1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Runaway 2: The Dream of the Turtle
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Runaway 2: The Dream of the Turtle - návod

Všude vždy všechno prozkoumejte a při rozhovorech vždy vyčerpejte všechna témata.


1. Kapitola : Trapped in the Jungle


V havarovaném letadle prohlédněte bednu a najdete hračku psa. Nalevo od bedny seberte z podlahy střep a běžte kousek doleva. Na zemi vpravo vezměte žlutou sponku Giny. Jděte do pilotní kabiny a otevřete skříňku uprostřed. Najdete láhev whisky a dalekohled. Z přihrádky vlevo seberte lupu a zkuste zatáhnout za páčku vlevo na palubní desce. Otevírá poklop na letadle, ale po chvíli se vždy zavře (musíte počkat až se zavře, aby Brian věděl, že se zavírá). Otevřete tedy poklop a páčku uchyťte sponkou. Vyjděte zletadla a venku uvidíte, jak padá nějaký papír. Kdyby papír nespadl, tak se vraťte do vraku letadla a znovu vyjděte ven. Po prohlédnutí papíru zjistíte, že se jedná o Otovu (pilot) licenci. Venku se podívejte do koruny stromů, ale nic neuvidíte, takže se podívejte spomocí dalekohledu. Na jedné z větví visí Otův baťoh. Podívejte se do poklopu na přední části letadla a najdete láhev s vodou a kliku. Prohlédněte si sluneční paprsek nejvíce vpravo a zkuste na něj použít lupu, ale bohužel by to chtělo nějaký stojan. Lupu tedy v inventáři spojte s klikou a tento výsledek umístěte k paprsku nejvíce vpravo. Jděte doprava na další obrazovku, je zde lemur, který hned uteče a bažina. Na hladině bažiny můžete vidět Otovy brýle, dejte je sebrat a Brian sám ulomí větev a podá si je. Teďka se musíte dostat dál, zkuste vyšplhat po velkém balvanu vlevo, ale klouže to. Jděte zpět kletadlu a znova se podívejte do poklopu, najdete ještě sprej proti klouzání. Sprejem nastříkejte balvan a zkuste vyšplhat.


Brian vyleze až na strom, ale tam na něj zaútočí lemur a Brian spadne. Musíte nějak zabavit lemura, aby se věnoval něčemu jinému. Nalijte vodu do hračky a položte ji na, místo kde lemur vždy stojí, když přijdete. Lemura hračka zaujme a přijde se napít vody. Z vraku letadla seberte ještě jednoho psa a tentokrát do něj nalijte whisky. Lemur se napije whisky a opije se. Vezměte zpátky psa a lemura také. Vylezte po kameni, přes strom až na skálu. Jděte doprava k mostu, který si prohlédněte. Jelikož je dosti vratký, tak po něm Brian odmítne přejít. Přečtěte si ceduli a podívejte se dalekohledem na druhou stranu mostu. Běžte zpět k vraku letadla a zkuste možnost vyšplhat do koruny stromů pro baťoh, ale to nepůjde. V inventáři střepem odřízněte z brýlí gumu a pak ještě střepem upravte větvičku. Spojte větev s gumou a získáte prak. Sestřelte Otovu tašku a prozkoumejte ji. Najdete rozbitý klíč, který dejte pod paprsek lupy a ztavte ho. Uvnitř vraku letadla zkuste použít klíč na skříňku v letadle (je na ní nápis Keep Closed). Bohužel trochu přečnívá v místě, kde je ztaven. Použijte tedy na klíč střep, čímž ho obrousíte a můžete odemknout skříňku, objevíte sněžnice. Zpátky k mostu a použijte sněžnice na most. Brian odloží všechny přebytečné věci (mezitím vším se lemur probudil a znova si lokl whisky) a přejde most. Brian vyjde na vrchol hory a bude vyhlížet jezero, kam spadla Gina, kupodivu uvidí vojenský tábor.


2. Kapitola : Surfin' Mala


Po přiblížení k vojenskému táboru budete ohrožováni zbraní a pak odvedeni k pobočníkovi plukovníka. Leslie vás půjde ohlásit, mezitím se podívejte do sešitu na stole a pak budete předvoláni k plukovníkovi. Po rozhovoru s plukovníkem se ocitnete před táborem. Mezitím se nám probudil lemur a Brian ho pojmenoval Little Demon (malý ďábel). Prohlédněte si ceduli vlevo, zeptejte se vojáka, jestli by vás nepustil dovnitř kvůli starému známému, ale bohužel nepustí. Běžte po cestě doprava, dojdete na mapku míst a hned půjdete do baru uprostřed. Barmanka se jmenuje Lokelani a podrobně si s ní popovídejte. Její papoušek se jmenuje Aolani a Lokelani na něm velice záleží. Na zemi se podívejte do popelníku a najdete držák na cigarety. Z pultu seberte tabuli s křídou a zkuste si promluvit s papouškem. Jděte na pláž a na mapě zvolte místo s mechanickým býkem (vpravo dole). Pokuste se na něj vylézt, ale je rozbitý. Teď na mapě jděte na místo snápisem Surf Snack. Uprostřed chaty sedí osoba v mnišském hábitu, ale znějakého důvodu odmítá mluvit. Dejte mu tedy tabuli s křídou a vyzpovídejte ho. Prozkoumejte kabel (i jeho konec), který visí na zábradlí a z pláže běžte k přístroji na fotky (vpravo nahoře). Jděte za desku s motivem a zobrazí se vám automat, přečtěte si instrukce. Zpět na mapu a zkuste budovu TiKi Falls, ale jak turistické centrum, tak hlavní vchod je zavřený.


Zpátky k Lokelani. K automatu vám poví, že potřebujete speciální minci, bohužel ale žádné nemá, ale nějaké by mohli být zapadané pod automatem. Z mapky jděte doleva nahoru prozkoumat dále ostrov. Dojdete k chatce s Lokelaniimi kamarády Knifem a Kaiem. S oběma si promluvte. Pod chatou seberte pudr a napravo od chaty vezměte lano. Prozkoumejte želvu z písku a jděte vlevo k molu. Je zde Knifův motorový člun a na molu je krabice s nářadím, kterou seberte. Podívejte se na východ z jeskyně a pak běžte zpátky na pláž s TiKi Falls. Za budovou TiKi Falls můžete vidět kousek vojenského auta. Vydejte se na toto místo a popovídejte si svojákem O’Connorem. Během rozhovoru se voják pochlubí, že s pomocí lana umí skvěle šplhat po stromech. Dejte tedy vojákovi lano a mezitím co bude šplhat na strom, mu vezměte fotografii profesorů z knihy na kapotě auta. Po chvíli O’Connor ze stromu sleze a vy ze stromu s pomocí držáku na cigarety seberte kousek pryskyřice. Nyní jděte z mapy ke kontejneru a vchodu do sklepa (místo vedle schodů TiKi Falls budovy). Prohledejte kontejner a najdete máslo. Máslem namažte kabel u postavy v hábitu a vytáhnete ocelové lano. Upevněte ocelové lano na prkno dvojitých dveří vedoucích do sklepa a zkuste prkno odtrhnout, ale marně. Jděte za vojákem O’Connorem a řekněte mu, ať ještě jednou vyšplhá na strom. Jen co odejde, tak si vypůjčete jeho vůz a Brian zajistí otevření vrat do sklepa. Sejděte dolů a vlevo poblíž schodů je panel, který určuje, kam jde proud. Podívejte se lépe na panel a uvidíte dvě řady páček a jednu úplně vpravo (hlavní vypínač). V horní řadě dejte první dvě páčky nahoru a třetí dejte dolů. Ve spodní řadě nechte nahoře jen první a zbývající dvě dejte dolů.



Hlavní vypínač musí být vkaždém případě nahoře, tedy zapnutý. Mrkněte na prkna vpravo a pak do komory pod schody, najdete detektor kovu. Jděte zpět k chatě s Knifem a použijte detektor kovu na želvu z písku. Objevíte Kaiho protézu nohy. Jděte zpět k automatu na focení a podívejte se pod plošinu. Bohužel na žádnou minci nedosáhnete, ale zkuste pod plošinu pustit lemura a tomu se mince podaří najít. Ale aby vám malý ďábel minci dal, musíte mu donést pivo. Zeptejte se Lokelani, zda-li by vám nedala pivo. Jelikož nemáte žádné peníze, tak se vám bude pokládat různé otázky ohledně svých přátel. Musíte tedy postupně odpovědet čtyři jména. Správné odpovědi jsou:


1. Milo

2. Lopati

3. Tiroo

4. Russel


Kdyby tato kombinace jmen nezabrala, tak je zde ještě alternativní možnost - Charlie, Michail, Rene a Rumero. Jděte zpátky k automatu na focení a lemurovi dejte pivo. Získáte minci, jděte za desku a do automatu vhoďte minci. Přiběhne Lokelani a získáte hezkou fotku. Znovu si podrobně popovídejte s Lokelani a běžte k mechanickému býkovi. Zkuste použít krabici s nářadím na poklop a znovu se do něj sami podívejte. Zpátky u postavy v mnišském hábitu spojte trubičku od doutníku s pudrem a dostanete něco ve stylu křídy. Výsledek této kombinace dejte postavě a po chvíli diskuze zjistíte, že se jedná o vašeho starého známého Joshua. Popovídejte si s Joshuou a požádejte ho zda-li by vám nepomohl opravit mechanického býka a po malém přemlouvání se s vámi vydá k býkovi. Dejte Joshuovi krabici s nářadím a máslo. U baru se zeptejte Lokelani ještě jednou na grafický program a dejte jí obě dvě fotky, co máte v inventáři. Lokelani pro vás fotku upraví, ale musíte jí pohlídat papouška Aolani. Bohužel si bude chtít dát Brian něco k pití, lemur mu uteče na pult a vyděsí papouška. Lokelani je velice nešťastná a na vás je vše napravit. Vraťte se k mechanickému býkovi, který už je opraven a hned ho vyzkoušíte.


Jděte k chatě za Knifem a nabídněte mu, že si může nějak zaserfovat výměnou za loď. Automaticky se přesunete k býkovi a Knife vám po chvíli dovolí půjčit si jeho loď. V díře pod býkem seberte zpět máslo a jděte za O’Connorem, tedy tam kam letěl Aolani. Voják, místo toho aby papouška sundal, tak na něj vystřelí a papoušek spadne mrtvý kzemi. Jenže nikde není žádná krev a stopa po kulce. O’Connor totiž úmyslně střelil kousek vedle od papouška, ale toho to vyděsilo až k zástavě srdce. Běžte si popovídat s Kaiem, který sedí v síti u chaty. Kaiův dědeček dokázal oživovat mrtvá zvířata, tedy pokud jen byla ‘‘částečně mrtvá‘‘. Ukažte mu papouška a řekne, že by se jej mohl pokusit oživit. Ale oživovací rituál musí být proveden ve staré chatce po dědovi. Vstupte do chaty, vše si prohlédněte a promluvte si s Koalou. Nyní jděte k vojenskému táboru a vojákovi řekněte, že chcete mluvit s plukovníkem. Budete opět odvedeni k Lesliemu a tentokrát do sešitu zapište, že je na severozápadě neznámá chatka. S plukovníkem rychle ukončete rozhovor a znova se nechte odvést k plukovníkovu stanu. Po chvíli uslyšíte, jak Leslie říká souřadnice chatky, které si Brian hned poznamená. Teď je jen zapotřebí GPS, abyste chatu našli. Zeptejte se vojáka, jestli nemá GPS, ale ukradl mu jej nějaký chlapec. Jděte tedy do chaty za Koalou a podívejte se na věc, s kterou si hraje. Jedná se o O’Connorovo GPS, které se pokuste Koalovi sebrat, ale neúspěšně. Ukažte chlapci lemura, Koala zahodí GPS a vy jej seberte. Kaiovi dejte jeho protézu nohy a použijte lístek se souřadnicemi na GPS. S Kaiem se vydáte ke staré chatce. V rituální chatce si prohlédněte totemy a seberte jeden želví krunýř. Jděte ven, běžte kousek doprava a prohlédněte si totemy. Pak jděte zpátky dovnitř a zeptejte se Kaie, kde by kniha kterou shání mohla být. Opět jděte ven a použijte detektor kovu na některý z totemů, u totemu co je na hromadě hlíny něco najdete. Použijte na tento totem želví krunýř jako lopatu a najdete dávnou šamanskou knihu. Brian ji přinese Kaiovi a po animacích je kapitola dvě u konce.


3. Kapitola : Simpler than an Ameba


Po rozhovoru splukovníkem budete odvedeni do starého chrámu, kde opět dostanete Briana pod svou kontrolu. Jak jste již postřehli, jste pozorováni kamerou a nemůžete nikam jít, takže se první zbavíme kamery. Ve velké síni v chrámu si vše prohlédněte, zkuste použít PC, ale Brianovi to moc nejde. Bedny vlevo obsahují kameru a na stole vpravo seberte plastikový sáček. Vylezte po žebříku vpravo nahoru a vzadu se podívejte na sochu a na ovládací panel zdvižné plošiny. Běžte úplně vlevo nahoru (blíže k vám) a úplně do rohu. Na zábradlí visí hadra a na ní je položená lepící páska, kterou vezměte. Kdyby vás zavolali dolů, že vás nevidí, tak pak zase vylezte nahoru. Podívejte se na kameru, která je upevněna pod plošinou a použijte na ni kameru z krabic. Brian natočí záběry, jak pracuje a pak přehodí kabely, takže teďka máte naprostou volnost a nikdo vás nesleduje. Jděte tedy do místnosti vlevo a vše si zde dobře prohlédněte. Zpátky do velké síně a běžte doprava. Vyslechnete rozhovor dvou vojáků a prohlédněte si symboly na stěnách. Zkuste jít dozadu, do místa, kde si povídali vojáci. Bohužel vás rychle vyženou a vám už zbývá poslední cesta a to jít ven z chrámu. Popovídejte si s vojákem O’Connorem a na konci rozhovoru vám ještě předá dopis od Lokelani. Podívejte se do obálky a objevíte prsten, tedy spíše klíč. Tento prsten použijte na kufr na stole ve velké síni. Najdete sluneční brýle, kartu, neutralizátor a katolizující rukavici. Jděte opět ven a znova si popovídejte s vojákem. Zkuste na něj použít neutralizátor, ale marně. Zpřístroje vypadnou tři malé kuličky, které Brian hned sebere ze země. Běžte přes velkou síň až do místnosti s velkým krystalem. Kartu vložte do skuliny a do koule, která zůstane na zemi, uložte tři malé kuličky. Koule se začne vznášet a použijte na ní katolizující rukavici. Vytvoří se dvě červí díry, které dokáží přenést věc z jedné díry do druhé. Vraťte se do velké síně a z počítače zjistěte, jak přesně pracuje systém AMEBA.


Mezitím se zase koule ochránila krystalem, takže znova vložte kartu a použijte rukavici na kouli. Budete si moc vybrat místo, kam se chcete podívat, je zde pár možností, ale jediná funkční je chata na pláži. Promluvte si s Joshuou a pak použijte rukavici znova. Potom jděte do velké síně a zase zpět ke krystalu. Odstraňte krystal a naposledy použijte rukavici na kouli. Zeptejte se Joshuy jak dopadla operace lemura a pak vám hodí zubařské nástroje. Zpátky ve velké síni vylezte nahoru a použijte zubařské nástroje na ovládací panel zdvižné plošiny. Budete vyvezeni nahoru, kde prozkoumejte různé části sochy a potom vlezte do úst sochy. Zde vidíte osobu zavalenou velkou kamennou koulí. Zkuste zvednout klobouk, ale je pod ním pavouk a Brian zatím nevidí důvod proč ho brát. Asi v polovině koule leží na zemi baťoh. Po prohledání najdete láhev obsahující něco zapáchajícího. Kousek vlevo seberte bič a jděte stále doprava až ke škvíře. Uvidíte Tarantuli a plukovníka. Prohlédněte si terárium a rukavice. Zpátky u kamenné koule seberte pavouka do plastikového sáčku. Zkuste pavouka hodit škvírou, tak aby zaujal Tarantulu, ale to by nebyl nejlepší nápad. Nyní se vraťte až do velké síně a běžte úplně ven. Promluvte si s vojákem O’Connorem a pak jděte o obrazovku doprava. Spomocí zubařských nástrojů uvolněte víko od láhve se zapáchající látkou a láhev hoďte do vchodu úplně vzadu. Vraťte se do úst sochy a znovu zkuste prohodit tarantulu škvírou. Tarantule ji začne honit a Brian si obstará jednu katolizující rukavici. Potom, co Tarantule s plukovníkem odejdou, se znova podívejte škvírou a ze stolu vezměte vysílačku. Vykoukněte z úst sochy a použijte bič na levou náušnici sochy. S Joshuou se vydáte na Aljašku.


4. Kapitola : He Who Knows Does Not Speak


Brian s Joshuou se pokusí dostat k profesoru Simonovi, ale je potřeba znát tajné heslo, které Joshua z hladu zapomněl. Prozatím necháte Joshuu v chatce nedaleko a pokusíte se mu sehnat něco k jídlu. V inventáři máte mobil a 1000 dolarů, promluvte si sJoshuou a všechno prohledejte. Ve staré skříní vlevo najdete pánev a na krbu seberte olejničku. Vedle postelí je bedna s dřevem, vezměte jedno poleno. Vyjděte ven, vše si prohlédněte a nalevo na poličce vemte prázdný kanistr. Běžte směrem do dolů, do lesa. Zde stojí Ben Wazowski, který se již spoustu let věnuje medvědům (můžete vidět na jeho kostýmu). Důkladně si s ním popovídejte a pak se podívejte důkladně na jeho baťoh. Z květiny vedle utrhněte jeden list a jděte dále doleva. Dojdete k zamrzlé řece a když se podíváte z kmene do řeky, tak pod ledem uvidíte ryby. Jděte zpátky do chaty a opět si promluvte sJoshuou. Vraťte se k zamrzlé řece a nahoře vidíte pozorovací chatku, vydejte se kní. Vylezte po žebříku nahoru, všechno ohledejte a seberte motorovou pilu, která je bohužel bez benzínu. V rohu vezměte hokejku a na dveřích rohožku s asijskými znaky. Podívejte se na láhve vpravo a jednu vezměte. Dveřmi projděte na verandu chatky a rozsviťte lampu. Prohlédněte si měřič rychlosti větru a vemte gumovou hadici. Zpátky u chaty použijte hadici na auto vpravo. Přečerpáte si benzín do kanistru, který smíchejte s olejem zo lejničky a pak tuto směs nalijte do motorové pily. Motorovou pilu použijte na zamrzlou řeku a vyřežete si díru na lovení. Bohužel se objeví medvěd, který vám otvor zabere a bude se pokoušet lovit sám.


Běžte si popovídat s Benem a po důkladné zpovědi se vydejte zpátky do pozorovací chaty. Seberte kytaru a Brian na ni zahraje píseň rolničky. Objeví se Archibald a hodí po Brianovi láhev. Brian sleze dolů a započne konverzaci s Archibaldem. Důkladně si s ním popovídejte, za 1000 dolarů vám připraví sushi pro Joshuu, ale musíte mu sehnat ingredience. Jediné co ještě schází je losos a hůlky. Na konci rozhovoru vám dá Archibald píšťalku, abyste si jej mohli zavolat. Vedle chatky je špalek se sekerou, použijte na sekeru poleno a získáte hůlky. Vylezte znova na verandu chatky a vezměte láhev, kterou po vás Archibald hodil, jedná se o nějaké bělidlo. V chatce ještě seberte jedno poleno a vraťte se k chatě s Joshuou. Venku použijte motorovou pilu na soba nad autem. S pomocí nože upravte sobí hlavu a pak ji nabělte láhví z verandy. Takto upravenou hlavu ukažte Benovi a mezitím co ji bude zkoušet, mu zaměňte láhev z chatky za láhev co má v baťohu. Ben se po chvíli vrátí s nepořízenou, ale přesvědčte ho, ať to zkusí ještě jednou. Ben na sebe tentokrát nastříká látku, která přitahuje medvědy a medvěd u řeky si jej oblíbí a oba zmizí někde vlesích. Běžte k zamrzlé řece, na ledě si hokejkou podejte medvědí rukavici (tlapu). Zkuste lovit s pomocí sobích rohů, ale jsou příliš krátké, zkuste tedy hokejku, ale ta je příliš hladká. Spojte hokejku s medvědí tlapou a opětovně zkuste lovit. Úspěšně ulovíte lososa. Nyní již máte všechny ingredience, tak jděte k pozorovací chatce a použijte píšťalu na cestičku mezi kameny. Přijde Archibald a Brian mu vše předá. Ke konci rozhovoru mu ještě Brian dá svůj mobil za to, že sushi donese až do chaty k Joshuovi. Poté, co skončí animace a Joshua se uzdraví, začne poskakovat jako divý a bohužel se zastaví až na okraji ledové kry, která se s ním utrhne a upluje s ním pár metrů. Podívejte se na naviják u auta, ale první to bude chtít nahodit motor. Otevřete dveře a zkuste nastartovat. Bohužel se nic nestane. Otevřete kapotu vozu a pak si ji podepřete hokejkou. Prohlédněte si motor a potom v inventáři spojte nůž s motorovou pilou. Vyndáte z motorové pily svíčku, kterou dejte do motoru auta. Znovu se pokuste nastartovat, motor naskočí a Brian zachrání Joshuu. Konečně se dostane k profesoru Simonovi a dokončíte takto čtvrtou kapitolu.


5. Kapitola : Shipped to the Past


Brian se ocitá na neznámé lodi a trpí mírnou ztrátou paměti. Prozkoumejte tedy dveře a klávesnici u dveří vpravo. Běžte doleva a podívejte se na rouru ve zdi, zjistíte, že se jedná o výtah. Nahoře je vaše stará známa Sushi, důkladně si s ní popovídejte a zjistíte také kód ke dveřím v podpalubí. Kousek níže se opaluje Rutger, se kterým si promluvte a pokuste se sebrat telepatickou helmu vedle něj, bohužel si ji hlídá. Naproti Rutgerovi jsou zahradnické potřeby, vezměte si písek. Kousek vlevo seberte smeták a vraťte se do podpalubí. Vejděte do skleněných dveří a tam najdete dalšího vašeho známého, Saturna. Po důkladném rozhovoru jděte zpět a zadejte kód do panelu u dveří. Na schodech uvidíte Camille, která je poměrně smutná a za chvíli vyběhne za svým kamarádem Deanem. Dean s Camille točí nějakou reklamu, jakmile Dean skončí, promluvte si sním. Běžte zpět doleva nahoru po schodech. Prohlédněte si hydrant na zdi a vstupte dveřmi vzadu do nákladního prostoru. Podívejte se na velkou nádrž a vypusťte ji ventilem vedle. Jděte kousek doprava k vratům a zkuste je červeným tlačítkem otevřít. Velice rychle se zpětně zavřou, takže je zasekněte s pomocí smetáku. Uvnitř najdete plastické vázanky. Opusťte nákladní prostor zadáním kódu na klávesnici u dveří. Jděte za Sushi a zeptejte se jí na klíč k hadici hydrantu. Poví vám, že jeden sebral Joshua a dá vám duplikát.


Jděte opět do podpalubí až do místnosti s Deanem a Camille. Běžte úplně doprava a z krabice vzadu seberte dvě hadice. Tyto dvě hadice spojte v inventáři za pomocí plastických vázanek. Vezměte z krabice více hadic a Brian už je sám spojí. Zpátky nahoře se podívejte na požární hydrant. Podívejte se do nákladového prostoru a pak jej opusťte. Na schodech bude opět sedět Camille, důkladně ji vyzpovídejte a potom ji zase zavolá Dean. Sejděte dolů a podrobně si promluvte s Deanem. Vraťte se zpět až do podpalubí a uvidíte Joshuu, jak nastupuje do výtahu. Znova se vraťte do místnosti vpravo a Camille bude opět sedět na schodech, ale tentokrát vám dá dvě láhve vína. V podpalubí použijte láhve vína na Brianův pokoj a Brian si po chvíli bude připadat jako když se probudil prvně, ale tentokrát si pamatuje co doposud dělal. Projděte skleněnými dveřmi a zkuste si od Saturna vypůjčit jeho blok. Ze sošky vlevo seberte trojzubec. V inventáři zkombinujte dvě prázdné láhve vína s pískem, poté s plastickými vázankami a nakonec s trojzubcem. Výsledný vynález dejte Saturnovi a po chvíli vám předá blok. Na stole vezměte z hrnku fix a odejděte z místnosti. Opět uvidíte Joshuu, ale tentokrát jde do chráněné oblasti, jděte tam také a sejděte dolů po schodech. Deanovi dejte blok a dá vám článek z časopisu. Automaticky se objevíte u Saturna a budete nyní vyřizovat vzkazy mezi Rutgerem a Saturnem. Běžte za Rutgerem a zvolte předposlední možnost, budete moc vybrat ze tří možností, zvolte třetí (That his hat is off to you, and not to pout). U Saturna zvolte samý postup akorát mu řekněte "He’s sad that your techno-art doesn't get more deserved air time on TV "(druhá možnost). Rutgerovi povězte "When he listens to reggae, that he gets so happy he starts to flap his wings like a duck " (první možnost). Další vzkaz pro Saturna zní "He feels like a wacko for not having gone to the Burning Man Festival with you " (druhá možnost). A konečně úplně posledním vzkazem je "The day Jamaica wins the bobsled medal, he’ll buy you an Olympic-sized bong " (třetí možnost) pro Rutgera.


Po tomto vzkazu vám dovolí vypůjčit si jeho telepatickou helmu a vše bude připraveno na potápění. Jakmile skončí všechny animace, tak se vydejte do nákladního prostoru a podívejte se do krabice s nářadím. Najdete pilu, kterou uřízněte kousek smetáku, co podepírá vrata. Pokuste se odejít z nákladového prostoru, ale kód z nějakého důvodu nefunguje. Použijte tedy interkom nalevo od vrat a zjistíte, že Joshua změnil kód. Použijte tlačítko nalevo od interkomu, otevře se poklop a vylezte na žebřík. Po rozhovoru se Sushi si s ní popovídejte ještě jednou a řekněte jí, že se chcete znova podívat na ztroskotaný koráb (potápět se). Po dalších dvou pokusech budete ještě potřebovat nějaké páčidlo, abyste mohli otevřít staré dveře na korábu. Sushi mezitím opravila kód u dveří a vy se vydejte do nákladového prostoru. Někdo sebral koště podepírající vrata, zmáčkněte červené tlačítko vpravo a potom stiskněte tlačítko vlevo. Vraťte se na palubu k Rutgerovi a nahoře na lodi je Joshua jak likviduje anténu. Jděte se podívat vpravo dolů, zda-li by se tudy nedalo dostat do druhé část nákladového prostoru, ale bohužel. Běžte za Saturnem, promluvte si sním a půjčete si jeho nové speciální elektrické magnety. V nákladním prostoru použijte magnety na otevřenou plochu a sledujte konečnou animaci kapitoly pět.


6. Kapitola : The Hidden Beacon of Avernus


Nyní je Brian vězněm na korábu a má jméno Brushian Bharscough. První se zbavíme želízek. Ze stolu vlevo seberte dýku a těžítko. Podívejte se lépe na želízka a zkuste na ně použít dýku. Bohužel neúspěšně. Vedle slečny je v trámu hřebík, popovídejte si se slečnou a pak zkuste použít dýku na hřebík. Dýky hoďte slečně a za chvíli získáte hřebík. S pomocí hřebíku odemkněte pouta a běžte se podívat ven. Uslyšíte rozhovor dvou pirátů. Na zemi vlevo prohrabejte zbytky slunečnicových semínek a najdete tři celá. U okna vpravo je na půl upadlá deska, za pomocí dýky ji vylomte a získáte ještě jeden hřebík. Jděte zpět a zkuste si popovídat s papouškem, není moc výřečný, takže mu dejte slunečnicová semínka a zjistíte pár informací. Na stole s mapou vezměte prázdnou láhev, otevřete a prohlédněte skříň vedle a z láhve nad vázou vemte dračí jazyk. Zkuste opustit místnosti dveřmi vpravo, ale strážce vás zažene zpět. Použijte tedy na dveře dračí jazyk a potom těžítko. Takto jste se zbavily strážce, v místnosti vedle seberte zpátky těžítko. Prohlédněte si kostru a sud s vodou. Pokuste se otevřít dveře vedle kostry, ale někdo skrze dveře zaútočí kordem. Na dveře použijte desku a zpacifikujte takto útočníka. Jedná se o starého známého lemura. Vstoupíte do místnosti s pokladem, kterou následně opusťte. Běžte vpravo za schody, osloví vás pirát a zeptá se vás na jméno. Odpovězte mu jakékoliv jméno ze seznamu. Potom od něj můžete požadovat láhev grogu, ale je potřeba sehnat prázdnou láhev a certifikát a také projít třemi testy. Ukončete rozhovor a jděte o obrazovku zpět. Zkuste dát lemura do sudu s vodou, ale Brian odmítne.


Vraťte se k pirátovi a vlevo od něj je bedna, kterou prohledejte. Najdete mýdlo, které hoďte do sudu s vodou a pak ještě přihoďte lemura. Vykoupaného lemura ukažte pirátovi. Nyní jděte do místnosti s pokladem, prohledejte jej a měli by ste najít zlatou sošku. Tuto sošku předejte pirátovi. Nyní si s pirátem promluvte a řekněte si o test. Budou vám postupně pokládány otázky a zde jsou odpovědi: 1. Long John Silver, 2. Doctor, 3. By inventing turtle surfing as everyone knows. Pirát poví kousek příběhu a pak položí další čtyři otázky. Odpovědi: 1. Henry Wobblins and Diego el Cojuelo. 2. Henry Wobblins, 3. Joao de Passoromo and Jean L'Eclope, 4. Diego el Cojuelo. Tímto jste úspěšně splnily poslední test. Jděte zpátky do kapitánské kajuty a ze skříně si vezmete certifikát. Certifikát ukažte pirátovi a pak mu dejte prázdnou láhev na grog. Nazpět dostane plnou láhev grogu. V místnosti s pokladem prohledejte poklad a najdete lístek od vývojářů. Sejděte schody a na konci místnosti vemte trychtýř. Jděte úplně až ven a použijte desku na okna vpravo. Brian automaticky desku zabouchá a přelijte grog do prázdné láhve visící na laně. Pirát opět začne jíst semínka a bude je odhazovat dolů. Prohledejte hromadu semínek a najdete pět slunečnicových semínek. Pokud tam ještě nebudou, tak jděte do kajuty a zpět. Pak už by tam měli být. Vraťte se do kajuty a papouškovi dejte semínka. Zjistíte správné směry, kam by měla loď plout. Přistupte tedy ke globusu a budete točit na uvedené pozice, při správném zadání byste měli slyšet lupnutí. Točte na východ (doprava) až na Japonsko (Japan), zpátky na západ (doleva) na Newfoundland a pak zase doprava na Řecko (Greece). Tímto posledním otočením spustíte závěrečné animace této skvělé adventury a Runaway 2 : The Dream of the Turtle je u konce.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.