1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Prince of Persia: The Sands of Time
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Prince of Persia: The Sands of Time - návod
Autor: Inferno

1) Maharajah´s palace- Start (0%)


Ocitáte se na balkónku. Zde je vaším jediným úkolem doběhnout za závěs a shlédnout animaci.


Hned jak nad princem získáte kontrolu, popojděte kousek blíže k vojákům, snažícím se prorazit bránu. Ti budou zničeni ránou z děla. Vyskákejte na kámen u zdi a přeběhněte po ní na druhou stranu (viz obrázek). Hned co dopadnete na zem, vyskákejte po kamenech a dojděte ke zdi.



Vyběhněte po ní a zachytněte se okraje. Vyhoupněte se nahoru a přeskočte přes díru v mostě. Běžte až do domku, ve kterém zničte překážky a můžete zaútočit na svého prvního nepřítele (prozatím je to ještě člověk). Jakmile ho zneškodníte, vylezte po žebříku nahoru na most a zde zabijte další dva nepřátele. Po jejich zabití si můžete v bazénku poprvé doplnit energii. Druhým východem opusťte místnost a vyjděte ven. Pod zbořeným mostem na vás čekají čtyři nepřátelé, takže se opatrně spusťte dolu za nimi a zlikvidujte je. Rovněž nic těžkého.


Po jejich smrti si popřípadě doplňte energii a vejděte do dalšího domku. Projděte jím a dostaňte se ke dřevěnému mostíku. Přeběhněte po zdi přes dvě jámy a vylezte po žebříku na druhém konci. V dalším domku je opět voda a venku opět čtyři nepřátelé. Pobijte je a na konci balkónu se chytněte okraje. Ručkujte směrem vlevo a jakmile budete moci skočit na římsu, učiňte tak. Skočte na další římsu, po které pokračujte rovněž doleva a za rohem domku se spusťte na římsu pod vámi. Přeručkujte po ní k otvoru ve zdi a vstupte do místnosti. Zde je nepřátel trochu více a rovněž nemáte na své kousky moc prostoru.


Každopádně dříve či později je pobijete, pak si doplňte energii a vyskočte na sloup podpírající balkon. Zněj přeskočte na protější ulomený stožár a z něj až na ten nejvyšší, ze kterého už pouze skočte na balkon. Uložte si hru a pokračujte dále.



2) The Maharajah´s treasure vaults (2%)


Dostanete se až k jámě s vodou, kde pomocí běhu po zdi jámu přeběhněte a druhou jámu rovněž přeběhněte. Před jejím koncem z ní přeskočte na protější balkon. Další díru zdolejte přeběhnutím po zdi a svislým během po protější zdi se dostanete na vyvýšený balkon. Pak jen stačí seskočit a dostanete se do sálu s Dýkou Času. A opět vás čeká mnou milované přebíhání po stěnách. Přeběhněte po zdi a přeskočte na balkon s artefaktem.  Vyběhněte na stěnu nalevo a z ní po stěně přeběhněte k balkónku sousedícímu s východem zmíněným v animaci.


Spusťte se do jámy s rotujícími břity. Proběhněte ji a dostanete se k další jámě. Do té se nespouštějte, nýbrž po levé stěně doběhněte k úzké římse, které se chytněte a dostaňte se k jejímu okraji. Odtud skočte na protější římsu a totéž proveďte ještě jednou (tzn. Dojděte na konec římsy, přeskočte na druhou a dostaňte se na zem). Ze země se vysunou další rotující břity, které zdolejte přeběhnutím po levé stěně. Na jejím konci se zachytněte římsy a přejděte po ní doleva. Nakonec dojdete na rozlehlé prostranství, kde se spusťte z první římsy a přeručkujte po ní doleva. Okraj, na kterém zrovna budete, se zbortí a vy budete muset seskočit o jednu římsu níže.


Postupně se dopracujete až k místu, ze kterého budete schopni přeskočit na protější sloup. Přeskakujte po sloupech až k poslednímu, ze kterého je již možné se bezpečně spustit zpět na zem. Pokud potřebujete, tak si u fontány doplňte energii a započněte výstup na sochu. Vyběhněte po zdi naproti ní a přeskočte na druhou stranu (na sochu). Jakmile se princ sochy dotkne, okamžitě stiskněte klávesu pro skok a přeskočte na zeď. Postup opakujte do té doby, než se nezachytnete dlaně sochy. Po té přejděte dále a přehraje se animace, ve které se princ zmocní Dýky Času.


Jakmile animace skončí, přeběhněte po stěně a přeskočte na protější kus podlahy. Obdobným způsobem se dostaňte dále do chodby s břity, které opět zdolejte. Čtveřici

ozubených sloupů se vyhnete tak, že vyčkáte, dokud se nezačnou posouvat směrem od vás. Nyní je ta pravá chvíle běžet rovně a zahnout do výklenku nalevo. Jakmile se břity začnou posouvat na vaši bývalou pozici, utíkejte dále. Nyní následuje animace.


A teď se ocitáte v paláci zdevastovaném po útoku písečných příšer a budete s nimi mít tu čest bojovat a poprvé si vyzkoušet moc Dýky Času. Písečné obludy nelze zabít mečem, lze je pouze poranit až do stádia, kdy se přestanou hýbat, pokleknou a skloní hlavu k zemi. V tuto chvíli stiskněte směr, kterým se dostanete k nepříteli a stiskněte klávesu pro útok a nakonec pro vysání písku. Totéž opakujte, dokud všechny protivníky nezničíte. Uložte si hru.



3) You have unleashed the Sands of time (5%)


V bazénku na konci haly si doplňte energii a vydejte se ke dveřím, za kterými se v animaci skrývala dívka v červeném oděvu (později s ní budete mít ještě co dočinění ?).


Vyběhněte po schodech a před závalem zahněte do místnosti napravo. Přeběhněte po zdi na zem a Dýkou Času vysajte unikající písečný mrak (1) pod schody. Jděte do nejbližšího rohu a vyskočte na vodorovně umístěnou tyč. Podle instrukcí se dostaňte po dalších tyčích až na římsu v protějším rohu. Po té přeručkujte na prostranství, kam se vytáhněte. Přeběhněte po stěně na nedalekou plošinu, ze které utíkejte po stěně do rohu. Dříve, než doběhnete na konec zdi, seskočte na tyč, ze které skočte na balkon. Vstupte do chodby s několika tyčemi a přes ně se dostaňte zpět do první chodby. Ta je právě zavalená - to však nebrání vyskákat po suti a sebrat další písečný mrak (2), který můžete uslyšet (upozorňuje na sebe vysokým tónem).


Nyní se dostanete do místnosti s malou fontánkou. Odtud zamiřte do nedalekých dveří a ocitnete se v další místnosti. Zde přeběhněte po zdi a zachytněte se první tyče. Přehoupejte se až na balkon a z něj opět přeběhněte po stěně k další hrazdě. Opatrně se spusťte až na zem, kde vás bude čekat několik protivníků. Poté, co je všechny zlikvidujete, jděte do rohu nalevo od postele. Vyběhněte po stěně, z ní přeskočte na hrazdu a vyskákejte po zdech stejným způsobem, jakým jste si šli pro Dýku. Dostaňte se k otvoru ve zdi a uložte si hru. Následuje další část hry.



4) "Had I really seen her ?" (7%)


Napijte se vody a utíkejte chodbou k dalšímu písečnému mraku (3), který pomocí Dýky chytněte. Zaběhněte ke stěně na začátku chodby, ve které vám kamera ukáže otvor. Vyběhněte po něm a skočte na hrazdu za vámi. Otočte se, rozhoupejte se a skočte do otvoru ve zdi. Dostanete se do šachty, ze které se pokuste nespadnout. Vaše první kroky by nejprve měly směřovat k díře ve zdi. Utíkejte chodbou až do nejtemnějšího kouta a tajemná síla vás přenese do nádherné, modře svítící rozlehlé oblasti. Přejděte po mostě až na ostrůvek, na kterém je zvláštní kouzelná fontána.


Následuje animace, ve které se princ z fontány napije a něco se s ním stane (nebojte, bude to ku prospěchu věci ?). Nyní se ocitáte zpět na chodbě a můžete si všimnout částečného prodloužení vaší energie. Otvor ve stěně bohužel zmizel, takže vrátit se již nemůžete. Slezte tunelem až dolu, přeskočte propast a seberte písečný mrak (4). Teď se spusťte do otvoru, který jste přeskakovali. Chvíli utíkejte a spustí se animace.


Jak jste se již jistě dozvěděli, ta dívka v červeném obleku je princezna Farah. Prozatím vám bude pomáhat otevírat dveře, bojovat a tak dále. Zbavte se skarabů (blokování a ihned útok) a doplňte si energii v nedaleké fontánce. Nyní se musíte porozhlédnout po východu. Cesta se bude rozdělovat, nejprve jděte vlevo pro písečný mrak (5) - viz obrázek.



Teprve nyní můžete vejít do protější místnosti. Po ukázce prostředí přeskočte jámu a vyběhněte na balkon. V krátké animaci uvidíte ptáky, jak odnášejí přesýpací hodiny. Jděte kousek dál po balkonu, který se zřítí. Přeběhněte po stěně a dostaňte se zpět do harému. Tato místnost je mírně matoucí, pokuste se tedy neztratit a dobře se zorientovat.


Zaprvé se zachytněte sloupu na balkoně, ze kterého skočte na další sloup a z něj po dalších sloupech až k místu, kde budou ve stěně dvě spáry. Nasměrujte se na zeď a skočte. Slezte na balkon a během po zdi utíkejte směrem ke vzdálenému sloupu, na který budete muset skočit (mnohé vám napoví váš stín). Sjeďte po sloupu dolu a zabojujte si se skaraby.


Absorbujte další písečný mrak (6) a vydejte se k neoplocené zdi a dalším přeběhnutím po zdi se dostaňte až na úroveň vzdálenějšího sloupu (neskákejte z něj dolu!). Zamiřte do rohu s kamennými kvádry, po nich vylezte o patro výše, vysajte si ze země písečný mrak (7) a zachytněte se stožáru. Přeskákejte po kůlech až na malou plošinku, na které dojděte na okraj. Chyťte se jej, přeručkujte do praskliny ve stěně nalevo a prasklinami se spusťte na plošinu pod vámi. Z té se po hrazdách ukotvujících kahany dostanete do protějšího rohu místnosti. Přeběhněte po zdi a přeskočte na sloup, po kterém slaňte dolu. Čeká na vás další souboj, poté si doplňte energii, absorbujte další písečný mrak (8) a běžte si uložit hru.



5) A secret passage (10%)


V rozích místnosti jsou čtyři skříně. Odtáhněte tu nalevo od vaši pozice a vejděte tajnými dveřmi. Utíkejte na schodiště a u propasti přeběhněte přes zeď a přeskočte na kolmo vedoucí chodbu. Seberte písečný mrak (9) a sešlápněte svítící symbol na podlaze. Nyní projděte dveřmi do další lokace, kde se před vámi zřítí most. Žádný problém, pokud přeběhnete po stěně a přesunete kostku na symbol na podlaze. Po vstupu do další místnosti se za vámi zavřou dveře. Zatáhněte za tahadlo napravo a přepněte si pohled kamery tak, aby zabírala celé prostranství. Máte totiž jen chvilku na přeběhnutí mostu, který se opět zasouvá do své původní polohy. Jakmile doběhnete ke kraji mostu, stejně budete muset skočit. Pokud se vám manévr podaří, vyškrábejte se na plošinu a zde vyřešte první hlavolam (naštěstí je velice snadný).


Vašim úkolem je seřadit odpovídající vyobrazení fází měsíce na stěnách ke značkám na energetických sloupech. Poté, co se vám povede dát oba symboly k sobě (otočná plošina a tyče), sešlápněte zobrazení na plošině a tyč uchopíte. Pákami nastavujete výšku nebo polohu otočení celé plošiny. Celý rébus vyřešíte tak, že budete mít všechny čtyři energetické tyče a ty pak zasunete do odpovídajících drážek na zdi. Jako první je vyplněný měsíc. Na pořadí ostatních jistě přijdete sami. Není to nic těžkého.

    

Po složení hlavolamu se vám vysune most, po kterém můžete přejít na druhou stranu a vyšplhat po žebříku vlevo. Pověste se na hrazdu a přehraje se animace, ve které bude jediný přeživší Maharádžův voják přeměněn na písečnou příšeru. Smutné. Nyní jen slezte po žebříku dolu a zabijte dvě příšery. Uložte si hru a vydejte se dále.


6) The palace defense system (12%)


Nyní bude následovat menší opičí dráha - Nejdříve zatáhněte za páku ve stěně, čímž aktivujete časový spínač. Vyběhněte po schodech nahoru a překonejte první nástrahu ve formě rotujících kotoučů a pozemních bodáků (přes ty se musíte dostat pomalou chůzí - původní díl prince se nezapře ?).


Druhá past lze zdolat chycením se za úzkou římsu pod rotujícím kotoučem a přeručkováním doleva. Přeskočte na protější stranu, kousek popolezte a nakonec skočte na plošinu vedoucí pryč.


Další past je snadnější variantou té předchozí (ozubené kotouče). Proběhněte branou do zahrad paláce, kde vás čeká další souboj proti písečným příšerám (viz obrázek). V jednom z rohů je fontánka, díky které si budete moci doplnit energii, a potom si uložte hru.



7) A booby-trapped courtyard (14%)


Vyběhněte po stěně, na které je místo okna časový spínač. Ještě předtím si ale vezměte z levého rohu další písečný mrak (10) - ten je však velmi dobře ukrytý za kameny. Díky stisknutí spínače se uprostřed zahrady vysune sloup, po kterém vyběhněte a z něj skočte na tyč. Rozhoupejte se a skočte na zbytek konstrukce altánu. Z něj přeskočte na rozvaliny balkonu, kde si opět budete moci pořádně „zacvičit“. Pod prvním břitem se podkutálejte, u druhého rovněž (ale zde si dejte obzvláště velký pozor na to, abyste nespadli). Bodáky na samém konci balkonu zdolejte přeběhem po stěně (spadlá část zdi) a následně přeskočte na žebřík, po kterém vylezte o patro výš. Přeběhněte opět po stěně na další plošinu, chytněte se okraje a přeručkujte doleva na další kus balkonu. Opětovně přeběhněte po zdi a dostaňte se do otvoru ve stěně. Znovu se dostanete do vámi již známé chodby. Po návratu přeskákejte po lampách. Teď už jen párkrát přeběhněte po zdech a rozhoupejte se na hrazdě, čímž se dostanete ke spínači a bráně.


Zatáhněte za spínač a utíkejte po pravé stěně k zavřeným dveřím, vedle kterých bude spínač vysunující blok. Vyběhněte po stěně tak, abyste po stisknutí spínače mohli přeskočit na vysunutý blok. Teď se již jen stačí dostat do vyššího podlaží, kde znovu přeběhněte po zdi napravo a proběhněte dveřmi, než se stačí zavřít.


To, co vás v tuto chvíli bude následovat, se nedá popsat jinak než velmi značnou přesilou (proti vám bojují nové typy vojáků, které nelze zranit saltem přes hlavu, jelikož vás svým kopím přetáhnou po hlavě a vy spadnete). Navíc nestačí hlídat pouze svůj život, nýbrž i život princezny Farah (červený luk v pravém horním rohu. Nejdříve se tedy pusťte do otcových přisluhovačů (otce prozatím nelze zničit). Vykrývejte údery a okamžitě po vykrytí zaútočte. Vzadu v místnosti je bazének, díky kterému si v případě nouze budete moci doplnit energii. Na závěr přichází samotný otec - pouze po zlikvidování všech jeho společníků oslábne natolik, že se téměř nebude bránit a vy ho budete moci zničit (vydrží toho ale celkem dost). Následuje animace a možnost uložení hry.


TIP K SOUBOJI:


Pokud budete mít opravdu namále, použijte Dýku Času pro Megazmrazení. Takto si můžete výrazně usnadnit eliminaci všech otcových společníků a sami se budete moci věnovat již jen nepatrnému přeživšímu zbytku. Nezapomeňte ale na dočasnou otcovu nezranitelnost!



8) Death of a Sand King (17%)


Nakonec se smrt krále povedla a vy si nyní budete moci u fontánky doplnit energii. Vydejte se za princeznou a přebíháním po zdech se dostaňte k altánku s jezírkem, kde zabijte všechny nepřátele. Doplňte si energii a uložte hru.



9) "I´ll try to find a way in" (19%)


Napravo od vás bude nad schodištěm písek, který neváhejte sebrat (11), a pak se vydejte ke žlutým dveřím nalevo. Římsa sice spadne, ale tím vám dopomůže dostat se na zelenou stříšku. Přeběhnutím po stěně se dostanete na druhou stříšku, ze které se dostaňte na první tyč uchycující vlajku. Po tyčích přeskákejte dozadu na zelenou stříšku (viz obrázek) a z ní přeběhněte na dřevěný rám okna pod tyčemi.



Dalším přeběhnutím po stěně se dostanete k páce s oranžovým symbolem, za kterou zatáhněte a otevřete bránu dole. Na vzdáleném konci balkonu (dole) je i písečný mrak (12). Zde vás napadne poměrně velké množství nepřátel a vzhledem k menšímu bitevnímu prostoru se snažte je zničit co nejrychleji. Po eliminaci protivníků se objeví místo pro uložení hry.



10) Climbing the tower (21%)


Po spadlých kamenech vyšplhejte nahoru a po stěně vyběhněte na římsu. Z té skočte na tyč, z tyče na další tyč a tak dále, dokud se nedostanete na druhý konec místnosti. Tady se budete muset odrazit od stěny, abyste se dostali o kus výš. Doskákejte až na balkon a po stěně přeběhněte až k východu vlevo. Za ním najdete tajemnou chodbu s kouzelnou fontánou.


Napijte se,  energie se vám opět o část prodlouží. Až se vrátíte, vylezte po žebříku, kde po stěně přeběhněte kolem dokola a stiskněte tlačítko mezi dvěma kotouči pily. Dostaňte se pryč a až dorazíte na chodbu s jámou plnou bodáků, zahněte na rozcestí doprava, kde se setkáte s princeznou Farah. Ta vám otevře další oranžové dveře, vedoucí do velkého skladiště. Jděte rovně a přeběhněte po stěně s „nůžkami“ , ze které seskočte a zachytněte se tahadla.


Po přeskupení lávek vyběhněte po druhé rampě nahoru a zatáhněte za spínač. V časovém limitu proběhněte přes všechny pasti (dejte si pozor na bodáky na chodbě). Dojděte k princezně a nyní se jen budete střídat v tahání pák. Tímto způsobem postupně obejděte celou místnost dokola. Až skončíte na šišatém oválu, seskočte dolu a pozabíjejte nepřátele. Ve fontáně si doplňte energii a vysajte písečný mrak (13). Najděte dvě pomalované bedny (jsou světlejší než ostatní) a dotáhněte je na dvě bíle pomalované dlaždice. Vyvýší se vám plošiny, z nichž z jedné se dostanete k princezně a bodu pro uložení hry a z druhé dosáhnete na tlačítko na stěně. Na nic nečekejte a utíkejte s princeznou ze dveří, dokud jsou otevřené.



11) The warehouse (24%)


Proběhněte koridor s dvěma nástrahami a hned poté, co vyběhnete před palác, zamiřte napravo od schodů. Vezměte si písečný mrak (14) a utíkejte dál, dokud na vás nezaútočí skupina nepřátel. Zabijte je a objeví se další bod pro uložení hry.



12) The Sultan´s zoo (28%)


Vyběhněte na skálu poblíž ukládacího bodu, po palmě vyšplhejte nahoru a přeskočte na vedlejší útes. Podívejte se na strom opodál a skočte na vodorovně visící větev. Rozhoupejte se na ní a skočte na zavřenou bránu, ze které slezte na stranu, kde je vypínač. Sešlápněte jej a počkejte na Farah. Napadne vás hejno písečných ptáků, které bude třeba zničit (vykrývejte útoky a neprodleně po úderu zaútočte vy).


Zaběhněte do nedaleké místnosti a odtáhněte bednu od stěny. Objevíte prasklinu, kterou se princezna protáhne do sousední klece a otevře vám vchod do voliéry. V té se chytněte tyče nad vámi, skočte na zeď, z ní se odrazte na další tyč a postupně se propracujte až na samý vrchol (obrázek).



Jakmile se dostanete ke druhému východu z voliéry, přeskočte na útes spalmou, vyběhněte po skále a skočte zní na větev. Z té stačí skočit na střechu k otočné páce. Po jejím otočení o 360 stupňů se otevře oranžová mříž. Přeskočte k úložnému bodu a pokračujte dále.



13) A top a bird´s cage (28%)


Slezte o jeden stupínek níže, chytněte se okraje a spusťte se na tyč držící lampu. Rozhoupejte se na sousední tyč a z ní pak skočte ke dveřím. Zatáhněte za tahadlo na vzdálené stěně, jímž spustíte princezně žebřík. Společně se vydejte do chodeb, kde vás napadnou skarabové. Po jejich zničení vylezte na kámen v rohu a z něj přeběhněte po stěně k hrazdě a skočte na ni. Otevře se blízká brána. Projděte ji a seberte písečný mrak vrohu (15). Odtlačte bednu od zdi a nechejte princeznu otevřít vám další dveře.


Seběhněte z kopečka dolu, proběhněte mříží a zničte všechny předměty bránící vám v přístupu k tahadlu. Zatáhněte za tahadlo a hned, jakmile budete moci prince opět ovládat, zamiřte k pastím. Prokutálejte se pod břity, přeskočte propast a nakonec přeběhněte po stěně s ozubenými kotouči. Projděte skrze bodáky a až se dostanete ven z chodby, bude už na vás čekat princezna Farah. Doběhněte na ostrůvek spojený mosty a uložte si hru.



14) Cliffs and waterfall (33%)


Vraťte se zpět k princezně a po stěně nalevo od vás doběhněte k palmě. Vylezte po ní nahoru a přeskočte na další palmu. Z ní se dostaňte na malý skalní výběžek. Zde na vás zaútočí několik písečných ptáků, které zlikvidujte a přeběhněte po zdi směrem ke vchodu do této lokace. Zachytněte se pukliny ve skále. Ručkujte napravo a skočte na palmu, po které sjeďte dolu a seberte písečný mrak (16).


Opět se chytněte palmy a po dalších dvou palmách se přesuňte až na nejvyšší místo vodopádu. Znovu na vás zaútočí ptáci, které rovněž jako ty minulé zlikvidujte (ve vodopádu se můžete léčit) a jděte k okraji nejblíže u mostu. Chytněte se ho, přeručkujte napravo a až to bude bezpečné, pusťte se. Překonejte most a zatočte kolem schovaným ve věži. Po palmě sešplhejte o kus dolu a po stěně přeběhněte k otevřené bráně. Postupně se probojujte chodbami až do slepé uličky s dírou ve zdi. Tou prolezte a zlikvidujte dvě skupiny nepřátel.


Jako minule i zde je nutné dát pozor nejen na sebe, ale i na princeznu. Radši se od díry moc nevzdalujte, jinak za vámi Farah půjde a budete to mít ještě mnohem těžší. Jakmile však všechny nepřátele zničíte, jděte do sousední místnosti a napijte se z fontánky. Teď si stačí uložit hru a pokračovat dále vhraní .



15) The baths (33%)


Vyběhněte po schodech k dalšímu východu z místnosti. Šlápnete-li na spínač na zemi, po pár vteřinách se opět vrátí do původní polohy, tudíž si budete muset dopomoci nedalekou sochou. Zároveň odkryjete otvor, kterým se princezna protáhne. Jděte do chodby, kde se spustí poněkud nemilá nástraha - ozubený válec (viz obrázek).



Vyčkejte tedy, dokud nebude daleko od vás a podkutálejte se pod ním. Zachytněte se spáry a spusťte se dolu.


Pádem vám bohužel ubude část energie. Vyběhněte po stěně a přeskočte na hrazdu, ze které skočte přes propast. Na druhém konci chodby budete muset po stejné zdi jako na začátku vyběhnout nahoru a poradit si s dalším houpajícím se ostnatým polenem. Nakonec vběhněte do lázní, kde na vás již čeká princezna Farah. Kromě princezny se na vás také těší několik nepřátel, které zničte a uložte si hru.



16) "There´s something glowing up there" (33%)


Procenta vám prozatím nijak zvláště nepřibývají, neděste se toho. Princezna se automaticky postaví na spínač ve vodě, druhý spínač budete muset sepnout vy, a to přisunutím sochy před tlačítkem. Stoupněte si na třetí spínač a během časové prodlevy budete muset proběhnout všemi třemi branami. Aby toho nebylo málo, budete muset ještě otočením hřídele vypustit vodu a sebrat si písečný mrak (17).


Dostaňte se po cestě ven a jakmile vyjdete zbrány, jděte doprava. Po zdi vyběhněte na jediný vystouplý parapet, ze kterého skočte na hrazdu a po dalších hrazdách a sloupech se postupně dostaňte až ke spínači na druhé straně křídla budovy. To samé pak zopakujte na protilehlé straně místnosti a až bude hráz otevřená, shoďte dolu kostku povalující se opodál. Vraťte se k předešlému úložnému bodu v sousedních lázních.


Kostku naleznete u druhého schodiště vpravo (obrázek).



Shoďte ji dolu po maličkém vodopádku a dotlačte ji až pod žebřík. Vyskočte na kostku a z ní na zmíněný žebřík. Vyšplhejte po něm nahoru, vezměte si písečný mrak (18) a vyhoupněte se na výklenek. Na druhé straně se spusťte o jeden stupínek dolu a dojděte až k rozbité mříži u okna. Pokud jste všímaví, můžete si všimnout dole na zemi několika chodících nepřátel. Pokud byste je náhodou chtěli zlikvidovat, tak vám hned prozradím, že je to nemožné (Chovají se jako pevné textury - tzn. vy je zasáhnout nemůžete, ale oni vás ano. Na světě už není vůbec žádná spravedlnost ?). 


Prolezte mříží a jděte podél stěny doleva, dokud se nepřiblížíte ke stožáru, na který skočte. Natočte se doprava, přeskočte na zeď, přeručkujte po římsách skrze bránu (ocitnete se vrohu první místnosti), ze zdi přeskočte na hrazdu a z ní pak na další a nakonec na samostatnou plošinu. Přeběhněte po zdi na protější plošinku a pokračujte dále v cestě. Od zdi se odrazte na vodorovnou tyč, a pak se dostaňte do vedlejší místnosti. Sešlápněte spínač na podlaze a co nejrychleji utíkejte chodbou sbřity, dokud se nedostanete do místnosti, kde na vás zaútočí skupina nepřátel. Hned jakmile je zlikvidujete, budete mít možnost uložit si váš postup.



17) Above the baths (33%)


Vyběhněte nahoru po schodišti a doběhněte zpět do lázní, kde se nacházejí tři spínače. Všimněte si skříně a posuňte ji tak, abyste z ní mohli skočit na trubku u kraje terasy. Odtud přeskákejte na krajní sloup uprostřed místnosti. Po sloupech se dostaňte na druhou terasu a vysajte si tu písečný mrak (19). Jděte do vzdálenějšího rohu místnosti a přeběhněte po stěně na osamělou část bloku, kde se nachází lepší meč. Ten si vezměte a vraťte se zpátky. Rozbijte tímto mečem dřevěné dveře vpravo a utíkejte po schodišti dolu. Všimnete-li si praskliny napravo na stěně, budete si moci dojít k další magické fontáně a prodloužit si energii.


Pak pokračujte stále dolu po schodech a rozbijte další dřevěný zátaras. Jste zpátky v počáteční místnosti, kde jste začínali. Běžte na opačnou stranu a sekněte do praskliny ve stěně. Pokračujte dál chodbou a seběhněte po schodech dolu do sklepení.


Odtáhněte kámen nalevo u zdi na vyznačené místo, vyskočte na něj a vyběhněte po zdi. Přeskočte na tyč a z ní na další. Farah to zatím vezme zkratkou. Seskočte na ostrůvek (ubude vám kousek energie, tak s tím počítejte). Nyní ale neskákejte k písečnému mraku, ale přeskočte na kousek plošinky po vaši levé ruce. Přitiskněte se ke zdi a jděte až na okraj. Spusťte se až na nejnižší stupínek a přeručkujte až ke stěně. Přeskočte na protilehlou zeď a přeskákejte ze stěny na stěnu až nahoru. Přeručkujte doprava, a pak na vyšší okraj a odtud skočte na plošinu spísečným mrakem (20), který dýkou vysajte. Pověste se za okraj ostrůvku nejblíže k bráně a přejděte doprava. Přeskočte na plošinu a z ní po římsách dojděte k bráně. Zde už na vás čeká princezna.


P.s. : Ve verzi pro PlayStation 2 se dá rozbít zeď naproti bráně a hráč si může zahrát původního Prince Of Persia. Hráči na PC jsou ale o tuto možnost ochuzeni, neboť stěna se nedá zničit.


Otočte kolem o devadesát stupňů a otevřete si tím bránu. Jděte na chodbu, kde se budete muset poprat s několika skaraby. Na konci chodby odtáhněte kamennou kostku a nechejte Farah, aby prolezla otvorem a aktivovala plošinky, po kterých se můžete dostat k žebříku na druhém konci. Vyšplhejte nahoru a připravte se na tuhý boj. Po jeho dovršení si můžete uložit hru.


18) Daybreak (43%)


Rozbijte zazděný vchod a vyjděte na chodbu. Utíkejte po chodbě k sudům, za kterými je tlačítko, otevírající dveře. Následuje další boj, do kterého jsou zapojeny nové jednotky (umějí vykrýt vaše útoky). Můžete je porazit tak, že do nich zabodnete dýku, a pak je rychle rozseknete na polovinu. Pod schody si doplňte energii a uložte si hru.



19) A soldier´s mess hall (46%)


Vylezte na spadané kameny a přeběhněte doprava na stožár. Poté přeskočte na rohový sloup, přelezte po něm na druhou stranu a skočte na tyč. Pokračujte jedinou možnou cestou k bráně a po jejím okraji vyšplhejte nahoru a přivlastněte si další písečný mrak (21). Vraťte se zpátky na okraj a skočte na hrazdu, ze které se přehoupněte na balkon. Přeběhněte po stěně, čímž se vyhnete díře v zemi a stiskněte tlačítko. Doběhněte až ven na vzduch a utíkejte doleva.


Po stožárech s vlajkami přeskočte až na střechu, ze které vyšplhejte na terasu s několika pastmi. Překonejte je a na konci balkonu vyběhněte po stěně s namalovaným ornamentem. Odrazte se od ní, stiskněte spínač, vejděte do kuchyně a po schodišti seběhněte až ke spínači, kterým uvolníte cestu pro Farah.


Společně zajděte kbráně a počkejte, než vám ji Farah otevře. V další místnosti vyběhněte po stěně, skočte na „houpačku“, která ovládá padací most a vraťte se zpět na balkon. Po lešení sejděte dolu, jděte na most a případně si doplňte energii. Nyní na vás čeká další ze soubojů. Tentokrát je však velmi obtížný. Od nepřátel se držte radši dále, neboť umějí velmi dobře podsekávat nohy. Tím pádem spadnete a než stačíte vstát, už do vás někdo udeří. Zřejmě nejlepší metodou, jak všechny vojáky porazit, je použít hned na začátku hyper zmrazení a co nejrychleji zneškodnit všechny, na které vám vystačí písek v dýce. Až vám vyprchá, dodělejte zbytek vojáků klasickým způsobem. Až všechny nepřátele zlikvidujete, budete si moci opět uložit hru.



20) The drawbridge (46%)


Přeběhněte po mostě na druhou stranu a vejděte do domku. Otočte kolem a otevřete bránu (obrázek).



Vyjděte na schody, po stěně doběhněte na jeden ze sloupů s vlajkou a odtud přeskočte na další stožár. Skočte na plošinu se spínačem, zatáhněte za něj a pusťte ho. Až vám Farah řekne, skočte na něj znovu. Nechejte Farah po mostě přejít. Následovně vám na oplátku otočí jednu z částí mostu přímo k vám. Vyšplhejte na římsu pod otvorem ve stěně, přeskočte na most a odtud skočte do otvoru. Sešplhejte dolu, zničte předměty vpravo a  po stěně doběhněte ke sloupu. Odtud skočte na balkon, z něj zpět do věže a vyběhněte po pokreslené stěně. Nastupte na padací most, počkejte, než ho Farah otočí a skočte na nedalekou římsu. Z římsy se dostaňte na žebřík, vylezte po něm nahoru, zahněte doleva a skočte na spínač, kterým princezně přistavíte druhý žebřík. Jděte s Farah k bráně a nechejte princeznu,  aby vám ji z druhé strany otevřela. Jděte dál a supů na mostě si nevšímejte.



21) A broken bridge


Po animaci si uložte hru a jděte doprava napít se z fontánky. Pak jděte doleva pro písečný mrak (22). Spusťte se dolu na hrazdu a z ní skočte na vyšší sloup naproti (obrázek).



Odtud skočte na malý sloup a z něj na spáru ve stěně. Ručkujte až úplně doleva a seskákejte z věže dolu. Nyní na nic nečekejte a rychle utíkejte doleva. Plošina pod vámi se totiž začne propadat. Vyběhněte po bednách a skočte na tyč nad vámi.


Přeskočte na okraj vlevo a šplhejte, co nejdál to půjde. Přeskočte na sloup za vašimi zády, a pak přeskočte na další sloup, který se nachází v protějším výklenku. Nezapomeňte na písečný mrak (23) a vyšplhejte na druhý sloup. Z něj přeskočte na římsu naproti, spusťte se dolu a ručkujte doleva. Dojdete až k úzké římse, po které budete muset přejít k vedlejší stěně domu. Pokud nemáte plný život, můžete se tu napít vody. Projděte dveřmi do domku a po pravé straně proběhněte až k železným tyčím, které drží prapory. Po nich se dostanete k místu, kde si budete moci uložit hru.



22) I´ll meet you at the baths (52%)


Jděte o jedno patro níže, přejděte po trámu, po kouscích zdi přejděte k bráně a přeskočte ji. Pokračujte dál a skočte na stěnu, po které přejděte na její druhý konec. Skočte doprava, zničte několik opeřených nepřátel a skočte na stěnu s bránou. Dostaňte se na železnou tyč a z ní skočte na další, která vede ke spínači na stropě. Po jeho aktivaci se vysune žebřík. Také se změní pozice bran. Slezte po žebříku dolu a utíkejte kousek rovně. Zde vysajte písečný mrak (24) a zabijte veškeré nepřátele, kteří se tu objeví.


Najděte místnost s tahadlem, za které zatáhněte. Tak - frustrace a totální vynervování právě začínají. Zatažením se totiž vysune masivní brána, kterou budete muset využít k přeběhnutím po stěně. Musíte se tedy vrátit po ruinách na domek, kde byl bod k uložení a přeběhnout k dalšímu písečnému mraku dříve, než se brána zavře. Až se dostanete k písku (25), vyskočte na spínač, který aktivuje žebřík. Po stěně k němu přeběhněte a vlezte do místnosti vedle.


Zničte tu všechny předměty včetně stěny u harampádí, protože se za ní skrývá chodba vedoucí k magické fontáně. Poté šlápněte na spínač a rychle sklouzněte po žebříku dolu. Proběhněte otevřenými dveřmi a utíkejte stále rovně až do jeskyně.


Po stěně vlevo přeběhněte k římse, ze které se spusťte níže na úroveň hladiny vodopádu. Nyní přeskočte na ostrůvek s dalším písečným mrakem (26) a dýkou ho vysajte. Zde na vás zaútočí několik skarabů, které budete muset zničit. Vyšplhejte na kamenný blok a po stromě přejděte na druhou stranu vodopádu. Spusťte se po skále dolu, na římse jděte doleva a dojděte až k místu, kde vodopád končí. Skočte na ostrůvek za vámi, vylezte na strom a přejděte po něm. Dejte si pozor na útočící netopýry a pokračujte dál. Po pravé stěně přeběhněte dozadu, spusťte se z levého okraje a přeskočte na plošinku. Přeručkujte dál, přeběhněte po stěně a doběhněte si uložit hru.  



23) Waterfall (55%)


Na začátek jedna malá rada: Pokud se vám zprotivily padací podlahy v předešlých misích, tak tuto a ještě jednu následující úroveň budete z hlouby duše nenávidět. Celá je totiž pouze o co nejrychlejším postupu a vyvarování se hloupých chyb. Dočkáte se padajících mostů, ulamujících se krápníků, přeskoků na plošinky atd., takže se obrňte pevnými nervy a čtěte dál…


Připravte se, začínáme. Po kmeni stromu přejděte na druhou stranu jeskyně a mečem zničte popraskanou stěnu, která vám brání v dalším postupu. Jděte rovně, projděte tunelem o kus dál, opět zničte stěnu a po rozpadajících se dřevěných mostech doběhněte po zdech až k malému jezírku (obrázek).



U druhého východu se zachytněte okraje římsy a přeručkujte po ní doprava. Vyšplhejte na úroveň prvního krápníku a z něj rychle přeskočte na rozpadající se dřevěnou plošinu. Musíte to stihnout dříve, než krápník spadne. Na plošině si také pospěšte a přeběhněte po stěnách na další plošiny. Touto cestou dorazíte až k bodu pro uložení hry.



24) A cavern of ladders (57%)


Opět na vás čeká souboj s rychlostí. Skočte na římsu a přejděte doprava. Vyšplhejte na ni a skočte z ní na první krápník. Potom přeskočte na další a postup opakujte, dokud nedoskáčete na pevné zemi u dalšího písečného mraku (27). Přeběhněte po můstku do vodní nádrže, přeběhněte po stěně k žebříku a slezte dolu. Dostaňte se na samotné dno rezervoáru a zničte stěnu na chodbě. Doběhněte do místnosti paláce, slezte dolu a vběhněte do výklenku vlevo.


Přeskočte na řetěz s kahanem, otočte se čelem k bodu pro uložení, rozhoupejte se a skočte k němu. Uložte si hru a pokračujte dále.



25) An underground reservoir (60%)


Vyšplhejte na římsu vpravo a přeručkujte po ní doprava. Vytáhněte se nahoru, z trámu skočte na druhý a po spojnici přejděte k dalšímu sloupu. Vyskočte na něj a přejděte do poloviny římsy, odkud skočte na řetěz s lampou. Rozhoupejte se na řetězu a skočte rovně k zamřížovanému oknu. Přejděte po trámu doleva a dostaňte se na pozici, ze které budete moci přeskočit na lano. Po něm se spusťte co nejníže, rozhoupejte se a přeskočte na další lano.


Přeskočte do osvětlené chodby a přeběhněte po stěně vlevo. Ve výklenku seberte další oblak unikajícího písku (28) a vyběhněte na římsu. Přeručkujte doleva a vytáhněte se nahoru. Dostanete se do místnosti, ve které aktivujte spínač na stěně. Nyní na vás zaútočí netopýři, kterých se zbavte a spusťte se dolu do jámy s rotujícími břity. Opatrně se dostaňte dolu (můžete i rovnou seskočit - energii si pak doplníte ve vodě) a shoďte kostku, která se tu nachází, přímo dolu do vody.


Teď vám již nebude činit problém dosunout ji ke stěně, kde šumí další písečný mrak (29). Seberte ho a vyskočte na římsu. Odtud se dostaňte opět ke kleci, kde zabijte netopýry, přeskočte na druhou stranu a pokračujte po římse stále doprava. Přeskočte na provaz a přeskákejte po dalších lanech k osvětlené chodbě. Přeběhněte přes propast a vezměte si další písečný mrak (30). Vraťte se zpět a po stěně s pochodní vyběhněte nahoru. Princ se zachytí trubky, po které se můžete dostat blíže k další trubce, na kterou skočte. Z této trubky přeskočte na další, a pak přes další dvě doskákejte opět na pevnou zem k závalu. Rozbijte ho mečem a proběhněte chodbou, na jejímž konci se nachází magická fontána.


Vraťte se zpět na chodbu, skočte na provaz a vylezte po něm nahoru. Jakmile vylezete nahoru, budete opět napadeni početnou skupinou nepřátel. Porazte je, dýkou vysajte písečný mrak vrohu (31) a uložte si hru.



26) Out of the well (62%)


Vběhněte do domku, napijte se vody a utíkejte dále. Následuje na první pohled těžký úkol. Pravdou ale je, že s tím tolik problémů mít nebudete. Musíte skočit na provaz, z něj přeskočit na stěnu (tím aktivujete bílý spínač), od stěny se odrazit (tím se vrátíte zpět na provaz), rozhoupat se a skočit na žlutý spínač. Nakonec se opět odrazem od stěny vraťte na provaz a skočte za bránu. Pokud to nestihnete, brána se uzavře a vy ji budete muset znovu tímto způsobem otevřít.


Po vaši pravé ruce si vezměte písek (32) a jděte ke dvěma symbolům na zdi. Sešlápněte bílou dlaždici, skočte na vysunutou plošinku (dejte si pozor na ozubené kyvadlo) a po pravé stěně přeběhněte propast. Dostanete se ke schodišti, po kterém rychle vyběhněte nahoru a podkutálejte se pod zavírající se bránou. Dostanete se do harému, kde na vás čekají další nepřátelé, které budete muset bez vyjímky zlikvidovat. Po boji si jen uložte hru, doplňte energii a shlédněte další princovu vizi.



27) The Sultan´s harem (65%)


Jděte dál. V místnosti poblíž je schována za závěsem stěna, kterou je možno probourat. Učiňte tak a to samé proveďte i další stěnou. Dostanete se k hrazdě, kterou otevřete bránu. Poblíž se nachází i další písečný mrak (33), na který nezapomeňte a vraťte se zpátky do místnosti, kde jste začínali. Vlevo od světelného paprsku (bod k uložení) projděte branou, schovanou za koberci. Proběhněte po stěně a dýkou vysajte další zpísečných mraků (34). Doběhněte na konec chodby a zničte několik stěn, které vám brání v postupu za Farah. Za okamžik se k ní dostanete a spustí se animace, ve které vaši princeznu uvidíte bojovat. Pomozte ji a uložte si hru.



28) "What did you call me ?" (65%)


Odtáhněte sochu u stěny kousek dál, aby Farah mohla prolézt otvorem za ní. Za chvíli vám otevře cestu a vy budete moci dojít na zahradu. Zde otočte hřídelí a společně s Farah projděte dlouhou chodbou. Nyní nasměrujte zrcadlo, aby směřovalo do knihovny. Po vstupu do knihovny se před vámi objeví další skupina nepřátel, které budete muset zabít. Po jejich smrti si budete moci uložit hru.



29) Hall of learning (69%)


Musíte nasměrovat všechny zrcadla (1-4) tak, aby paprsek světla dopadal na centrální kámen (5). Řešení je na obrázku:



Budete ale muset probourat jednu stěnu, protože zrcadlo číslo 4 je za ní skryto. Tak. Tento hlavolam byl snadný. Vylezte na kámen a vyšplhejte, co nejvýše to půjde. Odtud přeskočte na rozbořenou bránu, po které přejděte na okraj. Přeskočte z něj na plošinu nad mříží a přeběhněte po stěně nalevo. Dojděte na balkon, vyběhněte po sloupu se symbolem nahoru, a pak rychle vyskákejte přeskoky ze stěny na stěnu až nahoru. Po zdi přeběhněte doprava na sloup, a pak opět přeběhněte po stěně. Až uvidíte žebřík, přeskočte na něj a vyšplhejte nahoru. Seberte další písečný mrak (35) a skočte na trámy.


Od této chvíle si dávejte dobrý pozor na to, kam skáčete - pokud si všechny kontejnery písku vyplýtváte zde, budete mít ke konci úrovně velké potíže (pokud zemřete, začnete opět úplně dole). Přejděte k balkonu, zničte všechny útočící netopýry a spusťte se na balkon. Přeběhněte po stěně ke krystalu (musíte se vyhnout ozubeným kotoučům) a mečem rozbijte stěnu za ním. Proběhněte chodbou a dojděte k další magické fontáně.


Přeběhněte mezi zubatými kotouči zpátky ke trámům a přejděte po nich k hlavnímu zrcadlu uprostřed místnosti. Otočte ho jednou doprava a po trámu vpravo přejděte k balkonu (kousek trámu se odlomí, takže budete muset přeskočit díru). Na balkonu se chytněte tyče, a potom vyběhněte po stěně a odrazte se na další tyč. Odtud skočte na další trám a po něm přejděte na další balkon se dvěma krystaly. Ty budete muset nastavit tak, aby paprsek světla dopadal na krystal, u kterého jste objevili chodbu k magické fontáně. U zrcadla více v rohu přeběhněte po stěně a zachytněte se na římse sloupu. Spusťte se až na úroveň druhého sloupu (na něj se dostanete dalším přeběhem přes zeď) a odtud se dostaňte k zrcadlu v prvním patře.


Otočte zrcadlem tak, aby paprsek světla dopadal na symbol na stěně a spusťte se za okraj balkonu. Přeskočte na plošinu a z ní přes další dvě dojděte k Farah. Vlevo od symbolu na stěně je pod balkonem plošinka, na které uniká další písečný mrak (36). Slezte zpět na zem a případně si jděte uložit hru. Vraťte se zpět do prvního patra a přeskákejte po vysunutých plošinách až na poslední, ze které máte možnost přeskočit na zavěšené lano. Zhoupněte se po něm a přeskočte na druhé lano, ze kterého můžete skočit na římsu na stěně. Po dalších římsách dojděte až k žebříku vpravo a skočte na něj. Vyšplhejte nahoru, rozbijte všechny stěny a až najdete krystal na konci chodby, vraťte se zpátky k prvnímu zrcadlu, skočte na hrazdu a zrcadlo posuňte k žebříku. Nasměrujte ho tak, aby paprsek světla mířil na krystal vzadu. Vraťte se po vysunutých dlaždicích a posuňte první zrcadlo někam stranou. Na jeho místo posuňte druhé zrcadlo (vzadu u stěny) a nastavte ho tak, aby paprsek mířil na zrcadlo u žebříku. Nakonec jen stačí zrcadlo u žebříku nasměrovat na krystal vzadu a hlavolam je úspěšně splněn.


V klidu se vraťte zpátky na zem (po římsách nad nově otevřenou branou a z nich potom na zničený sloup) a projděte do místnosti, kde si vezměte nový meč. Zatáhněte za tahadlo a přeběhněte na druhou stranu knihovny, kde na vás již čeká Farah a zavírající se brána. Podkutálejte se pod ní a sejděte dolu po schodech. Zde na vás čeká několik protivníků (jsou to klasičtí vojáci v modrých a červených oblecích, takže nic složitého). Po jejich zničení si uložte hru.



30) Observatory (71%)


Vyběhněte po schodech k rampě do tvaru písmene U a počkejte si, než vás princezna Farah vyveze nahoru. Přeskočte na pevnou zem a vysajte písečný mrak vpravo (37). Po tyčích napravo vyskákejte do výklenku s globem, který otočte jednou proti směru hodinových ručiček. Chytněte se za hrazdu a přeskákejte na sloup uprostřed místnosti (obrázek).



Odtud skočte na další tyče a dostaňte se k červenému globu, který otočte také jednou proti směru hodinových ručiček. Vraťte se zpátky na centrální stožár a přeskákejte k hrazdě sbílým spínačem na stěně. Po animaci skočte na bílý spínač a po vysunutých plošinkách přeběhněte přes stěny až k modrému globu. S ním nic nedělejte. Skočte na hrazdu a doskákejte zpátky na sloup uprostřed místnosti.


Přeskákejte k ovládání od brány a po lanech se svezte úplně dolu. Dojděte k Farah a jakmile se jí povede dostat na most, otočte se a vyhněte se ozubeným válcům. Za nimi si doplňte energii a vydejte se rovně. Vyhněte se čepelím a během časového limitu překonejte poslední past. Vyběhněte ven a zničte několik nepřátel (je jich něco kolem šesti). V tomto boji si opět musíte dát pozor na to, aby vám vojáci nepodsekli nohy. Pak na vás totiž mohou zaútočit hromadně a vy nebudete mít příležitost vstát a provést další útok. Až je všechny zničíte, budete si moci uložit hru.  



31) Hall of learning courtyards (75%)


Vyšplhejte nahoru po žebříku a přeskočte na zbytek stěny. Dojděte k lanu a skočte na most. Odtud přeběhněte po zdi ke vzdálenému dřevěnému trámu a z něj skočte na tyč. Z ní přeskočte na střechu mostu, kde zlikvidujte dva písečné supy.


Ze stříšky přeběhněte po levé zdi směrem k trámu a přeskočte z něj na další zavěšené lano. Zhoupněte se na další provaz a nakonec doskočte na nedalekou stříšku. Přeběhněte po stěně směrem doprava a zatočte kolem. Přeručkujte kolem jámy s bodáky a projděte branou. Nyní na vás čekají tři pasti v podobě točících se čepelí, které můžete velmi snadno překonat tím, že přeběhnete po stěně a skočíte na druhou stranu. Pod schodištěm zlikvidujte pár skarabů a dýkou seberte další písečný mrak (38). Doběhněte k princezně Farah a společně dojděte na další nádvoří, kde zničte několik nepřátel. Slezte z mostu dolu a jděte sesbírat dva písečné mraky (39, 40). Vyšplhejte zpět a uložte si hru.



32) On the ramparts (75%)


Dojděte k uzavřené bráně, chytněte se levého okraje přeskočte na stožár za vámi. Odtud přeskočte na trám a po něm se dostaňte na další most. Následuje velmi povedená animace a vy se ocitáte ve vězení. Pokud se podíváte pečlivě po okolí, zjistíte, že dostat se dolu je prakticky nemožné. Opak je ale pravdou - vystačíte si tu jen s běháním po stěnách a několika přeskoky. Stačí vždy přeběhnout po stěně z plošinky a sešlápnout spínač na zdi. Tím si na chvíli vysunete plošinu, po které přeběhněte na konec a po zdi opět přeběhněte na další plošinu. Nakonec stačí sešplhat po žebříku dolu (obrázek) a na zemi zlikvidovat početnou skupinu nepřátel (opět velmi rádi podsekávají nohy).



Až nepřátele zničíte, napijte se vody a uložte si hru.



33) A prisoner seeking an escape (79%)


V protějším rohu vězení se nachází další písečný mrak (41). Vezměte ho a odtlačte kovovou bednu nedaleko jednoho z výklenků až na nedaleký spínač. Ještě předtím ale budete muset zničit pár sudů a dalších věcí. Tím otevřete dveře, kterými vejděte do chodby a zničte stěnu napravo. Dostanete se opět k další magické fontáně.


Následuje další past. Jedná se o vysouvací břity, které překonáte tak, že se pod nimi podkutálíte. Během této akce ale ještě musíte stihnout sešlápnout spínač na zdi, který na chvíli otevře další bránu. Projděte jí a doběhněte na druhou část mučírny. Zatáhněte za obě tahadla a rychle vyskákejte zúženým prostorem nahoru. Vyběhněte po stěně, odrazte se od ní a skočte na trám. Postarejte se o hejno netopýrů a přeskočte na protější trám. Odtud skočte na spínač vlevo a pak zpátky. To samé i se spínačem vpravo. Dokud jsou bloky vysunuté, vyskákejte po nich nahoru a rychle se chytněte tyče. Odrazem od stěny se zachytněte druhého trámu, ze kterého skočte do protějšího výklenku, ve kterém se nachází písečný mrak (42).


Vyběhněte na spínač nejblíže u země a odrazte se od něj. Dopadněte na vysunutý blok, po kterém opět vyběhněte a stiskněte další spínač. Tento postup opakujte, než nevyskáčete úplně nahoru. Chytněte se trámu a skočte na žebřík. Vylezte nahoru, skočte na tyč a z ní na další žebřík. Nahoře opět skočte na tyč a pak na poslední žebřík, po kterém se dostanete opět na čerstvý vzduch.


Jakmile ale vyšplháte ven, čeká vás jedna z nejtěžších bitev. Kromě sebe budete muset dávat pozor na princeznu Farah a držet se trochu dál od nepřátel, protože mezi jejich oblíbené a často používané útoky patří podsekávání nohou. V této bitvě by se vám dozajista mohlo hodit mega zmrazení (pokud ještě nevíte klávesovou kombinaci: kryt + zpomalení). Až všechny nepřátele pobijete, napijte se vody a uložte si hru.



34) At last we´re here ! (81%)


Napijte se vody a vyběhněte po schodišti k dalšímu písečnému oblaku (42). Nyní se držte obrázku: Sešlápněte dlaždici u fontánky a utíkejte k vysunutému sloupku (na mapce je označen číslem 1).



Přeběhnutím po zdi se na něj dostaňte a z něj doběhněte na malou stříšku s dalším spínačem (2), který vysune podstavec na protější straně nádvoří (3). Vyběhněte na stříšku s bednou (4) a shoďte ji dolu na zem. Dotáhněte ji na žlutou dlaždici u schodiště (5), čímž otevřete bránu (6), kterou se vydejte dál. Seberte písečný mrak (43) a zničte všechny písečné supy. Na druhém konci mostu se nalézá další a již definitivně poslední oblak písku (44), na který rozhodně nezapomeňte a vběhněte do domku. Chodbami proběhněte až k poslední zatáčce před trůnní místností a zničte stěnu, za kterou je skryta poslední magická fontána této hry.


Vejděte do kruhové místnosti a napijte se vody z kašny na boku. Za malý okamžik se tu objeví další velmi početná skupina nepřátel (obrázek), které budete muset opět zlikvidovat.



Pořádně se na ně připravte, protože tento souboj patří k jedněm z nejobtížnějších - a to z několika mála důvodů. Za prvé tu není dostatek místa na manévrování, za druhé nepřátelé jsou opravdu silní, za třetí budete muset ochraňovat princeznu Farah více než kdy jindy a za čtvrté nebudete mít zrovna moc času si v případě nouze doplnit energii vodou z kašen. Každopádně tento souboj hrajte tak dlouho, dokud se vám nepodaří zvítězit. Jinou radu vám bohužel dát nemohu. Snad jen, abyste prvních několik nepřátel s kladivy zlikvidovali pokud možno bez použití mega zmrazení (to si schovejte na okamžik, kdy nastoupí velcí modře odění vojáci, které již důvěrně znáte z předešlých misí).


Až vyjedete nahoru a místnost se zastaví, doplňte si energii z fontánky, vyběhněte po stěně a sešlápněte ornament, kterým otevřete bránu. Vyjděte ven a společně s princeznou Farah si stoupněte na výtah, kterým vyjedete do pokladnice a potažmo i k velkým přesýpacím hodinám. Od této chvíle již zapomeňte na sbírání písku, zmrazování nepřátel a i vracení se v čase. Za chvíli zjistíte proč (a určitě ztoho nebudete nadšeni - jen vám trochu napovím - za všechno může naše červeně oděná princezna Farah).



35) The Hourglass (83%)


Vyběhněte k přesýpacím hodinám a přeběhněte po stěně až k hrazdě, ze které skočte na vrchol hodin. Následuje zajímavá animace.


Až skončí, sejděte po velmi dlouhém točitém schodišti a dostaňte se do místnosti s několika dveřmi. Když některými z nich projdete, tak se buďto vrátíte zpět k těm, ze kterých jste na začátku přišli a nebo se objevíte v jiných dveřích (to je správná varianta). Jistě vás potěší, že tato část je bezesporu nejnáročnější v celé hře a přijít na to vlastním úsudkem je velice obtížné. Trik však spočívá v tomto: Hned, jakmile se objevíte v místnosti, přepněte se na statickou kameru. Podle směru hodinových ručiček si zleva doprava očíslujte dveře čísly 1 až 7 (nepočítejte ty dveře, ze kterých jste přišli - jsou to ty s vyobrazením obličeje).


Tak…nyní běžte do dveří číslo 4 a vyjdete ve dveřích číslo 2. Pak vejděte do sedmých a vyjdete v pátých. Dále vejděte do třetích a vyjdete v šestých.


Teď vejděte do prvních a to samé vás čeká ve druhém patře (zde je dveří devět - musíte si je opět v duchu očíslovat stejným způsobem jako předtím). Vejděte do dveří číslo 4 a vyjdete dveřmi číslo 7. Pak vstupte do devátých dveří a vyjděte prvními. Nakonec stačí projít do devátých a vyjít prvními.


No a na samotný závěr vejděte pátými dveřmi, kde se přehraje animace s koupající se Farah (co by princ všechno neudělal pro trochu erotiky -  ostatně jakmile skončí animace, budete se divit). Princ si užil (a vlastně neužil ?) a vy opět máte možnost ho ovládat. Probouzíte se na sarkofágu a ejhle - Farah vás obrala o všechno, co jste měli - o meč i dýku času (obrázek).



Zdá se, že princova vize nelhala. S tím už ale nic nenaděláte. Proběhněte tedy chodbou, kde se objeví pár nepřátel. Bohužel si to s nimi nyní nemůžete vyříkat, takže utíkejte jako zbabělec dál, dokud nedoběhnete do místnosti se zrcadly. Hádanka v této místnosti je však obtížnější než minulá v knihovně. Cílem je nasměrovat světlo do obrazce na kameni (7), na kterém leží nejlepší meč ve hře. V podstatě musíte jen správně nasměrovat malá pohyblivá zrcadla (1, 2, 5, 6) na zahnědlé plochy na zemi (už to by vám mělo hodně napovědět) a pomoci si několika sloupy, od kterých se světlo také odráží (3, 4). Jakmile se vám to povede (pár sloupů světlo odrážet nebude - nelekejte se toho), přistupte ke kameni a proběhne animace. A pokud by se vám přesto nedařilo, tak se podívejte na řešení:



Teď se již můžete vrátit ke zlotřilým protivníkům na chodbě a pořádně jim vyprášit kožich. Tento meč si rozhodně zamilujete (to poznáte vsouboji, nepřátelé se tu moc dlouho neohřejí ?). Nakonec si uložte hru a pokračujte dále.



36) The tomb (90%)


Vraťte se v klidu zpět do sálu se zrcadly, rozbijte velká dřevěná vrata a vyběhněte na balkon. Po stěně přeběhněte k tyčím a přeskákejte po nich nahoru na střechu, kde se setkáte s dalšími nepřáteli. Porazte je a uložte si hru.



37) "Farah, come back !" (90%)


U místa, kde se proberete, bude kousek zdi, na kterou budete moci vyskočit a zachytnout se za ní. Přeručkujte doleva a vylezte výš. Dostanete se k fontánce a sloupu, na který vylezte. Z něj přeskočte na další sloup a natočte se na římsu vzadu. Skočte na ni a odtud přeskočte na nedalekou železnou tyč. Po ní přeručkujte co nejvíce doleva a přeskočte na trám u zničené brány.


Zničte hejno útočících netopýrů a seskočte dolu. Projděte branou, přeběhněte po levé stěně až k místu, kde budete moci dostat nahoru. Stačí se jen odrážet od zdí. Nahoře se chytněte za okraj mostu a vylezte nahoru, kde vás již netrpělivě očekávají další nepřátele. Až s nimi budete bojovat, tak si dejte pozor na popraskanou část mostu. Radši ještě před samotným bojem přes prasklinu přeběhněte. Sice se vám zmenší prostor pro manévrování, ale nepřátel tu není mnoho. Po boji si doplňte energii a uložte si hru.



38) Climbing the Tower of Dawn


V levém rohu se napijte vody a po stěně napravo od brány vyběhněte na úroveň vlajícího praporu. Přeskočte na tyč, z ní skočte na trám a odtud na další. Nakonec skočte na sloup, z něj se odrazte od stěny a skočte do otvoru v podlaze. Jděte po římse směrem doleva a zničte přilétající netopýry. Dojděte k úzké soutěsce, kterou vyskákejte nahoru a zachytněte se okraje věže. Po římse přejděte směrem k dalšímu praporu a skočte na vedlejší římsu. Dojděte k lešení a spusťte se dolu. Zachytněte se tyče a přeručkujte po ní doprava. Dostaňte se nahoru na věž a přeskočte na římsy, které vedou ke středu. Přejděte po nich k dalším vlajkám a po nich přeskákejte k věži bez střechy. Tu po obvodu obejděte a odrazy od stěn se dostaňte úplně dolu. Vejděte do věže a sešlápněte oranžovou dlaždici. Vejděte otevřenými dveřmi a po stěně přeběhněte přes bortící se most (obrázek).



Za železnými dveřmi vylezte po žebříku až na cimbuří, kde se nacházejí další nepřátelé. Napravo se nachází fontána s vodou, kde si doplňte energii a vyšplhejte po sutinách směrem nahoru. Na druhé straně seskočte dolu a konečně si uložte hru.



39) The setting sun (90%)


Vylezte pomocí běhu po zdi na kámen a vyskočte na stožár, po kterém vylezte až nahoru. Ze stožáru přeskočte na hrazdu a skočte na další. Jakmile se zachytnete druhé hrazdy, uslyšíte mírný praskot. Přeskočte na třetí hrazdu a přeručkujte vpravo na konec. Skočte do průrvy ve zdi a vyskákejte až nahoru na plošinu. Postupně přeběhněte po stěnách, dokud nedorazíte k zábradlí, přes které se nedostanete.


Vezměte to tedy po tyči (obrázek) a dojděte k rozbořené věži.



Dejte si pozor hlavně na to, abyste neztratili rovnováhu a pak se omylem nepustili.

Nyní budete muset proskákat věží až na nejvyšší úroveň paláce. Zabijte netopýry a dostaňte se k další věžičce, kde se rovněž setkáte s dalšími netopýry. Nyní přejděte po tyči a po mostě dojděte až ke konci plošiny, po které přeběhněte a zachytněte se žebříku naproti. Po něm vylezte nahoru a přeskočte na zelenou stříšku mešity. Tak. Nyní vylezte po stožáru nahoru a přeskočte na hrazdu za vámi. Díky ní se dostanete až na nejvyšší plošinu paláce, kde přeběhněte po zdi a skočte na žebřík.


Po ukončení dojemné animace přicházejí na řadu poslední klasičtí nepřátelé (bohužel ti nejsilnější), i když se svým silným mečem s nimi moc práce mít nebudete. Stačí vykrýt jejich útoky a hned co jeden z nepřátel svůj úder dokončí, tak k němu přiskočte a sekněte ho. Nepřátel je něco kolem dvaceti až pětadvaceti. Dávejte si pozor hlavně na podseknutí nohou (jediný útok, který vám ubere celkem dost energie a může vás rapidně ohrozit). No a po zničení všech nepřátel vás čeká…další animace. Tentokrát s cestováním v čase ?.



40) Honor and glory (98%)


Netrvalo to dlouho a máme tu samotný závěr hry a souboj s vezírem. Kupodivu není zrovna příliš odolný, jen umí vykrýt zhruba tři čtvrtiny vašich výpadů. To však neznamená, že by byl nezranitelný. Rovněž je velmi obratný (je až zarážející, jak se ten dědek umí otáčet ?). Zřejmě si ihned všimnete, že je princ zcela oblečený a má také u sebe svůj první meč (nebudeme si nic nalhávat - tento meč nebyl zrovna dobrý). Hned jak skončí animace, začněte držet klávesu pro krytí. Rázem se totiž nedaleko vás ocitne vezírova první forma. Vždy když zaútočí, pokuste se ho bodnout (dýka mu neublíží - písek v ní si prozatím uschovejte, ještě se bude hodit). Nesekejte do něj ale pořád. Vždy sekněte jednou nebo dvakrát a pozorujte, jestli klon problikne. Pokud ano, tak jste ho zasáhli. Rovněž nestůjte pouze na jednom místě, ale pohybujte se v jeho těsné blízkosti. Hned poté, co zaútočí, ho neprodleně sekněte.


Po určitém stupni poškození vezírův klon natolik zeslábne, že nebude schopen vykrýt většinu vašich útoků - a to je právě ta chvíle, kdy mu můžete bez obav zasadit poslední zdrcující kombo.


Vezír u balkonu je opravdový, ale prozatím mu nemůžete nijak ublížit. Moc se s jeho první formou nepárejte a pokud vás náhodou zraní, není to nic vážného. Bohužel fontánka zde není, takže to budete muset zvládnout napoprvé (což ale není takový problém, jak by se mohlo zdát).



Po zlikvidování vezírovy první formy si vykouzlí druhou formu. Ta je o něco náročnější na zdolání, ale opět lze velmi snadno zabít opakováním útoků jako na první formu. Po pár úderech vezírova inkarnace zeslábne a budete se ji moci relativně snadno zbavit.


Pak následuje poslední, třetí forma. Pokud jste doposud nepoužili žádný zásobník písku, tak teď na něj přijde řada. Pomocí dýky přejděte do mega zmrazení a sekejte do něj co to dá.


Samozřejmě pokud jste natolik odvážní a silní, písek v dýce vůbec nemusíte použít a můžete opakovat již zažitý postup. Pokud dodržíte následující rady, tak vás souboj nemusí stát ani procento energie.


Jakmile udoláte i třetí formu, následuje samotný opravdový vezír (tak ten je již naprosto bezmocný). Pokud ho však necháte nabírat sílu příliš dlouho, bude postupně donekonečna vyvolávat další a další své klony. Přistupte k němu a sekněte ho. Následuje animace, ve které vezír nádherně prolétne balkonovou terasou přímo ven. Zde mu stačí zasadit pouze několik posledních ran (jen stojí na místě a nebrání se) a následuje sekvence a titulky.


Gratuluji k dohrání hry.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.