1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
RollerCoaster Tycoon
RollerCoaster Tycoon - kompletní návod

Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.


Upozornění: Tento text berte jako stěžejní text pro mé další návody na RCT. V příštích návodech (datadisky a další díly) už budou pouze novinky v tom daném díle, protože základní principy zůstávají stejné.


Úvod

Jedná se o už letitou budovatelskou strategii, ale pro mě je to srdcová záležitost a vždy si jí rád zahraju. Vaším úkolem je postavit prosperující zábavní park se vším, co k tomu patří. Atrakce, stánky, zaměstnanci, výzdoba parku...vše je ve vašich rukách. V tomto návodu najdete snad úplně vše, co hra obsahuje a co by vás mohlo zarazit. Pokusím se zde i shrnout (zapracované v návodu a tipech) všechny finty, na které jsem během hraní přišel.


Jinak na úplný začátek veledůležitá rada. Až hru zapnete, vyzkoušejte si, že funguje ukládání (save game). Píšu to proto, že mi dost dlouho trvalo najít verzi hry, kde by na XP fungovalo ukládání. Aby se vám nestalo, že po hodině hraní přijdete na to, že hra nejde uložit, a co hůř, při pokusu o uložení okamžitě spadne. Se spouštěním hry na systémech XP a novějších je vlastně všeobecně známý problém. Sice existuje velká řada patchů, ale rozchodit hru může být dokonce nadlidský úkol. Takže na to pozor.



Seznam


1 - Úvodní herní obrazovka

2 - Hlavní herní obrazovka (co znamenají které ikony)

3 - Atrakce

4 - Návštěvníci

5 - Zaměstnanci

6 - Doplňkové vybavení parku

7 - Ocenění parku

8 - Klávesové zkratky

9 - Scénáře - návod

10 - Závěr




1 - Úvodní herní obrazovka

V úplně první obrazovce, kterou po spuštění hry uvidíte, běhají obrázky ze scénářů, které vás během hraní čekají a neminou. Jsou zde klasické nabídky - nová hra (výběr scénáře), nahrát hru, tutorial a konec. Žádné nastavní, to se provádí až po spuštění scénáře.




2 - Hlavní herní obrazovka

Jakmile spustíte samotnou hru, otevře se vám stavební plocha a nahoře a dole máte lištu s ikonami a údaji. Zde si podrobně popíšeme, co která ikonka a údaje znamenají.


Horní lišta

Dva obdélníky - jednoduchá funkce, zapauzuje hru.


Disketa - otevře herní nabídku, jako ulož hru, nahraj hru, nastavení atd. Také je zde fuknce na típání screenshotů.


Ucho - vypíná / zapíná zvuk.


Mínus a plus - přibližuje, oddaluje pohled.


Šipka - otáčí pohled.


Oko - volba pohledu, k dispozici jsou -

- podzemní vidění

- podvodní vidění

- vidění skrz atrakce

- vidění skrz scenérie (stromy atd.)

- vidění skrz podpěry

- vidění skrz lidi

- čtverečky na zemi (rozdělují hrací pole)

- výškové značky na zemi

- výškové značky na atrakcích

- výškové značky na chodnících

Pohledy bohatě využijete u všech možných akcí, od budování dráhy pod zemí po stavění někde, kam je kvůli již postaveným atrakcím špatně vidět.


Mapa - zobrazí mapu celého parku, poku si otevřete mapu a například kartu s mechaniky, blikající tečky na mapě jsou oni mechanici (jde to i s jakoukoliv skupinou lidí - třeba ti, co si myslí, že atrakce je levná).


Lopata - umožňuje upravovat zemi.

Můžete zemi zvedat, či s ní naopak klesat až pod úroveň povrchu. Dále si můžete zvolit texturu země, k dispozici jsou - tráva, písek, hlína a kamenná zem. Dále si můžete zvolit, z jakého materiálu budou zhotovené boky kolmého svahu, pokud bude země pod nebo nad úrovní okolního terénu. K dispozici jsou - skála, cihly, železo a dřevo.

Pokud chcete upravovat větší plochu než jeden čtvereček, přidáváte tlačítkem plus a naopak, ubíráte tlačítkem mínus.

Nemusíte upravovat celý čtverec najednou, ale můžete upravovat každý roh (čtvrtinu) čtverce zvlášť. Tím můžete vytvořit fajn kopečky a scenérie.


Vlny - slouží k vybudování vodní plochy, opět tlačítka plus a mínus na změnu velikosti plochy.


Strom a socha - tady jsou k postavení různé sady doplňků, od stromů až po sochy, více o tom níže.


Cesta - tato ikonka slouží k vybudování cesty a fronty.

Na výběr jsou 4 druhy cest - betonová, hlinitá, kamenná a dlážděná. Cesty lze budovat nad i pod zemí, vždy k tomu musí být přizpůsobený terén. Při stavbě vybíráte směr cesty pomocí šipek a nahoru či dolu pomocí dalších ikonek o řadu níž. Cestu můžete vždy po jednom kroku mazak kliknutím na buldozer. Pokud chcete postavit frontu a cestu vedle sebe, stavte vždy nejprve frontu, protože jamile postavíte cestu, tak fronta se automaticky napojuje na první políčko cesty, na které narazí.


Atrakce - tato nabídka obsahuje seznam atrakcí, které můžete postavit.

O atrakci je zde vždy napsáno několik základních informací, jako je cena, intenzita atd.


Mince - tady jsou všechny možné informace i ekonomice parku.

První záložka -

Tady jsou veškeré informace, týkající se peněžního toku peněz parkem. V tabulce tu vidíte investované nebo vydělané peníze v těchto bodech - stavba atrakcí, provoz atrakcí, nákup půdy, úprava země, vstupenky do parku, vstupenky na atrakce, krámky - prodej, krámky - sklad, jídlo/pití - prodej, jídlo/pití sklad, platy zaměstnanců, marketing, výzkum a splácení dluhu. Jakmile jste někde v červených číslech, není to dobré.

Úplně dole je výše dluhu a vaše aktuální konto, vpravo je cena parku a cena společnosti.

Platy zaměstnanců, finance na výzkum a úroky z dluhu se strhávají ve čtyřech splátkách během jednoho měsíce (4x za měsíc).

Druhá záložka -

Graf o množství vašich peněz za časové období v závislosti na dluhu. To znamená, že pokud dlužíte například 12 tisíc a na kontě máte plus osm tisíc, dle grafu jste pořád čtyři tisíce v mínusu. Přesně vám to ukazuje číslo nahoře.

Třetí záložka -

Cena parku. Cenu parku zvedáte stavbou atrakcí, čím více atrakcí a čím hezčí park, tím má větší cenu. Znázorněno opět grafem, jak se cena parku pohybovala.

Čtvrtá záložka -

To je graf týdenního výdělku, kde vidíte, jak jste jednotlivé týdny vydělávali či prodělávali.

Pátá záložka -

Reklamní kampaně, na volný vstup do parku, volné jízdy na určité atrakci, kupón na poloviční ceny za vstup do parku, jídlo či nápoje zdarma, reklamní kampaň na park a reklamní kampaň na určitou atrakci, používejte klidně pokaždé, ale hlavně, abyste dostali do parku hodně lidí v krátkém čase. Můžete nastavit délku trvání kampaně od 2 do 6 týdnů - úměrně s tím se zvedá cena.


Lektvar - v tomto oddělení se vyvíjejí nové atrakce.

První záložka -

Tady je základní přehled o aktuálním vývoji - typ vývoje, kdy bude dokončen a poslední vynalezená atrakce.

Druhá záložka -

Zde volíte velikost financování vývoje, doporučuji vždy maximální. Čím větší je financování, tím rychleji máte nové atrakce ve vývoji. A dole si zvolíte, které odvětví atrakcí (horské dráhy atd.) se bude vyvíjet prioritně. Jakmile už nebude z daného odvětví  co vyvíjet, automaticky se bude vyvíjet z dalších odvětví. Vývoj má tři fáze - počáteční výzkum (není známo nic), designování (znáte pouze odvětví atrakcí) a poslední změny (víte už přesně, o jakou atrakci jde).


Skluzavka - pod touto ikonou se nachází seznam atrakcí postavených ve vašem parku.

Je tady možnost zavřít či otevřít všechny atrakce a stánky v parku jedním kliknutím pomocí semaforu vpravo nahoře (pokud máte některou atrakci zavřenou, ne rozbitou ale zavřenou - nesvítí nic). Pomocí rozevíracího menu si můžete atrakce různě řadit, k dospozici jsou tato kritéria - status, délka fronty (kolik lidí čeká), délka fronty (jak dlouho se čeká), oblíbenost, spokojenost návštěvníků s atrakcí, spolehlivost atrakce, kolik % času od doby postavení byla atrakce mimo provoz a výnosy. Atrakce řadíte kliknutím na tlačítko vedle.


Brána - zobrazuje hlavní informace o parku.

První záložka -

Živý přenos dění od brány, pod obrázkem status parku (otevřeno/zavřeno).

Druhá záložka -

Grafické znázornění hodnocení parku v závislosti na čase.

Třetí záložka -

Grafické znázornění počtu návštěvníků v parku v závislosti na čase.

Čtvrtá záložka -

Tady se nastavuje cena vstupného do parku, čísla níže nám říkají, kolik hostů celkem navštívilo park a kolik bylo celkem vyděláno na vstupném (nedoporučuji nastavovat více než 50 - i když vám to hra bude nabízet, mnoho hostů přijde do parku pouze se šedesáti v peněžence a pokud je vstupné dražší, tak ani nezaplatí u brány a naštvaně odchází).

Pátá záložka -

Základní informace o parku - velikost parku, počet atrakcí, počet zaměstnanců a aktuální počet návštěvníků v parku.

Šestá záložka -

Zde si můžete přečíst úkol aktuálně hraného scénáře.

Sedmá záložka -

Tady se zobrazují ocenění získaná v poslední době.

Boční lišta na hlavní obrazovce -

Semafor - tímto ovládáte, zda je park otevřený nebo zavřený.

Další dvě ikony pod tím slouží k nákupu půdy - horní ke klasické půdě, dolní k podzemní/nadzemní půdě.

Kliknutím na šipky budete ihned přeneseni k bráně.

No a pomocí visačky můžete dát parku vlastní jméno.


Lidi - informace o návštěvnících.

První záložka -

Co řádek, to jeden návštěvník, řazeno od těch, kteří jsou v parku nejdéle, můžete si vybrat, zda zobrazíte co člověk dělá, nebo co si myslí.

Druhá záložka -

Tady už jsou lidi rozřazeni do skupinek, opět si můžete vybrat mezi tím, co dělají a co si myslí (vidíte například, že 55 lidí chodí nebo že 20 lidí chválí, že park je čistý a klidný).


Zaměstnanci - informace o zaměstnancích (podrobněji v 5. kapitole - zaměstnanci), můžete jim zde měnit barvu monterek/uniformy. Tlačítko stop slouží k tomu, že uvidíte, kde všude maji vaši zaměstnanci (všichni dohromady) určeno, že budou chodit. A tlačítko mapy spustí mapu, kde jsou příslušní zaměstatnci označeni blikajícími tečkami.

První záložka -

Uklízeči - slouží k najímání uklízečů.

Druhá záložka -

Mechanici - slouží k najímání mechaniků.

Třetí záložka -

Policisté - slouží k najímání policistů.

Čtvrtá záložka -

Umělci - slouží k najímání maskotů pro pobavení lidí.


Vysílač - tady si můžete zpětně prohlédnout vzkazy.

Vzkazy vám přicházi v prostředním okně spodní lišty a můžou mít několik barev -

Červená - tohle upozornění značí nějaký problém, může to být stěžování si hostů na velký nepořádek, havárie atrakce, příliš dlouhé čekání na opravení a další.

Oranžová - touhle barvou jsou označená ocenění, která jste získali.

Žlutá - univerzální barva, uvidíte jí nejčastěji, upozorňuje na rozbití atrakce, různé komentáře hostů a podobně.

Modrá - touto barvou vám hra oznámí, že máte k dispozici další atrakci z vývoje.

Zelená - pokud si kliknete na podávání informací u nějakého hosta, chodí vám touhle barvou.



Spodní lišta

Pravá část - základní informace o parku.

První řádek - množství peněz na vašem kontě, pokud sem najedete myší a chvíli počkáte, zobrazí se vám i týdenní tržba a cena parku. Po kliknutí sem otevřete okno financí.

Druhý řádek - aktuální počet hostů v parku. Po kliknutí sem otevřete okno s grafem.

Žlutá linka - znázornění hodnocení parku, pokud zde chvíli počkáte myší, napíše vám to číselné vyjádření hodnocení. Po kliknutí sem otevřete okno s grafem.


Střední část - tady se vám zobrazují vzkazy (více o vzkazech výše), pokud sem kliknete když zde zrovna žádný vzkaz není, otevřete okno se vzkazy.


Levá část - info o datumu a počasí.

V poslední části herní obrazovky vidíte měsíc a rok (po najetí myší se zobrazí i přesný den) - herní sezona trvá od prvního března do 31. října, dále je zde teplota a předpověď počasí pro nejbližší dny.




3 - Atrakce

Atrakce jsou nejdůležitějším aspektem stavby parku. Ve hře jich je několik desítek, od mírných, přes vodní až po obrovské horské dráhy. Seznam zde vypisovat nebudu, v cheatru ho již máme, sepsal jsem ho již dříve. Takže se podíváme na nejdůležitější aspekty, co se atrakcí týká.


V okně se seznamem atrakcí máme v několika různých kategoriích zařazené aktuálně přístupné atrakce. Pod atrakcí je v každé kategorii několik základních údajů o atrakci. Konkrétně se jedná o typ, konstrukci, maximální úhel stoupání, maximální úhel tažení vozíku, maximální náklon zatáček, maximální výška nad terénem, speciální části, vozíky, předpokládaná cena, ostatní info a typ prodeje (u stánků). Většina údajů je pochopitelně u horských drah. Po vybrání atrakce dáte "postavit" a můžete stavět.


Stavba atrakce

Po vybrání atrakce přesně vidíte, jak je atrakce velká a pode šipky její směr. Nyní musíte vybrat, kam chcete atrakci umístit. Pokud ji stavíte na nerovný terén, atrakce se postaví tak vysoko, jak vysoko je nejvyšší špička terénu. Kliknutím atrakci umístíte. K atrakci je ještě potřeba dostavit vchod a východ, pouze pár atrakcí je má již postaveno (napadá mě snad jenom jedna). Pokud strakci rvete někam do rohu nebo ke stěně, nezapomeňte, že od vchodu a východu musí ještě jedno políčko zůstat volné pro cestu. Jakmile cestu přivedete ke vchodu, návštěvníci můžou atrakci navštěvovat. Pozor si dejte hlavně, abyste měli postavenou cestu i od východu, jinak budou hosté atrakci opouštět do prostoru a ztrácet se a pokud jste atrakci postavili někde vysoko, tak i padat na zem.


Zvláštní pozornost dejte poruchám atrakcí. Každá porucha se vám ve vzkazníku napíše žlutým písmem. Zatímco u kolotočů hrozí nanejvýš delší čekání ve frontě, u horských drah a podobných typů je to již horší. Prasklá bezpečnostní pojistka ještě nic není, ale může dojít i na "station brakes failure", což je selhání brz ve stanici. Pokud jsou vlaky na trati, budou jen neustále kroužit dokola. Ale pokud jedna souprava již stojí, druhá do ní narazí a stoprocentně budou mrtví. Dráhu je pak nutné zbourat a postavit znovu. Takže poruchy neberte na lehkou váhu a vždy mějte dostatek mechaniků.


Okno atrakce

Pokud kliknete na nějakou postavenou atrakci, veškeré informace o ní se vám otevřou ve zvláštním okně. Okno se dále dělí na několik záložek.

První záložka -

Živá kamera z atrakce - v téhle obrazovce můžete také klikat na předměty (např. na návštěvníky), to platí i u ostatních oken (okno zaměstnance atd.). Nahoře nad obrazem si pomocí rolovacího menu ještě můžete vybrat, kterou část strakce budete sledovat. Například u horských drah můžete sledovat stanici, kterýkoliv vlak atd. Podle toho, co sledujete, se vám pod obrazem zobrazuje další info, například počet čekajících lidí či rychlost vlaku.

Druhá záložka -

Veškeré informace o vozících a kabinách. Můžete si tady zvolit typ vozíku/vlaku, počet vlaků a počet vozíků ve vlaku (pokud to atrakce umožňuje). Dále se zde zobrazuje kapacita vozíku či kabiny.

Třetí záložka -

Veškeré nastavení atrakce. Vybíráte mód atrakce, u horských drah minimální a maximální délku čekání vlaku ve stanici, můžete si zvolit, že vlak opustí stanici pokud přijede další, synchronizaci s druhou stanicí, a u dalších atrakcí další specifické nastavení určené přímo pro ně. Dále procento spolehlivosti a jak dlouho byla atrakce rozbitá. Ještě zde můžete nastavit, jak často budou mechanici dělat inspekci atrakce - předchází to poruchám.

Čtvrtá záložka -

Zbarvení atrakce - zde není co napsat, vše je úplně jasné a intuitivní.

Pátá záložka -

Další informace o atrakci - nad čarou je to hodnota vzrušení, hodnota intenzity a hodnota nevolnosti (jak moc působí na žaludek hosta) - čím vyšší hodnoty, tím více. Pod čarou u některých atrakcí (horské dráhy a různé drasťáky) - maximální rychlost, průměrná rychlost, čas jízdy, délka jízdy, maximální pozitivní, negativní a stranové přetížení, počet poklesů (hupů), výška nejvyššího hupu.

Šestá záložka -

Tuhle záložku nenajdete u všech atrakcí, ale jen u horských drah a u atrakcí s nějakou jízdí dráhou. Ukazuje v přímé závislosti na jízdě vozíku rychlost, výšku a dvě hodnoty přetížení. Měníte si mezi nimi pomocí tlačítek pod grafem.

Sedmá záložka -

Tady nastavujete cenu atrakce nebo zboží (u stánků) + dalších doplňkových věcí (pokud máte na horské dráze buňku na focení, tak například cenu fotky). Pod tím se ukazuje tržba za hodinu, kolik stojí provoz, jak dráha (stánek) profituje a kolik celkově vydělala od té doby, co byla postavená.

Osmá záložka -

Informace o zákaznících - kolik zákazníků za hodinu, procento popularity, procento uspokojení, délka čekání, u stánků (i např. u horských drah prodávajících fotky) počet prodaných předmětů, celkový počet zákazníků a doba, kdy byla atrakce postavena. Tři tlačítka (může být i jen jedno - u stánků) nám říkají, co si myslí lidé o atrakci, kdo je na atrakci a kdo stojí ve frontě.

Boční lišta na hlavní obrazovce -

Semafor pro vypnutí, testování a zapnutí atrakce. Testování používejte při postavení vlastní horské dráhy. Dráha se tváří jako vypnutá, ale vozíky jedou a vy můžete vidět, zda je vše v pořádku, než sem pustíte lidi.

Ikonou jeřábu můžete spustit editor stavby atrakce, atrakce ale musí být předem vypnutá.

Visačkou dáte atrakci vlastní název.

Šipkami se přesunete přímo nad atrakci.

A košem atrakci zbouráte.


Stavba vlastní horské dráhy

Stavba drah (nejen horských) je kapitolka sama pro sebe. Vyberte si vhodný terén, vyberte si dráhu, klikněte na "postavit vlastní" a můžeme začít stavět. První a hlavní prvek je stanice. Pamatujte si, že čím delší jí postavíte, tím víc se na nástupiště vejde vlaků a tím víc lidí dráha pobere najednou. Stavíte klikáním na obrázek dole - tam se vám vždy ukáže prvek, který jste zvolili. Bouráte bagrem pod tím a posouváte se pomocí šipek okolo bagru. Po dostavění stanice klikněte na šipku dopředu a můžete stavět samotnou dráhu. Nahoře řadou šipek vybíráte směr (rovně, různě klopené zatáčky). Počítejte s tím, že stavba vám zabere dost místa, pouze některé dráhy umí zatáčku na jedno políčko hracího pole. Pod ikonou "Special" se skrývají různé výkruty, otočky, brzdy či naopak turbo boostery, foto  sekce a podobné chuťovky, mimo jiné i když chcete na dráze postavit další stanici, tak ikona na stavbu stanice je taky tam. Některé tyhle prvky jdou postavit například pouze při jízdě dolů nebo naopak nahoru, některé jdou postavit jen po zatáčce atd. V řádku pod tím máte různě šikmé stoupání a klesání. Pokud chcete stavět dráhu směrem nahoru, musíte kliknout i na ikonu řetězu - to je tažení soupravy. Pouze pokud děláté už během trati různé pády s následným výjezdem nahoru a souprava to vyjede vlastní silou, tak už tažení být nemusí. Po dostavění dráhy musíte ke každému nástupišti dát vchod a východ - ikonky úplně dole. To by byl popis základního postupu při stavbě drah, už je jen na vašem tvůrčím duchu, jak se se stavbou tratí poperete. Editor umožňuje i takové funkce, jako synchronizovat dráhu s vedlejší dráhou, ale s tím už si pohrajte sami :-)




4 - Návštěvníci

Návštěvníci jsou základem vašeho úspěchu - tedy spokojení návštěvníci. Čím jsou spokojenější, tím více a rádi platí za atrakce a věci. Proto si je musíte udržovat spokojené - udržovat cesty (aby nebyly pozvracené, bez bordelu), vynášet koše, fronty nesmí být moc dlouhé, vhodné použití různých scenérií (sochy, fontány), musí mít dostatek stánků, laviček a na atrakcích a za vstup do parku musí být rozumné ceny. Také nesnáší slepé cesty, kde se můžou ztratit, prostě pro jejich spokojenost dělejte to, čím byste vy sami byli spokojeni.


Okno návštěvníka

Každý návštěvník má svoje potřeby a touhy a k jejich zobrazení slouží zvláštní okno, které se zobrazí po kliknutí na každého návštěvníka.

První záložka -

Klasická kamera, záběr na hosta, pod obrazovkou je jeho činnost.

Druhá záložka -

Stav návštěvníka - ukazuje jak moc je šťastný, kolik má energie, hladový, žíznivý, jak moc je mu zle a jak moc se mu chce na záchod. Dole je informace o tom, jakou intenzitu atrakcí preferuje a jak je na tom se žaludkem. Rychlou informaci o náladě hosta si můžete udělat už při pohledu na ikonu záložky (jeho ksichtík vám napoví).

Třetí záložka -

Kolik atrakcí navštívil, kolik snědl a vypil občerstvení, kolik si koupil suvenýrů a jak dlouho je v parku.

Čtvrtá záložka -

Informace o penězích - kolik peněz má v peněžence, kolik již utratil, pod čarou - kolik utratil za vstup do parku, za atrakce, za jídlo/pití, za suvenýry.

Pátá záložka -

Co si návštěvník zrovna myslí.

Šestá záložka -

Co návštěvník nese.

Boční lišta na hlavní obrazovce -

Pomocí kleští můžete návštěvníka přesunout kamkoliv v parku - nejde to když je na nějaké atrakci.

Visačka - vlastní pojmenování návštěvníka.

Šipky - lokace návštěvníka.

I - když zapnete tuto funkci, tak dole mezi vzkazy se vám bude ukazovat, co návštěvník udělal a jakou atrakci naštívil, vzkazy budou zelenou barvou.




5 - Zaměstnanci

Po atrakcích nejdůležitější prvek vašeho parku. Jsou zde čtyři druhy zaměstnanců.


Uklízeč

Chlapíci s košťaty, starají se o pořádek na cestách - uklízí zvratky, odpadky a vysypávají koše, zalévají květiny a sekají trávníky. Mějte jich dostatek, hosté jsou na bordel na cestách dost hákliví.


Okno uklízeče

První záložka -

Opět živý přenos jeho činnosti, pod obrazem je napsaná jeho činnost.

Druhá záložka -

Tady mu můžete přiřadit určité činnosti - zametání chodníků, zalévání zahrad, vynášení košů a sekání trávy. Osobně doporučuju vypnout sekání trávy, jinak vám kluci nebudou dělat nic jiného.

Třetí záložka -

Základní informace - měsíční plat (35), kdy jste ho najmuli, a pak statistiky - kolik posekal trávníků, kolik zalil zahrad, kolik uklidil chodníků a kolik vynesl košů.

Boční lišta na hlavní obrazovce -

Kleště - přesunete ho kamkoliv v parku.

Stopy - touto funkcí mu označíte určité území, kde se bude pohybovat.

Šipky - zaměření uklízeče.

Koš - vyhození uklízeče.



Mechanik

Čas od času se každá atrakce rozbije, a proto jsou tu mechanici. Dále provádějí inspekci atrakcí. Pamatujte, že čím je atrakce starší, tím má více poruch, proto se vyplatí na nich dělat inspekce častěji.


Okno mechanika

První záložka -

Klasický živý přenos plus popis akce.

Druhá záložka -

Zde mu volíte, zda bude dráhy kontrolovat nebo provádět inspekce, případně oboje.

Třetí záložka -

Plat (55), měsíc a rok najmutí, statistiky - na kolika atrakcích provedl inspekci a kolik atrakcí opravil.

Boční lišta na hlavní obrazovce -

Kleště - přesunete ho kamkoliv v parku.

Stopy - touto funkcí mu označíte určité území, kde se bude pohybovat.

Šipky - zaměření mechanika.

Koš - vyhození mechanika.



Hlídač

Hlídači slouží jako prevence proti vandalismu. Rozbité lavičky, koše, lampy - toho se dočkáte bez nich. Vandalismus hodně snižuje celkové hodnocení parku.


Okno hlídače

První záložka -

Živý pohled a popis činnosti.

Druhá záložka -

Plat (45) a rok a měsíc najmutí.

Boční lišta na hlavní obrazovce -

Kleště - přesunete ho kamkoliv v parku.

Stopy - touto funkcí mu označíte určité území, kde se bude pohybovat.

Šipky - zaměření hlídače.

Koš - vyhození hlídače.



Umělec

Umělci neboli maskoti slouží k pobavení lidí (např. při dlouhém čekání ve frontě pak lidi nejsou tak otrávení).


Okno maskota

První záložka -

Živý pohled a popis činnosti.

Druhá záložka -

Tady vybíráte kostým maskota - panda, tygr nebo slon.

Třetí záložka -

Plat (40) a rok a měsíc najmutí.

Boční lišta na hlavní obrazovce -

Kleště - přesunete ho kamkoliv v parku.

Stopy - touto funkcí mu označíte určité území, kde se bude pohybovat.

Šipky - zaměření umělce.

Koš - vyhození umělce.




6 - Doplňkové vybavení parku

Toto vybavení je velmi důležité jak pro dobrou náladu hostů, tak pro praktické využití a hlavně pro zkrášlení parku. V této kategorii není jen vybavení typu lavičky, ale třeba i stromy a keře. Tyto doplňky jsou rozděleny záložkami podle různých kategorií, celkově jich jsou stovky. Doplňky jsou rozděleny podle následujících kategorií, myslím, že název kategorie již bude mluvit za vše.


Stromy - velké jehličnaté a listnaté stromy

Keře - okrasné keře, různě tvarované stromky a pár živých plotů

Tropické a pouštní stromy - stromy typu kaktus a palma

Zahrady - různé druhy květinových záhonů

Lampy, koše, lavičky a další vybavení pro cesty - tady je úžasná věc skákající fontány, návštěvníci je mají moc rádi

Stěny a ploty - různé ploty a plůtky, od živých až po ploty z umělých karet

Sochy a fontány - není co dodat

Klasické/románské objekty - sochy a např. koloseum

Egyptská tématika - pyramidy, sfingy a různé sloupy

Důlní objekty - imitace vrtné věže a další

Marťanské objekty - trochu ze složky scifi, různá mimozemská udělátka

Objekty z říše divů - kdo viděl Alenku, má jasno :-)




7 - Ocenění parku

Hodnocení parku dostáváte, pokud některá z částí opravdu vyniká. Můžete dostat ocenění - nejbezpečnější park, nejuklizenější park, park s nejlepšími horskými dráhami, park s nejlepšími cenami, nejklidnější park a jejich opaky (např. park s nejhoršími cenami). Ocenění za poslední období si můžete prohlédnout v kartě parku/brány. Tato hodnocení ovlivňují celkové hodnocení parku, které je důležité pro splnění scénářových úkolů. Na toto ocenění mají dále vliv hlavně hosté. Pokud jsou spokojení, hodnocení je vysoké. Jak držet hosty spokojené, je popsáno v kapitole "návštěvníci".




8 - Klávesové zkratky

Ve hře jsou zakomponované i klávesové zkratky, které vám můžou usnadnit hraní, pokud víte kdy a jakou použít. Seznam se defaultní nastavení od výrobce. Pokud chcete klávesy změnit, jděte do nastavení, pak ovládání, klikněte na příslušný řádek a stisknutím určité  klávesy jí přiřadíte funkci, kterou jste si vybrali.


Backspace - zavře okno na vrchu

SHIFT + backspace - zavře všechna otevřená okna na obrazovce

Escape - ukončí stavební mód

Pause - zapauzuje hru

PgUp - oddálí pohled

PgDn - přiblíží pohled

Return - otáčení pohledu

Z - otáčí stavěným objektem

1 - zap/vyp podzemního vidění

2 - zap/vyp podvodního vidění

3 - zap/vyp neviditelné atrakce

4 - zap/vyp neviditelné scenérie

5 - zap/vyp neviditelné podpěry

6 - zap/vyp neviditelní lidé

7 - zap/vyp rastr na terénu

8 - zap/vyp výškové značky na terénu

9 - zap/vyp výškové značky na atrakcích

0 - zap/vyp výškové značky na chodnících

F1 - úprava terénu

F2 - stavba vodní plochy

F3 - stavba scenérií

F4 - stavba cest

F5 - stavba atrakcí

F - otevře okno s financemi parku

D - otevře okno s vývojem

R - otevře okno s informacemi o atrakcích

P - otevře okno brány parku (informace o parku)

G - otevře okno s hosty

S - otevře okno se zaměstnanci

M - otevře okno se vzkazy

Tab - otevře mapu




9 - Scénáře - návod

Nejdříve sem dám várku všeobecných tipů, které se týkají všech scénářů:

1 - pokud hrajete scénáře, nijak nekoukejte na vzhled parku, osobně doporučuju zničit všechny stromy a scenérie v parku, jen blokují místo atrakcím, návštěvníkům se sice líbí, ale hodnocení parku se dá získat i jinak

2 - ze stánků stavte stánkové kouty, to znamená, že na jedno místo umístíte krámky s veškerým druhem zboží, v jejich okolí postavte dostatek laviček a odpadkových košů

3 - stavte dostatek záchodů i mimo stánkové kouty

4 - informační kiosek postavte vždy hned ke vchodu a zlevněte ceny

5 - nepředražujte atrakce, mě se bohatě vyplatilo mít např. na každou horskou dráhu vstup 1,20 - návštěvníci jsou spokojeni z nízkých cen a i takhle levně dráha pěkně sype, a připravte se na to, že mírné atrakce typu ruské kolo či autodrom budou časem prodělečné

6 - svojí ekonomiku stavte hlavně na horských dráhách, vydělávají rychle a dobře, a u vlastní stavby pozor na to, aby dráha nebyla moc náročná pro lidi - což ale neznamená, že nebudete stavět mírné atrakce, ne každý je fanoušek velkých horských drah, vývoj nejen drah, ale i atrakcí vždy nastavte na maximum

7 - u poruch si dávejte pozor především na selhání staničních brzd (u horských drah), to je okamžitě zaděláno na malér, v lepším případě budou vozíky neustále jezdit dokola, v horším jeden stojí ve stanici a druhý se přiřítí, srazí se a dráhu musíte zbourat a postavit znovu

8 - co se týká vandalismu, občas zkontrolujte vybavení podél cest (koše, lampy, lavičky atd...), použijte na to různé zneviditelňující pohledy

9 - důležitým aspektem jsou i cesty, stavte jich vždy dostatek a v parku nenechávejte zapomenutá zákoutí, kam vede cesta ale už nevede zpět (host se musí vrátit po vlastních stopách), hosté se pak v parku ztrácí a i bordel se tam hromadí

10 - snažte se stavět vchod a východ z atrakce co nejblíže k sobě, fůra hostů po opuštění akce řekne, že byla skvělá, a jedou znovu

11 - lavičky hodně stavte u východů z horských drah, návštěvníkům bývá často nevolno

12 - až uvidíte plavat nebo letět kachnu nebo letět balónek, klikněte na ně :-)

13 - nezapomeňte, že atrakce u malých parků se dají stavět i ve dvou vrstvách nad sebou, použijte k tomu zvýšení jednoho políčka cesty, na kterém postavte stanici a dráha se automaticky postaví nad ostatními atrakcemi (jde pouze u drah, které mohou mít dlouhé podpěry)


No a teď už samotný návod na jednotlivé scénáře. Jedná se spíše o průvodce s radami k jednotlivým mapám, protože jelikož se jedná o budovatelskou strategii, není možné vytvořit přesný návod, pouze co nejlepší postup scénářem. Pokud by název nějakého scénáře ne úplně seděl, je to tím, že máte jinou verzi hry (pokud vím, jsou dvě - americká a evropská).


1 - Forest Frontiers

Úkol - mít minimálně 250 hostů na konci prvního roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ano - na zemi (cena 30/čtverec)

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Velice jednoduchý scénář - malá absolutně rovná louka a skoro až směšný úkol. Najměte pár zaměstnanců, na začátku parku postavte horskou dráhu, ať máte nějaké příjmy, postavte stánky a malé atrakce. Nezapomeňte na  lavičky a koše. Pak postupně zastavte celou plochu parku (pozemky nekupujte - nemá to na rok cenu). Stavte horské dráhy a drastičtější atrakce, mírné hosty po chvíli omrzí.


2 - Dynamite Dunes

Úkol - mít minimálně 650 hostů na konci třetího roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ano - na zemi (cena 40/čtverec)

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Park uprostřed písečných dun. Máte tady už jednu horskou dráhu, která vede částečně pod zemí. Nastavte vstupné na bráně, zlevněte dráhu, najměte zaměstnance, postarejte se o dostatek košů a laviček, postavte nějaký ten stánek s jídlem a pitím, záchodky a začněte budovat atrakce. Poblíž vchodu na rovince stavte ty menší, horské dráhy pak stavte na nerovné duně nalevo od vchodu a vzadu v parku. Ať se park zdá velký, jak chce, tři roky je dlouhá doba a skoro jistě přidělenou plochu zastavíte. Naštěstí zde můžete odkoupit velký kus pouště za rozumnou cenu, což můžete využít na stavbu velkých drah.


3 - Leafy Lake

Úkol - mít minimálně 500 hostů na konci třetího roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ano - na zemi (cena 90/čtverec)

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Krásný scénář, procházka okolo velkého jezera. Nejdřív ke vchodu a okolo jezera nastavte pár atrakcí, najměte zaměstnance, připravte nějaké stánky a otevřte park. Na jezeře postavte vodní atrakce, jako jsou lodičky a plochu můžete využít i ke stavbě horských drah. Okolo vody postavte menší atrakce a vzadu za jezerem na té pláni postavte další horské dráhy. Středem jezera vybudujte ještě jednu cestu, je to pro hosty lepší. Pokud budete nakupovat pozemek (je to zde drahé), nakupte ten až na samém konci parku a prodlužte zde stavbu horských drah.


4 - Diamond Heights

Úkol - mít minimální cenu parku 20 000 na konci třetího roku

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 1 000

Počáteční dluh - 1 000

Popis - Začínáte už ve slušně rozjetém parku, jde zde několik horských drah, vláček, kolotoč, vodní skluz a skluzavka. Nastavte vstupné na bráně a všechny atrakce zlevněte. Nezapomeňte najmout zaměstnance. Pokud chcete, rovnou zrušte Claustrophobii a Agoraphobii, stejně na 90% časem havarují. Postavte nějaké jídelní zóny, ať mají hosté co jíst. Místa ke stavbě je tu dost, takže nešetřte horskými dráhami. Snažte se stavět tak, aby cesta nakonec vytvořila jakýsi kruh okolo parku, aby hosté přo obchůzce parku vyšli od brány a jinou cestou se k ní vrátili. Pokud budete mít mezi stavbou atrakcí trochu času, můžete si do zásoby čistit park od stromů, dost to zdržuje.


5 - Evergreen Gardens

Úkol - mít minimálně 1000 hostů na konci čtvrtého roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Máte k dispozici obrovský pozemek, prázdné zahrady plné cest. Pro podobné scénáře je zde tento postup. Vyberte si pouze jednu část cesty (aby tvořila okruh) a cesty do ostatních částí přerušte. Nyní zpracujte tuto část - nastavte sem atrakce, stánky a vybavení. Až nebudete mít kde stavět, obdobným způsobem zpracujte další část parku a takto postupně pokračujte. Kdybyste totiž pustili hosty do obrovského prázdného parku, jen by se ztráceli a nadávali by, že je park prázdný. Dále není moc co dodat, místa na stavbu je takřka neomezeně, jen si hlídejte zaměstnance, park je obrovský, tak aby jich byl dostatek.


6 - Bumbly Beach

Úkol - mít minimálně 750 hostů na konci druhého roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ano - nad/pod zemí (cena 40/čtverec)

Počáteční finance - 5 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Jeden z menších parků na předměstí. Jsou zde již tři atrakce, všechny zlevněte a nastavte vstupné na bráně. Najměte jako vždy hosty a vybudujte stánky. K dispozici máte středně velkou skoro rovnou louku, takže se stavbou tady by neměl být problém. Doporučuji udělat kolem parku procházku - to znamená chodník dokola podél plotu a atrakce zevnitř chodníku. Až plochu zastavíte, tak si můžete nakoupit pozemek na nadzemní nebo podzemní stavbu - pláž a část oceánu. To znamená, že na tomto pozemku můžete stavět pod zemí, nebo na podpěrách, ale nesmíte stavět přímo na zemi. Dva roky utečou jak voda, tak se snažte.


7 - Trinity Islands

Úkol - mít minimálně 750 hostů na konci třetího roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - K dispozici máte souostroví čtyř ostrovů. Postup je podobný, jako v Evergreen Gardens. Nejprve zastavte první ostrov, pak druhý a nakonec otevřte najednou třetí a čtvrtý, s tím že třetí ostrov propojíte chodníkem s druhým. Na každém ostrově postavte stánkovou zónu. Na prvních dvou stavte mírnější a menší atrakce a horské dráhy stavte na těch posledních největších. Na vodní ploše kolem ostrovů postavte atrakce, jako miniželeznice, nebo vlastní horské dráhy.


8 - Katie´s Dreamland

Úkol - mít minimální cenu parku 15 000 na konci třetího roku

Možnost nákupu pozemků - ano - na zemi (cena 90/čtverec)

Počáteční finance - 1 000

Počáteční dluh - 1 000

Popis - Opět již rozjetý park. Nastavte vstupné na bráně a upravte ceny stávajících atrakcí. Je téměř jisté, že horská dráha v podzemí za chvíli havaruje, takže je na vás, jak s ní naložíte. Najměte rychle víc uklízečů, protože v parku je pěkný bordel, což snižuje spokojenost návštěvníků. Je to tu plné stromů, tak je začněte postupně odstraňovat a plochu zastavovat krámky (to udělejte hned) a atrakcemi. Pokud budete mít dost času a peněz, tak uprostřed velké horské dráhy nahoře v parku je ke koupi slušné území, kde se dá postavit dost horských drah či jiných atrakcí. Jinak tu dráhu (The Storm) si nechte, pokud nehavaruje. Později bude vynášet slušné peníze.


9 - Pokey Park

Úkol - mít minimální cenu parku 10 000 na konci druhého roku

Možnost nákupu pozemků - ano - na zemi (cena 20/čtverec), nad/pod zemí (cena 20/čtverec)

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Tohle je velmi zajímavý scénář. Začínáte v miniparku. Nastavte vstupné, u atrakcí jej vhodně upravte, najměte zaměstnance a postavte stánkovou zónu. Nejdřív zastavte ten minipark, co máte k dispozici. Pak začněte nakupovat pozemek. Ke koupi je část jezera a stráň, ovšem na druhé straně silnice. Což znamená, že mezi vaším parkem a novým pozemkem musíte ještě odkoupit pozemek na stavbu nad nebo pod zemí. Toho nekupujte moc, stačí na chodník nebo na podzemní vedení atrakcí. Takže až skoupíte pozemek za silnicí a spojíte oba dva pozemky cestami, zastavte jej atrakcemi a je to. Musíte se trochu snažit, na toto celé máte pouze dva roky.


10 - White Water Park

Úkol - mít minimálně 900 hostů na konci třetího roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Vyloženě vodní park - máte zde již postaveno 5 vodních atrakcí. Nastavte vstupné na bráně a atrakcím upravte ceny. Začněte tím, že spojíte cestu od východu z vodních peřejí s protější stranou jezera - cestou u východu z lodiček. Tím vytvoříte z cesty okruh. Zaměstnanci, stánky - jako vždycky. Na levé straně je celkem velká zalesněná stráň - odstraňte stromy a máte prostor na stavbu drah. Ty můžete stavět i na jezeře. Menší atrakce a stánky nastrkejte kolem jezera k cestě. Horské dráhy se dají stavět i nad již postavenými atrakcemi, chce to jen trošku zapřemýšlet.


11 - Millennium Mines

Úkol - mít minimálně 800 hostů na konci třetího roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Velká plocha bývalého dolu. V podzemí dolu se vám tu již prohání vláček. Nastavte mu jízdné a vstup nastavte i na bráně. Odstraňte scenérie důlních  věží - jsou sice hezké, ale jen by překážely. Najměte zaměstnance a postarejte se o hlad, žízeň a záchod hostů. Je tu dost prostoru na horské dráhy, stavte je dokola okolo plotu, aby vytvořily kruh a stejně tak postavte i cestu. Menší atrakce stavte na rovných návrších, ať nemusíte upravovat terén či stavět vysoké chodníky. Nakonec postavte i cesty středem a zbytek volné plochy zastavte horskými dráhami.


12 - Karts & Coasters

Úkol - mít minimálně 1000 hostů na konci třetího roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Další z parků postavených uprostřed lesa. Máte tu už dvě horské dráhy a dvoje motokáry, oboje zlevněte a na bráně nastavte vstupné. Najměte hosty, postavte stánky a pár mírnějších atrakcí poblíž vchodu. Pak rozmístěte na cesty koše a lavičky. Dobré je, že cesty už v tomto scénáři tvoří okruhy a nejsou zde slepé trasy. Takže začněte odstraňovat stromy a rovnoměrně podle všech cest rozmisťujte atrakce a stánky. Snažte se podél cest nacpat co nejvíce horských drah. Sice to není nikde psáno, ale když se park jmenuje Motokáry & Horské dráhy, tak ať dostojí svému názvu.


13 - Mel´s World

Úkol - mít minimálně 1200 hostů na konci třetího roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 5 000

Počáteční dluh - 5 000

Popis - Opět relativně příjemný park. Upravte vstupné na atrakcích a ve stáncích a nastavte jej na bráně. U volného pádu prodlužte nosný stožár na maximum a podle toho upravte rychlost katapultace. Cestu od východu z bobsled horské dráhy propojte s cestou od východu Flightmare (cestu veďte za jezírkem). Upravte počet laviček a košů, najměte zaměstnance a postavte stánky a záchody. Atrakcemi obestavte již hotové cesty. Až to budete mít, tak v zadní části parku odstraňte les, čímž vám vznikne velký prostor na stavbu velkých horských drah (i těch největších). Pozor hlavně na cesty bez konce (například dlouhá cesta na konec parku pouze na horskou dráhu - postavte jí tak, aby před vstupem na horskou dráhu byla odbočka k další dráze a takto to stavte, dokud z toho nebude uzavřený kruh - cesta se vyvede zpět na hlavní chodník).


14 - Mystic Mountain

Úkol - mít minimálně 800 hostů na konci třetího roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ano - na zemi (cena 90/čtverec)

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Další celkem malý park s jezírkem. Vyčistěte jej od stromů, postavte pár atrakcí a stánků, najměte zaměstnance, nastavte vstupné na bráně a otevřte park. Plocha na stavbu je docela malá, dá se ale odkoupit velká část lesa na kopci. Jenže cena je vysoká. Proto se pokuste nacpat do prostoru, který máte na začátku hry, co nejvíce horských drah. Rychleji tak přijdete k penězům a můžete nakupovat další pozemky. Stavte ve dvou vrstvách, malé atrakce na zemi a horské dráhy nad nimi - do parku se vejde více atrakcí. Nezapomeňte, aby cesty tvořily okruh.


15 - Pacific Pyramids

Úkol - mít minimálně 1000 hostů na konci čtvrtého roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ano - na zemi (cena 15/čtverec)

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Velmi jednoduchý a hezký scénář. Odstraňte pyramidy (zbytečně zabírají místo) a začněte stavět. Různě podél celé trasy rozmístěte pár atrakcí a otevřte park. Nastavte vstupné na bráně a najměte zaměstnance. Pak postavte nějaké stánky a vybavení cest. Také je zde chodník pod zemí (začíná na kopci a končí pod sfingami), je na vás, zda ho zavřete nebo necháte. Zastavte celou plochu atrakcemi, hlavně horskými dráhami, ať vyděláváte. Ale zastavením plochy hra nekončí. Je zde velmi levný nákup pozemků a pozemků ke koupi je opravdu hodně, takže váš park může být nakonec celkem obrovský. Nakupujte pozemek po částech, vždycky kupte nějakou plochu, tu zastavte a takto pokračujte dále. Na všechno máte čtyři roky, takže spoustu času.


16 - Crumbly Woods

Úkol - mít minimálně 1200 hostů na konci třetího roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ano - na zemi (cena 15/čtverec)

Počáteční finance - 5 000

Počáteční dluh - 5 000

Popis - Zase park uprostřed lesa, je tedy jasné, že stromy nám budou hodně překážet. Nastavte vstupné na bráně a na atrakcích jej zlevněte. A teď důležitý krok - veďte cestu ze zadní části parku přes autíčka ve světe Alenky v říši divů ke vchodu. Uzavřete tím okruh. Najměte zaměstnance, postavte lavičky a koše a začněte stavět. Začněte stánky a postupně přistavujte další a další atrakce. Musíte hodně čistit les, takže pokud máte chvíli času, pracujte na tom, ať vás to nezdržuje později při stavbě. Do zadní části parku se dá nacpat několik horských drah, postavte tam ty největší.


17 - Paradise Pier

Úkol - mít minimálně 600 hostů na konci druhého roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Malý park na vodě. Cesty tu tvoří čtyři menší čtverce uprostřed jednoho velkého. Cesty uvnitř zbourejte, aby zbyl jen velký okruh. Stavět můžete uvnitř chodníku a na  šířku čtyř políček vně chodníku. Nejprve zastavte vnitřek - menší atrakce, stánky, malé horské dráhy. Vně chodníku pak stavte stanice horských drah, které pak táhněte do výšky a budujte je nad parkem. Musíte využívat vlastní stavby horských drah. Je to krátký scénář (pouze dva roky) ale 600 hostů není zase tolik.


18 - Lightning Peaks

Úkol - mít minimálně 900 hostů na konci třetího roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 5 000

Počáteční dluh - 5 000

Popis - Park se dvěma lanovkami, nahoře je prostor na stavbu a jde se k němu do kopce jakousi nudlí. Lanovky zlevněte, najměte zaměstnance a nastavte vstupné. Nahoře postavte několik horských drah kvůli penězům - uvidíte, že jich budete potřebovat hodně. V nudli vedoucí nahoru se dají postavit menší atrakce typu ruského kola a postavte tam i stánky. Nezapomínejte na koše a lavičky. Vršek tvoři hluboké hornaté údolí. Vyčistěte jej od stromů a postavte, co jen půjde postavit. A nyní se dostáváme k již zmiňované velké investici. Park je hrozně kopcovitý, tudíž spousta atrakcí ani nepůjde postavit. Proto musíte velké finanční prostředky vrazit do rovnání terénu - bude to opravdu hodně peněz. Ale na stavbu typu vodního skluzu je to bohužel nutné. Je zde slepá cesta, tak co nejdříve udělejte okruh kolem parku a obestavte cestu atrakcemi.


19 - Ivory Towers

Úkol - mít minimálně 1000 hostů na konci třetího roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Velmi ostrý začátek. Hodnocení na nule, totálně zdemolovaný a pozvracený park. Zavřete jej a na všech atrakcích zlevněte vstupné. Všichni návštěvníci jsou totálně naštvaní. Najměte zaměstnance, ať začnou dávat park do pořádku. Postavte na několika místech stánkové zóny, záchodů postavte klidně i víc. Pusťte se do opravy zničeného vybavení parku. Lavičky, lampy, koše - všechno nové. Najměte i dostatek policistů, s vandalismem je v tomto parku problém pořád. Slepé zákoutí nalevo buď zavřete, nebo cestou spojte s  cestou od východu z horské dráhy na kraji parku. Postavte pár atrakcí, nastavte vstupné do parku a otevřete jej. Postupně odstraňujte stromy a stavte atrakce. Postavte i miniželeznici - veďte jí z větší části podzemím. I v tomhle parku budete muset hodně využít vlastní  stavby drah. Hlavně pozor na ten vandalismus.


20 - Rainbow Valley

Úkol - mít minimálně 1000 hostů na konci čtvrtého roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Podle mého názoru možná nejtěžší scénář ze všech, jelikož nemůžete nijak upravovat terén ani ničit stromy (a že jich na tom pozemku hezkých pár je). Malé atrakce se ještě dají narvat na zem mezi stromy (což také dělejte), ale z horských drah tu nepostavíte nic. Tedy aspoň nic z předpřipravených tratí. Ale na tohle existuje jednoduchý fígl. Začněte stavět vlastní horskou dráhu, dojeďte nad úroveň stromů, postavte tu nástupiště a tu část od země zničte. Teď postavte i zbytek dráhy nad úrovní stromů a máte vyhráno (nestavte je zase moc vysoko, aby vůbec šly v té výšce postavit cesty). Také je zde několik říms, kudy můžete vstoupit pod zem a stavět tam, to také využijte pokud bude třeba. Cestičky od vchodu a východu už na zem vždycky nějak vymotáte. Takhle postupujte a zastavte celou plochu parku (malé atrakce na zem a horské dráhy do vzduchu). Ze začátku to možná bude problém, ale pak už vše půjde jak po másle. Nezapomeňte na lavičky, koše a zaměstnance. Připravte se na to, že park ve finále bude nevzhlednou změtí cestiček, ale jinak to ke splnění úkolu bohužel nejde.


21 - Thunder rock

Úkol - mít minimálně 900 hostů na konci čtvrtého roku, s minimálním hodnocením parku 600

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Příjemná oddechovka na samotný závěr. Váš park se skládá z pouštního území s obrovským skalním masivem uprostřed. Místo ke stavbě je okolo skály, nahoře na skále a hlavně - uvnitř skály. Zezačátku postavte lavičky, koše, najměte zaměstnance, navolte vstupné do parku a zlevněte a zrychlete lanovku. Teď už můžete stavět. Malé atrakce, jako je ruské kolo, dávejte okolo skály dole a plochu nahoře zastavte horskými dráhami a podobnými velkými atrakcemi. Až se plocha nahoře naplní (což netrvá moc dlouho), pokračujte ve stavbě horských drah ve skále. Tady můžete uplatnit svůj stavitelský um, klidně skálu prošpikujte různými dráhami. Nakonec ještě postavte cestu po zemi okolo skály (cestou přidávejte některé menší atrakce a stanice atrakcí uvnitř hory) a asi na dvou dalších místech vybudujte další cesty na vrchol. Pokud by se vám nedařilo mít minimální počet návštěvníků, použijte reklamní kampaně ať se o vašem parku taky ví a lidi se jen pohrnou.


22 - Mega Park

Úkol - žádný

Možnost nákupu pozemků - ne

Počáteční finance - 10 000

Počáteční dluh - 10 000

Popis - Ta nejlepší odměna od vývojářů za splnění všech scénářů. Dostanete k dispozici ten největší park, co jste kdy viděli, bez omezení nějakého úkolu. Je tu trochu od každé scenérie (jezero, důl, písek...) a plocha ke stavbě je až neskutečná. Tak se bavte :-)




10 - Závěr

Věřím, že jste RCT úspěšně zvládli dohrát až do konce a jistě se už těšíte na jeden ze dvou datadisků, které k prvnímu dílu vyšly. Pevně doufám, že vám můj návod v něčem pomohl a něco osvětlil. A ještě malá pomoc na závěr - pokud by někdo nemohl dokončit kterýkoliv ze scénářů, napiště mi na mail, mám uloženy SAVY na všechny scénáře těsně před splněním úkolu (31. říjen posledního roku). Stačí nahrát do hry, pustit a za necelou minutku máte scénář splněný. A to je už opravdu všechno, snad už jen Hraní zdar!!


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.