1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Sacred
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Sacred - průvodce
Autor: SH3Vcza

Diablo, Daiablo, Diablo… Kdo by ho neznal. Od doby, co vyšel Diablo, Diablo 2 (LoD), se na trhu objevilo dalších pár her tohoto žánru. Sacred patří mezi ně, pokořitel slavného Diabla, je-li to tak, tak to byste měly posoudit sami.


Každopádně je Sacred skvělá hra, nějaký ten návod si zaslouží. V návodu nepopisuji přímo questy, protože když dostanete quest, tak cíl máte označený na mapě a není co řešit. Zabít, vzít, donést atd… Úkoly jsou celkem jednoduché (tedy myslím na přemýšlení :-), takže se v tomto návodu budu spíše zmiňovat na popis postav a rady do hry. Mimochodem je to můj první návod, tak omluvte případné chyby ;-) , díky.


Obsah


1) Postavy

2) Draci

3) Ovládání

4) Skilly

5) Všeobecné tipy

6) Mytologie světa Ancarie


1) Postavy


a) Gladiator



Gladiátor je fyzicky nejsilnější postava, pokud jste v Diablu2 hráli za barbara, tak je vám to známo. Je trénován ve všech typech zbraní, nepřekonatelný na boj zblízka. Používá speciálních útoků, neboli komb, může protivníka omráčit a díky speciálnímu úderu složí (nebo vlastně rozloží:-) kostlivce, že už ho nikdo nedá dohromady. Také má nějaké ty aury, například představte si že běžíte po planině plných gobllinů, kteří umírají, jen se na ně podíváte. Ano je to jedna z aur Gladiátora.


b) Seraphim



Seraphim pochází z tajného rodu andělů, křehká, ladná ale velmi obratná a rychlá v boji. Co se týče magie tu také dobře ovládá, dá se za ni hrát v mnoha směrech, ať už ji specializovat na magii nebo na boj, nebo na obojí zároveň. Ve hře smí jako jediná postava používat "křídla", ale doporučuji si nahrát co nejnovější patch, nebo přijdete o unikátní efekt již zmíněných křídel.


c) Wood Elf



Lesní elfka, neboli hraničářka. Určitě už tušíte, na co je specializovaná. S lukem je nepřekonatelná, pokud máte rádi "snipera", tak je volba jasná. Její povolání je už zmíněné, a to hraničářka. Z toho vyplívá, že kromě excelentní práci s lukem umí velet přírodě. Přivolávat si na pomoc např. Jednorožce, nebo svázat nepřítele rostlinami atd...


d) Dark Elf



Temný Elf je zaměřený na boj, ale používá trochu neobvyklého stylu. Své čepele má otrávené jedem, čili vy jen použijete kombo na multi zásah, nepřátelé se nakazí jedem začnou utíkat a postupně jeden po druhém umírají. Ovšem jsou tu menší problémy s zombii a ghůly, protože ti jsou skoro na jed imunní. V tom případě je potřeba přehodit zbraň s jiným poškozením (ficky, ohněm atd...) a dorazit je.


e) Battle Mage



Bojový mág, ovládá 4 živly - oheň, zemi, vzduch a vodu. Kromě toho má ještě duševní magii

na léčení a podobné kouzla. V Sacred je hraní za mága trochu nezvyklé, protože ze začátku máte jednu pozici na zbraň, a jednu na kouzlo, ale jak vaše postava nabírá na levelech, tak stoupají i pozice (viz níže), ovšem pět na zbraně a pět na kouzla. Ale takový mág by určitě radši, kdyby měl jednu pozici na zbraň a zbylých devět na kouzla. Mezi oblíbené kozla patří meteorická bouře, ledový kruh, duch lučin a samozřejmě duševní léčení, které je hodně potřeba hlavně na vyšších obtížnostech hry.


e) Vampire



Upírka má dvě podoby. Rytířskou a upíří. Upíří podoba je určitě výhodnější, protože jste silnější a máte povolené další schopnosti, jako např. oživovat nepřátele na svou stranu, sát životy atd... Opět doporučuji nahrát patch, příjdete jinak o mnoho výhod téhle postavy.


2) Mapa Draků


A teď něco pro drakobijce. Choďte na draky, jsou z toho dobré zkušenosti jak pro vás, tak pro vaši postavu.

poznámka: s drakem Loromirem se můžete spřátelit a plnit pro něj pár questů. Tady jsou vyznačeni všichni draci ve hře:



Pozn. redakce : omloouváme se za mapu, ale v takovéhle velikosti a kvalitě jsme ji dostali


3) Ovládání


Protože ve hře není nikde vypsáno ovládání, tak ho zde vypisuji. V první řadě doporučuji zmáčknout klávesu [Alt] + [Shift], tím přepnete klávesnici na anglickou a budete moci používat čísla na sloty.


L         otevření diáře (logbook)

I                otevřít inventář

F                otevřít Combat Arts

M               ukázat velkou mapu světa

E                vypít potion of menthor (zvyšuje zkušenosti získané zabitím nestvůr)

G                vypít antipoison potion (zvyšuje odolnost vůči jedům)

Q                vypít undead potion (nemrtví ,které zabijete již nevstanou)

Space         (mezerník) vypít healing potion (obnovuje životy)

TAB            zobrazí minimapu + - zoomování pohledu - pokud máte myš s kolečkem.. dá se                       použít kolečko

F9               rychlý SAVE

F8               rychlý LOAD


4) Skilly


Zde jsou vysány levely jaké jsou potřeba na nové skilly a sloty.


Level 2                3 skilly                2x2 slotů

Level 6                4 skilly                2x2 slotů

Level 9                 4 skilly                3x3 slotů

Level 12               5 skillů                3x3 slotů

Level 20               6 skillů                4x4 slotů

Level 30               7 skillů                5x5 slotů

Level 50               8 skillů                5x5 slotů

Level <50              už nic nepřibývá, jen se vylepšuje...


5) Všeobecné tipy


a) nahrajte si nejnovější patch, nebo rovnou Sacred PLUS, ten obsahuje všechny updaty, a ještě mnohem víc užitečných věcí. Můžete je stáhnout na www.sacred-game.com nebo www.ascaron.com


b) v questu, kdy máte donést vodu vojákovi, vodu nenajdete, jde o chybu hry, musí se použít cheat - otevřete konzoli a napište "wasser" (bez uvozovek), voda by se měla objevit u jezírka, kam vás navádí šipka


c) dobře si rozmyslete, jaké skilly si dáváte a jestli je budete využívat


d) soketujte, jak nejvíc to jde


e) pokud procházíte nízkolevelouvou zónou, tedy kde jsou potvory s nižším levelem než vy, nasaďte si věc s vlastností zabíjení pohledem, ušetříte si zbytečný čas a práci, za kterou nedostanete skoro žádné zkušenosti


f) NECHEATUJTE!!!!!!


6) Mytologie světa Ancarie


A teď něco mimo hru jako hraní, jestli vás zajímá podrobněji příběhy tohoto světa, čtete následující odstavce.


a) Stvoření světa


Na počátku byl chaos! Svět byl plný temnoty, strachu a hrůzy! Ale z temnoty se vynořili bohové a porazili démony. Vyhnali je do sféry zla a do světa vnesli světlo a pořádek. V mnoha světech požehnaných bohy začal rozkvétat život. Démoni podsvětí, hněvající se na bohy, však nepřestali hledat cesty do sfér vytvořených bohy. Podařilo se jim zničit tento boží zázrak a plody života pohltila smrt. Aby bohové ochránili svět, stvořili ze své vlastní krve srdce Ancarie, které mělo spojit všechny živé tvory a zapečetili sféru života. Oheň, země, voda, vzduch a prázdnota proudili do tohoto kamene světa, který se stal základem celé existence. Démoni zuřili na bohy, kteří je vyhnali a toužili získat tento kámen světa. Ale cesty do světa smrtelníků jim zůstávali uzavřené. Přesto aspoň šířili mezi božími výtvory zášť, chudobu, hlad a mor, naplnili srdce smrtelníků touhou po válce, ničení a neomezené moci...


b) Armáda serafinů


Poté vládci temnoty uvrhli božská stvoření do chaosu a temní mágové dokázali krví nevinných obětí otevřít brány vedoucí do horoucích pekel. Do světa smrtelníků se začali valit nekonečné hordy démonů. V krvavých bojích byli bohové stále více zatlačováni a hrozilo, že srdce Ancarie padne do rukou vládců temnot. Tehdy povstala bohyně války Sophja a postavila se nejvyššímu z vládců temnot Worganarovi v souboji, ve kterém položila vlastní život. Ale Worganarův pocit z vítězství v naději, že srdce Ancarie má na dosah, netrval dlouho. Z krve Sophje povstali nové bojovnice: Serafíni. Pomocí božích schopností zničili Serafíni Worganara a jeho následovníků a vyhnali démony zpátky do pekel odkud přitáhli. Poté, co opět zavládl mír, byli Serafíni pověřeni ochranou a péčí o zlaté srdce Ancarie. Rozdělili ho na pět častí a ukryli do všech světových stran v nejvzdálenějších místech Ancarie. Ale požehnaní božskými dovednostmi a převahou v bojích, stali se Serafíni arogantními a namyšlenými. Ve své pýše zanedbali ochranu pěti elementů, které byli nakonec objeveny a ukradeny po moci toužících Elfy, Temnými Elfy.


c) Serafíni přítomnosti


Odvážní lesní Elfové, nejvznešenější boží stvoření, se postavili proti svým mocichtivým bratrům a sestrám temnoty, ale Temní Elfové, majíc v rukách magické elementy, zamořili vznešený národ krví, ohněm a nemocí. Naposledy poslali bohové armádu Serafínů, aby zastavila vraždění a dobývání. Ale posíleni magickými elementy, které volně proudily skrze ancarijský svět, usmrtili kněžny Matriarchátu Temných Elfů většinu serafínských bojovnic. Záchrana smrtelníků přišla v podobě trpaslíků z Gnarlingenu, přispěchali na pomoc z pevnosti Gnarlstat. Hrdí bojovníci nemilosrdně drtili se svými obrovskými sekerami do rady Temných Elfů a po dlouhé a nemilosrdné bitvě je nakonec zdolali. Během bojů byli vráceny a uloženy do bezpečí tři z pěti ukradených elementů. Serafíni však byli poraženi, a jejich armády zničeny. Přežilo pouze několik strážců světla, kteří se vrátili ke svému poslání daného bohy a zasvětili své životy na ochranu dobra.


d) Říše Arnuma I.


Po tisíci letech poté v zemi Ancarie v časech vlády Serafínů. Sophia, nejvyšší královská kněžna a Strážkyně klášterních pevností Serafínů, zanechala po svém skonu synovi Aarnumovi klášter Icecreek Dale. Divoký a nezávislý Aarnum dospíval v časech, kdy Orkové a Temní Elfové znásilňovali a plenili zemi a přinášeli jejím obyvatelům zděšení, bídu a smrt. Serafínů ubývalo a jejich kdysi nesmírná moc ochabla. Odmítali pomoci Aarnumovi v boji proti nepřátelům a ten se proto stáhl do pevnosti Tyr-Fasul v elfských lesích. Po čase se mu podařilo seskupit poměrně silnou armádu z nájemných žoldnéřů a zkušených rytířů a spojil se s trpaslíky z Gnarlstatu. Společně zaútočili na pevnost temných elfů Mhurag-Nar a nakonec jejich vojska vyhnali. Pevnost obsadil a přejmenoval ji na hrad Braverock. Ten se stal jeho hlavním sídlem poté, co se prohlásil králem Aarnumom I. a zbavil Serafínů moci. Jeho synové pokračovali v rozšiřování impéria a vládli železnou rukou nad celou zemí.


e) Řeky krve


Morgast, druhorozený syn zakladatel říše Aarnuma I., se ukázal býti mimořádně krutým a nemilosrdně pronásledoval jak mágy a čaroděje, tak i básníky, cikány a potulné umělce. Mezi hlavní pevností říše hradem Braverock a starou klášterní pevností Icecreek Dale si nechal postavit vlastní pevnost hrad Thunderstone, který se však stal mezi lidmi znám pod jménem hrad Crow's Rock pro tisíce vran a havranů, kteří v kruzích kroužili nad pozůstatky jeho obětí. V časech jeho vlády se ze severu dlouho chystali na útok Temní Elfové, už připraveni na pomstu, a vyplenili celou trpasličí pevnost Gnarlstat. Sami se pak opevnili v jeho ruinách a vybudovali pevnost Zhurag-Nar, odkud začali ovládat severovýchodní provincie Ancarie.


f) Nehostinná poušť


Obávaní orkové, kteří od počátku věků obývali celou Ancariu, byli vytlačeni na východ a jih. Na východě byli buď zotročeni, nebo pobiti Temnými Elfy, hordy vyhnané královskými oddíly do nehostinné pustiny Khorad-Nur na jihu byli odsouzeny k životu v bídě a nouzi. Ale drsný život posílil armády Orků a ti se stali velice houževnatými. Hordy uctívali vojenské kulty, jejichž život byl určován zákonem silnějšího. Naproti tomu v královské říši pronikají do šlechtických domů dvorské obyčeje. Orkové se záhy naučili přežít v pustině a začali vyrábět zbroj a zbraně v kovářských dílnách svých osad, vesnic a horských pevnostech. V následujících stoletích se stal jih království nejčastěji pustošenou částí královské říše loupežnými nájezdy orků, jejichž moc sílila a to lákalo i jiné chamtivé rasy: obry, gobliny a trolly. Tyto kreatury dobrovolně vstoupili do služeb již tak velice silných orkských oddílů.


g) Válka o dědictví


Za vlády Vladimíra VI. hrozil královské říši rozpad. Šlechtické rody DeMordrey, přímých potomků Morgasta I. (Obvilidon na východě a Mascarell na jihozápadě) zápasí o dědictví trůnu a rozštěpují království na samostatné protektoráty, které jsou povinné poslušnosti pouze samotnému králi. Temní Elfové našli v rodině Vladimíra DeMordreyho dobrovolné spojence, a spolu rozprostírají nad celou říší stín zrad a vražd důležitých šlechticů, v důsledku kterých vymírají celé šlechtické rody, mezi kterými jsou i rody Obvilidon, Ransenmar a Wiedenfeld. Ale Vladimírova obávaná hrůzovláda sahá i dále. Nejen v hrabství DeMordrey, ale na území celého království jsou pronásledování všichni mágové. Na prosbu baronky Magdaleny z Mascarellu zastaví Vladimír pronásledování a popravy a nechá čaroděje deportovat do vzdálených regiónů temných močálů na východě. Ti jsou odsouzeni na život v chudobě a strachu z nebezpečí. Magdalena z Mascarellu zaplatila za tento milosrdný čin vysokou cenu. Musela se vdát za Vladimírova syna Alexora, který svou novomanželku v záchvatu zuřivosti téměř ubil ksmrti.


h) Krutovláda


Princ Valorián, přímý potomek Aarnuma I. je Alexorem I. poslaný do vyhnanství a vyrůstá v exilu v klášterní pevnosti Icecreek Dale. Jednoho dne, při vyjížďce na koni, zachrání před skupinou DeMordreyho vojáků mluvčího Tyr-hadarských Elfů. Avšak během tohoto tohoto statečného činu přijde sám Valorian téměř o život a unikne smrti jenom díky léčitelským schopnostem Elfů, kteří mu vrátí zdraví u stromu života, nedaleko Vesnice Timberton. Laralasu, zachráněnou elfku, jeho hrdinská obětavost dojala natolik, že se do něho zamilovala. Valorián našel v Elfech odvážné spojence. S pomocí jejich a Serafínů z Icecreek Dale Valorián svrhl krále Alexora z trůnu v bitvě u Faeriesské cesty a sám se jmenoval králem země. Valorián I. ukončí teror nastolený Alexorem a osvobodí nevolníky. Mágové se nyní mohou bezpečně vrátit do země a je vytvořen úřad královského čaroděje, zatímco Serafíni získali postavení Paladinů a nepodléhají nadále žádné svaté jurisdikci v říši. Valorián však obětoval říši své osobní štěstí, neboť se nemůže oženit s nádhernou elfkou Laralasou. Aby s rodem DeMordrey uzavřel mír vzal si Alexorovu neteř, Moridyu DeMordrey.


i) Velký Mír


Valorianův vnuk je konečně králem Aarnum X. Jeho moc je založená na stabilním a vyváženém obchodním a daňovým systému, který sahá do všech koutů jeho říše. Elfové z Tyr-Hadar posílají lesní stopaře na podporu královských hraničářů zatímco Serafíni utvrzují mír a právo. Vztahy s rodem DeMordrey byli posíleny novou aliancí. Vladimír DeMordrey je nejvyšším královským vojenským maršálem, ochráncem říše a podléhají mu nejlépe vycvičené a nejmocnější vojenské oddíly. Mladý baron DeMordrey úspěšně chrání království opevněním města Bravewall a zvýšením královské autority. Toto rozhodnutí však zároveň znamená, že ekonomicky významná města Gloomoor, Highmarsh a Moorbrook jsou odříznuté od obranných sil království. Králův syn, princ Valor, v současnosti bojuje na jihu království proti nepokojným Orkům. Ještě si nevybral nevěstu, ale dámy Druusa DeMordrey a Varia von Heckenheim jsou nejkrásnější a nejžádanější dámy království.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.