1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
X-Wing Alliance
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
X-Wing Alliance - návod
Autor: MaLub

A. Několik obecných strategických rad :


Bez motorů se vesmírná loď nepohybuje. Od TIE Fightera se objekty v těchto hrách skládají z několika částí, které je možné individuálně ničit. Jednou z těchto částí jsou i motory. Pokud neletíte v B-Wingu, Y-Wingu či YT-2000, které mají ionové kanóny, je zničení motorů jedinou cestou, jak zpomalit či zastavit zvolený objekt a zabránit mu například v hyperprostorovém skoku či v dosažení pozice, z níž je možné střílet na lodi, které máte chránit.


Čelní souboj má smysl do vzdálenosti 0,8km, z níž přibližně začínají imperiálové střílet. Čelní souboj s experimentálními TIE (druhá epizoda) je sebevražda.


Využívejte síly štítů jednotlivých stíhaček či transportů např. při čelních útocích na velké lodi - u Z-95 je štít prakticky na nic, po několika zásazích je po něm. Zato se dá rychle obnovit z energie laserů. Oproti tomu štít Otany je pěkně silný, nejvíce se mi vyplatilo s ní létat s energií laserů přepnutou do motorů a štíty zapnutými naplno - zbývají vám tak dva laserové kanóny, s nimiž se dá střílet dopředu.


Sabra i Otana mají jednu, respektive dvě laserové věže - jejich automatická palba je to nejlepší, co si můžete přát. Cíl, který je blízko vás, rozstřílí věže na hadry během několika vteřin. Oblétávání velkých lodí se zapnutým autofirem je také velmi rozumná strategie.


Jakmile po vás vypálí někdo raketu či torpédo, okamžitě si jej buď klávesou space nebo "i" zaměřte, pokud jste v transportu, zadejte věžím autofire a raketu sestřelte. Pokud letíte ve stíhačce, můžete se divokým manévrováním vyhnout a následně raketu odstřelit. Nejhorší jsou rychlé a účinné advanced missiles, proti nim je jen jedna obrana - klamné cíle.


Každý kontajner, každý transport i velká loď stojí za inspekci - v mnoha případech to přináší bonusové body - zůstávejte na bojišti ještě i po splnění mise a snažte se odstřelit zbylé lodi Impéria.


Star Destroyery se dají rychle a efektivně ničit sestřelením generátorů štítu, které jsou nahoře nad můstkem. Stejný generátor má i Calamari Cruiser. Jen Interdictor jej nemá.


Mějte vždy na paměti, že Star Destroyer je silnější než Calamari Cruiser. Vždy, když na sebe narazí tato kombinace, okamžitě se své mateřské lodi vydejte na pomoc a zničte generátory Star Destroyeru. O zbytek se pak už lasery Cruiseru postarají samy. Můžete jim pomoci odstřelováním laserů imperiální lodi (Weapons system)


Na své mateřské lodi se vždy můžete nechat opravit a doplnit munici. Využívejte toho, mnohdy to usnadní práci!


Základny (platform) likvidujte zespodu, je tam méně laserových věží.


Oblíbené likvidační místo z X-Wingu za motory už zde nefunguje, protože tah motorů poškozuje vaši loď. Nikdy se nepohybujte okolo motorů velkých lodí, zvláště pak Super Star Destroyeru, zbytečně si zrušíte štíty.


Pokud vám zničí ovládání lodi (Flight Controls), zkuste všechnu energii napálit do motorů a uletět. Při troše štěstí se zablokované ovládání uvolní dřív, než vás stačí rozstřílet.


Ukládejte si lodi kritické pro splnění mise do paměti (Shift F5-F8) a klávesou "a" zjišťujte, kdo na ně útočí.


Turbolasery (takový ten vybuchující flak ve vzdálenosti 4-5 kilometrů od velkých lodí) jsou neškodné, dokud letíte, jakmile se zastavíte, sejmou vás velmi rychle.


Využívejte vaše wingmany! Oproti minulým dílům jim můžete dávat mnohem specifičtější příkazy - šikovný je "disable my target" a "attack my target type", popřípadě proti Star Destroyerům zaměřte generátory štítu "attack my target type component".


Střílet torpéda z delší vzdálenosti je zbytečné plýtvání - určitě budou sestřeleny. Rozumné je, počkat si, až wingmani zaměstnají laserové věže zvolené lodi a pak začít pouštět torpéda. Je dobré mířit na více částí cíle - po každém torpédu stisknout ",". Na internetu se objevila také poměrně funkční, i když nebezpečná strategie - torpéda vystřelte ve vzdálenosti tak 3km, poté všechnu energii z laserů a štítů nahoďte do motorů a při nejbližší možné příležitosti na loď vystřelte. Ta si pak bude všímat vás, začne na vaši stíhačku pálit ze všech hlavní a torpéda ji v pohodě trefí.


B. Návod


1) Prolog: Family Business


a) Mise 1 - YT-1300 Sabra


První mise je pohodová a nedočkáte se žádných velkých překvapení. Vaším úkolem je dovézt kontejner (pomocí "pickup", Shift+p) do stanice Harlequin (pomocí "dock", Shift+d), odkud si vyzvednete další kontejner (rovněž "pickup") a ten dovezete domů. Mise je skutečně pohodová, jediné co vás vyruší, jsou u Harlequinu dvě PES (Pursuer Enforcer Ship) - s jednou z nich, Enkidu, se ještě setkáte, takže vám může být fuk, že tentokrát pláchne. :-) Pokud ale trochu přidáte, je možné je obě dvě PES identifikovat a tak získat 150 bonusových bodů za každou.


b) Mise 2 - YT-1300 Sabra


V této misi si vyzkoušíte, jak muselo být Hanovi a Lukovi v obou laserových věžích Millenium Falcona - váš úkol ale bude mnohem jednodušší, protože mise je opět testovací. Úkolem je rozstřílet všechny cíle - nejdříve satelity, poté kontejnery. Střílejte rychle a přesně, než se do všeho vloží Emon - za každý cíl dostáváte 50 bodů. U Dunaariho kasina se opět setkáte s PES Enkidu, který opět pláchne... Určitě si také všimněte Slave One Bobby Fetta. Zatím to vypadá jako docela nuda, co?


c) Mise 3 - YT-1300 Sabra


Stále pohoda - vaším úkolem je inspekce všech kontejnerů ve třech jednotlivých systémech. Obejví se pár lodí rodu Viraxo, které si zaslouží exterminaci už jen kvůli bonusovým bodům. Občas se kvůli drobné chybce stane, že se Aeron nepodaří inspekce některých kontejnerů - je nutné se podívat na "mission goals", jestli je ve všech třech systémech prohlédnuto 100% kontejnerů.


d) Mise 4 - YT-1300 Sabra


V této misi je vaším úkolem vyklopit kontejner plný koření, takto zakázané substance, u základny rodu Viraxo a poté rychlým útokem vyprovokovat lodě impéria, aby provedly rychlou inspekci a kontejener našly. O kontejner se postará Aeron, poté, co zničíte většinu Razor Figherů, opustí svou loď (CORT Venix) a bude požadovat po Emonovi v Andrastě, aby ji vyzvedl. Pár Razorů útočí na Andrastu a je nutné je zničit... poté stačí oddělat několik kontejnerů, abyste splnili limit 25% zničených lodí Viraxů. Vhodné je hned ze začátku mise oběma kontejnerovým "hadům" zničit motory (zadní část), důležitý je ale jejich řídící modul - za zničení obou dvou dostanete celých 200 bodů! Logickou myšlenkou by byo oddělat rychle základnu, jejíž výbuch zničí okolo se povalující kontejnery, leč jaksi to nefunguje - základna je nesmrtelná... Jakmile se objeví imperiálové, hurá domů. Velkým plusem je, že konečně exne PES Enkidu (a to ještě k tomu za 100 bodů).


e) Mise 5 - YT-1300 Sabra


Bude trocha byznysu! Otec se chystá nakoupit bactu, což je ona léčivá substance, která vracela poničená procenta zdraví v Dark Forces :-). Vaším úkolem v Sabře je spolu s Otanou a Andrastou celou akci čerpání bacty krýt. Po první skoku se setkáte se SPC Ravenno, která vás odvede na místo předání. Tam již čeká Xyitar Transport End Run a jeho stíhací ochrana. Za chvíli poté, co se Vasudra spojí s End Runem a začne čerpat bactu si začne End Run stěžovat, že je něco s pumpami. Vyšle tedy pár kosmonautů pumpy spravit, ti však letí k motorům Vasudry a snaží se je zničit. Kosmonauty je nutné okamžitě odstřelit, stejně tak všechny stíhačky, SPC Ravenno i Gunship, který se záhy objeví a začne po Vasudře střílet. Po úspěšném dočerpání Bacty se stačí vrátit domů.


f) Mise 6 - YT-2000 Otana


První tuhá mise. S Otanou a jejími dvěma laserovými věžemi je již boj jiné kafe. Tato mise je ze začátku trochu nudná (asi tak až do 3:20 minut) - pak ale přijdou trable. Z hyperprostoru se vynoří Star Destroyer a dvě fregaty. Hned se také objeví hejno TIE Fighterů a hned za nimi TIE Bombery, které jsou samozřejmě prioritou. Dotěrné TIE Fightery odeženete jednoduše tak, že věže nastavíte na "defend" pomocí klávesy "f". Čím méně bombardérů vypálí torpéda, tím méně rebelských lodí bude zničeno a dokáže uniknout, což zaručí bonusové body. Jakmile se začnou objevovat ATR, přiřaďte jednoho vašemu wingmanovi a druhého si vezměte na starost sami. Pamatujte na to, že Otana disponuje i ionovým kanónem, který šetří čas! Neohlížejte se na Vasudru, bude zničena a zachránit ji nemůžete - po jejím zničení se okamžitě objeví hyperprostorová bóje, ke které okamžitě leťte, co nejdříve vás začnou zaměřovat čtyři Gunboaty s raketami, kterým se prakticky nedá uniknout.


g) Mise 7 - YT-2000 Otana


Vaším úkolem je vyzvednout ze sousední základny kontejner s raketami a zajistit, aby mohla Aeron sebrat cennosti ze sejfu. Hned se vydejte pro příslušny kontejner, vyvezte jej ven ze základny, uvolněte a čekejte na nepřátelské stíhačky a větší lodě. Co nevidět totiž přiletí Victory Star Destroyer, korveta a několik výsadkových lodí, doprovázených Razor Fightery, TIE Fightery a TIE Bombery. Vydejte se ihned ke korvetě a výsadkovým lodím - při průletu je možné zničit rychle jednu výsadkovou loď, a autofirem korvetu (dobré je ji umlčet ionovým kanónem). Pozor na TIE Bombery, střílejí na vás torpéda, pomocí klávesy "i" a autofire je nutné je zničit. Po zničení všech stíhaček seberte kontejner a po příletu domů jej znovu pusťte, rozstřílejte RZR Strelka, znovu jej seberte a hurá k rebelům.


2) Joining the Rebellion


a) Mise 1 - Y-Wing


Těžko na cvičišti, ještě hůř na bojišti, to je heslo X-Wing Alliance. Poznáte to hned v první tréninkové misi, která je skutečně extratuhá, jak se o tom ostatně zmínil již Honza Eisler ve své recenzi. Vaším úkolem je ve třech systémech zničit nejrůznější cíle. Prvním je těžební stanice s okolo se povalujícími kontejnery. Existují dvě cesty, jak zničit stanici - buď do ní napálíte torpéda a dorazíte ji lasery (výbuch stanice zničí kontejnery okolo), nebo rozstřílíte okolní kontejnery a jejich výbuchy zničí stanici samy. Druhý způsob přináší o něco více bodů, ale samozřejmě trvá mnohem déle. Po zničení stanice přiletí dva Blastoboaty, každý má cenu padesáti bodů. Pokud již nemáte torpéda, vraťte se na Defiance a znovu je nabijte. V druhém systému je vaším úkolem zničit opravovaný Carrack Cruiser - v pohodlné cestě torpédům vadí ale celá základna. Znovu existují dva způsoby, jak na to - buď zaměříte jinou část lodi (klávesa ","), nebo základnu podletíte a napálíte to do křižníku zdola. Osobně se mi osvědčil druhý způsob, ale nepoužil jsem torpéda, nýbrž obyčejné lasery - pokud máte lasery nabité naplno a začnete střílet v 1,5km, měli byste pohodlně celou loď dorazit, když od ní budete přibližně 0,1km. Pak to ale pravděpodobně schytáte od výbuchu, proto je poměrně vhodné vystřelit dvě torpéda, když má křižník cca. 20% trupu. Po zničení CRS přiletí dva Gunboaty, je možné s nimi bojovat, ale protože je následuje za pár chvil Star Destroyer, doporučuji taktický únik. Nicméně můžete zničit základnu, vydá to tuším na nějakých 3000 bodů. Třetí systém je nejtěžší, přiletí konvoj doprovázený Assault Transporty. Přesuňte veškerou energii s laserů do motorů a nechte pracovat jen torpéda - s těmi by se mělo rychle podařit zničit požadovaná procenta konvoje. ATR můžete zničit také, ale je to hodně těžké - jsou rychlí a nepříjemně přesní. Celá mise je extrémně vytuhlá (dokončil jsem ji asi tak na podvacáté) a dává tušit, že hra nebude žádný med.


b) Mise 2 - X-Wing


V této misi budete jednoduše sestřelovat TIE Fightery a TIE Interceptory. Je dobré letět blízko obrovským základnám - jednak proto, že provedete rychlou inspekci (50+100+150 bodů) a také proto, že sestřelíte stíhačky TIE dříve, než si stačí uvědomit, že by se měly bránit. V posledním systému se soustřeďte na VSD Marut - miřte nejdříve na motory (a donuťte k tomu i wingmany - pomocí příkazu "Attack My Target Component"), Marut bez motorů neuletí. Zničení VSD samotného je již hračka.


3) Bitva 1 : Clearing the Way


a) Mise 1 - X-Wing


Klasický útok na imperiální konvoj dává netušené možnosti poznat, jak krásně jsou udělané v X-Wing Alliance exploze. Konvoj samotný se skládá ze čtyř typů vesmírných plavidel - neozbrojených Mobquet Transportů, ozbrojených Modular Conveyorů a Containter Transportů a jednoho Strike Cruiseru. Ačkoli byste podle briefingu měli pro jistotu provést inspekci všech nákladních lodí před jejich zničením, díky horlivým kolegům, kteří začnou střílet hned jakmile jsou v dosahu, nemáte šanci, proto se na to vykašlete a raději se soustřeďte na ničení konvoje. Jako první rozstřílejte Mobquet Transporty - dvě torpéda plus dorazit lasery. Poté se vrhněte na TIE Fightery a občas, pokud jste v blízkosti jakéhokoli náklaďáku, mu věnujte pár laserů. Po zničení valné většiny konvoje začne zdrhat Strike Cruiser, namiřte tedy na motory a trochu ho za přispění wingmanů zdržte, za jeho zničení je 750 bodů.


b) Mise 2 - YT-2000 Otana


Vaším úkolem je osvobodit strýce Antana, který se nachází na základně rodu Viraxo. Základna sama je obklopena nákladními koráby, které jen čekají na to, až se po úspěšné inspekci vypaří. Základna samotná vypouští plno stíhaček na obranu, proto je dobré se střídavě zbavovat dotěrných Planetary Fighterů a střídavě ničit náklaďáky. Pokud nestihnete zadokovat na základně do doby, než přiletí VSD Condemnation, musíte jej zničit - jeho lasery by se stojící Otanou udělaly krátký proces. Po úspěšném osvobození Antana zničte základnu a zbylé stíhače a utíkejte domů. Pro úspěšné dokončení mise se stačí spojit s Andrastou a poté hybaj zpět na Defiance.


c) Mise 3 - A-Wing


Jednoduchá inspekční mise, podobná tomu, co jsme již zažili v X-Wingu blahé paměti (tuším že to byla druhá epizoda, druhá mise). Nyní je ale jednoduchá inspekce obohacena ještě o tuhé ničení imperiálních sond, které vypadávají ze Star Destroyeru. Zničení každé z lodí konvoje dá nějaký ten bonus, nejlepší je jít po korvetě a Bulk Cruiserech.


d) Mise 4 - X-Wing


Cílem je Dreadnought, který převáží válečné zajatce. Napoprvé vám jednoznačně pláchne a po zničení Gunboatů jej musíte pronásledovat až k imperiální základně. Zde jej konečně Y-Wingy znehybní a z hyperprostoru přiletí ATR Storm Unit, který je nutné chránit před TIE Bombery; zároveň musíte chránit sebe sama před dotírajícími stíhačkami. Po zničení všech imperiálních TIE stíhaček přinese bonusové body ještě inspekce základny, kontejnerů a fregaty, zničením kontejnerů si ještě dále vylepšíte skóre.


e) Mise 5 - YT-2000 Otana


Jedna z nejjednodušších misí ve hře, pokud nechcete vysoké skóre. V prvním systému nejdříve zničte Muurian Transport, který chce totéž, co vy - tedy imperiální sondu. Poté se zbavte zbylých stíhaček a hurá na celnici. Na ní se ale právě koná útok pirátů, kteří míří i na vás - buď můžete všechnu energii napumpovat do motorů a ujet, nebo pusťte sondu, zničte všechny piráty (pozor na MCRV), znovu chytit sondu a odletět za Aeron. Tam už stačí sondu jen pustit a hajdy domů.


f) Mise 6 - B-Wing


Tuhá záležitost. Úkolem je zničit konvoj a fregatu Monitor, která dováží techniky k opravě hypermotorů na Star Destroyer Corrupter. V prvním systému je dobré zničit všechny náklaďáky, soustřeďte se na to, aby žádný neutekl (Monitor se vám zastavit skoro určitě nepodaří). Hlavně zastavte (buď pomocí ionových kanónů nebo rozstřílením motorů) Container Transport Vo, ten je nejblíž hyperprostorovému skoku. V dalším systému se orientujte na raketoplány (Shuttles), vylétávající z Monitoru - to je primární cíl, musejí být všechny zničeny. Tím mise končí - můžete ještě zničit Monitor, všechny stíhačky či dokonce i Corrupter, nicméně přiletí TIE Advanced s raketami a B-Wingu se s nimi moc dobře bojovat nedá.


g) Mise 7 - X-Wing


Na strategii jednoduchá mise - nutné je zničit úplně všechny nepřátele. Dobré je začít s dělovými platformami, pokračovat s TIE Fightery a TIE Interceptory (jsou dost otravní a poměrně nebezpeční); po zničení velkého satelitu začnou útočit TIE Bombery na vaši skupinu ATR Cloak s rušičkami. O torpéda se jsou schopni transporty postarat sami, akorát se ujistětě, že žádný TIE Bomber se nedostane na dostřel laseru.


4) Bitva 2 : Secret Weapons of the Empire


a) Mise 1 - A-Wing


Na začátku rutina, ke konci peklo. Poté, co se ozve volání o pomoc a vy se vynoříte v příslušném systému, okamžitě palte rakety na TIE prototypy, které útočí na lodi konvoje, až poté se starejte o vlastní bezpečnost. V žádném případě nejdětě do čelního souboje - tyto prototypy jsou vybaveny turbolasery, na dvě tři rány je s A-Wingem ámen. Druhá možnost, jak dokončit tuto misi, je zničit ETR Suluk - to je loď, která ovládá všechny prototypy, po jejím zničení budou všechny T/e1 znehybněny. Mimoto za inspekci a zničení ETR dostanete bonusové body, stejně jako za zničení všech nepřátelských stíhaček.


b) Mise 2 - Z-95


Rovněž nic moc snadného. Z-95 je pravděpodobně nejhorší stíhačka v celé flotile Aliance s nulovými štíty a jestli bylo v minulé misi obtížné zaútočit na ETR Suluk, pak nyní je to ještě horší. Dávejte si pozor na jednotlivé TIE prototypy, které jdou po vaší Z-95, jejich turbolasery dokáží udělat s Headhunterem krátký proces. Znehybnit (disable) musíte každý ze tří typů imperiálních lodí na bojišti, tedy i ETR Suluk - osvědčilo se mi ostřelování z dálky (nastavte si konvergenci laserů na 1,25km a poté rychlé přiblížení zezadu a vypálení IonPulse rakety. Poté, co Heavy Liftery odvezou všechny prototypy a ETR Suluk, zničte všechny zbývající prototypy a hurá domů.


c) Mise 3 - YT-2000 Otana


Jedna z nejjednodušších misí v celé hře. Žádné rady nejsou potřeba, jakmile přiletí jachta (LT 3000), tak ji prohlédněte a rozstřílejte, stejně jako všechno, co přiletí s ní a po ní.


d) Mise 4 - X-Wing


Poměrně jednoduchá mise. Soustřeďte se na začátku na hangáry (Container/Hangar), když je zničíte, nevyletí z nich experimentální TIE. Inspekce kontejnerů okolo základny přinese bonusové body, stejně jako zničení TIE Defenderů, které přiletí ke konci mise. Každý TIE Defender vydá za 10 standardních TIE Fighterů, je extratuhý, pokud se na ně necítíte, klidně zdrhněte.


e) Mise 5 - X-Wing


Dost obtížná záležitost. Primárním cílem jsou kamikaze experimentální TIE, které narážejí do Liberty. Ti musejí být zastaveni za každou cenu, jinak Liberty nemá šanci provést hyperprostorový skok. Je jich několik vln z obou stran. Zkuste zapojit i wingmany (pomocí příkazu "Attack my target type"). Velmi rozumné je i zničení ETR Suluk, řídících lodí.


f) Mise 6 - B-Wing


A za chvíli už vás experimentální TIE nebudou otravovat... Na začátku si dejte pozor na TIE Defendery, kupodivu se k jejich ničení hodí B-Wing lépe než X-Wing, díky pěti spojeným kanónům není problém nadělat z T/D fašírku dřív, než stačí zaútočit na vás a na vaše wingmany. Prioritou je samozřejmě zničení SRS a platformy, což není dvakrát velký problém. Zaměřte se nicméně opět na hangáry a na transporty, které vezou do ETR Suluk posádky. Jejich zničení ústí v další bonusové bodíky...


5) Bitva 3 : Over the Fence


a) Mise 1 - Y-Wing


V prvé řadě si uložte první výsadkovou loď v celém konvoji (Shift+F5), ušetří vám to frenetické bušení do klávesnice. Cílům stačí jedno torpédo + pár střel z ion kanónu, pokud v nich nejsou otroci, můžete je rozstřílet. Ke konci mise je možné zničit i ISD Goliath a velkou základnu (je pěkně tuhá a jen za 250 bodů).


b) Mise 2 - YT1300 Sabra


Tato mise není nic jiného než prosté střílení stíhaček. Ačkoli je vaším úkolem inspekce kontejnerů, klidně s tím počkejte a nejdříve rozstřílejte všechny stíhače. Jako první musíte udolat stíhací ochranu, poté se z hyperprostoru vynoří Bulk Cruiser a další pekelně tuhé stíhačky. Jakmile obdržíte bonus za jejich zničení, prohlédněte kontejnery, čímž přivoláte vlastní transporty. Poté proveďte inspekci onoho Bulk Cruiseru a zničte jej, popřípadě se ještě můžete věnovat i základně samotné, která sedí jako slepice a nebrání se...


c) Mise 3 - X-Wing


Jedna z nejlepších misí ve hře. Vaším úkolem je zničit výzkumnou stanici Impéria; nejdříve ale jděte po satelitech nad a pod stanicí. Dále se věnujte Gunboatům, za zničení všech je bonus 500. Po několika minutách přiletí ISD Juggernaut, můžete také zavolat pro posily, poté se objeví sama Liberty. Jsou dvě možné cesty, jak zničit výzkumnou stanici - buďto klasicky ostřelovat lasery a torpédy (nezapomeňte, že se můžete na Liberty nechat opravit a vzít nová torpéda), dokud nebude zničena, druhá cesta je najít dveře dovnitř (pomocí klávesy "," takové červenobílé), rozstřílet je, vletět dovnitř a rozstřílet reaktor, na to stačí jedno torpédo. Pak je samozřejmě nutné rychle vyletět ven (máte na to asi 10 vteřin, jinak zemřete ve výbuchu). Rovněž pozor na Liberty, jakmile budou od sebe cca 5km se Star Destroyerem, začne na ní Juggernaut pálit, proto je i jeho zničení vhodné.


d) Mise 4 - A-Wing


Jako první se soustřeďte na satelity a jejich inspekci - občas je mina náhodou rozstřelí a mise tím končí. Po jejich prohlédnutí se s wigmanem pusťte do min a do hangáru. Jakmile dorazí ESC Halberd, moc se k němu zatím nepřibližujte, spíše se orientujte na stíhače a hlavně na bombardéry, které míří k vaší korvetě. Jejich torpéda nijak moc nevadí, je ale nezbytně nutné, aby se nedostaly na dostřel laserů - pokud by korveta pálila po bombardérech, trefí ji torpéda z druhé vlny. Po skončení všech cílů mise můžete zničit i ESC Halberd, ale je to zdlouhavá fuška :-).


e) Mise 5 - YT-1300 Sabra


Prostřílejte si cestu skrz gunboaty až k ETR Minelayeru, který pro bonusové bodíky proměňte v hvězdný prach. Poté se věnujte Gunboatům a minovému poli. Jakmile bude čisto, prohlédněte správný satelit (je to ten poslední), Aeron ihned vyskočí a začne se mu věnovat. Až teď nastává to správné peklo - objeví se Assault Shuttle a začne vypouštět kosmonauty. Uložte si Aeron (Shift+F5) a věnujte se kosmonautům, dílem útočí na vás a část na ni - ti jsou samozřejmě prioritou. Jsou prťaví, ale věž s autofirem si s nimi hravě poradí. Po dokončení práce na satelitu vyzvedněte Aeron, můžete ještě pro skóre zničit A/S Omicron.


f) Mise 6 - X-Wing


Zprvu to vypadá jako pohoda, poté přijdou veliké problémy. Nejdříve se vypořádejte s TIE Fightery (pokud chcete, můžete zničit i CTRNS - pár střel do motorů ho znehybní a pak je to již jednoduchý cíl) a jakmile jsou všichni na prach, začněte střílet do základny. Když jí ustřelíte štíty, objeví se pár raketoplánů - ten důležitý je AA-23, který musíte prohlédnout, jinak prohrajete. Zničte stanici, dostanete bonusové body. Raketoplán eskortujte zpět na fregatu Redemption, krátce poté, co přistane, se ale objeví skutečně velké trable - ISDII Subjugator a Interdictor Restrainer. Interdictor je pochopitelně primární cíl, můžete zavolat posily, abyste ho mohli zničit. Rovněž je nutné dávat pozor na bombardéry, které jdou po Redemption i po Liberty, která se objeví krátce nato. Na Liberty se můžete nechat opravit a doplnit si torpéda - využijte toho. Po úspěšném splnění mise můžete zkusit zničit i Subjugator, což je bezpodmínečně nutné, pokud se ISDII přiblíží k Liberty.


g) Mise 7 - A-Wing


Okamžitě po opuštění hangáru se vydejte za unikajícím raketoplánem, poté, co se k němu přiblížíte na 2km začne vypouštět naváděné miny, které je nutné bezpodmínečně zničit. Ještě před tím, než skočí do hyperprostoru je možné jej znehybnit (Kupalo uzná, že prohrál, když je integrita trupu na 50%), pár raket to zařídí. Poté je nutné chránit raketoplán a sebe sama před imperiálními stíhačkami, kterých je opravdu hodně.


6) Bitva 4 : The Bothan Connection


a) Mise 1 - YT-2000 Otana


Velmi obtížná záležitost. Nejdříve zničte SPC, což by při obou laserových věžích nastavených na autofire neměl být vůbec žádný problém. Problémy teprve nastanou - především se musíte soustředit na stíhačky, které jdou po konvoji (zvláště ohroženy jsou Modular Conveyory. Jakmile přiletí nepřátelský konvoj, pokračujte v ničení stíhaček, občas se snažte setřást Razor Fightery, kteří vám jdou po krku. Jedním z primárních cílů je i Marauder Corvette, kterou je šikovné co nejdříve zrušit ionovými kanóny. Poté, co všechny vaše náklaďáky odletí do bezpečí, můžete se věnovat ničení zbytků - kontejnerů a hlavně základny (jeden z nejkrásnějších výbuchů v celé hře, doporučuji!). U důlní kolonie zničte zbývající stíhače, vysaďte sestru a je hotovo.


b) Mise 2 - A-Wing


Další průzkumná mise. Energii z laserů dejte do motorů a prohlédněte všechny transporty, které se objeví. Musíte pracovat rychle, protože zase poměrně brzy skočí zpět do hyperprostoru, pokud chcete, můžete zničit transporty - nejvíce bodů je za kontejenry, když přerušíte "hada", zastaví se, takže miřte někam doprostřed. S TIE Advanced se moc nezalamujte, radši zdrhněte domů.


c) Mise 3 - YT-2000 Otana


Rychlost je pro tuto misi to hlavní. Musíte se dostat co nejrychleji na asteroid a vyzvednout svou sestru, než se do blízkosti dostanou Star Destroyery a rozstřílí vás na hadry. Takže všechnu energii vražte do motorů a hurá směrem k základně, cestou zničte pár TIE Fighterů a TIE Bomberů, které na vás útočí (pozor, TIE Bombery mají torpéda). Až zadokujete na základně Vergesso Asteroids, naplno nabijte štíty a lasery a šup do věže, ze které musíte sestřelovat nalétávající stíhačky. Jakmile se nabijí lasery, hned je vražte do štítů. Stejnou cestou se vraťte i zpět, hyperbóje je za Super Star Destroyerem, takže musíte opravdu spěchat. Bonus získáte za zničení dvou skupin TIE Fighterů Alpha a TIE Bomberů Zeta.


d) Mise 4 - Y-Wing


Zalétáte si se slavnými, hlavu vzhůru. V prvním systému se jedná pouze o jednoduché znehybnění MOB Surprosa, což je samozřejmě jednoduché. Jenže při cestě zpět celou vaší skupinu zastaví Victory Star Destroyer Hunter a Interdictor Claw. Interdictor je samozřejmě prioritní cíl, zaútočte tedy na něj pomocí všech čtyř kanónů. Narozdíl od Star Destroyeru nemá štíty, takže jej musíte udolat ručně. Miřte každopádně na turbolaserové věže. Jakmile interdictor ztratí štíty, bude chtít zdrhnout, pokud chcete bonusové bodíky, rozstřílejte mu motory, znehybněte ho a pak již stačí jej lasery rozstřílet na prach. Pokud chcete, můžete samozřejmě zničit ještě VSD Hunter.


e) Mise 5 - X-Wing


Nijak přiliš komplikovaná mise. Nejdříve si uložte korvetu Razor (Shift+F5), poté, co dorazí SSD Executor se orientujte hlavně na bombardéry, jakmile se objeví Assault Transporty, okamžitě do nich (dvě torpéda + pár laserů), jsou tím největším nebezpečím pro Razor. Jakmile korveta odletí do hyperprostoru, máte vyhráno - můžete ještě likvidovat pro bonus všechny stíhačky (jsou mezi nimi i TIE Advanced) a Star Destroyery.


f) Mise 6 - X-Wing/B-Wing


Okamžitě začněte ničit Gunboaty, důležité je v tomto případě neztratit ani jednoho z vašich wingmanů - budete je ještě potřebovat na odlákání Avengeru. Není vůbec od věci Avenger zničit, ale moc neotálejte a jakmile Dreadnaught Mercury skočí do hyperprostoru, hned odleťte za ním. Jakmile se objeví SSD Executor, ničte TIE Bombery, dejte pozor, který stíhač útočí na Escape Pod a okamžitě jej zničte. Když je Escape Pod asi tak 1,5-2km od Independence, je v bezpečí a vy se můžete orientovat na zbylé TIE stíhačky.


7) Bitva 5 : Mustering the Fleet


a) Mise 1 - Z-95 Headhunter


Začíná bezkonkurenčně nejtěžší část celé hry. Hned tato mise je extratuhá. Jakmile se MUTR spojí s jachtou, přiletí piráti - stíhačky půjdou po vás, Y-Wingy po Muurian Transportu. Ty jsou samozřejmě prioritou, myslete na to, že máte k dispozici vylepšené rakety. Je dobré po zničení všech stíhaček znehybnit MCRV Vulture obligátní střelbou do motorů. Poté, co se objeví imperiální lodě, rovněž je zničte. Pamatujte na dvě věci - rakety jsou skutečně rychlé a dokáží nadělat fašírku z čehokoli, za druhé pilotujete Z-95, jehož štíty jsou spíše symbolické.


b) Mise 2 - Y-Wing


Peklo na zemi. Děs. Noční můra. Třicetkrát až čtyřicetkrát ji budete opakovat. Tahle mise, jak jsme se shodli s Andrejem, je prakticky neudělatelná - mně osobně se to ČIROU NÁHODOU povedlo z nesčíslných pokusů JEDNOU a pak při opakovaných zkouškách už nikdy. Stíhačky, které vás eskortují, jsou zrádci - jakmile prohlédnete první transport, začnou do nich střílet. Ztráta transportu se rovná konci mise. Musíte do stíhačů okamžitě začít střílet, nestarat se o ty, které míří na vás, ale pochopitelně o ty, které střílí na lodi konvoje. Poté, co se objeví první TIE Interceptory, začnětě střílet do nich, stejně tak rozstřílejte Skipray Blastboaty. Doporučuji zkusit si v combat simulatoru zpětně misi v B-Wingu, je to mnohem větší pohoda.


c) Mise 3 - YT-2000 Otana


Takové malé sympatické oddechnutí. Seberte správný kontejner a v dalším systému jej vypusťte tak 1km od základny. Potom už stačí jenom ničit přilétávající stíhačky, samozřejmě se soustřeďte na ty, které ohrožují Muurian Transport - tedy TIE Fightery. Gunboaty jdou většinou po vás.


d) Mise 4 - X-Wing


Dunari opouští své drahé kasino, na vás je zaručit, aby se všechny jeho lodi dostaly do bezpečí. Nebezpečí hrozí zvláště nejslabším lodím - raketoplánům (shuttle) a transportům, rychlé lodi se dostanou do hyperprostoru hned, raketoplánům to trvá dost dlouho. Proto jakmile dostanete hlášku, že ze stanice startuje nový raketoplán, hned si jej uložte a zkontrolujte, kdo na něj útočí. Hned na začátku ale rozstřílejte gunboaty, které útočí na kasino - to nemá lasery a každé torpédo ho trefí - samozřejmě je dobré sestřelovat i tato torpéda. Hodně používejte wingmany, dokáží udělat značný kus práce. Jakmile splníte misi úspěšně, řekněte všem svým wingmanům, aby zaútočili na STRKC Lament, je ze všech imperiálních lodí nejslabší a dá se rychle zničit pro bonusové body.


e) Mise 5 - A-Wing


Dost tuhá záležitost. Hurrimové opět zlobí a útočí na jeden jediný raketoplán, který se snaží zoufale uniknout. Musíte se připravit na střílení po všem, co se objeví před vašimi kanóny, důležité je zůstat u raketoplánu co nejblíže, moc se nestarat o ty stíhačky, které útočí na vás. Hned jakmile raketoplán skočí do hyperprostoru, musíte za ním, poté zaútočte na Muurian Transport, ostatní stíhačky se budou většinou soustředit na vás. Po jejich zničení je hotovo.


f) Mise 6 - YT-2000 Otana


Nic moc těžkého. Hned, jakmile Emkay opustí loď, uložte si jej a kontrolujte, jestli na něj něco neútočí. Rovněž chraňte Andrastu. Poté vyzvedněte Emkaye, odleťte pryč, zadokujte s Andrastou a hurá domů.


g) Mise 7 - B-Wing


Trochu těžší záležitost. Hned na začátku se soustřeďte na dvě MCRV, rozstřílejte jim motory a snažte se je co nejdříve zničit, jsou pro stíhače i transporty nejnebezpečnější. Poté se soustřeďte na nepřátelské stíhače či laserové baterie. Jakmile má základna 0% štítů, vyletí z ní raketoplán s šéfem Hurrimů, jedno torpédo plus pár ran z ionového kanónu ho rychle znehybní. S Corrupterem udělejte klasickým způsobem spolu s wingmany krátký proces.


8) Bitva 6 : The Darkest Hour


a) Mise 1


Opět si uložte raketoplán Jade do paměti a eskortujte ho. Zničte pár Blastboatů, vyčkejte, až se objeví stíhačky IRD - pár z nich se vydá za raketoplánem a musí být zničeno. Poté se soustřeďte na MCRV, torpéda Blastboatů vypadají sice hrozivě ale moc škody neudělají, lasery MCRV jsou ale mnohem nebezpečnější. Po zničení korvety zaměřte escape pod, prohlédněte jej a rozstřílejte jak Razor Fightery, které jdou po raketoplánu, jenž odváží escape pod, tak Blastboat, který jej chce odvézt také.


b) Mise 2 - YT-2000 Otana


Jedna z nejlepších misí ve hře. Spojte se s Bulk Cruiserem, štíty a lasery nabijte naplno a čekejte v laserové věži na stíhače. Jakmile se opět odpojíte, energii z laserů přesuňte do motorů a odleťte do hyperprostoru do předpokládaného místa nepřátelské pirátské základny. Jenže se objevíte na imperiálním cvičišti s asi deseti Star Destroyery, což je velmi nepříjemné (konverzace v té chvíli skutečně stojí za to). Snažte se vydržet, střílejte po stíhačkách a manévrujte, dokud nedokáže Emkay vypočítat nové koordináty, k nimž poté leťte. Znovu se spojte se základnou, znovu hurá do věže a střílet po stíhačkách. IRD naštěstí nejsou zrovna zázrak, jsou dost slabí a neměl by být problém se jich rychle zbavit.


c) Mise 3 - B-Wing


Jedna z nejtěžších misí ve hře. Vystřelte svá torpéda bez míření na Bulk Cruiser a připravte se na masivní dogfight se stíhači, rovněž se snažte ničit stacionární laserové baterie. Když se objeví ATR Storm, okamžitě si jej uložte a rozstřílejte stíhačky, které na něj útočí. Jakmile Otana zadokuje na základně, objeví se obrovská flotila pirátských lodí, z nichž některé po ní půjdou s raketami, ti jsou primárním cílem, protože Otana toho zas tolik nevydrží. Zničení pirátské MCRV přinese bonusové body.


d) Mise 4 - X-Wing


Poměrně jednoduchá záležitost. Lodi obsahující Bothany jsou jako na potvoru ty nejblíže k Star Destroyeru, můžete si vybrat - buď hned začnete likvidovat interdictor, nebo lépe, zadáte wingmanům útok na Accuser, čímž zachráníte své lodi od případného zničení. Accuser samozřejmě po zničení generátorů štítu exploduje cobydup, poté můžete zničit interdictor a hajdy domů.


e) Mise 5 - YT-1300 Sabra


Nesmírně zdlouhavá záležitost. Nejdříve si dejte pozor, aby vás nic neidentifikovalo - jakmile cokoli imperiálního proletí méně než půl kilometru od vás, mise končí. Poté zadokujte ve stanici (před tím vás rovněž nesmí nic identifikovat, identifikujte raketoplán Tydirium a čekejte a čekejte a čekejte. Jakmile Tydirium začne odlétat, pustí se do vás všechno okolo, nejhorší je jednotka TIE Fighterů která vás rozdrtí přímo u výstupu - v tom případě můžete přepnout obtížnost mise na "medium" nebo "hard", což je podle všeho mnohem lehčí, než "easy"! Zavolejte posily (Shift+R). Na Tydirium začnou útočit TIE Bombery, které zničte. Pak je hotovo, Tydirium unikne do hyperprostoru a vy samozřejmě za ním


Další možná strategie (objevil jsem ji v jednom internetovém návodu) využívá tak trochu chybek ve hře a není úplně fér, zato velmi účinná. Jakmile vletíte dovnitř do stanice, nedokujte, ale zaměřte Tydirium a seberte jej (PickUp, Shift+P). Musíte až úplně ke stěně, pokud začne Sabra drhnout o stěnu, zrušte operaci a zkuste to opakovat znovu. S raketoplánem odleťte až k hyperprostorové bóji a tam jej pusťte, stále musíte dávat pozor, abyste byli půl kilometru od každé nepřátelské lodi a nebyli identifikováni. TIE Bomberů si nevšímejte, nejsou nebezpeční (zatím). Tydirium odletí do hyperprostoru, ale bombardéry jdou pořád po vás. Odveďte je tedy asi tak dvacet kilometrů od základny, pak se na plný plyn vraťte a zadokujte - mise je hotova...


f) Mise 6 - A-Wing/X-Wing


Velestřílecí mise. Stále na vás a na vaše lodi nalétávají stíhačky a bombardéry, můžete rozstřílet buď je, nebo mateřské lodi - Star Destroyery a Carrack Cruisery. Každopádně se zaměřte na bombardéry. Na Independence si můžete také znovu doplnit rakety, čehož zhusta využívejte, Star Destroyery je tak možné zničit rychleji.


g) Mise 7 - YT-2000 Otana


Pohoda. Jakmile zjistíte pravdu o proradném strýci, střílejte do stíhaček, počkejte, až se objeví Dunari a poté leťte k bóji. V poli asteroidů se na všechno vykašlete kromě TIE Advanced, které vám jdou po krku. Miřte pořád směrem k bóji, stíhačky likvidujte z laserových věží, není to až tak těžké. O Dunariho se nestarejte, skočí do hyperprostoru pár chvil po vás.


9) Bitva 7 : The Battle of Endor


Finální bitvu z Návratu Jediho zná snad každý, toto je její přesná kopie. Létáte v Millenium Falconu proti stíhačkám či Star Destroyerům, finále se samozřejmě odehrává ve Hvězdě smrti.


a) Mise 1


V této misi musíte ničit stíhačky. Neohlížejte se po Star Destroyerech ani po SSD, soustřeďte se jen na stíhačky, kterých musí za 10 minut vyšetřených na misi zemřít přibližně sto.


b) Mise 2


Zde je nutné zničit generátory štítu SSD Executoru, což není problém - dělali jsme to již mnohokrát. Wingmanům zadejte jako cíl jeden generátor, sami si vezměte na starost druhý, našijte do něj všechny rakety a dodělejte jej lasery. Dejte si pozor, abyste v momentě výbuchu generátorů nebyli příliš blízko Executoru, začne se rychle otáčet a může vás vzít s sebou.


c) Mise 3


Totéž jako v předchozí misi, ale v trochu menším vydání - vaším úkolem je zničit ISD Vehement - je to ten nejbližší Star Destroyer. Stejně jako v případě jiných Star Destroyerů jsou primárním cílem generátory. Poté je již Vehement rychle zasažen torpédy a zničen. Od této chvíle musíte zničit ještě několik stíhaček a doletět v daném čase k navigační bóji.


d) Mise 4


A jsme vevnitř ! Vyhýbejte se překážkám, můžete je rozstřílet buďto raketami nebo lasery. Hlavně se držte co nejvíce vpravo - většina Falcona je nalevo od kabiny, na to musíte pamatovat! Ve Hvězdě smrti nejsou žádné devadesátistupňové zatáčky, zdánlivé tunely jsou pouze namalované. Na rozcestí se můžete dát buď doleva a zničit superlaser, nebo doprava rovnou k reaktoru. Až Wedge zničí svou část reaktoru, zamiřte dolů, vystřelte čtyři rakety na reaktor a vraťte se stejnou cestou zpátky - tunel, který byl na začátku zablokován, už není, takže můžete vyletět jím. Pokud slyšíte výbuchy, byli jste příliš pomalí a jste pravděpodobně již mrtví.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.