1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
The Elder Scrolls 2: Daggerfall
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
The Elder Scrolls 2: Daggerfall - návod

Autor návodu : "ija" (zdroj - Score)



1) Pár slov úvodem :


Návod  na  hru  TES  :  Daggerfall  není,  ani  nemůže  být, podrobným popisem

z několika důvodů. Hra není lineární. To  znamená, že se vyvíjí postupně podle

toho,  jakou  cestu  a  prostředky  zvolíte.  Spousty  návazností hra generuje

náhodným výběrem. Když si něco uložíte  a hrajete to pak podruhé, je zpravidla

vše úplně  jinak. Na druhou stranu  toho ale můžete využít,  pokud se vám něco

nepodaří nebo  jste zcela spokojeni  se stavem věcí.  Hra je navíc  jako celek

neuvěřitelně  rozsáhlá. To  samé platí  i o  jednotlivých dungeonech, stovkách

měst a  dalších lokalitách. Kdo jste  hrkli Arénu, pak vězte,  že to je mnohem

větší.  Mapy  dugeonů  spíše  připomínají  rozsáhlá mnohaposchoďová propletená

mraveniště a  udělat z nich  jednoduchý náčrtek prostě  nejde. Vůbec ale  není

podmínkou  vše projít.  Je to  v podstatě  nemožné a  pro dohrání  hry to není

nezbytné. Hra si  vás sama podrží okolo hlavní linie,  a to, co musíte projít,

vás  stejně nemine.  Navigování vašeho  hrdiny probíhá  formou vzkazů,  dopisů

a ústních sdělení, které rozhodně nepodceňujte.  Doporučuji si vše důležité od

počátku  zapisovat   (nejlépe  si  založit  zvláštní   sešit:)),  protože  hra

neumožňuje vzkazy nijak  archivovat. Často se k nim  budete muset v návaznosti

vracet. Do logu  lze zaznamenat jen odpovědi na  otázky, které sami pokládáte.

Podle  mé zkušenosti  však nejsou  z dlouhodobého  hlediska podstatné. Protože

veškerá komunikace probíhá v anglickém  jazyce, nemohu tuto jinak výbornou hru

doporučit nikomu  bez základních znalostí  angličtiny. Je dobré  se po splnění

úkolu a  po "podezřelé" konverzaci podívat  podrobněji na velkou mapu,  zda se

mezi dungeony neobjevil  nový oranžový čtvereček; třeba i v  jiné zemi, než ve

které  se právě  nacházíte. Ten  pak je  s určitostí  dalším bodem  pro plnění

hlavního úkolu. Ale nikdo vám to přímo neřekne.


Pokud chcete, aby  hra běžela opravdu svižně a  máte-li k dispozici dostatečný

prostor,  zvolte  tu  největší  450mega.  Další  podstatné zrychlení dosáhnete

jednoduchou úpravou  DOSového config.sys: FILES=99  BUFFERS=55, v autoexec.bat

pak zvolte  2Mb SMARTDRIVE s  parametrem /x (např.  DEVICE=C:.SYS

2048/X).


Na  počátku hry  si vytvoříme  postavu. Doporučuji  stvořit nejlépe  bojovníka

s dostatečnou magikou. Například Battlemage, Spellsword či Sorcerer.


2) Základní linie hry


Část první : PRIVATEER'S HOLD.


Emperor vás vyšle jako kurýra s důležitým dopisem ke královně Daggerfalu. Vaše

loď ztroskotá a vy  se ocitnete sami v jeskyni v ústí  dungeonu. Dopis vám byl

ukraden. Probojujte se  dungeonem do horní části a  ve velké místnosti najdete

tmavý otvor s lebkou. Je to východ ven. Pozor! Na některé potvory nelze použít

běžné zbraně.  Pokud vám hra  "nepřidělí" nějakou lepší,  budete muset bojovat

jen pěstí a kopáním. Hurá ven.


Část druhá : VÝVOJ POSTAVY, ČLENSTVÍ V GUILDÁCH.


Jste sice  venku, ale stále  jako nahý v  trní. Moc toho  ještě neumíte, nikdo

s vámi  nechce mluvit,  vaše postava  je slabá.  V následující zdlouhavé části

musíte  vypěstovat nejen  svou postavu,  ale i  svou pověst,  která je  jedním

z hlavních pilířů dalšího vývoje hry. Pokud si nějakým neuváženým činem pověst

pošramotíte,  nemusíte hned  zoufat. Čas  vše spraví.  Je dobré  vyjít každému

vstříc,  neříkat  ne  zloději,   šlechtici,  obchodníkovi  ani  jiné  postavě.

Příbuzenské vztahy jsou velmi složité, zákonitě se jakákoli zlomyslnost jednou

vymstí. Jinak máte  zcela volné pole pro rozhodování,  do kterých společenství

se přihlásíte za člena (JOIN GUILD) a jak dlouho budete svou postavu rozvíjet.

Pochopitelně,  že můžete  přejít rovnou  k plnění  hlavní osnovy  hry a přitom

pokračovat dál  ve vývoji. Rozhodnutí je  na vás. Ale přeskočit  tuto část hry

úplně je sebevražda. Každá z guild  vás naučí něčemu jinému. Je jich přehršle.

Pro  naši postavu  mága-bojovníka jsou  prvořadé Mages  guild, Fighter  guild,

Knight of the Dragon či Rose a nějaký temple. Třeba Arkay či Akatosh.


Pozor! Zde musím  zase trochu odbočit jinam. Tato hra  i v evropské verzi zase

není bez chyb.  Naštěstí je již běžně k dispozici  patch z počátku tohoto roku

s názvem  DAG200.exe version  1.06.200.  který  podstatné problémy  opraví. Je

nutné ho  použít zvláště pro  dohrání a proti  nemilým výpadkům ze  hry. Patch

ruší též  některé úkoly, které nejdou  splnit. (Dnes je již  k dispozici patch

DAG212.exe  ). Bohužel  též ruší  některé známé  čity na  hru a limituje počet

členství v guildách.  Kdo chcete být členem většího  počtu guild, přihlaste se

napřed bez plnění  úkolů do všech vybraných gild a  teprve pak použijte patch.

Pak vám členství  nezruší. Pro opravu SAVE souboru  pak použijte FIXA 162.ZIP,

fixsave utility version l.62.


A zpátky  do Daggerfallu.  Protože od  počátku budete  potřebovat nějaké lepší

zbraně,  brnění  a  "trochu"  peněz  na  výbavu,  koně  a  vozík  (vše nutné),

doporučuji  ihned po  opuštění Privateer's  Hold projít  pár lehkých  dungeonů

- pohřebiště,  kde je  jen pár  potvor (rudé  čtverečky na  mapě) a  trochu si

nahrabat. Pokud se vám to bude líbit, stačí  vyjít ven a zpět a tak dále až do

omrzení. Poté, co naplníte inventář (berte jen hodnotné věci, které jsou lepší

než  peníze  -  mince  jsou  moc  těžké),  vstupte  do města. Zručnému zloději

(lockpick) se vyplatí  brzy po ránu ve městě vykrást  pár obchodů se zbraněmi.

Velice  výnosné, nesmí  vás však  chytit. Prodejte,  nakupte potřebné  a vemte

členství v gildách. V gildách pak přijímejte  úkoly (GET QUEST) a plňte je. Je

dobré před převzetím úkolu hru zálohovat. Pokud bude úkol příliš těžký nebo se

vám  nebude líbit,  po opětovném  nahrání save  souboru dostanete  jiný. Ůkoly

musíte splnit v  časové lhůtě, kterou dostanete. Když se  to nepodaří (hra vám

vždy oznámí formou nápisu, že jste  splnili úkol!), raději natáhněte save před

úkolem, jinak si poškodíte reputaci. Jak  jen to bude možné, pořiďte si kouzlo

RECAL (TELEPORT). V  dungeonech lehce zabloudíte a nenajdete  včas cestu zpět.

Po vstupu zakouzlíte první část teleportačního kouzla ANCHOR a pak se kdykoliv

můžete teleportovat  na místo jím  určené (v našem  případě ke vstupu).  Nikdy

s sebou  neberte  na  "výlety"  moc  peněz.  Jen  tak  100 či 200 na zaplacení

v hospodách a za nocleh. Ostatní převeďte v bance na kreditní kartu, která nic

neváží. Až si nahrabete milión (stačí i  půl a není to problém), kupte si loď.

Usnadní vám  cestování a můžete ji  též využít jako skladiště  věcí, které vám

nikdo neukradne. Dům nekupujte - je to zbytečnost. Pokud to dotáhnete u Knight

guildu až na špici, dostanete ho stejně jako prezent.


V každé  guildě  jsou  trenéři,  kteří  vás  na  požádání  budou učit potřebné

dovednosti. Budete-li  řádně plnit úkoly,  vždy po 28  dnech (hry) vám  guilda

zvýší vaši  úroveň (RANK). Pro naši  postavu je důležité získat  úroveň WIZARD

nebo ARCHMAGE v Mages guild. Pak si budete moci vytvářet vlastní kouzla mnohem

silnější, než nabízená  (s nízkou spotřebou magické energie)  a kouzla vkládat

do  předmětu (zase  šetřit energií  - ach  ta ekologie!).  Magické předměty se

používáním  opotřebovávají,  ale  uděláte  si  nové.  Čím  těžší a kvalitnější

předmět je, tím více do něj umístíte kouzel.


Důležitá kouzla pro dohrání hry:


CURE  (léčení  všeho  druhu),  HEALTH  a  FATIGUE (STAMINA), SPELL ABSORPTION,

REGENERATE, WATER  BREATHING, FREE ACTION, TELEPORT  (RECALL), LEVITATE, OPEN,

RESIST FIRE, zbraně s efektem VAMPIRIC STRIKES.


Dobrá kouzla:


LIGHT, SLOWFALLING,  FIREBALL area efect, TROLLS  BLOOD, INCREASE WEIGHT ALOVE

50%, FEATHER WEIGHT u zbraní a brnění, ADD SPELL POINTS všechny druhy.


Orientace v bludištích :


Žlutý obrázek vlevo na mapě ukazuje  tvar dungeonu. Zeleny čtvereček je vstup,

červený  označuje  vaši  současnou  pozici.  V  dungeonech budete muset létat,

chodit pod vodou,  nebudete se moci vyspat a  doplnit energii, budete otráveni

a nemocni, půjdete tmou  a bez těchto kouzel budete  pravděpodobně jen nadávat

a utíkat  od monitoru.  A to  nemluvím o  nakažení werewolfem  nebo nedej bože

vampírem. Nákazu zjistíte až po 3 dnech a pak se nestačíte divit, co se s vámi

děje. Existují sice  i klany vampírů nebo léčby, ale  to jsem raději nezkoušel

a nahrál dobrý sejv. Proto nezapomeňte SAVE,  SAVE a zase SAVE. Brzy po vstupu

do  Daggerfalu obdržíte  dopis od   agenta emperora  lady Brissieny,  která se

s vámi chce  setkat. Tuto schůzku určitě  nepropásněte. Lady vám poví  o králi

Lysandusovi a o nočním nebezpečí Daggerfalu,  které s nim souvisí. Poradí, jak

dál.  Dále obdržíte  pozvánky od  členů královských  rodin, kteří se dozvěděli

o vaší udatnosti. K nim nemusíte  nijak spěchat, počkejte, až budete spokojeni

se svou postavou. Pošlou vás totiž ihned  plnit hlavní úkoly hry a to již není

žádný med.  Můžete však vzít drobné  úkoly od jiných členů  královských rodin,

jejich dvořanů,  právě tak jako  od hostinských či  kovářů a vylepšovat  všude

svou pověst. Některé  UNDERGROUND guildy, ke kterým nemáte  běžně přístup, vás

budou podle vývoje hry též kontaktovat, jejich nabídky využijte.


Příběh  se bude  nadále větvit,  a tak  se stane,  že některé  z dalších  bodů

splníte dříve, jiné později. Některé však na sebe přímo navazují. Zde pokud to

půjde,  postup zachovejte.  Když půjdete  hledat předměty  či postavy přímo do

lokací bez předchozího  upozornění od někoho, že se tam  to či ono nalézá, nic

tam nenajdete nebo vám postavy, které najdete, nic podstatného neřeknou. Proto

musíte být trpěliví a čekat na hru, až  vás postrčí. Když se vám bude zdát, že

se  již  dlouho  nic  neděje,  začněte  cestovat dokola: Daggerfall, Sentinel,

Wayrest, Daggerfall...  projděte se vždy pár  hodin po městě a  uvidíte, že se

někdo nakonec přihlásí.


Část třetí : ÚKOL PRINCEZNY MORGIAH.


Využijte  pozvání od  princezny a  odcestujte do  Wayrestu. V  paláci Wayrestu

najděte princeznu (stojí vedle královny  vpravo). Dá vám diskrétní úkol. totiž

předat dopis vůdci Necromanceru (KING OF  WORM'S) v Scourg Barrow v DragonTail

Mountains.


Po vstupu do dungeonu se spusťte druhou  rakví vlevo na dno. Přijdete do velké

místnosti s mnoha dveřmi. Otevřete první dveře na levé straně ve spodním rohu.

Pokračujte  dlouhou  chodbou  až  na  rozcestí  "T".  Dejte  se doleva. Budete

pokračovat jeskynní chodbou mírně dolů.  Cestou zabijete asi 4 netopýry, načež

odbočíte  doprava. Přijdete  na další  rozcestí typu  T. Otočte  se a přímo na

konci chodby najděte  zamčené dveře. Odemknete a vstoupíte  do královské haly.

Nikoho  v ni  nezabíjejte. Na  kraji pódia  stojí King  of Worm's. Předejte mu

zprávu. Pošle vás s odpovědí zpět k  princezně Morgiah. Ta vám poděkuje a také

něco napoví o osudu ztraceného dopisu. Zjistíte, že by vám mohla pomoci bývalá

královna  a manželka  krále Lysanduse   Mynisera, ke  které však  nemůžete jít

přímo.


Část čtvrtá : BABIČKA NULFTAGA.


Využijte pozvání od královny Daggerfallu  Aubk-i .Vstupte do paláce. U druhých

dveří klikněte  na strážného a  odpovězte např'. "yes".  Dveře se otevřou,  vy

vystupte po schodech ke královně. Dá vám na první pohled nehrdinský úkol odjet

za  babičkou Nulfagou  a zeptat  se, jak  se jí  vede. Její  sídlo se  jmenuje

Shedungent  a je  v Wrothgarian  Moutains. Vstupte  do budovy.  Běžte přímo na

rozcestí s dveřmi  (vlevo je zelený gobelín). Klikněte na  něj a řekněte třeba

"shut up". Dveře  se otevřou. V hale vlevo jsou  schody, nahoře stojí Nulfaga.

Brrr. Promluvte  s ní a odjeďte  zpět ke královně. Pokud  se dveře ven zavřou,

klikněte na  strážce (kostlivce) a  řekněte heslo. Královna  vám poděkuje. Při

některé z  dalších návštěv královny  Aubk-i vás pošle  hledat části dopisů  do

Castle Necromoghan na severu země. Ůkol také splňte.


Část pátá : DUŠE PRINCE.


Po zabití  zombie, která vás  přepadne, najdete pozvánku  od Kinga of  Worm's.

Navštivte ho v  jeho sídle a dostanete úkol  odchytit duši proměněného prince.

Pošle vás prohledat dungeon v paláci Sentinelu. Zabijte Licha a s jeho duší se

vraťte ke králi. Dungeon je velmi rozsáhlý. Jděte do jihozápadní části. Je zde

celá  soustava magicky  zamčených mříží,  pák a  výtahů. Mříže postupně pákami

otvírejte,  až se  dostanete do  čtvercové místnosti  s osmi  dveřmi. Důležité

dveře  jsou  horní  západní.  Po  odstranění  mříží  projděte  dál a ve spodní

místnosti zabijte licha.


Část šestá : SMRT BRATRA PRINCE.


Využijte  pozvání a  navštivte prince  ze Sentinelu  Lhotuna. Když  vejdete do

paláce,  sedí na  zemi vpravo  nahoře vedle  schodů. Pošle  vás zjistit, co se

stalo s jeho bratrem, který zmizel  kdesi v podzemí. Aby jste zachytili stopu,

jeďte do  Daggerfalu a zpět.  Během cesty by  se k vám  měli přihlásit dopisem

Underkings.  Poradí  vám,ve  kterém  dungeonu  najít  stopu ztraceného prince.

Najdete zde jeho dopis na rozloučenou. Dopis odneste Lhotunovi.


Část sedmá : CESTA DO ORSINIA.


Analýzou rozhovoru s princeznou Morgiah  zjistíte, že pokud chcete získat zpět

dopis  emperora  pomocí  bývalé  královny  Daggerfalu  Mynissery, musíte začít

u její služebné. Běžte do paláce v  Daggerfalu. Služebná Cyndassa je za dveřmi

vlevo od schodů uvnitř paláce. Slíbí  vám další informace o dopise, ale musíte

napřed zabít  werewolfa v určeném  dungeonu. Po vašem  návratu poví, že  dopis

dala omylem nové královně Daggerfallu Aubk-i, místo Mynissere. Ta jej přečetla

s otevřenými  ústy a  řekla, že  to není  dopis pro  ni a  Mynisseie ho předá.

O jeho dalším osudu Cyndassa již neví.  Běžte za Mynisserou (pravé dveře vedle

schodů). Pošle vás  pro další informace za dvořany. Po  pár dnech cestování se

vrátíte zpět k  Mynisere. Nakonec vás pošle s průvodním  dopisem ke králi orků

Gortwogovi do Orsinia,  v jehož dungeonu se ztracený  dopis nachází. V Orsiniu

běžte do Castle. Tam vám Gortwog poví,  že si dopis musíte najít sami. Vstupte

levými dveřmi za králem. Cesta k  dopisu je velice dlouhá. Musíte najít velkou

tmavou halu, kde leží kýžené psaní na podstavci. V dungeonu zato získáte mnoho

dobrých zbraní a brnění. S dopisem se vraťte k Mynisere.


Část osmá : PAINTING.


Využijte  pozvání  od  královny  Sentinelu  Akorithi.  Je  třeba odbočit už ve

vstupní hale paláce. Musíte projít chodbou za halou do zahrady. V rohu zahrady

je chodba s výtahem. Vyjeďte nahoru a na konci další chodby najdete královskou

komnatu.  Pošle vás  pročesat podzemí  paláce ve  Wayrestu a  najít zde ukrytý

obraz. V  paláci projděte velkými  vraty do zadního  sálu. Pravými (severními)

dveřmi vejděte  do dungeonu. Stráž  vás bude atakovat.  Na "T" doleva,  pak po

schodech nahoru  - točí se doprava  k místnosti s teleportem  (cihlové dveře).

Jste  v malé  místnosti s  teleportem a   pákou -  tu stiskněte.  Tím jste  se

teleportovali do  cílové místnosti. Na jihu  projděte dveřmi. Chodbičkou běžte

na východ. Projděte  dveřmi na jihu do místnosti s  tajnými dveřmi na východě.

Pokračujte jimi tajnou chodbou po příkrých schodech vzhůru. Na rozcestí směrem

na západ  ke kolu -  otočte jím. Stejnou  cestou zpět přes  místnost do krátké

chodby. Dveřmi projít na  západ. Stočte se hned k jihu a  na rozcestí "T" opět

na jih. Za  dveřmi běžte po schodech stále  nahoru. Na prvním "T" na  západ do

místnosti s  propadlem. Sestupte na dno  a na dalším propadlu  naproti opět na

dno.  Jste  v  místnosti  zatopené  vodou.  Vyjděte  hned  západními dveřmi po

schodech nahoru, pozor, v rohu je  díra - přeskočte ji. Pokračujte po schodech

vzhůru a na rozcestí naproti dveřím je malé okénko. Tím musíte proskočit a jít

po  schodech  nahoru.  Směr  jih,  západ,  pak  pokračují  dveře  na  západ do

místnosti. Z ní  jižními dveřmi jděte po schodech  nahoru. Následující chodbou

jděte na západ  v rohu k jihu. Před  schody dolů odbočte na východ,  v rohu na

jih a po schodech dolů. Za dveřmi  doleva a zase po schodech dolů. Přijdete do

velké haly s obrazem ležícím na  pyramidě. Pokud půjdete jinudy a dostanete se

k velkému  čtverci s  vodou, propližte  se do  malého oválu  s vodním kanálem.

Východními dveřmi vystupte po schodech nahoru k rozcestí a malému okénku. Hala

je na  západ od hlavního  vchodu. Nad ní  severně je ovál  s vodou. S  obrazem

běžte zpět ke královně. Až se vás  zeptá, zda jste se na něj dívali, odpovězte

ne.


Část devátá : CURSED ITEMS - ÚKOL UNDERKING.


Budete kontaktováni  podsvětím. Na schůzce  dostanete úkol najít  cursed items

(jaká věc to bude, vám upřesní) v  Castle Llugwych v Ykalonu. Na místě najděte

postupně tři velké modré haly. Snažte se jít stále nahoru a na jih. Předmět se

nachází na  vrcholku na podstavci ve  velké temné hale s  pyramidou ve středu.

Hala je přesně jižně  pod vstupem, ale až na konci bludiště  a mnohem výše. Až

předmět získáte, vraťte  se na místo schůzky (možná bude  zase jinde - dívejte

se do  logu) a na oplátku  získáte kromě předmětu i  informaci o skrytém hrobě

krále Lysanduse.


Část desátá : MEDORA, UNICORN HORN.


Plněním  úkolů členů  královských rodin   a dedukcí  z vyprávění  zjistíte, že

milenka  krále  Lysanduse  jménem  Medora  žije  schována  na  ostrově Isle of

Balfiera.  Pokud  jste  postupovali  správně,  najdete  na  mapě  ostrova nový

oranžový čtvereček -  Tower Direnni. Vypravte se za ní.  Protože se sem budete

vracet vícekrát, pokusím se popsat  nekratší cestu dungeonem. Vejdete do velké

haly se schody nahoru po obvodu. Přímo nad vchodem (druhé schody odspodu) jsou

doleva dveře, které  mají honosné okraje. Za dveřmi se  chodba točí doprava do

místnosti s kamrlíkem,  který nemá další východ. Vy se  ale vraťte zpět na jih

a místo  do vstupní  haly miřte  rovně. Narazíte  v rohu  (hned vedle halových

dveří) na  tajný vchod. Projdete jim  na jih. Cesta se  po chvilce začne točit

doleva. Pak  následují schody končící  šachtou. Běžte na  dno a pokračujte  na

západ. Dojdete ke  dveřím, za nimiž je rovná chodba  a hned vlevo další dveře.

Dejte  se  dveřmi  vlevo.  Chodba  bude  tvořit  serpentinu. Časem přijdete na

rozcestí  s pákou.  Páku zmáčkněte  a odbočte  na jih  (doprava). Běžte  stále

k jihu, až  se cesta stočí na  západ. Běžte dále západním  směrem okolo lahve.

Cesta se stočí ke dveřím. Za nimi stále na západ, v rohu na sever a hned první

odbočkou vlevo na západ. Jděte až kam to půjde, stočte se na sever, zase jděte

na doraz, stočte se na západ, na doraz, na jih, a na doraz. Ted' musíte mít po

pravé straně  kousek od rohu  dveře k západu.  Za nimi na  severu končí chodba

šachtou. Vy  však budete pokračovat západním  směrem takovými klikatinami. Zde

si  to projděte  a  snažte  se najít  schody dolů.  Měly by   tam být  po sobě

průchody. Přijdete  na místo s gobelíny  na stěnách a s  pákami. Zmáčknete jen

dvě páky  proti gobelínům. Na konci  chodby se za dveřmi  s gobelínem posunuly

stěny. Uvolněným  průchodem prokličkujte do  kamenné chodby se  schody nahoru.

Zabijte dva  duchy a kostlivce. Vpravo  v místnosti potkáte Medoru,  která vás

pošle do sídla Nulfagy Shedungentu hledat roh jednorožce.


Vstupte do Shedungentu  hlavním vchodem s heslem. Pokračujte  rovně do tunelu.

V místnůstce  vpravo jsou  tři páky   otevírající mříže.  Snažte se  jít stále

nahoru,  až  se  dostanete  v  křížovém  labyrintu  chodeb  do nejvyšší části.

Pokračujte tímto žlutým  bludištěm na západ, až projdete  dveřmi do strakatého

bludiště. Zde je hned rozcestí tvaru "T" s loučí přímo před vámi. Stlačte louč

(torch).  Na západě  (trochu do  kopečka) se  vám otevře  nová chodba  vedoucí

k místům, kde v jedné z místností leží magický roh. Vraťte se s ním k Medoře.


Část jedenáctá : DUST OF RESTFUL DEATH.


Medora  vás  nyní  pošle  za  králem  orků  do  Orsinia. Král Gortwog v Castle

v Orsiniu  vám řekne,  ve kterém  dungeonu Dust  najdete. (Může  to být  např.

Mausoleum of Darkivaron na Isle of  Balfiera). S Dustem běžte k Medoře. Medora

vám slíbí, že  ho do jednoho měsíce připraví  k použití. Za měsíc se  k Medoře

vraťte. Pošle vás za Lysandusem.


Část dvanáctá : HROBKA KRÁLE LYSANDUSE.


Nyní máte Dust powder  od Medory a máte jej použít na  spojení se s duší krále

Lysanda. Po dedukci předchozích rozhovorů zjistíte, že hrobka krále Lysanda se

nachází na tajném místě v Menevii. Podívejte  se na mapu této země. Pokud jste

postupovali správně a  splnili předchozí úkol cursed items,  najdete na západě

země  oranžový čtvereček  Tomb of  Lysandus. Jděte  tam a  najdete hrob krále.

Nachází  se v  severovýchodní části  obrovského bludiště.  Tam se  dostaňte do

nejvyššího patra. Sejdete z kopce  o patro níže. Následuje rozcestí sever-jih.

Na jihu je růžová rakev, na severu výtah. Sjeďte výtahem dolů. Půjdete chodbou

po obvodu  velké haly. Provázet  vás bude řev  duchů. V západní  chodbě sjeďte

výtahem do malé místnosti s pákou.  Stiskněte ji a pokračujte chodbou na sever

a východ. Vejděte do velké haly. V jihozápadním rohu je ve věži malá místnost,

opět s pákou. Po aktivování se otevře  hrobka na dně haly. Pozor! Uprostřed je

velké  propadlo, rakev  je na  severu. Ťukněte  na královskou rakev. Následuje

krátká  filmová sekvence,  rakev se  otevře  a  duch k  vám promluví.  Opusťte

podzemí. Co od vás král chce, najdete v logu.


Část třináctá : POMSTA KRÁLE LYSANDUSE.


Poté, co jste uvolnili duši nebohého krále Lysanduse uvězněnou v hrobce, vyzve

vás  král, abyste  pomstili jeho  smrt a  trýznění a  zabili jeho  vraha lorda

Woodborna  z Wayrestu.  Na severu  Wayrestu se  objeví na  velké mapě oranžový

čtvereček hned vedle jezera - Woodborne  Hall. Vydejte se tam, pobijte stráže,

najděte  část dopisu  a v  místnosti u  konce jedné  z chodeb samotného lorda.

Zabijte  ho. Tuto  místnost tvaru  širokého U  najdete v  severovýchodní části

dungeonu, v jeho nejvyšším patře.  Snažte se dostat v severovýchodním středním

patře na dlouhou chodbu vedoucí na jih do malé místnosti. Za ní najdete výtah.

V nejvyšším patře  je rozcestí typu  obráceného Y. Jděte  jihovýchodním směrem

a najdete kýženou místnost.


Část čtrnáctá : HLEDÁNÍ TOTEMU OF THE EMPIRE.


Cestujte, dokud neobdržíte dopis od lady Brissieny. Ta vám na smluvené schůzce

sdělí, že hledaný bájný totem je v  podzemí paláce v Daggerfalu ve velké hale.

Máte ji ho přinést  a ona ho předá imperátorovi. Vydejte se  tedy do paláce do

dungeonu.  Najděte velkou  halu se  stavbou uprostřed.  Je v  ní mnoho magicky

uzamčených  místností. V  jedné z  nich (to  uvidíte) je  na podstavci  totem.

Skočte do  vody, najděte místnost s  kolem, která je v  jedné z chodeb. Otočte

kolem  a najděte  místnost s  řetězy. Zatáhněte  za pravý,  levý a prostřední.

Teleportujete se do nejvyšší části haly.  Skočte na střechu stavby a stiskněte

páku. Otevřou se 2 magická okna. Vezměte totem a odejděte z dungeonu a paláce.


Část patnáctá : ZÁVĚREČNÝ DUNGEON, CRUX OF MANTELLA.


Získali jste totem. Máte ho předat osobě s královskou krví. Ted' se samozřejmě

strhne o totem hotová bitva.  Dostáváte jeden vzkaz za druhým.Všechny pomazané

hlavy z  Tamrielu ho chtějí mít  pro sebe. Můžete si  svobodně vybrat, komu ho

předáte. Vyzkoušel jsem více alternativ, ale konečný výsledek byl vždy stejný.

Vždy  mě pak  poslali za  Nulfagou do  Shedungetu. Snad  jsem zvolil  správnou

alternativu a  předal totem kurýrovi  emperora lady Brissieně.  Za odměnu jsem

dostal Warlock's  ring a byl  jsem poslán k  Nulfaze. K ní  jsem se dostal již

klasickou  cestou.  Nulfaza  vás  teleportuje  do  závěrečného dungeonu hledat

zelený diamant.


To, co vás v tomto bludišti čeká,  jste zatím nepoznali. Kdo z vás hrál Ultimu

Underworld 2, si  jistě vzpomene na závěrečný imaginární  svět. Je to obdobné.

Spousta hledání, mačkání různých pák, lebek  a jiných objektů. Hra se vám však

bude  narozdíl  od  Ultimy  mapovat.  Jedná  se  převážně  o soustavu velikých

vysokých čtvercových  hal ve tmě (jako  ve vesmíru). Najdete zde  vždy několik

magicky  zavřených dveří,  jsou tu  menší dungeony  často s důležitými pákami.

Uprostřed   visí  většinou   1  až   2  objekty   bizardního  tvaru,   jejichž

prostřednictvím  se dostanete  do dalšího  prostoru. Téměř  vždy se  dostanete

teleportem  dál po  sejití do  napohled nezajímavé  štolky. Některé  páky jsou

umístěny na malých plošinkách zavěšených v prostoru.


Mohu vám  říct, že moje první  reakce na to šílenství  byla veskrze slabošská.

Rozhodl jsem je  to nechat plavat. Druhý den jsem  se však k poslednímu levelu

vrátil. Když jsem pochopil zhruba systém,  jak pokračovat a dostal se do třetí

místnosti,  šlo  všechno  ráz  naráz  a  pak  byl  najednou během téhož večera

Daggerfall  dokončen! Nemusíte  se bát  a  hlídat  si cestu  zpět. Až  najdete

v poslední hale  zelený diamant, budete teleportováni  k Nulfaze. Pochválí vás

a shlédnete závěrečné demo. King Lysandus se  zvedne z hrobu, zazubí se na vás

a pak  se podíváte  do knihy  BOOK OF   THE TIME.  Zůstáváte ve  hře a  můžete

pokračovat dál.  Kam? Co? Proč?  Nevím. Protože hra  má volný konec  a je jako

skládačka, dočkáme se třeba pokračování Daggerfal po 10 a 20 letech. Kdo ví.


Jak jsem prošel ke konci.


Teleportovalo  mě to  na nějaký  obrácený jehlan.  Je tu  socha. Dotknu  se jí

a získám  levitaci. Pode  mnou je  ještě jeden  jehlan. Na  jeho horní plošině

deadra a čtyři  zavřené dveře nikam. Po obvodu vesmírné  haly jsou 4 vchody: 2

dole a  2 nahoře. Tři  z nich mají  magické mříže. Slétávám  na spodní plošinu

a otvírám dveře  do nikam. Zkouším  postupně všechny dveře.  Po třetím nahrání

pozice se  mi konečně daří. Všechny  dveře jsou bez mříží.  Přesto mě poslední

dveře málem zabily. Procházím jednotlivé dungeony. Zde nic, zde také nic, tady

uvnitř zase  magické mříže. Je  to dugeon  nahoře  na jihu. Vracím  se ven. Na

spodním jehlanu  je místnost s pákou.  Otevírá první mříže v  horním dungeonu.

Vracím se  dovnitř, mříž je pryč,  je tu jen wraith  a páka. Mačkám páku  a je

pryč další mříž. Další  a další. Jde to jak po másle.  Sem tam nějakej vampír.

To nic. Na konci dlouhé chodby poslední  páka bez mříže. To bude ono. Jdu ven.

Na horním jehlanu  byla magicky zamčená místnost. Už  není. Stoupnu na červený

koberec. Buch a jsem v nějaké chodbě. Zpět to nejde. Jdu východem ven.


Druhá hala :


Plošiny, páka  na výtah, nějaká rakev.  Když se dotknu louče  za ní, vyveze mě

nahoru. Dva veliké objekty zavěšené nad  sebou. Spodní s plošinou, na ní hroby

a vampíři. Bílý hrob vám napovídá  heslo "Benefactor". Pod plošinou je magicky

uzavřená  místnost. Horní  pyramida má  na vrcholu  poklop. Téměř pod střechou

haly je vstup  do chodby. Na konci je  místnost, v ní spirit of  the way. Chce

heslo, ale nebere to, které znám. Co  teď? Heslo je správné. Ověřil jsem si to

v hexaeditoru. Chyba ve hře? Pod vchodem je malá plošinka s pákou, ale ta také

nejde  sepnout. Poklop  na pyramidě  nelze nadzvednout.  Používám tedy plížení

a climbing mód.  Přes horní hranu  všplhám do pyramidy.  To by ještě  šlo. Ale

vlézt  (climb) do  některé místnosti,   to bude  facha. Konečně.  Rychle save.

Spínám  páky až  se otevřou  magicky uzavřené  dveře ve  spodní pyramidě. Dole

v horní  pyramidě je  malá šachtička,   ale poklop  nelze zvednout.  Dávám zde

ANCHOR.  Vyjedu výtahem  nahoru, protlačí   mě přes  zavřený poklop.  Letím ke

spodní  pyramidě a  vstupuji do  odemčené místnosti.  Je zde  páka. Po sepnutí

otevírá poklop na  šachtičce. Dávám teleport. Vstupuji do  šachtičky a už jsem

někde jinde. UF... (tak tohle rozhodně nebylo košér řešení, spíš podvod. Pokud

to  chcete dohrát  správně, pak  aktivujte nejprve  všechny náhrobky  a teprve

potom jděte říct heslo Benefactor strážci.)


Třetí hala :


Malá chodbička. Vlevo výstup do haly (chodníček jako T), vpravo výtah (hluboká

jáma a  cesta na dno  haly). Na dně  běhají tygři. Uprostřed  haly visí veliký

objekt. V jeho  středu je altán se čtyřmi dveřmi.  Otevírám je. Páka, škatule,

deadra.  Poslední dveře  jsou magicky  zavřené. Používám  tvrdé OPEN.  Jde to.

Nějaký modrý hranol. Dotýkám se ho. Fju. Letím do dungeonku. Je to hluboko pod

halou. Čtvercová místnost, samé dveře. Po vstupu do dveří vpravo se mnou sjede

nějaká klec  dolů. Místnost s orky.  Jeden mě drží zespoda  a bije. Nemohu nic

dělat. Střílím pod sebe fireball. Už je  to dobře. Jdu chodbami stále na západ

(doleva). Přicházím  ke dveřím. Za  nimi vidím ohnivou  halu. Dvě cesty  vedou

nahoru. Klec  dole mě vyhodí za  dveře. Uprostřed visí něco  jako velká lebka.

Nahoře místo očí  dvoje dveře s magickými mřížemi. U  vchodu stojí strážný. Po

cestě se valí mnoho velkých lebek. Na dotek se točí. Některé mění počet mříží.

Hledám  kombinaci.  Prásk,  ta  mi  ale  dala.  Tohle  mi tedy nejde. Používám

climbing jako minule. Jde to podstatně  lépe. Už jsem uvnitř. (stačí mačkat ty

lebky, které  se přímo dívají  na sochu boha.)  S plošinkou nad  šachtou sjedu

dolů. Proplížím se do dveří. Uprostřed  místnosti za nimi je tmavý kámen. Chce

odpověď. Heslo  "ONE". Teleportoval mě do  modré místnosti. Procházím chodbami

dokola,  pak spirálou  vzhůru. Následuje   prudký sešup.  Na dně  sestoupím do

šachtičky. Ocitám se v předposlední hale.


Závěrečná cesta.


Pobijte deadry  na plošinkách. U jedné  z plošinek visí malý  hnědý samostříl.

Dotkněte se ho, teleportuje vás do malé místnosti s chodbou blíže k šachtě. Za

vámi jsou skryté dveře. Projděte jimi  na chodbu tvaru kříže. Nalevo a napravo

jsou zamčené  dveře a za  nimi sochy, které  vás hodí zpět  do haly. Na  konci

střední cesty je  místnost s červeným kobercem a  NPC. Odpovězte jí "crossbow"

nebo nějak podobně. Nechejte se sochou  za dveřmi vpravo teleportovat do haly.

Vedle velkého meče se na plošině  otevřel poklop. Vstupte do otvoru. Uvnitř je

ocelové poupě. Ťukněte na levý červený  závěs. Potom na poupě. Jak se rozvine,

klikněte na  bílý střed. Poupě  vyjede vzhůru. Velká  plošina pod mečem  sjede

a uvolní ho.  Leťte k velkému  hnědému samostřílu. Klikněte  na sekyru u  jeho

spouště (ve  středu). Samostříl vystřelí  a meč se  položí. Po položeném  meči

běžte  do chodby  s výtahem.  Odveze vás  dolů. Za  dveřmi je  dungeon -  samá

propojená místnost.  Projděte na sever  do chodby se  šachtičkami. Proleťte či

proskákejte  na západ.  Přijdete do  poslední haly  v jakoby  románském slohu.

Uprostřed stojí  velký altán a  v něm zelený  drahokam. Dotkněte se  ho a jste

zpátky u Nulfagy. Outro a konec.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.