1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Shadowman
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Shadowman - průvodce

Návod poslal : Ing. Martin Imr



1) Dovednosti


Toucher je odměnou  za kompletaci testů v Chrámu ohně  Temple of Fire. Nese-li

Shadowman znamení Toucher,  může "uchopit oheň", což v  praxi znamená, že může

šplhat po hořících římsách a zídkách,  že může přeručkovat hořící sudy v Asylu

a že může odstrčit žhavé kamenné bloky se symbolem ohně.


Náramky The Poigne jsou k nalezení na oltáři v Temple of Fire. Shadowman si je

automaticky nasadí  na zápěstí a je  pak schopen lézt po  krvavých vodopádech.

Nad  krvavými  vodopády  se  zpravidla  nenachází  bonusy,  ale hodně důležitá

rozcestí vedoucí do  dalších částí hry. Například vodopády  v úrovni Wasteland

: Temple of  Life vedou k celé  masivní nové herní sekci,  skrývající zajímavý

větrný mlýn a celou haldu duší.


Marcher je odměnou za kompletaci testů  v Chrámu Proroctví Temple of Prophecy.

Nese-li  Shadowman toto  znamení, je  mu umožněna  chůze po  žhavých uhlících,

která  v mnohých  úrovních rovněž  otevře masivní  nové prostory. Speciálně ve

všech třech  chrámech je třeba  pečlivě prochodit všechny  testy a prozkoušet,

zdali se  s možností chodit  po ohnivých podlahách  neotevřela nějaká cestička

vedoucí na zatím nenavštívená místa.


Nager  je odměnou  za kompletaci  testů v  Chrámu krve  Temple of  Blood. Toto

znamení  umožňuje  Shadowmanovi  plavat  v  lávě  a  je  to poslední speciální

dovednost, kterou Shadowman může získat.


2) Normální zbraně


.50 Desert Eagle - klasická hovnařská pistolka, slaboučký ekvivalent

shadowgunu ve  světě živých. Po zatmění  Slunce se i ve  světě živých změní na

shadowgun.


Shotgun  -  pohodová  brokovnice  s  poměrně  vysokou  účinností  při výstřelu

zblízka.


Hedder & Koah  MP-5 - poměrně silná zbraň,  kterou však doporučuji nepoužívat,

protože je tu...


Ingrams  Mach-10,  což  je  velmi  efektivní  samopal  polykající  munici jako

nenasytné korejské dítě rýži. Munice je však  rychle pryč a její zásoby se jen

stěží doplňují,  takže tuto zbraň  doporučují používat jen  zřídka v krizových

situacích, kdy se potřebujete prostřílet celým hejnem nepřátel a tak podobně.


Violator  - vrchol  "soudobé" bojové   módy v  prostorách Asyla.  Velmi účinná

zbraň,  možná trochu  neohrabaná, ale  když  se  s ní  naučíte zacházet,  nemá

konkurenci. Její munice je však extrémně vzácná, a proto je lepší schovávat si

i na sériové vrahy nebo na obry.


3) Voodoo zbraně a pomůcky


The Shadowgun - nejdůležitější zbraň v celé hře. Čím více roste její síla, tím

je rychlejší a smrtelnější. Její střely mají přímou trajektorii letu, takže se

s ní dají odstřelovat i vzdálenější cíle (tato problematika je blíže rozebrána

v otázce "Jak zabít létající hajzlíky?").


Asson  - řehtačka  prskající malé   čadíky vhodná  tak akorát  pro připalování

prstíků zlobivých dětí. Používat pouze jako okrasu.


Baton - krátké  kopí, které je prakticky neefektivní  jako zbraň. Funguje však

také jako aktivovač teleportačních oltářů, je-li drženo v ruce a stiskne-li se

příslušné tlačítko "používání" u oltáře s ohýnkem.


Flambeau  -  velmi  užitečná  louč,  která  dobře  osvětlí  i  ty  nejtemnější

místnosti. Je  možné používat ji také  jako poměrně efektivní zbraň,  avšak je

třeba  mít  na  mysli,  že  ohnivé  koule  létají  z  louče po zvláštní, těžko

odhadnutelné  křivce a  pak se  rychle poroučejí  k zemi.  Občas tedy může být

problematické  strefit touto  zbraní  cíl.  Mimochodem, flambeau  docela dobře

funguje  na Loa  kněžky. Poslední  funkcí louče  je důležitá  možnost propálit

jejím ohněm kožené blány s červeným symbolem ohně.


Marteau - kostěná palička posílající po zemi vlny ohně, které mohou zneškodnit

i několik potvor najednou. Žere hodně voodoo energie, a tak je dobré jí použít

pouze  při  berserku  nebo  na  nějaké  extra  šťastné seskupení nahromaděných

potvor. Bouchnutím  do trojice bubnů otevírá  železné závory blokující některé

místnosti.


Calobosh  - silně  explozivní voodoo   "granáty", které  zničí všechno,  co se

dostane do  dosahu jejich exploze,  včetně Shadowmana. Tyto  granáty jsou také

potřebné k  probourávání speciálních ornamentálních  dlažek, z nichž  jedna je

k vidění např jako víko sarkofágu vedle počátečního voodoo kostela.


Enseigne -  štít odrážející útoky na  Shadowmana přicházející zpředu. Vzhledem

k tomu,  že útoky  zpravidla přicházejí  z těch  nejnevypočitatelnějších úhlů,

tento štít je  prakticky k nepotřebě, snad s výjimkou  soubojů s extra silnými

nepřáteli.  Na extra  silné nepřátele  ale většinou  potřebujete držet v každé

ruce jednu zbraň, takže ani v takových případech štít moc nepoužijete.


4) Tipy a triky


Ze začátku je  Shadowman tak trochu jako Tomb Raider,  ale bez pušky. Stačí se

jen krapet rozběhat a rozeskákat. Na  Shadowmana nikdo a nic neútočí, takže si

můžete v  klidu osvojit ovládání  - naučit se  skákat s rozběhem,  ručkovat po

lanech, lézt po římsách a dělat  podobné vylomeniny. Po chvíli se dostanete ke

kostelu, jehož dveře se automaticky otevřou, jakmile k nim přistoupíte. Uvnitř

už vám  Mamma Nettie vysvětlí, co  se bude dít dál  a dá vám pušku  .50 Desert

Eagle. Střelbu z  pušky můžete trénovat třeba právě do  Mammy Nettie, která je

nesmrtelná.  Bude sice  trochu nadávat,   ale jinak  olovo přijme  bez větších

obstrukcí. Po cestě ke kostelu narazíte  hned v první jeskyni na podivné cosi,

připomínající jakýsi kříženec mezi bubnem a vázou na nožičkách. Je to uvězněná

duše,  seznamte se.  Vaším hlavním  úkolem v  této hře  je sesbírat  všech 112

takovýchto duší poschovávaných náhodně po  všech úrovních hry. Zatímco některé

dušní bubny  se hledají poměrně  jednoduše či ,rostou"  přímo pod nosem,  jiné

jsou sice  viditelné, ale velmi těžko  dosažitelné, o nakonec jsou  tu některé

duše tak  šíleně schované, že  je opravdu kumšt  je najít. Osvobozováním  duší

z bubnů (což zatím v tomto světě  ještě nemůžete udělat) se postupně dostáváte

na vyšší  dušní úroveň, o  které si povíme  později. Dušních úrovní  je celkem

devět  a  každé  další  úrovně  se  NEdosahuje  stejným počtem sebraných duší.

Zatímco úrovně  první dosáhnete sebráním  pouhé jediné duše,  na úroveň druhou

potřebujete už duše dvě  a pak je zapotřebí stále více a  víc duší. Nejedná se

však o násobky, přesná tabulka vypadá asi takto :


Dušní úroveň 1 :  1 duše

Dušní úroveň 2 :  2 duše

Dušní úroveň 3 :  4 duše

Dušní úroveň 4 : 12 duší

Dušní úroveň 5 : 16 duší

Dušní úroveň 6 : 20 duší

Dušní úroveň 7 : 24 duší

Dušní úroveň 8 : 25 duší


Pokud kdykoli  v průběhu hry  stisknete ESCAPE, hra  se za pauzuje  a ukáže se

statistická obrazovka. Cifry v levém horním rohu ukazují, kolik duší vám ještě

zbývá nasbírat  v dané úrovni,  což je velmi  důležité, a cifry  v rohu pravém

říkají, kolik duší je ještě třeba nasbírat  celkem. Je dobré snažit se v každé

úrovni nejprve nasbírat co nejvíce duší, nežli se pustíte do úrovně další. Hra

je schopna se odkrýt hodně doširoka i  v případě, že v každé navštívené úrovni

nasbíráte třeba jen polovinu duší stejně, jako  tomu je např. u Turoka, což je

jiná  hra od  firmy Iguana.  Pokud si  odkryjete příliš  mnoho úrovní,  je pak

zapotřebí systematicky se vracet dosbírávat  zapomenuté duše, a je-li takových

ztracenek hodně, můžete  z toho mít pěkný maglajs. Ale  pozor - nerad bych vás

mátl - některé  duše v každé úrovni (včetně úrovní  úplně prvních) jdou sebrat

až  mnohem   později,  teprve  až  se   Shadowman  naučí  některým  speciálním

dovednostem, takže  nemá smysl snažit  se je zuby  nehty sesbírat, pakliže  to

není  možné. Tyto  nedosažitelné duše  se většinou  nacházejí v místech, která

hoří nebo ke kterým zdánlivě nevede  žádná cesta. Pracovně jsem si takové duše

pojmenoval jako duše výsměchové.


5) Otázky a odpovědi


a) MLUVIL JSEM S KNĚŽKOU NETTIE, ALE NEVÍM, CO DÁL !


Kněžka  dá  po  prvním  rozhovoru  Shadowmanovi  dvě  věci  : pušku a medvídka

teleporťáčka.  Zatímco puška  se, kupodivu,  používá na  střílení, medvídka je

třeba  navolit  v  inventáři  a  stisknout  Enter,  načež  se objeví speciální

teleportační  menu. Na  začátku hry  je v  tomto menu  pouze úroveň s kostelem

a počáteční  úroveň  pekel  Deadside:  Marrowgates.  V  zemi  živých Shadowman

zpočátku  hry  nemá  nic  na  práci,  takže  nezbývá,  nežli  navolit Deadside

a hupsnout do pekel.


b) NA CO JSOU TY ZLATAVÉ LEBZNY ?


V  celé  hře poletují  ve vzduchu  stovky malých  zlatových lebeček,  a to buď

zcela  volně,  nebo  bývají  schované  v  různých  bednách  a nádobách. Jejich

sbíráním  se doplňuje  energie Shadowmanových  voodoo zbraní  a voodoo  štítu.

Odejdete-li z nějaké úrovně a vrátíte se do ní, lebky se na většině míst znovu

objeví.


c) A NA CO JSOU TAKOVÁ MALÁ ČERVENÁ SRDCE ?


V levé  dolní  části  obrazovky  se  objevuje  indikátor  zvláštních  obětních

předmětů bohovi Loa zvaných "Cadeaux". Tyto předměty vzdáleně připomínají malá

červená srdce. Jedná se o  mazanou formu užitečného bonusu. Nasbíráte-li totiž

těchto předmětů  rovných sto, můžete  je později ve  hře (konkrétně až  budete

umět  chodit po  ohni) donést  v úrovni  Wasteland, Temple  of Life  do chrámu

života, což je jakási kruhová místnost,  ze které vede několik menších svatyní

se speciálními oltáříky. Když Shadowman  poklekne se stovkou Cadeaux u jednoho

z těchto  oltářů,  přibyde  mu  na   indikátoru  života  jedno  políčko  navíc

a Shadowman  se tak  stane o  něco silnějším.  Ač není  přímo nutné tyto oběti

přinášet  a Shadowmana  tak posilovat,  jistě vám  to doporučuji,  protože vás

v pokročilejší fázi hry čekají opravdu složité souboje, na které budete nějaký

ten živůtek navíc určitě potřebovat. Několikrát se mi stalo, že mi po některém

zvláště tuhém souboji  zbylo jen jediné políčko energie a  bylo to právě jedno

z těch, které  jsem si vyprosil  u oltářů v  Chrámu života. Neučinit  tak, byl

bych tuhej.


d) JAK SE DOSTANU PŘES VISACÍ ZÁMKY NA DVEŘÍCH ?


Visací zámky na dveřích sice vypadají  hrozivě, ale dají se jednoduše ustřelit

základní puškou.


e) JSEM U NĚJAKÉ RAKVE NEBO CO, LÉTAJÍ Z NÍ BLESKY A NIC ?


Předchozí  Shadowman  vybudoval  speciální  systém  zkratek  a průchodů peklem

a nazval  jej Morkovými  Branami (Marrow  Gates). Morkové  brány jsou systémem

tunelů,  které  jsou  navzájem  porůznu  pospojované  a  blokované speciálními

dušními  branami. Každá  dušní brána  má okolo  sebe půlkruh magických symbolů

symbolizující,  jakou sílu  musí Shadowman  mít, aby  tou či  onou bránou mohl

projít. Půlkruhy  magických symbolů na  branách odpovídají dušnímu  indikátoru

Shadowmana v pravé  dolní části obrazovky, Je-li tedy  nějaká brána zamčena na

třetí dušní stupeň, musí být i  Shadowman alespoň na třetím stupni dušní síly,

aby takovou bránu otevřel. Dávejte si  dobrý pozor na brány na vyšších dušních

stupních,  které po  cestě míjíte,  protože mohou  skrývat klíčové průchody či

předměty, které budete později potřebovat a vy je budete postrádat, protože na

některou z bran zapomenete o nebudete ji moci najít, popřípadě jí nebudete ani

hledat, protože si nevzpomenete, že jste ji minuli.


f) TOPÍM SE VE VODĚ, HILFE !


V první části  hry, kdy je na  zemi, ve světě živých,  ještě bílý den, dochází

Shadowmanovi  pod  vodou  dech  a  dochází  k  nešťastným utopením v hlubokých

vodách. Ve  světech smrti Shadowman žádný  dech nemá, takže se  pod vodou (pod

krví, pod slizem  či v lávě) neutopí. Ve druhé  části hry přivolá Mamma Nettie

na  svět živých  věčnou noc  a smrt  a Shadowman  nebude muset  dýchat ani pod

obyčejnou vodou  např. v jezeře  za kostelem. Je  tedy lepší počkat  na druhou

část hry, než se vypravíte zkoumat zatopené doly za kostelem.


g) PROČ ZOMBIE V PEKLE NĚKDY NEUMÍRAJÍ, KDYŽ DO NICH STŘÍLÍM ?


Zabít kohokoliv (cokoliv) v této hře  není zdaleka tak snadné, jak jste zvyklí

z jiných brutálních akcí.  Každá potvora nejdříve padne na  kolena nebo, pokud

žádná kolena  nemá, dostane se  po určitém počtu  zásahů libovolnou zbraní  do

jakéhosi  stavu blízkého  smrti. V  tomto stavu  je třeba  rychle dorazit tuto

potvoru několika rychlými výstřely z Shadowgunu,  Pokud se vám to nepovede, ať

už z důvodu, že jste másla a nemáte dobrou mušku, či proto, že se vám do cesty

připlete potvora jiná a rány z milosti vykryje vlastním tělem, klečící potvora

se vzpamatuje, vstane a s takřka plnou  životní energií se na vás vrhne. Proto

neváhej a vždy rychle zabij bližního svého.


h) KDYŽ ZABIJU ZOMBÍKA, NĚCO Z NĚJ ZBYDE, ALE PAK TO ZMIZÍ. CO JE TO ?


Po zabití drtivé  většiny potvor ve světě mrtvých zbyde  na místě jejich smrti

ve  vzduchu  jejich  červená  dušička.  Někdy  jsou  dušičky  také  k nalezení

v různých bednách  a nádobách. Dušičky doplňují  Shadowmanovu životní energii.

Nesbírejte je v případě, máte-li energii už plnou, sic je Shadowman pohltí bez

jakéhokoliv  efektu.  To  samé  platí  o  zlatých  lebkách doplňujících voodoo

energii.


i) COPAK ON TEN SHADOWMAN NEMŮŽE UMŘÍT ?


Ne, ve světě  mrtvých Shadowman nemůže umřít, protože je  už sám o sobě mrtvý.

Pokud vás někdo  nebo něco připraví o veškerou životní  energii v zemi mrtvých

(ano, i  mně připadá divné,  že má v  sobě Shadowman nějakou  životní energii,

je-li mrtvý), objevíte se na začátku úrovně,  ve které jste zařvali, s tím, že

všechno zůstává  tak, jak jste  to "opustili". Sesbírané  věci jsou sesbírané,

pootvírané dveře otevřené a pobité potvory vypařené.


j) SPALUJE MĚ OHEŇ, JAUVAJS !


Oheň  má takovou  divnou vlastnost,  že pálí,  opéká a  nakonec spaluje. Dokud

nebude  váš  Shadowman  pokreslen  speciálními  znaky  symbolizujícími magické

protipožární protekce, nechcete s ohněm nic mít.


k) JAK SE DOSTANU ZA KVÁDRY S HOŘÍCÍMI ZNAKY ?


Zvláštní  kamenné kvádry  blokující některé  chodby (na  první z nich narazíte

například  přímo nad  Místem Věštby  "Prophecy Chamber"  je možno  odstrčit až

poté, co  Shadowman získá první magickou  protekci proti ohni. Je  to protekce

"Toucher" z chrámu Temple of Fire.


l) PROČ NEMOHU PŘEČÍST NÁPISY VE SPISECH VRAHŮ, JSOU ROZMAZANÉ ?


Tohle je zapeklitá  věc, které jsem zprvu nemohl přijít  na kloub, ale později

jsem zjistil, že  jsem měl nastavené příliš nízké  rozlišení grafiky hry. Když

jsem hru přepnul do jemnějšího rozlišení, všechny diáře i karty s věštbou byly

už  perfektně čitelné.  Máte-li pomalejší  mašinu, přepněte  si hru do vyššího

rozlišení pouze  na přečtení všech rozplizlých  nápisů a pak ji  zase přepněte

zpátky.


m) JAK VZÍT DUŠE V ZEMI ŽIVYCH, KDYŽ DUŠNÍ BUBNY M0JE .50KA NEROZSTŘELÍ ?


S tímhle musíte počkat  až na druhou část hry, kdy  Momma Nettie sešle na svět

živých  věčnou noc.  Pak už  je  i  v (bývalé)  zemi živých  Shadowman vybaven

Shadowgunem a může jím otevírat dušní bubny.


n) NA CO JE TAKOVÉ TO KOLO SE ŠIPKOU ?


V některých úrovních  narazíte na zvláštní  kola, čouhající ze  stěn, opatřená

šipkou.  Tato  kola  aktivují  někde  v  blízkostí  lana,  po  kterých  můžete

přeručkovat do jinak nepřístupných míst.


o) NAŠEL JSEM NĚJAKÉ OLTÁŘKY S PLAMÍNKEM. CO S NIMI ?


Tyto  oltáře jsou  ve skutečnosti   teleportační místa.  K jejich  aktivaci je

zapotřebí  získat krátké  kopí "Baton".  Vložíte-li toto  kopí do  libovolného

oltáře, teleportujete se k oltáři jinému. Tyto teleporty jsou vždy pospojovány

do dvojic, cyklický  pohyb mezi oltáři není možný. Až  na opravdové výjimky se

jedná  o pouhé  zkratky eliminující  otravnou chůzi  na delší vzdálenosti, jen

zřídka  se teleportací  dostanete někam,  kam se  nedá dostat jinak. Teleporty

nikdy nepřesahují  rozsah dané úrovně, tj.  žádný teleport nevede z  úrovně do

úrovně.


p) DÁ SE NĚJAK PŘEKONAT SKLO NEBO KLASICKÉ MŘÍŽE ?


V  zoufalství jsem  to zkoušel mnohokrát a  odpověď je bohužel velmi  krátká :

"Ne".


q) JAK SE DOSTANU K SÉRIOVÝM VRAHÚM ?


K sériovým vrahům  nemá smysl chodit dříve,  nežli Mamma Nettie sešle  na Zemi

noc. Pokoušet se  zlikvidovat je za bílého dne  je jasná sebevražda. Dostanete

se k  nim tak, že  v úrovni Asylum  : Cathedral of  Pain přistoupíte k jednomu

z pěti visících  zaháčkovaných/hořících torz a stisknete  klávesu Enter. Buďte

rádi, že jsem vám to prozradil, protože  v celé hře není žádná indikace, že by

se něco takového mělo udělat, a já jsem v Katedrále bolesti kysl hodně dlouho,

než jsem na tuto zvláštní teleportovací proceduru přišel.


r) JAK ZABIJU SÉRIOVÉ VRAHY ? STŘÍLÍM DO NICH, ALE ONI NEUMÍRAJI.


Máte-li pocit, že  jste už dostatečně silní, tedy hodně,  a ve světě živých už

je noc,  napakujte se spoustou  munice do brokovnice  a do kulometů,  do jedné

ruky popadněte Shadowgun,  do druhé třeba brokovnici a  pak teprve vystartujte

na sériového vraha. Palte z obou zbraní najednou a spíše nežli zmateně pobíhat

okolo a  pomalu nepřítele "ohlodávat"  z různých úhlů  se pusťte do  více méně

přímé  face-to-face  konfrontace  se  slabým  uhýbáním  do stran pomocí strafe

kláves.  Snažte se  vystřílet co  největší počet  ná bojů  v co nejkratší době

a když  hajzl   konečně  padne  na   kolena,  RYCHLE  do   něj  našijte  sérii

oddušňovacích  střel.  Odměnou  vám   bude  vrahova  nesmrtelná  duše,  kterou

Shadowman do  sebe přijme. Pokud budete  při souboji zabiti, v  žádném případě

nezkoušejte  vrahy  zabít  znova,  protože  už  nebudete  mít  dostatek munice

a krabice s náboji  se po smrti neobnovují ! Vždy  si raději nahrajte uloženou

pozici a  vyběhněte na nepřítele  v plné síle.  Finální vrah je  extrémně tuhý

oříšek. Doporučuji  jít na něj  až s maximálním  zdravím a s  maximální voodoo

i "normální" palebnou silou v ruce.


s) CO DĚLAT SE ŽRAVÝMI RYBAMI ?


Žravé ryby  naštěstí plavou i žerou  docela pomalu, takže je  chytřejší rychle

uplavat  z dosahu,  nežli se  s nimi  handrkovat. Shadowman  se sice pod vodou

neovládá  špatně, ale  se zaměřováním  zbraně to  není žádná  sláva, takže pod

vodou  platí spíš  : "Kdo  uteče,  ten  vyhrává". Horší  nežli klasické  Rybky

(a Wolfové  ) jsou o  něco žahavější električtí  úhoři, ale i  těm je lepší se

vyhnout a zmizet.


t) V CESTÉ MI STOJÍ KOŽENÁ BLÁNA SE SYMBOLEM OHNÉ, CO S NÍ ?


Kožené blány se dají propálit výstřelem z louče "Flambeau". Je dobré vystřelit

z louče  vždy kousek  od kůže.  Má-li Shadowman  nos přímo  na bláně,  oheň ji

nepropálí. Vrátíte-li se do nějaké úrovně zpět, propálené blány jsou vždy opět

znovu zarostlé  a musí se  opět propálit. Za  blánami je zpravidla  k nalezení

nějaký bonus ve formě extra Cambeaux nebo energie.


u) DAJÍ SE ZABÍT KROKODÝLI ?


Ano,  dají. Ovšem  není to  k ničemu  dobré, protože  jejich zabitím nezískáte

zhola nic a  oni sami jsou tak pomalí, že  mrštného plavce Shadowmana rozhodně

ve vodě  nedohoní. Pokud se  už rozhodnete k  jejich porážce, střílejte  na ně

raději ze břehu nebo maximálně s  vodou po kolena, protože krokodýli zůstávají

vždy ve vodě a na břeh na vás nemohou.


v) NENÍ TA PUŠKA SHADOWGUN NĚJAKÁ MOC SLABÁ ?


Shadowgun je nejničivější  zbraň v celé této hře, ač  se to zprvu možná nezdá.

Je  opravdu  chvályhodné,  jak   velmi  dobře  autoři  vybalancovali  neustále

narůstající  obtížnost hry  s narůstající  efektivitou shadowgunu.  Při každém

"skoku"  na další  dušní hranici  vyskočí ojeden  stupínek i  síla Shadowgunu.

Podržením  tlačítka střela  je pak  možné natáhnout  pistoli na silnější výkon

a vystřelit silnější ránu. Roste přitom  nejen intenzita síly vystřelené rány,

ale i rychlost, se kterou se rána natahuje, takže zatímco na třetím či čtvrtém

dušním stupni je Shadowgun stále ještě prakticky stejný jako na začátku, co se

síly týče, později se stává smrtící zbraní, kterou rychle "natáhnete" na vyšší

výkon  a  pak  jediným  výstřelem  "oddušníte"  i  některé  ze středně silných

nepřátel.  Procházíte-li neprozkoumaným  teritoriem, je  chytré mít  Shadowgun

neustále natažený a připravený vystřelit.


w) VŠECHNY ZOMBIE JSEM ZABIL, ALE JSOU TU ZASE, PR0B0HA PROČ ?!


Tohle  je  tak  trochu  potíž,  kterou  vymysleli  autoři  této hry na všechny

"čističe" úrovní.  Stejně jako v sérii  Mighč & Magic se  totiž po určité fázi

hry (tuším že tou fází je první  hráčova návštěva úrovní Asylum : Gateway nebo

Asylum: Cathedral of  Pain) všechny vymydlené potvory v  již dobitých úrovních

znovu  "udělají"  a  je  třeba  čistit  je  znovu.  Navíc  se  potvory  časem,

pravděpodobně  v  závislosti  na  Shadowmanově  stávající  dušní  síle, začnou

objevovat dokonce i v mnohem hutnějším počtu a později dokonce i v úplně novém

složení.  Kde dříve  prachsprostí duchové  se pásli,  později hejna létajících

potvor a žravých holocaustů se objeví, tfuj !


x) MÁM TAKOVÝ POCIT, ŽE JSEM UŽ BYL VŠUDE, ALE NEVÍM, CO DÁL.


I Tak tohle je v Shadowmanovi běžný moment. Pokud jste si již absolutně jistí,

že jste  v navštívených úrovních  sesbírali maximum dostupných  duší z dušních

bubnů,  znamená to,  že vám  buď  chybí  nějaký předmět  nutný k  otevírání či

aktivování  dveří, závor  či tele  portů nebo  nemáte nějaké  magické ochranné

znamení, které vám dovolí překonat určité  ohnivé překážky. Je třeba vrátit se

ke  všem doposud  neotevřeným magickým  branám a  juknout se,  zdali už nemáte

sdostatek síly  na jejich otevření. Pokud  existuje nějaký chrám boha  Loa, ve

kterém  jste již  byli, ale  nemáte z  něj ještě  ochranné magické znamení, je

velmi  pravděpodobné, že  je získání  této protekce  právě tím, co potřebujete

k postoupení ve hře.


y) K NĚKTERÝM DUŠÍM SE PROSTĚ NEDÁ DOSTAT! VIDÍM JE, ALE NEJDE TO !


Jak jsem se již zmínil, toto  jsou duše výsměchové. Je velmi pravděpodobné, že

se jedná o duse, které nemůžete sebrat dříve, nežli Shadowmana naučíte nějakou

dovednost. Pravděpodobnost takové nutnosti vzrůstá, nachází-li se nesebratelná

duše někde v blízkostí krvavých vodopádů, žhavých uhlíků či lávy.


z) MAMMA NETTIE CHCE NĚCO PRO PŘIVOLÁNÍ VĚČNÉ NOCI. PROČ A CO ?


Hned po navštívení prvního sériového vraha  je třeba vrátit se do světa živých

a navštívit  Mommu  Nettie,  která  dá  Shadowmanovi  za  úkol najít v oblasti

Morkových  bran  (Deadside:  Marrow  Gates)  tři  artefakty L'eclipser schopné

přivolat  na zem  umělé zatmění  Slunce.  Toto  zatmění je  nutné k  tomu, aby

Shadowman  mohl  oddělovat  duše  shadowgunem   (ať  už  z  dušních  bubnů  či

z nepřátel)  i ve  světě živých.  Všechny tyto  tři artefakty  jsou k nalezení

v chodbách  vybíhajících  od  Morkových  bran.  Je  třeba  mít sdostatek dušní

energie  k tomu,  abyste byli  schopní otevřít  dušní brány  strážící zvláštní

svatyně, ve kterých se tyto artefakty  nachází. S trojicí L'eclipserů je nutné

vrátit se k Mammě Nettie, která pak přivolá zatmění Slunce a upadne do komatu.


aa) V ÚROVNI TEMPLE OF FIRE VIDÍM OTVOREM VE STĚNĚ DUŠI, ALE NEMUŽU JÍM PROLÉZT !


Tato duše a  její kolegyně naproti přes chodbu je  sebratelná až později, a to

v momentě,  kdy budete  mít dostatečnou   protekci proti  ohni. Díra  je pouze

naštvávadlo, k duši se musíte dostat jinudy.


ab) JAK MÁM ZABÍT TAKOVÉ TY LÉTAJÍCÍ HAJZLÍKY ?


Létajících "problémů" je v této hře čím dál tím více, jak Shadowmanovi vzrůstá

jeho dušní  síla. Jejích muška sice  připomíná pravděpodobnost ožraly plivnout

někomu do obličeje, ale pokud je létajících potvor nad vaší hlavou celé hejno,

je nezbytné  vypořádat se s nimi,  a to zejména v  případě, že stávající sekci

hry pouze neprobíháte, ale zkoumáte. K jejich zabíjení doporučuji přepnout hru

na pohled  z ,vlastních" očí, při  kterém se Shadowman sice  nemůže pohybovat,

ale může se volně rozhlížet a vidí tak celé panorama oblohy nad místem, kde se

nachází.  K zabíjení  létavců je  nejlepší Shadowgun,  protože má  nejpřímější

trajektorii  letu  střel  a  dostřelí  nejdál.  Tohle  je  ale  třeba upřesnit

- Shadowgun dostřelí o to dále, o co více "natáhnete" sílu výstřelu, To, zdali

na zaměřený cíl  dostřelíte či nikoli, poznáte podle  toho, zdali je zaměřovač

plný či prázdný. Zaměřovač sleduje dostřel neustále, takže stačí pouze zamířit

na  nepřítele a  zkusit "natáhnout"  shadowgun a  sledovat, zdali se zaměřovač

vyplní. Pokud  se tak stane,  střelu vypusťte  a  ona zasáhne cíl  i na velkou

vzdálenost, tedy  samozřejmě v případě, že  se cíl nesebere a  nepřemístí, pak

samozřejmě minete a samou hanbou zkopete.


ac) NENÍ NÁHODOU NĚCO SCHOVANÉ NA HŘBITOVĚ ZA KOSTELEM ?


Je. Pod sarkofágem je schodiště do útrob zemských skrývající jednu nesmrtelnou

duši a  paradoxně je to  i tajné místo  "secret place", což  sice nedává žádný

smysl,  protože  duše  musíte  sesbírat  všechny,  ale  budiž. Do sarkofágu se

dostanete pomocí výbušné voodoo věcičky "Calabash", ke které přijdete až hodně

hluboko v pekle v jedné menší svatyni v Morkových Branách.


ad) JSOU V TÉTO HžE TAKÉ NĚJAKÉ SECRETY ?


Je jich tu  skoro dva tucty. Všechny jsem samozřejmě  nenašel, ale ty, co jsem

náhodou  objevil, byly  buď zcela  jednoduše nalezitelné  nebo naopak naprosto

pekelně schované. Stejně jako třeba v Quakovi se jedná o různé ztracené kouty,

vyskákání  na  hromadu  nikam  nevedoucích  beden  nebo  šplhání  po stropních

traverzách a  trámech. Někdy zafunguje také  seskočení z výšky na  nějaký málo

viditelný  mantl  a  podobné  nesmysly.  Po  nalezení  každého  secretu se vám

v úvodním  menu  pod  položkou  "Secrets"  otevře  nová  možnost,  jak  vesele

přetransformovat Shadowmana v  "něco jiného". Shadowman pak může  ve hře třeba

neustále  hořet,  mít  nafouklou  hlavu,   být  neviditelný  a  podobné  další

blbostičky.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.