své společníky, což se občas náramně hodí. Po ukončení rozhovoru můžete odejít

buď branou nebo portálem, o němž vám  řekl Vaxis. Ten se nachází kousek vpravo

od místa, kde jste našli Deionarru a aktivuje se tím, že se k němu přiblížíte.

Nebo můžete rozhovor s Deionarrou  vynechat, pokud nechcete hrát za bojovníka,

a vrátit se  zpátky, až budete  mít povolání za  něž chcete hrát.  Tím získáte

lehce  další  zkušenosti,  které  tak  potřebujete.  Pokud  odejdete portálem,

octnete se v hrobce, z níž je východ do The Hive. The Hive je město, rozdělené

na několik  částí, z nichž  některé nemají název,  proto v každé  najdu nějaký

záchytný  bod. Zde  to tedy  bude Mortuary.  Jižně odtud  je lokalita  s barem

Smoldering Corpse,  severozápadně s Arlovým hotýlkem  a jihozápadně se nachází

Alley  of Dangerous  Angles. Jihozápadně  od lokace  Smoldering Corpse  Bar je

Marketplace.  Nyní, pokud  jste se  rozhodli nehrát  za bojovníka,  ale chcete

změnu  povolání, byste  měli  urychleně  navštívit lokaci  Ragspicker´s Square

a nechat se přeučit na zloděje u Ratboneho nebo začít plnit úkoly pro Mebbeth,

která vás vyškolí na mága. Soubojům  se v tomto případě zatím vyhýbejte útěkem

- škoda  expů,  o  které  byste  pak  přišli.  Každou  lokaci nejdřív důkladně

prošmejděte, abyste  si odkryli celou  mapu a lépe  se pak orientovali.  Nikde

nezůstávejte stát, byli byste napadeni. A další důležitá rada - zásadně mluvte

pravdu!  Lžete nebo  blufujte tam,  kde je  to jen  nezbytně nutné pro získání

zkušeností,  nebo zdárné  ukončení úkolu.  Proto vřele  doporučuji před každým

rozhovorem funkci Save.


2) The Hive - Mortuary


Pokud jste  z márnice odešli  dveřmi, nacházíte se  na schodech před  márnící.

Proběhněte okolo  stojících spalovačů a  jste u brány  na náměstí. Prošmejděte

lokaci, aby  se vám na mapě  objevilo označení důležitých staveb  a východů do

dalších částí  města. Pak se vydejte  do hrobky, vezměte si  peníze a přečtěte

listinu. A  jdeme na úkoly  + důležité postavy  této lokace. Pox  je spalovač,

který se poflakuje  hned u brány na náměstí,  západně od márnice, a je  to pro

vás velmi důležitá osoba, neboť do  márnice se nemůžete vrátit zpět jinak, než

jako  mrtvola.  Pox  vás  tam  může  dostat  tak,  že  vás na požádání zabije.

Promluvte si  s Poxem o všem  možném, hlavně o Pharodovi  a Sharegravem. Pokud

jste vynechali v  márnici rozhovor s Deiorranou, až  budete mágem či zlodějem,

vraťte se a požádejte Poxe, aby vás zabil. Jste zpět v márnici na "svém" stole

a můžete  se vydat  za Deionarrou.  The Post  V okolí  baru Gathering  Dust se

poflakuje zombík  The Post. Je  to jakási vývěska,  kterou můžete prozkoumat..

Něco málo zkušeností  yískáte, pokud si s The  Post promluvíte, prozkoumáte ho

a přečtete si  zprávy i graffiti  na jeho těle.  Záleží na vašich  odpovědích,

proto než  se pustíte do  zkoumání vývěsky, doporučuji  SAVE. Angyar je  jeden

z obyvatel  Hive,   který  uzavřel  ostudnou   smlouvu  se  spalovačem   Morai

Gravesendem.  Angyarův dům  se nachází  hned vedle  hrobky, do  které jste  se

dostali portálem  z márnice. Vstupte dovnitř  a promluvte s jeho  ženou, která

vám o  této smlouvě řekne.  Slibte jí, že  Angyarovi pomůžete. Odeberte  se do

baru Gathering Dust  vyhledejte Moraie Gravesenda (save) a o  smlouvě si s ním

popovídejte. Poté, co smlouvu získáte, vraťte  se zpět za ženou Angyara a tuto

jí ukažte. Pošle vás za manželem a pořádá vás, abyste se nezmiňovali o tom, že

vám  o  všem  řekla.  Promluvte  s  Angyarem,  ukažte  mu  smlouvu  a  poté ji

roztrhejte.  Znovu prokecněte  Angyara,  vyzpovídejte  ho hlavně  o Pharodovi,

proberte téma spalovačů a dávejte bacha, abyste ho nerozzlobili, protože by na

vás zaútočil.  Poté si běžte  pohovořit znovu  s  jeho ženou a...  máte v této

lokaci místo na odpočinek a nákup obvazů či jehel, což jsou věci, které v této

hře vrací zdraví.  Emoric Další osobou, pro niž budete  plnit úkoly je Emoric,

jeden ze spalovačů,  kterého najdete v baru Gathering Dust.  Tady už se výletu

do  dalších  lokací  nevyhnete,  ale  můžete  to  spojit  s  dalšími úkoly pro

Sev´Tai,  Ingress a  Beana the  Sender,  kteří  se vyskytuji  v okolí  Dustman

Memorial.  Jděte do  Gathering Dust  baru a  vyhledejte Emorica. Prokecněte ho

a dozvíte se o  obchodu s mrtvými těly, který  Pharod rozjel. Emoric potřebuje

zjistit,  odkud Pharod  všechny ty   mrtvoly bere.  Tento úkol  zatím nemůžete

splnit,  ale  až  najdete  Pharoda,  získáte  odpověď  a  jeho zprávu doručíte

Emoricovi. V dalším rozhovoru se Emorica  zeptejte, jestli se můžete přidat ke

spalovačům a dostanete čtyři úkoly.


Tři  z nich  splníte hned,  další až  později. rozhovor  s Norochjem,  kterého

najdete v témže baru, kousek od vchodu. Dozvíte se, že se v The Hive vyskytuje

zloděj, který  se převléká za  spalovače. Tohoto výtečníka  najdete v lokalitě

s tržnicí pod jménem  Ash-Mante. V případě, že s sebou  máte Dak´kona, je jeho

likvidace  hračkou. Přijděte  až k  němu, použijte  Dak´konovo kouzlo Reign of

Anger a  zloděj lehne. Nebo  ho můžete poškádlit  Morteho speciální schopností

Litany of Curses  a máte jistotu, že vám z  boje neuteče. Pokud Dak´kona ještě

nemáte, doporučuji  důrazně stavit se  cestou na tržiště  ve Smoldering Corpse

baru  a  vzít  ho  do  party.  Po  zabití  Ash-Mante  se  vraťte  k Norochjovi

a poreferujte  mu. Zpět  k Emoricovi.  pokec s  Awaiting-Death, taktéž  v baru

Gathering  Dust. Ten  si myslí,  že život  nemá žádnou  cenu a  chce umřít. Až

k tomu  dostanete  v  rozhovoru  příležitost,  zabijte  se. Nemůžete umřít. Po

skončení  rozhovoru se  vraťte k  Emoricovi.  Emoric  vás pošle  za dalším  ze

spalovačů v baru, Serem. Vyzpovídejte Sereho  ze všeho možného a pak se vraťte

zpět k Emoricovi. Dostanete poslední  úkol. nalezení Soega. Soego se vyskytuje

v úrovni Nations Dead, kam se zatím nedostanete, tak si úkol zapište do deníku

a nezapomeňte  na  něj.  Po  jeho  dokončení  se  můžete přidat ke spalovačům.

Norochj Než odejdete z baru, promluvte si ještě jednou s Norochjem a zjistěte,

proč je smutný. Dozvíte  se od něj o zvláštním úkazu v  mauzoleu a požádá vás,

abyste zjistili příčinu těch podivných  událostí. Slibte mu pomoc, ale splnění

úkolu  odložte na  později, až  nasbíráte něco  zkušeností, popřípadě  získáte

dalšího člena  do party, protože mauzoleum  je dost tuhý oříšek.  Vyskytují se

tam obří bojoví kostlivci, kteří slabší partu docela dobře smetou. Do mauzolea

se dostanete portálem, severně od Dustman  Memorial. Hned po vstupu vás osloví

duch  a  požádá  vás  o  pomoc.  Jde  o  to,  že  klid  mauzolea  byl  narušen

nekromancerem  Strahanem  Runeshadowem  a  vaším  úkolem  je tohoto narušitele

zlikvidovat. Po vstupu do místnosti, kde se zmíněný nekromancer nachází budete

napadeni  jím samotným  a jeho  nohsledy. Nebojujte  s jeho  suitou, ale jděte

přímo na něj,  protože když zabijete jeho, zabijete  všechny. Po splnění úkolu

si  promluvte s  duchem a  vydejte  se  za Norochjem  pro zkušenosti.  Sev´Tai

najdete přímo u monolitu Dustman Memorial,  opřenou o vnitřní zeď. V rozhovoru

vám prozradí,  že její sestry  byly napadeny třemi  darebáky, kteří si  říkají

Starved Dog Barking. Stalo se to  v lokalitě Smoldering Corpse bar. Slibte jí,

že její  setry pomstíte a běžte  do zmíněné lokace. Kde  se tito tři výtečníci

nacházejí vám neřeknu, protože se pohybují  po celém území této úrovně. Musíte

prostě  chodit  a  hledat.  Když  budete  mít  kliku,  potkáte  je jednotlivě,

v opačném případě máte smůlu. Jsou dost tuzí, takže doporučuji vybavit se před

touto  výpravou  dostatečnou  zásobou  léčivých  lahviček,  obvazů a jehel. Po

zdárném dokončení úkolu se vraťte pro odměnu.


Bean of  Sender se nachází  kousek jižně od  Dustman Memorial. Je  to človíček

v modrém  oblečku. Promluvte  s ním  a  nabídněte  se mu,  že doručíte  zprávu

Craddockovi na  tržiště. Až Cradokkocovi  zprávu vyřídíte, požádá  vás, abyste

pro něho našli  Jhelaie, s nímž popíjel ve Smoldering  Corpse baru. Pokud máte

tuto lokaci prochozenou, tak víte, že Jhelai se potácí v okolí baru. Zaběhněte

za ním,  prokecněte ho a  odpověď vyřiďte Craddockovi.  Dostane se vám  odměny

a hurá  za  Beanem.  Vlastně  ještě  ne.  Když  už  jste  na  trhu,  navštivte

obchodníka,  který   prodává  Lim-Lim,  takové   potvůrky,  které  připomínají

přerostlé  saranče na  dvou nohách.  Nebudete litovat.  V boji  jsou to docela

zdatní  pomocníci, alespoň  zpočátku,  kdy  potkáváte slabší  soupeře. Ingress

Severně od Dustin Memorial pobíhá  ženská jménem Ingress jako šílená. Zastavte

ji, dejte řeč a vyslechněte její  historku o branách a portálech. Zjistíte, že

je buď  potrhlá, nebo pochází  z jiné  planety  a nemůže se  vrátit. Slibte jí

pomoc a vydejte se do Smoldering Corpse baru, kde najděte Cadriana, povězte mu

o Ingress  a  on  slíbí,  že  jí  pomůže.  Zpátky  za  Ingress a pošlete ji za

Cadrianem. Vraťte  se tam též, odměnou  vám budiž něco zkušeností  a Ingressin

zub,  který poslouží  do začátku  jako účinná  zbraň pro  Morteho. Annah někde

v této  lokaci  potkáte  i  Annah,  která  vám  prozradí  pár zajímavých věcí.

Později, až najdete Pharoda, se k vám přidá do party.


3) The Hive - Hotel


Arlo  a  Nestor  Arlo  je  majitelem  hotýlku  a  potřebuje se zbavit Nestora.

Prokecněte  Nestora a  zjistíte, že   mu někdo  ukradl vidličku  (fork), která

funguje jako  klíč k portálu.  Slibte, že mu  ji najdete a  na oplátku získáte

slib, že  Nestor z hotelu okamžitě  odejde, jakmile mu bude  vidlička vrácena.

Vidličku v současné  době vlastní individuum zvané One-Ear  a najdete ho jižně

od východu  do Ragspicker´s Square.  Zabít, vidličku vrátit  Nestorovi a... po

rozhovoru s  Arlem máte spaní v  hotýlku zdarma. Mar Vlevo  od dveří do hotelu

stojí Mar.  Potřebuje doručit krabičku osobě  zvané KuÝatraa. Skladiště tohoto

človíčka najdete v lokalitě Smoldering Corpse  bar. Mar vás důrazně varuje, že

nemáte etui otvírat.  Já ji otevřela a byla v  ní docela tuhá potvora (takovej

tlusťoušek),  z níž  po zabití  vypadl rubín  (neprodávat -  jeden z  předmětů

questů).  Pokud  se  rozhodnete  krabičku  doručit,  čekají  vás docela krušné

chvilky. Budete  si připadat jako  ta slepička, když  sháněla kohoutkovi vodu.

KuÝatraa  vám  řekne,  že  s  tím  nechce  mít  nic  společného a pošle vás za

Braskenem.  Braskenův  příbytek  najdete  v  lokaci  Marketplace.  V rozhovoru

s Braskenem  zjistíte, že  o etui  nemá zájem  a pošle  vás k Shilandře, která

bydlí v lokalitě  Mortuary. Ta dá, samozřejmě, od toho  ruce pryč, ale dozvíte

se  od ní  aspoň nějaké   informace o  nebezpečí, které  krabička představuje,

a pošle vás  do ruin katedrály  v úrovni Alley  of Dangerous Angles  s tím, že

s touto etuí si může poradit jen kněz, co se tam zdržuje (což je blbost, mě se

podařilo  démonka udolat  a nebyl  za to  žádnej postih,  v úkolech  se mi  to

objevilo jako splněné). Do Alley of Dangerous Angles zatím nechoďte, je to tam

příliš nebezpečné.  Vypravte se tam, až  budete poněkud silnější a  budete mít

dostatek  peněz  na  nutné  vybavení.  Porphiron  vás  požádá, abyste mu našli

náhrdelník, který  mu byl ukraden  v lokaci Smoldering  Corpse bar třemi  muži

v červenočerném  oblečení a  nechce, abyste  užili násilí.  Tyto tři výtečníky

najdete v uvedené lokalitě, západně od  baru. Promluvte s prostředním a lžete,

až se vám bude od huby prášit. Získáte nejen náhrdelník, ale i něco expů. Poté

se  můžete  s  oněmi  darebáky  dát  opět  řeč  a zmasakrovat je. Po navrácení

náhrdelníku máte možnost  zbavit se dovednosti zloděje či  mága a převekslovat

se na bojovníka, popřípadě se můžete  zdokonalit v některé z bojových technik,

pokud hrajete za bojovníka.


RagpickerÝs Square  se nachází severně  od lokace s  Arlovým hotýlkem. Ratbone

Najdete  ho, jižně  od místa  kde se  objevíte, jak  se poflakuje před obydlím

Sharegraveho. Za 50  penízků z mého bojovníka na 4  levelu udělal zloděje na 3

levelu. Mebbeth  najdete západně od místa,  kde je Ratbone, v  jediném domě se

schody. Slíbí vám, že vás naučí umění  magie, když pro ni splníte úkol. Celkem

budou  tři. dostanete  semínka a  Mebbeth vás  pošle do  tržnice pro  bylinky.

Tržnice  se nachází  západně od   lokace se  Smoldering Corpse  barem. Najděte

obchodníka  s ovocem  (fruit merchant).  V rozhovoru  vám řekne, že požadované

nemá  a pošle  vás najít  zahradníka. Ten  se vyskytuje  v lokalitě Smoldering

Corpse   bar   vpravo   od   východu   do   lokality   s  márnicí.  Prokecněte

Mourns-of-Trees  (zahradníka  -  poví  vám  mimo  jiné  i  o tetovacím salonu)

a vraťte se  k Mebbeth. zase na  tržiště za Giscorlem pro  cloth opět tržnice.

Máte přinést  od Kossah-Jai ink.  Ta nemá a  pošle vás za  Meir´am. Najdete ji

jižně  od  tržnice,  kousek  od  východu  do  lokace  Smoldering  Corpse  bar.

Prokecněte  MeirÝam a  vraťte se  na  tržnici  pro nádobu  na ink.  Tu koupíte

u obchodnice vpravo od Giscorla. Zpátky k  Meir´am a se získaným inkem hurá za

Mebbeth.  Nyní  již  vašemu  vytouženému  učení  na  mága  nestojí nic v cestě

a Mebbeth  vás zadarmo  naučí umění  magie a  navíc přihodí  i spellbook a pár

svitků. Také  získáte i něco  expů, takže je  z vás mág  na 3.úrovni, jak když

vyšije.  Navíc  máte  možnost  u  Mebbeth  kdykoliv  zdarma  přespat a také se

vyléčit.  Zkrátka je  to taková  hodná  čarodějnice.  Jarym V  jednom z  domků

najdete kouzelníka Jaryma,  kterému chybí pro dokončení kouzla  rubín, a to ne

ledajaký, nýbrž  ten, co byl uložen  v krabičce, kterou jste  dostali od Mara.

Takže pokud jste etui otevřeli, máte rubín při sobě. Když ne, tak se vraťte do

Alley of Dangerous  Angles a od Aola v katedrále  zmíněný rubín získejte. Nodd

je  sběrač, který  se vyskytuje  kousek  od  domku Mebbeth.  Po rozhovoru  vás

požádá,  abyste se  poohlédli po  jeho sestře  Amarysse. Najdete  ji jižně  od

Smoldering Corpse baru. Promluvte s ní, dá vám pro Noda něco penízků, které mu

promptně doručte a zarmuťte ho zprávou, že jeho setra dělá prostitutku. Můžete

také Noddovi zalhat,  že jeho sestra dělá servírku v  hospodě a získáte nějaké

zkušenosti. Sharegrave je  člověk, o kterém vám řekl Pox.  Bydlí v domku, před

nímž  se  poflakuje  Ratbone.  Než  se  vypravíte  za  Prahodem, zaskočte sem,

promluvte  se  Sharegravem  (nějak  jsem  nepochopila  jeho  roli v celé věci)

a slibte, že mu zjistíte požadované informace.


4) The Hive - Smoldering Corpse Bar


Zde se nachází  Tenement of Thugs, kam zatím nemůžete,  ale slibuji, že se tam

později podíváte  (vzpomínáte na Starved Dog  Barking? Tak ToT je  jich plný).

Dále je v  této lokalitě tetovací salon, kde se  dají nakoupit různá tetování,

co nějak vylepšují  postavu. Sbírejte penízky a choďte  sem co nejčastěji :o).

A samozřejmě  bar  Smoldering  Corpse  Bar.  Také  je  tu spousta darebáků, na

kterých máte možnost  trénovat své postavy. Barking Wilder  je muž, od kterého

získáte  první informace  o svém   ztraceném deníku,  za předpokladu,  že máte

dostatečně  vysokou inteligenci.  Najdete ho  kousek od  vchodu do  tetovacího

salonu,  západním směrem.  Damsel in   Distress najdete  v severní  části této

lokace.  Volá  o  pomoc.  Pozor  na  ni,  je  volavkou lupičů. Promluvte s ní,

prozkoumejte  krev  na  jejích  šatech   a  pak  ji  oblafněte.  Získáte  něco

zkušeností. Tetovací salón obývá individuum zvané  Fell. Je to dabus, který má

rád rébusy a hádanky. Po každém  splněném významném úkolu se zde objevují nová

tetování.  Dost mi  vadilo, že  jsem stará  nepotřebná tetování nemohla prodat

tady, ani nikde jinde. Smoldering Corpse Bar Zde najdete několik postav, které

můžete vyzpovídat a dozvíte se pár věcí. Je zde také uvězněn ohnivý mág Ingus,

kterého později můžete osvobodit a vzít do party.


5) The Hive - Marketplace


Crier  of Es-Annon  se vyskytuje  v jihozápadním  rohu této lokace. Prokecněte

človíčka a zjistíte,  že pláče pro pád svého města.  Slibte, že mu pomůžete se

získáním   náhrobního  kamene   či  pomníku   a  vydejte   se  do  lokace  The

Hive-Mortuary k  Dustman Memorial. Tam dejte  řeč se spalovačem Death-of-Names

a ukecejte ho, aby  do památníku vepsal jméno Es-Annon.  Vraťte se k plačícímu

človíčkovi pro  zkušenosti. House of  Vermin and Disease  Control vyzpovídejte

přítomného inspektora  a zjistíte, že  vykupuje všechny krysí  části. Navíc se

zde můžete i  vyspat. Alley of Dangerous Angles Pokud  už se cítíte dostatečně

silní, odeberte se do Alley of Dangerous Angles, kde zuří válka gangů. Do této

lokace vstupte z  tržnice. V severozápadním rohu najděte  Krystall a promluvte

si s ní. Požádá vás o zabití Rottena Williama, kterého najdete v jihovýchodním

rohu  této lokace.  Až vybojujete  boj s  konkurenčním gangem  a zabijete jeho

vůdce, vraťte se ke Krystall. Dá vám  další úkol - likvidaci Blackrose. Ten se

vyskytuje  v  ruinách  kousek   od  sídla  Krystall,  severovýchodním  směrem.


Nezabíjejte ho hned,  ale nejdřív s ním promluvte a  řekněte mu, že William je

mrtev,  je za  to něco  zkušeností. Pak  se s  ním vypořádejte  a vraťte se ke

Krystall. Od teď  máte průchod přes Alley od  Dangerous Angles bezplatný. Nebo

můžete  vyslyšet Blackrose  a zabít  Krystall, což  znamená vymlátit celý její

gang. Je to sice náročné, ale je za to kromě zkušeností i změna přesvědčení na

Neutral Good. Kousek od místa, kde  naposledy vydechl Rotten William je budova

Burnt.  Uvnitř  najdete  Rauka,  který  vám  řekne,  že  někde ztratil své tři

prsteny, zlatý stříbrný  a bronzový. V celé lokaci jsou  tři stany, do kterých

lze vstoupit  a v nich  prsteny najdete -  v lavici, naštípaném  dříví a prkně

postele. Vraťte se za Raukem,  shlédněte animaci, posbírejte předměty a můžete

se vydat za Pharodem, který se zdržuje v Buried Village, kam se dostanete přes

Trash Warrens. Souboje v Trash Warrens  jsou dost tuhé, tak se neopomeňte před

cestou dobře vybavit léčivými lahvičkami.


6) Trash Warrens


Abyste se  do této lokace vůbec  dostali, musíte přejít přes  dlouhou dřevěnou

lávku  v západní  části Ragpicker´s  Square. Do  brány na  konci lávky  vhoďte

harampádí, čímž se  otevře portál, přes který se dostanete  ke vchodu do Trash

Warrens. Hned  po vstupu vás osloví  Anomoli, kterého buď přesvědčíte  aby vás

nechal pokračovat, nebo budete muset bojovat s docela slušnou přesilou stráží.

V jednom výběžku  skladiště je tajná  místnost, do níž  se dostaneme portálem,

který se ale otevře jen tehdy, pokud  máte u sebe krysí ocas. V této místnosti

je spousta krys, které používají kouzla. Snažte se je zlikvidovat co nejdříve,

nebo spláčete na výdělkem. Doporučuji kouzlo Pacify. Nebýt bedny se zajímavými

předměty,  ani by  se nevyplatilo  do této  místnosti vstupovat.  Ze skladiště

vyjdete v Buried Village.


7) Buried Village


Je  to malá  lokace. Pořádně  prohlížejte poházené  bedny a hromady haraburdí,

občas se najde  něco užitečného. Není bez zajímavosti, že  i taková malá díra,

jakou  bezesporu  Buried  Village  je,  má  vlastní  márnici. Sídlí zde Marta,

u které  můžete  koupit  pro  Morteho  zmijí  zub,  pokud máte dostatek peněz,

a můžete  zde přespávat.  Když požádáte   Martu, aby  vás operovala,  najde ve

vašich vnitřnostech prsten,  který má +1 AC. Taková lahůdečka  - po operaci se

vám  v inventáři  objeví vlastní  střeva. Quin,  místní obchodník, vás požádá,

abyste mu přinesli předmět z těla Grise, které se nachází někde v katakombách.

Grise najde ve Weeping Stones v jedné  z krypt. U Quinta doporučuji koupit pro

Bezejmenného Angle-Less-Eye  a vyměnit za jeho  vlastní očičko. Tohle skleněné

očko má pár zajímavých vlastností. Pharod má sídlo hned vedle a stojí před ním

stráž. Vejděte dovnitř,  promluvte si s Pharodem o všem  možném. Dřív, než vám

Pharod  cokoli podstatného  řekne, pošle  vás pro  bronzovou kouli,  ztracenou

kdesi v katakombách.  Tuto kouli najdete v Drowned  Nations u mrtvého sběrače.

Po  donesení koule  Pharodovi získáte  požadované informace  a přidá  se k vám

Pharodova   dcera  Annah,   která  našla   vaši  mrtvolu.   Je  docela  slušná

zlodějka/bojovnice. Uhir  je spalovač, který někde  v katakombách ztratil svůj

šťastný nožík.  Slibte, že mu  jej najdete. Nožík  momentálně vlastní pořezaný

ghůl v lokaci  Nations Dead. Získáte ho výměnou za  6 krysích ocásků. KuÝu Yin

se poflakuje u  vchodu do budovy uprostřed Buried Village.  Promluvte si s ním

a zjistíte,  že mu  Radine ukradla  jméno a  číslo. Běžte  za Radine, která se

schovává za jedním z domků jihozápadním směrem, požádejte ji o vrácení obojího

a vraťte se za KuÝu Yinem. Získáte něco  zkušeností a KuÝu Yinovo číslo. To je

prozatím v Buried Village vše a nic  vám nebrání vydat se do katakomb. Opět se

nezapomeňte   zásobit  lektvárky   a  hurá   do  Weeping   Stones.  Vchod   je

v jihovýchodním rohu lokace  a je chráněn zamčenou mříží  a několika strážemi.

žekněte Barrovi,  že vás Pharod poslal  pro bronzovou kouličku a  brána se vám

otevře.


8) Weeping Stones


V  této  lokaci  najdete  několik  krypt,  něco  zajímavých  věciček,  mluvící

kamennou  hlavu Glyva,  spoustu krys,  vargouill (což  jsou takové  nepříjemné

létající potvory), pár  nemrtvých, vchod do Nations Dead  a Warens of Thought.

Při  soubojích s  vargouillami dávejte  pozor, aby  vás neobklíčily, snažte se

vždy krýt  si záda. Docela  na tyto potvory  platí kouzlo Pacify,  které je na

nějakou  dobu zmrazí.  Celé katakomby  připomínají ruku  a v  každém z "prstů"

najdete buď některou z krypt nebo východ do další lokality.


Tuto lokaci musíte stejně projít, takže vám přesně umístění krypt psát nebudu.

Glyve je  kamenná hlava nacházející  se v jedné  ze dvou souběžných  chodeb na

západní  straně   katakomb.  Požádá  vás,   abyste  pro  ni   našli  kouzelnou

nevysychající  karafu,  která  se  v  současnosti  nachází  v lokalitě Drowned

Nations. Až karafu najdete a donesete  Glyvovi, získáte něco zkušeností a poté

můžete Glyva požádat,  aby vám karafu dal. Chad Těsně  před vstupem do Nations

Dead leží mrtvola Chada. Zatím s ním mluvit nemůžete, protože neovládáte jazyk

mrtvých (nebo nemrtvých?). Když se této řeči naučíte, Chad vás požádá o zabití

všech  vargouill v  úrovni. Crypt  of Embranced  Tuto kryptu  si nechte, až se

budete vracet z Nations Dead, protože potřebujete hovořit jazykem mrtvých a to

zatím neumíte.  Jakmile vstoupíte do  krypty, budete napadeni  několika docela

tuhými ghůly. Až  se s nimi vypořádáte, uvidíte  před sebou několik sarkofágů.

Otevřete  prostřední  z  nich  a  najdete  v  něm  Grise.  Promluvte  si s ním

a nezapomeňte se zeptat na předmět pro Quina. Gris vám řekne, že tento předmět

najdete jižně od Martina domu. (Dalo  mi to docela hledání. Vedle Martina domu

je  hromada kamení  a musíte  opravdu  prozkoumat  kousek po  kousku, než  ten

náhrdelník, či co to je, najdete.)


Shattered Crypt  je malá kruhová  místnost, kde najdete  v jedné z  beden něco

peněz a v  hromadě kostí nějaké předměty, hlavně super  zbraň pro Annah. Pokud

se chcete vyhnout souboji s  hejnem vargouill, nevstupujte do vnitřního kruhu,

ale dostaňte se ke kostem po jeho obvodu. Když si chcete zabojovat (zkušenosti

se  vždycky hodí,  ne?), doporučuji   vyzvednout penízky,  vrátit se  těsně ke

vchodu, s jednou  postavou vběhnout do kruhu a zase  rychle zpět k partě. Máte

krytá záda a  můžete vždycky utéct. Dismembered Crypt  můžete klidně vynechat,

pokud  chcete, není  zde kromě  několika opravdu  hnusných pastí  a vstupu  do

podzemní prostory nic zajímavého. I když  na druhou stranu - v podzemní komoře

najdete mrtvolu a po prozkoumání si můžete vzít její ruku. Poté můžete provést

identifikaci  a...  zjistíte,  že  ta  paže  je  vaše.  Pokud  ji  donesete do

tetovacího salónu a  promluvíte o ní s Fellem, objeví  se v salónu něco nových

tetování. Mosaic Crypt obsahuje jenom jeden  sarkofág a ještě zamčený. Také je

zde  několik  pastí,  ale  v  sarkofágu  se  najdou  penízky, takže doporučuji

nevynechávat.  Pokud  máte  katakomby  Weeping  Stones  prochozené,  můžete se

rozhodnout,  jestli půjdete  do lokality  Warrens of  Tought (není  pro hlavní

dějovou linii vůbec  důležitá, ale můžete zde získat  dost zkušeností) nebo do

Nations Dead.


9) Warrens of Tought


Hned po vstupu budete zajati a uvězněni. Ukecejte stráže, aby vás pustily, ale

stejně  budete napadeni.  Od svého  vězení se  vydejte severovýchodním  směrem

a připravte se  na docela tuhé  souboje s obřími  krysami, a také  vás napadne

velká horda  malých, kouzlících krys. Pokud  máte v inventáři něco,  co vypadá

jako Aladinova  lampa a umí to  kouzlo Cloud kill, doporučuji  použít. V jedné

místnosti  najdete Many-As-One  (dveře do  té místnosti  jsou na mapě označeny

jako vchod do jiné  lokace). Promluvte si s ní, slibte jí,  že si zahrajete na

špiona a Many-As-One  vám slíbí na revanš bezpečný  průchod Warrens of Tought.

Takže  teď v  poklidu celou  oblast projděte,  prozkoumejte bedny,  poberte co

můžete a  hurá do Nations  Dead. Jsou zde  také dveře do  Drowned Nations, ale

jsou zamčené a mně se nepodařily kouzlem otevřít.


10) Nations Dead


Jakmile vstoupíte, stanete  se vězni. Jsou dvě možnosti,  jak se odtud dostat,

k oběma se  postupně dostaneme. V poklidu  prozkoumávejte tuto úroveň, najdete

zde množství zamčených i nezamčených beden  a barelů, z nichž některé obsahují

docela slušné věci.  Pokud hrajete za mága, odložte  plnění ostatních úkolů do

té doby,  než všechny bedny  prozkoumáte, protože se  musíte chodit k  Soegovi

vyspat, abyste mohli kouzlit. Najdete zde dokonce i obchodníka, u něhož můžete

prodat vše  nepotřebné a doplnit zásoby  hojivých věciček. Soego Po  vstupu do

Nations  Dead  vás  hra  hodí  do  místnosti  k  Soegovi.  Promluvte si s ním,

a protože  jste určitě  boji  v  předchozích katakombách  vyčerpaní, požádejte

Soega o  možnost přespání. Nyní se  můžete vypravit za plněním  dalších úkolů.

Stale  Mary  je  zombie,  která  vás  může  naučit  jazyku mrtvých. Najdete ji

v jihozápadní místnosti. Promluvte si s ní,  pak jděte za Hargrimmem the Bleak

a zeptejte se, jakou  řečí Mary hovoří. Poté se vraťte  k Mary a požádejte ji,

aby vás tomuto  jazyku naučila. Pořezaný ghůl se  poflakuje někde mezi vchodem

do Nations  Dead a vchodem  do místnosti,  z  níž je přístup  k Tichému králi.


Pokud máte u sebe  6 krysích ocásků, vymění je s vámi  za Uhirův nůž. Hargrimm

the Bleak je něco jako vrchní kápo v této lokaci. Promluvte si s ním a dozvíte

se o  krysách, které sužují Nations  Death. Také zjistíte, že  nevěří Soegovi.

Slibte Hargrimmovi pomoc.  Vydejte se do slepé chodby v  západní části a krysy

zlikvidujte.  Najděte  kostlivce,  který   se  hlásí  jako  Doubtful  skeleton

a promluvte si s ním na téma True  death. Pak se vraťte k Soegovi, o kostlivci

mu řekněte a  jakmile Soego odejte, vypáčte mu stůl  a přečtěte si jeho deník.

O obsahu deníku  jděte informovat Hargrimma a...  shlédněte působivou animaci.

Po jejím skončení nezapomeňte sebrat Soegovu  hlavu a vraťte se k Hargrimmovi.

Zjistíte,  že  jste  získali  jeho  důvěru  a  máte  možnost  volného  odchodu

z lokality.  Také jste  získali  možnost  odpočinku, stačí  požádat Hargrimma.

Nameless  Zombie je  zombie, která  pláče pro  ztracené jméno.  Promluvte s ní

a slibte jí, že její staré jméno  najdete. Najdete ho někde v Drowned Nations,

ale neptejte se mne kde, já to nevím. Tento úkol jsem splnil, ani nevím jak Za

splnění je něco zkušeností a spokojená  zombie. Nyní nastal čas vypravit se do

Drowned Nations. Nezapomeňte na hojnou  zásobu hojivých směsí, obvazů a jehel,

protože v této úrovni se setkáte s několika skutečně tuhými potvorami.


11) Drowned Nations


Tuto lokalitu  musíte projít úplně  celou, takže nemá  cenu nějak podrobně  ji

popisovat. Prozkoumávejte bedny, stoly a  mrtvoly a mlaťte všechny potvory, na

které  narazíte. Nevysychající  karafu najdete  v jednom  z tunelů,  kousek od

mrtvoly na hromádce  s lebkou. Budete napadeni velkým  hejnem vargouill, takže

byste měli být odpočatí a mít k  dispozici kouzlo Pacify. Dále zde narazíte na

nové  potvory -  trocopotacy. Zkušební   vzorek této  potvory najdete  hned po

vstupu  do Drowned  Nations v  jedné  z  menších místností.  Platí na  ně také

Pacify.  Ale protože  zásoba kouzel   není nekonečná,  pokud jich  najdete víc

pohromadě, doporučuji  poškádlit jednu Morteho zvláštní  schopností a po jejím

udolání vylákat na Morteho další. Na samotném konci této lokality najdete tělo

sběrače chráněné dvěma  trocopotacami. Až je zdoláte, prohledejte  tělo a máte

bronzovou  kouli pro  Pharoda. Kousek  od  tohoto  místa se  nachází vstup  do

krypty,  kam zatím  nechoďte, vypravíte  se  sem  později. Nyní  již máte  vše

potřebné, takže vašemu návratu do Buried Village nic nebrání.


12) Nations Dead podruhé


Nyní máte dvě  možnosti. Můžete pouze projít a pokračovat  v cestě, nebo začít

plnit úkol pro Many-As-One, což doporučuji,  protože je za to dost zkušeností.

Klíč ke komnatě Tichého krále vlastní Hargrimm  the Bleak a ten vám také brání

v návštěvě krále. Nezbude vám nic jiného,  než Hargrimma zabít a klíč si vzít.

Počítejte ovšem s  tím, že v tom okamžiku  budete napadeni ostatními obyvateli

Nations Dead.  Nepříjemná je hlavně  stráž před královou  komnatou - dva  obří

kostlivci.  Přímo v  komnatě na  vás čekají   další. Pokud  se na  boj s  nimi

necítíte, lze kolem  nich proběhnout, doběhnout ke králi,  abyste zjistili, že

je opravdu "tichý", sebrat jeho lebku  a zase úprkem ven. Proběhnout k východu

a zajít za Many-As-One. Tady máte zase  dvě možnosti. Buď jí zalžete a získáte

jen  750 bodíků  nebo řeknete  pravdu a  dostanete zkušeností  podstatně více.

Nakonec proč lhát, když jste Nations Dead stejně "vybílili".


13) Buried Village


Při  návratu  ukažte  Barrovi  u  brány  kouli  a  budete bez problémů puštěni

dovnitř.  Rozdejte požadované  předměty a  jděte za  Pharodem. Dejte  mu kouli

a důkladně  ho vyzpovídejte.  Během rozhovoru  přijde Annah  a do rozhovoru se

zapojí. Až  skončíte, zjistíte, že se  k vám Annah připojila.  Nyní se vydejte

zpět  do lokality  Smoldering Corpse  Bar. Před  cestou se nezapomeňte zásobit

léčivými lektvárky.  Při odchodu z Buried  Village budete ve Warens  of Tought

napadeni bandou,  která vás předtím  bez problémů pustila  dovnitř. Až vyjdete

v RagpickerÝs Square, stavte se u Sharegraveho a řekněte mu, co jste u Pharoda

zjistili.  Pokračujte  do  baru  Cathering  Dust  za  Emoricem.  Až promluvíte

sšEmoricem,  stanete se  Dustmanem. Poté  navštivte Fella,  vyřiďte záležitost

s paží z mrtvoly, popřípadě nakupte  nějaká tetování. Nezapomeňte také na úkol

s Mauzoleem  pro  Norochje.  Nyní  se  můžete  vydat  do  Tenement  of  Thugs.

Samozřejmostí je spousta hojidel v inventáři, protože vás čekají skutečně tuhé

souboje.


14) Tenement of Thugs


Po vstupu  shlédnete krátkou animaci o  Pharodově smrti. Později se  můžete do

Buried Village  vrátit pro bronzovou  kouli, která se  v závěru hry  hodí, ale

není  nezbytně nutná.  Používejte Annah  na vyhledávání  pastí, až přijdete do

chodby, kde budou proti sobě dveře -  jedny na sever, druhé na jih. Teď záleží

na  charakteru  vaší  postavy.  Chaotický  a  zlý  charakter  musí vstoupit do

severních dveří  a promluvit si s  Tiresiasem. Na dobrou či  neutrální postavu

čeká za jižními dveřmi Sybil. Nyní  se už tužším soubojům nevyhnete. Ve třetím

patře baráku vás čeká docela slušný  mág. Až to tu vyčistíte, opusťte Tenement

of Thugs opačným  východem a dostanete se do Alley  of Lingering Sieghts. Před

odchodem ale  nezapomeňte sebrat páčidlo  (i když je  Bezejmenný mág a  nemůže

páčidlo používat), najdete ho ve vozíku u schodů.


15) Alley of Lingering Sieghts


Je lokalita, kde našla Annah vaši mrtvolu. Projděte celou uličku a všímejte si

míst, která  opravuje Dabus, tato  místa si však  dobře zapamatujte. Na  konci

uličky je brána, kterou se dostanete ke  kamenné hlavě, co s vámi sama započne

rozhovor, až se k ní přiblížíte. žekne  vám, že byla svědkem vaší smrti a opět

shlédnete krátkou  animaci. Poté vás  hlava požádá, abyste  ji zbavili Dabuse.

Vraťte se k Dabusovi. Zbavíte se ho opravdu jednoduše. Navštivte jediný domek,

do  něhož se  dá vstoupit  a tam  najdete mrtvolu  jiného Dabuse. Prozkoumejte

mrtvolu  a vezměte  si kladivo,  které najdete.  Pak jděte  za živým  Dabusem,

o mrtvole mu řekněte  - on odejde do domku  a zamkne se tam. Zajděte  za avou,

řekněte, že záležitost s Dabusem je vyřízena a budete požádání o další službu.

Teď jděte na  místa, která Dabus opravoval a použijte  na ně podle potřeby buď

kladivo nebo páčidlo.  Pokud si nejste jisti, která místa  to jsou, najdete je

snadno. Pod  kurzorem se hlásí jako  otazník. Nyní se vraťte  ke kamenné hlavě

a ta vám uvolní průchod do Lower Ward.


16) Lower Ward


Po vstupu  do této lokality vám  dvě obří krysy ukradnou  Morteho. Nezapomeňte

posbírat věci, které po Mortem  zůstanou a prokecněte poblíž stojícího Korura.

Ten vám poradí, abyste Morteho hledali  u Lothara. Bojovníci se mohou u Korura

opět zdokonalit v bojových praktikách.  Lothar je praštěnec, který sbírá lebky

a jehož  pohůnci vás  připravili o  Morteho. Najdete  ho v polorozpadlém domku

kousek  od dílny  výrobce rakví.  Od místa,  kde jste  se v  úrovni Lower Ward

objevili,  je  to  východním  směrem.  Až  promluvíte  s  Lotharem, zajděte za

Hamrysem -  výrobcem rakví (opět východně  od Lotharova domku) a  promluvte si

s ním. Zeptejte  se postupně na  svůj ztracený deník,  Hamrysova otce a  plány

hrobky.  Hamrys  vás  pošle  do  skladiště  pro  její  plány.  Promluvte  také

s Dimitreem a dozvíte  se, že ho proklel mág  Sebastion. Zajděte do skladiště,

prokecněte příšerku Vault of the Ninth  World stojící za pultem a požádejte ji

o vydání  plánů. Až  je získáte,  zajděte zpátky  za Lotharem,  otevřete tajné

dveře (postel  v místnosti s lebkami)  a projděte jimi do  úrovně Bones of the

Night. Obří kryse jménem Mantuok řekněte, že sháníte lebku pro Lothara. Budete

vpuštěni přes  střežený most a  dostanete se k  portálu, který vás  přenese do

úrovně Weeping  Stone. Odtud se  vydejte známou cestou  přes Death Nations  do

úrovně Drowned Nations a dále pak ke kryptě, kterou jste posledně objevili. Je

to ona hrobka, o níž hovořil Lorhar.  Do krypty vstoupíte sami, ostatní na vás

počkají  před ní.  Takže než  vejdete, uvolněte  si maximálně inventář, abyste

pobrali  vše,  co  zde  najdete.  Vyhněte  se  ornamentu  Torment a vstupte do

prostřední  místnosti.  Budete  teleportem  přeneseni  do  jedné části hrobky.


Prozkoumejte sarkofág, vezměte klíč a vstupte do ornamentu Torment. Zabije vás

blesk  (pokud ne,  opakujte vstup  do  ornamentu)  a objevíte  se u  vchodu do

hrobky. Tohle udělejte ještě 2x (teleport vás přenese pokaždé jinam) a poté už

se  bez problému  dostanete do  středu,  kde  prozkoumejte a  posuňte všech  8

kamenných  panelů na  zdech.  Následně  otevřete sarkofág  uprostřed. Bohužel,

žádná lebka se v něm nevyskytuje, pouze další klíč. Vezměte si ho a pokračujte

do další místnosti, odkud budete přeneseni  do poslední části hrobky, v níž se

nachází bedna s několika zajímavými předměty.


Odtud  se  teleportem  dostanete  před  kryptu.  Naberte  zpět  do party Annah

a DakÝkona  a hurá  pro Morteho.  Nic si  nedělejte z  toho, že  nemáte lebku,

kterou  požadoval  Lothar,  spokojí  se  i  s  hlavou  Soega. U Lothara můžete

nakoupit hojidla a kouzelné věcičky. Než  odejdete od Lothara, promluvte si se

zdmi plnými lebek. V  jedné z nich k vám promluví lebka  obří krysy a prozradí

vám  něco o  knize, co  má Mantuok.   Zajděte za  Mantuokem, zabijte  ho a  po

identifikaci knihu použijte. To budete  koukat, co se všechno dozvíte. Xanthia

Najdete ji kousek od místa, kde jste  se v Lower Ward objevili. Promluvte s ní

a dozvíte se  něco o abishaiích  a očekávaném souboji.  Po skončeném rozhovoru

zajděte za nedaleko stojícími velkými zrůdičkami.  Jsou tři a jmenují se Zerb,

Gort a Thorp. Oslovte Thorpa a prozraďte mu, co jste se dozvěděli o abishaiích

od  Xanthie a  varujte ho.  Získáte něco  zkušeností. Sebastion  je mág, který

proklel Dimitreeho,  zombie u Hamryse.  Promluvte s ním  o Dimitreeho prokletí

a nabídněte se,  že tuto kletbu  zrušíte. Sebastion vám  dá nahlédnout do  své

knihy  a  můžete  zajít  za  Dimitreem,  abyste  mu  pomohli.  Když Sebastiona

požádáte,  aby vás  zbavil jizev,  pošle vás  zabít Abishaie Groshuka, kterého

najdete u Siege Tower. Po splnění úkolu se vraťte k Sebastionovi a odměnou vám

budiž něco  zkušeností a trvale zvýšené  charisma. Open-Air-Market je tržnice,

kde jsou tři obchodníci. Anze prodává  zbraně, Aalek magické předměty a Cinder

kouzla.  Od Cindera  se také  dozvíte o  Trist, která  byla neprávem obviněna.


Trist  najdete v  severozápadní části   Lower Ward  mezi otroky.  Karina stojí

kousek od Cindera. Dejte s ní řeč a  až se naskytne možnost, řekněte jí, že si

nemyslíte, že by  byla špatná. Poté se si jděte  o Karin promluvit s Corvusem,

strážným, který  stojí u horních  dveří tržnice. Po  návratu ke Karin  získáte

něco zkušeností. Lazlo je velice dobře informovaný človíček a najdete ho někde

v tržnici.  Vyzpovídejte  ho  opravdu  důkladně   a  dozvíte  se,  mimo  jiné,

o způsobu,  kterým  se  dostanete  do  Siege  Tower,  což  je opravdu důležitá

informace. Trist vyzpovídejte  ji a dozvíte se, že za  její neštěstí můžou dva

lidé  - Byron  Pikit a  jeho  kamarád  Lenny. Zajděte  za Byronem  (je oblečen

v modrý  oblek a  najdete ho  kousek od  tří vyzyvatelů  Abishaie) a promluvte

s ním  o Lennym  a Trist.  Poté se  vypravte za  Lennym (ten  se vyskytuje  za

Lotharovým baráčkem)  a nalžete mu, že  vás posílá Byron. Na  základě toho vám

Lenny  prozradí,  kde  jsou  uloženy  dokumenty  potvrzující  nevinu Trist (ve

skladišti  - kde  jinde) a  heslo potřebné  pro jejich  vyzvednutí. Vyzbrojeni

těmito znalostmi  se vydejte do  skladiště a dokumenty  vyzvedněte. S nimi  se

vydejte za Deronem  a předejte mu je. Poté můžete  oznámit Trist, že je volná.


Dostanete  něco  zkušeností  a  1000  penízků.  Ve  skladišti  si  můžete také

vyzvednout vak s  penězi. Získáte bezpracně něco přes  1000 penízků.) Giltspur

stojí u tržnice  a je obklopen hloučkem lidí. Když  ho požádáte o práci, pošle

vás  do  tiskárny  s  letákem.  Po  návratu  dostanete  další úkol - zanést do

slévárny  leták  Keldorovi  of  Durian.  A  posledním  úkolem pro Giltspura je

doručit  zprávu  Barkisovi  do  Smoldering  Corpse  Bar.  Tam  se vypravte, až

promluvíte s Nemele  a budete schopni osvobodit Inguse. Po  návratu už pro vás

Giltspur nebude mít  žádný úkol, tak se můžeme věnovat  úkolům v Clerks Wards.

Great Foundry se ponecháme až nakonec, i tak se hodně naběháme.


17) Clerk's Ward


Zde  se nachází  spousta zajímavých   míst, z  nichž vaší  pozornosti obzvlášť

doporučuji obchod  s kuriozitami, kde  můžete pro Morteho  zakoupit dračí zub,

a krejčího,  kde  zase  můžete  zakoupit  pro  Annah a Fall-from-Grace magické

oděvy, tedy pokud  máte dostatek peněz. Jestli jste  Annah dobře cvičili, měla

by teď mít docela slušnou schopnost kapesních krádeží a tím by se váš rozpočet

dal docela dobře vylepšit. Obyvatelé v této lokalitě nejsou žádní chudáci. Ale

nezapomínat na funkci save, ne vždy se  lup podaří na první pokus. Nejdříve se

zde ovšem  podíváme po Nemele, protože  jenom ta nám může  objasnit záležitost

s Nevysychající karafou. Nemelle najdete jižně  od místa, kudy jste do ClerkÝs

Ward vstoupili, před jedním stanem. Promluvte s  ní o karafě a dozvíte se, jak

ji použít. Nemelle vás požádá, abyste našli její přítelkyni Aelwyn. Tu najdete

kousek od Apothecary. Vraťte se k  Nemelle a vyřiďte vzkaz od její přítelkyně.


Nezapomeňte  si  vyzvednout  odměnu.  Získáte  něco  zkušeností  a permanentní

zvýšení životních bodů. Pestle a Kilnn  Když už budete v blízkosti Apothecary,

vstupte dovnitř  a promluvte s  Pestle Kilnnem. Slibte  mu pomoc a  zajděte do

prodejny  kuriozit  (leží  jižním  směrem),   kde  kupte  Elixír  of  Horrific

Separation. S tímto lékem se vraťte  do Apothecary a dejte jej Pestle Kinnovi.

Nezapomeňte  si poté  vyzvednout od  Pestleho odměnu,  která není zanedbatelná

:o).  Malmaner  je  váhající  zákazník  stojící  před  krámkem krejčího, který

najdete severně od  vstupu do ClerkÝs Ward. Požádá vás,  abyste mu přinesli od

krejčího kostým.  Krejčí vám dá kostým  spalovače, ale poznamená, že  ten bude

mít hodně lidí.  Když tuto skutečnost přetlumočíte Malmanerovi,  pošle vás pro

kostým jiný.  Za každý kostým vám  Malamer zaplatí a získáte  něco zkušeností.


Fall-from-Grace najdete v budově Brothel  of Slating Intelectual Lusts, což je

nevěstinec. Promluvte s ní a nabídněte jí, aby se k vám přidala. žekne vám, že

musíte  nejdřív pohovořit  s  jejími  deseti studenty.  Proběhněte nevěstinec,

promluvte se všemi devíti dívkami (dostanete několik úkolů) a vraťte se zpátky

k Fall. Na její otázku odpovězte, že desátým studentem jste vy a Fall se k vám

přidá. Plnění úkolů pro studentky Fall-from-Grace si nechejte až na později.


18) Civic Festhall


Nyní vám  nic nebrání vydat  se do Civic  Festhall. Pokud se  chcete dostat do

soukromých sensorií,  kde zjistíte spoustu zajímavých  věcí, musíte přesvědčit

Splintera, že  jste členem společnosti.  Pokud se vám  to nepodaří, budete  se

muset  ke  společnosti  přidat.  Kromě  zmíněných  úkolů můžete Civic Festhall

splnit ještě další úkoly a bojovník se zde může zdokonalit v bojových uměních.

Splinter je člověk, který jediný vás  může dostat do sensorií, kam se podíváte

několikrát.  Nejdříve se  nechte přenést  do sensorií  soukromých, kde najdete

několik krystalů se zajímavými informacemi. Poslechněte si všechny 3 krystaly.

Poté navštivte sensoria  veřejná, kde se sice hodně  naběháte, než vyslechnete

všechny  příběhy,  ale  zase  získáte  dost  zkušeností.  Krystal Deionarry se

nachází  ve východní  části soukromých  sensorií a  má mordou  barvu. Při jeho

poslechu  získáte něco  zkušeností a  hlavně se  dozvíte o  odkazu, který  vám

Deionarra nechala  u svého otce,  advokáta Iannise. Ravelin  krystal je zelený

kámen, najdete  jej v jižní  části sensoria. Během  projekce se spojíte  přímo

s Ravel  a budete  vybídnuti, abyste  ji našli.  Quell je  mág vyskytující  se

v soukromých  sensoriích, který  vám prozradí,  jakým klíčem  se dostanete  do

Ravelina bludiště.  Potřebujete kousek samotné  Ravel nebo její  dcery. Musíte

najít  dceru Ravel  a získat  na  kapesník  kapku její  krve. Ovšem  než tohle

s Quella dostanete, musíte  mu z obchodu s kuriozitami  donést kousek čokolády

(jako by jí měl málo). Než  se Quellem rozloučíte, prohlédněte si jeho nabídku

sladkostí. Stojí za to.


Od  vstupní  haly  se  dejte  východním  směrem  a  přes  několik místností se

dostanete  do ubytovací  části, kde  jsou soukromé  pokoje členů. Recepční vás

uvítá jako starého známého a dá vám klíč od vašeho pokoje. Najdete zde spoustu

užitečných  věcí a  v zamčené  skříni mimo  jiné i  dvanáctistěn (což je jeden

z vašich  deníků),  který  vám  ale  momentálně  nepomůže,  protože je psán ve

starobylém jazyce. Abyste  si ho mohli přečíst, musíte  vyhledat v jižní části

ClerkÝs  Ward Finama  the Linguist,  který vás  požádá, abyste  mu našli  jeho

pracovní deník. Ten najdete v nevěstinci. Vstupte tam do první místnosti vlevo

a všechno  prohledejte. V  jedné zásuvce  najdete zapomenutý  deník. Vraťte se

k Finamovi  a  on  vám  dá  deník  svého  otce,  ze kterého se starobylý jazyk

naučíte. Po  přečtení dvanáctistěnu se  dozvíte další střípek  z mozaiky svého

osudu a zjistíte, že jste si u  advokáta Iannise také cosi uložili, takže nyní

je  ta pravá  chvíle se  k němu  vydat. Iannis  Jak jste  zjistili od krystalu

Deionarry, je  Iannis jejím otcem,  což je v  tomto případě spíš  průšvih, než

klad. Takže doporučuji před rozhovorem  funkci save, abyste se nedočkali (jako

já)  nepříjemného překvapení  a nemuseli  se kus  vracet. Při  správně vedeném

rozhovoru dostanete  od advokáta jak  svoje věci, tak  i to, co  u něj pro vás

uložila Deionarra.  Iannis vám také  řekne, abyste mu  zprostředkovali možnost

poslechnout  si  krystal  jeho  dcery,  což  není  problém.  Když  zajdete  za

Splinterem a požádáte ho o laskavost  pro Iannise, nebude proti. Z věcí, které

jste  si u  advokáta uložili,  je  pro  vás nejdůležitější  stvrzenka, na  niž

v Great Foundry dostanete  předmět, co jste si tam  kdysi uložili. Nyní zpátky

do nevěstince  splnit úkoly pro  děvčata a získat  klíč do Ravelina  bludiště.


Dolora po vás chce, abyste pro ni  získali zpět klíč od jejího srdce, který má

Merriman v Civic Festhall. Merriman slíbí klíč vrátit, když mu vymažete paměť.

Zajděte do  obchodu s kuriozitami a  kupte tam "rune covered  ale stein". Poté

zajděte  do Galerie  kuriozit a  prozkoumejte plastiku  Dark Bird of Ocanthus.

Vyměňte  jednu její  část za  to,  co  jste koupili  v obchodě  s kuriozitami,

a jděte si  o plastice promluvit  s nedaleko stojící  Yvannou, jinak byste  se

o zvláštní schopnosti ukradeného kousku  nedozvěděli. Nyní běžte za Merrimanem

a klíč  od Dolořina  srdce je  váš. Zeptejte  se Dolory  na němou  prostitutku

a dozvíte se, proč Ecco nemůže mluvit.


Zajděte za Ecco a slibte jí, že najdete cestu, jak jí pomoci. Běžte do obchodu

s kuriozitami  a  kupte  fiend´s  tongue  a  devaÝs  tears.  Vraťte  se k Ecco

a nejdříve  jí  dejte  fiend´s  tongue  a   poté  i  deva´s  tears.  Teď  Ecco

vyzpovídejte a dozvíte  se od ní, že Kesai Serris  je dcerou Ravel Puzzlewell.

Juliette  vás  požádá,  abyste  okořenili   její  milostný  život  a  doručili

Montaquovi  do  Civic  Festhall  fingovaný  milostný  dopis, který máte nechat

vytisknout  v  tiskárně  v  LowerÝs  Ward.  Splňte  její  přání  a rozčilenému

Montaquovi  řekněte,  že  to  byla  lest.  Poté  zajděte  Juliettě vyřídit, co

Montaque na její adresu řekl. Od Julietty  se mimo jiné dozvíte i to, že Kesai

Serris a  Kimasxi Adder-Tonque jsou poloviční  sestry. Kimasxi Adder-Tonque po

vás nebude chtít nic, ale je důležité  si s ní promluvit hlavně o příbuzenském

vztahu ke Kesai  Serris, jinak bude Kesai matku zapírat.  Kesai Serris vám své

příbuzenství s  Ravel Puzzlewell přizná  až poté, co  vám Kimasxi potvrdí,  že

jsou  polosestry.  Jakmile  Kesai  přizná,  že  je  dcerou Ravel, požádejte ji

o kapku  krve.  Musíte  mít  u  sebe  čistý  kapesník.  Pokud  jste prohledali

nevěstinec  opravdu důkladně,  máte jich  v inventáři  několik. Jakmile  tolik

potřebnou kapku krve dcery Ravel máte, nic vám nebrání v tom, abyste se vydali

do slévárny.


19) Undersigil


Podzemí ClerkÝs Ward je plné docela  tuhých potvor. Nemusíte tam vůbec chodit,

protože tam neplníte žádné úkoly nutné  pro postup ve hře, ale doporučuji vám,

abyste si ho celé prošli (byť  na několikrát), protože zde můžete získat hodně

zkušeností.  Za zabití  jednoho Larwal  Worma je  8000 zkušeností.  Vybavte se

SPOUSTOU  hojidel,  než  se  vůbec  do  podzemí  vypravíte, a mágům doporučuji

zakoupit v  obchodě s kuriozitami  kouzlo Cloudkill, které  dokáže zabít celou

partu těchto potvůrek. V tom případě  je zkušenostní postih (jen 8000 za celou

partu červů), ale i tak je to dost.


20) GreatFoundry


Kde je  Keldor, již víte, protože  jste mu doručovali stvrzenku  od Giltspura.

Promluvte s ním  o možnosti přidat se ke Godsmanům  a dostanete několik úkolů.


1. úkol -  musíte vykovat předmět, abyste prokázali  svou způsobilost. Zajděte

do střední části slévárny (tam, kde jsou kotle) za Alisou Tield a vyzpovídejte

ji o všem  možném. Poté zajděte východním směrem do  chodby kousek pod dveřmi,

kterými chodíte ke  Keldorovi. U človíčka za pultem  si kupte potřebnou výbavu

pro pracovníky slévárny. Vraťte se zpátky do srdce slévárny a najděte Tildona,

od kterého si  vyžádejte rudu (ore). Nyní najděte prázdný  kotel a použijte na

něj rudu  v kleštích, poté použijte  kovadlinu a kladivo a  zhotovte libovolný

předmět (doporučuji bojovou sekeru. Buď  můžete používat, nebo výhodně prodat,

záleží na povolání vaší postavy).Vytvoření předmětu se koná formou dialogu. Po

skončení prací  jděte za Keldorem  a dostanete druhý  úkol.


2. úkol - máte si zahrát na  detektiva a vyřešit vraždu kováře Avildona. Jděte

zase za  Alisou Tield a  promluvte s  ní.  Dostanete tip na  3 lidi, Tieldona,

Sarose a  Bedai-Lim. Tu můžete rovnou  vypustit a soustřeďte se  na další dva.

Nejdřív promluvte s Tildonem a pak jděte  za Sarosem a pořád dokola, až se vám

Tildon přizná. Dávejte si pozor na to, co a jak říkáte. Před každým rozhovorem

nezapomeňte na  funkci save. Během  plnění tohoto úkolu  se totiž Bezejmennému

změnil  charakter  a  skoro  nikdo  s  ním  nechtěl  mluvit, což bylo vzhledem

k dalším úkolům špatné. Po loadu se  mi podařilo vést rozhovor správně a cesta

k dalším úkolům zůstala otevřená :o).


3.úkol  - zabránit  sebevraždě Sandoze.  Vedle pultíku,  za nímž stojí Keldor,

jsou dveře,  za nimi chodba  a na jejím  konci stojí Nihl  Xander (zatím si ho

nevšímejte) a za ním jsou schody do  patra, kde najdete Sandozu. Než se za ním

vydáte,  promluvte s  jeho dcerou  Sarossou, která  je v předsálí posluchárny.

Poté  jděte za  Sandozou a  vyřiďte mu  vzkaz od  dcery. Sandoza od sebevraždy

ustoupí a otevře dveře.


Po  návratu ke  Keldorovi je  z  vás  Godsman a  můžete ve  slévárně přespávat

i nakupovat od Keldora  zbraně a kouzla. Sarossa Poté,  co se stane Godsmanem,

běžte  si  promluvit  se  Sarossou  o  její  víře  a  řekněte  jí,  že se s ní

ztotožňujete.  Odměnou  vám  bude  trvalé  zvýšení  moudrosti.  Nihl Xander je

inženýr, který pracuje  na Dreambuilderu, ale potřebuje vaši  pomoc. Slibte mu

ji a máte před sebou opět 3 úkoly.


1. úkol -  zajděte do Apothecary v LowerÝs Ward  a požádejte Pestleho o pomoc.

Získáte zkumavku, kde bude požadované.


2. úkol - budete vysláni, abyste přinesli speciální  ptačí klec. Tuto získáte

od Golema v Siege  Tower. Pokud jste si promluvili s Lazlem  v tržnici, tak už

víte, jak  se tam dostat,  když ne, tak  to honem napravte.  Portál do věže se

objeví  na  můstku  východně  od  věže,  kousek  od  místa,  kde jste bojovali

s Groshukem. Popovídejte  si s Golemem o  všem možném a hlavně  se nezapomeňte

zeptat  na zbraň,  kterou je   možné zabít  nesmrtelného. Při  správně vedeném

hovoru se vám podaří tuto zbraň  (Blade of Immortal) získat. Poté ho požádejte

o speciální klec a můžete se vrátit k Nihlovi.


3.úkol - Nihl Xander potřebuje podušku. Běžte za výrobcem rakví a požádejte ho

o polštářek. Hamrys vám řekne, že je u sebe nemá a pošle vás do skladiště, kde

je  má  uskladněné.  Ve  skladišti  požádejte  o  vydání  podušky  a vraťte se

k Hamrysovi pro zkušenosti.  U výrobce rakví jsem zjistil  zajímavý bug ve hře

i přes  patch. Hamrys  se mě  pořád ptal,  jestli jsem  získal plány  k hrobce

a pokaždé mi  to přidalo 2000 bodů  experience. Po získání podušky  už to bylo

OK.  Takže  pokud  se  chcete  bezpracně  trošku  napakovat  zkušenostmi, máte

možnost.


A poté hurá za  Nihlem. Po návratu vám Nihl Xander  oznámí, že Dreambuilder je

hotov a dostanete  od něj klíč. Běžte do střední  části a tam západním směrem,

až přijdete ke dveřím. Odemkněte je a k Dreambuilderu hra vypraví Bezejmenného

samotného.  Shlédnete  pár  zajímavých  animací  a  poté  bude vráceni zpět do

slévárny.  Naberte zpátky  ostatní členy  party  a  nyní jděte  tam, kde  jste

koupili  vybavení  pro  zhotovení  výrobku  a  na  stvrzenku  od  advokáta  si

vyzvedněte předmět, co jste si tam uložili. Získáte zvláštní předmět, který je

portálem k  Ravel. Identifikujte ho  a máte jej  připraven k použití.  Nakupte

dostatek hojidel, odpočiňte si a můžete se vydat za Ravel.


21) Ravel's Maze


Vlastně  ani  žádným  bludištěm  v  pravém  slova  smyslu  není.  Objevíte  se

v jihozápadním rohu, pokračujte severním směrem  do středu lokace, kde najdete

Ravel. Cestou  používejte Annah na odkrývání  a zneškodňování pastí. Promluvte

s ní  o všem  možném a  hlavně  se  ptejte na  svou nesmrtelnost.  Také musíte

z Ravel vyrazit něco  o Devovi. Pokud povedete rozhovor  opravdu dobře, budete

nejen  valit oči,  ale dokonce  se vám  i permanentně  zvýší moudrost.  Mně se

dokonce podařilo Ravel ukecat, aby mého  mága něco naučila. Snažte se vyzvědět

co  nejvíce skutečností  a neukončovat  rozhovor dřív,  dokud máte  jakoukoliv

možnost dozvědět se cokoli nového. Až rozhovor ukončíte, budete Ravel a jejími

pomocníky napadeni. Je dost tuhý protivník, takže vám dá pěkně zabrat. Po její

smrti nezapomeňte  posbírat, co z  ní vypadlo. Poté  navštivte Ravelinu tajnou

zahrádku a  ze semínek si  vypěstujte rostlinky. Získáte  magické hůlky, které

umí  zajímavá kouzla.  Z lokace  odejděte severovýchodním  portálem. Shlédnete

zajímavou animaci a portál vás vyplivne v Curstu.


22) Curst


V této lokalitě máte pouze jeden hlavní úkol,  a to nalezení anděla, o němž se

vám zmínila Raven.  Deva je vězněn v podzemí  Curstu a jsou dvě cesty,  jak se

tam  dostat. Jedna  vede přes  skládku odpadu  a dozvíte  se o  ní od  hlídače

skládky. Pokud půjdete  touto cestou, připravíte se o  docela dost zkušeností,

protože z podzemí  se už na povrch nedostanete. Druhá  cesta vede přes splnění

několika úkolů pro  obyvatele Curstu. Portál vás přenese  do blízkosti hospody

TraitorÝs  Gate Tavern.  Tak neváhejte   a vstupte  dovnitř. Tainted  Barse je

hospodský a  najdete ho za  jedním z pultů.  Promluvte si s  ním o všem možném

a dozvíte  se, že  Deva je  vězněn v  podzemí Curstu  a abyste  se do  podzemí

dostali, potřebujete znát heslo. Pro první  část hesla vás pošle za Marquezem.


Marquez vám řekne,  že dcera Barseho Jasilya byla unesena  a požádá vás o její

vysvobození.  Projděte do  další části  Curstu a  jděte rovně.  U druhé budovy

vpravo najdete Jasilyu obstoupenou strážci. Promluvte s jejich vůdcem Skatchem

a vojáky  zlikvidujte.  Dávejte  pozor  hlavně  na  vojáky  v její nejtěsnější

blízkosti,  protože   když  uvidí,  že  souboj   prohrávají,  Jasilyu  zabijí.

Doporučuji  na ně  použít Morteho   schopnost Litany  of Curses.  Po skončeném

souboji promluvte s Jasilyí a vraťte se k Marquezovi. Získáte něco zkušeností,

1. část hesla a bojovník se může zdokonalit v bojových technikách. Dále budete

posláni  za  Kitlou.  Kitla  po  vás  bude  chtít,  abyste  byli prostředníkem

v rodinné rozepři. Pošle vás za  Kesterem do vnitřního Curstu a Crumplepunchem

(kováře m)  ve vnějším Curstu vyřešit  jejich spor o dědictví.  Já to vyřešila

tak, že  jsem získala listinu  od obou a  donesla Kitle, ať  si to vyřeší sama

:o). Bylo  za to nejvíc zkušeností.  Kitla vám řekne další  část hesla a pošle

vás  za  Nabatem.  Nabat  vás  požádá,  abyste  ochránili hlídače skládky před

lupiči, kteří  jej ohrožují. Běžte  si na skládku  promluvit s Kysem.  Skládku

najdete západně  od hospody. Po rozhovoru  s Kysem se vydejte  do Inner Curstu

a tam hned za branou západně.


U odstaveného vozu  najdete Werneta, vůdce bandy,  co obtěžuje Kyse. Promluvte

s ním a  vraťte se na  skládku. Až přijdou  lupiči, pusťte se  do nich a  zase

pozor, aby vám  nezabili Kyse. Po splnění úkolu se  vraťte k Nabatovi, získáte

další část hesla a budete posláni za Dallanem. Pokud hrajete za zloděje, Nabat

vás může  zdokonalit ve zlodějských  praktikách. Dallan vám  poví o politickém

sporu  mezi AnÝiziem  a Siabhou.  Zajděte do  Inner Curstu,  najděte na severu

AnÝizia a promluvte  si s ním. Pak vyhledejte  u administrativní budovy Siabhu

a dejte řeč s ní. Poté se vraťte k AnÝiziovi, řekněte mu o protinabídce Siabhy

a po skončeném rozhovoru jděte za kapitánem  stráží (stojí u brány do vnějšího

Curstu) a  nechejte jednoho či  oba zatknout. Dona  Quisha po vás  bude chtít,

abyste osvobodili  jejího démona. Najdete  ho v silu,  chyceného v penragramu.

Dejte  s ním  řeč, řekněte  mu, že  vás posílá  dona Q.  abyste ho  osvobodili

a zeptejte se, co  vám za to dá. Na závěr  rozhovoru přerušte pentagram. Démon

je  volný a  za odměnu  vám dá  báječnou bojovou  sekeru Heartbringer.  Můžete

vrátit za donou  Quishou. Všechny části pomyslného klíče už  máte, tak vám nic

nebrání v tom, zajít za Barsem, doplnit u něho své zásoby léčidel (upozorňuji,

že teď vás  čekají hodně tuhé souboje a nemožnost  kdekoli doplnit zásoby nebo

se vyspat,  takže nakupte toho  co nejvíce), odpočiňte  si a poté  se nechejte

dopravit do podzemí.


23) Curst Underground


Hned  na  začátku  lokace  budete  napadeni  několika  Trelony  (vzpomínáte na

Undersigil ?). Vypořádejte se s nimi a jděte pořád na  západ, odbočky na sever

si  zatím nevšímejte.  Přijdete na  další křižovatku  a na  ní se dejte kousek

jižně a pak na  východ. Někde tam potkáte Vorshu. Promluvte s  ním a slibte mu

pomoc. Vraťte se zpátky na křižovatku a vydejte se na sever. Jděte tak dlouho,

dokud  nepotkáte příšerku  jménem Ghrist.   Promluvte si  s ní  a zlikvidujte.

Vraťte  se k  Vorshovi, kterému  se nebude  chtít splnit  slib, který vám dal.

Takže se s  ním vypořádejte taky a po jeho  smrti nezapomeňte prohledat bedny.

Nyní se vraťte  na cestu, kde jste potkali Ghrista  a pokračujte dál na sever,

až potkáte poustevníka. Prokecněte ho a zjistíte, že je priest, takže vás může

uzdravit a  také vás pohlídá při  spánku. Nyní se vypravte  na křižovatku, kde

jste minuli  severní cestu a  jděte to na  sever vyčistit. Není  to nutné, ale

každá zkušenost dobrá, takž s chutí do toho a půl je hotovo. Až dojdou kouzla,

můžete se vždy  vrátit k poustevníkovi a vyspat se.  Na konci lokace v severní

části potkáte dva  černé abishaie a východně od  nich jakéhosi drakoida jménem

TekÝelah.  Když  s  ním  promluvíte,  dozvíte  se  pár zajímavostí. Kousek pod

černými  abishai  je  bedna,  kterou  nezapomeňte  prohlédnout. Nyní se vraťte

k poustevníkovi a další  chodbou jděte dolů na jih. Je  tam východ do věznice.

Než odejdete,  prozkoumejte v pravém  rohu (vlevo je  východ) něco, co  vypadá

jako kamna. Najdete tam velice zajímavý  prsten, který umí kouzlo Meteor Storm

Bombardment (velice  působivé). Když vám  ve vězení dojdou  kouzla, vždycky se

můžete vrátit za poustevníkem, aby vás pohlídal při spánku.


24) Prison


Tady vám nezbude nic jiného, než  celou lokalitu důkladně projít, nic nemůžete

vynechat. Nezapomeňte prohlížet bedny a  barely. Připravte se na spoustu hodně

tuhých soubojů. Deva Trias je vězněn  mimo věznici v samostatné kobce. Jakmile

anděla (devu) najdete  a promluvíte s ním, požádá vás,  abyste našli jeho meč.

Najdete jej  v samém srdci věznice,  zabodnutý do modrého kříže,  a nebude nic

jednoduchého se  k němu dostat.  Až se vám  to podaří, zjistíte,  že je hlídán

otylým mužíkem jménem Cassius. Ten vám slíbí meč vydat, když ho porazíte. Máte

na vybranou, zda budete soupeřit v  rychlosti, vtipu či síle. Zvolte dovednost

podle  nejvyššího z  atributů (síla,  obratnost, inteligence)  své postavy. Se

získaným mečem se vraťte k Triasovi, osvoboďte ho a vyzpovídejte. Hlavně z něj

musíte  dostat  informace  o  Fhjullovi  Forked-Tonquem.  Poté  se  vydejte na

severovýchod, kde jste  již určite našli dveře (z  kůlů), které nešly otevřít.

Teď již otevřít  půjdou a těsně za nimi je  portál. Vhailor Projděte za portál

a prozkoumejte  Vhailora. Chvilku  do něho  mluvte a  on se  probudí (za tento

způsob jsou  zkušenosti), nebo se můžete  pokusit mu něco vzít  a proberete ho

též (bez  zkušeností). Prokecněte ho, dozvíte  se vcelku zajímavé skutečnosti.

Při správně vedeném rozhovoru můžete získat i dost zkušeností a permanentně se

vám  zvýší  inteligence  +  wisdom.  Můžete  také  vzít  Vhailora do party. Až

skončíte s Vhailorem, projděte portálem, který vás vyplivne v poušti Outlands.


25) Outlands


Není velká  lokalita. Najdete zde  pár potvůrek, za  jejichž likvidaci získáte

dost zkušeností, a jak vám řekl  Trias, žije zde Fhjull Forked-Tonque, kterého

najdete v hlavě obrovské kostry ještěra uprostřed lokace. Popovídejte si s ním

a snažte  se z  něj vytáhnout  co nejvíc  informací. Ptejte  se hlavně na svou

smrtelnost. Forked-Tonque  bohužel nic neví  a odkáže na  vás na další  místo,

kterým  je Pillar  of Skulls  (fujtajblový místečko)  v Baatoru.  Vyzpovídejte

Fhjulla, jak  se tam dostanete, a  vaší cestě do Baatoru  nestojí nic v cestě.

Před cestou si  můžete také nakoupit pár zajímavých  kouzel. Portál do Baatoru

najdete u levé přední tlapy kostry.


26) Baator


Je nehostinná radioaktivní planeta, kde  vás budou ohrožovat hlavně Abishaiové

a Cornugové (což jsou pěkně tuhé potvory, za jednu je 10000 zkušeností), jinak

zde nic  zajímavého nenaleznete. Od místa,  kde vás portál vyhodí,  se vydejte

jihovýchodním  směrem. Po  cestě mlaťte  na co  přijde, popřípadě tomu utečte.

Vstup do úrovně  Pillar of Skulls najdete v  jihovýchodním rohu lokace. Pillar

of Skulls,  jak napovídá jeho  název, je  sloup  složený z lebek.  Je to pěkně

nehostinné a  nepříjemné místo. Sloupu se  zeptejte jen na tři  otázky. Za dvě

z nich budete  muset zaplatit. Poprvé se  zeptejte na to, kdo  jste a obětujte

Morteho.  Po odpovědi  hovor ukončete   a započněte  znovu. Nejdříve  ze všeho

vytáhněte Morteho  ven, abyste o  něj nepřišli definitivně.  Bude vás to  stát

permanentě -5 životních bodů. Poté se  zeptejte na Fortress of Regrets. Budete

znovu požádáni  o Morteho - odmítněte.  Další možnou platbou je  zrada Fhjulla

Forked-Tonque,  ale toho  budete ještě  potřebovat a  jestli ho  prodáte, bude

pěkně nepříjemný, až se  k němu vrátíte a budete se ptát  na cestu z Outlands.


Navíc  mi připadalo  nefér zradit  někoho, kdo  mi pomohl.  Další možností  je

Modron  Cube  (když  ji  máte  u  sebe)  -  pokud  ji obětujete, připravíte se

o možnost získat nejlepší zbraň hry a  ta se vám ve finálním souboji budesakra

hodit. Nemáte-li Modron Cube u sebe, bude  po vás sloup požadovat Annah a poté

Grace, což samozřejmě  nepřipadá v úvahu. V konečné  fázi smlouvání bude chtít

trochu vaší krve,  což už musíte přijmout, protože  informaci o pevnosti nutně

potřebujete a jinak  se ji nedozvíte. Bude vás to  stát dalších -15 HP trvale,

ale za všechno se musí platit a  tohle je nejmíň "bolestivé". Teď už víte vše,

co jste  potřebovali, a můžete  se vypravit zpátky  k Fhjullovi. Vraťte  se do

Baatoru  a  pokračujte  západním  směrem,  až  přijdete  k  onyxovým  kamenům,

o kterých  mluvil Fhjull,  a budete   přeneseni zpátky  do Outlands.  Běžte za

Forked-Tonquem,  abyste se  dozvěděli, jak  se vrátit  zpět do  Curstu. Portál

najdete pod pravou zadní nohou kostry.


27) Curst Gone


Po návratu  do Curstu najdete všude  jen ruiny. Prohledejte bedny  a rozházené

sudy, až přijdete  k bráně Carceri. Promluvte si s  hlavami na bráně a dozvíte

se, že došlo k válce a  Curst byl přemístěn do alternativního vesmíru Carceri.

Než  se tam  vypravíte, nezapomeňte  se vyspat,  aby si  mágové mohli  obnovit

kouzla.


28) Carceri


Je místo  plné chaosu, který zde  nastolil Trias. Vaším hlavním  úkolem v této

úrovni je  najít Triase a  zlikvidovat ho, aby  se Curst vrátil  zpátky na své

místo a byl v něm opět nastolen pořádek. Anděla najdete ve správní budově. Než

se  k  němu  probojujete,  můžete  splnit  cestou  několik  úkolů, ale není to

nezbytně nutné.  Deva se ukrývá  až v posledním  patře administrativní budovy,

severním  směrem od  místa, kde  jste se  objevili. Cestou  vás budou  napadat

nejrůznější  příšerky  a  stráže.  Hned  po  vstupu  do  místnosti,  která  je

momentálně sídlem anděla,  budete napadeni samotným Triasem. Pusťte  se do něj

a až  budete blízko  vítězství, Deva  s vámi  začne smlouvat.  Vyzpovídejte ho

opravdu ze  všeho možného, i za  cenu lži. Musíte se  za každou cenu dozvědět,

kam povedou vaše další kroky (do  márnice). Až se dozvíte, co potřebujete, tak

anděla  klidně  zabijte.  Stejně  si  nic  jiného  nezaslouží za zmatek, který

způsobil.  Po smrti  nebo zmizení  anděla se  ve dveřích,  jimiž jste  přišli,

objeví  portál, který  vás přenese  do Hive-Mortuary  k Dustman  Memorial. Než

začnete  něco  podnikat,  můžete  zaskočit  za  Mebeth,  abyste  se  naposledy

rozloučili s  Ravel, která vám  vlastně celou dobu  pomáhala. Poté zajděte  do

Lower Ward do věže za Golemem a  vyměňte s ním Modron Cube (která ho osvobodí)

za super meč,  který vám ve finálním souboji hrozně  moc pomůže. Je použitelný

jak pro mágy, tak pro bojovníky, ale než s ním začnete manipulovat, doporučuji

save, protože  po manipulaci už  nastavení nepůjde zvrátit,  tak abyste se  ze

zvědavosti nepřipravili (jako já) o možnost meč používat.


29) Hive-Mortuary


Nyní prodejte všechno,  co jste dosud nasbírali, vybavte  se spoustou léčidel,

zakupte  nová  tetování  a  zajděte  za  Poxem.  Požádejte  ho,  aby vás zabil

a jakmile slezete  ze stolu, vydejte se  v téže místnosti opačným  směrem, než

jsou dveře a  vstupte do portálu, který se před  vámi zaktivoval. Vaši přátelé

k vám budou promlouvat, tak poslouchejte dobře, co vám říkají.


30) Fortress of Regret


Bezejmenný se objeví ve Fortress Entrance  sám, samotinký. Nemá ani tuchy, kam

se poděli jeho přátelé. Od místa, kde vás portál vyplivne, jděte na východ. Na

konci  cesty je  křižovatka, na  níž  se  vydejte jižním  směrem, až  přijdete

k Deiorraně. Promluvte s ní a řekněte,  že jste dostali její odkaz. Pokud máte

u sebe  prsten,  co  vám  odkázala,  Deiorrana  vám  ho  vylepší. Po skončeném

rozhovoru se vraťte  zpět, odkud jste přišli, a vydejte  se opačným směrem. Na

konci západní cesty je vstup  do pevnosti. Fortress Interior jakmile vstoupíte

do pevnosti,  zaútočí na vás velké  stíny. V této lokaci  máte za úkol pohnout

čtyřmi pákami,  aby se vám otevřel  portál do další úrovně.  I když jsou stíny

tuhými protivníky, doporučuji projít celou úroveň a vymlátit je všechny (pokud

jste si nakoupili skutečně DOSTATEK hojidel, neměl by to pro vás být problém),

protože za jeden Greater Shadow je  10000 bodů zkušeností. Po každém stisknutí

páky  se objeví  animace a  vy  postupně  uvidíte, jak  vaši přátelé  umírají,

protože vás  nezradili. Jenom jeden  z nich se  projeví jako zrádce,  a to buď

Ingus, nebo Vhailor,  záleží na tom, s kterým  z nich jste hráli až  do konce.

Portál  se otevře  severně od  bodu příchodu  (arrival point)  v místnosti nad

schody. Trial of Impulse je místo,  kde budete napadeni tím členem vaší bývalé

party, který vás  zradil. Až se s ním vypořádáte,  prozkoumejte místa za všemi

sochami, za jednou z nich najdete  sounding stone. Kámen si poslechněte a poté

vystupte k fontánce a krystalem uvnitř se dostanete dál.


31) Maze of Reflections


Zde se setkáte se třemi inkarnacemi Bezejmenného. Se všemi promluvte a pokuste

se  je  přesvědčit,  aby  se  vámi  nechaly  absorbovat.  Doufám,  že  nemusím

připomínat funkci  SAVE. Prý se s  pomocí dobré inkarnace, pokud  máte vysokou

inteligenci, dozvíte  z bronzové koule spoustu  informaci včetně svého pravého

jména.  Mně  se  to  nepodařilo,  tak  nevím.  Nejdříve promluvte s praktickou

inkarnací (pokud to nepůjde  po dobrém, tak to musí jít po  zlém, ale v žádném

případě  nedopusťte, aby  vás pohltila,  hra by  prý špatně  skončila - nevím,

nemám vyzkoušeno),  poté s dobrou (ta  se k vám připojí  dobrovolně) a nakonec

s paranoidní (s  ní mluvte pouze za  pomoci starobylého jazyka Uyo  - pokud se

k vám  nepřidá  dobrovolně,  musíte  použít  hrubou  sílu). Po likvidaci všech

inkarnací  (pohlcením či  zabitím) se  objeví opět  Deionarra, ale  zatím s ní

nemluvte. Odpočiňte  si, protože tohle je  poslední místo, kde si  před finále

odpočinout můžete. Po probuzení vyzpovídejte Deionarru a poté budete přeneseni

na střechu  pevnosti. Fortress Roof  úplně první, co  na střeše uvidíte,  jsou

mrtvoly vašich přátel. Ani nezkoušejte použít Raise Dead, protože to nefunguje

:o(. Pokračujte dál, až se objeví Transcendent One. Promluvte s ním a pokud se

vám  podaří fikaně  odpovědět, Transcendent  One si  půjde zkontrolovat, co mu

tropí  stíny v  pevnosti a  teď přijde  vaše chvíle.  V animaci  oživíte mrtvé

přátele  a až  se hlavní  padouch  vrátí,  máte své  věrné pohromadě.  Hra jde

ukončit několika způsoby. Buď v souboji Trenscendent One porazíte, nebo můžete

spáchat sebevraždu  použitím zbraně Blade  of the Immortal  od Golema z  Lower

Ward  nebo můžete  vyslovit své  pravé jméno,  které jste  zjistili z bronzové

kuličky  (mně  se  to  nepodařilo,  asi  jsem  nebyl dostatečně inteligentní).

Uuffff, tak už to máme konečně za sebou. Konéééc...


KONEC.


Tomáš "Fuťo" Chmelař - TomChmelar@seznam.cz nám poslal ještě jiné řešení závěrečné sekvence s Transcedental One (asi je k tomu potřebná určitá úroveň Inteligence a Wisdom) : řekněte mu, že pláně trpí kvůli vaší separaci a stůjte si za tím, pak se s vámi Transcedental One spojí (první animačka), pak jdete oživit své přátele, dozvite se o vaší partě pár zajímavostí, teleportujete je do Sigilu, outro.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2019 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.